Dat maakt zo'n excelbestand nu interessant. Dit bestand voegt weinig toequote:Op woensdag 19 december 2007 00:58 schreef kingjotte het volgende:
Is er al iemand die een excel filetje heeft gemaakt met de plaats(en) van vorig(e) jaar(en) erachter?
Dat verklaart echter niet waarom Britney Spears (quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:19 schreef cafca het volgende:
Ja, lach maar!
Stond ook wel een leuk stukje statistiek over de leeftijd van de stemmers. Het zwaartepunt van het aantal stemmers ligt toch zo tussen de 40 en de 55, blijkt. Dat verklaart tch wel het uitblijven van "nieuwere" muziek in de lijst
Hij heeft wel The Universal Soldier van Donovan gecoverd, maar dat is een Schot. Welterusten, Mijnheer De President is oorspronkelijk een Franse compositie. De tekst is, zoals vaak bij De Groot-nummers, van Lennaert Nijgh.quote:Op donderdag 20 december 2007 01:30 schreef MaJo het volgende:
Hmmm ik ben heel erg in de war blijkbaar. Ik was er echt van overtuigd dat Welterusten, Meneer De President een cover was van een Amerikaanse protest singer maar kan er niets over terugvinden?
Nee klopt, er stond ook een piekje bij de 14-16 jarigenquote:Op donderdag 20 december 2007 19:15 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat verklaart echter niet waarom Britney Spears () in de lijst binnen is gekomen.
Ik ben daar ook al mee bezig. Denk dat ik hem morgen wel in orde heb.quote:Op donderdag 20 december 2007 21:56 schreef Diaan73 het volgende:
Is er ergens een lijst van vorig jaar? Ik wil weleens proberen een poging te wagen om de plaats van vorig jaar toe te voegen....
Hmm ik heb hem al gevonden, maar ik kan op mn nieuwe laptop (nog) geen Excel bestanden downloaden omdat ik nog geen MS Office erop heb staan. Misschien lukt het me morgen overdag..... Of is er al een lijst gemaakt?
Okay dan ga ik er niet mee aan de slag. Als ik moet/kan helpen, moet je het maar zeggen.quote:Op donderdag 20 december 2007 23:10 schreef Zoot het volgende:
[..]
Ik ben daar ook al mee bezig. Denk dat ik hem morgen wel in orde heb.
Universal soldier is oorspronkelijk van Buffy Sainte-Marie. Volgens mij is zij een native american, Amerikaanser kun je het niet krijgen dus.quote:Op donderdag 20 december 2007 19:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij heeft wel The Universal Soldier van Donovan gecoverd, maar dat is een Schot. Welterusten, Mijnheer De President is oorspronkelijk een Franse compositie. De tekst is, zoals vaak bij De Groot-nummers, van Lennaert Nijgh.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 08:11 schreef Dylanesque het volgende:
Zitten jullie al allemaal aan de Radio 2? Hofleveranciers van de Top 2000, erg lekker muziekje voor op het werk![]()
Dat kunnen we niet ontvangen op de crappy radio hierquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:01 schreef Diaan73 het volgende:
[..]ben nu nog gekluisterd aan 3FM, Serious Requests.....
Ja Universal Soldier bedoel ik inderdaad! Op de een of andere manier heb ik dat ergens door elkaar gehaald met Welterusten meneer... Op zich ook niet zo vreemd omdat het dezelfde thematiek behandeld (anti-oorlog). Thanksquote:Op donderdag 20 december 2007 19:18 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Hij heeft wel The Universal Soldier van Donovan gecoverd, maar dat is een Schot. Welterusten, Mijnheer De President is oorspronkelijk een Franse compositie. De tekst is, zoals vaak bij De Groot-nummers, van Lennaert Nijgh.
Tuurlijk luister ik naar radio 2,wel overdreven hé hofleveranciersquote:Op vrijdag 21 december 2007 08:11 schreef Dylanesque het volgende:
Zitten jullie al allemaal aan de Radio 2? Hofleveranciers van de Top 2000, erg lekker muziekje voor op het werk![]()
Vond de term ook een beetje sterk, maar wel een leuk idee.. zo krijg je over 't algemeen best goeie muziekquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:29 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tuurlijk luister ik naar radio 2,wel overdreven hé hofleveranciersBack home van de Earring is nu op de radio.
Ja dat krijg je helaas ook meer te horen, maar dat is bij Daniel Dekker toch wel dat hij van die Nederlandse muziek draait. Normaal als er geen Top 2000 is draait hij dat ook.quote:Maar al die Blof, Acda en de Munnik, Andre Hazes mag wel wegblijven![]()
Ik luister eigenlijk alleen in december Radio 2quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:38 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ja dat krijg je helaas ook meer te horen, maar dat is bij Daniel Dekker toch wel dat hij van die Nederlandse muziek draait. Normaal als er geen Top 2000 is draait hij dat ook.
1385 bedoel jequote:Op vrijdag 21 december 2007 10:40 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ben er al helemaal klaar voor die top2000. Heb mijn collega´ s al gewaarschuwd dat volgende week de radio op radio2 gaat. (Ik werk in Manila). Gelukkig heb ik, om het goed te maken, gezien dat op 1583 een filipino staat genoteerd. (maar dat vinden ze hier een kutnummer, en onbegrijpelijk dat dat in Nederland bekend is).
Ah sorry, bedoelde inderdaad Freddie Aguilar. Die overigens een restaurant heeft waar liliputters in de bediening staanquote:Op vrijdag 21 december 2007 13:38 schreef Homdeck het volgende:
[..]
1385 bedoel je![]()
Bij mijn weten is Cliff Richard geen Filipino
Krijgen ze toch wat mee van de rijke Nederlandse cultuurquote:Op vrijdag 21 december 2007 13:56 schreef Homdeck het volgende:
Ik vind het wel tof dat die filipino's verplicht naar blof en borsato moeten luisteren
quote:Op zaterdag 22 december 2007 00:57 schreef Zoot het volgende:
Voor de geïnteresseerden is hier de lijst van 2007 inclusief de noteringen van voorgaande jaren.
Linkje
lijst is .xls en compitabel met de 97-03 versies van excel.
Mijn god. Wat een hoop bagger. Mika.quote:Op maandag 17 december 2007 09:45 schreef Homdeck het volgende:
De nieuwe binnenkomers:
[..]
heel veel nieuw spul (melua), maar ook veel waarvan het niet meer dan terecht is
Gaaf die pubertjes die hard stemmen op de eendagsvliegen van 2007 die dan ineens prijken tussen grootheden uit een ver verleden, over een jaar zijn ze ze alweer vergeten. Mooi fenomeen.quote:Op zondag 23 december 2007 13:55 schreef Kadoc het volgende:
[..]
Mijn god. Wat een hoop bagger. Mika.
Naja, er is hoop. Street spirit en Creep staan er voor het eerst wel in. Gelijk allebei in de top 200. Voor mij het bewijs dat ze jarenlang inderdaad zijn geboycot door Radio 2, ondanks dat ze in de keuzelijst stonden.quote:Op donderdag 20 december 2007 22:12 schreef peaceman het volgende:
NIET Radiohead - Karmapolice (1997)
De zin om te luisteren is daarom volledig afgenomen bij mij. Die lijst is echt om te janken zo slecht.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:53 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf het een vermakelijke lijst vinden. Dan lees je van 2000 naar 1 in de krant en kom je een klassieker tegen, om dan een paar plaatsen verder bijna van je stoel te rollen omdat er dan weer één of ander nummer van Katie Melua veel hoger staat. Of Rehab van Amy Winehouse.
Eigenlijk zouden ze toch een regel moeten instellen dat platen minstens 5 jaar oud moeten zijn en dus bewezen moeten hebben eeuwigheidswaarde te hebben.
Ik kan me niet voorstellen dat er ooit mensen waren die het niet met je eens waren hier???quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:54 schreef peaceman het volgende:
Ik krijg steeds meer medestanders!
Dan zou ook een Britney geen schijn van kans maken.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:53 schreef methodmich het volgende:
Ik blijf het een vermakelijke lijst vinden. Dan lees je van 2000 naar 1 in de krant en kom je een klassieker tegen, om dan een paar plaatsen verder bijna van je stoel te rollen omdat er dan weer één of ander nummer van Katie Melua veel hoger staat. Of Rehab van Amy Winehouse.
Eigenlijk zouden ze toch een regel moeten instellen dat platen minstens 5 jaar oud moeten zijn en dus bewezen moeten hebben eeuwigheidswaarde te hebben.
Dat nummer is al 8 jaar oud, dus waarom niet?quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:32 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan zou ook een Britney geen schijn van kans maken.
Dan snap ik al helemaal niet dat zo'n nummer de lijst haalt.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:36 schreef BVO het volgende:
[..]
Dat nummer is al 8 jaar oud, dus waarom niet?
quote:De Top 2000 is een radioprogramma van het Nederlandse station Radio 2 en wordt sinds 1999 uitgezonden aan het eind van elk jaar. De uitzending begint om 0:00 uur op tweede Kerstdag en gaat non-stop door tot 0:00 uur op Oudjaarsnacht. Bovendien worden alle nummers het hele volgende jaar in wisselende volgorde via het DAB- en Internetkanaal Top 2000 uitgezonden.
Tussen kerst en oud en nieuw worden de 2000 populairste platen aller tijden gedraaid. Wat de populairste platen zijn wordt door de luisteraars bepaald, door middel van een stemming op internet. De nummer 1 was tussen 1999 en 2004 het nummer Bohemian Rhapsody van Queen. In 2005 stond het nummer 'Avond' van Boudewijn de Groot op nummer 1, maar in 2006 heeft Queen de nummer 1 positie herwonnen.
Ik wel hoor...er is ook zoiets als nostalgie.quote:Op dinsdag 25 december 2007 13:40 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan snap ik al helemaal niet dat zo'n nummer de lijst haalt.
Dankquote:Op dinsdag 25 december 2007 15:14 schreef MadMaster het volgende:
[ afbeelding ]
Is er nog behoefte aan een full-size banner voor in de OP?
Goed punt. Wat mij betreft maken we er meteen 10 jaar van.quote:Op dinsdag 25 december 2007 10:53 schreef methodmich het volgende:
tien jaar is ovedreven hoor. Ik vind één jaar eigenlijk goed genoeg, maximum drie jaar.quote:Op dinsdag 25 december 2007 20:24 schreef fasthand13 het volgende:
[..]
Goed punt. Wat mij betreft maken we er meteen 10 jaar van.
Welke dan.quote:Op dinsdag 25 december 2007 21:59 schreef TheArt het volgende:
De lijst begint met een fantastisch nummer, die het niet verdient om zo laag te staan
quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Welke dan?
(Ik heb tergend traag internet. Opzoeken duurt letterlijk minuten)
Diesel - Sausalito Summernightquote:Op dinsdag 25 december 2007 23:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Welke dan.
Diesel - Sausolito Summernightquote:Op dinsdag 25 december 2007 23:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Welke dan.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:39 schreef Adelante het volgende:
i-net radio
quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:24 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik zet net de nieuwe Wu Tang op, die zal ik maar even eerder moeten afkappenquote:Op dinsdag 25 december 2007 23:42 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
[..]
En ik ben zo dom geweest om een cd van Pavement op te zetten. Die wil ik dus altijd compleet horen. Geen begin van de top-2000 voor mij.
je mag hier wel even voor op de stoep gaan zitten, geef ik m'n pass wel door en heb je 20mb i-net!quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:46 schreef -skippybal- het volgende:
Neuh. Hebben beveiliging er opEn met die burenruzie wil 'ie 'm denk ik ook niet delen voor een tijdje
quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
je mag hier wel even voor op de stoep gaan zitten, geef ik m'n pass wel door en heb je 20mb i-net!
Neem aan zoals ze dat overal doen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:53 schreef TheArt het volgende:
Weet iemand overigens hoe zo'n lijst samen wordt gesteld? Want ik neem aan dat er nogal wat nummers zijn met hetzelfde aantal stemmen. Hoe wordt dan bepaald wat hoger eindigt in de lijst?
je kon toch geen rangorde aangeven bij het stemmen?quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:55 schreef D.Rose het volgende:
[..]
Neem aan zoals ze dat overal doen.
Dus de meeste eerste plaatsen, enz.
kerstgedachte ftw!quote:Op dinsdag 25 december 2007 23:51 schreef -skippybal- het volgende:
[..]!
Alleen vind ik de Spijkerbuurt (toch?) iets te ver weg om dit tijdstip
Niet? Weet het niet, heb niet gestemdquote:Op dinsdag 25 december 2007 23:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
je kon toch geen rangorde aangeven bij het stemmen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |