onee 8quote:Op maandag 17 december 2007 12:20 schreef Homdeck het volgende:
July Morning van Uriah Heep staat niet in de lijst![]()
Dan kom ik op 9 uit mijn lijst
mijn intuïtie laat me nooit in de steekquote:Op maandag 10 december 2007 22:00 schreef Homdeck het volgende:
[..]
radiohead en pearl jam komen er wel in
Je vergeet nummer 188.quote:Op maandag 17 december 2007 15:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe serieus is die lijst uberhaupt te nemen:
[..]
Dat zijn 8 nummers, het zijn in totaal 2000 liedjes.quote:Op maandag 17 december 2007 15:39 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe serieus is die lijst uberhaupt te nemen:
[..]
Chicago - 25 or 6 to 4 --> staat op 745quote:Op maandag 17 december 2007 19:46 schreef Happel het volgende:
De smaak van de gemiddelde Nederlander is echt droevig te noemen.![]()
Mijn ingezonden lijst:
107 Rolling Stones - Paint it Black
118 Charles Aznavour - She
378 Billy Joel - Leningrad
475 Beatles - Help
627 Who - My generation
787 Jacques Brel - Voir un ami pleurer
niet Johnny Cash - Hurt
niet Chicago - 25 or 6 to 4
niet Monkees - I'm a believer
niet Archies - Sugar Sugar
Oh, toch wel.quote:Op maandag 17 december 2007 19:49 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Chicago - 25 or 6 to 4 --> staat op 745
Monkees - I'm a believer --> staat op 1278
Eigenlijk zou jij het steeds minder met jezelf eens moeten zijn, gezien de nieuwe binnenkomers. Ik bedoel: Radiohead staat er eindelijk in.quote:Op maandag 17 december 2007 18:08 schreef peaceman het volgende:
Ik begreep trouwens dat er 16 nummers uit 2007 binnenkomen....![]()
enneh ik wil niet veel zeggen, maar iedereen was verleden -en ook dit jaar- aan het zeuren over mijn gemopper, niettemin krijg ik de indruk zo langzamerhand dat jullie het steeds meer met me eens zijn....![]()
Het zijn 8 niemendalletjes, die hoger staan dan de wereldnummers die ik eronder heb gezet. en dit is maar een greep uit de lijst. Maar zoals ik ook al eens tegen peaceman heb gezegd: er worden zeker 1000 van de mooiste platen aller tijden in één week gedraaid, dus we mogen niet zeurenquote:Op maandag 17 december 2007 18:19 schreef Roi het volgende:
[..]
Dat zijn 8 nummers, het zijn in totaal 2000 liedjes.
Mwah, dan is die lijst zo gek nog niet!
Op zich waar, maar ik vind het toch raar dat Karma Police zelfs niet in de achterhoede van de top 2000 binnenkomt. Als je hier op fok en alle sites eerder van radio 2 kijkt, dan zie je toch heel erg vaak dat nummer verschijnen en toch is het niet binnengekomen..... Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het zou fijn zijn als je van radio 2 een indicatie zou krijgen over het aantal stemmen voor nummers.... Of is dat erg vreemd?quote:Op maandag 17 december 2007 21:25 schreef cafca het volgende:
[..]
Eigenlijk zou jij het steeds minder met jezelf eens moeten zijn, gezien de nieuwe binnenkomers. Ik bedoel: Radiohead staat er eindelijk in.
is absoluut waar... maar wist je dat You're a lady van Peter Skellern verdwenen is? Hoogst opmerkelijk... typische een plaat die in de top 2000 hoorde, vond ik.quote:Op maandag 17 december 2007 21:27 schreef cafca het volgende:
[..]
Het zijn 8 niemendalletjes, die hoger staan dan de wereldnummers die ik eronder heb gezet. en dit is maar een greep uit de lijst. Maar zoals ik ook al eens tegen peaceman heb gezegd: er worden zeker 1000 van de mooiste platen aller tijden in één week gedraaid, dus we mogen niet zeuren
55 nummers van de Beatles zeiden ze en 33 van de Stones.quote:Op maandag 17 december 2007 20:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
Trouwens t klopt voor geen meter wat ze op radio 2 zeiden van buble op 140 en 44 beatles nrs nog maar in de lijst
Hier raak je de kern van de discussie.quote:Op maandag 17 december 2007 19:46 schreef Happel het volgende:
De smaak van de gemiddelde Nederlander is echt droevig te noemen.![]()
inderdaad, al wordt het tijd dat Gorki er ook eens inkomt ...quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:02 schreef Remzz het volgende:
Eva de Roovere met Fantastig toch is zo'n mooi nummer terecht dat die er in staat
Op deze pagina drie users die op Hurt van Johnny Cash hebben gestemd. Als dit een greep zou zijn uit alle stemmers, snap ik werkelijk niet waarom die plaat niet in de top 2000 staat. Ik vertrouw radio 2 voor geen meter.quote:Op maandag 17 december 2007 19:45 schreef Scorpion_17 het volgende:
Ik concludeer een enorme verloedering van de lijst:
Veel jaren 90 shit erin(britney spears, spice girls etc.)
Maar wat ik niet begrijp: hoe kan bijv alizee met moi lolita ineens binnenkomen op 1300 nog wat. DIe wordt bijna nooit meer gedraaid, en die is ook niet ineens populair ofzo. Ik ben er nog steeds van overtuigd dat radio 2 de top 2000 gewoon zelf invult.
Welke dan, ? jou nummer 1quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:34 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Ik ben overigens zo'n typische zuurpruim die niet heeft gestemd. Mijn nummer 1 mag namelijk niet eens op de radio gedraaid worden.
Ik heb er ook op gestemt...quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:33 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Op deze pagina drie users die op Hurt van Johnny Cash hebben gestemd. Als dit een greep zou zijn uit alle stemmers, snap ik werkelijk niet waarom die plaat niet in de top 2000 staat. Ik vertrouw radio 2 voor geen meter.
quote:
Hoeveel is 'heel wat'? Als je die 'heel wat' optelt bij de users in dit topic, dan lijkt het me wel kansrijk dat zo'n nummer in de lijst had moeten staan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:07 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ken ook heel wat mensen die voor Hurt hebben gekozen.
En tuurlijk wordt er heel wat gefilterd. Zomaar ineens komt The Clash met hun vlaggenschipnummer uit het niets binnen. Right...
In combinatie met de lijstjes van bovengenoemde users lijkt me dit voldoende grond om te kunnen concluderen dat we belazerd wordenquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:12 schreef -skippybal- het volgende:
Nou ja, heel wat... Toch wel een stuk of 7-8
Maar dat nummer is toch best populair in veel lagen van de bevolking, helemaal na die Nike-reclame
Nike-reclame???quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:12 schreef -skippybal- het volgende:
Nou ja, heel wat... Toch wel een stuk of 7-8
Maar dat nummer is toch best populair in veel lagen van de bevolking, helemaal na die Nike-reclame
quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:16 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
In combinatie met de lijstjes van bovengenoemde users lijkt me dit voldoende grond om te kunnen concluderen dat we belazerd worden
YouTube er maar eens op. Mooie reclame wel, in zwart-wit met lijdende sportersquote:
ik meen mij van een aantal jaren geleden te herinneren dat de nr 2000 rond de 150 stemmen had.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:16 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
In combinatie met de lijstjes van bovengenoemde users lijkt me dit voldoende grond om te kunnen concluderen dat we belazerd worden
Kijk, dat is info waar je wat mee kan.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:29 schreef Homdeck het volgende:
[..]
ik meen mij van een aantal jaren geleden te herinneren dat de nr 2000 rond de 150 stemmen had.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:54 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Kijk, dat is info waar je wat mee kan.
Puur op het gevoel zou ik zeggen dat 'Hurt' dat wel heeft gehaald. Maar het blijft giswerk natuurlijk.
heb het nog even nagezocht op de site van radio 2quote:Hoeveel punten hebben de nummer 1 en de nummer 2000 in de Top 2000?
In de Top 2000 van 2004 had de nummer 1 meer dan 10.000 stemmen. De nummer 2000 had er meer dan 150
Idd leuk nummer, maar is uit 2007 en dus wat mij betreft onterecht. Volgend jaar pas zou het nummer welkom moeten zijn.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:02 schreef Remzz het volgende:
Eva de Roovere met Fantastig toch is zo'n mooi nummer terecht dat die er in staat
Karma Police van Radiohead is nog veel vaker genoemd hier en zie daar... ook die ontbreekt... Des te opmerkelijk erbij vind ik de hoge binnenkomsten van Creep en Street Spirit....quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:10 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Hoeveel is 'heel wat'? Als je die 'heel wat' optelt bij de users in dit topic, dan lijkt het me wel kansrijk dat zo'n nummer in de lijst had moeten staan.
Misschien was het anders wel de nieuwe nummer 1 gewordenquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Karma Police van Radiohead is nog veel vaker genoemd hier en zie daar... ook die ontbreekt... Des te opmerkelijk erbij vind ik de hoge binnenkomsten van Creep en Street Spirit....
Het neigt naar een luchtje...
Dat lijkt me dan weer wat overdrevenquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:39 schreef HPayne het volgende:
[..]
Misschien was het anders wel de nieuwe nummer 1 geworden![]()
hoezo? het nieuwe album is retepopulair dus iedereen loopt met radiohead in hun hoofd, en het zijn mooie (en toegankelijke) nummers.quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Karma Police van Radiohead is nog veel vaker genoemd hier en zie daar... ook die ontbreekt... Des te opmerkelijk erbij vind ik de hoge binnenkomsten van Creep en Street Spirit....
Het neigt naar een luchtje...
Lees mijn post nog eensquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
hoezo? het nieuwe album is retepopulair dus iedereen loopt met radiohead in hun hoofd, en het zijn mooie (en toegankelijke) nummers.
mm, ja ik ben net wakkerquote:
quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Najah ik heb bij elkaar 200 stemmen verzameld voor Mia, en dan zijn er nog vast mensen die ik niet ken die er ook op hebben gestemd, hoe kan die er dan niet in komen en ineens uit het niets, zonder dat het nr ineens populair wel one more time van britney spears of alizee met lolita
toch niet guus he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:58 schreef cafca het volgende:
In het brabants dagblad stond vandaag de nummer 1 volgens de stemmers in de regio Tilbug-Den Bosch. Tijd om me te schamen voor mijn afkomst......
quote:
Willen jullie je soms ook nog afscheiden van ons land?quote:
Kortom: Brabant loopt achter...quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:19 schreef cafca het volgende:
Ja, lach maar!
Stond ook wel een leuk stukje statistiek over de leeftijd van de stemmers. Het zwaartepunt van het aantal stemmers ligt toch zo tussen de 40 en de 55, blijkt. Dat verklaart tch wel het uitblijven van "nieuwere" muziek in de lijst
Er luisteren echt wel oudere naar Radio 2 !quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:48 schreef peaceman het volgende:
Radio 2 richt zich toch op 35+?
Boudewijn de Groot is geweldig, prachtnummers heeft hij geschrevenquote:Op dinsdag 18 december 2007 19:08 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
mm, ja ik ben net wakker
en wat doet marco borsato - rood op 30
en boudewijn de groot zovaak.. is nederland echt zo trots op die man?
Helemaal mee eens met jouquote:Op woensdag 19 december 2007 01:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Boudewijn de Groot is geweldig, prachtnummers heeft hij geschrevenVolkomen terecht dus dat hij zo hoog in de top2000 staat
Overigens had ik liever Testament, Meisje van 16 of Meneer de President op #2 gehad, maar aangezien Avond ook prachtig is wil ik me daar wel bij neerleggen
Ik vraag me overigens af je zijn muziek kent of dat je dit zomaar roept?
daar heb ik niets aan toe te voegen...quote:Op woensdag 19 december 2007 00:58 schreef kingjotte het volgende:
@Haaibaaike, erm 35+ betekent toch juist 35 jaar en OUDER?
quote:Op woensdag 19 december 2007 17:37 schreef peaceman het volgende:
[..]
daar heb ik niets aan toe te voegen...
Oké dat zal welquote:@Haaibaaike, erm 35+ betekent toch juist 35 jaar en OUDER?
Eerste twee zijn volgens mij geschreven door Lennaert Nijghquote:Op woensdag 19 december 2007 01:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Boudewijn de Groot is geweldig, prachtnummers heeft hij geschrevenVolkomen terecht dus dat hij zo hoog in de top2000 staat
Overigens had ik liever Testament, Meisje van 16 of Meneer de President op #2 gehad, maar aangezien Avond ook prachtig is wil ik me daar wel bij neerleggen
quote:
de 2e is slechts vertaald door Lennaart Nijgh. Maar de kern van de zaak is, dat Boudewijn de Groot zeker 30 nummers heeft opgenomen die mooier zijn dan "Avond"quote:Op woensdag 19 december 2007 20:18 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Eerste twee zijn volgens mij geschreven door Lennaert Nijgh
Muzieknerdquote:Op woensdag 19 december 2007 20:43 schreef cafca het volgende:
[..]
de 2e is slechts vertaald door Lennaart Nijgh. Maar de kern van de zaak is, dat Boudewijn de Groot zeker 30 nummers heeft opgenomen die mooier zijn dan "Avond"
Ja, jij begon met miereziften en muggeneukenquote:
Meneer de president is echt een goed nummerquote:Op woensdag 19 december 2007 01:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Het is het enige nummer dat ik meezing wanneer ik in een popie-jopie kroeg sta. Dus euh... eigenlijk wel jaquote:Op woensdag 19 december 2007 20:48 schreef cafca het volgende:
[..]
maar je meent toch niet echt dat dat mislukte brabantse volkslied bovenin de top2000 hoort, he?
ik, mijn vader en moeder, hebben ook op Mia gestemd. Dan moet dat nummer toch echt wel binnengekomen zijn normaal gezien ??quote:Op dinsdag 18 december 2007 19:29 schreef Scorpion_17 het volgende:
Najah ik heb bij elkaar 200 stemmen verzameld voor Mia,
Lennaert heeft veel liedjes voor Boudewijn geschreven, en idd ook avond !!quote:Op woensdag 19 december 2007 21:19 schreef n0r het volgende:
Meneer de president ook door Lennaert geschreven, maar dat maakt niet uit, want zonder de muziek die de Groot erbij geschreven heeft zou het niet geweest zijn als het is.
En ja, avond is ook door Lennaert geschreven, al veel eerder voor het op album uitkwam, hij schreef het voor zijn vriendin toendertijd, dezelfde vrouw die nu getrouwd is met Boudewijn zelf
Boudewijn
Een top 1000 aller tijden waarin geen enkel nummer van The Beatles staat kan ik nou ook niet echt serieus nemen.quote:Op woensdag 19 december 2007 23:41 schreef BramKVO het volgende:
Ik vind die lijst van veronica overigens beter. Veel meer nummers uit de jaren 90 krijgen er (terecht) hoge plaatsen, en dat in combinatie met oudere klassiekers. Ook dance (zoals faithless) krijgt plaatsen bij veronica. Bij radio 2 is het toch allemaal iets te veel binnen hun lijntjes gekleurd. Had de veronica top tussen kerst en nieuw uitgezonden geweest, had die wellicht het populairst geweest.
Seriously?quote:Op donderdag 20 december 2007 08:25 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Een top 1000 aller tijden waarin geen enkel nummer van The Beatles staat kan ik nou ook niet echt serieus nemen.
bekijk die lijst eens opnieuw zou ik zeggen, vooraleer je dergelijke onzinnige, commentaren geeft ... In de top 100 alleen al staan ze drie keer.quote:Op donderdag 20 december 2007 08:25 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Een top 1000 aller tijden waarin geen enkel nummer van The Beatles staat kan ik nou ook niet echt serieus nemen.
Sorry ik wist niet dat je boos werdquote:Op donderdag 20 december 2007 13:01 schreef BramKVO het volgende:
[..]
bekijk die lijst eens opnieuw zou ik zeggen, vooraleer je dergelijke onzinnige, commentaren geeft ... In de top 100 alleen al staan ze drie keer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |