Juist, maar of dat door de mensheid komt of door de natuurlijke elementen, daar ben ik nog niet over uit.quote:Op maandag 10 december 2007 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
1. Het probleem is er. Klaar.
Ik heb de DVD in de kast staan, ooit gekregen, maar ik heb hem nooit bekeken.quote:2. Al Gore kaart dit probleem, misschien op een beetje poppulistische wijze, maar wel heel effectief aan
270 deeltjes per miljoen.quote:Op maandag 10 december 2007 22:21 schreef Mr_Memory het volgende:
Een andere vraag is, wat was de Co2 waarden, zeg maar, zo'n 300 a 200 jaar geleden?
Niemand weet het.
Volgens mij zijn het de mensen die nog geen "kant" gekozen hebben, die vooral een gezonde dosis scepsis tonen. Die staan nog open voor meer zaken en zijn nog niet gestopt met denken....quote:Op maandag 10 december 2007 22:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
As a matter of fact, ik dat dat er meer "hoop en vertrouwen" te vinden is bij degenen die de wetenschappelijke consensus, uhm, steunen en er iets aan willen doen, dan bij de zogenaamde "sceptici". Waar de 'supporters' zeggen dat de mensheid in staat is iets te veranderen, dat er iets aan gedaan kan worden, waar zij komen met oplossingen, daar tegenover staan de zogenaamde "sceptici" die, als ze niet de vingers in de oren hebben, hoogstens oproepen tot passieve aanpassing.
Dus inderdaad, er is niets mis met scepsis, zoals er ook niets mis is met "hoop en vertrouwen in de mensheid", maar het zou mooi zijn als dat niet alleen van één kant kwam, dat anderen, behalve die Scandinaviër, ook meedenken.
Kijk, ik haalde onze vrienden de creationisten erbij, omdat die de evolutietheorie ook herhaaldelijk blijven aanvallen, met de argumentatie 'het is maar een theorie '(ja, hallo, de zwaartekracht is ook maar 'een theorie') Ze zullen evolutie pas accepteren als de evolutietheorie blijkt te voldoen aan een eis waar geen enkele andere theorie aan kan en hoeft te voldoen. De evolutietheorie moet per sé een 'feit' zijn.quote:Op maandag 10 december 2007 22:10 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
De evolutietheorie is ook GEEN feit, een ander punt waar creationisten graag me komen aandragen, en ze hebben helemaal gelijk natuurlijk.
Waarom zou iemand die tot een zekere conclusie is gekomen niet meer nadenken,quote:Op maandag 10 december 2007 22:25 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Volgens mij zijn het de mensen die nog geen "kant" gekozen hebben, die vooral een gezonde dosis scepsis tonen. Die staan nog open voor meer zaken en zijn nog niet gestopt met denken....
Ik weiger ook de evolutie-theorie voor 100% te accepteren hoor, simpelweg omdat er daarin nog onduidelijkheden zijn. Dat maakt mij echter natuurlijk geen creationist, want die theorie is compleet onzinnig. Evolutie-theorie is voor mij wel het meest aannemelijk, dus wil ik dat best accepteren als waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 december 2007 22:26 schreef zwemmerseczeem het volgende:
[..]
Kijk, ik haalde onze vrienden de creationisten erbij, omdat die de evolutietheorie ook herhaaldelijk blijven aanvallen, met de argumentatie 'het is maar een theorie '(ja, hallo, de zwaartekracht is ook maar 'een theorie') Ze zullen evolutie pas accepteren als de evolutietheorie blijkt te voldoen aan een eis waar geen enkele andere theorie aan kan en hoeft te voldoen. De evolutietheorie moet per sé een 'feit' zijn.
Waarom doen ze dat: Ze hebben er waarschijnlijk een een of ander belang bij. Ze vinden de wereld kennelijk maar leeg als God zelf de beestjes en plantjes niet bijelkaar gekleid heeft.
Hetzelfde smaakje proef ik bij mensen die de klimaatverandering met een overdosis aan scepsis benaderen.
Ik sta in ieder geval nog op een serieuze en respectvolle manier open voor mensen die het niet met mij eens zijn. Ik weet dat mijn mening een mening is, geen feit.quote:Op maandag 10 december 2007 22:26 schreef Monidique het volgende:
[..]
Waarom zou iemand die tot een zekere conclusie is gekomen niet meer nadenken,. Denk jij niet meer na nu je vindt dat je wapens zou moeten mogen dragen?
Natuurlijk., dat weiger ik ook. Niets is een feit.quote:Op maandag 10 december 2007 22:35 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik weiger ook de evolutie-theorie voor 100% te accepteren hoor, simpelweg omdat er daarin nog onduidelijkheden zijn. Dat maakt mij echter natuurlijk geen creationist, want die theorie is compleet onzinnig. Evolutie-theorie is voor mij wel het meest aannemelijk, dus wil ik dat best accepteren als waarschijnlijk.
Heb je trouwens wel eens Darwin's On the Originig of Species gelezen? Daar is ook weinig wetenschappelijks aan, en 150 jaar later is de wetenschap nog steeds vragen aan het beantwoorden.
Bij het klimaatprobleem zijn nog veel meer onduidelijkheden, tel daarbij op de enorme politieke en economische belangen die er spelen, en dan vind ik sceptisch zijn over de consensus helemaal zo gek nog niet. Wederom maakt dat mij natuurlijk geen ontkenner van de consensus, ik weiger hem echter te accepteren als vaststaand feit.
Ik ben een wetenschapper en ik verbaas me over de manier waarop klimaatwetenschap wordt bedreven. Het is vaak echt slecht onderzoek. En dat wordt dan in Nature of Science gepubliceerd. Een blamage!quote:Op maandag 10 december 2007 23:24 schreef zwemmerseczeem het volgende:
De wetenschappelijke consensus is ander behoorlijk groot. Maar ach, dat zijn maar wetenschappers, die weten ook niet alles, hé? Als je een beetje met je gezond verstand nadenkt zie je dat dat helemaal niet kan, de mens is veel te nietig om de aarde te verietigen. Wat een inzicht, ik zal gauw de IPCC eens mailen, met dat inzicht. Ze zullen mij dankbaar zijn, want met mijn gewone boerenverstand kan ik dingen bedenken waar een wetenschapper nooit op zou komen.
Yep, vooruitgang. Never nooit achteruitgang.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:32 schreef sneakypete het volgende:
om de schijn op te houden?
zonde afkopen?
maarja als je erkent dat er op zich iets gedaan kan worden wat is jouw voorstel?
Ik pleit ervoor om te streven naar innovatie.
vooruitgang ipv (wat de hippies willen) achteruitgang.
Het is gewoon oorlogsretoriek: Je jaagt de bevolking angst aan (Pas op! Moslims! of Pas op! CO2) dan kan je ze sturen en belasting heffen en net doen of je voor het plebs zorgt. Ondertussen kan je met een "schoon" geweten met het vliegtuig de halve wereld rond om met je vrienden te genieten van aromatische koolwaterstoffen. .quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:29 schreef Lyrebird het volgende:
Dus waarom gaat Australie het Kyoto protocol ondertekenen? Zijn ze daar helemaal van de pot gerukt? En waarom hebben landen Kyoto ondertekent, terwijl ze niet de intentie hebben om de CO2 uitstoot met ook maar een procent terug te dringen?
erg genoeg denk ik zelf dat veel mensen juist serieus denken dat ze 'goed' bezig zijn.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het is gewoon oorlogsretoriek: Je jaagt de bevolking angst aan (Pas op! Moslims! of Pas op! CO2) dan kan je ze sturen en belasting heffen en net doen of je voor het plebs zorgt. Ondertussen kan je met een "schoon" geweten met het vliegtuig de halve wereld rond om met je vrienden te genieten van aromatische koolwaterstoffen. .
Als het geld kost moet dat toch aan iemand betaald worden, of niet?quote:Op zondag 9 december 2007 22:30 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Volgens mij kost Kyoto alleen maar geld.
ja maar het verdient zich niet terug omdat het opgaat aan zinloze projecten.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als het geld kost moet dat toch aan iemand betaald worden, of niet?
Door jou en mij.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:46 schreef Seneca het volgende:
[..]
Als het geld kost moet dat toch aan iemand betaald worden, of niet?
Het punt is dat dat geld ergens heen gaat, en dat er dus IEMAND geld aan verdientquote:
Snap ik, maar waarom is dat belangrijk?quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:53 schreef Seneca het volgende:
[..]
Het punt is dat dat geld ergens heen gaat, en dat er dus IEMAND geld aan verdient
Nou, omdat dat waarschijnlijk de reden is dat men er toch op blijft doorhameren.quote:Op dinsdag 11 december 2007 01:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Snap ik, maar waarom is dat belangrijk?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |