abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2007 @ 15:13:30 #26
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55169486
quote:
Op maandag 10 december 2007 03:12 schreef TheChemeng het volgende:
Wat is daar nou frappant aan, het is gewoon een economisch feit dat het vele malen duurder is om de opwarming van de aarde te stoppen dan om problemen zoals malaria en AIDS tegen te gaan.
Wat is in godsnaam een "economisch feit"? We hebben het hier over een vakgebied dat bestaat uit elkaar tegensprekende modellen.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_55173929
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:36 schreef ethiraseth het volgende:
Stop dit topic maar meteen, want de mensen die nu nog niet geloven dat de opwarming een probleem is zullen dat ook nooit doen.
Sinds wanneer is opwarming een probleem? Nog altijd gaan er miljoenen (grijze) Nederlanders op zonvakantie naar Spanje, Italie en Griekenland. Blijkbaar is het daar aangenamer dan in Nederland.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  † In Memoriam † maandag 10 december 2007 @ 18:41:00 #28
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55173960
Dank voor het topic, maar ik heb Bjorn al heul vaak gelinkt.
Carpe Libertatem
pi_55174540
quote:
Op maandag 10 december 2007 08:36 schreef ethiraseth het volgende:
Ah kijk, prachtig staaltje discussieren weer van sommige mensen. Elke tegenbron wordt per definitie niet geloofd (want het is een middel tot geldklopping, van de milieumaffia ( ), van de VN dus automatisch ongeloofwaardig voor zulke personen, etc.), een persoon zegt iets wat met hun eigen ideeen overeenkomt en hoppa, die wordt gebombardeerd tot dé verkondiger van de waarheid. Stop dit topic maar meteen, want de mensen die nu nog niet geloven dat de opwarming een probleem is zullen dat ook nooit doen.
Je bent je ervan bewust dat dit aan beide kanten gebeurt he? De klimaat-dogmatici geloven per definitie niemand die zich niet bij de consensus aanstluit. Al Gore is daar weer een voorbeeld van iemand die tot profeet verheven is.

Beide zijden maken zich schuldig aan het door jou genoemde gedrag.
pi_55177085
quote:
Op maandag 10 december 2007 19:07 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Je bent je ervan bewust dat dit aan beide kanten gebeurt he? De klimaat-dogmatici geloven per definitie niemand die zich niet bij de consensus aanstluit. Al Gore is daar weer een voorbeeld van iemand die tot profeet verheven is.

Beide zijden maken zich schuldig aan het door jou genoemde gedrag.
1. Het probleem is er. Klaar.
2. Al Gore kaart dit probleem, misschien op een beetje poppulistische wijze, maar wel heel effectief aan
La derecha oprime, la izquierda libera
  maandag 10 december 2007 @ 20:57:20 #31
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55177278
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Nee, het is niet klaar. De temperatuur heeft gepiekt in 1998. Dat is al een teken dat er geen probleem is.
pi_55177647
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, het is niet klaar. De temperatuur heeft gepiekt in 1998. Dat is al een teken dat er geen probleem is.
1998 was een El Ninjo jaar.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_55177874
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:04 schreef Slarioux het volgende:
Kyoto is een leuke manier om geld te verdienen.
Ja, het klimaatprobleem is bedacht door een geheime linkse samenzwering. In mijn studentenkamer.
pi_55178070
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dit bedoel ik dus met dogmatisch
  maandag 10 december 2007 @ 21:34:07 #35
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55178148
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:13 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
1998 was een El Ninjo jaar.
Nou, daar zullen er wel meer van zijn. niet?
pi_55178390
Sja.. zoals ik het begrepen heb is er een grote wetenschappelijke consensus over het verband tussen de (menselijke) uitstoot van broeikasgassen, en de opwarming van de aarde. In de media echter, is er helemaal niet zo'n consensus. Komt doordat de kleine verschillen die onderdeel zijn van de wetenschap, worden opgeblazen en worden gebracht als 'kijk, ze zijn er helemaal nog niet uit'. Ook wordt de kleine groep wetenschappers die niet gelooft in dat verband, onevenredig veel aangehaald in de populaire pers..

Doet mee een beetje denken aan Amerika, waar kleine meningsverschillen tussen biologen over bijvoorbeeld oude vogelbotjes worden gebracht als 'kijk, de evolutietheorie staat zelfs bij biologen nog zeer ter discussie, allemaal onzin, die evolutie, dus!

Vind dit gevaarlijk. Als dokter weet je ook nooit helemaal zeker of het hoestje van je patient door het roken veroorzaakt wordt. Maar je zegt toch niet 'we weten het niet zeker, gaat u maar lekker door met roken'. En hier gaat het om de aarde! Er ligt naar mijn weten, geen reserve klaar..
pi_55178569
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:42 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Sja.. zoals ik het begrepen heb is er een grote wetenschappelijke consensus over het verband tussen de (menselijke) uitstoot van broeikasgassen, en de opwarming van de aarde. In de media echter, is er helemaal niet zo'n consensus. Komt doordat de kleine verschillen die onderdeel zijn van de wetenschap, worden opgeblazen en worden gebracht als 'kijk, ze zijn er helemaal nog niet uit'. Ook wordt de kleine groep wetenschappers die niet gelooft in dat verband, onevenredig veel aangehaald in de populaire pers..

Doet mee een beetje denken aan Amerika, waar kleine meningsverschillen tussen biologen over bijvoorbeeld oude vogelbotjes worden gebracht als 'kijk, de evolutietheorie staat zelfs bij biologen nog zeer ter discussie, allemaal onzin, die evolutie, dus!

Vind dit gevaarlijk. Als dokter weet je ook nooit helemaal zeker of het hoestje van je patient door het roken veroorzaakt wordt. Maar je zegt toch niet 'we weten het niet zeker, gaat u maar lekker door met roken'. En hier gaat het om de aarde! Er ligt naar mijn weten, geen reserve klaar..
Het probleem is dat mensen een wetenschappelijke consensus verwarren met een wetenschappelijk feit. De wetenschappers die de consensus onderschrijven geven zelfs aan dat het enorm complex is en dat er nog een hoop onduidelijkheden zijn.

Dan ben je dus dogmatisch, onwetenschappelijk en nogal dom bezig als je roept; "Het probleem is er. Klaar"...
pi_55178895
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:48 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen een wetenschappelijke consensus verwarren met een wetenschappelijk feit. De wetenschappers die de consensus onderschrijven geven zelfs aan dat het enorm complex is en dat er nog een hoop onduidelijkheden zijn.

Dan ben je dus dogmatisch, onwetenschappelijk en nogal dom bezig als je roept; "Het probleem is er. Klaar"...
Maar dat is dus waar de consensus over is! De opwarming is te danken aan de menselijke uitstoot van broeikasgassen..

De onduidelijkheden zijn, hoeveel, hoe erg, welke gevolgen precies? Maar dat het probleem er ligt, daar is men het wel over eens.
pi_55178905
Het probleem is er. Klaar.
pi_55179035
quote:
Op maandag 10 december 2007 21:59 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

Maar dat is dus waar de consensus over is! De opwarming is te danken aan de menselijke uitstoot van broeikasgassen..

De onduidelijkheden zijn, hoeveel, hoe erg, welke gevolgen precies? Maar dat het probleem er ligt, daar is men het wel over eens.
Nogmaals een consensus is GEEN feit.

Ooit was er de consensus dat de aarde plat was, dat we in een geocentrisch universum zouden zitten, dat eugenetica de beste oplossing voor de toekomst was, dat zure regen ons zou vernietigen en ga zo maar door.

Niets mis met een beetje sceptisch blijven dus...
pi_55179072
En toch stap je in een vliegtuig, ondanks dat zwaartekracht geen feit is.
  maandag 10 december 2007 @ 22:07:31 #42
8369 speknek
Another day another slay
pi_55179132
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:08 schreef Lyrebird het volgende:
Waarom staren we ons blind op Kyoto? Waarom blijven we onszelf voor de gek houden met CO2-reductie's?
Volgens mij is het een principe-kwestie geworden. Aanvankelijk was het gewoon pure onwil er iets aan te doen van Amerika en consorten, die daarom Kyoto traineerden. Nu min of meer vaststaat dat global warming wel bestaat, en dat de menselijke CO2 er iets mee van doen heeft, lijkt het wel of de andere landen de nee-zeggers eerst op de knieen willen dwingen, voordat ze zich weer afvragen of de huidige maatregelen zo goed werken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_55179139
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
En soms ga ik met de fiets ipv met de auto, ik neem graag risico's
pi_55179210
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:04 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Nogmaals een consensus is GEEN feit.

Ooit was er de consensus dat de aarde plat was, dat we in een geocentrisch universum zouden zitten, dat eugenetica de beste oplossing voor de toekomst was, dat zure regen ons zou vernietigen en ga zo maar door.

De evolutietheorie is ook GEEN feit, een ander punt waar creationisten graag me komen aandragen, en ze hebben helemaal gelijk natuurlijk.
pi_55179246
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:10 schreef zwemmerseczeem het volgende:

[..]

De evolutietheorie is ook GEEN feit, een ander punt waar creationisten graag me komen aandragen, en ze hebben helemaal gelijk natuurlijk.
Het hoeft toch niet zo zwart / wit?
pi_55179287
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Maar gebeurde dat maar eens.
pi_55179365
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

Maar gebeurde dat maar eens.

Ook niets mis met een beetje hoop en vertrouwen in de mensheid!
pi_55179441
Zeker niet. Maar waarom blijf je zo hameren op dat laatste puntje? Geen theorie op aarde kan ooit een 'feit' worden., dat is wat ik bedoel. De grote dingen waar men hier met elkaar over eens is, (zwaartekracht, evolutie, de banen van de planeten om de zon) zijn allemaal geen feit. Ik neem aan dat je er wel voor kiest die punten van 'wetenschappelijke consensus' te accepteren.
  maandag 10 december 2007 @ 22:18:33 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55179443
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:05 schreef Monidique het volgende:
De kracht waarmee massa naar de aarde getrokken word is toch duidelijker meetbaar dan een globale temperatuurverandering.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55179482
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:15 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ook niets mis met een beetje hoop en vertrouwen in de mensheid!
As a matter of fact, ik dat dat er meer "hoop en vertrouwen" te vinden is bij degenen die de wetenschappelijke consensus, uhm, steunen en er iets aan willen doen, dan bij de zogenaamde "sceptici". Waar de 'supporters' zeggen dat de mensheid in staat is iets te veranderen, dat er iets aan gedaan kan worden, waar zij komen met oplossingen, daar tegenover staan de zogenaamde "sceptici" die, als ze niet de vingers in de oren hebben, hoogstens oproepen tot passieve aanpassing.

Dus inderdaad, er is niets mis met scepsis, zoals er ook niets mis is met "hoop en vertrouwen in de mensheid", maar het zou mooi zijn als dat niet alleen van één kant kwam, dat anderen, behalve die Scandinaviër, ook meedenken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')