Ok, misschien even de OP bijwerken enzo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:24 schreef nipeng het volgende:
In het oude verder.
Mergen heeft weinig zin aangezien hier inhoudelijk weinig staat.
Dat is in Duitsland officieel niet toegestaan. Ik hoor wel eens verhalen van mensen die met de bus zijn gegaan en vervolgens door de Polizei gefouilleerd, maar zelf heb ik daar eigenlijk nog weinig last van gehad. Vorig jaar ook gewoon zonder problemen lekker een jointje gerookt in de Biergarten op Wacken. Je wordt wel gefouilleerd als je het festival terrein opgaat, maar volgens mij kun je zelfs daar zonder problemen wel wat mee naar binnen smokkelen mocht je het willen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ok, misschien even de OP bijwerken enzo.
Zijn er meer mensen die met de bus gaan, zoals van Bock-tours? En hoe zit het met het meenemen en nuttigen van hollandse kruiden?
schaam je diep..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:02 schreef Strychnine het volgende:
Avantasia!
Waar, wat, wanneer, hoe? Heb nog nooit van Wacken gehoord, kan het wel gaan Googelen maar het is misschien wel iets wat in de OP kan worden gezet
Edit: ah, Duitsland, grootste metal muziek festival, etc.
Dat ik daar nog nooit van gehoord heb
Maarja, ben ook niet zo'n onwijze festivalganger
Waar kan je die stelen?quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:30 schreef Jboog het volgende:
aanwezig... met vip/backstage kaarten
Ik vind het persoonlijk het mooiste festival waar ik geweest ben en ik heb toch wel redelijk wat festivals bezocht.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:58 schreef Coiler het volgende:
... niet dat veel mensen er iets om geven, aan de populariteit van het topic te zien.
Is het echt zo'n saai festival, waar niks over te bespreken valt?
Ja, je moet de trein naar Itzehoe nemen, en daar staan 'Wacken-bussen" die zijn gratis op vertoon van het toegangskaartje (geloof ik, pin me er niet op vast).quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:31 schreef ThE_ED het volgende:
Geloof dat je dan met de trein tot dat stadje vlak bij Wacken gaat (Itzenhoe ?) en vanaf daar met de bus, ofzo.
Maar dat moet ik dus ook nog uitzoeken als ik dit jaar geen ride heb.
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaatquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ja, je moet de trein naar Itzehoe nemen, en daar staan 'Wacken-bussen" die zijn gratis op vertoon van het toegangskaartje
"hey wat is dat? cool een gratis bus!quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaat
en dan een uur in de rij staan en erachter komen dat je niet van metal houdtquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
"hey wat is dat? cool een gratis bus!"
Zonder kaartje kun je ook gewoon in de biergarten hangen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaat
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.quote:Op donderdag 13 maart 2008 01:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zonder kaartje kun je ook gewoon in de biergarten hangen natuurlijk.
klopt. toen ik vorig jaar met de auto het terrein op kwam rijden werd ons gevraagd naar het ticketquote:Op donderdag 13 maart 2008 07:27 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.
Als je de camping op gaat met een auto inderdaad, maar je hoeft natuurlijk niet op de camping te staan. Er zijn ook gewoon dagkaarten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 07:27 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.
Ik en mijn vriend hadden al kaartjes vķķr de kerst, maar 2 vrienden wilden alsnog wel mee. dus ik nogmaals via metaltix bestellen zondag, nou ja, ik krijg mijn geld op dinsdag, dus ik aangeven bij de bank dat ze het dinsdag af mogen schrijven, krijg ik gister een mailtje dat mijn betaling wel vķķr de 20ste binnen moet zijn, anders vervalt mijn reservering. Hoe lang doet een 'buitenlandse' betaling erover?quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:50 schreef Coiler het volgende:
Kut, ik heb eergister een busreis + entreekaartjes besteld bij Bock-tours en nu is het SOLD OUT!
Ik heb heb wel een bevestiging van de boeking, maar nog niks betaald... Ik hoop dus dat ze die kaartjes nog hebben
Ze zitten inmiddels ook echt aan de maximale capaciteit. Groter zal het niet worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:27 schreef Rhapsody het volgende:
Gelukkig hebben ze wel een vaste limiet van het aantal bezoekers. Zelf had ik het kaartje al begin augustus maar het is deze keer nog sneller uitverkocht dan voorheen....
Er rijdt een bus vanuit Aachen/Köln naar Wacken. Als dat niet kan, inderdaad met de trein.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:50 schreef Susi het volgende:
Hoe kan ik het beste heengaan (als ik niet met de auto ga)
Trein ?
Dan geht es losquote:
ik zal het programma eens uitprinten. goed puntquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:06 schreef Susi het volgende:
Whoa, ik heb er echt zin in ! Alleen overlapt de helft van wat ik wil zien
Voorgaande jaren kon je er voor zover ik weet al veel eerder gaan staan. Als ik zo even snel op de site kijk dan zie ik dat op woensdag vanaf 8 uur de camping officieel geopend is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:11 schreef rulerofdeath het volgende:
hoelaat kun je daar de camping op?
is dat woensdag vanaf 8 uur?
ik had gedacht dat je al eerder daar op kon.
jah, dat bedoel ik. ik dacht dat je er eerder heen konquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voorgaande jaren kon je er voor zover ik weet al veel eerder gaan staan. Als ik zo even snel op de site kijk dan zie ik dat op woensdag vanaf 8 uur de camping officieel geopend is.
Ik weet ook niet precies hoe officieel dat officieel is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:59 schreef Susi het volgende:
''officieel'' ?
Ik begreep ook altijd dat mensen er op zondag al heen gaan enzo.
ik zat vorig jaar in de file, komt er zo'n mafkees bij me. heb je zooi bij me.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:55 schreef Susi het volgende:
Wiet meenemen is niet zo handig denk?
(kga met de trein, niet met de auto dus daarop kunnen ze al niet kijken)
Wij waren vorig jaar met de auto en kregen het zonder problemen mee, maar het risico is aanwezig dat je gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:55 schreef Susi het volgende:
Wiet meenemen is niet zo handig denk?
(kga met de trein, niet met de auto dus daarop kunnen ze al niet kijken)
en waar wordt je gecontroleerd dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij waren vorig jaar met de auto en kregen het zonder problemen mee, maar het risico is aanwezig dat je gecontroleerd wordt.
Kan inderdaad aan de grens zijn, maar ook gewoon als je ergens in Duitsland rijdt als Nederlander. Dat gele kenteken herkennen ze wel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:40 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en waar wordt je gecontroleerd dan?
bij de grens of bij wacken zelf?
oow. maar zo snel plukken ze je toch niet van de snelweg afquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan inderdaad aan de grens zijn, maar ook gewoon als je ergens in Duitsland rijdt als Nederlander. Dat gele kenteken herkennen ze wel.![]()
Op Wacken zelf wordt je gewoon gefouilleerd bij de ingang van het festivalterrein en gevonden drugs nemen ze dan in ieder geval in beslag gok ik. Ze keken daar de voorgaande jaren echter niet eens in pakjes shag, dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn.
Vorig jaar zijn er anders voldoende aangehouden (3000 meen ik te herinneren), en dan onderzoeken ze je auto met honden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
oow. maar zo snel plukken ze je toch niet van de snelweg af
bliksemsquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn er anders voldoende aangehouden (3000 meen ik te herinneren), en dan onderzoeken ze je auto met honden.
Ik zou het risico niet willen lopen.
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:43 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
bliksems
ik had vorig jaar wel van die zooi mee
idd, na wat googlen kwam ik er al achter dat gele nummerborden juist werden gecontroleerd. Maargoed, ik ga met de trein, niet met de Metaltrein maar gewoon met een all round Duitse trein. Daar zullen ze waarschijnlijk niet gaan controleren, maar bij het terrein zelf zal wel de 'standaard'controle zijn neem ik dus aan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.
Vorig jaar hebben we nog gewoon zonder problemen in de Biergarten een joint gerookt met wat Amerikanen. Voornaamste probleem zijn de controles op weg naar Wacken. Maar inderdaad, als je geen die-hard blower bent, dan zou ik wiet lekker thuislaten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:53 schreef Susi het volgende:
[..]
idd, na wat googlen kwam ik er al achter dat gele nummerborden juist werden gecontroleerd. Maargoed, ik ga met de trein, niet met de Metaltrein maar gewoon met een all round Duitse trein. Daar zullen ze waarschijnlijk niet gaan controleren, maar bij het terrein zelf zal wel de 'standaard'controle zijn neem ik dus aan.
Maargoed, zo'n fervent blower ben ik ook weer niet, en een weekendje zonder trek ik wel. Maar maybe toch maar een paar mitnehmen
ok. maar nu hadden wij vorig jaar de auto niet volgekalkt met WOA e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.
jah, ik vind het ook een beetje bagger. maarja, het is helaas niet anders. vorig jaar heb ik trouwens weinig politie gezien.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:09 schreef McKillem het volgende:
Eigenlijk is het gewoon achterlijk, die wereldwijde hetze tegen wiet. Het is in mijn optiek vergelijkbaar met sterke drank wat betreft het effect. Sterker nog, wietrokers heb ik weinig tot geen last van. Stelselmatige nog-net-niet-coma zuipers aan de andere kant...
Wij hebben een keer een controle gehad. We reden in een busje dat helemaal vol zat met zooi (koelkast, grote legertent, bankstel, you name it)quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:08 schreef rulerofdeath het volgende:
doorzoeken ze alleen de achterklep en in de auto?
of gaan ze ook onder de motorkap zoeken?
Dat was vorig jaar ook. Tis wel prijzig maar als je met een aardige groep ben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:06 schreef Monolith het volgende:
Ik zie net op de WOA site dat je blijkbaar ook je eigen Dixie had kunnen huren voor 120 euro.
Dit is voor mij juist het eerste jaar dat er een generator, koelkast e.d. meegaan.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:51 schreef Rhapsody het volgende:
Dat was vorig jaar ook. Tis wel prijzig maar als je met een aardige groep ben.
Dit jaar wordt voor mij back to basics. Na 4 jaar (2003,2004,2006,2007) op WOA te hebben gestaan met alle mogelijke luxe (tot aan TV met DVD speler aan toe) is het dit jaar zonder echte voorbereiding. Dinsdag of woensdah vertrekken, wat bier mee en dan zie ik het allemaal wel
haha nou have fun! das wel lekker koud bier enzo!quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is voor mij juist het eerste jaar dat er een generator, koelkast e.d. meegaan.
inderdaad, die lauwe / warme Schultenbräu o.i.d. vorig jaar was niet heel geweldig.quote:Op donderdag 17 juli 2008 10:30 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
haha nou have fun! das wel lekker koud bier enzo!
Lauw / warm bier is sowieso ranzig, dus daarom hadden we vorig jaar maar gewoon goedkoop bier gehaald. Bier uit plastic bekers is ook nooit echt geweldig, maar na een paar biertjes ben ik nooit zo kritisch meer.quote:Op donderdag 17 juli 2008 11:13 schreef Reneuh het volgende:
Ik vond dat Beck's bier niet echt te zuipen uit die plastic bekerIig wel beter dan lauw Schultenbrau idd
In Duitsland zit er statiegeld op blik. Dus ik zou het altijd in Nederland halen.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 18:06 schreef rulerofdeath het volgende:
is dat schultenbrau in duitsland goedkoper dan in nederland?
Mja, die voorspellingen zijn nooit zo heel betrouwbaar geloof ik.quote:Op dinsdag 22 juli 2008 17:23 schreef nightfall het volgende:
nou,. de weersverwachting ziet er tot op heden nog niet erg hoopvol uit
heb uit tsjechie een tray heel lekker bier meegenomen, die gaat er op wacken aan
Zelfde weer als vorig jaar zou mooi zijn.quote:Op woensdag 23 juli 2008 07:48 schreef Rhapsody het volgende:
Mja, die voorspellingen zijn nooit zo heel betrouwbaar geloof ik.
Kreeg gisteren te horen dat de verwachtingen juist goed zijn voor Wacken.
Ik spreek uberhaupt maar één woord duits.quote:Op woensdag 23 juli 2008 18:37 schreef tijnbrein het volgende:
Wir gehe nach Wacken fahren. Ofzo iets. Ich Sprache überhaupt kein Deutsch.
Bijna nog een paar nachtjes slapen en dan naar Wacken.
Eerst nog twee dagen werken spullen in pakken boodschappen doen enz.
Ik zag het een tijdje terug al op de site staan ja. Klonk wel grappig. Power Metal Take That.quote:Op woensdag 23 juli 2008 21:44 schreef ThE_ED het volgende:
oh, vet ik ga dit kijken bij de wetstage als het een beetje uitkomt:
Vorig jaar was ik met vrienden en hadden we een busje en waren we 1 dag van tevoren gegaan, uiteindelijk in de moeder aller files gestaan net buiten Wacken en kwamen we alsnog de 1e festival dag aan net voor het licht werd! (Schijnt de 1e keer geweest te zijn dat ze dat hadden.)quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:54 schreef nightfall het volgende:
na,. iedereen gaat altijd zo vroeg,. wij gaan pas donderdag en we rijden in de middag pas aan, in de avond rij je dan zo het terrein op zonder uren in de wachtrij te staan.
Ben benieuwd of dat dit jaar weer zo is, aangezien Iron Maiden donderdagavond al speelt.quote:Op woensdag 23 juli 2008 23:54 schreef nightfall het volgende:
na,. iedereen gaat altijd zo vroeg,. wij gaan pas donderdag en we rijden in de middag pas aan, in de avond rij je dan zo het terrein op zonder uren in de wachtrij te staan.
We zijn met de bus gegaan, net als dit jaar, en toen stonden we ook in die fijne file. Het was net licht aan het worden toen we de camping opliepen, met dat schmutisige natte grasquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef ThE_ED het volgende:
Vorig jaar was ik met vrienden en hadden we een busje en waren we 1 dag van tevoren gegaan, uiteindelijk in de moeder aller files gestaan net buiten Wacken en kwamen we alsnog de 1e festival dag aan net voor het licht werd! (Schijnt de 1e keer geweest te zijn dat ze dat hadden.)
Alleen in 2003 (of 2004) hebben wij in de file gestaan. Was nog wel leuk ook een complete metal file.quote:Op donderdag 24 juli 2008 09:10 schreef Reneuh het volgende:
[..]
We zijn met de bus gegaan, net als dit jaar, en toen stonden we ook in die fijne file. Het was net licht aan het worden toen we de camping opliepen, met dat schmutisige natte gras
Wij dachten vorig jaar slim te zijn door met de veerpont over de Elbe terug te gaan. Blijkbaar waren er meer mensen op dat geniale idee gekomen.quote:Op donderdag 24 juli 2008 10:28 schreef Rhapsody het volgende:
[..]
Alleen in 2003 (of 2004) hebben wij in de file gestaan. Was nog wel leuk ook een complete metal file.
whahahahaquote:Op donderdag 24 juli 2008 11:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij dachten vorig jaar slim te zijn door met de veerpont over de Elbe terug te gaan. Blijkbaar waren er meer mensen op dat geniale idee gekomen.
En hier kun je je eigen schema samenstellen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:03 schreef nightfall het volgende:
ik krijg het programma niet gevonden op de site,. waar staat dat ding gvd?
Die file was echt om te jankenquote:Op woensdag 23 juli 2008 23:58 schreef ThE_ED het volgende:
ik ben benieuwd hoe het met de trein gaat gaan..
Moet op zich geen probleem zijn denk ik, gewoon hetzelfde als ik naar Graspop altijd doe, alleen dan wat langer
[..]
Vorig jaar was ik met vrienden en hadden we een busje en waren we 1 dag van tevoren gegaan, uiteindelijk in de moeder aller files gestaan net buiten Wacken en kwamen we alsnog de 1e festival dag aan net voor het licht werd! (Schijnt de 1e keer geweest te zijn dat ze dat hadden.)
En ik had een halve zak winegums op en moest enķrm schijten..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 01:16 schreef SickBitch het volgende:
[..]
Die file was echt om te jankenEn dan overal dronken, kotsende metalheads in/op auto's whehehe
pff geen idee.quote:Op maandag 28 juli 2008 14:27 schreef Coiler het volgende:
Damn...
[ afbeelding ]
Is er een waterleiding op de camping? Anders neem ik een opblaasbaar badje oid mee
Die is er wel maar die is aangesloten op een tank en die is binnen no time leeg. Weinig kans dus. Daarnaast heb je gratis entree in het Wacken zwembad, dus waarom moeilijk doenquote:Op maandag 28 juli 2008 14:27 schreef Coiler het volgende:
Damn...
[ afbeelding ]
Is er een waterleiding op de camping? Anders neem ik een opblaasbaar badje oid mee
hahaha das lullig jaquote:Op zaterdag 26 juli 2008 10:12 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
En ik had een halve zak winegums op en moest enķrm schijten..
dan ga je toch naar t gratis zwembadquote:Op maandag 28 juli 2008 14:27 schreef Coiler het volgende:
Damn...
[ afbeelding ]
Damn, das wel kort dag.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:01 schreef ThE_ED het volgende:
Ik ga overmorgen ochtend vroeg met de Zug
nog ff werken morgen en dan alles klaarmaken!
Ja, achja, ik ga maar op mezelf en ik moet morgen nog werken en scriptie afronden..quote:
is dat een beetje te doen met de trein?quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:49 schreef ThE_ED het volgende:
Achja, en misschien is het met de trein nog wel sneller..
(zal wel niet...)
Geen idee, vorig jaar was ik met vrienden met een busje, en dit is pas mijn 2e jaar.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 21:57 schreef nightfall het volgende:
[..]
is dat een beetje te doen met de trein?
na,. als ik zie wat ik allemaal meesleep zou ik niet weten hoe ik dat mee moet krijgen op me'n rugquote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:01 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Geen idee, vorig jaar was ik met vrienden met een busje, en dit is pas mijn 2e jaar.
moet vanuit Rotterdam via Utrecht-Amersfoort naar Osnabrück en dan naar Hamburg en zo naar Itzenhoe. Valt me nog mee qua overstappen in Dld.
Naar Graspop heb ik altijd 1 weekendtas vol en nog een klein tasje, ik kan natuurlijk niet veel bier meenemen ofzo, maar dat gaat iig wel redelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:02 schreef nightfall het volgende:
[..]
na,. als ik zie wat ik allemaal meesleep zou ik niet weten hoe ik dat mee moet krijgen op me'n rug
Vorig jaar hebben we de file heen weten te mijden door een andere route te kiezen, dan is het best te doen. Vanaf hier een uurtje of 5 rijden meestal.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:32 schreef ThE_ED het volgende:
Al met al iets meer als 7 uur kwijt met de reis via de trein zie ik hier.
Naja, met de auto is het ook best een eindje, tis verder dan het lijkt.
File ontkom je voor een deel niet aan als je de pech hebt hem te treffen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:41 schreef maxh het volgende:
Mag ik vragen welke route?
Waar stonden vorig jaar de files?
Ik weet het niet precies meer, maar als je de beschrijving van de site volgt, kom je op het laatste stuk in een behoorlijke file. Door net op het laatst een iets andere route te nemen, kun je die deels omzeilen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 22:41 schreef maxh het volgende:
Mag ik vragen welke route?
Waar stonden vorig jaar de files?
8 uur Stau vorig jaarquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:00 schreef maxh het volgende:
Net op de kaart gekeken, for your information denk ik dat je de file omzeilt als je wat eerder (bij itzehoe ofzo) van de a23 afgaat en dan via een stel kutdorpen naar wacken rijdt.
Zo dat is nogal wat, dat was dus al op de snelweg.. Gelukkig hebben we een wegenkaart van DE, dan moet t wel lukken om de provinciale wegen te pakkenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:02 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
8 uur Stau vorig jaar
Maar achteraf was via dat kutdorp waar via we gingen ook nog een soort provinciale weg ofzo.
Op de snelweg was ook veel file, maar wij hadden die hele provinciale weg bijna file ...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 23:11 schreef maxh het volgende:
[..]
Zo dat is nogal wat, dat was dus al op de snelweg.. Gelukkig hebben we een wegenkaart van DE, dan moet t wel lukken om de provinciale wegen te pakken
net zoal vorig jaar eigenlijk, afentoe echt goed,. te goed eigenlijk,. drukkend warm. maar de 2de dag begon goed,. maar in de middag flink wat buien. gisteren was gewoon goed,. maar ergens laat in de middag een flinke bui tussendoor,. vannacht ook met bakken dus alles nat ingepakt.quote:
Dat is wel relaxed jaquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:37 schreef Coiler het volgende:
Ik heb gewoon via een touroperator geboekt. Bus kwam me hier bij het CS ophalen en op de camping afzetten. Ideaal...
ja harstikke gaaf,. heb 3 dagen tegen die schade aan zitten kijkenquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:50 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Dat is wel relaxed jaMaar het enige wat me gaaf lijkt is je auto naast je tent hebben
That must have been painfull... Ik had er ook zo'n hekel aan toen mijn auto schade had, duurde nog wel ff voordat het gerepareerd werd ookquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:52 schreef nightfall het volgende:
[..]
ja harstikke gaaf,. heb 3 dagen tegen die schade aan zitten kijken
4 augustus worden ze voor me besteld.quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef nightfall het volgende:
als je volgend jaar wilt moet je echt optijd kaarten gaan scoren, het schijnt dat volgend jaar een speciale word met waarschijnlijk hele grote namen(althans dat verhaal deed de ronde achter de schermen), dus de kaarten zullen wel weer als warme broodjes gaan..
De circlepit bij unearth was in ieder geval lekker om even op te warmen na die fikse stortbui.quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:46 schreef Lov1 het volgende:
Mijn broertje is ook weer heelhuids thuisEn hij vond zijn eerste keer Wacken fantastisch!
Hij vond Iron Maiden, Unearth, Sabbaton, Avantasia, Kreator en Exodus tof![]()
Wat minder waren de nudisten naast hem op de camping die de weg als toilet gebruikten![]()
ja je gaat met mij mee volgend jaarquote:Op zondag 3 augustus 2008 19:35 schreef TheSorrow het volgende:
Ik zit te twijfelen of ik volgend jaar ga, het is echt een tyfuseind weg
mja ik twijfel om al kaarten te gaan bestellen, volgend jaar is het de 20e editie en naja dat zal wel spectaculair worden! Zijn er nog geen namen bekend gemaakt?quote:Op zondag 3 augustus 2008 22:22 schreef nightfall het volgende:
als je volgend jaar wilt moet je echt optijd kaarten gaan scoren, het schijnt dat volgend jaar een speciale word met waarschijnlijk hele grote namen(althans dat verhaal deed de ronde achter de schermen), dus de kaarten zullen wel weer als warme broodjes gaan..
Alleen Axel Rudi Pell voor zover ik weet.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:53 schreef SickBitch het volgende:
mja ik twijfel om al kaarten te gaan bestellen, volgend jaar is het de 20e editie en naja dat zal wel spectaculair worden! Zijn er nog geen namen bekend gemaakt?
Uiteraard.quote:Was er nog modder eigenlijk?
Er is volgens mij nog maar 1 naam bekend en dat is Axis Rudi Perl (oid). ivm zijn gecancelde optreden dit jaar.quote:mja ik twijfel om al kaarten te gaan bestellen, volgend jaar is het de 20e editie en naja dat zal wel spectaculair worden! Zijn er nog geen namen bekend gemaakt?
Was er nog modder eigenlijk?
Bij Opeth was er vlak voor ons een kerel die besloot dat het wel leuk geweest was en vrolijk in de modder ging slapen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:40 schreef boskameel het volgende:
En daardoor mensen met een te hoog alcoholpromillage. Deze gast lag een uur lang naast bij de biertgarten
. Werd ie wakker gemaakt door de ehbo mannetjes, ging ie weer verder maffen. Hadden later ook zoiets van laat m maar stikken
.
[ afbeelding ]
Ik heb ze helaas gezien ja. Wat een baggerquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:28 schreef Coiler het volgende:
Iemand trouwens nog de Exrementory grindfuckers gezien? Die heb ik gemist
En die ziet er nog schoon uit.. Ik heb wel erger gezienquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:40 schreef boskameel het volgende:
En daardoor mensen met een te hoog alcoholpromillage. Deze gast lag een uur lang naast bij de biertgarten
. Werd ie wakker gemaakt door de ehbo mannetjes, ging ie weer verder maffen. Hadden later ook zoiets van laat m maar stikken
.
[ afbeelding ]
Ten onder gaan aan je eigen succes; misschien moeten ze even met Eindhoven bellen om te kijken hoe je dat voorkomt. Ik heb tot nu toe voornamelijk negatieve verhalen over de drukte gehoord, en weinig positiefs.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:07 schreef Monolith het volgende:
Tering zeg, de Xmas kaarten voor 2009 zijn binnen 24 uur alweer uitverkocht. Dat zijn er toch iets van 10.000?
Nou ja, Wacken blijft erbij dat ze in ieder geval niet groter worden dan dit. Ik vond de drukte ook absoluut niet problematisch. Vorig jaar was er behoorlijk fileleed bijvoorbeeld en daar heb ik dit jaar nauwelijks last van gehad. Ik heb wat klachten gehoord over de drukte bij Maiden, maar daar schenen naar schatting ook 74.800 van de 75.000 bezoekers naar gekeken te hebben.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ten onder gaan aan je eigen succes; misschien moeten ze even met Eindhoven bellen om te kijken hoe je dat voorkomt. Ik heb tot nu toe voornamelijk negatieve verhalen over de drukte gehoord, en weinig positiefs.
Geen last van gehad. Sure er zijn veel mensen. Maar ik sta nogsteeds niet 2 uur bij de ingang voor de katse kut zoals ik dat bij bijvoorbeeld graspop had. En ook om eten/drinken in te winnen waren er geen achterlijke wachttijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef Shivo het volgende:
[..]
Ten onder gaan aan je eigen succes; misschien moeten ze even met Eindhoven bellen om te kijken hoe je dat voorkomt. Ik heb tot nu toe voornamelijk negatieve verhalen over de drukte gehoord, en weinig positiefs.
Damnquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 14:07 schreef Monolith het volgende:
Tering zeg, de Xmas kaarten voor 2009 zijn binnen 24 uur alweer uitverkocht. Dat zijn er toch iets van 10.000?
Ik las op de site dat er dit jaar georganiseerde bendes waren die meerdere festivals afstruinen. Afgezien daarvan kun je wel een soort van ongeschreven regel hebben, maar met 75.000 mensen zijn er altijd wel eikels die daar geen boodschap aan hebben. Het lijkt echter wel of ze zo langzamerhand toch de gevolgen gaan merken van de groei van de laatste jaren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:18 schreef McKillem het volgende:
Wat me wel opviel is dat er zowaar dingen gestolen zijn. Dat is wel nieuw.
Dacht dat er een soort van regel gold onder de metalheads dat je elkaar niet naait op die manier.
Zullen wel nep metalheads zijn.![]()
Weet wel dat ik de volgende keer mn ipod en andere dure rotzooi thuis laat liggen.
Brandstichting:quote:Die Schwierigkeiten beginnen bereits bei der frühen Anreise: Wenn schon eine Woche vorher, die Soundanlagen mitten in der Nacht bis zum Anschlag hochgefahren werden, sinkt nicht nur die Bereitschaft der Anwohner. Auch die Behörden müssen dann tätig werden.
Diefstal:quote:Weitaus schwerer wiegen die gefährlichen Brandstiftungen. Das verstärkte Anzünden von Toilettenhäuschen könnte für erhöhte Ticketpreise im nächsten Jahr sorgen. Außerdem wäre es unter Umständen möglich, dass ein Besucher verletzt wird.
Vandalisme aan borden e.d.:quote:Zu den unerwünschten Besuchern zählen leider auch in diesem Jahr wieder kriminelle Banden, die von einem Festival zum anderen reisen. Während das Aufschneiden und Ausräumen von Zelten durch die verstärkte Anwesenheit von Sicherheitskräften nahezu unterbunden werden konnte, machte sich auf dem Gelände eine neue Art von Schmarotzern breit: Beim Crowdsurfen schlugen miese Taschendiebe zu. Während der Headliner-Auftritte wurden zahlreiche Geldbörsen gestohlen und ausgeräumt. Bitte sichert euer Geld besser vor Dieben und nehmt nur notwendige Papiere mit. In der Polizeistation von Wacken warten noch über tausend Portemonnaies auf ihre Besitzer. Zeigt bitte jeden Diebstahl an.
Als ik het goed begrijp staat hier iets over schijten in maisvelden i.p.v. op Dixies:quote:Insgesamt erweist sich die erneute Zunahme des Vandalismus immer mehr als Kostentreiber, was sich langfristig auf die Eintrittspreise niederschlagen wird. Dazu zählen nicht nur zerstörte Mobiltoiletten, sondern auch die zerschlagenen Mülltonnen oder abgerissene Schilder. In diesem Jahr wurden einige neue Anstrengungen unternommen und erhebliche Investitionen getätigt, um euch die Orientierung zu erleichtern. Wenn schön während des Festivals viele Schilder fehlen, wird die Wegfindung wieder schwieriger.
quote:In diesem Jahr kommt nach Sichtung der Schäden, auch die Zerschneidung von Absperrgittern teuer zu stehen. Wenn einige Meter weiter ein Klohäuschen steht, aber trotzdem Löcher in Richtung Maisfeld im Zaun sind, stellt sich zumindest die Frage nach dem Sinn solcher idiotischer Aktionen. Einerseits müssen den Landwirten die entstehenden Ernteschäden bezahlt werden, andererseits sinkt dadurch die nötige Akzeptanz in der Bevölkerung für das Festival. Auch die Zäune müssen ersetzt werden und unliebsamen Gästen wird der Weg erleichtert.
Dat schijnt inderdaad het geval te zijn, net als een of andere idioot vorig jaar op het terrein gortdroog hooi in de hens zette dat over het hele terrein verspreid lag. In het stuk waar bovenstaande quotes uitkomen vraagt de organisatie dan ook om enige sociale controle en worden mensen die met goede ideeen komen om vandalisme en diefstal tegen te gaan beloond met een Wacken pakket.quote:Ook vernam ik dat iemand een dixie in de fik had gestoken waardoor er een auto en een tent in vlammen opging en er bijna iemand om het leven kwam.
Als het klopt in die volgorde moeten ze de verantwoordelijke gelijk opsluiten en levenslang toegang tot Wacken ontzeggen.
Wacken in heerlijk open en vrij, en dat willen we graag zo houden. Dat soort figuren moeten weg, die verneuken het alleenmaar.
In principe verzoeken ze dan ook gewoon om pas woensdag te komen. Dat je ook gewoon al lekker op zondag je tent neer kunt zetten en een leuke tijd kunt hebben is weliswaar een van de charmes van Wacken, maar ook iets dat problematisch wordt wanneer het festival zo groot is als het nu is. Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:18 schreef Shivo het volgende:
Dat van dat schijten in het maisveld roept de organisatie een beetje over zichzelf af, de Dixies op het terrein zijn nou niet echt het toonbeeld van reinheid. Geldt met name de eerste paar dagen (voor degenen die op zondag aan komen).
Ja, maar daar vragen ze dus tegenwoordig geld voor. Regel het dan voor dat geld ook goed zou ik zeggen. Nouwja, toegeven... het ís ook wel een stuk beter al dan daarvoor...quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.
mjan??quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:23 schreef mjan het volgende:
[..]
Ja, maar daar vragen ze dus tegenwoordig geld voor. Regel het dan voor dat geld ook goed zou ik zeggen. Nouwja, toegeven... het ís ook wel een stuk beter al dan daarvoor...
Hoi hoi! Jij bent dit jaar ook voor het eerst niet gegaan?quote:
Daar kan ik überhaupt niets vinden over die tickets?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:27 schreef Panthera1984 het volgende:
Die kan je bestellen op metaltix.com
vanaf 4 augustus te koop, en blijkbaar binnen 24 uur al uitverkocht?
Ik wachtte juist even omdat er nog helemaal geen band bekend is voor volgend jaar? (behalve Axel Rudi Pell)
Ze zijn dan ook uitverkocht. Dit weekend gaan de normale kaarten in de verkoop.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:53 schreef Reneuh het volgende:
[..]
Daar kan ik überhaupt niets vinden over die tickets?
Ja, had verplichtingen op andere plekken. Volgend jaar weer een nieuwe kans (hoewel dan waarschijnlijk metalcamp). Ga je nog ergens anders heen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef mjan het volgende:
[..]
Hoi hoi! Jij bent dit jaar ook voor het eerst niet gegaan?
Dat was toch eerst de zangeres van... *help me even* in ieder geval, ik heb een keer op hun site een liedje geluisterd, omdat ze volgens mij ook zingt op 01011001 van Ayreon.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:13 schreef tijnbrein het volgende:
...
Autumn was tof. Ik heb nog even met Marjan de zangeres van Autumn gepraat.
...
Ik wilde na dag 1 schijten, maar overal lag stront daar in die dixiesquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
In principe verzoeken ze dan ook gewoon om pas woensdag te komen. Dat je ook gewoon al lekker op zondag je tent neer kunt zetten en een leuke tijd kunt hebben is weliswaar een van de charmes van Wacken, maar ook iets dat problematisch wordt wanneer het festival zo groot is als het nu is. Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.
Tijdens het festival zelf vond ik het echter prima geregeld. Drie jaar geleden hoefde je de Dixies op de camping na een dag festival niet meer te proberen.
Ik heb zelf nergens last van gehad eigenlijk. Maar ja, ik had ook al Groezrock gehad dit jaar en dat waren na een dag meer Dixies in de trant van 'als je 20 cm boven de bril gaat hangen dan zit je nog net niet in de schijt'.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:01 schreef boskameel het volgende:
[..]
Ik wilde na dag 1 schijten, maar overal lag stront daar in die dixies. Toen maar wezen schijten de 3e dag op het festivalterrein net nadat ze dat hadden schoongemaakt
.
Tja dat is wel jammer. Ook door de massale groei van bezoekers is het percentage wat zichzelf niet in de hand houdt bij dronkenschap ook groter.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:05 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las op de site dat er dit jaar georganiseerde bendes waren die meerdere festivals afstruinen. Afgezien daarvan kun je wel een soort van ongeschreven regel hebben, maar met 75.000 mensen zijn er altijd wel eikels die daar geen boodschap aan hebben. Het lijkt echter wel of ze zo langzamerhand toch de gevolgen gaan merken van de groei van de laatste jaren.
Geluidsoverlast al voor het festival:
[..]
Brandstichting:
[..]
Diefstal:
[..]
Vandalisme aan borden e.d.:
[..]
Als ik het goed begrijp staat hier iets over schijten in maisvelden i.p.v. op Dixies:
[..]
[..]
Dat schijnt inderdaad het geval te zijn, net als een of andere idioot vorig jaar op het terrein gortdroog hooi in de hens zette dat over het hele terrein verspreid lag. In het stuk waar bovenstaande quotes uitkomen vraagt de organisatie dan ook om enige sociale controle en worden mensen die met goede ideeen komen om vandalisme en diefstal tegen te gaan beloond met een Wacken pakket.
Hoe de neuk weet jij die albumtitel.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:49 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Dat was toch eerst de zangeres van... *help me even* in ieder geval, ik heb een keer op hun site een liedje geluisterd, omdat ze volgens mij ook zingt op 01011001 van Ayreon.
Wel jammer dat Nienke weg is, maar ik heb er vertrouwen in dat Marjan dit ook kan.
gewoon onthouden als 089 [/nerdmodus]quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:09 schreef McKillem het volgende:
[..]
Hoe de neuk weet jij die albumtitel.
Of heb je stiekem zitten googlen voordat je op invoeren drukte.
De X-MAS tickets zijn al uitverkocht.quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:18 schreef Reneuh het volgende:
Kan iemand de kaarten vinden op de site van metaltix?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |