abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60579578
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ten onder gaan aan je eigen succes; misschien moeten ze even met Eindhoven bellen om te kijken hoe je dat voorkomt. Ik heb tot nu toe voornamelijk negatieve verhalen over de drukte gehoord, en weinig positiefs.
Nou ja, Wacken blijft erbij dat ze in ieder geval niet groter worden dan dit. Ik vond de drukte ook absoluut niet problematisch. Vorig jaar was er behoorlijk fileleed bijvoorbeeld en daar heb ik dit jaar nauwelijks last van gehad. Ik heb wat klachten gehoord over de drukte bij Maiden, maar daar schenen naar schatting ook 74.800 van de 75.000 bezoekers naar gekeken te hebben.

Bij dat Xmas kaartje kreeg je wat extra zooi geloof ik, in ieder geval een tshirt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60582256
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:52 schreef Shivo het volgende:

[..]

Ten onder gaan aan je eigen succes; misschien moeten ze even met Eindhoven bellen om te kijken hoe je dat voorkomt. Ik heb tot nu toe voornamelijk negatieve verhalen over de drukte gehoord, en weinig positiefs.
Geen last van gehad. Sure er zijn veel mensen. Maar ik sta nogsteeds niet 2 uur bij de ingang voor de katse kut zoals ik dat bij bijvoorbeeld graspop had. En ook om eten/drinken in te winnen waren er geen achterlijke wachttijden.
Ook had ik op de camping nog aanzienlijk wat meer ruimte dan er op graspop was.
Zolang dat zo blijft mogen ze wat mij betreft doorgroeien al hebben ze al aangegeven dat niet te doen.

Wat me wel opviel is dat er zowaar dingen gestolen zijn. Dat is wel nieuw.
Dacht dat er een soort van regel gold onder de metalheads dat je elkaar niet naait op die manier.
Zullen wel nep metalheads zijn.
Weet wel dat ik de volgende keer mn ipod en andere dure rotzooi thuis laat liggen.

Ook vernam ik dat iemand een dixie in de fik had gestoken waardoor er een auto en een tent in vlammen opging en er bijna iemand om het leven kwam.
Als het klopt in die volgorde moeten ze de verantwoordelijke gelijk opsluiten en levenslang toegang tot Wacken ontzeggen.
Wacken in heerlijk open en vrij, en dat willen we graag zo houden. Dat soort figuren moeten weg, die verneuken het alleenmaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door McKillem op 05-08-2008 19:42:29 ]
pi_60583837
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 14:07 schreef Monolith het volgende:
Tering zeg, de Xmas kaarten voor 2009 zijn binnen 24 uur alweer uitverkocht. Dat zijn er toch iets van 10.000?
Damn
Gelukkig had een maat van me onze tickets al besteld gelijk de 4e.
pi_60586117
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:18 schreef McKillem het volgende:
Wat me wel opviel is dat er zowaar dingen gestolen zijn. Dat is wel nieuw.
Dacht dat er een soort van regel gold onder de metalheads dat je elkaar niet naait op die manier.
Zullen wel nep metalheads zijn.
Weet wel dat ik de volgende keer mn ipod en andere dure rotzooi thuis laat liggen.
Ik las op de site dat er dit jaar georganiseerde bendes waren die meerdere festivals afstruinen. Afgezien daarvan kun je wel een soort van ongeschreven regel hebben, maar met 75.000 mensen zijn er altijd wel eikels die daar geen boodschap aan hebben. Het lijkt echter wel of ze zo langzamerhand toch de gevolgen gaan merken van de groei van de laatste jaren.

Geluidsoverlast al voor het festival:
quote:
Die Schwierigkeiten beginnen bereits bei der frühen Anreise: Wenn schon eine Woche vorher, die Soundanlagen mitten in der Nacht bis zum Anschlag hochgefahren werden, sinkt nicht nur die Bereitschaft der Anwohner. Auch die Behörden müssen dann tätig werden.
Brandstichting:
quote:
Weitaus schwerer wiegen die gefährlichen Brandstiftungen. Das verstärkte Anzünden von Toilettenhäuschen könnte für erhöhte Ticketpreise im nächsten Jahr sorgen. Außerdem wäre es unter Umständen möglich, dass ein Besucher verletzt wird.
Diefstal:
quote:
Zu den unerwünschten Besuchern zählen leider auch in diesem Jahr wieder kriminelle Banden, die von einem Festival zum anderen reisen. Während das Aufschneiden und Ausräumen von Zelten durch die verstärkte Anwesenheit von Sicherheitskräften nahezu unterbunden werden konnte, machte sich auf dem Gelände eine neue Art von Schmarotzern breit: Beim Crowdsurfen schlugen miese Taschendiebe zu. Während der Headliner-Auftritte wurden zahlreiche Geldbörsen gestohlen und ausgeräumt. Bitte sichert euer Geld besser vor Dieben und nehmt nur notwendige Papiere mit. In der Polizeistation von Wacken warten noch über tausend Portemonnaies auf ihre Besitzer. Zeigt bitte jeden Diebstahl an.
Vandalisme aan borden e.d.:
quote:
Insgesamt erweist sich die erneute Zunahme des Vandalismus immer mehr als Kostentreiber, was sich langfristig auf die Eintrittspreise niederschlagen wird. Dazu zählen nicht nur zerstörte Mobiltoiletten, sondern auch die zerschlagenen Mülltonnen oder abgerissene Schilder. In diesem Jahr wurden einige neue Anstrengungen unternommen und erhebliche Investitionen getätigt, um euch die Orientierung zu erleichtern. Wenn schön während des Festivals viele Schilder fehlen, wird die Wegfindung wieder schwieriger.
Als ik het goed begrijp staat hier iets over schijten in maisvelden i.p.v. op Dixies:
quote:
In diesem Jahr kommt nach Sichtung der Schäden, auch die Zerschneidung von Absperrgittern teuer zu stehen. Wenn einige Meter weiter ein Klohäuschen steht, aber trotzdem Löcher in Richtung Maisfeld im Zaun sind, stellt sich zumindest die Frage nach dem Sinn solcher idiotischer Aktionen. Einerseits müssen den Landwirten die entstehenden Ernteschäden bezahlt werden, andererseits sinkt dadurch die nötige Akzeptanz in der Bevölkerung für das Festival. Auch die Zäune müssen ersetzt werden und unliebsamen Gästen wird der Weg erleichtert.
quote:
Ook vernam ik dat iemand een dixie in de fik had gestoken waardoor er een auto en een tent in vlammen opging en er bijna iemand om het leven kwam.
Als het klopt in die volgorde moeten ze de verantwoordelijke gelijk opsluiten en levenslang toegang tot Wacken ontzeggen.
Wacken in heerlijk open en vrij, en dat willen we graag zo houden. Dat soort figuren moeten weg, die verneuken het alleenmaar.
Dat schijnt inderdaad het geval te zijn, net als een of andere idioot vorig jaar op het terrein gortdroog hooi in de hens zette dat over het hele terrein verspreid lag. In het stuk waar bovenstaande quotes uitkomen vraagt de organisatie dan ook om enige sociale controle en worden mensen die met goede ideeen komen om vandalisme en diefstal tegen te gaan beloond met een Wacken pakket.
pi_60586454
Dat van dat schijten in het maisveld roept de organisatie een beetje over zichzelf af, de Dixies op het terrein zijn nou niet echt het toonbeeld van reinheid. Geldt met name de eerste paar dagen (voor degenen die op zondag aan komen).
Jesus saves but death prevails.
pi_60586725
Die kan je bestellen op metaltix.com
vanaf 4 augustus te koop, en blijkbaar binnen 24 uur al uitverkocht?
Ik wachtte juist even omdat er nog helemaal geen band bekend is voor volgend jaar? (behalve Axel Rudi Pell)
And the druids turn to stone...
pi_60587317
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:18 schreef Shivo het volgende:
Dat van dat schijten in het maisveld roept de organisatie een beetje over zichzelf af, de Dixies op het terrein zijn nou niet echt het toonbeeld van reinheid. Geldt met name de eerste paar dagen (voor degenen die op zondag aan komen).
In principe verzoeken ze dan ook gewoon om pas woensdag te komen. Dat je ook gewoon al lekker op zondag je tent neer kunt zetten en een leuke tijd kunt hebben is weliswaar een van de charmes van Wacken, maar ook iets dat problematisch wordt wanneer het festival zo groot is als het nu is. Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.

Tijdens het festival zelf vond ik het echter prima geregeld. Drie jaar geleden hoefde je de Dixies op de camping na een dag festival niet meer te proberen.
pi_60589817
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]
Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.

Ja, maar daar vragen ze dus tegenwoordig geld voor. Regel het dan voor dat geld ook goed zou ik zeggen. Nouwja, toegeven... het ís ook wel een stuk beter al dan daarvoor...
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
  woensdag 6 augustus 2008 @ 01:57:01 #209
181132 maxh
I am the lolrus
pi_60591449
Wacken: burning down dixies since 1990!
pi_60592336
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:23 schreef mjan het volgende:

[..]

Ja, maar daar vragen ze dus tegenwoordig geld voor. Regel het dan voor dat geld ook goed zou ik zeggen. Nouwja, toegeven... het ís ook wel een stuk beter al dan daarvoor...
mjan??
pi_60594524
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 04:09 schreef Shivo het volgende:

[..]

mjan??
Hoi hoi! Jij bent dit jaar ook voor het eerst niet gegaan?
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_60595971
Ik ben ook terug van Wacken. Na Wacken ben ik nog naar Legoland geweest.
Ik ben vorige week maandag naar Wacken vertrokken. Toen ik en mijn vrienden in Wacken aan kwamen moesten wij wachten op een aantal andere vrienden van mijn vrienden. Die vrienden werden aangehouden in Duitsland en de bestuurder gaf toe dat hij geblowd had de dag voordat hij weg ging en daarom moet hij 400 euro boeten betalen. Verder zijn was Wacken erg tof.
Veel dingen gezien. Helaas Carcass gemist omdat ik mijn spullen ging opruimen en mijn auto buiten de camping parkeren. Volgend jaar weer. Maar dan ga ik bij Camp Holland staan ipv van de vrienden van mijn vrienden. Want dat zijn dronken idioten die er een teringzooi van maken.
Autumn was tof. Ik heb nog even met Marjan de zangeres van Autumn gepraat.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:53:08 #213
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60598411
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:27 schreef Panthera1984 het volgende:
Die kan je bestellen op metaltix.com
vanaf 4 augustus te koop, en blijkbaar binnen 24 uur al uitverkocht?
Ik wachtte juist even omdat er nog helemaal geen band bekend is voor volgend jaar? (behalve Axel Rudi Pell)
Daar kan ik überhaupt niets vinden over die tickets?
I spoke proper England since I was a children.
pi_60598857
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:53 schreef Reneuh het volgende:

[..]

Daar kan ik überhaupt niets vinden over die tickets?
Ze zijn dan ook uitverkocht. Dit weekend gaan de normale kaarten in de verkoop.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:32:30 #215
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60599323
I know, maar vreemd dat er dan helemaal niets te vinden is. Ook niet dat ze uitverkocht zijn...
pi_60604836
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 10:05 schreef mjan het volgende:

[..]

Hoi hoi! Jij bent dit jaar ook voor het eerst niet gegaan?
Ja, had verplichtingen op andere plekken. Volgend jaar weer een nieuwe kans (hoewel dan waarschijnlijk metalcamp). Ga je nog ergens anders heen?
pi_60608991
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:13 schreef tijnbrein het volgende:
...
Autumn was tof. Ik heb nog even met Marjan de zangeres van Autumn gepraat.
...
Dat was toch eerst de zangeres van... *help me even* in ieder geval, ik heb een keer op hun site een liedje geluisterd, omdat ze volgens mij ook zingt op 01011001 van Ayreon.
Wel jammer dat Nienke weg is, maar ik heb er vertrouwen in dat Marjan dit ook kan.
And the druids turn to stone...
pi_60612597
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef Monolith het volgende:

[..]

In principe verzoeken ze dan ook gewoon om pas woensdag te komen. Dat je ook gewoon al lekker op zondag je tent neer kunt zetten en een leuke tijd kunt hebben is weliswaar een van de charmes van Wacken, maar ook iets dat problematisch wordt wanneer het festival zo groot is als het nu is. Vergeet niet dat het verzorgen van fatsoenlijk sanitair voordat de camping 'officieel' open is ook behoorlijke extra kosten met zich meebrengt.

Tijdens het festival zelf vond ik het echter prima geregeld. Drie jaar geleden hoefde je de Dixies op de camping na een dag festival niet meer te proberen.
Ik wilde na dag 1 schijten, maar overal lag stront daar in die dixies . Toen maar wezen schijten de 3e dag op het festivalterrein net nadat ze dat hadden schoongemaakt .
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:36:20 #219
189520 Coiler
Monument van een vent
pi_60613587
Schijt inhouden op festivals is echt kut Vooral als je op de terugweg in de bus pauze houdt bij de Burger king en daar dan een Long chicken, Sprite en Cola naar binnen werkt. Mén, wat heb ik dat WC-tje in de bus volgeblaft.
pi_60613853
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:01 schreef boskameel het volgende:

[..]

Ik wilde na dag 1 schijten, maar overal lag stront daar in die dixies . Toen maar wezen schijten de 3e dag op het festivalterrein net nadat ze dat hadden schoongemaakt .
Ik heb zelf nergens last van gehad eigenlijk. Maar ja, ik had ook al Groezrock gehad dit jaar en dat waren na een dag meer Dixies in de trant van 'als je 20 cm boven de bril gaat hangen dan zit je nog net niet in de schijt'.
pi_60618560
waaaaaaaaaaaaaaaah ook weer terug.

Dit was wel mijn laatste keer dat ik er al op dinsdag ben. Donderdagochtend ben je er dan al klaar mee. (donderdagavond kun je er weer tegenaan overigens maar toch)

Geweldige concerten. Iron Maiden heb ik niet zoveel van gezien overigens, toen kwam ik een collega tegen en daar heb ik de tijd mee volgeluld. Maar Maiden had ik toch al eens gezien en behalve de show is het niet zozeer mijn ding.

Opeth was echt meesterlijk. Children of Bodom en Sonata Arctica ook. Kreator was ontiegelijk goed. De tering wat een energie.

Zelfs Mambo Kurt was lachen. (eentje uit onze groep stond in d'r BH op het podium te dansen)

Maar volgend jaar weer! Helaas geen X-MAS, aangezien die al uitverkocht zijn maar goed. Dit weekend wordt er meer bekend over de 'gewone' tickets.
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:05 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik las op de site dat er dit jaar georganiseerde bendes waren die meerdere festivals afstruinen. Afgezien daarvan kun je wel een soort van ongeschreven regel hebben, maar met 75.000 mensen zijn er altijd wel eikels die daar geen boodschap aan hebben. Het lijkt echter wel of ze zo langzamerhand toch de gevolgen gaan merken van de groei van de laatste jaren.

Geluidsoverlast al voor het festival:
[..]

Brandstichting:
[..]

Diefstal:
[..]

Vandalisme aan borden e.d.:
[..]

Als ik het goed begrijp staat hier iets over schijten in maisvelden i.p.v. op Dixies:
[..]

[..]

Dat schijnt inderdaad het geval te zijn, net als een of andere idioot vorig jaar op het terrein gortdroog hooi in de hens zette dat over het hele terrein verspreid lag. In het stuk waar bovenstaande quotes uitkomen vraagt de organisatie dan ook om enige sociale controle en worden mensen die met goede ideeen komen om vandalisme en diefstal tegen te gaan beloond met een Wacken pakket.
Tja dat is wel jammer. Ook door de massale groei van bezoekers is het percentage wat zichzelf niet in de hand houdt bij dronkenschap ook groter.
pi_60620537
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 20:49 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Dat was toch eerst de zangeres van... *help me even* in ieder geval, ik heb een keer op hun site een liedje geluisterd, omdat ze volgens mij ook zingt op 01011001 van Ayreon.
Wel jammer dat Nienke weg is, maar ik heb er vertrouwen in dat Marjan dit ook kan.
Hoe de neuk weet jij die albumtitel.
Of heb je stiekem zitten googlen voordat je op invoeren drukte.
pi_60620648
Wat ik trouwens wel redelijk irritant vond is dat iig wij aan de lopende band mensen aan de tent kregen die kampeerplek whatever moesten hebben. Zonder de overdrijven wel een stuk of 25 over heel wacken verspreid.

Hoe de neuk kan je die fakking huge informatieborden gemist hebben.
En die gasten die ook doodleuk in het duits beginnen te lullen ipv engels. Kans dat je een non-duitser op wacken tegenkomt is vrij groot me dunkt. Praat dan iig Engels.
Iedere keer weer 'english please' is verdomde irritant. Vooral omdat ze je toch alleenmaar gaan lastig vallen met het vragen van de weg. Maargoed dat is misschien wel een beetje de arrogantie van de Duitser.
Ik weet verdomme nu uit mijn hoofd hoe je van E naar Y, B, C, K en vast nog wel meer komt.
Ook een beetje de nadruk op gasten trouwens, geen vrouwvolk.
Valt toch uit te concluderen dat vrouwen over het algemeen een beter gevoel voor navigatie hebben.

[ Bericht 4% gewijzigd door McKillem op 07-08-2008 10:27:51 ]
pi_60620899
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:09 schreef McKillem het volgende:

[..]

Hoe de neuk weet jij die albumtitel.
Of heb je stiekem zitten googlen voordat je op invoeren drukte.
gewoon onthouden als 089 [/nerdmodus]
pi_60624208
Wacken ziet er wel gaaf uit vanuit de lucht:

donderdag 7 augustus 2008 @ 13:01:57 #226
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60624799

True
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:18:27 #227
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60725451
Kan iemand de kaarten vinden op de site van metaltix?
pi_60726769
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:18 schreef Reneuh het volgende:
Kan iemand de kaarten vinden op de site van metaltix?
De X-MAS tickets zijn al uitverkocht.

De 'normale' tickets komen eind augustus/begin september (http://www.wacken.com/de/woa2009/main-tickets-shop/tickets/)
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:32:44 #229
49017 Reneuh
Met je hoof
pi_60726825
Ah idd, er stond voor het weekend inderdaad dat er info dit weekend zou komen. Er staat ook een directe link naar metaltix, maar die werkt dus niet.
pi_60727698
De ZDF heeft een 30 minuten durende reportage over Wacken online staan. Vanavond maar eens even kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')