Ok, misschien even de OP bijwerken enzo.quote:Op woensdag 13 februari 2008 22:24 schreef nipeng het volgende:
In het oude verder.
Mergen heeft weinig zin aangezien hier inhoudelijk weinig staat.
Dat is in Duitsland officieel niet toegestaan. Ik hoor wel eens verhalen van mensen die met de bus zijn gegaan en vervolgens door de Polizei gefouilleerd, maar zelf heb ik daar eigenlijk nog weinig last van gehad. Vorig jaar ook gewoon zonder problemen lekker een jointje gerookt in de Biergarten op Wacken. Je wordt wel gefouilleerd als je het festival terrein opgaat, maar volgens mij kun je zelfs daar zonder problemen wel wat mee naar binnen smokkelen mocht je het willen.quote:Op woensdag 13 februari 2008 23:01 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ok, misschien even de OP bijwerken enzo.
Zijn er meer mensen die met de bus gaan, zoals van Bock-tours? En hoe zit het met het meenemen en nuttigen van hollandse kruiden?
schaam je diep..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:02 schreef Strychnine het volgende:
Avantasia!
Waar, wat, wanneer, hoe? Heb nog nooit van Wacken gehoord, kan het wel gaan Googelen maar het is misschien wel iets wat in de OP kan worden gezet
Edit: ah, Duitsland, grootste metal muziek festival, etc.
Dat ik daar nog nooit van gehoord heb
Maarja, ben ook niet zo'n onwijze festivalganger
Waar kan je die stelen?quote:Op donderdag 14 februari 2008 12:30 schreef Jboog het volgende:
aanwezig... met vip/backstage kaarten
Ik vind het persoonlijk het mooiste festival waar ik geweest ben en ik heb toch wel redelijk wat festivals bezocht.quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:58 schreef Coiler het volgende:
... niet dat veel mensen er iets om geven, aan de populariteit van het topic te zien.
Is het echt zo'n saai festival, waar niks over te bespreken valt?
Ja, je moet de trein naar Itzehoe nemen, en daar staan 'Wacken-bussen" die zijn gratis op vertoon van het toegangskaartje (geloof ik, pin me er niet op vast).quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:31 schreef ThE_ED het volgende:
Geloof dat je dan met de trein tot dat stadje vlak bij Wacken gaat (Itzenhoe ?) en vanaf daar met de bus, ofzo.
Maar dat moet ik dus ook nog uitzoeken als ik dit jaar geen ride heb.
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaatquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ja, je moet de trein naar Itzehoe nemen, en daar staan 'Wacken-bussen" die zijn gratis op vertoon van het toegangskaartje
"hey wat is dat? cool een gratis bus!quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaat
en dan een uur in de rij staan en erachter komen dat je niet van metal houdtquote:Op woensdag 12 maart 2008 23:40 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
"hey wat is dat? cool een gratis bus!"
Zonder kaartje kun je ook gewoon in de biergarten hangen natuurlijk.quote:Op woensdag 12 maart 2008 23:38 schreef Tokus het volgende:
[..]
net alsof je voor je lol met zo'n bus mee gaat, als je niet naar het festival gaat
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.quote:Op donderdag 13 maart 2008 01:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zonder kaartje kun je ook gewoon in de biergarten hangen natuurlijk.
klopt. toen ik vorig jaar met de auto het terrein op kwam rijden werd ons gevraagd naar het ticketquote:Op donderdag 13 maart 2008 07:27 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.
Als je de camping op gaat met een auto inderdaad, maar je hoeft natuurlijk niet op de camping te staan. Er zijn ook gewoon dagkaarten.quote:Op donderdag 13 maart 2008 07:27 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik ben alle keren dat ik ben geweest, de éérste dag dat ik het campingterrein op kwam rijden gevraagd naar mijn toegangskaartje. 't zal wel mogelijk zijn, maar niet vanzelfsprekend dat je tot de beergarten komt zonder kaartje.
Ik en mijn vriend hadden al kaartjes vóór de kerst, maar 2 vrienden wilden alsnog wel mee. dus ik nogmaals via metaltix bestellen zondag, nou ja, ik krijg mijn geld op dinsdag, dus ik aangeven bij de bank dat ze het dinsdag af mogen schrijven, krijg ik gister een mailtje dat mijn betaling wel vóór de 20ste binnen moet zijn, anders vervalt mijn reservering. Hoe lang doet een 'buitenlandse' betaling erover?quote:Op donderdag 13 maart 2008 21:50 schreef Coiler het volgende:
Kut, ik heb eergister een busreis + entreekaartjes besteld bij Bock-tours en nu is het SOLD OUT!
Ik heb heb wel een bevestiging van de boeking, maar nog niks betaald... Ik hoop dus dat ze die kaartjes nog hebben
Ze zitten inmiddels ook echt aan de maximale capaciteit. Groter zal het niet worden.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 11:27 schreef Rhapsody het volgende:
Gelukkig hebben ze wel een vaste limiet van het aantal bezoekers. Zelf had ik het kaartje al begin augustus maar het is deze keer nog sneller uitverkocht dan voorheen....
Er rijdt een bus vanuit Aachen/Köln naar Wacken. Als dat niet kan, inderdaad met de trein.quote:Op donderdag 24 april 2008 13:50 schreef Susi het volgende:
Hoe kan ik het beste heengaan (als ik niet met de auto ga)
Trein ?
Dan geht es losquote:
ik zal het programma eens uitprinten. goed puntquote:Op woensdag 2 juli 2008 19:06 schreef Susi het volgende:
Whoa, ik heb er echt zin in ! Alleen overlapt de helft van wat ik wil zien
Voorgaande jaren kon je er voor zover ik weet al veel eerder gaan staan. Als ik zo even snel op de site kijk dan zie ik dat op woensdag vanaf 8 uur de camping officieel geopend is.quote:Op woensdag 2 juli 2008 20:11 schreef rulerofdeath het volgende:
hoelaat kun je daar de camping op?
is dat woensdag vanaf 8 uur?
ik had gedacht dat je al eerder daar op kon.
jah, dat bedoel ik. ik dacht dat je er eerder heen konquote:Op donderdag 3 juli 2008 00:17 schreef Monolith het volgende:
[..]
Voorgaande jaren kon je er voor zover ik weet al veel eerder gaan staan. Als ik zo even snel op de site kijk dan zie ik dat op woensdag vanaf 8 uur de camping officieel geopend is.
Ik weet ook niet precies hoe officieel dat officieel is.quote:Op donderdag 3 juli 2008 01:59 schreef Susi het volgende:
''officieel'' ?
Ik begreep ook altijd dat mensen er op zondag al heen gaan enzo.
ik zat vorig jaar in de file, komt er zo'n mafkees bij me. heb je zooi bij me.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:55 schreef Susi het volgende:
Wiet meenemen is niet zo handig denk?
(kga met de trein, niet met de auto dus daarop kunnen ze al niet kijken)
Wij waren vorig jaar met de auto en kregen het zonder problemen mee, maar het risico is aanwezig dat je gecontroleerd wordt.quote:Op donderdag 3 juli 2008 13:55 schreef Susi het volgende:
Wiet meenemen is niet zo handig denk?
(kga met de trein, niet met de auto dus daarop kunnen ze al niet kijken)
en waar wordt je gecontroleerd dan?quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wij waren vorig jaar met de auto en kregen het zonder problemen mee, maar het risico is aanwezig dat je gecontroleerd wordt.
Kan inderdaad aan de grens zijn, maar ook gewoon als je ergens in Duitsland rijdt als Nederlander. Dat gele kenteken herkennen ze wel.quote:Op donderdag 3 juli 2008 15:40 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
en waar wordt je gecontroleerd dan?
bij de grens of bij wacken zelf?
oow. maar zo snel plukken ze je toch niet van de snelweg afquote:Op donderdag 3 juli 2008 15:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kan inderdaad aan de grens zijn, maar ook gewoon als je ergens in Duitsland rijdt als Nederlander. Dat gele kenteken herkennen ze wel.![]()
Op Wacken zelf wordt je gewoon gefouilleerd bij de ingang van het festivalterrein en gevonden drugs nemen ze dan in ieder geval in beslag gok ik. Ze keken daar de voorgaande jaren echter niet eens in pakjes shag, dus wat dat betreft moet het geen probleem zijn.
Vorig jaar zijn er anders voldoende aangehouden (3000 meen ik te herinneren), en dan onderzoeken ze je auto met honden.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:06 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
oow. maar zo snel plukken ze je toch niet van de snelweg af
bliksemsquote:Op donderdag 3 juli 2008 16:35 schreef McKillem het volgende:
[..]
Vorig jaar zijn er anders voldoende aangehouden (3000 meen ik te herinneren), en dan onderzoeken ze je auto met honden.
Ik zou het risico niet willen lopen.
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:43 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
bliksems
ik had vorig jaar wel van die zooi mee
idd, na wat googlen kwam ik er al achter dat gele nummerborden juist werden gecontroleerd. Maargoed, ik ga met de trein, niet met de Metaltrein maar gewoon met een all round Duitse trein. Daar zullen ze waarschijnlijk niet gaan controleren, maar bij het terrein zelf zal wel de 'standaard'controle zijn neem ik dus aan.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.
Vorig jaar hebben we nog gewoon zonder problemen in de Biergarten een joint gerookt met wat Amerikanen. Voornaamste probleem zijn de controles op weg naar Wacken. Maar inderdaad, als je geen die-hard blower bent, dan zou ik wiet lekker thuislaten.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:53 schreef Susi het volgende:
[..]
idd, na wat googlen kwam ik er al achter dat gele nummerborden juist werden gecontroleerd. Maargoed, ik ga met de trein, niet met de Metaltrein maar gewoon met een all round Duitse trein. Daar zullen ze waarschijnlijk niet gaan controleren, maar bij het terrein zelf zal wel de 'standaard'controle zijn neem ik dus aan.
Maargoed, zo'n fervent blower ben ik ook weer niet, en een weekendje zonder trek ik wel. Maar maybe toch maar een paar mitnehmen
ok. maar nu hadden wij vorig jaar de auto niet volgekalkt met WOA e.d.quote:Op donderdag 3 juli 2008 16:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
De combinatie wackenganger + Nederlander is voor de Duitse politie blijkbaar al helemaal reden voor verdenking.
jah, ik vind het ook een beetje bagger. maarja, het is helaas niet anders. vorig jaar heb ik trouwens weinig politie gezien.quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:09 schreef McKillem het volgende:
Eigenlijk is het gewoon achterlijk, die wereldwijde hetze tegen wiet. Het is in mijn optiek vergelijkbaar met sterke drank wat betreft het effect. Sterker nog, wietrokers heb ik weinig tot geen last van. Stelselmatige nog-net-niet-coma zuipers aan de andere kant...
Wij hebben een keer een controle gehad. We reden in een busje dat helemaal vol zat met zooi (koelkast, grote legertent, bankstel, you name it)quote:Op donderdag 3 juli 2008 19:08 schreef rulerofdeath het volgende:
doorzoeken ze alleen de achterklep en in de auto?
of gaan ze ook onder de motorkap zoeken?
Dat was vorig jaar ook. Tis wel prijzig maar als je met een aardige groep ben.quote:Op dinsdag 15 juli 2008 11:06 schreef Monolith het volgende:
Ik zie net op de WOA site dat je blijkbaar ook je eigen Dixie had kunnen huren voor 120 euro.
Dit is voor mij juist het eerste jaar dat er een generator, koelkast e.d. meegaan.quote:Op donderdag 17 juli 2008 07:51 schreef Rhapsody het volgende:
Dat was vorig jaar ook. Tis wel prijzig maar als je met een aardige groep ben.
Dit jaar wordt voor mij back to basics. Na 4 jaar (2003,2004,2006,2007) op WOA te hebben gestaan met alle mogelijke luxe (tot aan TV met DVD speler aan toe) is het dit jaar zonder echte voorbereiding. Dinsdag of woensdah vertrekken, wat bier mee en dan zie ik het allemaal wel
haha nou have fun! das wel lekker koud bier enzo!quote:Op donderdag 17 juli 2008 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dit is voor mij juist het eerste jaar dat er een generator, koelkast e.d. meegaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |