abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55135075
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:02 schreef MrBadGuy het volgende:
Holland Casino en de Staatsloterij mogen van mij wel per direct geprivatiseerd worden. Een overheid die aan de ene kant tegen gokverslaving is, maar aan de andere kant wel gigantisch veel reclame maakt om gokken aan te moedigen
Dan bouwen ze volgend jaar Las Vegas naast utrecht
  maandag 10 december 2007 @ 22:53:37 #202
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55180525
Beter laat dan nooit. Helaas is half Nederland al verkocht voor een habbekrats.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:30:13 #203
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55182885
quote:
Op maandag 10 december 2007 22:53 schreef ErikT het volgende:
Beter laat dan nooit. Helaas is half Nederland al verkocht voor een habbekrats.


Tot op heden is er nog maar weinig geprivatiseerd. Enige wat ik me even voor de geest kan halen is de telecommarkt (met als gevolg spotgoedkoop bellen).

De NS is alleen verzelfstandigd, het eigendom ligt nog voor 100% bij de staat.

Opzich ben ik het wel met de plannen van Bos eens, dat we moeten stoppen met het privatiseren in de Oostduitse zin van het woord.

Privatiseren volgens de regering: Nederlandse spoorwegen -> opgesplitst in twee bedrijven (prorail en NS) -> eigendom 100% in handen van de staat -> oftewel, wel de lasten, niet de lusten.

net zoals de rest van het OV, overheid behoudt het recht op de monopolie, vervolgens wordt een compleet gereguleerd pakket 'aanbesteed' en dat is het zogenaamd een 'vrije markt' . Als ik morgen een bus koop en besluit te gaan rijden tussen twee plaatsen ben ik strafbaar bezig (vergunning aanvragen kan ik vergeten).

En dat is nu net het 'grappige, er is geen moer geprivatiseerd, danwel vrijgegeven. Zo is het echter wel altijd gebracht naar de bevolking toe waardoor populistiche politici (pleonasme?) nu met het vingertje kunnen wijzen naar de vermaledijde marktwerking

Wordt tijd dat ze eens écht gaan privatiseren, dus markt vrijgeven en niet een staatbedrijfje verzelfstandigen en monopolie met geweld in stand houden.
  dinsdag 11 december 2007 @ 00:54:24 #204
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55183200
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:30 schreef Richie_Rich het volgende:


Wordt tijd dat ze eens écht gaan privatiseren, dus markt vrijgeven en niet een staatbedrijfje verzelfstandigen en monopolie met geweld in stand houden.
Maar hoe wil je de spoorwegen privatiseren zonder er eerst een ongelofelijke teringzooi van te maken? Het draait om concurrentie, dat betekend dat eerst de slechte "vanzelf" moeten uitvallen. Maar dat kan best 20 jaar duren. Hebben we gedurende die tijd gewoon een derde-wereld OV?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55183225
Prachtig, eerst alle privatiseringen maar half uitvoeren, en vervolgens DAT als argument gebruiken dat privatisering niet werkt
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  dinsdag 11 december 2007 @ 01:01:38 #206
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55183281
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar hoe wil je de spoorwegen privatiseren zonder er eerst een ongelofelijke teringzooi van te maken? Het draait om concurrentie, dat betekend dat eerst de slechte "vanzelf" moeten uitvallen. Maar dat kan best 20 jaar duren. Hebben we gedurende die tijd gewoon een derde-wereld OV?
Ik denk dat daar het probleem ook ligt. Het gaat niet om de trein, maar om het complete openbaar vervoer. Dus van minitreintjes (op gedeelde sporen) tot aan helicopters via bussen tot aan voor mijn part riksja's. Ik denk dat een vrije markt daar een prima oplossing voor kan verzinnen. en dan gewoon betalen wat het kost.

Nu zie je dat in de vrije-maar-toch-niet-zo-vrij-overheids-aanbesteede-gereguleerde-markten aanbieder van OV van alles en nog wat wordt verplicht, ook op tarieven staat een maximum. Dus wat gebeurt er, de driedagelijkse bus naar schubbekutteveen omdat die veel te duur is om te exploiteren (aangezien de maar een x bedrag per km per reiziger mogen vragen)
pi_55184005
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 01:01 schreef Richie_Rich het volgende:
Nu zie je dat in de vrije-maar-toch-niet-zo-vrij-overheids-aanbesteede-gereguleerde-markten aanbieder van OV van alles en nog wat wordt verplicht, ook op tarieven staat een maximum. Dus wat gebeurt er, de driedagelijkse bus naar schubbekutteveen omdat die veel te duur is om te exploiteren (aangezien de maar een x bedrag per km per reiziger mogen vragen)
Maar ik ben het met je eens dat dit niet DE oplossing is. Wat betreft de trein: vergeet niet dat de trein al meer dan 100 jaar bestaat, en dat er in de tussentijd bar weinig veranderd is.

De intercity die 's morgens half leeg in Maastricht vertrekt, bomvol in Den Bosch aan komt en overvol Amsterdam binnen rijdt, is na 8 uur 's avonds hartstikke leeg. Maar ondertussen vreet die zware trein stroom en moeten de conducteur en machinist ook betaald worden.

Ik zie een oplossing in geautomatiseerde kleine treinen (geen personeel), die met een veel grotere frequentie rijden. 's avonds laat kun je ze met dezelfde frequentie laten rijden, maar dan worden er gewoon minder wagonnen aan gehangen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:16:39 #208
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55191537
Heb je wel eens een treinbaan gehad? Dan weet je dat treinen zonder personeel een illusie is.

En dat met die minder wagonnen, heb je dat helemaal zelf bedacht?

Stroom is overigens goedkoper 's avonds dan overdag.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:19:12 #209
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55191603
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 01:01 schreef Richie_Rich het volgende:
Ik denk dat daar het probleem ook ligt. Het gaat niet om de trein, maar om het complete openbaar vervoer. Dus van minitreintjes (op gedeelde sporen) tot aan helicopters via bussen tot aan voor mijn part riksja's. Ik denk dat een vrije markt daar een prima oplossing voor kan verzinnen. en dan gewoon betalen wat het kost.
Leuke theorie. Maar de vrije markt kan geen spoorwegnetwerk maken, onderhouden en benutten. Complete vrije markt in de transport sector betekent meer bussen. (Zie Oost Europa, waar het wél werkt, maar leesnog even verder) Er is in Nederland geen plaats voor zoveel bussen. In een trein passen duizenden mensen, in een bus hooguit 100.

(En ga nou niet zeggen dat alle spoorwegen dan maar geasfalteerd moeten worden, want dat is onbetaalbaar.)
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:24:14 #210
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55191727
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:19 schreef ErikT het volgende:

[..]

Leuke theorie. Maar de vrije markt kan geen spoorwegnetwerk maken, onderhouden en benutten. Complete vrije markt in de transport sector betekent meer bussen. (Zie Oost Europa, waar het wél werkt, maar leesnog even verder) Er is in Nederland geen plaats voor zoveel bussen. In een trein passen duizenden mensen, in een bus hooguit 100.

(En ga nou niet zeggen dat alle spoorwegen dan maar geasfalteerd moeten worden, want dat is onbetaalbaar.)
De overheid evenmin zoals we merken

Zullen we dus maar stoppen met het ondersteunen van het monopolie door de overheid? Lijkt me een goede eerste stap in de richtng
pi_55192607
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:19 schreef ErikT het volgende:
Leuke theorie. Maar de vrije markt kan geen spoorwegnetwerk maken, onderhouden en benutten.
In Japan doen ze niet anders.
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:16:47 #212
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55192927
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:24 schreef Richie_Rich het volgende:

[..]

De overheid evenmin zoals we merken
Er ligt anders een spoornetwerk in Nederland. En er rijden dagelijks heel veel treinen. Maar daar zit jij blijkbaar nooit in.
quote:
Zullen we dus maar stoppen met het ondersteunen van het monopolie door de overheid? Lijkt me een goede eerste stap in de richtng
Nee.
En ga eens in op de rest. Selectief discussiëren kan iedereen.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:17:21 #213
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55192944
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

In Japan doen ze niet anders.
Dit argument is hier ergens jaren geleden al eens voorbij gekomen en toen bleek het absoluut niet waar te zijn.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_55192965
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:17 schreef ErikT het volgende:
Dit argument is hier ergens jaren geleden al eens voorbij gekomen en toen bleek het absoluut niet waar te zijn.
Vertel.
pi_55192990
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 19:20 schreef PJORourke het volgende:

[..]

100% van de aandelen van beide bedrijven zijn in handen van de staat. Wat onwetend weer, voor een journalist. Privatisering heeft er niks mee te maken, omdat er eenvoudigeweg geen private partners in het spel zijn. Dat is gewoon oudbakken socialistische retoriek.
Dus alle staatsbedrijven doen altijd wat het beste is voor hunzelf als groep? Staatsbedrijven zijn nog steeds bedrijven en die doen louter alleen dingen waar ze winst uit halen. Dat de staat alle aandelen van die bedrijven heeft doet daar niets aan af.

Natuurlijk zouden ze als eigenaar de directies wellicht kunnen dwingen bepaalde keuzes te maken, maar dat gaat nu juist net tegen de geest in van waarom die bedrijven op de eerste plaats waren afgesplitst; privatisering he.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:20:27 #216
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55193007
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:18 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Vertel.
Dit is mijn verhaal. Als ik me niet vergis kwam jij toen met precies dit argument dat vervolgens door anderen werd ontkracht. Ze lieten zien dat er in Japan helemaal geen vrije markt was op het spoor.

Maar we doen het gewoon nogmaals. Kom maar op met de feiten. Een vrije markt leidt tot betere spoorwegen, beter onderhoud en betere benutting. Laat maar zien.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_55193306
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:20 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dit is mijn verhaal. Als ik me niet vergis kwam jij toen met precies dit argument dat vervolgens door anderen werd ontkracht. Ze lieten zien dat er in Japan helemaal geen vrije markt was op het spoor.

Maar we doen het gewoon nogmaals. Kom maar op met de feiten. Een vrije markt leidt tot betere spoorwegen, beter onderhoud en betere benutting. Laat maar zien.
De VVD wil die bedrijven privatiseren waar een monopolie van valt te maken

kost de burger heel veel geld
Waterbedrijf, Woningcorporaties en Schiphol
  dinsdag 11 december 2007 @ 15:51:31 #218
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55193778
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:20 schreef ErikT het volgende:

[..]

Dit is mijn verhaal. Als ik me niet vergis kwam jij toen met precies dit argument dat vervolgens door anderen werd ontkracht. Ze lieten zien dat er in Japan helemaal geen vrije markt was op het spoor.

Maar we doen het gewoon nogmaals. Kom maar op met de feiten. Een vrije markt leidt tot betere spoorwegen, beter onderhoud en betere benutting. Laat maar zien.
HenriO laat helemaal niets zien. Hij heeft een theoretische verhandeling en linkjes naar een paar gekke Amerikanen. Verder heeft ie niets. Geen verhaal, geen praktische oplossingen, alleen maar: "De telefoon is toch ook goedkoper geworden?"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55193951
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:20 schreef ErikT het volgende:
Dit is mijn verhaal. Als ik me niet vergis kwam jij toen met precies dit argument dat vervolgens door anderen werd ontkracht. Ze lieten zien dat er in Japan helemaal geen vrije markt was op het spoor.
Nee, ze kwamen met voorbeelden van het feit dat de markt nog niet volledig vrij was maar hij is er in elk geval stuikken vrijer dan hier. En hij werkt dus stukken beter.
quote:
Maar we doen het gewoon nogmaals. Kom maar op met de feiten. Een vrije markt leidt tot betere spoorwegen, beter onderhoud en betere benutting. Laat maar zien.
Ik moet je uitleggen waarom een vrije markt beter werkt dan een met geweld afgedwongen staatsmonopolie??
pi_55193987
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
HenriO laat helemaal niets zien. Hij heeft een theoretische verhandeling en linkjes naar een paar gekke Amerikanen. Verder heeft ie niets. Geen verhaal, geen praktische oplossingen, alleen maar: "De telefoon is toch ook goedkoper geworden?"
Dat is dan ook de enige markt waar werkelijk geprivatiseerd is. De tarieven zijn astronomisch gedaald. De mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid explosief gestegen. Waarom zou dit in de telefoonmarkt wel kunnen en in andere markten niet?
pi_55194111
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is dan ook de enige markt waar werkelijk geprivatiseerd is. De tarieven zijn astronomisch gedaald. De mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid explosief gestegen. Waarom zou dit in de telefoonmarkt wel kunnen en in andere markten niet?
Dus de tarieven waren gedaald vanwege privatisering en niet vanwege technologische vooruitgang? Waarom is er dan nog steeds overheidsingrijpen nodig om de tarieven te verlagen tot een die meer conform de Europese markt is?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_55194155
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is dan ook de enige markt waar werkelijk geprivatiseerd is. De tarieven zijn astronomisch gedaald. De mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid explosief gestegen. Waarom zou dit in de telefoonmarkt wel kunnen en in andere markten niet?
VOlgens mij was er ten tijde van de privatisering nog geen mobiel netwerk. Dus eigenlijk is per saldo alleen het vaste net geprivatiseerd. Ben trouwens benieuwd hoe goed het met de KPN was gegaan als ze eerst zelf het netwerk hadden moeten aanleggen. Nu lag dat netwerk er al (op kosten van de overheid).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55194185
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:04 schreef trancethrust het volgende:
Dus de tarieven waren gedaald vanwege privatisering en niet vanwege technologische vooruitgang? Waarom is er dan nog steeds overheidsingrijpen nodig om de tarieven te verlagen tot een die meer conform de Europese markt is?
Die is niet nodig. Zelfs zeer onwenselijk.
pi_55194234
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 19:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ja, Schiphol loopt kwa bagage-afhandeling enorm achter op andere luchthavens. Dat weet ik niet alleen uit de praktijk, maar ook uit de OR die er achter ligt.
De bagage afhandeling op Schiphol is al in handen van private partijen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55194260
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:05 schreef LangeTabbetje het volgende:
VOlgens mij was er ten tijde van de privatisering nog geen mobiel netwerk. Dus eigenlijk is per saldo alleen het vaste net geprivatiseerd. Ben trouwens benieuwd hoe goed het met de KPN was gegaan als ze eerst zelf het netwerk hadden moeten aanleggen. Nu lag dat netwerk er al (op kosten van de overheid).
Dat zou de KPN misschien niet zo leuk gevonden hebben nee, het is altijd makkelijker om je kosten op de overheid af te kunnen schuiven. Rechtvaardig is het allerminst natuurlijk.
pi_55194310
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:09 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat zou de KPN misschien niet zo leuk gevonden hebben nee, het is altijd makkelijker om je kosten op de overheid af te kunnen schuiven. Rechtvaardig is het allerminst natuurlijk.
Misschien ??? Ik weet haast wel zeker dat ze dat niet leuk hadden gevonden
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55194373
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
Misschien ??? Ik weet haast wel zeker dat ze dat niet leuk hadden gevonden
Ik ook maar dat praat het toch niet goed? Ik kan nog wel een paar bedrijven opnoemen die erg graag zouden willen dat de overheid (oftewel jij en ik) zou opdraaien voor een hoop kosten die ze maken. Het erge is natuurlijk dat dat vaak nog gebeurt ook.
pi_55194461
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:12 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ik ook maar dat praat het toch niet goed? Ik kan nog wel een paar bedrijven opnoemen die erg graag zouden willen dat de overheid (oftewel jij en ik) zou opdraaien voor een hoop kosten die ze maken. Het erge is natuurlijk dat dat vaak nog gebeurt ook.
Al die kabelaars ? Die waren ook niet ontevreden met het netwerk wat er al lag.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_55194533
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:17 schreef LangeTabbetje het volgende:
Al die kabelaars ? Die waren ook niet ontevreden met het netwerk wat er al lag.
Dat is nou juist mijn punt. Puur corporatisme, bedrijven die lobbyen bij de overheid om privileges, zoals het aanleggen van een kabelnetwerk, uitgereikt krijgen. Op kosten van de burger, ook van degenen die er geen gebruik van maken (bel jij nog met je vaste lijn??).
pi_55194940
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:03 schreef HenriOsewoudt het volgende:
In Japan doen ze niet anders.
Ik zou je graag gelijk geven maar Japan is in dat opzicht echt een slecht voorbeeld, en zeker als het gaat om de spoorwegen en de bouwsector die onderhoud aan de sporen uitvoerd. Deze sectoren zijn in Japan zo sterk verweven met de driehoek overheid, banken en uitvoerende bedrijven (Keiretsu) dat je soms zelfs niet eens weet waar de ene punt van de driehoek begint en waar de ander eindigt. Zeker het Shinkansen HST-netwerk kost ongelooflijk veel geld en het is zeer onwaarschijnlijk dat een private partij opzich die enorme risico's wil dragen, maar door de sterke verwevenheid in de Keiretsu is men in staat dat risico te spreiden en zo toch zeer kapitaalkrachtige investeringen te doen.
pi_55195022
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:38 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik zou je graag gelijk geven maar Japan is in dat opzicht echt een slecht voorbeeld, en zeker als het gaat om de spoorwegen en de bouwsector die onderhoud aan de sporen uitvoerd. Deze sectoren zijn in Japan zo sterk verweven met de driehoek overheid, banken en uitvoerende bedrijven (Keiretsu) dat je soms zelfs niet eens weet waar de ene punt van de driehoek begint en waar de ander eindigt. Zeker het Shinkansen HST-netwerk kost ongelooflijk veel geld en het is zeer onwaarschijnlijk dat een private partij opzich die enorme risico's wil dragen, maar door de sterke verwevenheid in de Keiretsu is men in staat dat risico te spreiden en zo toch zeer kapitaalkrachtige investeringen te doen.
Dat van de Shinkansen wist ik maar geldt het ook voor de 'gewone' treinen?
pi_55195449
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 22:28 schreef henkway het volgende:

[..]

Dan bouwen ze volgend jaar Las Vegas naast utrecht
Prima toch?
pi_55199707
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:16 schreef ErikT het volgende:
Heb je wel eens een treinbaan gehad? Dan weet je dat treinen zonder personeel een illusie is.

En dat met die minder wagonnen, heb je dat helemaal zelf bedacht?

Stroom is overigens goedkoper 's avonds dan overdag.
Op meerdere vliegvelden in de VS rijden treinen waar geen personeel in zit. Dat gaat allemaal volautomatisch. Wat betreft die wagonnen, dat heb ik inderdaad zelf bedacht, maar dat maakt het nog geen minder slecht idee.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 12 december 2007 @ 00:47:19 #234
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55207486
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:56 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Op meerdere vliegvelden in de VS rijden treinen waar geen personeel in zit. Dat gaat allemaal volautomatisch.
Ja, maar daar rijden geen treinen door elkaar op een ontzettend ingewikkeld spoornetwerk waar wel eens een wissel hapert.

quote:
Wat betreft die wagonnen, dat heb ik inderdaad zelf bedacht, maar dat maakt het nog geen minder slecht idee.
Nee natuurlijk is het geen slecht idee. Daarom rijdt de NS ook niet altijd met even lange treinen.

Ga je morgen patent aanvragen op het wiel?
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 12 december 2007 @ 00:48:56 #235
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55207503
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:57 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ik moet je uitleggen waarom een vrije markt beter werkt dan een met geweld afgedwongen staatsmonopolie??
Nee. Als ik drogredeneringen wil lezen kijk ik wel in je posthistorie.

Je moet met cijfers en feiten uit Japan aantonen dat het daar beter gaat en dát dat enkel en alleen komt door de privatisering.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 12 december 2007 @ 00:51:17 #236
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_55207535
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:59 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Dat is dan ook de enige markt waar werkelijk geprivatiseerd is. De tarieven zijn astronomisch gedaald. De mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid explosief gestegen. Waarom zou dit in de telefoonmarkt wel kunnen en in andere markten niet?
Omdat radiogolven langs elkaar door de lucht kunnen, maar treinen niet dwars door elkaar kunnen rijden. Daarom moet je zoiets centraal regelen.

Waarom krijg je geen lekkerder brood als je een beter wasmiddel gebruikt? Omdat een hond niet kan fietsen als de benzine op is.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  woensdag 12 december 2007 @ 00:59:13 #237
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55207611
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:51 schreef ErikT het volgende:

[..]

Omdat radiogolven langs elkaar door de lucht kunnen, maar treinen niet dwars door elkaar kunnen rijden. Daarom moet je zoiets centraal regelen.
Radiofrequenties moet je ook centraal regelen. Je wilt niet dat je geen SMS'jes kunt versturen omdat een leuke hobbyist denkt dat-ie wel een 10KW zender mag spelen op 1700MHz.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55209232
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:51 schreef ErikT het volgende:
Omdat radiogolven langs elkaar door de lucht kunnen, maar treinen niet dwars door elkaar kunnen rijden. Daarom moet je zoiets centraal regelen.
Treinen kunnen over en onder elkaar. Maar dat is niet eens nodig, ze kunnen ook van elkaars rails gebruik maken. Dat vergt centrale regeling natuurlijk maar waarom zou alleen de overheid dat kunnen? Internet- en kabelmaatschappijen maken ook gebruik van elkaars infrastructuur.
pi_55209240
quote:
Op woensdag 12 december 2007 00:59 schreef gronk het volgende:
Radiofrequenties moet je ook centraal regelen. Je wilt niet dat je geen SMS'jes kunt versturen omdat een leuke hobbyist denkt dat-ie wel een 10KW zender mag spelen op 1700MHz.
Ook op etherfrequenties kun je prima eigendomsrechten laten gelden.
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 08:54:41 #240
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55209475
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:27 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Treinen kunnen over en onder elkaar. Maar dat is niet eens nodig, ze kunnen ook van elkaars rails gebruik maken. Dat vergt centrale regeling natuurlijk maar waarom zou alleen de overheid dat kunnen? Internet- en kabelmaatschappijen maken ook gebruik van elkaars infrastructuur.
Digitaal is natuurlijk wat makkelijker dan spoor, maar wat veel mensen vergeten is dat de opdrachtgevers vaak alleen overheid zijn, maar de uitvoerders gewoon private bedrijven.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 08:55:09 #241
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55209482
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:28 schreef HenriOsewoudt het volgende:
Ook op etherfrequenties kun je prima eigendomsrechten laten gelden.
Hoe?
Carpe Libertatem
pi_55209485
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 16:08 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

De bagage afhandeling op Schiphol is al in handen van private partijen.
Onze arbodienst ook , maar daar worden door de Directie krappe afspraken mee gemaakt, en als ze te duur zijn kunnen ze opzouten na het contract

maar bedrijven als het waterbedrijf, sociale huurwoningen en schiphol moet je niet verpatsen, dat is jezelf de strop om doen, er ziten in het kabinet slimmerds die het fijn vinden om monopolies aan een stel vrienden te geven.

De oveheid geeft het direct aan de NAVO of Brussel of Afghanistan
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 09:51:13 #243
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55210419
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:55 schreef henkway het volgende:
maar bedrijven als het waterbedrijf, sociale huurwoningen en schiphol moet je niet verpatsen, dat is jezelf de strop om doen, er ziten in het kabinet slimmerds die het fijn vinden om monopolies aan een stel vrienden te geven.
Dat is JUIST een reden om het vrij te geven.
Carpe Libertatem
pi_55212732
quote:
Op woensdag 12 december 2007 08:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Hoe?
The Spectrum Should Be Private Property

"Yes, radio spectrum is unique. So is every other resource unique. Thus the technological units of any resource will have to be uniquely determined, but scarce resources cannot be handled with efficiency or justice outside a private property regime. When a resource is "public" it will either suffer the tragedy of the commons or be subjected to political allocation on the part of privileged interests, with all the waste and calculational chaos inevitable under central planning."
pi_55214377
quote:
Op woensdag 12 december 2007 09:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat is JUIST een reden om het vrij te geven.
ja het waterbdrijf?
daar komt niets van terecht en heeft geen enkel voordeel
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 12:35:25 #246
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55214399
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:34 schreef henkway het volgende:
ja het waterbdrijf?
daar komt niets van terecht en heeft geen enkel voordeel
Goedkoper water en betere diensten is geen voordeel?
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 12:36:56 #247
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55214446
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:36 schreef HenriOsewoudt het volgende:
The Spectrum Should Be Private Property

"Yes, radio spectrum is unique. So is every other resource unique. Thus the technological units of any resource will have to be uniquely determined, but scarce resources cannot be handled with efficiency or justice outside a private property regime. When a resource is "public" it will either suffer the tragedy of the commons or be subjected to political allocation on the part of privileged interests, with all the waste and calculational chaos inevitable under central planning."
Je kan niet eigenaar zijn van een golf wat in een heel groot gebied komt.
Carpe Libertatem
pi_55214451
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:35 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Goedkoper water en betere diensten is geen voordeel?
kostprijs water is slechts 15% van wat je bataald, de rest is belasting
kijk maar op je waternota www.vitens.nl

Bij verkoop zul je veel meer gaan betalen. door het monopolie

Klanten van drinkwaterbedrijf Vitens betalen in 2008 definitief lagere tarieven voor hun drinkwater.
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 12:38:51 #249
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55214495
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:37 schreef henkway het volgende:

[..]

kostprijs water is slechts 15% van wat je bataald, de rest is belasting
kijk maar op je waternota www.vitens.nl
Je beschrijft mijn punt
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')