abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 december 2007 @ 17:41:22 #203
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55172672
Spannend Sonnetje!

Ardenlyn, volgens mij bedoelt men daar op het eind harde buiken en een wat kramperig gevoel mee. Voorweeen etc.
pi_55172996
Dankje
Ik dacht van misschien drukke baby oid.
pi_55173083
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:37 schreef DeLiedje het volgende:
Spannend sonnetje! Geniet van de komende tijd!
Heerlijk dat je zo meeleeft met je zus, ik herken mijn zusje (is gok ik ook ong even oud aan je nick te zien ) een beetje in je
hehe, is echt zo leuk
is mijn allereerste nichtje enzo. Heb verder niet zoveel kleine kindjes in mijn omgeving, dus zit al jaren te zeuren bij mijn zus
En ben gewoon gek van baby's
  maandag 10 december 2007 @ 18:07:15 #206
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55173257
Mijn zus is al een tikkie ouder, maar die was nog enthousiaster dan alle oma's, opa's en wijzelf bij elkaar Ik vond dat echt heel erg kicken, nu nog steeds trouwens als ze ons helemaal vertederd wijst op iets wat Ethan doet. Fijn dat je zo mee kan leven Sonnetje

LLM.. allemaal veel sterkte en succes met die laatste loodjes gewenst.. zet 'm op!!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_55173422
Hehe wel grappig. Zit net glashard te liegen tegen een (soort van) vriendin van mijn zus. En is ze al in t ziekenhuis (ik zeg dus dat ik t niet weet, want ze zegt al maanden dat ze dan echt neits gaat zeggen. Dat ze t uiteindelijk toch deed tja... ). Heb zo t idee dat ze geen zin heeft dat alles en iedereen t weet en dr gaat bellen ofzo.
Mja is een beetje afwachten dus.

Iedereen die trouwens op t eind loopt ook veel sterkte met wachten enzo Lijkt me echt erg als je zwanger ben haha. Ik heb t zelfs met niet zwanger zijn
  maandag 10 december 2007 @ 18:16:40 #208
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_55173504
Son!! Spannend!!
pi_55174660
Dag dames, nu er nog geen nieuwe baby's zijn dan maar een nieuwe zwangere!

Ik ben na de 2e ISCI-poging zwanger geworden en heb vandaag de 1e echo gehad. Ben pas 5 weken dus dit was alleen om te zien of het vruchtzakje op de juiste plaats zat en dat was het geval!
Ik vind het vreselijk spannend of alles wel goed gaat maar probeer er toch ook alvast van te genieten..
Op 27 december is de volgende echo en dan moet het hartje zichtbaar zijn.
De uitgerekende datum weet ik nog niet precies, zal ergens rond 10 augustus zijn, hoop ik bij de volgende echo mee te krijgen.

Ik hoop dat alle dames uit het "als zwanger worden niet zo makkelijk gaat" topic waar ik nu vandaag kom heel snel hier volgen!
pi_55174698

Madelieve!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 10 december 2007 @ 20:13:26 #211
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55176106
Welkom Madelieve.
Wil je met 10 aug in het lijstje? Of zullen we nog even wachten tot je een datum hebt?
pi_55176312
Gefeliciteerd Madelieve
  maandag 10 december 2007 @ 20:21:46 #213
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55176315
welkom madelieve

Hier is de dag rustig voorbij gegaan , eindelijk weer wat gerommel, maar nu is het alweer weg.
Och.. zolang ik mezelf bezig houd gaat het allemaal wel dat wachten.
We hebben de kerstboom woudreus opgezet en dat geeft toch wel een beetje bevrediging bij mijn hormonsters.
Zo'n klein dreumesgezichtje wat '.. in het schijnsel van de lichtjes opkijkt naar de kerstballen.. ' is helemaal week natuurlijk

Alle december-dames succes! we gaan gewoon voor 2007
pi_55176389
Madelieve gefeliciteerd!!!
Wel nog spannend tot 27 december. Maar hopelijk dan nog een keer goed nieuws Een verlaat kerstkadootje voor je is t dan
pi_55176467
Nu iedereen in m'n omgeving op de hoogte is, vind ik het tijd om onder m'n "eigen" naam te posten
De laatste tijd niet zoveel gebruikt, maar voelt vertrouwder dan Tuc..

Zoals beloofd ook nog een foto van de echo van afgelopen dinsdag

Zou ik in het lijstje aangepast kunnen worden van Tuc naar Mrien?

Alles gaat verder hardstikke goed tot nu toe, morgen weer naar de VK toe.
Merk wel dat als ik actiever op een dag ben dan ik normaal ben, ik dan meer last van m'n buik heb..
Niet te veel tegelijk willen dus..

Madelieve, welkom in Z&G en nog gefeliciteerd!
pi_55176776
Madelieve welkom in Z&G.

Hier is manlief naar een vriend toe vanavond voor een avondje WII spelen. Mijn kleine zeehond ligt rustig te slapen en ik denk dat ik het ook niet laat maak vanavond, alhoewel die tortilla chips van de Lidl me wel erg lekker smaakt momenteel.
  maandag 10 december 2007 @ 20:50:19 #217
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55177108
welkom madelieve...

mmm faja zwijg..

ik wil iedereen een fijne nacht toewensen en hopelijk morgen meer nieuws

liefs lunastar
  maandag 10 december 2007 @ 21:03:12 #218
74310 nanalune
pi_55177420
Mrien! een heus Beebje! mooi hoor!
  maandag 10 december 2007 @ 21:09:39 #219
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55177562
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:45 schreef Droeke het volgende:

[..]

bevallen
Ik gok er dan op dat je hoofd niet echt zo staat als die smiley daar
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  maandag 10 december 2007 @ 21:22:55 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55177865
Hoi Mrien!
Ik ga het gelijk even aanpassen.

Mooie echo!
pi_55178419
Madelieve, gefeliciteerd en welkom hier! Ik hoop met je mee dat de dames uit dat topic maar snel mogen volgen.
Wel raar om mensen te zien melden met uitgerekende datum in augustus... Ik had het idee dat ik nog hartstikke vers was met eind mei, maar realiseer me nu dat het zo lekker opschiet al...
pi_55178842
Madelieve gefeliciteerd!!

Ik heb morgen de 2e echo + combinatietest, spannend!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
  maandag 10 december 2007 @ 22:09:08 #223
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55179168
Spannend Llewella.
Wat leuk Madelieve, gefeliciteerd en welkom.
Lekker douchen!
pi_55179387
quote:
Op maandag 10 december 2007 18:16 schreef Suzziieee het volgende:
Son!! Spannend!!
ja zeker, duurt alleen zo lang haha. En dan moet ik zo gaan slapen, want morgen half 6 op...
(wie verzint t om om 7 uur te beginnen met werken, wel tot 15 uur dus das wel beter, maar toch half 6 opstaan... )
Heb verder niets meer gehoord, maar goed ga ook maar niet bellen, lijkt me vervelend voor dr
  maandag 10 december 2007 @ 22:28:28 #225
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_55179775
TVP!!!

Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_55181060
Madelieve, gefeliciteerd!
Mama van Floris, Leonore en ?
  maandag 10 december 2007 @ 23:49:16 #227
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55181988
Meiden, ik wil op z'n minst 1 vers babietje morgen hoor!
Maak zelf maar uit wie van jullie het doet, ik iig nog even niet, dat zie ik niet gebeuren, maar kom... stel me niet teleur.

pi_55182251
Ik wil ook wel graag een verse baby zien
pi_55182683
Pfff... Hele discussies hier thuis.
Naarmate mijn zwangerschap vordert en ik meer lees en hoor, neig ik steeds meer naar een thuisbevalling. Terwijl ik in het begin nogal stellig was over poliklinisch; om alle risico's uit te sluiten, omdat deze zwangerschap zo moeizaam tot stand gekomen is.

Maar aangezien je hier pas met een cm. of 6 naar het ziekenhuis mag denk ik nu: als het te houden is maak ik het liever in mijn eigen omgeving af. Helemaal nadat ik afgelopen weekend voor een ctg moest en dus die kille verloslamer al even heb gezien.

Lief staat absoluut niet achter een thuisbevalling. Dat doe je jezelf toch niet aan. Thuis krijg je geen pijnbestrijding. Dat is toch veel te riskant. En vanavond, na de bv-cursus, toen ik er nog even op terugkwam: Ik vind het zo jammer dat je je zo laat indoctrineren door de kraamzorg en de verloskundige.

Parrrrdon?! Ik heb me suf gelezen, gepraat en geforumt. En per slot van rekening ben ik degene die het allemaal moet gaan doen straks. Maar als hij er niet achter staat... Hoe krijg ik hem nou aan zijn verstand gepulkt dat een thuisbevalling echt geen hel op aarde is?
Hardloper.
IG @webkim
pi_55184389
Of....hoe krijgt hij jouw aan je verstand gepeuterd dat in het zkh bevallen geen hel op aarde is ?

Hij is gewoon bezorgd en wil alle risico's vermijden.
pi_55184488
Ik heb juist precies het tegenovergestelde van jou webkim. Ik wil heel graag thuis bevallen maar ben inmiddels al 40 weken en 3 dagen en hoe meer volgende week zaterdag nadert (dan wordt ik officieel overgedragen aan de gyneacoloog) hoe meer ik denk ach ja, vorige keer was het ziekenhuis ook prima. Helaas hier dus nog altijd geen baby. Wel had ik vannacht een of andere idioot die het leuk vond om me om 02.16 wakker te bellen op mijn mobiel met onderdrukt nummer. Ik dacht alleen dat het mijn wekker was en heb die persoon dus doodleuk weg gedrukt. Ik hoop maar dat er niks ernstigs aan de hand was.
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:21:59 #232
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55184514
Webkim, het is waar wat je zelft zegt. Je zit tot 6cm thuis (in principe). Tegen de tijd dat je zover bent, heb je al een goed idee wat het inhoudt om weeen te hebben en in hoeverre je ze kan opvangen en of je pijnbestrijding wilt. Dus je zou ook kunnen beslissen dat als het voorspoedig gaat en je je goed voelt op deze manier, dat je dan thuis blijft, en als je twijfels hebt of het zwaar niet trekt, dat jullie dan naar het zkh gaan. Hoeft geen principiele keuze te zijn die je vantevoren maakt. Mensen die vantevoren zweren bij thuisbevalling kunnen bv. groen vruchtwater hebben, of mensen die zweren bij een zkh-bevalling kunnen achteraf zeggen dat het thuis ook wel had gekund. Het gaat om het gevoel waar JIJ je op dat moment het prettigst voelt.
Geloof me, tijdens de bevalling ben je op je "instinctiefst", je moet daar zijn waar je je op DAT moment het prettigst voelt (medische indicaties daargelaten).

Trouwens, nieuwe zwangeren, gefeliciteerd!!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55184584
Ik ben het helemaal met Davinia eens!
Saartje
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:45:24 #234
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55184599
DeLiedje, Faja, Klein_spookje, Nanalune en BE ook, hou vol, die laatste loodjes. Ik hoop snel een babietje te zien hier!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55184966
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 00:18 schreef Webkim het volgende:
Pfff... Hele discussies hier thuis.
Naarmate mijn zwangerschap vordert en ik meer lees en hoor, neig ik steeds meer naar een thuisbevalling. Terwijl ik in het begin nogal stellig was over poliklinisch; om alle risico's uit te sluiten, omdat deze zwangerschap zo moeizaam tot stand gekomen is.

Maar aangezien je hier pas met een cm. of 6 naar het ziekenhuis mag denk ik nu: als het te houden is maak ik het liever in mijn eigen omgeving af. Helemaal nadat ik afgelopen weekend voor een ctg moest en dus die kille verloslamer al even heb gezien.

Lief staat absoluut niet achter een thuisbevalling. Dat doe je jezelf toch niet aan. Thuis krijg je geen pijnbestrijding. Dat is toch veel te riskant. En vanavond, na de bv-cursus, toen ik er nog even op terugkwam: Ik vind het zo jammer dat je je zo laat indoctrineren door de kraamzorg en de verloskundige.

Parrrrdon?! Ik heb me suf gelezen, gepraat en geforumt. En per slot van rekening ben ik degene die het allemaal moet gaan doen straks. Maar als hij er niet achter staat... Hoe krijg ik hem nou aan zijn verstand gepulkt dat een thuisbevalling echt geen hel op aarde is?
Ik heb wel hetzelfde hoor.

Ik moest en zou naar het ziekenhuis... Nou ik heb zo'n rondleiding gehad en ben er toch wel op terug gekomen. Vanavond ga ik nog kijken in een ander ziekenhuis. Maar als dat ook tegenvalt dan blijf ik mooi thuis.

Thuis heb je trouwens wel pijnbestrijding hoor... Je mag TENS gebruiken, sommige ziektenkostenverzekeraars vergoeden dat ook.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55185306
Webkim, je hoeft niet nu definitief de knoop door te hakken. Ik denk dat je wel moet doen waar jij je het prettigst bij voelt. Misschien kan je met lief afspreken dat je in principe thuis wilt bevallen, maar mocht je toch pijnbestrijding willen ofzo, dan kunnen jullie altijd nog naar het ziekenhuis... Misschien voor hem een mooi compromis?

Mijn lief voelde meer voor een ziekenhuisbevalling, ikzelf overigens ook. Maar nu heeft hij zoiets van: goh bij een eventueel volgende kan het misschien best wel thuis. Terwijl ik toch blijf neigen naar het ziekenhuis. Het is mij prima bevallen, alleen de rit erheen was wat minder. Maar goed, mocht er ooit nog een tweede komen dan zien we dat tegen die tijd wel.
Nu eerst maar lekker genieten van nummer 1 .

LLM, ben benieuwd of er vandaag verse beebjes buiten komen spelen...
Fake it till you make it...
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:20:46 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55185389
Webkim, ook hier die discussie (kort) gehad.
Hij wilde ziekenhuis, ik niet. Hij wilde dat overigens voornamelijk vanwege de 'rotzooi' thuis. Dat heb ik hem dus uit zijn hoofd weten te praten. En daarnaast hielp mijn argument dat we hier toch idd tot een cm of 5-6 thuis moeten blijven ook nog wel.

Is het enigszins mogelijk om hem gerust te stellen met 'we kijken op die 6cm gewoon wat we doen, thuis of ziekenhuis'?

Oh, enneh... goedemorgen!
Hier iig geen babynieuws.
* Brighteyes wacht vol verwachting de rest van het lijstje af.
pi_55185491
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Webkim, ook hier die discussie (kort) gehad.
Hij wilde ziekenhuis, ik niet. Hij wilde dat overigens voornamelijk vanwege de 'rotzooi' thuis. Dat heb ik hem dus uit zijn hoofd weten te praten. En daarnaast hielp mijn argument dat we hier toch idd tot een cm of 5-6 thuis moeten blijven ook nog wel.

Is het enigszins mogelijk om hem gerust te stellen met 'we kijken op die 6cm gewoon wat we doen, thuis of ziekenhuis'?

Oh, enneh... goedemorgen!
Hier iig geen babynieuws.
* Brighteyes wacht vol verwachting de rest van het lijstje af.
Ik denk ook dat ik het zo doe. Is het niet te houden dan naar het ziekenhuis. Voor het zelfde geld zeg ik die andere 4cm doe ik ook wel gewoon thuis.

Edit- Dan kan lief ook gewoon een milkshake halen als ik klaar ben...
  dinsdag 11 december 2007 @ 09:48:07 #239
74310 nanalune
pi_55185792
ik had mijn afspraak bij de vlos gemist vorige week, maar no way dat ze bereikbaar zijn voor een nieuwe afspraak.
Dat ene uurtje in de morgen dat ze spreekuur hebben gooien ze het antwoordapparaat er een kwartier te vroeg op.. en cónstánt in gesprek..
' hoe-moet-dat-nou-als-de-groei-te-snel-te-langzaam-gaat-en-mijn-bloeddruk-dan -modus'....

Nou ja, probeer het morgen wel weer.. hier gaat alles verder rustig. Hoop erg dat er vandaag verse aanvoer is
pi_55185956
Vandaag weer helemaal goedgekeurd bij de VK.
Baby is gedaald
Begin nu wel onwijs last te krijgen van vocht.

Kan echt niet wachten tot ik kan bevallen.
Maar blijft altijd afwachten wanneer hij eruit wil komen.
Lijkt mij ook zo mooi om te zien dat mijn man hem eindelijk in z'n armen kan houden

Ik wil thuis bevallen en mijn man heeft zoiets van als jij in het ziekenhuis wil dan doen we dat en wil je thuis dan ook goed
Hij heeft zoiets van wat jij wil.
pi_55186014
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 09:58 schreef Ardenlyn het volgende:
Vandaag weer helemaal goedgekeurd bij de VK.
Baby is gedaald
Begin nu wel onwijs last te krijgen van vocht.

Kan echt niet wachten tot ik kan bevallen.
Maar blijft altijd afwachten wanneer hij eruit wil komen.
Lijkt mij ook zo mooi om te zien dat mijn man hem eindelijk in z'n armen kan houden

Ik wil thuis bevallen en mijn man heeft zoiets van als jij in het ziekenhuis wil dan doen we dat en wil je thuis dan ook goed
Hij heeft zoiets van wat jij wil.
En zo hoort het ook, vind ik

Jij gaat bevallen, hij staat er eigenlijk maar een beetje bij, en mag wat meepuffen. Maar verder moet jij (en ik dus ook) je het prettigste voelen. Spanning is ook niet goed voor de bevalling.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:05:31 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55186074
Dat laatste ben ik niet helemaal met je eens hoor.
Het gaat ook om zijn kind en hij moet zich ook wel prettig voelen bij het hele idee.
Dat was voor mij dus de reden om in eerste instantie toch ziekenhuis te zeggen. Want wat maakt het nou helemaal uit. Een enorm hoog percentage van de thuisbevallingen eindigt uiteindelijk toch in het ziekenhuis en als alles zonder complicaties verloopt sta je in no time weer buiten. En als dat je man geruststeld... mwoah, vind ik toch ook wel wat waard hoor... Het is voor hem toch allemaal al zo ongrijpbaar en met een beetje pech wordt hij idd gedegradeerd tot 'ik stond erbij en keek ernaar'.

Stel nou...
Stel hij is echt pertinent tegen thuisbevallen, en jij doet dat toch, en er gaat iets mis...
Ik weet het niet, liever zou ik dan toch van te voren zorgen dat er iig enige overeenstemming is.
  Moderator dinsdag 11 december 2007 @ 10:07:12 #243
5428 crew  miss_sly
pi_55186095
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:01 schreef Ticootje het volgende:

[..]

En zo hoort het ook, vind ik

Jij gaat bevallen, hij staat er eigenlijk maar een beetje bij, en mag wat meepuffen. Maar verder moet jij (en ik dus ook) je het prettigste voelen. Spanning is ook niet goed voor de bevalling.
Natuurlijk moet de aanstaande moeder zich het prettigste voelen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling voor de aanstaande papa ook neit niks is. Die maken zich ook zorgen, kunnen zich ook allerlei rampscanrio's in hun hoofd halen en weten niet wat te doen als hun vrouw/vriendin pijn lijdt en hopen dat het ziekenhuis daarin kan helpen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55186134
Be, je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk.

Tja, gelukkig doet mijn lieverd niet zo moeilijk. Wat ik wil....

Hij vind het ziekenhuis een veilig idee, maar als ik me helemaal niet prettig voel in een ziekenhuis dan zal hij er ook niet op staan om er toch heen te gaan.

En thuis... Ja lekker mijn eigen huisje. Ik kan lekker onder de douche, in bad. Ik kan een tosti maken als ik daar trek in heb. Ik kan zonder gezeur rondlopen... Tja, ik neig echt steeds meer naar lekker thuis blijven.
pi_55186135
had hier problemen met thuis bevallen omdat het hier simpelweg niet mogelijk is om met een brancard de trap af te gaan. Nou heb ik sowieso al geen keuze, maar ik vond dat inderdaad zelf ook wel een punt even van "mjah, en op een bed in de woonkamer lijkt me ook niet echt je van het".

Wat betreft die TENS Ticootje, dat zijn behoorlijk lastige apparaatjes en dat werkt lang niet bij iedereen. Bovendien zit er een nogal uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, je mag het alleen tijdens een wee gebruiken en noem maar op. Dus heel erg makkelijk is dat niet
pi_55186172
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:09 schreef Ticootje het volgende:
Be, je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk.

Tja, gelukkig doet mijn lieverd niet zo moeilijk. Wat ik wil....

Hij vind het ziekenhuis een veilig idee, maar als ik me helemaal niet prettig voel in een ziekenhuis dan zal hij er ook niet op staan om er toch heen te gaan.

En thuis... Ja lekker mijn eigen huisje. Ik kan lekker onder de douche, in bad. Ik kan een tosti maken als ik daar trek in heb. Ik kan zonder gezeur rondlopen... Tja, ik neig echt steeds meer naar lekker thuis blijven.
In het ziekenhuis kan ik tegen een knuffelmuur aan gaan staan, dat kan ik thuis niet. Daarnaast kan ik daar ook een tosti klaar laten maken
Maar dan zijn de verloskamers bij ons bijna kleine woonkamers, met koelkast en alles erop en eraan
pi_55186228
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:07 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Natuurlijk moet de aanstaande moeder zich het prettigste voelen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling voor de aanstaande papa ook neit niks is. Die maken zich ook zorgen, kunnen zich ook allerlei rampscanrio's in hun hoofd halen en weten niet wat te doen als hun vrouw/vriendin pijn lijdt en hopen dat het ziekenhuis daarin kan helpen.
Dat dus. Een beetje egoistisch is prima, maar kostte wat het kost een thuisbevalling willen terwijl de man zich daar niet prettig bij voelt, nee, dat lijkt me niets. Dan zou ik zoeken naar een compromis zoals bijvoorbeeld een kraamhotel, waar je wel een fijne verloskamer hebt en van alles kan doen, maar ook de medische zorg!
pi_55186306
Voor mijn situatie is het ideaal dat hij de keus aan mij overlaat en daar ben ik ook onwijs blij mee.
Maar stel hij zei van ik wil echt liever in het ziekenhuis dan ben ik echt niet zo van omdat ik beval dat ik het persee wil beslissen.
Het is zoals BE ook al zei ook zijn kind en tja het zal ook behoorlijk moeilijk zijn voor de man om je vrouw zo te zien liggen hijgen, puffen en pijn hebben lijkt mij en dat je zo machteloos erbij staat.

Kan mij voorstellen dat het voor de man ook fijner kan zijn als het in het ziekehuis gebeurd. Maar zoals het hier nu is dan is thuis bevallen onze keuze.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:31:48 #249
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55186532
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:09 schreef Pruk het volgende:
Wat betreft die TENS Ticootje, dat zijn behoorlijk lastige apparaatjes en dat werkt lang niet bij iedereen. Bovendien zit er een nogal uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, je mag het alleen tijdens een wee gebruiken en noem maar op. Dus heel erg makkelijk is dat niet
Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn hadden .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:35:41 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55186611

Iig gaat een vergelijking met een ruggeprik of pethidine niet op volgens mij hoor.
pi_55186768
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:31 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn hadden .
Placebo-effecten zijn inderdaad het beste
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:47:51 #252
14746 k_i_m
pi_55186844
Het viel mij trouwens ook op dat ze behoorlijk anti-ruggeprik was . Dan nog liever pethidine zei ze, terwijl je daar juist roze olifantjes van gaat zien. Nou, dan weet ik het wel hoor .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:54:44 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55186955
Geen babies?

Ik ga bij een volgende ook gewoon naar het ziekenhuis. En ik heb tijdens mijn bevalling ook gewoon een tosti gegeten. Had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen, maar dat is een ander verhaal.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:55:54 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55186974
Mijn vriendinnetje vertelde me idd van de week dat zij die pethidine echt heerlijk had gevonden, beetje stoned zo het laatste stukje van je bevalling doorzweven.
Was overigens een ingeleide bevalling die echt net even iets te heftig ging. Ze kreeg de keuze 'wil je nu die spuit, anders is het te laat...'
'Ja, nu! Doen!'
'ja maar... '
DOEN! Ik mocht toch kiezen zei je net? Hier met die spuit!!!!'
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:57:59 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187014
Mijn vriendin had volgens mij morfine gehad ofzo. Die was tijdens het persen iets té ontspannen.
Wellicht was het wel die pethidine ofzo.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:59:10 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187034
Ik vond de ruggenprik echt zalig. Het was heerlijk om even niks meer te voelen. In het ziekenhuis deden ze er ook helemaal niet moeilijk over. De VK trouwens ook niet. Heb er ook verder geen bijwerkingen van gehad of niks.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:01:13 #257
14746 k_i_m
pi_55187077
Ik hoef geen roze olifantjes, dat lijkt me echt verschrikkelijk .
In my life
Why do I smile
pi_55187078
Ik vind het zo stom om te vragen naar verse babietjes... maar net als de rest van OUD ben ik ook onbedwingbaar nieuwsgierig

Bij mij begint er eindelijk een buikje te komen... dan voelt het voor mij eigenlijk pas 'echt'!
En honger. Ik heb zo verschrikkelijk veel honger! Ik ga zo maar even mijn 2e ontbijt nemen
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55187081
-edit- * owlet moet niet te lang een topic open laten staan
pi_55187143
Een ruggenprik is net wat ingrijpender dan pethidine, ik denk daarom K_I_M
Bij een ruggenprik kan de bloeddruk flink dalen, kan je last krijgen van ademhalingsproblemen en dat kan ook flink doorwerken op je kindje.
pi_55187218
Ik vond mijn morfinepomp mijn beste vriend na mijn operatie. Een keer drukken en ik viel 2 seconden later weer in slaap. Je zou zo maar een bevalling door kunnen komen, dan neem ik de roze olifantjes wel op de koop toe
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:08:19 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187221
Maar een ruggeprik is wel weer iets beter te doseren toch, dacht ik? Die pethidine die krijg je ingespoten en daar moet je het maar op doen of het nou heel heftig is of niet. Ik dacht dat een ruggeprik ook nog weer wat lager gezet kon worden?

Hmmmm... 11 uur en volgens mij zijn alleen Faja, nanlune en ik langs geweest...
Zou er dan toch vannacht iets gebeurd zijn?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:10:53 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187258
Een ruggenprik kunnen ze inderdaad doseren.
Hij wordt in ieder geval zo ingesteld dat je de persweeen wel voelt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:11:03 #264
14746 k_i_m
pi_55187262
Het klinkt in ieder geval allemaal zo uitnodigend dat je er bij voorbaat geen trek meer in hebt. Toch blijf ik het raar vinden, dat het in andere landen wel allemaal mogelijk is zonder dit soort ontmoedingspraktijken .
In my life
Why do I smile
pi_55187279
Daar weten ze niet beter en daar zien ze de hele dag al roze olifantjes
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:14:04 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187323
Nou ja, het feit blijft dat als jij zo stoned als een aap bent, dat je kindje daar hoe dan ook, ook iets van mee krijgt. En in sommige landen zijn ze daar iets conservatiever mee dan in andere landen. Of dat nou per sé raar van Nederland is of van die andere landen hangt denk ik van je eigen standpunt af.

Gedurende de hele zwangerschap zijn de meeste vrouwen bezig zo gezond mogelijk te leven, niet roken, niet drinken, minder koffie, veel groente, extra vis, niet in de verflucht staan etc. etc. en dan op het allerlaatste moment gooi je er nog even een behoorlijke hoeveelheid niet-kinderachtige medicijnen in.
Is toch wel enigszins tegenstrijdig.

Oh, en hou me ten goede, als ik 30 uur bezig ben en het niet meer trek denk ik dat ik er ook wel om zal vragen hoor, maar ik denk dat het niet per definitie gek is dat er even een keertje extra over nagedacht wordt.
pi_55187337
Ik kreeg tijdens de bevalling een apparaatje waar je op kon drukken om jezelf een extra dosis toe te dienen. Steeds als er een lampje ging branden kon je weer drukken. Ik kon dat lichtje gewoon wel aankijken op een gegeven moment. Had wel het idee dat je er high van werd want ik heb nogal wat rare dingen gezegd

Zo begon ik tegen mijn vriend over korfbal Heb niks maar dan ook niks met korfbal. Nog nooit gedaan, nog nooit gezien. Echt heel vreemd allemaal. En ik vroeg of hij nou niet ver terug naar huis moest fietsen vanaf het ziekenhuis.

O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papieren hiervoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan???? Ik zag die man echt naar me kijken van: die spoort niet

Drugs zijn gewoon slecht....
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:17:55 #268
14746 k_i_m
pi_55187402
Wat ik begrepen had krijgt je kind meer mee van die pethidine, daarom mogen ze dat vanaf een bepaald punt niet meer geven. Dat vind ik ook al zo raar. En een ruggeprik lijkt me zoiezo al geen pretje . dus ik kan me niet voorstellen dat je daar niet goed overna denkt. En dan nog is er een kans dat men voor je besluit dat je hem niet krijgt, dat vind ik dan nog het meest wrange van het verhaal.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:18:04 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187406
Mijn nichtje wist me te vertellen dat ze in Spanje sowieso standaard een ruggenprik zetten. Ze vond het vreemd dat ik er naar moest vragen.
En, wat ik nog schokkender vond, dat ze steeds vaker, zomaar een keizersnede uitvoeren.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:19:06 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187426
Ow, stiemie das wel heel erg!
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:19:19 #271
14746 k_i_m
pi_55187432
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Stiemie het volgende:
O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papaieren heirvoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan????

Drugs zijn gewoon slecht....
. .

Dat zijn echt van die verhalen die eigenlijk alleen maar leuk zijn als iemand anders ze vertelt (zoals de meeste drugsverhalen) .
In my life
Why do I smile
pi_55187441
Dat valt inderdaad te doseren BE, alleen bedoelde ik dat je bij een ruggenprik wat meer bijwerkingen kan hebben die wel schadelijk kunnen zijn voor je kindje. En op het moment dat je die bijverschijnselen hebt, kunnen ze hem wel lager zetten maar dat duurt ook weer even voor het voorbij is en op dat moment werkt het vaak al door op je kindje. Terwijl je bij pethidine, ondanks dat je een shot gekregen hebt, dit soort dingen niet hebt. Daar wordt je kindje slaperig (net als jij) slaperig van, maar het heeft niet zo'n grote invloed.

Amaranta, wat versta jij onder 'zomaar''een keizersnede? Gewoon omdat iemand geen zin heeft om op de natuurlijke manier te bevallen?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:40 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187462
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:50 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55187467
Wat ik me afvraag: waarom vantevoren er al vanuit gaan dat je het niet gaat trekken? Ik sta op zich niet afwijzend tegen pijnstilling. Toch wilde ik eerst kijken of ik het zelf kon. En ja, het is me drie keer gelukt. Nou had ik het geluk dat eht heel vlot ging. Ik heb wel bij de eerste verzucht toen het niet opschoot dat "als dit zo nog 5 uur moet duren dan spring ik uit het raam" mild gevoel voor drama
daarna ging het zo snel... achteraf een weeenstorm..
magoe, mijn punt: ga je er vantevoren al vanuit dat je pijnstilling wilt of wacht je het af?

ben trouwens na al mijn bevallingen echt zo stoned als een garnaal geweest van mijn eigen endorfines dat was echt heeeeeel cool...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:21:19 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187475
Ah ok, dan had ik het niet goed begrepen Appelsap.

Stiemie!
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:21:59 #276
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187487
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:19 schreef appelsap het volgende:
Dat valt inderdaad te doseren BE, alleen bedoelde ik dat je bij een ruggenprik wat meer bijwerkingen kan hebben die wel schadelijk kunnen zijn voor je kindje. En op het moment dat je die bijverschijnselen hebt, kunnen ze hem wel lager zetten maar dat duurt ook weer even voor het voorbij is en op dat moment werkt het vaak al door op je kindje. Terwijl je bij pethidine, ondanks dat je een shot gekregen hebt, dit soort dingen niet hebt. Daar wordt je kindje slaperig (net als jij) slaperig van, maar het heeft niet zo'n grote invloed.

Amaranta, wat versta jij onder 'zomaar''een keizersnede? Gewoon omdat iemand geen zin heeft om op de natuurlijke manier te bevallen?
Nee, de dokters doen dat schijnbaar om de moeder te ontzien ofzo.
Ik was echt met stomheid geslagen.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:22:28 #277
14746 k_i_m
pi_55187499
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikken . Ze hoeven die naald alleen maar onder mijn neus te houden of ik hoef al niet meer .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:24:38 #278
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187540
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:25:18 #279
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187560
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:22 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikken . Ze hoeven die naald alleen maar onder mijn neus te houden of ik hoef al niet meer .
Oke. Duidelijk.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:25:29 #280
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55187562
Ik vind pijnstilling toch wel eng omdat het ook invloed heeft op je kindje. Ik ga echt voor een bevaling zonder pijnstilling, maar goed dat is nu nog makkelijk zeggen natuurlijk.
pi_55187599
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Ik vond de ruggenprik wél pijnlijk, maar wel te doen.
Wat eng is aan een ruggenprik, nou misschien de dingen die erbij kunnen komen kijken.
De eerste keer bij de ruggenprik daalde mijn bloeddruk heel erg en dat vond ik al heel erg eng, want het was net of ik 'wegviel''.
En de tweede keer, voor een keizersnede, sloeg de ruggenprik te ver door en lag ik op een gegeven moment helemaal verdoofd op de tafel. Op een gegeven moment kon ik helemaal niet meer praten en moest ik extra zuustof krijgen omdat ik zelfstandig niet genoeg kon ademen.
Ik heb daar nog steeds nachtmerries over.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:29:36 #282
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187661
Is je rug niet eerst verdoofd appelsap?
pi_55187704
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:29 schreef amaranta het volgende:
Is je rug niet eerst verdoofd appelsap?
Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.

[ Bericht 30% gewijzigd door appelsap op 11-12-2007 11:40:56 ]
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:39:28 #284
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187895
Bij mij hebben ze eerst mn rug verdoofd alvorens ze de ruggenprik hebben gezet, van de ruggenprik heb ik dus niks meer gevoeld.
pi_55187906
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 14:18 schreef Droeke het volgende:
Hier nog steeds geen vers babietje, helaas... Nog steeds bovenaan dus

Ik vond de positiekleding van de H&M echt bagger, maar bij Miss Etam heb ik wel enkele leuke dingen gevonden. Maar het is wel waar dat er echt weinig leuke dingen te vinden zijn, helaas...
Tweedehandszaakjes hebben vaak ook wel een rek met positiekleding, misschien een tip?
Zolang er was is, is er leven.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:40:31 #286
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55187911
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
Kleinzerig? welnee, ik vond 2 uur al lang... En je hoeft je wat mij betreft niet te verdedigen. Ieders grens ligt ergens anders. Persoonlijk willde ik het eerst zelf proberen. Pijnstillen kan altijd nog.
Ik verbaas me over die amerikaanse bevallingsprogramma's waarbij ze nog gezellig liggen te bellen en tv kijken.
persoonlijk lijkt me dat dus echt niks..
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_55187951
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:39 schreef amaranta het volgende:
Bij mij hebben ze eerst mn rug verdoofd alvorens ze de ruggenprik hebben gezet, van de ruggenprik heb ik dus niks meer gevoeld.
Ik had het bericht verkeerd begrepen heb het even gewijzigd.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:44:46 #288
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55188020
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:32 schreef appelsap het volgende:

[..]

Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.
Ik denk dat ik zo blij was dat ik verdoofd was van de weeenpijn dat de pijn van de ruggenprik in het niets viel.
Ik vond daarentegen het plaatsen van de katheter (hoe schrijf je dat) wel vervelend.
pi_55188032
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
niet roken,
Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.

Ik snap niet dat ze bij ziekenhuizen niet een eindje verderop een rokershok neerplempen, zodat niet elke persoon door die rotlucht hoeft te gaan.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:45:15 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55188038
Amaranta, als jij het eerst 35 uur zonder hebt gedaan en daarna over gegaan bent op een prik vind ik niet dat je kan stellen dat je het niet 'zelf' gedaan hebt hoor. 35 uur weeen is echt heel erg lang, geen wonder dat je er dan door heen zat.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:45:32 #291
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55188043
Ik heb bij de HenM trouwens erg handige BVshirts gehaald.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:46:08 #292
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55188062
Zeggeuh, niemand Deliedje gespot vanmorgen?
Lishe, meld jij even namens haar? Ik zou er al bijna een voorzichtig tegenaan willen gooien.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:46:45 #293
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55188080
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:45 schreef Pruk het volgende:

[..]

Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.

Ik snap niet dat ze bij ziekenhuizen niet een eindje verderop een rokershok neerplempen, zodat niet elke persoon door die rotlucht hoeft te gaan.
behoorlijk frustrerend
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:51:17 #294
14746 k_i_m
pi_55188181
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Als het bij mij ook zo lang duurt ram ik hem er desnoods zelf in denk ik, dat heeft niks met kleinzerigheid te maken hoor! Ik vind het alleen jammer dat er niet ook wat positieve voorlichting over te krijgen is, want dat zou in mijn geval wel helpen, gezien mijn naaldenfobie.
In my life
Why do I smile
pi_55188232
Ik heb gisteren twee heerlijke spuiten in mijn kont gehad
pi_55188278
Ik weet nog van de vorige bevalling dat ik het tot 8 cm prima redde, die pijn was te doen maar toen ik persdrang kreeg en niet mocht persen omdat ik nog 2 cm moest heb ik ze wel vervloekt. Maar toen was het al te laat voor pijnstilling, weet wel dat ik heb geroepen "ik stop er mee". Ach deze keer zal het ook wel prima gaan zonder pijnstilling (hoop ik) heb een vrij hoge pijngrens.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:56:10 #297
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55188292
Ik heb een tattoo in de vorm van een hart op mn rug. Dus die dokter zegt. Ik zal de prik niet in het hartje zetten.
Dus ik denken, hmm hoe ligt die baby in hemelsnaam als de dokter zn hartje kan raken. Dus ik zeg: toch niet in het hart van de baby???
En die dokter: Nee, ik bedoel de tattoo op je rug. De baby ligt aan de andere kant hoor
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:58:58 #298
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55188339
Hoi dames

Ik heb bij ons meisje ook een rugenprik gekregen.. en ik kon die zelf instellen.. als ik pijn voelde moest ik gewoon op een knopje drukken.. was wel leuk.. alleen het prikken er van.. stagair 4 maal geprikt niks.. toen is de hoofd anestesisth (als ik het goed schrijf) gekomen en die prikte meteen goed.. het probleem later en nu dus nog is dat ik soms nog pijn krijg op de plaats van de aangeprikte plaats...zo kon je nog zelf beslissen hoe of wat.. maar was wel héél blij toen ik dit kreeg voor 3 cm ontsluiting want had al 7cm toen ik binnen ging.. 13uur is niet leuk hoor...
Ik weet ook dat ik honger had en niks kreeg en naderhand gelukkig maar... want was er toch weer uitgekomen...

Hier ook al buikje aan het krijgen... en vandaag weer goed misselijk.. gisteren niet en toen was het wel ff paniek.. zal blij zijn als we de 29ste de echo hebben gehad en als deze goed is natuurlijk...

meiden die op bevallen staan...

liefs lunastar
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:07:58 #299
28034 jellyrose
BoggleMeister
pi_55188520
Ik lees hier echt te weinig en excuus voor het zomaar binnenvallen.. maar HOERA! Lunastar zwanger!!! Meid, wat geweldig!!! (toen ik voor het eerst kwam meeposten in wachten op.. ergens in 2004 was jij er ook al) Echt, wat heerlijk voor jullie, gefeliciteerd!
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:24:23 #300
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55188886
thx jellyrose.. idd heb er lang geschreven.. maar nu mogen we ook eindelijk een nieuw wondertje ontvangen wel nog steeds met beetje schrik door verleden
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:29:18 #301
74310 nanalune
pi_55189002
Mmm, ik moet dit keer in het ziekenhuis bevallen en ik begin er steeds meer vrede mee te krijgen.
Op de info avond van het zh viel me het ook enorm mee hoe de verloskamers eruitzagen. Best sfeervol:)

Bij mijn vorige bevalling was ik thuis en was pijnbestrijding geen optie, dus ik heb er ook niet bij stilgestaan, maar ik denk dat als er wel een mogelijkheid was ik er wel naar gevraagd zou hebben.
Tis maar net de instelling denk ik.. je stelt je op de mogelijkheid in en dan is je grens misschien ook wel eerder bereikt.( 35 uur had ik niet levend gehaald denk ik )

Man loopt op zijn tenen door het huis, heeft ineens geen eigen mening meer en doet gelijk wat ik vraag.. ik wil mijn oude man terug;) ben ik dan zo verschrikkelijk?? waarschijnlijk..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')