hehe, is echt zo leukquote:Op maandag 10 december 2007 17:37 schreef DeLiedje het volgende:
Spannend sonnetje! Geniet van de komende tijd!
Heerlijk dat je zo meeleeft met je zus, ik herken mijn zusje (is gok ik ook ong even oud aan je nick te zien) een beetje in je
Ik gok er dan op dat je hoofd niet echt zo staat als die smiley daarquote:
ja zeker, duurt alleen zo lang haha. En dan moet ik zo gaan slapen, want morgen half 6 op...quote:
Ik heb wel hetzelfde hoor.quote:Op dinsdag 11 december 2007 00:18 schreef Webkim het volgende:
Pfff... Hele discussies hier thuis.
Naarmate mijn zwangerschap vordert en ik meer lees en hoor, neig ik steeds meer naar een thuisbevalling. Terwijl ik in het begin nogal stellig was over poliklinisch; om alle risico's uit te sluiten, omdat deze zwangerschap zo moeizaam tot stand gekomen is.
Maar aangezien je hier pas met een cm. of 6 naar het ziekenhuis mag denk ik nu: als het te houden is maak ik het liever in mijn eigen omgeving af. Helemaal nadat ik afgelopen weekend voor een ctg moest en dus die kille verloslamer al even heb gezien.
Lief staat absoluut niet achter een thuisbevalling. Dat doe je jezelf toch niet aan. Thuis krijg je geen pijnbestrijding. Dat is toch veel te riskant. En vanavond, na de bv-cursus, toen ik er nog even op terugkwam: Ik vind het zo jammer dat je je zo laat indoctrineren door de kraamzorg en de verloskundige.
Parrrrdon?! Ik heb me suf gelezen, gepraat en geforumt. En per slot van rekening ben ik degene die het allemaal moet gaan doen straks. Maar als hij er niet achter staat... Hoe krijg ik hem nou aan zijn verstand gepulkt dat een thuisbevalling echt geen hel op aarde is?
Ik denk ook dat ik het zo doe. Is het niet te houden dan naar het ziekenhuis. Voor het zelfde geld zeg ik die andere 4cm doe ik ook wel gewoon thuis.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Webkim, ook hier die discussie (kort) gehad.
Hij wilde ziekenhuis, ik niet. Hij wilde dat overigens voornamelijk vanwege de 'rotzooi' thuis. Dat heb ik hem dus uit zijn hoofd weten te praten. En daarnaast hielp mijn argument dat we hier toch idd tot een cm of 5-6 thuis moeten blijven ook nog wel.
Is het enigszins mogelijk om hem gerust te stellen met 'we kijken op die 6cm gewoon wat we doen, thuis of ziekenhuis'?
Oh, enneh... goedemorgen!
Hier iig geen babynieuws.
* Brighteyes wacht vol verwachtingde rest van het lijstje af.
En zo hoort het ook, vind ikquote:Op dinsdag 11 december 2007 09:58 schreef Ardenlyn het volgende:
Vandaag weer helemaal goedgekeurd bij de VK.
Baby is gedaald
Begin nu wel onwijs last te krijgen van vocht.
Kan echt niet wachten tot ik kan bevallen.
Maar blijft altijd afwachten wanneer hij eruit wil komen.
Lijkt mij ook zo mooi om te zien dat mijn man hem eindelijk in z'n armen kan houden
Ik wil thuis bevallen en mijn man heeft zoiets van als jij in het ziekenhuis wil dan doen we dat en wil je thuis dan ook goed
Hij heeft zoiets van wat jij wil.
Natuurlijk moet de aanstaande moeder zich het prettigste voelen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling voor de aanstaande papa ook neit niks is. Die maken zich ook zorgen, kunnen zich ook allerlei rampscanrio's in hun hoofd halen en weten niet wat te doen als hun vrouw/vriendin pijn lijdt en hopen dat het ziekenhuis daarin kan helpen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:01 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En zo hoort het ook, vind ik![]()
Jij gaat bevallen, hij staat er eigenlijk maar een beetje bij, en mag wat meepuffen. Maar verder moet jij (en ik dus ook) je het prettigste voelen. Spanning is ook niet goed voor de bevalling.
In het ziekenhuis kan ik tegen een knuffelmuur aan gaan staan, dat kan ik thuis niet. Daarnaast kan ik daar ook een tosti klaar laten makenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:09 schreef Ticootje het volgende:
Be, je hebt eigenlijk wel een beetje gelijk.
Tja, gelukkig doet mijn lieverd niet zo moeilijk. Wat ik wil....
Hij vind het ziekenhuis een veilig idee, maar als ik me helemaal niet prettig voel in een ziekenhuis dan zal hij er ook niet op staan om er toch heen te gaan.
En thuis... Ja lekker mijn eigen huisje. Ik kan lekker onder de douche, in bad. Ik kan een tosti maken als ik daar trek in heb. Ik kan zonder gezeur rondlopen... Tja, ik neig echt steeds meer naar lekker thuis blijven.
Dat dus. Een beetje egoistisch is prima, maar kostte wat het kost een thuisbevalling willen terwijl de man zich daar niet prettig bij voelt, nee, dat lijkt me niets. Dan zou ik zoeken naar een compromis zoals bijvoorbeeld een kraamhotel, waar je wel een fijne verloskamer hebt en van alles kan doen, maar ook de medische zorg!quote:Op dinsdag 11 december 2007 10:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk moet de aanstaande moeder zich het prettigste voelen, maar ik kan me voorstellen dat zo'n bevalling voor de aanstaande papa ook neit niks is. Die maken zich ook zorgen, kunnen zich ook allerlei rampscanrio's in hun hoofd halen en weten niet wat te doen als hun vrouw/vriendin pijn lijdt en hopen dat het ziekenhuis daarin kan helpen.
Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn haddenquote:Op dinsdag 11 december 2007 10:09 schreef Pruk het volgende:
Wat betreft die TENS Ticootje, dat zijn behoorlijk lastige apparaatjes en dat werkt lang niet bij iedereen. Bovendien zit er een nogal uitgebreide gebruiksaanwijzing bij, je mag het alleen tijdens een wee gebruiken en noem maar op. Dus heel erg makkelijk is dat niet
Placebo-effecten zijn inderdaad het bestequote:Op dinsdag 11 december 2007 10:31 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn hadden.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Stiemie het volgende:
O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papaieren heirvoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan????![]()
![]()
![]()
Drugs zijn gewoon slecht....
Nee, de dokters doen dat schijnbaar om de moeder te ontzien ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:19 schreef appelsap het volgende:
Dat valt inderdaad te doseren BE, alleen bedoelde ik dat je bij een ruggenprik wat meer bijwerkingen kan hebben die wel schadelijk kunnen zijn voor je kindje. En op het moment dat je die bijverschijnselen hebt, kunnen ze hem wel lager zetten maar dat duurt ook weer even voor het voorbij is en op dat moment werkt het vaak al door op je kindje. Terwijl je bij pethidine, ondanks dat je een shot gekregen hebt, dit soort dingen niet hebt. Daar wordt je kindje slaperig (net als jij) slaperig van, maar het heeft niet zo'n grote invloed.
Amaranta, wat versta jij onder 'zomaar''een keizersnede? Gewoon omdat iemand geen zin heeft om op de natuurlijke manier te bevallen?
Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikkenquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
Oke. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikken. Ze hoeven die naald alleen maar onder mijn neus te houden of ik hoef al niet meer
.
Ik vond de ruggenprik wél pijnlijk, maar wel te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:29 schreef amaranta het volgende:
Is je rug niet eerst verdoofd appelsap?
Tweedehandszaakjes hebben vaak ook wel een rek met positiekleding, misschien een tip?quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:18 schreef Droeke het volgende:
Hier nog steeds geen vers babietje, helaas... Nog steeds bovenaan dus
Ik vond de positiekleding van de H&M echt bagger, maar bij Miss Etam heb ik wel enkele leuke dingen gevonden. Maar het is wel waar dat er echt weinig leuke dingen te vinden zijn, helaas...
Kleinzerig? welnee, ik vond 2 uur al lang...quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
Ik had het bericht verkeerd begrepen heb het even gewijzigd.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:39 schreef amaranta het volgende:
Bij mij hebben ze eerst mn rug verdoofd alvorens ze de ruggenprik hebben gezet, van de ruggenprik heb ik dus niks meer gevoeld.
Ik denk dat ik zo blij was dat ik verdoofd was van de weeenpijn dat de pijn van de ruggenprik in het niets viel.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:32 schreef appelsap het volgende:
[..]
Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.
Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
niet roken,
behoorlijk frustrerendquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.
Ik snap niet dat ze bij ziekenhuizen niet een eindje verderop een rokershok neerplempen, zodat niet elke persoon door die rotlucht hoeft te gaan.
Als het bij mij ook zo lang duurt ram ik hem er desnoods zelf in denk ik, dat heeft niks met kleinzerigheid te maken hoor! Ik vind het alleen jammer dat er niet ook wat positieve voorlichting over te krijgen is, want dat zou in mijn geval wel helpen, gezien mijn naaldenfobie.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |