Placebo-effecten zijn inderdaad het bestequote:Op dinsdag 11 december 2007 10:31 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn hadden.
quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Stiemie het volgende:
O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papaieren heirvoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan????![]()
![]()
![]()
Drugs zijn gewoon slecht....
Nee, de dokters doen dat schijnbaar om de moeder te ontzien ofzo.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:19 schreef appelsap het volgende:
Dat valt inderdaad te doseren BE, alleen bedoelde ik dat je bij een ruggenprik wat meer bijwerkingen kan hebben die wel schadelijk kunnen zijn voor je kindje. En op het moment dat je die bijverschijnselen hebt, kunnen ze hem wel lager zetten maar dat duurt ook weer even voor het voorbij is en op dat moment werkt het vaak al door op je kindje. Terwijl je bij pethidine, ondanks dat je een shot gekregen hebt, dit soort dingen niet hebt. Daar wordt je kindje slaperig (net als jij) slaperig van, maar het heeft niet zo'n grote invloed.
Amaranta, wat versta jij onder 'zomaar''een keizersnede? Gewoon omdat iemand geen zin heeft om op de natuurlijke manier te bevallen?
Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikkenquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
Oke. Duidelijk.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:22 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ik sla zusters neer als ik bloed moet laten prikken. Ze hoeven die naald alleen maar onder mijn neus te houden of ik hoef al niet meer
.
Ik vond de ruggenprik wél pijnlijk, maar wel te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:20 schreef amaranta het volgende:
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:29 schreef amaranta het volgende:
Is je rug niet eerst verdoofd appelsap?
Tweedehandszaakjes hebben vaak ook wel een rek met positiekleding, misschien een tip?quote:Op vrijdag 7 december 2007 14:18 schreef Droeke het volgende:
Hier nog steeds geen vers babietje, helaas... Nog steeds bovenaan dus
Ik vond de positiekleding van de H&M echt bagger, maar bij Miss Etam heb ik wel enkele leuke dingen gevonden. Maar het is wel waar dat er echt weinig leuke dingen te vinden zijn, helaas...
Kleinzerig? welnee, ik vond 2 uur al lang...quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
Ik had het bericht verkeerd begrepen heb het even gewijzigd.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:39 schreef amaranta het volgende:
Bij mij hebben ze eerst mn rug verdoofd alvorens ze de ruggenprik hebben gezet, van de ruggenprik heb ik dus niks meer gevoeld.
Ik denk dat ik zo blij was dat ik verdoofd was van de weeenpijn dat de pijn van de ruggenprik in het niets viel.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:32 schreef appelsap het volgende:
[..]
Mijn rug was wel verdoofd en van de naald zelf erin voelde ik niet veel, maar ik voelde het zeker wel in mijn ruggenmerg en dat deed me wel flink veel pijn. Had jij dat niet dan? Ik schoot echt omhoog van een schok.
Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Brighteyes het volgende:
niet roken,
behoorlijk frustrerendquote:Op dinsdag 11 december 2007 11:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Daar word ik zo pissig van. Ze zijn nu aan het verbouwen bij het ziekenhuis, het parkeerterrein moet aangepast worden. Naast dat je een kwartier hobbelt voordat je bij de speciale ingang bent van het verlosgedeelte, moet je door 2 ziekenhuisingangen, waarbij er voor elke ingang gerookt wordt.
Ik snap niet dat ze bij ziekenhuizen niet een eindje verderop een rokershok neerplempen, zodat niet elke persoon door die rotlucht hoeft te gaan.
Als het bij mij ook zo lang duurt ram ik hem er desnoods zelf in denk ik, dat heeft niks met kleinzerigheid te maken hoor! Ik vind het alleen jammer dat er niet ook wat positieve voorlichting over te krijgen is, want dat zou in mijn geval wel helpen, gezien mijn naaldenfobie.quote:Op dinsdag 11 december 2007 11:24 schreef amaranta het volgende:
Ik wilde het eigenlijk ook op eigen kracht doen hoor, maar na +35 uur weeen (en dan nog niet eens ontsluitinsweeen) was ik gewoon helemaal gesloopt. Wellicht vinden sommigen mij dan kleinzerig maar ik was gewoon kapot. En het echte werk moest nog beginnen. Vandaar dat ik om de ruggenprik heb gevraagd. Heb toen ook nog weeenopwekkers gekregen want de ontsluiting ging tergend langzaam 1cm in 6 uur tijd ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |