quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:16 schreef Maggie het volgende:
Bar, nog gefeliciteerd he!!!Geweldig joh!!
Wat leuk al die Sint verhalen, ik ben helemaal niet in de stemming, want Sint kennen ze hier natuurlijk niet.
Op het moment ben ik trouwens voor niet zo veel in de stemming. Ik ben ziek, en altijd als ik ziek ben irriteer ik me weer aan dezelfde dingen. Het verschil in mentaliteit met collegas, die allemaal uit Engeland komen. Het schijnt zo moeilijk te zijn om in anderen geinteresseerd te zijn, en dat vind ik altijd weer rot.
Thanx voor de tip, ga ik zo even uitproberen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:30 schreef Pruk het volgende:
Zijn het van die zelfinktende stempels? Je kan bij boekhandels navulinkt kopen wat wat meer kindvriendelijk is, maar als ze zelfinktend zijn moet eerst de andere inkt op zijn of moet je hem leegzuigen ofzo
(overigens, probeer het eens met een doekje met wat melk)
quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:32 schreef Syrena het volgende:
Ik mag niet meer aan de stempelkussens komen op mijn werk. Vorig jaar drie dagen met een zwarte veeg op mijn kin en handen rondgelopen
Dat doet het niet écht, het water loopt uit je spons, of ik had een verkeerde sponsquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:27 schreef melonovy het volgende:
[..]
Thanx voor de tip, ga ik zo even uitproberen.
Maar het gaat hier om zo'n stempelkussen. Ik ga eens experimenteren met verdund plakaatverf op een spons ofzo, vers bedachtEens zien of dat werk. Word ongetwijfeld een kledderbende.
[..]
ik dacht ook inderdaad goed melk erop....quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:22 schreef melonovy het volgende:
Yoram heeft vandaag een stempelset gehad in zijn schoen, en nu zijn zijn handen en gezicht blijvend gifblauw van de inkt, niet er af te wassen, zelfs niet met billendoekjes. het zal wel met een paar dagen versleten zijn, maar echt kindvriendelijk vind ik het niet. Heeft iemand anders misschien een goed alternatief om de inkt te vervangen, maar waarbij je wel de stempels kan gebruiken?
Mijn kinderen reageren nogal hyper op kleurstoffen ... ha! Valt eindenlijk het kwartje, ik nog denken dat hij zo aan het stuiteren was van alle sinterklaasperikelen...quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:56 schreef Maneki.Neko het volgende:
Bij de taartenmaakshop kun je eetbare inkt kopen Mel..zo heb je er dubbel plezier van! Eerst inkten, dan aflikken
Kan ik me voorstellen hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:21 schreef bixister het volgende:
beterschap maggie!
BE je vroeg laatst nog of we nog aan Anna gevraagd hadden waarom ze die wortel uit haar schoen plots opat. nou, nee niet echt. ik geloof dat ik wel een kreet van verbazing uitsloeg en misschien hebben we wel zoiets gezegd als "Anna, wat doe je nou?" maar we moesten vooral verschrikkelijk lachen en wilden haar ook niet uitlachen. ach ze is gewoon zo'n dromer af en toe, het was echt wel een typische Anna-actie hoor, zo lekker verstrooid. en 't was ook eigenlijk al bedtijd.
nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen hoor.
Ik vroeg het me alleen af.In het kader van 'hoe denken kleine kinderen'.
Ja. Ben je aan het afwassen, "Denk je er aan dat je zometeen je vader terugbelt?" Vriend gooit na afdrogen pan acuut afdroogdoek neer en loopt weg.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:23 schreef moussy het volgende:
[..]
nietdie doen, net als mannen ~O>
Hier valt het wel mee qua kleurstoffen geloof ik. Alleen Fristi krijgen ze niet vaak want dat is garantie tot stuiteren bij beide.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:02 schreef melonovy het volgende:
[..]
Mijn kinderen reageren nogal hyper op kleurstoffen ... ha! Valt eindenlijk het kwartje, ik nog denken dat hij zo aan het stuiteren was van alle sinterklaasperikelen...
Nou ja, het is wel wat zoet, maar het ligt vaak bij de warme dingen, dus pannekoekjes, wafels en French Toast en dan lijkt het dus het meest op nat geroosterd brood.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:42 schreef miss_sly het volgende:
Frecnh toast? dat is dat zoetere brood, toch?
Geloof me, zij voldoet iig prima aan het stereotiepe beeld dat laatst in een topic hier geschetst werdquote:Op woensdag 5 december 2007 12:20 schreef Brighteyes het volgende:
Oh ja, ik zou idd ook wel willen weten hoe het zit, E.T.![]()
Niet dat mensen failliet gaan of zo hoor, maar als je het verhaal zo hoort (3 kinderen van 3 vaders) lijkt het niet alleen maar 'domme pech' te zijn. Althans... zo denkt mijn slechte brein dan.
quote:Op woensdag 5 december 2007 12:23 schreef E.T. het volgende:
[..]
Geloof me, zij voldoet iig prima aan het stereotiepe beeld dat laatst in een topic hier geschetst werd![]()
Hij voldoet prima aan het beeld van 'dom, jong, maar ziet er wel aardig uit en heeft gouden handjes'.
Nee weet ik wel. Ik bedoel het ook niet lelijk naar jou toe hoor. Ik krijg gewoon altijd de kriebels van zulke verhalen. Dat bedoel ik meer.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:19 schreef E.T. het volgende:
Voor de buren in kwestie is het idd nogal genant ja..
Het is ook niet de eerste keer dat ik zo'n telefoontje krijg(en ze gaan echt niet bij de eerste aanmaning de hele buurt afbellen om informatie, neem ik aan.. )
Waarschijnlijk op een logische plek....quote:Op woensdag 5 december 2007 12:44 schreef Pruk het volgende:
Ik ben mijn sleutels kwijt
Huissleutel, autosleutel, noem maar op
Ik heb geen idee waar. Shitterdeshit.
quote:Op woensdag 5 december 2007 13:00 schreef Pruk het volgende:
Nee, helaas niet. Dat is namelijk gewoon de eet-tafelEn in mijn jaszakken zitten ze ook niet, ook niet in die van
, ook niet in zijn broekzakken. Niet in de schuur, niet in de deur niet in de handschoenen, niet op het bureau, niet in de koelkast, neit in de wasmachine
Argh!
Beterschap Ynske en dat zaterdag werken, kun je vergeten, denk ik. Duurt wel een paar dagen voordat de pijn minder wordt. Ik heb er 10 dagen last van gehad... g ewoon uitzieken. Ik ben vandaag pas weer begonnen.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:51 schreef Ynske het volgende:
Mag ik hier even komen mutsen?
had een dienst voor iemand overgenomen aanstaande zaterdag. Gister op t werk voelde ik me zo beroerd. kon niet hebben, last van mijn hoofd, van mezelf van anderen
vanmorgen aar even naar de dokter geweest.bijholteontstekingen te pakken
Antibiotikakuurtje voor erbij.
das allemaal niet zo'n probleem. maar moet verplicht even thuis blijven van de dokter omdat ik anders mezelf voorbij ren. Enfin, vandaag een vrijedag in bed,en vrijdag ook, morgen moest ik werken. Net gebeld met t werk. Als je dan maar voor het weekend weer beter bent want je hebt die dag overgenomen en anders lukt dat allemaal niet
tja eu dat zien we vrijdag dan wel weer
ow tof... en ik hoopte nog wel dat ik erlangs kon piepen en er optijd bij was. achjah we zien het wel. nu lekker rustig aan doen, heb HP6 nog uit te lezen in t engels dus dat vermaken moet wel lukkenquote:Op woensdag 5 december 2007 13:02 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Beterschap Ynske en dat zaterdag werken, kun je vergeten, denk ik. Duurt wel een paar dagen voordat de pijn minder wordt. Ik heb er 10 dagen last van gehad... g ewoon uitzieken. Ik ben vandaag pas weer begonnen.
Ook daar liggen ze nietquote:Op woensdag 5 december 2007 13:03 schreef Syrena het volgende:
Ik leg dingen wel vaker in het wasbakje op het toilet. Geen idee waarom
Nee, ook dat al niet. Ik heb de mokken namelijk in de vaatwasser gezet en vanochtend ook alweer in de kast gezet omdat ze schoon warenquote:Op woensdag 5 december 2007 13:06 schreef Ynske het volgende:
bij de spullen uit de DE doos?
Jij komt altijd met hoge nood je huis binnen rennen gok ik?quote:Op woensdag 5 december 2007 13:03 schreef Syrena het volgende:
Ik leg dingen wel vaker in het wasbakje op het toilet. Geen idee waarom
Scheeld wel in de knipquote:Op woensdag 5 december 2007 13:42 schreef Pruk het volgende:
Ja, stomme sleutels, ik heb jullie helemaal niet nodig! We eten vanavond gewoon soep met brood en ik ga gewoon thuis blijven en geen boodschappen doen en ik heb zelf toch al genoeg kadootjes gehad dus ik hoef helemaal niet weg!
Wat sleutels betreft wel, maar meestal is het omdat ik niet kan eh..quote:Op woensdag 5 december 2007 13:09 schreef Noli. het volgende:
[..]
Jij komt altijd met hoge nood je huis binnen rennen gok ik?![]()
* Noli. weet er álles van.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met een horloge of ringen omdus die belanden dan in het wasbakje. Ik moet ook altijd mijn mouwen opgestroopt hebben
OMG
Pruk> Ik ga positieve gedachtengolven jouw kant opsturenIk weet nog hoe ik gezocht heb naar die verd*mde autopapieren. Wat een rotgevoel is dat, als je iets kwijt bent.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
quote:Op woensdag 5 december 2007 13:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Wat sleutels betreft wel, maar meestal is het omdat ik niet kan eh..Ik heb nu een heel raar beeld van zo'n soort van brulkikker die helemaal opzwelt!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. met een horloge of ringen omdus die belanden dan in het wasbakje. Ik moet ook altijd mijn mouwen opgestroopt hebben
OMG
Pruk> Ik ga positieve gedachtengolven jouw kant opsturenIk weet nog hoe ik gezocht heb naar die verd*mde autopapieren. Wat een rotgevoel is dat, als je iets kwijt bent.
![]()
![]()
* Spuuglokje schopt debuurvrouw heel voorzichtigquote:Op woensdag 5 december 2007 14:59 schreef debuurvrouw het volgende:
Wie geeft mij even een schop...![]()
ik zou het heel druk moeten hebben, maar kom niet echt op gang![]()
eerst maar ff dweilen. misschien helpt het
jamaarjamaar dan val ik zo door de mandquote:Op woensdag 5 december 2007 15:08 schreef Jelief het volgende:
schop. schop jij ff terug dan?
quote:Op woensdag 5 december 2007 17:34 schreef Pruk het volgende:
Ja,heeft op zijn kop gestaan in dat ding
Ze zaten dus wel bij het spul uit de doos, waarschijnlijk heb ik de sleutels met het bubbeltjesplastic mee opgeruimd
quote:Op woensdag 5 december 2007 18:28 schreef Noli. het volgende:
(dat ik al van kleins af aan gek ben van petticoats en suikerspin haar, oké. Maar ik spoor dan ook niet in dat opzicht)
Ik ben ook een enorme sukkel wat dat betreft hoor maneki. Ik verlul me dus ook ieder jaar tig keer, niet tot in detail, maar bijv. Was dienedie nog sinterklaas vandaag. Oh ja, enneh wie was die pietquote:Op woensdag 5 december 2007 22:51 schreef Maneki.Neko het volgende:
Misselijke vraag tex! Misschien heeft ze zelf niet helemaal in de gaten wat ze nou eigenlijk suggereert?
Hier ook zo iets fijns vandaag..m`n ouweheer die waar de kinderen bijzitten vraagt of ik het kado wat hij en moe hebben gekocht, al in de schoen hebben gedaan
En op het moment dat ik er wat van zeg..vrolijk doorblaten over al die verklede Pieten op tv en of oudste daar ook naar kijkt. Argh!
raar genoeg werkt het toch zo. Daan moest zelf een surprise maken. Compleet met gedicht. Dat heeft ie gewoon open en bloot gemaakt. Bas en Bram hebben zelfs geholpen. Op school kreeg Bas een kadootje van de Sint en Daan van een klasgenoot. Geen kritisch woord over gehoord. Ik bedacht me pas later dat dit wel heel anders had kunnen aflopenquote:Op donderdag 6 december 2007 09:41 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik heb hem toegesist dat hij z`n mond moest houden, en hij snapte er niets van
Gelukkig zaten de jongens zo aandachtig tv te kijken dat ze het eigenlijk niet hoorden..maar ik had het wel erg lullig gevonden als ze er op 5 december, op zo`n manier achter moesten komen
Eh, BE, er is schoonmaakspul met een citroengeur wat je erop kan spuiten, en dan blijven ze weg....quote:Op donderdag 6 december 2007 13:25 schreef Brighteyes het volgende:
* Brighteyes gaat de gordijnen er maar weer afhalen...
Ze hangen nu net 2 dagen en ze zijn al weer volledig ondergezeken...
Helaas doet hij het alleen als we er niet bij zijn, dus straffen is vrijwel onmogelijk. Heb nu een of andere superspray besteld die iig de geur tegen moet gaan, dat helpt mss want er staan nog steeds sporen ook op de muur, maar wat we er nou verder mee moeten...
Vorig keer rook ik niks, nu ruikt de hele kamer naar kattenzeik.
Nou ja goed, 1 voordeel, ik weet nu wel waar ik de haakjes ga laten en zal dat ook niet snel vergeten.
Dan moet stinkie de gordijnen maar weer ophangen op het moment dat ik weeen krijg ofzo.
Nee, helaas... citroenspul werkt niet. Althans, niet bij mijn eigen katten. Het resultaat is dat ik bijna over mijn nek ga van die lucht en Janus piest er dwars doorheen.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:40 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Eh, BE, er is schoonmaakspul met een citroengeur wat je erop kan spuiten, en dan blijven ze weg....
weet zo ff niet hoe het heet, maar heb zo ook een pissende kater uit mijn tuin verjaagd...
ik geloof het pas als er 50 euro op mijn rekening staat.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Vicky, fijn dat het nu geregeld lijkt te zijn.
Ja en dat is denk ik het lastigste deel. Het sproeien laten stoppen :s Met dat spul haal je de plasgeur wel weg maar los je het probleem niet op. Maar laat iig. even weten of die spuitbus werkt want dan ga ik het ook eens proberen. (heb hier een kat die plast bij de voor en achterdeur omdat er een andere kat is die ervan overtuigd is dat hij hier woont en dus nogal eens bij de deuren gaat zitten omdat hij naar binnen wilquote:Op donderdag 6 december 2007 13:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Het spulletje wat ik nu heb besteld zou de urine af moeten breken ipv de geur maskeren, dus dat zou iig de plekken moeten neutraliseren. En dan moeten we hem nog kalm zien te krijgen zeg maar.
Zoeen hadden wij dus in de tuin. en de sproeide zo tegen de glijbaan en het andere speelgoed van de kinderen omhoog. Echt té smerig....quote:Op donderdag 6 december 2007 14:07 schreef nebelung het volgende:
Oh ja, zo'n kat zit hier ook voor de deur. En laatst binnen![]()
Kom ik midden in de nacht dat beest tegen toen ik naar de wc moest. En het is nogal een eigenaardige kat. Heel groot, en hij heeft géén oren. Echt een eng beest! En plassen tegen de deur dus en als hij binnen komt in onze schoenen!
Die hangt er nu dus een week of 2, maar dat heeft dus niet geholpen. We dachten even van wel, maar steeds als ik een paar dagen denk 'we zijn er' dan is het weer mis.quote:Op donderdag 6 december 2007 13:59 schreef nebelung het volgende:
Volgens mij had ik het al eens gevraagd, maar heb je Feliway al eens geprobeerd?
Hier hielp dat als een speer. Eén van onze katten ging plassen toen onze dochter net geboren was. De Feliway verdamper bracht uitkomst!
http://www.feliway.nl/feliway_nl.nsf/Page?OpenForm
quote:Op donderdag 6 december 2007 16:36 schreef Pruk het volgende:
Ik heb vorig jaar een pluim gewonnen hier op Fok! Dat was nog best een crime om iets leuks van uit te zoeken, uiteindelijk zijn we er heel relaxt voor uit eten geweest toen we in Zeeland zaten. Soms zou het handiger zijn als je wat minder keuze had
Wel als je een slecht zelfbeeld hebt en een positieve mening van anderen over jou nodig hebt om je zelfvertrouwen op te krikkenquote:Op donderdag 6 december 2007 16:37 schreef Lishe het volgende:
Tex, laat je niet naar beneden halen door zulke opmerkingen hoor. Ik vind het wel echt vreselijk van je moeder dat ze zoiets zegt hoor. Maar wat andere mensen denken maakt toch helemaal niks uit. Laat ze lekker denken wat ze willen. Jullie hebben een heerlijke zoon en omdat dat jullie eigen keus is ben je aan niemand uitleg schuldig.
lekker een dagje kurenquote:Op donderdag 6 december 2007 16:57 schreef texelonia het volgende:
[..]
Ik wil nu ook echt iets voor mezelf. Ik heb nogal de neiging om dan iets uit te zoeken wat Micha of Noah helemaal geweldig vindt!Maar het is mijn cadeautje en die ga ik helemaal aan mezelf besteden
(of misschien aan iets wat we samen kunnen doen, maar dan wel iets wat ik leuk vind)
Dat is te duur voor mijn pluimquote:
das ook lekkerquote:Op donderdag 6 december 2007 17:00 schreef texelonia het volgende:
[..]
Dat is te duur voor mijn pluim
Maar een massage is zeker een optie
Ja kan ook mijn eigen verwendagje organiseren dan. Dagje vrij nemen, op een dag dat Noah naar de crèche is, 's ochtends die massage en de rest van de dag allemaal leuke dingen doenquote:
Ja mispoes is heel vies. Weet je wat hier ook werkte? Azijn! Gewoon een theedoek met azijn op de plekken waar hij pieste. Maar of dat zwanger aan te raden is, weet ik nietquote:Op donderdag 6 december 2007 15:32 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Want schoonmaken met van alles en nog wat werkt niet en ik had dus eerst Mispoes spray maar dat is alleen ranzige citroenlucht, alsof je de citronella om hebt late vallen ofzo.
Toen gesprayd met 'catitude' maar dat werkte hier ook niet.
Enige probleem is dat hij dan soms de plek bij het raam wel met rust laat maar dan gerust ergens anders gaat sproeien. Tegen de kast, tegen de doos van de box, van de week dus boven tegen een gipsplaat.
Dan heb ik dus nog liever die vensterbank want dan hoef ik niet steeds te zoeken.
Kan het me wel voorstellen hoor heb zelf ook katten gehad die alleen niet sproeiden maar je hele huis eronder snotterden.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:30 schreef Brighteyes het volgende:
Rottdog, dat zou de schuur zijn, maar eig. vind ik dat toch wel heel zielig, want dat zou dus ook voor elke nacht gelden enzo.
Mijn honden doen nu ook raar hoor, die lopen de hele tijd met hun neus omhoog achter mijn kont aan als ik buiten kom. Gaat van zelf over denk ik als de baby er is.quote:Op donderdag 6 december 2007 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd ook nog een optie waar we aan denken, en hopelijk is het straks idd over. Ik hou me aan jouw verhaal vast nu.![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:31 schreef YPPY het volgende:
Vanmiddag ga ik knutselen, dat is zo leuk.Maar ik mag er verder niks over vertellen.
Dat is echt gewoon te lief!quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:45 schreef Stiemie het volgende:
Gelukkig kunnen Linde en de poes het samen wel erg goed vinden. Ik hoop gewoon maar dat ze later dikke vriendjes worden:
*laatste stoute-poezen-foto-spam*
[ afbeelding ]
Hier sluit ik me bij aan. Ik vind je echt een hele leuke moeder Tex!!!quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:31 schreef YPPY het volgende:
Tex, toen jullie vertelde dat je zwanger was, was ik eerlijk gezegd wel verbaasd. Heb ik toen ook gezegd geloof ik. Maar nu, jullie zijn zo ontzettend leuk samen. Zoals je met Noah was op de meet en laatst Micha op de foto, het is zo leuk en echt. Daarom snap ik je moeder niet. Dat ze dat nu nog moet zeggen, juist nu het zo goed gaat.
handig zo'n arts die je inlichtquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:22 schreef Maggie het volgende:
Ynske, ja, bij mij wordt het ook eerst erger. Ik ben net (weer) wakker en nu gaat het eigenlijk wel, maar dat was gisteren ook zo. Duurt een uurtje maximaal en dan is het weer prut. Zo lang ik blijf liggen gaat het redelijk, dus dat doe ik dan ook het grootste gedeelte van de dag.
De dokter zei tegen mij trouwens dat ik na 48 uur wel wat verbetering zou moeten gaan merken.
BeterschapJij ook trouwens Spuug, het klinkt echt heel akelig
quote:Op donderdag 6 december 2007 22:32 schreef dutchie het volgende:
Lieve Tex, dit moet ik echt even zeggen lieverd. Ik weet dat je best wel eens onzeker bent, maar je bent zo vreselijk lief. Vind ik echt.
Zoals jullie ook zo lekker 1 zijn met zijn drietjes. Dan kan ik best een beetje boos worden op zo'n moeder. Ze kent je toch? Dat ze het een keertje oppert, kan ik me nog voorstellen. Maar als je je antwoord hebt gegeven, dan moet het gewoon klaar zijn. Dat moet ze gewoon genoegen nemen met je antwoord. En zien dat het goed is zo, vertrouwen op wat jij zegt.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 09:31 schreef YPPY het volgende:
Tex, toen jullie vertelde dat je zwanger was, was ik eerlijk gezegd wel verbaasd. Heb ik toen ook gezegd geloof ik. Maar nu, jullie zijn zo ontzettend leuk samen. Zoals je met Noah was op de meet en laatst Micha op de foto, het is zo leuk en echt. Daarom snap ik je moeder niet. Dat ze dat nu nog moet zeggen, juist nu het zo goed gaat.
Nu moet ik huilenquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:55 schreef m@x het volgende:
Hier nog een zieke. Het leek hier gisteravond wel een scene uit de excorcist (alleen het ronddraaiende hoofd ontbrak). Nu voel ik me echt zo slap als een vaatdoek![]()
Tex, wat een ongelooflijk nare opmerking van je moeder zeg. Ik zou het al rot vinden als iemand zoiets van me zou denken, laat staan dat ze het ook uitsprekenTroost je met de gedachte dat de mensen hier jou zien als een hele liefdevolle en leuke moeder voor Noah. Ik vind jullie echt zo'n hip, leuk, jong gezinnetje met z'n drietjes.
Nee geen psycholoog. Met vlagen denk ik daar weleens aan. Maar ik vind de drempel zo hoog. Ik ben jaren geleden weleens bij zoiets geweest, en dat was geen fijne ervaring. Het klikte niet, en ik voelde me niet begrepen/serieus genomen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 10:00 schreef Belana het volgende:
tex, je bent niet zo'n prater zeg je, maar ik zou hierover toch echt iets zeggen tegen je moeder. juist nu eens voor jezelf en je gezin opkomen kan een enorme verandering teweeg brengen.
ik snap namelijk wel hoe je zo onzeker komt als je een moeder hebt die zulke dingen zegt. het zal ws niet het enige zijn wat er ooit tegen je gezegd is.
heb jij eigenlijk hulp van een psycholoog oid? dat lijkt me namelijk wel wijs, want ik heb het idee dat het allemaal niet goed gaat met je meid. dat weet je geloof ik zelf ook wel. kom op meid! je moet echt zelfiets doen om jezelf te veranderen.
Ja dat praktische had ik ook. Ik wilde bv. thuis weg. Mijn psych heeft me geholpen door me te laten zien dat ik dat best zou kunnen (want stiekem dacht ik dat ik dat nooooit zou kunnen/durven). Ik heb toen ook eindelijk de beslissing durven te nemen om te stoppen met mijn studie. Enzeauquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:30 schreef texelonia het volgende:
Ik heb in die tijd wel gegoogled maar kon toen ook niet zoveel vinden... Ik dacht namelijk dat ik met die verwijsbrief ook wel naar een ander kon gaan. Maar kon dus ook niet veel vinden.
En wat ik nog vergat te vertellen. Ik vind de drempel dus zo hoog, en dan uiteindelijk denk ik: wat kan zo'n psych nou helemaal voor me doen? Vaak zijn het praktische dingen waar ik mee zat. Zoals anderhalf jaar geleden, dat ik geen werk had en kon vinden, en daardoor ook geldzorgen. Dan dacht ik dus, zo'n psych kan er toch niet voor zorgen dat ik meer geld heb (of minder rekeningen), of me een baan aanbieden ofzow.
Maar dat zijn misschien wel allemaal smoesjes om niet te hoeven. Want hij had er misschien wel voor kunnen zorgen dat ik meer zelfvertrouwen kreeg, waardoor ik misschien beter overkwam op sollicitaties waardoor ik wél een baan kreeg. Maar dat zag ik toendertijd echt niet.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:58 schreef Noli. het volgende:
Ah, we worden 's middags verwacht?
Die cake kan je gewoon al bakken hoor, dan moet ie morgenmiddag echt nog wel goed zijn. Als je het niet helemaal aandurft anders gewoon morgen bakken (als je er de tijd voor hebt).
Ik bak ze altijd, stort ze even uit de bakvorm om wat af te koelen en doe (wat er overblijft) ze daarna er weer in terug en dan een stukje aluminiumfolie erover.
quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:58 schreef Noli. het volgende:
Ah, we worden 's middags verwacht?
Die cake kan je gewoon al bakken hoor, dan moet ie morgenmiddag echt nog wel goed zijn. Als je het niet helemaal aandurft anders gewoon morgen bakken (als je er de tijd voor hebt).
Ik bak ze altijd, stort ze even uit de bakvorm om wat af te koelen en doe (wat er overblijft) ze daarna er weer in terug en dan een stukje aluminiumfolie erover.
Net echtquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:36 schreef Stiemie het volgende:
En dan maken jullie je alleen nog maar druk over een poes in de box. Helaas hebben wij hier een erg ondernemend exemplaar:
In de box:
[ afbeelding ]
In de wipstoel:
[ afbeelding ]
Op het speelkleed:
[ afbeelding ]
In de commode:
[ afbeelding ]
En het erge is nog wel dat hij weet dat het niet mag...
In Utrecht zit ook de stichting Altrecht, via daar kost t een scheintje. Heb er zelf 2 gesprekken gehad, maar op t moment dat ze wilden dat ik in groepstherapie zou gaan iedere vrijdag om half 4 ben ik ermee gestopt. Dat wilde ik niet. Kon vervolgens wel nog apart met iemand doorgaan, maar ben zo eigewijs om zelf door te willen gaan.quote:Op vrijdag 7 december 2007 15:57 schreef Syrena het volgende:
[..]
Ja dat praktische had ik ook. Ik wilde bv. thuis weg. Mijn psych heeft me geholpen door me te laten zien dat ik dat best zou kunnen (want stiekem dacht ik dat ik dat nooooit zou kunnen/durven). Ik heb toen ook eindelijk de beslissing durven te nemen om te stoppen met mijn studie. EnzeauEn zelfwaardering krijgen (dat is de nieuwe term vandaag de dag
).
Ik ben ook pas hulp gaan zoeken toen ik me echt heel heel heel rot voelde. En toen kwam ik op een wachtlijsten toen na maanden pas een oproep. En toen wilde ik al niet meer natuurlijk, maar was ook weer te schijterig om af te bellen
Ik ben wel bij een RIAGG geweest trouwens, ook voor m'n assertiviteitstraining.
En ja, de therapeute wilde alles op mijn ouders en mijn opvoeding schuiven, maar dat heb ik altijd afgekapt. Ik zat daar voor mezelf en voor het *nu*, niet om zaken te bespreken die al geweest zijn en waar niets meer aan te doen is. Ik weet heus wel wat mijn ouders verkeerd gedaan hebben, maar ik wilde alleen weten wat ik aan die invloed kon doen en hoe ik mijn eigen gedachtenpatroon kon aanpassen. En dat is geluktUiteraard val ik nog regelmatig terug, maar nu weet ik het van mezelf en ik krijg mezelf er sneller "uit". Ja vaag I know
quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:02 schreef Syrena het volgende:
Oke, ik zweette me tijdens de gesprekken altijd ongans, maar als ik dan naar buiten stapte voelde ik me zo licht. Ik snap dat mensen verslaafd kunnen raken aan therapie ja
Inkoppertje.quote:Op vrijdag 7 december 2007 16:03 schreef Sonnetje85 het volgende:
SyrenaWordt al misselijk bij t idee
*lol*quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:42 schreef phluphy het volgende:
[..]
[..]
Inkoppertje.![]()
Sorry, kon het niet laten.![]()
![]()
quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:29 schreef Vicky het volgende:
beterschap voor de zieken
BE, gefeliciteerd met stinkies verjaardag!![]()
ben bang dat ik ja moet zeggen. althans bij mij. hoofdpijn, pijnlijk voorhoofd wangen en oogkassenquote:Op vrijdag 7 december 2007 19:56 schreef Noli. het volgende:
Voor de zieken eenen een vraagje..
Hoe begon het bij jullie? Toch niet met hoofdpijn he?
(ZEG NEE, ZEG NEE!)
Vanmiddag moest Wilyan al alleen zwemmen want ons minibuufje en zijn zwemmaatje was al niet al te lekker vandaag en bleek vanmiddag dus 40 graden koorts te hebben.![]()
En net sliep Hanne om 17.00uur nog dus die hebben we wakker gemaakt. Waarbij meteen de reden dat ze nog sliep duidelijk werd.. Ook koorts..
Net bij het naar bed brengen 40.1
Falen? Ik heb tijdens mijn buikgriep ook mijn ouders gebeld en ge-eist dat ze me kwamen halen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:37 schreef Ynske het volgende:
Misschien heel kinderlijk, maar ik ben zo blij dat mijn ouders me morgen willen komen ophalen.
Voor jezelf zorgen als je ziek bent, en alleen maar 12 m2 om je heen hebt wil totaal niet lukken.
* Ynske heeft t gevoel van weer eens te falen
@BE en Stinkie, gefeliciteerd
Ynske, ookal zijn we nog zo volwassen, we zijn ook nog steeds kind van iemand. Zo zat ik 2 weken terug thuis te werken, maar had al sinds het opstaan hoofdpijn. Dat ging na een aantal parac. niet over en werd steeds erger. Moeders was hier thuis op de kinderen aan het oppassen. Na een paar uur ging ik naar beneden en zei tegen mijn moeder dat ik me niet zo lekker voelde. Ze ging gelijk met een zorgelijke blik tegenover me zitten en zei: "Gaat helemaal niet zo goed hè met je?" En ik heb me toch een potje zitten huilen. Gewoon omdat mijn moeder zo lief was. Het was allemaal helemaal niet zo erg, maar maar het was mijn moeder en dan mag je even lekker zielig zijn. Ze heeft me naar mijn bed gedirigeerd, nadat ik de zaak heb gebeld. Ze heeft alle zorg van mijn schouders afgenomen en ik heb een gat in de dag geslapen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:37 schreef Ynske het volgende:
Misschien heel kinderlijk, maar ik ben zo blij dat mijn ouders me morgen willen komen ophalen.
Voor jezelf zorgen als je ziek bent, en alleen maar 12 m2 om je heen hebt wil totaal niet lukken.
* Ynske heeft t gevoel van weer eens te falen
@BE en Stinkie, gefeliciteerd
quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:52 schreef Lishe het volgende:
Trek de wijn maar los! Mijn kinderen liggen al lang op 1 oor, en straks krijgt Lena nog een fles, dus ik mag eens even lekker wat drinken.
We zitten hier zelfs aan de bubbels.quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:52 schreef Lishe het volgende:
Ynske, laat je lekker verzorgen door je ouders!!!
Trek de wijn maar los! Mijn kinderen liggen al lang op 1 oor, en straks krijgt Lena nog een fles, dus ik mag eens even lekker wat drinken.
ja maar we zijn wel kliekjes en eng enzoquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:13 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat was altijd al zo Vief maar dat zie je nu pas omdat je hier vaker komt
Oh ja. Huuuhquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:33 schreef E.T. het volgende:
[..]
ja maar we zijn wel kliekjes en eng enzo
Hier?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:43 schreef Rottdog het volgende:
Iemand hier een idee waar ik een metallica baby shirt kan vinden?
omdattikker m'n jeugd heb verpest.quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:06 schreef Lishe het volgende:
Neen! Gelukkig! Maar lief is eigenlijk fries... Dus daar thuis spreken ze niet echt Zwols. Of Overijssels. Wat betekent het? En vanwaar ben jij zo op de hoogte van oosterse spreekwoorden en gezegden...
ohnee?!quote:Op vrijdag 7 december 2007 23:18 schreef Lishe het volgende:
O, maar ik doe dat natuurlijk ook niet zo vaak bij mensen, vandaaar.
dat klinkt goed! eh dat schilderij bedoel ik he!quote:Ik ben iets leuks aan het doen nu! We hebben een heel groot spaartegoed bij de kunstuitleen, en morgen gaan we iets voor boven de eettafel uitzoeken... En ik ben vast op de site aan het loeren... Leuk!
(En nu gaan we naar bed hoor ik. Die mannelijke lokroep blijft onweerstaanbaar.)
quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:43 schreef Rottdog het volgende:
Iemand hier een idee waar ik een metallica baby shirt kan vinden?
Kan iemand zijn virusje misschien weer op komen halen? Ik wil het namelijk niet meerquote:Op vrijdag 7 december 2007 15:05 schreef texelonia het volgende:
En m@x misschien is het een virusje. Mijn zus heeft het pas ook gehad, en de buren van mijn ouders ook. Bij hun was het wel snel weer over, hopelijk bij jou ook.
En neem de orgelman die hier voor de deur staat dan ook maar gelijk meequote:Op zaterdag 8 december 2007 08:42 schreef m@x het volgende:
[..]
Kan iemand zijn virusje misschien weer op komen halen? Ik wil het namelijk niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |