Ik ook. Beide zijn idioot. Waarom denken Wilders-aanhangers steeds dat wanneer je tegen die mallot bent, dat je dan automatisch pro-radicale idioten bent?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:36 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Gek is dat. Dat vind ik juist van de opgefokte baardapen die menen dat religie boven de wet staat.
net zoals beledigde moslims dat ook kunnen , hè, gewoon sec je eventuele gelijk halen bij de rechter ipv jammeren en miepen in al die praatprogramma's en andere mediumsquote:
Waarom denken anti-wilders malloten als je atheïst bent dat je meteen wilders aanhanger bent?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:43 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ook. Beide zijn idioot. Waarom denken Wilders-aanhangers steeds dat wanneer je tegen die mallot bent, dat je dan automatisch pro-radicale idioten bent?
Omdat je post niet de indruk gaf dat je 'atheist' bent (ben ik ook), maar omdat het qua taalgebruik, mening en totale irrelevantie, sterk de indruk wekte dat het hier om een Wilders-aanhangster gaat...quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:48 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waarom denken anti-wilders malloten als je atheïst bent dat je meteen wilders aanhanger bent?
Ga je nu echt zo'n verhaal afsteken over een leusje op een muur? En dat is dan ook nog de schuld van Terpstra?quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:44 schreef milagro het volgende:
[..]
net zoals beledigde moslims dat ook kunnen , hè, gewoon sec je eventuele gelijk halen bij de rechter ipv jammeren en miepen in al die praatprogramma's en andere mediums![]()
maar goed, die weg is voor de dislectische veelvuldig spijbelende maar officieel een VMBO kuthangjongere natuurlijk lastig, die wenst liever dood of keurt een bij die wens gevoegde daad van een ander goed of relativeert het opdat er weer eens begrip getoond kan worden
[ afbeelding ]
"ja, man, het is gewoon een statement, weet je, ik sweer het je, die Widlers, man, met die pruik, man, die moet dood man, ja ik zal het zelf nooit doen, maar ja, doet een ander dat wel, respect man, hij lokt het zelf uit , man, weet je, toch, sweer jij ook? "
Grappig dat je dat zegt want de mensen die hem steunen (o.a. Annemarie Jorritsma, Foppe de Haan) komen niet uit de grachtengordel en zijn niet bepaald CNV-ers of hippies.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef TC03 het volgende:
Nogal logisch verder dat Teprstra dat niet doet, want op een paar achtergebleven hippies en wat bevriende grachtengordel CNV'ers zou hij toch door niemand gesteund worden.
Mensen als Wilders en zijn aanhang kijken toch nooit in de spiegel?quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:27 schreef SCH het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt want de mensen die hem steunen (o.a. Annemarie Jorritsma, Foppe de Haan) komen niet uit de grachtengordel en zijn niet bepaald CNV-ers of hippies.
Grappig dat zoveel mensen roepen dat Terpstra niet op de man mag en moet spelen en vervolgens doen ze direct het zelfde, Wilders voorop.
Nee dat is wat die linksen het volk proberen te geloven.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat Wilders het liefst alle Islamieten af zou willen schieten is idd bekend.
Amenquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef TC03 het volgende:
Ik ben het vaak niet eens met Wilders, maar hij is met al zijn uitspraken nog altijd tienduizend keer bedachtzamer dan dat relativerende politiek correcte zootje als Terpstra en Vogelaar. Wat een non-politiek.
Die Terpstra is ook een raamambtenaar in de dop. Wat wil hij nou naar eigen zeggen gaan doen? Nou, hier komt het: 'een pleidooi beginnen voor verdraagzaamheid, begrip en samenwerking'. Godnondeju zeg, ik val van mijn stoel. Wat een ambitieus, revolutionair en baanbrekend idee! Superlatieven schieten tekort. Kom op zeg, van nutteloos subsidietrekken en politiek correcte posters op treinstations hangen is nog geen enkel land beter geworden.
Echt alleen linksen kunnen met zulke debiele plannen komen. Wilders is dan wel populistisch, hij richt tenminste een partij op en geen 'pleidooi'. Nogal logisch verder dat Teprstra dat niet doet, want op een paar achtergebleven hippies en wat bevriende grachtengordel CNV'ers zou hij toch door niemand gesteund worden.
Hoe meer negatieve aandacht jij en jouw kameraden aan Wilders schenken, hoe groter Wilders wordt en dat weet je.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:52 schreef Monidique het volgende:
Wilders moet worden gestopt.
Wilders moet worden gestopt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:53 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En hoe meer negatieve aandacht jij en jouw kameraden aan Wilders schenken, hoe groter Wilders wordt en dat weet je.
De enige manier hoe jij Wilders kan stoppen is door een pistool te kopen.
Je weet wat je moet doen keyboard-raider.quote:
Wilders moet worden gestopt, John, hij moet worden gestopt!quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:54 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je weet wat je moet doen keyboard-raider.
Mijn taalgebruik van 'baardaap' is van hetzelfde kaliber als die van hun 'ongelovige varken.'quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:53 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Omdat je post niet de indruk gaf dat je 'atheist' bent (ben ik ook), maar omdat het qua taalgebruik, mening en totale irrelevantie, sterk de indruk wekte dat het hier om een Wilders-aanhangster gaat...
Dankzij jouw anti-Wilders-betogen is Wilders net weer een zeteltje gestegenquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Wilders moet worden gestopt, John, hij moet worden gestopt!
Stop Wilders!quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:57 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dankzij jouw anti-Wilders-betogen is Wilders net weer een zeteltje gestegen
Wilders is u dankbaar.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Nee dat is wat die linksen het volk proberen te geloven.
Je bent dus net zo erg, wil je zeggen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn taalgebruik van 'baardaap' is van hetzelfde kaliber als die van hun 'ongelovige varken.'
Als je het nou nog 3 keer zegt, komt er weer een zeteltje bij in de peilingen.quote:
Heb ik anders nog nooit gehoord of ergens gelezen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat Wilders het liefst alle Islamieten af zou willen schieten is idd bekend.
Wilders moet gestopt worden! Wilders moet gestopt worden! Wilders moet gestopt worden!quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:59 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Als je het nou nog 3 keer zegt, komt er weer een zeteltje bij in de peilingen.
Vele malen erger.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Je bent dus net zo erg, wil je zeggen.
Je vergeet een heel deel van mijn bericht.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
We weten allemaal dat Wilders het liefst een wereld zonder islamieten wil hebben, dus die revolver van jou was zeer treffend.
Overigens ben ik niet zo hokjesdenkerig en links-rechts praten is wel erg jaren 70.
Net zoals moslims......... en het is nog steeds bekend.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:59 schreef Monidique het volgende:
Maar even serieus, die hele tegenbeweging is contraproductief, dat ten eerste, en ten tweede, Geert Wilders is een hypocriete huilie, maar ook dat was bekend.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:57 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Mijn taalgebruik van 'baardaap' is van hetzelfde kaliber als die van hun 'ongelovige varken.'
En waarom is iemand bij voorbaat slecht als hij of zij een wilders aanhanger is?
quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:00 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Wanneer een Islamiet wordt koud gemaakt, dan hou ik Wilders als hoofd verantwoordelijke.
Jouw verdediging van Geert Wilders is: net zoals moslims. Ik zou er van maken: net zoals hypocriete moslimhuilies, maar ik juich de toenadering tot de waarheid al toe.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:02 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Net zoals moslims......... en het is nog steeds bekend.
Je moet niet de zaak gaan herschrijven. Gewoon eerlijk quoten.quote:
Euh, bron? Ik heb geloof ik iets gemist.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:50 schreef JohnDope het volgende:
[..]
...en dat heeft uiteindelijk Fortuyns kop letterlijk gekost.
http://www.youtube.com/watch?v=B4Sl4CvmjfEquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, bron? Ik heb geloof ik iets gemist.
demonisering en 1 linkse gek. die na zijn gevangenisstraf niet lang meer te leven heeft. democratie!quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:06 schreef TC03 het volgende:
[..]
Euh, bron? Ik heb geloof ik iets gemist.
Dat is het beste scenario.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:08 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
demonisering en 1 linkse gek. die na zijn gevangenisstraf niet lang meer te leven heeft. democratie!
Stel ik ook nergens.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:02 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als jij je op hetzelfde niveau wil uitlaten als degene die je schijnbaar zo verfoeit, dan ben je geen haar beter.
Islam aanhangers zijn niet slecht, alleen zijn de meesten nogal simpel van geest....veel terroriseren meer komt er niet uit.quote:Wilders aanhangers zijn niet slecht, alleen zijn de meesten nogal simpel van geest....een beetje (grof) schelden op Islamieten en veel meer komt er niet uit.
JE MIST MIJN PUNT COMPLEET.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:08 schreef JohnDope het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=B4Sl4CvmjfE
OWNED!
Tuurlijk johquote:
Klik eens op mijn linkje, kijk nog eens naar WELKE zin ik precies quotte, en er zal een wereld voor je open gaan.quote:
Je hebt letterlijk en figuurlijk. Wanneer het figuurlijk zijn kop had gekost, dan was Fortuyn nu nog in leven. Maar het kostte letterlijk zijn kop en daardoor ligt hij nu letterlijk onder de grond.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:12 schreef TC03 het volgende:
[..]
Klik eens op mijn linkje, kijk nog eens naar WELKE zin ik precies quotte, en er zal een wereld voor je open gaan.
"Vindt u ook dat marsmannetjes dhimimi's zijn"quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:08 schreef Yildiz het volgende:
Gofterdomme, ik zag net op Telegraaf punt NL dat de marsmannetjes waren geland! Kamervragen!
Nee, zijn hoofd zat er nog aan, dus het kostte niet letterlijk zijn kop.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:14 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Je hebt letterlijk en figuurlijk. Wanneer het figuurlijk zijn kop had gekost, dan was Fortuyn nu nog in leven. Maar het kostte letterlijk zijn kop en daardoor ligt hij nu letterlijk onder de grond.
Dat is allemaal goed en wel, maar ik heb er maar speciaal een topic voor aangemaakt om eens te zoeken waar die Doekle Terpstra dat zo gezegd heeft. Of je doelt op andere mensen, dat kan ook.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
het echte kwaad zijn linkse mensen die niet eens zijn met democratisch beleid en dan zo demoniseren dat hun opponent dood, dan wel monddood wordt gemaakt. de laatste tijd ligt het zwaartepunt op dooddemoniseren.
rot eens op . laat een beleid zien dat beter is.
oh je bedoelt de laffe sluiptechniek?quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:14 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Dat is allemaal goed en wel, maar ik heb er maar speciaal een topic voor aangemaakt om eens te zoeken waar die Doekle Terpstra dat zo gezegd heeft. Of je doelt op andere mensen, dat kan ook.
Dat is mijn punt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh je bedoelt de laffe sluiptechniek?
waar je wel iets zegt, maar later tot inkeer komt?
politiek-gezien niet zo slim. ach ja links... dode slachtoffers horen bij hun beleid. heel erg eng.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
het echte kwaad zijn linkse mensen die niet eens zijn met democratisch beleid en dan zo demoniseren dat hun opponent dood, dan wel monddood wordt gemaakt. de laatste tijd ligt het zwaartepunt op dooddemoniseren.
rot eens op . laat een beleid zien dat beter is.
Als je slim probeert te zijn dan moet je ook slim zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:41 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, zijn hoofd zat er nog aan, dus het kostte niet letterlijk zijn kop.
dat is een gedachtengoed 'demoniseren', dat is toch wat anders dan je op 1 iemand richten, dat is veel gevaarlijker, het doen lijken alsof wanneer die man 'gestopt wordt' , zijn gedachtengoed verdwijnt... er is maar 1 gek nodig, is al 2 keer gebleken om aan die aldus geinterpreteerde oproep "STOP het KWAAD" gehoor te geven.. op de meest letterlijke en definitieve manier.quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wilders is kampioen islam demoniseren.
Dit is naief, want Wilders heeft al talloze keren laten zien dat het voor hem nooit genoeg is. Waren het eerst de uitwassen van de Islam, is het na een paar radicalisatiestappen al gekomen dat de gehele Islam fout is, moslims geweerd moeten worden, vrijheid van godsdienst op de schop moet, discriminatie maar moet mogen, vrijheid van onderwijs voor moslims aan banden gaat, etc, etc. Aboutaleb zei het al na de uitspraak van Wilders dat moslims de helft van de Koran moesten doorscheuren: het is nooit genoeg voor hem, hij verzint wel weer wat nieuws. Niet veel later moest de hele Koran er al aan geloven. Het beste voorbeeld blijft de motie van Wilders om het vertrek te eisen van twee goed geintegreerde allochtonen die zelfstandig een goede carriere hadden opgebouwd en op hun manier een steentje probeerden bij te dragen aan de Nederlandse maatschappij. Het was niet genoeg. Diskwalificatie van personen op basis van een nietszeggend papiertje. Ook de loyaliteit van een Nederlandse officier met een Turkse pas die zich eventueel moet melden voor de Turkse dienstplicht werd ook al betwijfeld, ondanks dat hij willens en wetens ervoor heeft gekozen om zijn leven te riskeren voor ons land. Van dat soort praktijken word ik ontoepasselijk. Dan laat je zien dat het niets meer te maken heeft met 'de uitwassen'. Dat neigt naar vreemdelingenhaat, omdat je bij voorbaat bepaalde groepen afwijst op basis van paspoort, afkomst of religie.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef milagro het volgende:
Wilders is 'nodig', zolang de rest willens en wetens te kort schiet.
quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef milagro het volgende:
[..]
er is door een aanzienlijk deel vd bevolking op die man gestemd
Stigmatiseren à la Wilders.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dat zijn de uitwassen van de democratie.
nee, dat is flauw. Hij demoniseert mensen die een geloof hebben door hen voortdurend in verband met het fascisme te brengen. Ik begrijp die neiging niet zo goed om alles wat Wilders zegt te relativeren en te vergoeilijken en bij anderen het tegenovergestelde te doen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is een gedachtengoed 'demoniseren',
Nou en? Moeten ze zich dan zo integreren? Is dat soms de heilige oplossing? Deze discussie is al tot in den treure gevoerd, maar ik zie niet in waarom je iets verplicht af zou moeten staan, iets niet zou mogen bezitten, wat je eerlijk gekregen hebt, voordat je iets mag doen, zoals een functie uitoefenen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:30 schreef milagro het volgende:
blablabla ze willen geen Nederlander worden blabla
eigen schuld dikke bultquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:44 schreef milagro het volgende:
[..]
net zoals beledigde moslims dat ook kunnen , hè, gewoon sec je eventuele gelijk halen bij de rechter ipv jammeren en miepen in al die praatprogramma's en andere mediums![]()
maar goed, die weg is voor de dislectische veelvuldig spijbelende maar officieel een VMBO kuthangjongere natuurlijk lastig, die wenst liever dood of keurt een bij die wens gevoegde daad van een ander goed of relativeert het opdat er weer eens begrip getoond kan worden
[ afbeelding ]
"ja, man, het is gewoon een statement, weet je, ik sweer het je, die Widlers, man, met die pruik, man, die moet dood man, ja ik zal het zelf nooit doen, maar ja, doet een ander dat wel, respect man, hij lokt het zelf uit , man, weet je, toch, sweer jij ook? "
quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:03 schreef SCH het volgende:
[..]
nee, dat is flauw. Hij demoniseert mensen die een geloof hebben door hen voortdurend in verband met het fascisme te brengen. Ik begrijp die neiging niet zo goed om alles wat Wilders zegt te relativeren en te vergoeilijken en bij anderen het tegenovergestelde te doen.
Bovendien heeft er geen aanzienljik deel van de bevolking op Wilders gestemd maar een hele grote minderheid, hij heeft maar 9 zetels van de 150. Als je de PVV zo'n belangrijke rol toedicht moet je GroenLinks ook een hele belangrijke rol toedichten.
en dat moet dan onze rechtstaat gaan verdedigenquote:
Omdat het (financiele) voordelen heeft, net zoals de AH-bonuskaart. Qua loyaliteit, nationalisme en dergelijke begrippen heeft het niets te maken, want een slecht geintegreerde Turk zal zich echt niet minder Turk voelen wanneer zij pas wordt afgenomen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:30 schreef milagro het volgende:
als dat papiertje zo nietszeggend is, Montov, waarom hechten Turken zich er zo aan dan, en willen het coute que coute behouden?
En terecht. Homo's vinden het homohuwelijk ook iets moois, en wanneer politici dat via de overheid willen verbieden dan is dat eng. Het gaat niet om een mening tegen een mening, het gaat om overheidsingrijpen in het priveleven, waaronder religie, en de geschiedenis laat zien dat dat eng is.quote:op het moment dat wij lading geven aan dat papiertje doen we eng, als zij er lading aan geven dan is dat iets moois.
Het gaat niet om het pamperen van minderheden en het gaat ook niet over afschuw tegen nationalisme. Het gaat om de standpunten van Wilders waar minderheden, voornamelijk moslims, als tweederangsburger mee worden gezien. Kortom, opkomen voor een gelijke behandeling, niet als slachtoffer, niet als dader, maar als een normale burger.quote:ja, pappen en nathouden, bij de hand nemen, alsof het weerloze kleuters zijn... je namens hen op je oh zo op de goede plek zittende hart getrapt voelen... hun trots bewonderen, maar het onze wegzetten als fout.
Heel apart.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:04 schreef Montov het volgende:
[..]
*knip
Van dat soort praktijken word ik ontoepasselijk. Dan laat je zien dat het niets meer te maken heeft met 'de uitwassen'. Dat neigt naar vreemdelingenhaat, omdat je bij voorbaat bepaalde groepen afwijst op basis van paspoort, afkomst of religie.
Nee, Wilders moet gestopt worden, en de beste manier is om hem te negeren. We moeten hem niet serieus nemen want dan denken mensen dat hij een serieuze optie is. Deze actie neigt teveel naar een vorm van polarisatie en provocatie ala Wilders die nog nooit enig effect heeft gehad.
Montov komt er mee aan, hoor, scheet, dus ik pik dat er even uit als voorbeeld voor het met 2 maten meten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:10 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Nou en? Moeten ze zich dan zo integreren? Is dat soms de heilige oplossing? Deze discussie is al tot in den treure gevoerd, maar ik zie niet in waarom je iets verplicht af zou moeten staan, iets niet zou mogen bezitten, wat je eerlijk gekregen hebt, voordat je iets mag doen, zoals een functie uitoefenen.
Verder laat ik het daar maar bij, want de symboolpolitiek is om te huilen. Blergh.
Dit is een onterechte slachtofferrol die je nu gebruikt. Er is niemand die jou ervan weerhoudt om waarde te hechten aan je Nederlandse identiteit, je Nederlandse afkomst, culturele aspecten van Nederland and the like. Het vervelende is dat een politicus als Wilders het enkel gebruikt om de vrijheid van anderen aan banden te leggen met de boodschap "jullie zijn niet welkom".quote:Op woensdag 5 december 2007 09:53 schreef milagro het volgende:
Fijn dat je weer volkomen het punt niet oppikt, en over het papiertje zélf begint te ouwezeiken, daar gaat het dús niet om, het gaat om de 2 maten, wij mogen geen waarde hechten aan bepaalde zaken, cultuur, Nederlandse identiteit etc etc etc, maar als de medelander het doet, dan is dat ineens prachtig , die trots op afkomst etc etc etc.
Gelet de uitspraken van Máxima over identiteit en de reacties naar aanleiding van de lancering van de beweging Trots op Nederland' is het aannemelijk te veronderstellen, dat een al te uitbundige koestering van het Nederlanderschap lichtelijk politiek incorrect is. Alsof er geen Nederlands zelfbewustzijn mag bestaan.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:12 schreef Montov het volgende:
[..]
Dit is een onterechte slachtofferrol die je nu gebruikt. Er is niemand die jou ervan weerhoudt om waarde te hechten aan je Nederlandse identiteit, je Nederlandse afkomst, culturele aspecten van Nederland and the like. Het vervelende is dat een politicus als Wilders het enkel gebruikt om de vrijheid van anderen aan banden te leggen met de boodschap "jullie zijn niet welkom".
Vreemde voorbeelden voor je veronderstelling, maar ik denk dat we wel kunnen concluderen dat Nederlanders gemiddeld genomen niet zo nationalistisch zijn, behalve als we winnen. Daaruit vloeit ook de reacties voort richting conservatieven die van nieuwkomers bepaalde nationalistische sentimenten verwachten die Nederlanders doorgaans zelf al niet eens hebben. Het is dat pakket met eisen richting anderen waar zoveel kritiek op is, niet de koestering van het Nederlanderschap door conservatieven.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gelet de uitspraken van Máxima over identiteit en de reacties naar aanleiding van de lancering van de beweging Trots op Nederland' is het aannemelijk te veronderstellen, dat een al te uitbundige koestering van het Nederlanderschap lichtelijk politiek incorrect is. Alsof er geen Nederlands zelfbewustzijn mag bestaan.
Waarom, omdat, vanwege?quote:Op woensdag 5 december 2007 11:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Vreemde voorbeelden voor je veronderstelling
Behalve dan dat die zogenaamde 'koestering voor het Nederlanderschap' lichtelijk kunstmatig overkomt. Heeft met onze geschiedenis te maken. Maar ook bij naties die die koestering wel lijken te kennen van nature, zo beweren sommige historici, is koestering van een nationaliteit bijna altijd iets geweest dat geconstrueerd is, om bepaalde politieke doelen na te streven. Nationalisme (en de koestering van een nationaliteit) komt in de 19de eeuw op als een soort emancipatie beweging nl. Na Napoleontische tijd ontstaat de Restauratie; weer een hoop volkeren worden binnen dezelfde staatsgrenzen opgesloten en een hoop onderliggende/soms ronduit onderdrukte volkeren binnen dergelijke multinationale naties emanciperen zich via het nationalisme, koestering van eigen identiteit, taal etc.quote:Op woensdag 5 december 2007 11:20 schreef Montov het volgende:
[..]
Vreemde voorbeelden voor je veronderstelling, maar ik denk dat we wel kunnen concluderen dat Nederlanders gemiddeld genomen niet zo nationalistisch zijn, behalve als we winnen. Daaruit vloeit ook de reacties voort richting conservatieven die van nieuwkomers bepaalde nationalistische sentimenten verwachten die Nederlanders doorgaans zelf al niet eens hebben. Het is dat pakket met eisen richting anderen waar zoveel kritiek op is, niet de koestering van het Nederlanderschap door conservatieven.
quote:Beweging Doekle Terpstra een hoax
Doekle Terpstra, de man achter de anti-Wildersbeweging, verkoopt onzin. Terpstra zegt dat hij was platgebeld door sympathisanten, maar volgens dagblad De Pers heeft hij in werkelijkheid zélf druk rondgebeld om een clubje bij elkaar te krijgen.
Brinkman
Ook over de leden van de beweging is Terpstra niet helemaal eerlijk geweest. Elco Brinkman bijvoorbeeld wil er volgens zijn woordvoerder niets mee te maken hebben. Ook VVD-prominent en huidig burgemeester van Almere Annemarie Jorritsma, door Terpstra aangeduid als sympathisant, weigert ieder commentaar.
Terpstra
NOC/NSF-voorzitter Erica Terpstra begint ook al terug te krabbelen. Zo stelt zij eerst met haar bestuur te willen overleggen alvorens deel te nemen aan welke vereniging dan ook. Volgens De Pers heeft Doekle Terpstra er bovendien last van dat er al veel positieve bewegingen zijn die moslims op hun gemak willen stellen.
Whehequote:Op woensdag 5 december 2007 11:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
Er staat toch duidelijk in dat het uit de Pers komtquote:
Huh? Bestaan in ons rechtssysteem ook nog wetten en regels over welke godsdienstige uitingen zijn toegelaten? Je doelt op godslastering wrs? Voor de rest toch niets?quote:Op woensdag 5 december 2007 08:38 schreef PH52 het volgende:
[..]
Heel apart.
Ik snap de hele fixatie op de figuur Wilders niet. Hij is een boodschapper. Niets meer en niets minder.
En als boodschapper wordt je doelwit, de geschiednis wijst dat keer op keer uit. Belangrijker is de inhoud van zijn boodschappen.
En waar het gaat om de Islam als godsdienst moet hij gewoon zijn muil houden, er bestaan binnen het Nederlands rechtsysteem regels en wetten over het toelaten van godsdienst uitingen.
Niemand kan ontkennen dat er in de steden wel degelijk sprake is van een probleem onder Nederlandse jongeren met een niet-westerse achtergrond. Dat heeft niets met godsdienst te maken, dat is een mentalitetskwestie. Fatsoensnormen krijg je mee in je opvoeding, ws verschilt dat per cultuur.
Het is niet democratisch om bepaalde culturen te dwingen zich te gedragen volgens regeltjes welke jij vanuit jouw opvoeding als normaal beschouwt.
Regels die voor iedere cultuur binnen ons systeem gelden zijn vastgelegd in regels en wetten zoals die door onze volksvertegenwoordigers zijn opgesteld.
En die gelden dus voor iedereen. De rest is vrij invulbaar.
Het woord hoax komt van GeenStijl.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:20 schreef FJD het volgende:
[..]
Er staat toch duidelijk in dat het uit de Pers komt
ach, daar lees ik wel omheen..quote:
Hoezo arme Doekie? Hij houdt zich kranig terwijl er nu bijna alleen nog op zijn persoon wordt gespeeld.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach, daar lees ik wel omheen..arme doekie.
Nee hoor, het is heel goed en terecht om de radicalisering van Wilders en de demonisering van moslims aan de kaak te stellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:33 schreef Strolie75 het volgende:
Misschien had Doekie gewoon de HBO-raad moeten voorzitten in plaats van domme dingen te zeggen.
In de moslimwereld vindt geen demonisering van het westen plaats in de vorm van verwerping van veel heersende opvattingen, normen en waarden hier?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor, het is heel goed en terecht om de radicalisering van Wilders en de demonisering van moslims aan de kaak te stellen.
Dat kan je niet zo algemeen stellen inderdaad, zeker niet als om het moslims in Nederland gaat.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:43 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
In de moslimwereld vindt geen demonisering van het westen plaats in de vorm van verwerping van veel heersende opvattingen, normen en waarden hier?
Waarom wordt dan wel algemeen gesteld dat de meerderheid van de Nederlanders moslims individueel aan het demoniseren is?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:06 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat kan je niet zo algemeen stellen inderdaad, zeker niet als om het moslims in Nederland gaat.
Nee hoor. Ik ben blij met het iniatiatief en vindt het prima zo. Ik hoop dat het appel levend blijft, dat er geen demo's komen en zo. Ik heb liever meer tegengeluid dan een tegenbeweging.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:22 schreef zoalshetis het volgende:
sch. je baalt he? dat doekie voor zijn beurt heeft gesproken en dit demoniserende staaltje van verkeerd ingeschatte kunde nu al een vroege dood is gestorven>
ik proef de teleurstelling door elk woord heen. wanneer beseft incorrect links dat iemand terugpesten er niet altijd voor zorgt dat het slim is. electoraal/humanistisch/democratisch gezien.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:34 schreef SCH het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik ben blij met het iniatiatief en vindt het prima zo. Ik hoop dat het appel levend blijft, dat er geen demo's komen en zo. Ik heb liever meer tegengeluid dan een tegenbeweging.
Het is wel opvallend hoe er op gereageerd wordt. Het blijkt wel hoe ontzettend politiek correct nieuw rechts is gewordne.
Electoraal interesseert het me geen hol. Het is democratisch volstrekt juist om dit te doen en wat je met humanistisch bedoelt weet ik niet. Dan moet je juist bij die gluiperd zijn die zo racistisch te keer gaat momenteel, en die jij denkt te moeten verdeigen en waar je stiekem eigenlijk fan van bent omdat je het wel prima vindt dat hele groepen worden afgeschreven. Je geilheid op die man proef ik door elk woord heen. Wanneer besef je eens dat populistisch rechts dit land naar de koten heltp en mensen tegen elkaar opzet en dat je je hebt aangesloten bij de domme massa.quote:Op woensdag 5 december 2007 16:41 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik proef de teleurstelling door elk woord heen. wanneer beseft incorrect links dat iemand terugpesten er niet altijd voor zorgt dat het slim is. electoraal/humanistisch/democratisch gezien.
quote:Op woensdag 5 december 2007 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik weet wel wat om de moslims tegemoet te komen, we verbieden vrouwen om te rijden. Dan tonen we wat respect voor de islamitische normen en waarden en hebben we meteen het file probleem opgelost. De spreekwoordelijke 2 vliegen in 1 klap.
Dat noemen ze nu doeklenquote:Op woensdag 5 december 2007 18:36 schreef FJD het volgende:
Zit net z'n optreden bij P&W te kijken maar hij heeft echt geen idee waar hij het over heeft
Paar minuten lager merkt van Veen op: Je moet het loskoppelen van de persoon. Het heeft vooral kans van slagen als je die hele discussie loshaalt van de beweging Wilders. Waarop Doekle opmerkt dat hij dat ook wil. Wat wil die man nou? De ene keer een tegenbeweging, de volgende keer heet het een probeweging, de ene keer wil hij een geluid tegen Wilders of de PVV laten horen maar de volgende keer wil hij een algemeen geluid laten horen voor tolerantie.
je weet echt geen lor van de islam hequote:Op woensdag 5 december 2007 16:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik weet wel wat om de moslims tegemoet te komen, we verbieden vrouwen om te rijden. Dan tonen we wat respect voor de islamitische normen en waarden en hebben we meteen het file probleem opgelost. De spreekwoordelijke 2 vliegen in 1 klap.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |