abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:14:55 #151
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55042716
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
het echte kwaad zijn linkse mensen die niet eens zijn met democratisch beleid en dan zo demoniseren dat hun opponent dood, dan wel monddood wordt gemaakt. de laatste tijd ligt het zwaartepunt op dooddemoniseren.

rot eens op . laat een beleid zien dat beter is.
Dat is allemaal goed en wel, maar ik heb er maar speciaal een topic voor aangemaakt om eens te zoeken waar die Doekle Terpstra dat zo gezegd heeft. Of je doelt op andere mensen, dat kan ook.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:18:20 #152
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55042802
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:14 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Dat is allemaal goed en wel, maar ik heb er maar speciaal een topic voor aangemaakt om eens te zoeken waar die Doekle Terpstra dat zo gezegd heeft. Of je doelt op andere mensen, dat kan ook.
oh je bedoelt de laffe sluiptechniek?

waar je wel iets zegt, maar later tot inkeer komt?

politiek-gezien niet zo slim. ach ja links... dode slachtoffers horen bij hun beleid. heel erg eng.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55042851
Dit krijg je dus, en dan zeggen dat Wilders oh nee Widlers provoceert:

http://gouda.rtvwest.nl/m(...)20gouda%20beklad.wmv
  dinsdag 4 december 2007 @ 20:41:34 #154
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55043355
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:18 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

oh je bedoelt de laffe sluiptechniek?

waar je wel iets zegt, maar later tot inkeer komt?

politiek-gezien niet zo slim. ach ja links... dode slachtoffers horen bij hun beleid. heel erg eng.
Dat is mijn punt.
Hij zegt volgens mij toch echt nergens dat hij Wilders "het kwaad" vind. Dat maakt de Telegraaf er zonder bron van, waar ik in dat topic ook op inga. Vervolgens spreekt Wilders van schande, zegt Doekle weer dat het niet zo bedoeld was, en Wilders beticht hem weer van die 'laffe' inkeer-tactiek.

Dat.
pi_55043356
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:13 schreef zoalshetis het volgende:
het echte kwaad zijn linkse mensen die niet eens zijn met democratisch beleid en dan zo demoniseren dat hun opponent dood, dan wel monddood wordt gemaakt. de laatste tijd ligt het zwaartepunt op dooddemoniseren.

rot eens op . laat een beleid zien dat beter is.

Wilders is kampioen islam demoniseren.
pi_55044072
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:41 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, zijn hoofd zat er nog aan, dus het kostte niet letterlijk zijn kop.
Als je slim probeert te zijn dan moet je ook slim zijn.

Fortuyn werd namelijk recht op zijn kop geschoten, dus het kostte letterlijk zijn kop.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_55044318
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:41 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Wilders is kampioen islam demoniseren.
dat is een gedachtengoed 'demoniseren', dat is toch wat anders dan je op 1 iemand richten, dat is veel gevaarlijker, het doen lijken alsof wanneer die man 'gestopt wordt' , zijn gedachtengoed verdwijnt... er is maar 1 gek nodig, is al 2 keer gebleken om aan die aldus geinterpreteerde oproep "STOP het KWAAD" gehoor te geven.. op de meest letterlijke en definitieve manier.

er is door een aanzienlijk deel vd bevolking op die man gestemd, die stemmen zijn niet ontstaan door Wilders' toedoen, WIlders is ontstaan door die stemmen, die weer ontstaan zijn door onvrede, dat weer ontstaan is door jarenlang negeren, niet serieus nemen, wegrelativeren van klachten van een bepaald deel, waarbij men veel liever inging op de klachten van de nieuwkomers.

Als een Marcouch kan zeggen zonder daar ook maar IETS over te horen, dat ook hij niet zou stil blijven als zijn wijk binnen notime COMPLEET veranderd was door nieuwkomers, zodanig dat hij als geboren en getogene zich niet meer thuis zou voelen en weg zou willen, waarom kan een WIlders of een Wilder' volgeling dat dan niet, zonder voor racist, xenofoob of erger uitgemaakt te worden.

zet eens 10000 kaaskoppen in een willekeurig Marokkkaanse stad neer, laat ze een stempel drukken op die wijk, zodanig dat het niets meer met Marokko of de islamitische cultuur van doen heeft en Marokkanen reageren net zo.
turken reageren zowat panisch op iedere vreemde te grote invloed, eisen ook dat de Turkse cultuur de dominante blijft , nationalisme ten top daarzo, waarom kan dat wel, maar mag het hier niet zo gevoeld worden?

politieke partijen hebben jarenlang de dingen laten liggen, op hun beloop gelaten, de nieuwkomers gepapt en natgehouden uit eigen belang, kan niet anders bedenken, en er is zowat een ons haat ons cultuur ontstaan, en blijkbaar was er destijds daarom plek voor een Fortuyn en nu weer, omdat de Doekles er niets van geleerd hebben, al dachten we even van wel, voor een Wilders.

het gaat niet om Wilders, hij is zo groot als de wegrelativering van de andere partij, dat blijft, het is net als met een vreemdganger, je moet de andere vrouw jouw mans vreemdgaan niet verwijten, zij is het probleem niet, de man is dat, gaat hij niet vreemd met haar dan wel met een ander ... kortom, je moet Wilders niet stoppen, je moet hem overbodig maken, door goede sex... uh goede argumenten en oplossingen te bieden.

Wilders is "nodig", zolang de rest willens en wetens te kort schiet.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55044406
Overigens wel frappant, dat er een mannelijke asielzoeker rondloopt die een moord heeft gepleegd en nooit het land is uit gezet. En sterker nog, de beste man heeft hier nog lekker kunnen studeren en is nu meester in de rechten.

En ja je gelooft het nooit, maar die dochter van die vrouwelijke asielzoeker (een Koerd) is naar de PVV gegaan om deze zaak aan de kaak te stellen, omdat die blanke politici haar al die jaren stelselmatig negeerden.
Uiteraard gaat de PVV die Koerdische vrouw helpen.

[ Bericht 2% gewijzigd door JohnDope op 04-12-2007 21:29:37 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:04:57 #159
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55045449
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:16 schreef milagro het volgende:

Wilders is 'nodig', zolang de rest willens en wetens te kort schiet.
Dit is naief, want Wilders heeft al talloze keren laten zien dat het voor hem nooit genoeg is. Waren het eerst de uitwassen van de Islam, is het na een paar radicalisatiestappen al gekomen dat de gehele Islam fout is, moslims geweerd moeten worden, vrijheid van godsdienst op de schop moet, discriminatie maar moet mogen, vrijheid van onderwijs voor moslims aan banden gaat, etc, etc. Aboutaleb zei het al na de uitspraak van Wilders dat moslims de helft van de Koran moesten doorscheuren: het is nooit genoeg voor hem, hij verzint wel weer wat nieuws. Niet veel later moest de hele Koran er al aan geloven. Het beste voorbeeld blijft de motie van Wilders om het vertrek te eisen van twee goed geintegreerde allochtonen die zelfstandig een goede carriere hadden opgebouwd en op hun manier een steentje probeerden bij te dragen aan de Nederlandse maatschappij. Het was niet genoeg. Diskwalificatie van personen op basis van een nietszeggend papiertje. Ook de loyaliteit van een Nederlandse officier met een Turkse pas die zich eventueel moet melden voor de Turkse dienstplicht werd ook al betwijfeld, ondanks dat hij willens en wetens ervoor heeft gekozen om zijn leven te riskeren voor ons land. Van dat soort praktijken word ik ontoepasselijk. Dan laat je zien dat het niets meer te maken heeft met 'de uitwassen'. Dat neigt naar vreemdelingenhaat, omdat je bij voorbaat bepaalde groepen afwijst op basis van paspoort, afkomst of religie.

Nee, Wilders moet gestopt worden, en de beste manier is om hem te negeren. We moeten hem niet serieus nemen want dan denken mensen dat hij een serieuze optie is. Deze actie neigt teveel naar een vorm van polarisatie en provocatie ala Wilders die nog nooit enig effect heeft gehad.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55045764
quote:

[..]

er is door een aanzienlijk deel vd bevolking op die man gestemd

Dat zijn de uitwassen van de democratie.
pi_55046041
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Dat zijn de uitwassen van de democratie.
Stigmatiseren à la Wilders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_55046057
als dat papiertje zo nietszeggend is, Montov, waarom hechten Turken zich er zo aan dan, en willen het coute que coute behouden?

voor Turken is dat papiertje dus helemaal niet zo nietszeggend, hè, waarom mogen wij dezelfde lading er dan niet aan geven, maar dan omgekeerd?

ik bedoel maar weer, eenrichtingsverkeer.
op het moment dat wij lading geven aan dat papiertje doen we eng, als zij er lading aan geven dan is dat iets moois.

flikker toch op met die 2 maten, die altijd weer in het voordeel uitvalt van de minderheid, die maar vooral als onderdrukte moet worden gezien, want daar spinnen de powers that be, of wannabe, garen bij.

of zoals Breedveld zegt op zijn webzijde :
Toen bekend werd dat Wilders bij geen moslim in Nederland de pis nog lauw krijgt, heeft Doekle Terpstra kennelijk besloten dat hij die last dan maar op zijn schouders moet nemen.

ja, pappen en nathouden, bij de hand nemen, alsof het weerloze kleuters zijn... je namens hen op je oh zo op de goede plek zittende hart getrapt voelen... hun trots bewonderen, maar het onze wegzetten als fout.

een nietszeggend papiertje, een niet bestaande identiteit, maar wel vechten voor het behoud van dat van hun, daar hebben ze toch recht op, niet assimileren, nee, integreren met behoud van identiteit , papiertje whatever.... prima, hoor, maar kom dan niet aan met termen als nietszeggend.

het is het 1 of het ander, montov, of het stelt allemaal geen ruk voor, en kan er dus afstand van genomen worden, of het stelt wel degelijk wat voor, en dan is de loyaliteitsvraag helemaal niet zo'n rare vraag.

als Albayrak zegt haar paspoort niet te willen inleveren, omdat ze haar afkomst niet wil verloochenen, lach jij haar dan keihard in haar gezicht uit, zoals je nu zo schamper praat over dat nietszeggende papiertje.

het is maar een voorbeeld, 1 aspect wat jij toevallig noemt, maar precies raakt waar de pijn zit, die dubbele moraal die Doekles zoals blijkbaar ook jij erop nahouden... wat je vergoeilijkt en waardeert bij de 1, precies dát verafschuw je bij de ander.

bull crap dus.
pi_55046924
quote:

[..]

dat is een gedachtengoed 'demoniseren',
nee, dat is flauw. Hij demoniseert mensen die een geloof hebben door hen voortdurend in verband met het fascisme te brengen. Ik begrijp die neiging niet zo goed om alles wat Wilders zegt te relativeren en te vergoeilijken en bij anderen het tegenovergestelde te doen.

Bovendien heeft er geen aanzienljik deel van de bevolking op Wilders gestemd maar een hele grote minderheid, hij heeft maar 9 zetels van de 150. Als je de PVV zo'n belangrijke rol toedicht moet je GroenLinks ook een hele belangrijke rol toedichten.
  dinsdag 4 december 2007 @ 23:10:10 #164
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_55047086
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:30 schreef milagro het volgende:
blablabla ze willen geen Nederlander worden blabla
Nou en? Moeten ze zich dan zo integreren? Is dat soms de heilige oplossing? Deze discussie is al tot in den treure gevoerd, maar ik zie niet in waarom je iets verplicht af zou moeten staan, iets niet zou mogen bezitten, wat je eerlijk gekregen hebt, voordat je iets mag doen, zoals een functie uitoefenen.

Verder laat ik het daar maar bij, want de symboolpolitiek is om te huilen. Blergh.
pi_55048528
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:44 schreef milagro het volgende:

[..]

net zoals beledigde moslims dat ook kunnen , hè, gewoon sec je eventuele gelijk halen bij de rechter ipv jammeren en miepen in al die praatprogramma's en andere mediums

maar goed, die weg is voor de dislectische veelvuldig spijbelende maar officieel een VMBO kuthangjongere natuurlijk lastig, die wenst liever dood of keurt een bij die wens gevoegde daad van een ander goed of relativeert het opdat er weer eens begrip getoond kan worden

[ afbeelding ]

"ja, man, het is gewoon een statement, weet je, ik sweer het je, die Widlers, man, met die pruik, man, die moet dood man, ja ik zal het zelf nooit doen, maar ja, doet een ander dat wel, respect man, hij lokt het zelf uit , man, weet je, toch, sweer jij ook? "
eigen schuld dikke bult
zou ik zeggen
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_55049831
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:03 schreef SCH het volgende:

[..]

nee, dat is flauw. Hij demoniseert mensen die een geloof hebben door hen voortdurend in verband met het fascisme te brengen. Ik begrijp die neiging niet zo goed om alles wat Wilders zegt te relativeren en te vergoeilijken en bij anderen het tegenovergestelde te doen.

Bovendien heeft er geen aanzienljik deel van de bevolking op Wilders gestemd maar een hele grote minderheid, hij heeft maar 9 zetels van de 150. Als je de PVV zo'n belangrijke rol toedicht moet je GroenLinks ook een hele belangrijke rol toedichten.

Ik had het iets nauwkeuriger moeten omschrijven....Wilders demoniseert stelselmatig Islamieten, maar zoals we gewend zijn van hem is hij de enige die "de waarheid" *kuch* mag verkondigen en andere mensen mag beledigen, maar ow wee als er mensen zijn die een andere mening hebben, dan zijn ze opeens walgelijk, een gevaar voor de democratie en landverraders.
pi_55050122
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:38 schreef Meki het volgende:
eigen schuld dikke bult
zou ik zeggen
en dat moet dan onze rechtstaat gaan verdedigen
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 5 december 2007 @ 08:37:48 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55050424
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:30 schreef milagro het volgende:
als dat papiertje zo nietszeggend is, Montov, waarom hechten Turken zich er zo aan dan, en willen het coute que coute behouden?
Omdat het (financiele) voordelen heeft, net zoals de AH-bonuskaart. Qua loyaliteit, nationalisme en dergelijke begrippen heeft het niets te maken, want een slecht geintegreerde Turk zal zich echt niet minder Turk voelen wanneer zij pas wordt afgenomen.
quote:
op het moment dat wij lading geven aan dat papiertje doen we eng, als zij er lading aan geven dan is dat iets moois.
En terecht. Homo's vinden het homohuwelijk ook iets moois, en wanneer politici dat via de overheid willen verbieden dan is dat eng. Het gaat niet om een mening tegen een mening, het gaat om overheidsingrijpen in het priveleven, waaronder religie, en de geschiedenis laat zien dat dat eng is.
quote:
ja, pappen en nathouden, bij de hand nemen, alsof het weerloze kleuters zijn... je namens hen op je oh zo op de goede plek zittende hart getrapt voelen... hun trots bewonderen, maar het onze wegzetten als fout.
Het gaat niet om het pamperen van minderheden en het gaat ook niet over afschuw tegen nationalisme. Het gaat om de standpunten van Wilders waar minderheden, voornamelijk moslims, als tweederangsburger mee worden gezien. Kortom, opkomen voor een gelijke behandeling, niet als slachtoffer, niet als dader, maar als een normale burger.
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 5 december 2007 @ 08:38:25 #169
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_55050431
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:04 schreef Montov het volgende:

[..]

*knip

Van dat soort praktijken word ik ontoepasselijk. Dan laat je zien dat het niets meer te maken heeft met 'de uitwassen'. Dat neigt naar vreemdelingenhaat, omdat je bij voorbaat bepaalde groepen afwijst op basis van paspoort, afkomst of religie.

Nee, Wilders moet gestopt worden, en de beste manier is om hem te negeren. We moeten hem niet serieus nemen want dan denken mensen dat hij een serieuze optie is. Deze actie neigt teveel naar een vorm van polarisatie en provocatie ala Wilders die nog nooit enig effect heeft gehad.
Heel apart.

Ik snap de hele fixatie op de figuur Wilders niet. Hij is een boodschapper. Niets meer en niets minder.
En als boodschapper wordt je doelwit, de geschiednis wijst dat keer op keer uit. Belangrijker is de inhoud van zijn boodschappen.
En waar het gaat om de Islam als godsdienst moet hij gewoon zijn muil houden, er bestaan binnen het Nederlands rechtsysteem regels en wetten over het toelaten van godsdienst uitingen.

Niemand kan ontkennen dat er in de steden wel degelijk sprake is van een probleem onder Nederlandse jongeren met een niet-westerse achtergrond. Dat heeft niets met godsdienst te maken, dat is een mentalitetskwestie. Fatsoensnormen krijg je mee in je opvoeding, ws verschilt dat per cultuur.
Het is niet democratisch om bepaalde culturen te dwingen zich te gedragen volgens regeltjes welke jij vanuit jouw opvoeding als normaal beschouwt.

Regels die voor iedere cultuur binnen ons systeem gelden zijn vastgelegd in regels en wetten zoals die door onze volksvertegenwoordigers zijn opgesteld.
En die gelden dus voor iedereen. De rest is vrij invulbaar.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_55051531
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 23:10 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Nou en? Moeten ze zich dan zo integreren? Is dat soms de heilige oplossing? Deze discussie is al tot in den treure gevoerd, maar ik zie niet in waarom je iets verplicht af zou moeten staan, iets niet zou mogen bezitten, wat je eerlijk gekregen hebt, voordat je iets mag doen, zoals een functie uitoefenen.

Verder laat ik het daar maar bij, want de symboolpolitiek is om te huilen. Blergh.
Montov komt er mee aan, hoor, scheet, dus ik pik dat er even uit als voorbeeld voor het met 2 maten meten.
Hij noemt het papiertje nietszeggend en dus zouden ze het moeten mogen houden (wat mij betreft ook, hoor, het zal mij een biet zijn) maar het feit dat ze er geen afstand van willen doen omdat ze hun afkomst niet willen verloochenen betekent dus dat het papiertje helemaal niet zo nietszeggend is, en er wel degelijk een identiteitsgevoel bij komt kijken, dus waarom dan de autochtoon, in dit geval Wilders toevallig, verwijten dat die dat papiertje een bepaalde lading toedicht, en het de allochtoon , die exact dát doet, niet verwijten.

Fijn dat je weer volkomen het punt niet oppikt, en over het papiertje zélf begint te ouwezeiken, daar gaat het dús niet om, het gaat om de 2 maten, wij mogen geen waarde hechten aan bepaalde zaken, cultuur, Nederlandse identiteit etc etc etc, maar als de medelander het doet, dan is dat ineens prachtig , die trots op afkomst etc etc etc.

Je kan het niet allebei hebben.
  woensdag 5 december 2007 @ 10:12:36 #171
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55051913
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:53 schreef milagro het volgende:

Fijn dat je weer volkomen het punt niet oppikt, en over het papiertje zélf begint te ouwezeiken, daar gaat het dús niet om, het gaat om de 2 maten, wij mogen geen waarde hechten aan bepaalde zaken, cultuur, Nederlandse identiteit etc etc etc, maar als de medelander het doet, dan is dat ineens prachtig , die trots op afkomst etc etc etc.
Dit is een onterechte slachtofferrol die je nu gebruikt. Er is niemand die jou ervan weerhoudt om waarde te hechten aan je Nederlandse identiteit, je Nederlandse afkomst, culturele aspecten van Nederland and the like. Het vervelende is dat een politicus als Wilders het enkel gebruikt om de vrijheid van anderen aan banden te leggen met de boodschap "jullie zijn niet welkom".
Géén kloon van tvlxd!
  woensdag 5 december 2007 @ 10:15:16 #172
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_55051980
Zou Terpstra vast bezig zijn met zijn toekomst na dat HBO-voorzitterschap? Dat dit alles de opmaat is voor politieke aspiraties richting CDA, PvdA of CU? Hij is tenslotte linksig en christelijk, hij kan dus bij verschillende clubs aan de bak.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_55052607
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:12 schreef Montov het volgende:

[..]

Dit is een onterechte slachtofferrol die je nu gebruikt. Er is niemand die jou ervan weerhoudt om waarde te hechten aan je Nederlandse identiteit, je Nederlandse afkomst, culturele aspecten van Nederland and the like. Het vervelende is dat een politicus als Wilders het enkel gebruikt om de vrijheid van anderen aan banden te leggen met de boodschap "jullie zijn niet welkom".
Gelet de uitspraken van Máxima over identiteit en de reacties naar aanleiding van de lancering van de beweging Trots op Nederland' is het aannemelijk te veronderstellen, dat een al te uitbundige koestering van het Nederlanderschap lichtelijk politiek incorrect is. Alsof er geen Nederlands zelfbewustzijn mag bestaan.
  woensdag 5 december 2007 @ 11:20:42 #174
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_55053314
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:48 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Gelet de uitspraken van Máxima over identiteit en de reacties naar aanleiding van de lancering van de beweging Trots op Nederland' is het aannemelijk te veronderstellen, dat een al te uitbundige koestering van het Nederlanderschap lichtelijk politiek incorrect is. Alsof er geen Nederlands zelfbewustzijn mag bestaan.
Vreemde voorbeelden voor je veronderstelling, maar ik denk dat we wel kunnen concluderen dat Nederlanders gemiddeld genomen niet zo nationalistisch zijn, behalve als we winnen. Daaruit vloeit ook de reacties voort richting conservatieven die van nieuwkomers bepaalde nationalistische sentimenten verwachten die Nederlanders doorgaans zelf al niet eens hebben. Het is dat pakket met eisen richting anderen waar zoveel kritiek op is, niet de koestering van het Nederlanderschap door conservatieven.
Géén kloon van tvlxd!
pi_55053507
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:20 schreef Montov het volgende:

[..]

Vreemde voorbeelden voor je veronderstelling
Waarom, omdat, vanwege?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')