abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55052875
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:09 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Dat ik het uit mezelf moet slaan? Of dat het er bij anderen uit geslagen moet worden?
Re wil je spanken.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_55054743
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:18 schreef fr.oosje het volgende:
Benieuwd wat de onderwerpen in Juni waren?
als ik het goed heb was dat vervoer

en die 88 van augustus was dieren
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_55054779
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:42 schreef Schanulleke het volgende:
IS er dan ook zo'n onvrede over de beoordeling van de foto's?
Het enige wat mij wel eens opvalt is dat de "schattigheid" van een foto bij sommige stemmers wel erg veel waarde lijkt te krijgen. bij een professionele jury zou dat minder zijn en zou creativiteit en techniek waarschijnlijk meer waardering krijgen.

Maar dat lijkt me een nadeel dat niet opweegt tegen de voordelen van de huidige opzet. Als je het voor iedereen zo toegankelijk mogelijk wilt houden is de huidige opzet prima.

En fr.oosje is een miemel. De Fok-fotowedstrijd moet zo laagdrempelig, zo toegankelijk mogelijk, met zo weinig mogelijk belemmeringen voor beginners zijn. Ik vind het prima als er discussie is over manieren om dát te verbeteren, maar voor gepiel in de marge door een clubje 'gevorderden' ( ) zoek je maar een andere site.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-12-2007 12:22:56 ]
pi_55054840
Wat is het toch met : als je het er niet mee eens bent , dan zoek je maar een andere site?

Ik snap dat niet. laat mensen toch gewoon eens discussieren. en als je het daar niet mee eens bent met die mening , dan kan je of mee discussieren of gewoon je straatje gesloten houden.
pi_55054962
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:25 schreef prupke het volgende:
Wat is het toch met : als je het er niet mee eens bent , dan zoek je maar een andere site?

Ik snap dat niet. laat mensen toch gewoon eens discussieren. en als je het daar niet mee eens bent met die mening , dan kan je of mee discussieren of gewoon je straatje gesloten houden.
Als je het er niet mee eens bent is betrekkelijk hè? Als je het niet eens bent met de hele idee, de hele basis van Fok! lijkt het me inderdaad verstandiger dat je je heil elders zoekt. En de idee van is nou eenmaal om een site voor een grote doelgroep te zijn. Dat is niet in overeenstemming met een wedstrijdje voor de elite.

Als je het niet eens bent met de manier waarop momenteel de wedstrijd plaatsvindt moet je vooral je mond opendoen, mits je commentaar dus niet ingaat tegen het hele idee van deze wedstrijd en daarmee Fok1 als geheel.
pi_55055160
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:31 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je het er niet mee eens bent is betrekkelijk hè? Als je het niet eens bent met de hele idee, de hele basis van Fok! lijkt het me inderdaad verstandiger dat je je heil elders zoekt. En de idee van is nou eenmaal om een site voor een grote doelgroep te zijn. Dat is niet in overeenstemming met een wedstrijdje voor de elite.

Als je het niet eens bent met de manier waarop momenteel de wedstrijd plaatsvindt moet je vooral je mond opendoen, mits je commentaar dus niet ingaat tegen het hele idee van deze wedstrijd en daarmee Fok1 als geheel.
Het gaat de mensen hier volgens mij alleen maar om dit gedeelte van FOK en niet van Fok in het geheel

Ik ind de huidige opzet niet zo leuk als de vorige. Elke maand gewoon een beetje moeite moeten doen voor een onderwerp waarop gestemd is door users vind ik gewoon veel leuker dan dat de onderwerpen al vast liggen voor een jaar.

En zoals je hebt kunnen zien in het lijstje hierboven wat ik ingestuurd heb , maakt het niet zo gek veel uit met de inzendingen.

We kunnen het ook gewoon anders doen , gek misschien zelfs well

bv op de oneven maanden een vast onderwerp laten zetten en degenen die dan winnen dat die voor de even maanden alledrie een 1 of 2 onderwerpen insturen
dan is er voor elk wat wils
  woensdag 5 december 2007 @ 12:41:50 #157
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55055205
slappe zich constant herhalende discussies waarbij alles al gezegd is...

de "gevorderde" ideetjes is al vaker langs gekomen en vorig jaar was ik daar ook voorstander van maar ik weet ongeveer wel waarom dat gewoon niet kan, je wilt geen tweesplitsing op je subforum, althans niet van die orde waarbij het al snel gaat lijken op de superieuren vs de inferieuren. Plus dat de gevordenden hier al aardig wat DPZ trekjes krijgen als het gaat om beoordeling van foto's van gevordenden. Een jury lijkt me ook helaam niets omdat er altijd vriendjes politiek is.

Ik vind de opzet van dit jaar prima, nu dus gewoon onderwerpen erzinnen die en laagdrempelig zijn en ruimte laten voor creativiteit wat voornamelijk te maken heeft met de interpretatie van het onderwerp (met als absurd dieptepunt het verbieden van sepia in een zwart wit wedstrijd bijvoorbeeld) die gewoon veel vrijer moet zijn.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 5 december 2007 @ 12:45:01 #158
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55055296
maar dan moeten de modjes nadenken

en die willen niet jureren, niet controleren (mja alleen of ie binnen de regeltjes past dan), niemand achter hun kont aanzitten.

eigenlijk willen die alleen maar hun mailbox openen, de foto's in het topic plaatsen en aan het eind de stemmen tellen. wat echt niet zoveel voorstelt als je een beetje goed systeem hebt

wat ook kan is gewoon een poll maken met 24 onderwerpen, laat dan lekker iedereen stemmen, alle kloontjes mogen ook meedoen want daar is toch geen controleren aan. En de bovenste 12 worden het.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_55056527
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:41 schreef Re het volgende:
slappe zich constant herhalende discussies waarbij alles al gezegd is...
Ik had eigenlijk gehoopt dat jij die discussie naar een hoger (jouw) niveau zou kunnen trekken.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55056770
Ik vond de opzet zo wel ok, maar ik ben het er wel mee eens dat de onderwerpen wel wat specifieker mogen. Dat maakt meteen de kans dat je nog een archief foto hebt liggen een stuk kleiner en zul je echt aan de slag moeten voor dat onderwerp. Of je nou in januari voor de juni wedstrijd aan de slag gaat maakt mij dan weer geen moer uit.

Wat ideetjes voor onderwerpen:

- streetlife
- eeuwenoud
- druppels
- beweging (sport)
- het weer
- muziek

Misschien is het een idee om elke deelnemer in 100 woorden te laten uitleggen waarom hij/zijn vindt dat zijn/haar foto binnen het onderwerp past.

Ok.. dat waren mijn gedachten..
pi_55056840
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:39 schreef prupke het volgende:
Het gaat de mensen hier volgens mij alleen maar om dit gedeelte van FOK en niet van Fok in het geheel
Ja, dat snap ik. Wat ik bedoel is dat het idee van een elitewedstrijdje ingaat tegen het hele idee achter Fok. Fok is een laagdrempelige site voor een groot publiek en dat is in tegenspraak met een wedstrijd voor een klein groepje mensen, gebonden aan allerlei regeltjes.

Als je een wedstrijd voor 'gevorderden' ( ) introduceert, plus alle regeltjes die men (althans fr.oosje) daaraan willen verbinden, creëer je een wedstrijd voor een zeer beperkt groepje users. Dat lijkt me dus bij voorbat al niet gewenst. De ideëen hier zouden zich juist moeten richten op het aantrekkelijker maken van de wedstrijd voor een zo groot mogelijke groep mensen, niet voor een klein kliekje 'gevorderden'( ).
pi_55056905
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:53 schreef Babsie22 het volgende:
Misschien is het een idee om elke deelnemer in 100 woorden te laten uitleggen waarom hij/zijn vindt dat zijn/haar foto binnen het onderwerp past.
Alsjeblieft niet. Als de foto niet voor zichzelf spreekt is het over het algemeen gewoon geen goede foto.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:09:12 #163
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55057126
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:41 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Ik had eigenlijk gehoopt dat jij die discussie naar een hoger (jouw) niveau zou kunnen trekken.
ik discussier alleen met steken onder water dus je zou het kunnen omschrijven als spijkers op laag water... dan worden alleen je voeten nat...
  woensdag 5 december 2007 @ 14:10:35 #164
79550 Ymke
your ghost
pi_55057149
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:55 schreef k_man het volgende:

[..]

Ja, dat snap ik. Wat ik bedoel is dat het idee van een elitewedstrijdje ingaat tegen het hele idee achter Fok. Fok is een laagdrempelige site voor een groot publiek en dat is in tegenspraak met een wedstrijd voor een klein groepje mensen, gebonden aan allerlei regeltjes.

Als je een wedstrijd voor 'gevorderden' ( ) introduceert, plus alle regeltjes die men (althans fr.oosje) daaraan willen verbinden, creëer je een wedstrijd voor een zeer beperkt groepje users. Dat lijkt me dus bij voorbat al niet gewenst. De ideëen hier zouden zich juist moeten richten op het aantrekkelijker maken van de wedstrijd voor een zo groot mogelijke groep mensen, niet voor een klein kliekje 'gevorderden'( ).
Die wedstrijd voor gevorderden is toch voor iedereen toegankelijk? En het was volgens mij zijn idee om het af en toe naast de gewone wedstrijd te doen. Dan hou je de gewone wedstrijden voor iedereen met evenveel kansen en de evt wedstrijd voor gevorderden met degene die daar aan mee willen doen , dan kan je bv alle photoshop regels overboord gooien.

Deze wedstrijden hoeven elkaar toch niet te bijten? Kan toch best naast elkaar te doen zijn?
En waarom niet proberen? Misschien trek je ook wat meer gevorderden naar Fot en meer users was toch de bedoeling?

How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  woensdag 5 december 2007 @ 14:12:35 #165
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55057205
zet dan een wedstrijd op voor in de beginners kliniek en hou de gewone wedstrijd voor iedereen
  woensdag 5 december 2007 @ 14:14:24 #166
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55057249
Ik ben overal op tegen en ik ben het overal mee eens en verder merk ik het allemaal wel
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_55057301
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:10 schreef Ymke het volgende:
Die wedstrijd voor gevorderden is toch voor iedereen toegankelijk?
Het zal mensen vast niet bij voorbaat verboden worden eraan mee te doen, maar dat is niet wat bedoeld wordt met toegankelijk. Het is een invalide ook niet verboden om trap te lopen - toch zal het weinig gebeuren. Met de term gevorderden en met alle regeltjes werp je een hoge drempel op, waardoor het aantal deelnemers er niet op vooruit zal gaan.
quote:
Deze wedstrijden hoeven elkaar toch niet te bijten? Kan toch best naast elkaar te doen zijn?
Nee, dat kan niet. Al helemaal niet als er waarde gehecht wordt aan het speciaal voor de wedstrijd maken van foto's. Het is voor veel mensen niet te doen om binnen een maand voor twee wedstrijden een goede foto af te leveren.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:16:59 #168
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55057314
quote:

[..]

Ik wordt hier echt zo ongelovelijk moe van. Je leest niet of niet goed.

Ik heb nu al een aantal keren aangegeven wat ik onder gevorderden versta, Iedereen mag daar wat mij betreft aan meedoen. Teven zeg je dat ik allerlei regeltjes wil verbinden aan zo'n wedstrijd. Ook hier heb je niet goed gelezen. Ik stel juist dat er (bijna) geen regels moeten zijn aan de gevorderden wedstrijd omdat dat juist de creativiteit belemmerd. Dus eerst goed lezen en dan pas commentaar geven.

Ook stel je dat een gevorderden wedstrijd naast de gewone wedstrijd niet past binnen de doelstellingen van Fok en Fot. Ook dit klopt niet. Als je een zo groot mogelijk doelgroep wilt bedienen, dan moet je ook de wat meer gevorderden binnen je doelgroep bedienen is het niet. Anders blijft Fot een groep met een erg groot verloop. Je komt als beginner binnen en zodra je je ontwikkeld voel je je niet helemaal meer thuis en moet je volgens jou maar ergens anders heen. Dat kan niet de bedoeling zijn, tevens verlies je op die mannier ook een hoop kennis die de beginners juist willen gebruiken.

Vind het echt jammer dat je reageert zonder dat je de feiten juist weergeeft, wat voor mij alleen maar aangeeft dat je voor mij geen serieuze gesprekspartner bent. M.a.w.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:17:42 #169
79550 Ymke
your ghost
pi_55057336
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:12 schreef Re het volgende:
zet dan een wedstrijd op voor in de beginners kliniek en hou de gewone wedstrijd voor iedereen
Kan in principe ook ja , geef het beestje een andere naam
  woensdag 5 december 2007 @ 14:21:15 #170
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55057431
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:16 schreef k_man het volgende:

Nee, dat kan niet.

We zijn er uit K_man heeft gesproken, het kan niet.

Alles blijft bij hetzelfde
  woensdag 5 december 2007 @ 14:21:29 #171
79550 Ymke
your ghost
pi_55057436
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:16 schreef k_man het volgende:

[..]

Het zal mensen vast niet bij voorbaat verboden worden eraan mee te doen, maar dat is niet wat bedoeld wordt met toegankelijk. Het is een invalide ook niet verboden om trap te lopen - toch zal het weinig gebeuren. Met de term gevorderden en met alle regeltjes werp je een hoge drempel op, waardoor het aantal deelnemers er niet op vooruit zal gaan.
[..]

Nee, dat kan niet. Al helemaal niet als er waarde gehecht wordt aan het speciaal voor de wedstrijd maken van foto's. Het is voor veel mensen niet te doen om binnen een maand voor twee wedstrijden een goede foto af te leveren.
Over welke alle regeltjes heb jij het nu steeds?
  woensdag 5 december 2007 @ 14:24:18 #172
79550 Ymke
your ghost
pi_55057501
Het zal mij verder een worst wezen of en hoe welke wedstrijd het gaat worden , vind het alleen wel jammer dat elk idee gelijk maar afgeschoten wordt , in nog wel een brainstorm topic

Ik zie het in januari wel
pi_55057516
Wheheh. Ik heb even een glaasje onder de pc gezet. Er druipt allemaal azijn uit als jouw posts in beeld komen.
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:16 schreef fr.oosje het volgende:
Ik wordt hier echt zo ongelovelijk moe van. Je leest niet of niet goed.

Ik heb nu al een aantal keren aangegeven wat ik onder gevorderden versta, Iedereen mag daar wat mij betreft aan meedoen. Teven zeg je dat ik allerlei regeltjes wil verbinden aan zo'n wedstrijd. Ook hier heb je niet goed gelezen. Ik stel juist dat er (bijna) geen regels moeten zijn aan de gevorderden wedstrijd omdat dat juist de creativiteit belemmerd. Dus eerst goed lezen en dan pas commentaar geven.
misschien moet je je eigen postst nog eens teruglezen. De onderwerpen zouden specifieker, moeilijker moeten worden. Stemmen zou alleen nog mogen door inzenders. Klinkt toch echt als extra belemmeringen.
quote:
Ook stel je dat een gevorderden wedstrijd naast de gewone wedstrijd niet past binnen de doelstellingen van Fok en Fot. Ook dit klopt niet. Als je een zo groot mogelijk doelgroep wilt bedienen, dan moet je ook de wat meer gevorderden binnen je doelgroep bedienen is het niet. Anders blijft Fot een groep met een erg groot verloop. Je komt als beginner binnen en zodra je je ontwikkeld voel je je niet helemaal meer thuis en moet je volgens jou maar ergens anders heen. Dat kan niet de bedoeling zijn, tevens verlies je op die mannier ook een hoop kennis die de beginners juist willen gebruiken.
Zie mijn vorige reactie. Mensen gaan niet structureel aan twee wedstrijden per maand meedoen. De groep deelnemers zal vooral verspreid worden. Verder is het iets puur persoonlijks of je je hier niet meer thuisvoelt. Ik hang bijv al vanaf het allereerste begin in FOT rond en heb geen behoefte te verkassen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom je vrijwel enige bent die een wedstrijd voor 'gevorderden'( ) als een reële optie ziet. Ligt het probleem bij FOT, of ligt het probleem bij jou?
pi_55057609
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:24 schreef Ymke het volgende:
Het zal mij verder een worst wezen of en hoe welke wedstrijd het gaat worden , vind het alleen wel jammer dat elk idee gelijk maar afgeschoten wordt , in nog wel een brainstorm topic
Kennelijk is men over het algemeen toch redelijk tevreden met de huidige opzet.

Bovendien is het helemaal niet zo dat in dit topic elk idee meteen wordt afgeschoten. Het moeten alleen wel ideeën zijn die positief zijn voor de wedstrijd. Geen ideeën die juist ten koste daarvan gaan.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:33:01 #175
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55057653
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:26 schreef k_man het volgende:
Wheheh. Ik heb even een glaasje onder de pc gezet. Er druipt allemaal azijn uit als jouw posts in beeld komen.
[..]

misschien moet je je eigen postst nog eens teruglezen. De onderwerpen zouden specifieker, moeilijker moeten worden. Stemmen zou alleen nog mogen door inzenders. Klinkt toch echt als extra belemmeringen.
[..]

Zie mijn vorige reactie. Mensen gaan niet structureel aan twee wedstrijden per maand meedoen. De groep deelnemers zal vooral verspreid worden. Verder is het iets puur persoonlijks of je je hier niet meer thuisvoelt. Ik hang bijv al vanaf het allereerste begin in FOT rond en heb geen behoefte te verkassen.

Misschien moet je jezelf eens afvragen waarom je vrijwel enige bent die een wedstrijd voor 'gevorderden'( ) als een reële optie ziet. Ligt het probleem bij FOT, of ligt het probleem bij jou?
Dan hoop ik dat je het glaasje ook leeg drinkt.

K_man ik heb mij voorgenomen om vanaf nu niet meer op je te reageren, misselijk pisventje. Het is oh zo makkelijk om alles maar af te schieten. Dit is een brainstorm topic. De bedoeling daarvan moet je zelf maar eens opzoeken. Wikipedia is jouw vriend zou ik maar zeggen.
pi_55057890
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:33 schreef fr.oosje het volgende:
K_man ik heb mij voorgenomen om vanaf nu niet meer op je te reageren, misselijk pisventje. Het is oh zo makkelijk om alles maar af te schieten. Dit is een brainstorm topic. De bedoeling daarvan moet je zelf maar eens opzoeken. Wikipedia is jou vriend zou ik maar zeggen.
Ah, dus als ik het goed begrijp is de bedoeling dat jij wel je mening mag geven, maar ik niet? En als ik dat toch doe is dat een rechtvaardiging om je tot uitschelden te verlagen? Dat is inderdaad een interpretatie van 'brainstorm' die nieuw voor me is.

Volgens mij heb ik tot nu toe steeds beargumenteerd waarom ik het niet met je eens ben en netjes zo goed mogelijk je daarop volgende vragen beantwoord. Toch jammer dat je dan meent zo'n toon aan te moeten slaan. Beetje kinderachtig.
  woensdag 5 december 2007 @ 14:58:58 #177
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55058292
Mooi, zijn we er dan uit dat het gewoon zo blijft als afgelopen jaar ? Want volgens mij komt er uit deze discussie alleen maar heel veel andere ideeën die allemaal uiteindelijk toch voor en tegenstanders krijgen.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_55058464
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:58 schreef Tha_Erik het volgende:
Mooi, zijn we er dan uit dat het gewoon zo blijft als afgelopen jaar ? Want volgens mij komt er uit deze discussie alleen maar heel veel andere ideeën die allemaal uiteindelijk toch voor en tegenstanders krijgen.
Zullen we dan volgend jaar een keer 'garage' als onderwerp nemen?
  woensdag 5 december 2007 @ 15:10:43 #179
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55058563
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:06 schreef k_man het volgende:

[..]

Zullen we dan volgend jaar een keer 'garage' als onderwerp nemen?
in de breedste zin van het woord?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  woensdag 5 december 2007 @ 15:15:38 #180
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55058675
ik vind uitgezworen paardenogen meer verontrustend eigenlijk...
  woensdag 5 december 2007 @ 15:33:48 #181
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55058987
Laten we het maar weer eens over de wedstrijd hebben. Lijkt me zinniger.
pi_55061064
quote:
Op woensdag 5 december 2007 15:33 schreef fr.oosje het volgende:
Laten we het maar weer eens over de wedstrijd hebben. Lijkt me zinniger.
Nee zeg, ik heb net popcorn ingeschonken.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf woensdag 5 december 2007 @ 17:44:15 #183
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55061719
Het over de wedstrijd hebben lijkt me een heel goed plan!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf woensdag 5 december 2007 @ 17:48:48 #184
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55061774
Er missen inderdaad wat Posts die echt totaal niets met de discussie te maken hebben.
Discussie is leuk en goed maar moddergooien totaal niet.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55061876
Huidige opzet lijkt me beter, al heb ik de vorige niet actief meegemaakt. Misschien wel leuk om bijvoorbeeld deze maand te brainstormen over onderwerpen van volgend jaar. Dat kan dan varieren van type (zw, kleur, duotone, sepia) en onderwerp (dieren, landschap, portret) of zelfs enkel een thema (geluk, herhaling, vrolijkheid). Het stemmen is altijd vrij kort aan 1 kant goed aan de andere kant vaak vluchtig. Misschien dat bijvoorbeeld een vakjury van 2 of 3 man de waarde voor 40% beoordeeld en de stemmers voor 60%? In dat geval voorkom je het bewuste schattigheidseffect wat wordt voorgetrokken, maar ontneem je de deelnemers niet de interactie.
pi_55064478
quote:

[..]

Misschien is fok wel laagdrempelig idd , maar het is toch ook geen ramp als er een keer iets minder laagdrempelig word voorgesteld?

Ik ben ok maar een beginnende prutser , maar ik weetwel dat als ik naar een andere site ga (bv zoom) dat als ik daareen foto post die krijgt meteen een beoordeling van 9!
En hier zitten gewoon mensen die naar mijn mening gewoon beter kunnen beoordelen omdat ze kritischer kijken naar een foto.
En dat mag toch ook gezegd worden? anders heb je helemaal niets om te leren.

Dan daarbij stelde froosje alleen maar iets voor , waar meteen overheen gewalst word alsof het een megakakkerlak is die moet sterven.
Zijn idee is nog zo gek niet hoor (dat vind ik )

En bv wat ik voorstelde is ook een optie maar daar word niet op gereageerd omdat er mensen te druk bezig zijn met elkaar niet te begrijpen
pi_55065102
quote:
Op woensdag 5 december 2007 20:36 schreef prupke het volgende:

Ik ben ok maar een beginnende prutser , maar ik weetwel dat als ik naar een andere site ga (bv zoom) dat als ik daareen foto post die krijgt meteen een beoordeling van 9!
En hier zitten gewoon mensen die naar mijn mening gewoon beter kunnen beoordelen omdat ze kritischer kijken naar een foto.
En dat mag toch ook gezegd worden? anders heb je helemaal niets om te leren.
Dat vind ik wel een van de sterke punten van Fok!/FOT idd. Ik kom (veel vaker nog kwam) op allerlei fotosites, zowel in NL als internationaal, en er zijn er maar een paar waar je fatsoenlijk commentaar op je foto krijgt. Op sommige sites vinden ze alles mooi, op andere sites is alles mooi als het van de zittende kliek is en de rest is dus kut, en op heel veel sites vinden ze alles mooi wat mainstream is, en alles lelijk wat dat niet is.

Fok! is een van de drie sites waar ik terug blijf komen omdat mensen daar op (min of meer) respectvolle wijze eerlijke kritiek geven op foto's, en vaak kritiek waar je wat aan hebt.

ms beetje offtopic, maar dat wou ik toch wel even kwijt.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55066613
quote:
Op woensdag 5 december 2007 21:01 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat vind ik wel een van de sterke punten van Fok!/FOT idd. Ik kom (veel vaker nog kwam) op allerlei fotosites, zowel in NL als internationaal, en er zijn er maar een paar waar je fatsoenlijk commentaar op je foto krijgt. Op sommige sites vinden ze alles mooi, op andere sites is alles mooi als het van de zittende kliek is en de rest is dus kut, en op heel veel sites vinden ze alles mooi wat mainstream is, en alles lelijk wat dat niet is.

Fok! is een van de drie sites waar ik terug blijf komen omdat mensen daar op (min of meer) respectvolle wijze eerlijke kritiek geven op foto's, en vaak kritiek waar je wat aan hebt.

ms beetje offtopic, maar dat wou ik toch wel even kwijt.
niet helemaal offtopic hoor

je kan dit namelijk weer terugkaatsen op archiefwerk. Niet dat het niet mag natuurlijk, maar het jammere van archiefwerk : je kan wel commentaar geven op de foto maar het is misschien niet altijd mogelijk om dan de foto te verbeteren. Dit geld dus ook bv voor vakantiefoto's , je vliegt niet ff naar bv noorwegen om ff een foto over te doen
  woensdag 5 december 2007 @ 22:00:51 #189
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55066729
Maar dat heb je ook met bepaalde straatfotografiefoto's. Of een dierenfoto. Of een...
Hoogachtend,
Erik.
pi_55066913
Je hebt helemaal gelijk

(of je moet een foto in scene gezet hebben ...dan is het weer anders )
  FOK!fotograaf woensdag 5 december 2007 @ 22:28:11 #191
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55067419
quote:
Op woensdag 5 december 2007 09:23 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Fot wil groeien?? Wie is Fot en waarom zou Fot willen groeien? Ik sanp dat niet wat wil je met die groei bereiken?

Persoonlijk denk ik nog steeds dat al die regeltjes een wedstrijd juist heel hoogdrempelig maken. Tevens is het jammer dat je met deze doelstelling mensen die hier al wat langer lopen niet meer bedient.
FOT = het subforum Fotografie van het FOK!forum.
We willen groeien: meer users. Waarom? Om meer te kunnen bereiken. Als het subforum groeit is er meer mogelijk qua sponsoring wat resulteert in leukere prijzen, meer mogelijkheden qua organisatie binnen FOK! en daarbuiten.

Zoals eerder gezegd: We wilde met de huidige opzet iedereen bedienen. Dat is blijkbaar minder goed gelukt dan ik voorheen dacht... Ik hoor nu de klachten wat betreft bijv. de onderwerpen. En dat zal dus ook zeker mee genomen worden bij volgend jaar.
Veel regeltjes vind ik op zich nog mee vallen.
quote:
Op woensdag 5 december 2007 10:27 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Die heb je nu ook, aangezien de modjes bepalen of een foto bij het onderwerp past. Daar heb ik me ook altijd erg aan gestoord.

Mooi voorbeeld is de zw/w wedstrijd
Ik begin de zw/w wedstrijd steeds meer te zien als iets wat gewoon totaal verkeerd is verlopen. Ik kan niet bepalen hoe het in het begin ging omdat ik toen nog zonder internet zat. Maar 't idee was dat de foto's zw/w waren. Geen kleur dus. Dat was de enige beperking/opdracht die maand. Wellicht is dat gewoon totaal verkeerd overkomen (dat dat de opdracht was). Dat dat gezien werd als een creatieve beperking kan natuurlijk, maar 't is niet vreemd dat bij "zw/w" een zw/w foto bedoeld werd (en dat dus ook als enige beperking werd opgelegd).
Wel vreemd dat men graag uit de banden wil breken, maar binnen die banden niet creatief gaat proberen te zijn.
Mooi voorbeeld was ook de extreem maand, maar die heb ik vaker aan gehaald en zal ik nu dus niet doen.

jureren doen we niet (in jou mening dus niet voor de zw/w maand, maar bij de andere maanden is het nooit voorgekomen dat we een foto hebben geweigerd om onderwerp redenen.).
Mijn insteek in dit geheel is juist ook heel anders (persoonlijk dus). Het liefst zou ik bijv. ook geen foto's zien in 't fotowedstrijddiscussietopic. Waarom niet? Ik zou graag zien dat iedereen een foto in levert waar hij/zij van vindt dat deze goed is, en waarvan hij/zij vindt dat deze binnen het onderwerp past. Dan wordt het leuk te kijken in de stemronden of de andere het ook zo vinden. Het is jouw foto die je instuurt. Jij moet er blij mee zijn. Andere niet (persee).
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:41 schreef Re het volgende:

Ik vind de opzet van dit jaar prima, nu dus gewoon onderwerpen erzinnen die en laagdrempelig zijn en ruimte laten voor creativiteit wat voornamelijk te maken heeft met de interpretatie van het onderwerp (met als absurd dieptepunt het verbieden van sepia in een zwart wit wedstrijd bijvoorbeeld) die gewoon veel vrijer moet zijn.
Eens. De opzet vind ik ook prima, en bied absoluut de mogelijkheid om 't voor iedereen boeiend te houden.
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:45 schreef Puckzzz het volgende:
maar dan moeten de modjes nadenken

en die willen niet jureren, niet controleren (mja alleen of ie binnen de regeltjes past dan), niemand achter hun kont aanzitten.

eigenlijk willen die alleen maar hun mailbox openen, de foto's in het topic plaatsen en aan het eind de stemmen tellen. wat echt niet zoveel voorstelt als je een beetje goed systeem hebt

wat ook kan is gewoon een poll maken met 24 onderwerpen, laat dan lekker iedereen stemmen, alle kloontjes mogen ook meedoen want daar is toch geen controleren aan. En de bovenste 12 worden het.
Modjes nadenken over onderwerpen? Nooit!
Vorige jaar werd het de users gevraagd. Ik zie zelf niet in waarom dat dit jaar niet weer kan gebeuren.

Jureren willen we niet (ik niet iig, zie bovenstaand).
Controleren zo min mogelijk, gewoon de regels die gesteld worden m.b.t. PS (die zullen waarschijnlijk blijven ivm de laagdrempeligheid die wel willen). Dit wordt ook altijd gedaan.
Andere dingen zijn gewoon niet te controleren. Ik heb wel wat vertrouwen in de mens ook trouwens.

Je laatste zinnetje is beetje tegenstrijdig met je voorgaande? Want het lijkt in het voorgaande net of je wilt stimuleren om meer te controleren (omdat je, zo lijkt het, de indrukt hebt dat we dat niet doen), maar bij 't stemmen om onderwerpen zou het dan ineens niet hoeven?
(wellicht begrijp ik je verkeerd, maar zo komt het op mij tegenstrijdig over).
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:16 schreef fr.oosje het volgende:

[..]

Ook de gevorderde willen we inderdaad in FOT houden. Dat is absoluut een doelstelling naar 't trekken van nieuwe users.
Echter controle tussen 2 wedstrijden blijft moeilijk. Ook al is het enige verschil een ander soort "regelement". Denk dat 't blijft wrijven tussen een verschil in zulke wedstrijden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 5 december 2007 @ 22:54:05 #192
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55068248
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:28 schreef Xilantof het volgende:

jureren doen we niet (in jou mening dus niet voor de zw/w maand, maar bij de andere maanden is het nooit voorgekomen dat we een foto hebben geweigerd om onderwerp redenen.).
Mijn insteek in dit geheel is juist ook heel anders (persoonlijk dus). Het liefst zou ik bijv. ook geen foto's zien in 't fotowedstrijddiscussietopic. Waarom niet? Ik zou graag zien dat iedereen een foto in levert waar hij/zij van vindt dat deze goed is, en waarvan hij/zij vindt dat deze binnen het onderwerp past. Dan wordt het leuk te kijken in de stemronden of de andere het ook zo vinden. Het is jouw foto die je instuurt. Jij moet er blij mee zijn. Andere niet (persee).
Door geen foto's te laten zien kan je geen reacties peilen en geen kritiek uitlokken. Dat houdt de groei behoorlijk tegen lijkt me.
Life is what you make it.
pi_55069039
quote:

[quote]

FOT = het subforum Fotografie van het FOK!forum.
We willen groeien: meer users. Waarom? Om meer te kunnen bereiken. Als het subforum groeit is er meer mogelijk qua sponsoring wat resulteert in leukere prijzen, meer mogelijkheden qua organisatie binnen FOK! en daarbuiten.

[knip]
WAKE UP CALL !!! : je bent niet in loondienst van FOK!!!
  woensdag 5 december 2007 @ 23:37:20 #194
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55069269
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Door geen foto's te laten zien kan je geen reacties peilen en geen kritiek uitlokken. Dat houdt de groei behoorlijk tegen lijkt me.
ik ben het er wel mee eens dat als men 4-6 foto's op rij zet om te vragen welke de beste is dat dat niet reactie bevordend is, maar idd beetje work in progress oid vind ik altijd wel leuk om te zien...
pi_55069339
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:37 schreef Re het volgende:

[..]

ik ben het er wel mee eens dat als men 4-6 foto's op rij zet om te vragen welke de beste is dat dat niet reactie bevordend is, maar idd beetje work in progress oid vind ik altijd wel leuk om te zien...
en met dat work in progress ...daar heb je wat aan imo
  woensdag 5 december 2007 @ 23:43:26 #196
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55069357
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:27 schreef prupke het volgende:

[..]

WAKE UP CALL !!! : je bent niet in loondienst van FOK!!!
GO TO SLEEP CALL!!!! je bent maar een nummertje op FOK!
pi_55069400
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:43 schreef Re het volgende:

[..]

GO TO SLEEP CALL!!!! je bent maar een nummertje op FOK!
mijn nummer is nog bij lange na niet afgeroepen

jij bent nr 262 ..en ik 46662 dusch ...
  woensdag 5 december 2007 @ 23:51:05 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55069517
newbie
pi_55069566
quote:
Op woensdag 5 december 2007 23:51 schreef Re het volgende:
newbie
jah jij bent ook maar een jaartje of 10 oldbie-er dan ik
  FOK!fotograaf donderdag 6 december 2007 @ 06:10:38 #200
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55071393
quote:
Op woensdag 5 december 2007 22:54 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Owh dat klopt ook wel hoor
Zeker voor "beginners" kan het fijn zijn e.d. Maar hoop dat men 't idee achter mijn opmerking ook snapt: 't is jou foto, jij moet er blij mee zijn, 't moet jou interpretatie zijn van 't onderwerp.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55071604
quote:
Ik begin de zw/w wedstrijd steeds meer te zien als iets wat gewoon totaal verkeerd is verlopen. Ik kan niet bepalen hoe het in het begin ging omdat ik toen nog zonder internet zat. Maar 't idee was dat de foto's zw/w waren. Geen kleur dus. Dat was de enige beperking/opdracht die maand. Wellicht is dat gewoon totaal verkeerd overkomen (dat dat de opdracht was). Dat dat gezien werd als een creatieve beperking kan natuurlijk, maar 't is niet vreemd dat bij "zw/w" een zw/w foto bedoeld werd (en dat dus ook als enige beperking werd opgelegd).
Wel vreemd dat men graag uit de banden wil breken, maar binnen die banden niet creatief gaat proberen te zijn.
Mooi voorbeeld was ook de extreem maand, maar die heb ik vaker aan gehaald en zal ik nu dus niet doen.
Ik denk dat een thema boeiend wordt als er verschillende interpretaties mogelijk zijn, maar geen oneindig aantal. Je blijft er maar op hameren dat zw verkeerd zou zijn overgekomen. Dat is niet zo. Het was volkomen duidelijk na de eerste discussie. Daar lag het probleem niet. Het probleem lag bij het onderwerp en de enge interpretatie daarvan. Die maakte enerzijds oneindig veel interpretaties mogelijk als het maar zwart wit was, en anderzijds sloot ie iedere kleur-interpretatie uit. De foto van chanty was in kleur wmb nog steeds binnen het thema zw geweest bijvoorbeeld.

Extreem was ook problematisch om die reden. Als een thema te breed is, geeft het geen richting, en dan werk het niet.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55072958
Hoe het ook gaat worden, als het onderwerp bepaald is, laat iedereen dan vrij in het onderwerp, en ga dat onderwerp dan niet nog eens afbakeren.

Toch vond ik het voorheen leuker
Goedemorgen :W
  donderdag 6 december 2007 @ 11:12:08 #203
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55074204
Is het misschien een idee om de foto's zonder naam te posten en het stemmen ook via de PM te doen. Zo ben je iig van een hoop tactische en en politieke stemmen af.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 6 december 2007 @ 11:18:59 #204
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55074350
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:12 schreef SpecialK het volgende:
Is het misschien een idee om de foto's zonder naam te posten en het stemmen ook via de PM te doen. Zo ben je iig van een hoop tactische en en politieke stemmen af.
dat zal niet gaan wanneer mensen hun foto in het discussietopic zetten he? weet je toch nog van wie de foto is?
  donderdag 6 december 2007 @ 11:21:45 #205
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55074430
quote:
Op donderdag 6 december 2007 11:18 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

dat zal niet gaan wanneer mensen hun foto in het discussietopic zetten he? weet je toch nog van wie de foto is?
Dat's waar. Maar het wordt iig wel moeilijker tijdens het stemmen. Mensen zullen dan waarschijnlijk niet de moeite doen om dat topic nog eens door te spitten om namen bij foto's te zoeken.

Ik zei ook "een hoop" niet "alle"
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 6 december 2007 @ 11:23:20 #206
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_55074477
Ik ben iedere keer te laat om iets in te sturen, ik ben dus niet heel actief, maar ik vind deze manier wel leuker. Dan kun je er eventueel bewust bij stilstaan, zeker de mensen die drukke banen hebben en niet in 3 weken de perfecte foto bij een R*k onderwerp (om even bij puckzzz te blijven) kunnen produceren.
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  donderdag 6 december 2007 @ 13:07:31 #207
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55076685
quote:
is al een keer gedaan, werkte niet echt...
  donderdag 6 december 2007 @ 13:08:22 #208
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55076710
en dan moeten mensen hun foto zonder hun logo posten en dat heeft weer copyright issues want de foto wordt van fok ...
  donderdag 6 december 2007 @ 13:36:38 #209
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55077384
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:08 schreef Re het volgende:
en dan moeten mensen hun foto zonder hun logo posten en dat heeft weer copyright issues want de foto wordt van fok ...
Oh ja krijgen we die discussie ook weer.
  donderdag 6 december 2007 @ 13:37:49 #210
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55077407
het begint meer en meer op een blamestorm te ljiken ipv een brainstorm
pi_55077698
quote:
Dat suggereert dat het probleem van de wedstrijd in tactische en en politieke stemmen zit. Volgens mij is dat niet zo, en ik voel niet zo voor het oplossen van problemen die niet bestaan.
Mijn DeviantART gallery
,
  donderdag 6 december 2007 @ 14:40:14 #212
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_55078603
quote:
Op donderdag 6 december 2007 13:53 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dat suggereert dat het probleem van de wedstrijd in tactische en en politieke stemmen zit. Volgens mij is dat niet zo, en ik voel niet zo voor het oplossen van problemen die niet bestaan.
Zelfs niet dat mensen geneigt zijn om te kijken wie er op hun heeft gestemt om vervolgens uit nieuwschierigheid de foto van de stemmende nog maar even een 2e keer te bekijken? En hey... die foto's nog eigenlijk best wel goed nu ik er met m'n nieuw gevonden dankbaarheid naar kijk.

pi_55079213
quote:
Op donderdag 6 december 2007 14:40 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Zelfs niet dat mensen geneigt zijn om te kijken wie er op hun heeft gestemt om vervolgens uit nieuwschierigheid de foto van de stemmende nog maar even een 2e keer te bekijken? En hey... die foto's nog eigenlijk best wel goed nu ik er met m'n nieuw gevonden dankbaarheid naar kijk.

Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik ben daartoe niet geneigd. ten eerste ben ik veel te lui om een studie te gaan maken van wie er al dan niet op mij stemmen en daar dan ook nog eens mijn gedrag op aan te gaan passen. Veel te veel gedoe. Bovendien doe ik niet aan dankbaarheid. Als mijn foto punten krijgt, verdient ie dat. Krijgt ie ze niet, idem. En dan ga ik gewoon kijken wie het mooiste plaatje gemaakt heeft.

Er zal best hier en daar eens een puntje gemorst worden omdat Pietje Klaasje sympathiek vindt, of Jantje Truus een lekker wijf. Maar de vraag is of dat een probleem is: frustreert dat de wedstrijd en de lol die we eraan beleven? En dan durf ik de stelling best aan dat dat niet het geval is. Dus geen probleem.
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55136660
ff iets anders

zou het mogelijk zijn om in het centrale topic waar de fotos in komen te staan. om alle deelnemers in een thumpnail te kunnen zetten? In de eerste post that is
zodat je dus alle fotos in een opslag ziet?
  FOK!fotograaf zondag 9 december 2007 @ 00:40:43 #215
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55137956
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 23:37 schreef prupke het volgende:
ff iets anders

zou het mogelijk zijn om in het centrale topic waar de fotos in komen te staan. om alle deelnemers in een thumpnail te kunnen zetten? In de eerste post that is
zodat je dus alle fotos in een opslag ziet?
Dit zou dan steeds handmatig moeten omdat de uploader van FOK hier geen directe mogelijkheid toe heeft.

Vraag me ook af hoeveel zin dit heeft daar de foto's zo klein worden (of die post zo groot) dat 't weer niet overzichtelijk is.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55138017
quote:
Op zondag 9 december 2007 00:40 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Dit zou dan steeds handmatig moeten omdat de uploader van FOK hier geen directe mogelijkheid toe heeft.

Vraag me ook af hoeveel zin dit heeft daar de foto's zo klein worden (of die post zo groot) dat 't weer niet overzichtelijk is.
euhm alle fotos die gepost worden is ook handmatig toch?

en ik ben beter in fotos beoordelen als ze klein zijn

ik bedoel : als ik zelf 100 foto's maak , en ik moet ze gaan beoordelen ...dan doe ik dat vooral op de thumpies in mijn proggie

vandaar dus

als je een thumbnail hebt en er dan een foto bij zit .. die je aanspreekt dan is dat vaak de beste foto die hebt gemaakt.

maar dat is mijn visie he
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 10 december 2007 @ 20:22:46 #217
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55176337
Prup als je in je opties de gallery aanzet heb je bovenaan het topic alle fotos in thumb staan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55178229
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:22 schreef Ynske het volgende:
Prup als je in je opties de gallery aanzet heb je bovenaan het topic alle fotos in thumb staan
ik gebruik de oude layout nog
vind ik zelf pretiger dan de nieuwe
pi_55409338
Gaan we trouwens januari weer skippen omdat we er op 1-1 achterkomen dat we nog geen onderwerpen gekozen hebben?
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 20 december 2007 @ 09:47:27 #220
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55409646
ik hoop van niet, maar misschien hebben de mods al een hele stapel met onderwerpen klaar liggen
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55410011
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Gaan we trouwens januari weer skippen omdat we er op 1-1 achterkomen dat we nog geen onderwerpen gekozen hebben?
Dat is de maand van de vrije keuze
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_55410153
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:04 schreef HMaster-II het volgende:

[..]

Dat is de maand van de vrije keuze
Beter bekend als: het beste van 2007
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_55410197
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Beter bekend als: het beste van 2007
Dat is de neven wedstrijd... Januari is dan gewoon iedereen stuurt maar wat in.
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  FOK!fotograaf donderdag 20 december 2007 @ 17:43:00 #224
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55421305
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:29 schreef Vliegvrager het volgende:
Hiervan zijn we zeker op de hoogte. Maar ik ga hier nog geen uitspraak over doen.

Er bestaan zeker een kans dat de "beste van 2007"-wedstrijd in januari is en dat dan de onderwerpen bepaald gaan worden op dezelfde manier als vorig jaar.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 24 december 2007 @ 14:11:11 #225
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_55513726
quote:
Op donderdag 20 december 2007 17:43 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hiervan zijn we zeker op de hoogte. Maar ik ga hier nog geen uitspraak over doen.

Er bestaan zeker een kans dat de "beste van 2007"-wedstrijd in januari is en dat dan de onderwerpen bepaald gaan worden op dezelfde manier als vorig jaar.
Jammer.
Is meer een herhaling van foto's ipv van weer iets nieuws.
Maar we wachten rustig af of er nog iets nieuws uit de kast komt rollen
  FOK!fotograaf maandag 24 december 2007 @ 14:25:59 #226
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55514089
quote:
Op maandag 24 december 2007 14:11 schreef -Robbedoes- het volgende:

[..]

Jammer.
Is meer een herhaling van foto's ipv van weer iets nieuws.
Maar we wachten rustig af of er nog iets nieuws uit de kast komt rollen
Het is inderdaad een herhaling.
Uiteraard is gewoon een losstaande wedstrijd als opvulling mogelijk.

Maar door wat organisatorische vraagstukken loopt het allemaal anders dan een maand geleden "bedacht".
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55519282
kunnen we dan nu alvast iets verzinnen voor januari 2009
  FOK!fotograaf maandag 24 december 2007 @ 22:16:09 #228
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55522315
quote:
Op maandag 24 december 2007 20:11 schreef Miss_S het volgende:
kunnen we dan nu alvast iets verzinnen voor januari 2009
Ik ga er dan vanuit dat 't dan wat anders loopt dan nu
Soms kun je dingen niet voorzien
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55522377
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:16 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik ga er dan vanuit dat 't dan wat anders loopt dan nu
Soms kun je dingen niet voorzien
dat is iets wat elk jaar gezegd word volgens mij
  FOK!fotograaf maandag 24 december 2007 @ 22:34:05 #230
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55522781
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:18 schreef Miss_S het volgende:

[..]

dat is iets wat elk jaar gezegd word volgens mij
Vorige jaar wilde we wat anders opzetten. Dat had tijd nodig.

Dit is gewoon even "dikke pech". Helaas.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55522865
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:34 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Vorige jaar wilde we wat anders opzetten. Dat had tijd nodig.

dus is het niet zo'n slecht idee om nu alvast iets voor 2009 te regelen
voordat we weer pech hebben
pi_55529639
quote:
Op maandag 24 december 2007 22:34 schreef Xilantof het volgende:

Een vriend van mij heeft een hele duidelijke mening over twee keer dezelfde 'pech' op rij.

Over drie keer dezelfde 'pech' heb ik m nog nooit gehoord, maar een hele vriendelijke kwalificatie zal dat toch niet zijn
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2007 @ 10:49:22 #233
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55529672
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:46 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Een vriend van mij heeft een hele duidelijke mening over twee keer dezelfde 'pech' op rij.

Over drie keer dezelfde 'pech' heb ik m nog nooit gehoord, maar een hele vriendelijke kwalificatie zal dat toch niet zijn
't is niet 2 keer dezelfde pech , het resulteert alleen wel in dezelfde uitkomst

Uiteraard is 't niet het streven om die vriend ooit de kans te geven te laten spreken
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55529769
En niemand kan helpen/ervoor zorgen dat er deze januari al een gewone wedstrijd kan zijn?
pi_55529932
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:49 schreef Xilantof het volgende:

[..]

't is niet 2 keer dezelfde pech , het resulteert alleen wel in dezelfde uitkomst
Doet me denken aan die ezel die de tweede keer vanaf de andere kant tegen dezelfde steen aanliep.
Mijn DeviantART gallery
,
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2007 @ 11:14:28 #236
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55529998
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 10:58 schreef Miss_S het volgende:
En niemand kan helpen/ervoor zorgen dat er deze januari al een gewone wedstrijd kan zijn?
Ik zal er voor zorgen dat er in elk geval in januari een wedstrijd is. Of daarvoor een prijs geregeld kan worden moet ik even informeren.

Er zijn in dit topic al zat ideeën voorbij gekomen als onderwerp dus ik denk dat ik er daar 1 van "pik" en die opstel voor januari.

Voor de rest van het jaar zal in januari ergens een topic komen waarin men weer onderwerpen kan zetten en vanuit daar zullen ze weer voor het jaar vast gesteld worden.

Al met al hoeft men in elk geval niet stil te zitten in januari
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55530928
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 11:14 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik zal er voor zorgen dat er in elk geval in januari een wedstrijd is. Of daarvoor een prijs geregeld kan worden moet ik even informeren.

Er zijn in dit topic al zat ideeën voorbij gekomen als onderwerp dus ik denk dat ik er daar 1 van "pik" en die opstel voor januari.

Voor de rest van het jaar zal in januari ergens een topic komen waarin men weer onderwerpen kan zetten en vanuit daar zullen ze weer voor het jaar vast gesteld worden.

14.gif
Mijn DeviantART gallery
,
pi_55531187
Misschien volgend jaar een eretitel "Fotograaf v/h jaar" voor degene die over het hele jaar genomen het meeste punten of het hoogste aantal plaatsen haalt?

moet je alleen nog een debiel zien te vinden die het allemaal bij wil houden

en zo maakt puckz ook eens een kans met 12 x 3de plaats
pi_55535337
quote:

[..]

klinkt goed
pi_55540586
quote:

[..]

dus we gaan op dezelfde voet voorts?
  FOK!fotograaf dinsdag 25 december 2007 @ 23:55:26 #241
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55541135
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 23:28 schreef prupke het volgende:

[..]

dus we gaan op dezelfde voet voorts?
Klopt.

De opzet is prima, en wat betreft de onderwerpen (waar, naar mijn idee, zo blijkt dat de meeste klachten liggen) gaan we beter ons best doen goede onderwerpen te selecteren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55541432
kunnen we niet om en om doen ???
  FOK!fotograaf woensdag 26 december 2007 @ 00:18:24 #243
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55541686
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:07 schreef prupke het volgende:
kunnen we niet om en om doen ???
Nee, ben ik geen voorstander van.

't Is een fotowedstrijd. Geen "stem op de onderwerpen"-bezigheid. 't Argument van "spanning" welk onderwerp het wordt vind ik niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is het feit dat men gewoon al lang met de wedstrijd bezig kan zijn. En hoe dan ook om zich heen kijken. Met verschillende onderwerpen in het achterhoofd al anders gaan kijken naar dingen om zo te kunnen spelen met het kijken naar hoe een onderwerp in te gaan vullen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 26 december 2007 @ 12:20:37 #244
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55548178
Top. Ik vind deze format prima en fijn.
Hoogachtend,
Erik.
  woensdag 26 december 2007 @ 13:21:55 #245
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55549468
mooi

maak een topic over de onderwepren die de users leuk vinden en doe daarna een PM pol oid...
pi_55561129
quote:
Op woensdag 26 december 2007 00:18 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Nee, ben ik geen voorstander van.

't Is een fotowedstrijd. Geen "stem op de onderwerpen"-bezigheid. 't Argument van "spanning" welk onderwerp het wordt vind ik niet belangrijk. Wat ik wel belangrijk vind is het feit dat men gewoon al lang met de wedstrijd bezig kan zijn. En hoe dan ook om zich heen kijken. Met verschillende onderwerpen in het achterhoofd al anders gaan kijken naar dingen om zo te kunnen spelen met het kijken naar hoe een onderwerp in te gaan vullen.
Ik hoop dat de rest van het modschap dat ook vind
  donderdag 27 december 2007 @ 06:53:06 #247
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55566342
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 12:24 schreef PankPinther het volgende:
Misschien volgend jaar een eretitel "Fotograaf v/h jaar" voor degene die over het hele jaar genomen het meeste punten of het hoogste aantal plaatsen haalt?

en zo maakt puckzZZ ook eens een kans met 12 x 3de plaats
't lijkt mij dat de debiel al gevonden is, ik wist niet eens dat het 12 X was
pi_55717128
quote:

[..]

okay, januari is nog niet om, dat is waar. Maar toch.
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 2 januari 2008 @ 10:55:16 #249
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55718040
volgens mij kan FOT wel een extra MODje gebruiken
pi_55718495
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 12:24 schreef PankPinther het volgende:

Dat lijstje staat in mijn post
[Wedstrijddiscussietopic]December - Landschappen II
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:27:38 #251
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55718646
dan zou ik je 10 beste resultaten in het jaar doen, niet iedereen zal 12x mee kunnen doen bijvoorbeeld?
pi_55718979
Lijkt mij wel een aardig idee, hoewel ik me afvraag of je dan nog wel de 'beste foto van 2008' erbij moet doen. Da's dan een beetje dubbel, hoewel ook weer niet helemaal.
  woensdag 2 januari 2008 @ 11:57:29 #253
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55719331
genoeg foto's gemaakt die niet bij een van de onderwerpen past of later is gemaakt dan de desbetreffende maandopdracht...
pi_55720649
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 11:57 schreef Re het volgende:
genoeg foto's gemaakt die niet bij een van de onderwerpen past of later is gemaakt dan de desbetreffende maandopdracht...
Natuurlijk, maar het wordt dan wel erg druk zo rond de jaarwisseling. Je hebt dan dus de reguliere fotowedstrijd, je hebt de wedstrijd voor de beste foto van het jaar en dan zou je ook nog eens een prijs erbij krijgen voor degene die tijdens de reguliere fotowedstrijden overall het best heeft gepresteerd. Da's drie dingen tegelijk en da's best veel.

Maar het idee opzich vind ik leuk.
  woensdag 2 januari 2008 @ 13:50:09 #255
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55721938
voor dier laaste hoef je als usr natuurlijk weinig te doen... en is ff een excel sheet bijhouden van de reguliere wedstrijden, dat lijkt me niet echt time consuming enzo...
pi_55725658
Ik zie wel wat er uiteindelijk besloten wordt... persoonlijk probeer ik altijd een foto te schieten vlak voordat ik m instuur (dezelfde maand dus), dat kan ik nog steeds doen ondanks dat de onderwerpen al lang bekend zijn. Voor mij maakt het allemaal niet zoveel uit (en ik ben blij met elk puntje dat ik krijg)
dus
  FOK!fotograaf woensdag 2 januari 2008 @ 19:17:20 #257
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55728581
Ik ben er geen voorstander voor om nog een prijs te binden aan de beste van 't jaar (over de reguliere wedstrijden). Een staat wil ik best bij houden en ik wil hier best nog een topic aan wijden e.d. Maar een prijs voor iemand die (naar alle waarschijnlijk) dat jaar al 1 of meerdere prijzen heeft gewonnen... Dan wijdt ik die prijs liever aan iets anders waar een grotere groep kans op maakt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 2 januari 2008 @ 19:19:24 #258
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55728630
Compromis voor het dilemma of de onderwerpen al bekend zijn of niet; ze in spoiler zetten .
Hoogachtend,
Erik.
  FOK!fotograaf woensdag 2 januari 2008 @ 19:26:54 #259
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55728762
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Compromis voor het dilemma of de onderwerpen al bekend zijn of niet; ze in spoiler zetten .
Simpel en slim inderdaad... Kunnen de gene die willen al kijken. En wil je het niet... Voilá... doe je het niet
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:09:39 #260
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55729538
Maar goed, het is al januari, en ik ga morgen een week op vakantie, dus een onderwerp graag??
pi_55729914
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:09 schreef ElizabethR het volgende:
Maar goed, het is al januari, en ik ga morgen een week op vakantie, dus een onderwerp graag??
1) Fijne vakantie

2) Internetcafé
Mijn DeviantART gallery
,
  woensdag 2 januari 2008 @ 20:39:05 #262
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_55730214
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:26 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

1) Fijne vakantie

2) Internetcafé
1)

Dankjewel!!

2) Hebben ze in internetcafeetjes tegenwoordig ook al PS en uploadmogelijkheden?? Wow!!
Ik denk dat ik het maar bij familie hou, waar ik veel zal zijn, en die ook wel PC hebben met internet
pi_55730501
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:17 schreef Xilantof het volgende:
Ik ben er geen voorstander voor om nog een prijs te binden aan de beste van 't jaar (over de reguliere wedstrijden). Een staat wil ik best bij houden en ik wil hier best nog een topic aan wijden e.d. Maar een prijs voor iemand die (naar alle waarschijnlijk) dat jaar al 1 of meerdere prijzen heeft gewonnen... Dan wijdt ik die prijs liever aan iets anders waar een grotere groep kans op maakt.
Als je naar 2007 kijkt is dat toch niet het geval. Puckzzz behaalde veruit de meeste punten, maar won geen één keer.

Je zou desnoods ook een soort troostprijsje kunnen geven aan de user die over het hele jaar gezien de meeste punten heeft behaald zonder een keer te winnen.
pi_55731189
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:49 schreef k_man het volgende:

[..]

Als je naar 2007 kijkt is dat toch niet het geval. Puckzzz behaalde veruit de meeste punten, maar won geen één keer.

Je zou desnoods ook een soort troostprijsje kunnen geven aan de user die over het hele jaar gezien de meeste punten heeft behaald zonder een keer te winnen.
Ik zou het geen troostprijsje noemen, eerder een prijs voor de beste 'overall fotograaf'
Je moet met alle onderwerpen overweg kunnen en een goed resultaat neerzetten.
Iedereen kan eens een uitschieter ertussen hebben zitten en winnen, maar continue hoog scoren (ook al win je dan niet) daar moet je toch een goede fotograaf voor zijn.
En het spoort mensen ook aan om aan zoveel mogelijk wedstrijden mee te doen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 12:11:31 #265
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55742572
Ik vind dat PP dat helder zegt en ben het ook met hem eens.
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2008 @ 18:55:57 #266
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55751839
't Liefst zou ik de hele top 3 steeds een prijs geven (bij wijze van spreken). Maar prijzen regelen is nu eenmaal niet makkelijk. Maar er speelt van alles waardoor ik nog even terughoudend ben wat betreft een "overall-winnaars-prijs".

Maar ik ga even kijken wat er te regelen valt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:59:45 #267
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55754743
Ik hou mijn PM box in de gaten
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:33:13 #268
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55755586
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:19 schreef Tha_Erik het volgende:
Dit had ik nog niet gelezen. Niet helemaal dezelfde spanning als met hopen op, of opzien tegen een bepaald onderwerp maar een heel redelijk alternatief.

Moet er wel serieus worden opgetreden tegen mensen die het 'embargo' schenden natuurlijk!
  FOK!fotograaf donderdag 3 januari 2008 @ 21:33:27 #269
48846 Xilantof
I keep you in the holes
  zondag 20 januari 2008 @ 01:07:19 #270
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_56168904
Ik zou een ambachtelijk arbeider wel gaaf als onderwerp vinden.

of onderwerp stil/camera in motion (camera op draaimolen of op wieltjes terwijl het onderwerp statisch is.

Of vreemde (zelfgebouwde filters/ lenzen)

Oude mensen.
Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
pi_56233209
Ik weet niet of het al eens ter sprake is gekomen, maar ik zou wel meerdere foto's punten willen geven.

Zeker bij de foto van 2007 wedstrijd heb ik een aantal hele goede foto's geen punten kunnen geven.
Tevens denk ik dat het krijgen van slechts enkele punten de beginnende fotografen meer zal aanmoedigen dan wanneer ze geen enkel punt krijgen.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 januari 2008 @ 21:00:53 #272
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_56234218
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 20:20 schreef Werewolf het volgende:
Ik weet niet of het al eens ter sprake is gekomen, maar ik zou wel meerdere foto's punten willen geven.

Zeker bij de foto van 2007 wedstrijd heb ik een aantal hele goede foto's geen punten kunnen geven.
Tevens denk ik dat het krijgen van slechts enkele punten de beginnende fotografen meer zal aanmoedigen dan wanneer ze geen enkel punt krijgen.
Ik snap wat je bedoeld. Echter vind ik 5 mensen punten geven al erg veel. En om nou 10 mensen punten te gaan geven vind ik echt wat overdreven.

Hoeveel "meer" had jij punten willen kunnen geven dan?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  FOK!fotograaf dinsdag 22 januari 2008 @ 21:56:51 #273
73911 ultra_ivo
pi_56235737
Ik had op mijn ruwe lijst meer dan 10 foto's staan die ik punten had willen geven.
pi_56236037
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 18:55 schreef Xilantof het volgende:
't Liefst zou ik de hele top 3 steeds een prijs geven (bij wijze van spreken). Maar prijzen regelen is nu eenmaal niet makkelijk. Maar er speelt van alles waardoor ik nog even terughoudend ben wat betreft een "overall-winnaars-prijs".

Maar ik ga even kijken wat er te regelen valt.
tagje met : beste allround fotograaf
en die krijg je dan voor een jaartje ... (puckzz ws wat langer )
  dinsdag 22 januari 2008 @ 22:11:16 #275
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_56236240
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had op mijn ruwe lijst meer dan 10 foto's staan die ik punten had willen geven.
Ik wel 20
pi_56238393
quote:
Op dinsdag 22 januari 2008 21:00 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik snap wat je bedoeld. Echter vind ik 5 mensen punten geven al erg veel. En om nou 10 mensen punten te gaan geven vind ik echt wat overdreven.

Hoeveel "meer" had jij punten willen kunnen geven dan?
Voor de beste foto van 2007 had ik er 8 geselecteerd die er voor mij echt uitsprongen.
Die drie extra hadden ook wel een puntje mogen krijgen van mij en tot de 10 had ik ook nog wel punten kunnen geven, maar ik begrijp ook de nadelige kant van meer punten "moeten" uitdelen.
Ligt ook aan het aantal inzendingen natuurlijk.

Misschien kan je een aantal optionele "aanmoedigingspunten" instellen per stemmer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')