JC-schaal en landstitel of JC-schaal en KNVB-beker?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:48 schreef Blight het volgende:
We pakken de dubbel.
We pakken de triple.quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
JC-schaal en landstitel of JC-schaal en KNVB-beker?
Dat kan niet meer, pancake.quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:55 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Amsterdam Tournooi er ook nog bij begrijp ik?
LOL11!!!quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:59 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Ik was alweer bezig met volgend seizoen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | ---------------Stekelenburg--------------- ------------------------------------------ -Ogararu-Van der Wiel-Heitinga-Emanuelson- ------------------------------------------ -Gabri-------Maduro----Davids-------Luque- ------------------------------------------ -------------Huntelaar-Suarez------------- ------------------------------------------ |
Doe vertonghen maar inplaats van Furby...quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:02 schreef M0NTANA het volgende:
Doe mij de rest van het seizoen maar:
[ code verwijderd ]
Niet erg welkom in de Arena denk ik inderdaad.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als er een iemand is waar ik niet op zit te wachten is het Ooijer wel.
Kan je ook in de min punten scoren?quote:
Landzaat zie ik daarentegen wel graag komen. Hopen dat ze degraderen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Wel een nuttige speler.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat is vergane glorie.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:09 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Landzaat zie ik daarentegen wel graag komen. Hopen dat ze degraderen.
Weet niet hoe het met zijn niveau zit..quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:09 schreef N.i.c.k het volgende:
[..]
Landzaat zie ik daarentegen wel graag komen. Hopen dat ze degraderen.
Inderdaad. Tien keer liever Maduro.quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:31 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Weet niet hoe het met zijn niveau zit..
Neem aan dat Ajax vanaf komend seizoen weer 4-3-3 met tien gaat spelen? Dan heb je met Hedwiges Maduro en Gabri twee uitstekende spelers voor de rechtshalfpositie, Denny Landzaat is dan overbodig.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:25 schreef Nashje het volgende:
Landzaat zou voor de breedte wel interessant zijn. Maar ik geloof nooit dat ie daar zin in heeft.
Naar mijn idee moet Ajax niet met een tien spelen, maar met creatieve middenvelders.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neem aan dat Ajax vanaf komend seizoen weer 4-3-3 met tien gaat spelen? Dan heb je met Hedwiges Maduro en Gabri twee uitstekende spelers voor de rechtshalfpositie, Denny Landzaat is dan overbodig.
Dan heb je een aardige dure breedte speler. De man verdient meer dan een miljoen euro in Engeland. Breedte plaatsen zijn bestemd voor de jeugd.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:25 schreef Nashje het volgende:
Landzaat zou voor de breedte wel interessant zijn. Maar ik geloof nooit dat ie daar zin in heeft.
quote:Leonardo sluit volgende week aan bij Ajax-selectie
30 november 2007
Leonardo hervat volgende week de groepstraining bij Ajax. De Braziliaanse aanvaller scheurde begin maart zijn kruisband in de competitiewedstrijd tegen SC Heerenveen. "Leonardo traint eerst een week met de selectie mee, daarna maakt hij zijn eerste speelminuten in het beloftenelftal", zei trainer Adrie Koster vrijdag.
Zoiets als Chun-Soo Leequote:Op vrijdag 30 november 2007 12:45 schreef D1 het volgende:
Landzaat
Dan liever iemand die echt een versterking is.
Wie zegt dat? Goede club heeft ook een stevige bank nodig.. en wat mij betreft is daar op dit moment mooi een plekje vrij voor een slecht spelende Suarezquote:Op vrijdag 30 november 2007 13:22 schreef MaxC het volgende:
Leuk voor Leonardo maar daar zitten we niet echt op te wachten met Luque, Suarez, Huntelaar en Rommedahl [afbeelding]
De goede muziek staat al aan hier op kantoor. Nu nog wachten tot het eerste biertje open kan.quote:
Ik zie die naam Boula hier regelmatig voorbij komen. Maar ik heb gemist hoe dat gerucht de wereld is in gekomen. Heeft een user dit eens gezegd, of kwam een tijdschrift/website ermee?quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:29 schreef S-Two het volgende:
Ooijer, tjah.. liever Boula. En Landzaat mag zeer zeker wegblijven.
quote:
In de zomer hadden we de hoop dat we hem konden wegkopen bij Chelsea.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:36 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik zie die naam Boula hier regelmatig voorbij komen. Maar ik heb gemist hoe dat gerucht de wereld is in gekomen. Heeft een user dit eens gezegd, of kwam een tijdschrift/website ermee?
Foutje van FOK!, in de nieuwe lay-out zie je ze trouwens niet.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:40 schreef De_Brandweer het volgende:
montana, waarom staat er in jou sig voor elke ' een \?
bij i\'m en bij fuckin\'
Met me vrienden avondje wokken geweest. 20 euri incl alles.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:41 schreef BonJovi het volgende:
[..]
wat heb je met de studentes gedaan last night![]()
Dat denk ik ook, zeker met onze blessures.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:25 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
Pfoe, die zou Ajax zeer goed kunnen gebruiken. AZ en Feyenoord ook.
Leuke statistieken weer.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
80% van de thuisduels tegen NAC hebben we gewonnen.
http://www.youtube.com/watch?v=PUXFGuu2LUwquote:Op vrijdag 30 november 2007 13:59 schreef PietjePuk007 het volgende:
80% van de thuisduels tegen NAC hebben we gewonnen.
Ja tvp's worden hier weggehaald dus je moet watquote:
Na het weekend staat youtube vol met 'Ismael Urzaiz Incredible Goal'quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:01 schreef Urquhart het volgende:
[..]
http://www.youtube.com/watch?v=PUXFGuu2LUw
Als je ooijer koopt ga je natuurlijk nooit vooruitquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:28 schreef Jasza het volgende:
Ooijer :R
quote:30/11/2007 - Koster haalt Krohn-Dehli waarschijnlijk terug bij selectie
(Gepost door RvN)
BRON: SVAjax.nl
Adrie Koster liet op het perspraatje weten de Deen Michael Krohn-Dehli waarschijnlijk terug te halen bij de selectie, zo meldt svajax.nl. De Deen maakte een goede indruk afgelopen week op de training bij de selectie. ‘Zoals het er nu uitziet ga ik hem bij de selectie halen want hij maakt een goede indruk om me. Ik zie hem als middenvelder. Bij RKC heb ik Michael meegemaakt dus ik weet wat hij in z’n mars heeft.’ [reageer]
quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:35 schreef patrickt37 het volgende:
Je gaat me toch niet vertellen dat......................
'Verbeek vertrekt na dit seizoen'
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 30 november om 13:22
Gertjan Verbeek zal aan het einde van het seizoen bij SC Heerenveen vertrekken. Dat meldt Voetbal International vrijdagmiddag. Volgens goed ingelichte kringen hebben Heerenveen en Verbeek geen haast om het nieuws naar buiten te brengen. Klik hier! Zo is het ook niet duidelijk welke partij het iniatief heeft genomen om uit elkaar te gaan. Eerder dit seizoen liet Verbeek al weten dat hij niet jarenlang in Heerenveen wilde vertoeven. “Ik wil geen tweede Foppe de Haan worden. Ik wil eruit halen wat erin zit. Ik wil een keer naar het buitenland.”
Verbeek nam drie jaar geleden de zware erfenis over van De Haan, die hij al acht seizoenen als assistent-trainer diende. Verder was hij ook jarenlang jeugdtrainer bij de Friese ploeg en stond hij op zijn eigen benen bij Heracles Almelo.
@^#%*^(*^#@^%@*()_quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:58 schreef Cordoba32 het volgende:
Hoe zouden we gereageerd hebben als Ten Cate hem bij de selectie had gehaald?
Inderdaad. Had het hier volgestaan met huilsmileys.quote:Op vrijdag 30 november 2007 14:58 schreef Cordoba32 het volgende:
Hoe zouden we gereageerd hebben als Ten Cate hem bij de selectie had gehaald?
Is het al bekend dan wat Maduro met zijn contract doet ?quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:27 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Neem aan dat Ajax vanaf komend seizoen weer 4-3-3 met tien gaat spelen? Dan heb je met Hedwiges Maduro en Gabri twee uitstekende spelers voor de rechtshalfpositie, Denny Landzaat is dan overbodig.
Die is geblesseerd. Komt pas na de winterstop weer.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:00 schreef Nashje het volgende:
Delorge gewoon. Moet dit niveau toch wel aankunnen.
Heeft een blessure.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:00 schreef Nashje het volgende:
Delorge gewoon. Moet dit niveau toch wel aankunnen.
Klopt !quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:57 schreef Radegast het volgende:
Krohn-Dehli natuurlijk.
Vurnon Anita of Jeffrey Sarpong misschien? De jeugd heeft de toekomst.quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Donald, ik hoop het niet, die bakte er maar bar weinig van, maar ja, wie hebben ze anders?
Die zijn ook geblesseerd.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vurnon Anita of Jeffrey Sarpong misschien? De jeugd heeft de toekomst.
Over jeugd gesproken: maandag jong 010-020 toch ?quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Ik zie Anita als nieuwe Davids. Lekker fel, arrogantie spat er van af.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:09 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Andersom, Ajax speelt thuis. In de Amsterdam ArenA, gratis toegang.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:13 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Over jeugd gesproken: maandag jong 010-020 toch ?
Nog mensen die daar heen gaan maandag? Ik ga wel even een kijkje nemen.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Andersom, Ajax speelt thuis. In de Amsterdam ArenA, gratis toegang.
Tsja maar hij deeed nooit zo vrolijk over Ajax etcquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:55 schreef HeinekenAFCA het volgende:
Ooijer: Amsterdammer, heeft in de jeugd gespeeld en we zitten niet zo breed in de verdedigers. Laat maar komen hoor. Prima speler.
Guess soquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Nog mensen die daar heen gaan maandag? Ik ga wel even een kijkje nemen.
Heitinga is er ook niet bij.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:10 schreef Blight het volgende:
Maduro was wel fit toch? Zoja: Maduro rechts, De Jong op tien, Vertonghen links. Achterin Heitinga en Urzaiz/Colin ().
Yep, bedoel ikquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:50 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Andersom, Ajax speelt thuis. In de Amsterdam ArenA, gratis toegang.
LEO LEO LEO LEOquote:
Meen je niet?quote:
Godverdomme zegquote:Heitinga onzeker voor duel tegen NAC Het is nog niet helemaal zeker of John Heitinga zondag kan spelen tegen NAC. Zondag speelt Ajax in de Arena tegen de tegenstander uit Breda.
Sportweek meldde dat John Heitinga donderdag de training bij Ajax met een pijnlijke knie verliet. De inzetbaarheid van Heitinga voor komende zondag is daarom discutabel.
Volgens Koster is de blessure niet zo ernstig. "Ik ga er vanuit dat John morgen weer instapt en zondag kan spelen," zo meldde de oefenmeester.
Wilde gok: Stekelenburg; Ogararu, Colin, Verthongen, Emanuelson; Maduro, de Jong, Krohn-Deli; Suarez, Huntelaar, Luquequote:John Heitinga sloeg de groepstraining van vrijdag ook over, nadat hij zich donderdag licht blesseerde. Koster: 'Ik verwacht met Heitinga geen problemen. Anders kan Jürgen Colin of Jan Vertonghen centraal achterin spelen.'
http://www.fcupdate.nl/ni(...)an-bij-ajax-selectie
Maatje overhalen, maar denk dat het wel goedkomt.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Speelde we toch ook al tegen Vitessequote:Op vrijdag 30 november 2007 18:08 schreef Wooldoor het volgende:
Adrie is een held als hij Colin niet laat spelen maar gewoon 3-4-3 gaat spelen
Moet wel heel gek lopen gaat Colin speeltijd krijgen hoor. Volgens mij ziet Koster ook wel in dat dat geen Ajax niveau is. Zie eerder (en liever) iemand uit de jeugd debuteren. Of een beetje gaan schuiven en kiezen voor ervaring.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:04 schreef Madine het volgende:
[..]
Wilde gok: Stekelenburg; Ogararu, Colin, Verthongen, Emanuelson; Maduro, de Jong, Krohn-Deli; Suarez, Huntelaar, Luque
Ik zou haastposten, maar Adrie met z'n gouden pik zal hiermee nog wel winnen ook.
Nou dan knijp ik 'm toch ook wel. 3-4-3 zonder Heitinga dus zonder leider en echte beuker achterin.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:08 schreef Wooldoor het volgende:
Adrie is een held als hij Colin niet laat spelen maar gewoon 3-4-3 gaat spelen
Tom Sier speelt toch al jaren niet meer bij Ajax?quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:56 schreef Madine het volgende:
Anders Daley Blind en Tom Sier maar bij de selectie halen.
Ik bid dat hij naar ons toekomtquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:58 schreef Messenga het volgende:
rank Rijkaard heeft, volgens de Spaanse krant AS, vanochtend aan zijn staf laten weten dat hij zijn contract bij Barcelona niet zal uitdienen. De Amsterdammer is voornemens dit seizoen wel af te maken
Frank Rijkaard wil volgend jaar niet meer de leiding hebben bij de Catalaanse club. Hij is sinds de zomer van 2003 hoofdtrainer van en in Barcelona. Ajax houdt zijn situatie volgens verschillende bronnen in de gaten. Het bericht is nog niet officieel bevestigd.
gouden pikquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:04 schreef Madine het volgende:
[..]
Wilde gok: Stekelenburg; Ogararu, Colin, Verthongen, Emanuelson; Maduro, de Jong, Krohn-Deli; Suarez, Huntelaar, Luque
Ik zou haastposten, maar Adrie met z'n gouden pik zal hiermee nog wel winnen ook.
Eens, Frank is the manquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:23 schreef denthemen het volgende:
[..]
Ik bid dat hij naar ons toekomt
Waarom zou Ajax naar Huntelaar luisteren. Die is komende zomer toch vertrokken.quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:22 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat Ajax Gertjan Verbeek gaat bellen, op advies van Huntelaar.
Liever niet, t is geen FMquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:23 schreef BliksemSchigt het volgende:
Maduro kan ook centraal achterin.
quote:Ajax CT-talent op stage bij PSV
vrijdag 30 november, door SV, Amsterdam, 18:39u, Ajaxct.com
De talentvolle Daylon Claasen van Ajax Cape Town gaat op stage bij PSV. Dat meldt de Zuid-Afrikaanse zusterclub op haar website.
Claasen wordt ook door Ajax in de gaten gehouden. Hij was eerder op stage bij Epanyol, Anderlecht en Real Madrid.
quote:
same thoughtsquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:08 schreef w00h00 het volgende:
[..]
WTF? pompen wij daar geld in om talentjes voor psv op te leiden?
quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:58 schreef Messenga het volgende:
rank Rijkaard heeft, volgens de Spaanse krant AS, vanochtend aan zijn staf laten weten dat hij zijn contract bij Barcelona niet zal uitdienen. De Amsterdammer is voornemens dit seizoen wel af te maken
Frank Rijkaard wil volgend jaar niet meer de leiding hebben bij de Catalaanse club. Hij is sinds de zomer van 2003 hoofdtrainer van en in Barcelona. Ajax houdt zijn situatie volgens verschillende bronnen in de gaten. Het bericht is nog niet officieel bevestigd.
Mijn excuses, ik had beter moeten weten. Hij had trouwens wel een wat makkelijkere naam uit kunnen kiezen zeg, Manucharyan of Bakircioglü bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:29 schreef twi het volgende:
Wat is er nu in hemelsnaam zo moeilijk aan de naam Vertonghen?
Ver-tong-hen.
Ajax heeft toch eerste optie tot koop. Drie mochten we 'gratis' halen, voor de rest hebben we eerste keuze, maar moet wel een transfersom worden betaald.quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:08 schreef w00h00 het volgende:
[..]
WTF? pompen wij daar geld in om talentjes voor psv op te leiden?
Ik denk dat dat nog vies tegen gaat vallen met deze selectiequote:Op vrijdag 30 november 2007 20:28 schreef devv05 het volgende:
Makkie weer zondag.
Het viel mij vandaag ook op jaquote:Op vrijdag 30 november 2007 21:50 schreef jna het volgende:
Waarom kan Ajax het oude logo wel op casual kleding zetten maar niet op de wedstijdshirts
Ik kom ookquote:Op vrijdag 30 november 2007 16:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Gaan we weer.quote:Sonck: bij Ajax probleem in de kleedkamer
--------------------------------------------------------------------------------
30 november 2007
In het blad Nummer 14 blikt Wesley Sonck deze maand terug op zijn tijd bij Ajax. Het avontuur van de aanvaller in Amsterdam liep 2,5 jaar geleden uit op een grote teleurstelling. Volgens Sonck had dat deels te maken met de harde sfeer in de Ajax-kleedkamer. Vervolgens vertrok hij naar Borussia Mönchengladbach, maar ook daar mislukte de Belg. Inmiddels is hij terug in zijn vaderland en speelt hij voor Club Brugge.
"Ik had in Amsterdam een probleem", aldus Sonck in Nummer 14. "Tom De Mul heeft daar ook al eens iets over gezegd, daar zat het hem in de kleedkamer. En blijkbaar, hoorde ik van Tom, is het in die tweeënhalf jaar dat ik er weg ben nog niet verbeterd. Zij in Amsterdam noemen dat gezonde arrogantie."
Als voorbeeld noemt de spits de stropdassen van de Ajax-spelers in het seizoen 2004-2005. "Ik weet niet of je het ooit is opgevallen, maar op onze das stond het nummer 1. Dat was omdat we het seizoen daarvóór kampioen waren geworden. Ik vond dat raar, dat was reacties uitlokken, de tegenstander motiveren. Die kleine dingen. Alles is er beter, vinden ze. Al moet ik wel toegeven dat hun opleiding wel de beste was dat ik ooit heb gezien. De trainer, Ronald Koeman, was ook heel eerlijk tegen mij."
me 2quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:56 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Die mensen die achter het doel zitten zien geen flikker zo..quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:37 schreef w00h00 het volgende:
Het schijnt dat Sinterklaas een verrassing voor ons in petto heeft:
[ afbeelding ]
Wij moeten hem niet kopen omdat de rest hem dan maar niet heeft.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:18 schreef koningdavid het volgende:
Hij kan ook als buitenspeler en tweede spits (type Suarez) uit de voeten, daar speelt hij vooral bij VVV.
Maar goed wij hebben hem op zich niet echt nodig nee, maar ik zie hem wel succesvol worden bij een van onze concurrenten en dan krabben wij ons misschien achter het hoofd.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:20 schreef Silenus het volgende:
Oh, ik dacht dat je het alleen zei om Fiskus te jennen.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:20 schreef Silenus het volgende:
Oh, ik dacht dat je het alleen zei om Fiskus te jennen.
Klopt wel wat je zegt ja. Hij moet ook zeker niet gehaald worden als de vervanger van Sneijder o.i.d. Maar hij zou wellicht aardig kunnen concurreren met Suarez, Luque en Leonardo.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:22 schreef twi het volgende:
Ik vind het een leuke speler, die Amrabat. Maar als bijvoorbeeld Perez er nog had geweest en hij daarvoor als backup kon dienen. Niet dat ik naar Perez verlang, maar het zijn gewoon geen dragende spelers, en ik acht Aissati daar wel toe in staat wanneer hij in vorm is.
AZ zou zo'n Amrabat kunnen halen voor achter Cziommer bijvoorbeeld, of PSV als vervanger van Aissati. Maar Ajax zit niet in die luxe-positie dat het zo'n jongen rustig kan brengen. Helaas, zou ik bijna zeggen.
masterlijkquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:54 schreef Jasza het volgende:
http://www.ajax-nl.vespro(...)catalogus/flyer.html
Dat shirt wat Gabri aanheeft is gruwelijk
quote:Ajax-PSV: één trein
De wedstrijd Ajax-PSV tenslotte, op zondag 16 december, is voor PSV-supporters al helemaal uitverkocht. PSV heeft eerder gecommuniceerd dat er op basis van animo besloten zou worden of er met één of twee treinen naar Amsterdam gereisd wordt. De kaarten voor de eerste trein (800 stuks) zijn intussen verkocht en op basis van de zeer beperkte verkoop van de laatste dagen is besloten dat het bij één trein blijft. PSV betreurt het zeker dat we niet meer kaarten kunnen aanbieden, maar het is voor de club een te groot financieel risico om een tweede trein te bestellen die mogelijk maar voor een klein deel is gevuld. De vertrektijd van de combitrein naar Amsterdam is nog niet bekend. Houd de website van PSV in de gaten voor deze vertrektijd
quote:1/12/2007 - Andere rol voor Piet Keizer bij Ajax
(Gepost door RvN)
Het Algemeen Dagblad meldt dat Piet Keizer een andere rol krijgt bij Ajax. Sinds het vertrek van Ten cate zou zijn invloed op het eerste elftal al verminderd zijn. Hij gaat zich volgens het AD nu bezighouden met de jeugdopleiding en gaat op korte termijn een rapport opstellen wat hij van het huidige Ajax vindt. De positie van Keizer werd door analytici al geruime tijd bekritiseerd, omdat verantwoordelijkheden tussen hoofdcoach, technisch directeur en de rol van Keizer onduidelijk zijn.
Ziet er inderdaad super uit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:54 schreef Jasza het volgende:
Sonck zegt ook duidelijk "Ik had in Amsterdam een probleem", dus hij betrekt het prima op zichzelf. Jij moet je aan de clubcultuur aanpassen, niet andersom. En over die 1 op de stropdas heeft hij het grootste gelijk van de wereld.quote:
Lelijk jaquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:54 schreef Jasza het volgende:
Aardige knul, ken hem nog van vroeger.quote:Op zaterdag 1 december 2007 00:10 schreef koningdavid het volgende:
Wat vinden jullie eigenlijk van Amrabat?
Lijkt mij een koopje voor een paar ton.
Casualquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:54 schreef Jasza het volgende:
quote:De rots en trots van Ajax
Door RENZE LOLKEMA
AMSTERDAM - Dit seizoen is hij Ajax’ revelatie. MAARTEN STEKELENBURG (25) sleepte zijn club door tal van moeilijke momenten heen. Bovendien stopte hij al vier penalty’s. Het is dus maar goed dat hij geen kok is geworden.
Voor hetzelfde geld was hij in de keuken beland, in plaats van in het doel. Maarten Stekelenburg volgde in zijn tienerjaren een opleiding tot kok en werd tegelijkertijd door Ajax klaargestoomd een vakkundige keeper te worden. Toen hij moest kiezen, was de keus niet moeilijk. ,,Ik heb altijd gehoopt dat ik dit zou worden. Nu heb ik het mooiste beroep van de wereld.’’
Keepen is zijn lust en zijn leven, van koken is het nooit echt gekomen. ,,Hoewel,’’ zegt hij, ,,ik vind het wel leuk om te doen. Hobby is een groot woord, het enige wat ik met mijn vrije tijd doe, is samen zijn met mijn familie en vrouw. Maar als mijn vrouw, die een eigen winkel heeft, ’savonds om half zeven thuis komt, staat het eten klaar.
,,Nee, geen magnetronmaaltijd of iets warms gehaald van om de hoek, de aardappeltjes zijn geschild en de groente is klaargemaakt. Kim belt altijd als ze er bijna is, dan weet ik wanneer ik de aardappels kan afgieten.’’
Maarten Stekelenburg (25) is dit voetbalseizoen de opvallendste keeper van de eredivisie. Insiders die hem al jaren volgen, oordelen dat dit zijn beste jaar is. De geboren Haarlemmer doet inderdaad weinig fout. Hij is de boom met vele takken die het doel tegenwoordig wel bijzonder klein houdt. Imposant, inspirerend en intens. De rots in de branding, de trots van de jeugdopleiding, Ajax hoeft zich over de sluitpost geen zorgen te maken. Tot halverwege 2010 staat hij in Amsterdam onder contract.
,,Ik speel nu veel wedstrijden,’’ zegt Stekelenburg, ,,en dat maakt volgens mij het verschil. Je gaat nu eindelijk momenten herkennen in een wedstrijd. Hoe meer je speelt, hoe meer inzicht je krijgt. Als jonge keeper maak je inschattingsfouten. Wanneer kom je uit, wanneer niet? Als jongeling mag je die fouten maken, als je er maar van leert. Goed keepen is een kwestie van ervaring.’’
Vooral de strafschopspecialisten in Nederland hebben dit voetbaljaar met een andere Stekelenburg te maken. Hij stopte er inmiddels vier op rij. ,,Dat vond ik zelf ook indrukwekkend. Ja, die laatste reken ik ook mee (tegen Feyenoord keerde Stekelenburg de inzet van Lucius, waarna De Guzman in de rebound alsnog scoorde, red.). De penalty wordt niet gemaakt. En als anderen dan staan te slapen, daar kan ik niets aan doen.
,,Ik een penaltykiller? Ach, de bekerfinale van vorig jaar tegen AZ werd 8-7, ik zat zeven keer in de verkeerde hoek. Toen scheen ik geen penalty’s te kunnen stoppen. Natuurlijk, er zit ook een dosis geluk bij dat het nu wel lukt, maar je kan het ook afdwingen.
,,Neem die laatste tegen Feyenoord: hij weet ook dat ik de drie daarvoor heb gepakt. Dan ga je toch iets anders naar die bal toe, de aanloop wordt toch anders.’’
Stekelenburg kwam op zijn 13de naar Ajax. Dat had net zo goed Haarlem kunnen zijn, want op het moment dat de Amsterdammers belden, had zijn moeder een paar minuten eerder een brief met overschrijvingsformulieren van VV Schoten naar Haarlem op de post gedaan. Na dat telefoontje spoedde mama Stekelenburg zich met grote haast terug naar het postkantoor om de envelop terug te halen.
,,Mijn vader vond het prima dat ik naar Ajax zou gaan, onder één voorwaarde. Dat ik gehaald en gebracht zou worden. ‘Ik ga je namelijk niet elke dag heen en weer brengen, ik heb ook een baan’, zei hij. Hij is lasser van beroep, we hadden maar één auto. En het was niet zo dat wanneer ik naar Ajax zou gaan er plots een auto bij zou komen. Mijn grootste geluk was dat Ajax toen voor het eerst busjes liet rijden. Anders was het niet doorgegaan.’’
Van keepen maakte Stekelenburg zijn beroep. Een bijzonder beroep, weet hij. Vooral als hij zijn baan vergelijkt met die van zijn vrienden. ,,Maar dat maakt mij niet anders dan zij. Ik ben hier gewoon meegegroeid. Ik weet heus wat een modaal inkomen is en ik weet dat wij als voetballers dat niet hebben. Maar je mag in Nederland blijkbaar als voetballer niet veel verdienen, dat maakt ons arrogant. Het zij zo. Ik heb het mooiste beroep dat er is, daar gaat het om. Keeper bij Ajax ja, wie droomt hier nou niet van?’’
Stekelenburg wordt nu gezien als de keeper van de toekomst. Hij is inmiddels bij het Nederlands elftal vaste vervanger van Edwin van der Sar en maakte zodoende vorig jaar het WK in Duitsland mee.
Nu Van der Sar na Euro2008 zijn afscheid heeft aangekondigd, lijkt Stekelenburg zijn logische opvolger. ,,Maar daar ben ik niet mee bezig. Echt niet. Ik wil eerst met Ajax kampioen worden, de beker winnen en me daarna concentreren op het EK.
,,Ik ben ook niet bezig met later, tot welke leeftijd ik doorga of waar ik graag mijn carrière zou willen voortzetten. Ajax is nu het belangrijkste. Ik zit hier trouwens prima, ik kan me in Nederland geen betere of grotere club voorstellen. Als ik eventueel na een buitenlands avontuur terugkeer naar Nederland, zal dat nooit bij een andere club zijn. Feyenoord of PSV? Feyenoord sowieso niet, ik ben een echte Ajacied.’’
mooi leesvoer.quote:
Oh, en morgen 3quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:27 schreef Superheld het volgende:
vanavond 6 punten naar Breda>:O
De Mul - Sonck - Soetaers is niet de meeste plezante voorhoede die Ajax heeft gehad.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:31 schreef TornadoDK het volgende:
Sonck en de Mul![]()
![]()
Vermaelen en Vertonghen daarentegen![]()
Quequote:Op zaterdag 1 december 2007 14:27 schreef Superheld het volgende:
vanavond 6 punten naar Breda>:O
Het is echt heel erg tokkie inderdaad.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:48 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik vind dat zwarte shirt echt TE lelijk,
Mooi dat oude logo, maar het is wel erg Sjonnie (en dan niet Heitinga).
Leonardo als centrumspitsquote:Krohn-Dehli krijgt weer een kans
Van onze sportredactie
AMSTERDAM - Michael Krohn-Dehli is door Ajax-interimtrainer Adrie Koster teruggehaald bij de selectie voor het duel van morgen met NAC. De Deense middenvelder was door Kosters voorganger Henk ten Cate teruggezet naar Jong Ajax.
''Nieuwe trainer, nieuwe inzichten,'' zegt technisch directeur Martin van Geel over de promotie van de 24-jarige middenvelder. Dat Koster besloot om Krohn-Dehli weer bij de selectie te halen, is echter vooral gebaseerd op een oud inzicht. ''Ik ken hem goed,'' aldus Koster. ''Ik heb een jaar met Krohn Dehli gewerkt bij RKC.''
In Waalwijk zal Koster hebben gezien dat de eenmalige Deense international als middenvelder aardig uit de voeten kan. Met de blessures van Edgar Davids (beenbreuk), Laurent Delorge (achillespees) en Gabri (kuit) is versterking in die linie gewenst. Het duel van vorige week met Vitesse (4-1 zege) toonde aan dat een middenveld met Robbert Schilder, Siem de Jong en Mitchell Donald te licht is. De tweede helft was Vitesse beduidend sterker dan Ajax.
''Krohn-Dehli is een multifunctionele speler,'' aldus Koster. ''Zijn beste positie vind ik links op het middenveld, maar hij kan ook als rechtshalf uit de voeten.''
De loopbaan van de Deense speler die als junior naar Amsterdam kwam, maakt opmerkelijke stuiterbewegingen. Feitelijk is hij bezig aan zijn derde leven bij Ajax. De kleine middenvelder stond van 2000 tot 2004 al onder contract, maar toen speelde hij geen enkele wedstrijd in het eerste elftal. Vervolgens werd hij uitgeleend aan RKC, dat hem een jaar later transfervrij van Ajax overnam.
'In de winterstop veel spelers weer terug'
Nadat hij zijn contract in Waalwijk had uitgediend, nam Ajax hem in 2006 opnieuw transfervrij over. In dat jaar mocht hij drie keer meedoen met het eerste elftal, waarna hij in de winterstop werd uitgeleend aan Sparta. Bij zijn terugkeer bij Ajax in 2007 kreeg hij in zijn enige gesprek met Ten Cate te horen dat hij terug mocht naar Jong Ajax.
''Of Krohn-Dehli dit seizoen bij de selectie blijft, valt nog te bezien,'' aldus Van Geel. ''In de winterstop komen veel spelers weer terug van blessures.'' Ook Leonardo, in wie Koster in eerste instantie geen linksbuiten, maar een centrumspits ziet, meldt zich dan weer aan het front. Hij hervat komende week de groepstraining.
In de periode tot aan de winterstop wil Ajax proberen 'punten te blijven sprokkelen', zoals Koster de gang naar de koppositie in de eredivisie voorzichtig aanduidde. ''December is een belangrijke maand.'' Het duel van morgen meegerekend spelen de Amsterdammers nog zes duels voor het einde van het jaar.
Voor de jaarwisseling moet middenvelder Hedwiges Maduro hebben gezegd of hij wil ingaan op de contractverlenging die Ajax hem heeft gedaan. ''We willen uiterlijk 20 december graag weten wat hij doet,'' aldus Van Geel.
Volgens de technisch directeur kan Ajax Maduro voor die tijd geen zekerheid bieden over de opvolging van Koster. ''We nemen de tijd om een geschikte trainer te vinden en we stellen onszelf geen deadline,'' aldus Van Geel.
© Het Parool, 01-12-2007
Het staat Gabri wel goed moet ik zeggen. En als Rommedahl die aan had gehad dan zag hij er ook niet uit als een watje.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:39 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Het is echt heel erg tokkie inderdaad.
Maduro moet eens een heel seizoen goed spelen. Ik denk dat hij nog niet toe is aan een buitenlands avontuur, want hij kan zomaar weer terugvallen naar een belabberd niveau.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:54 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Leonardo als centrumspits. Apart.
En ik mag toch hopen dat ze wel iets meer daadkracht naar Maduro uiten; je zal hem maar transfervrij de deur uit doen.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef jna het volgende:
Davids vanavond bij Raymann is laat
wordt het ook nog een keer herhaald?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef jna het volgende:
Davids vanavond bij Raymann is laat
Zo, die trui die Gabri aanheeft is echt wel mooiquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:20 schreef w00h00 het volgende:
kijk rommedahl er eens bij staan, zo sta ik er ook bij als ik net in me broek heb gescheten.quote:Op zaterdag 1 december 2007 19:43 schreef S-Two het volgende:
[..]
Zo, die trui die Gabri aanheeft is echt wel mooi.
Wie?quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:55 schreef F1Bas het volgende:
Aisatti zou zo maar eens kunnen komen als ik dat interview hoor.
Lekker boeiend.quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:59 schreef jna het volgende:
[..]
Wie?
nog 1 keer dan, Aissati met dubbel s.
Trouwens:
Davids
Aissati mag van mij komen hoor....quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:55 schreef F1Bas het volgende:
uitzendinggemist.nlquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
wordt het ook nog een keer herhaald?
Die gast toen met zijnPSV shirt waar Van Persie op stondquote:Op zaterdag 1 december 2007 23:03 schreef jna het volgende:
Ja staat zo lullig als iemand hier dalijk een shirtje laat bedrukken waar Aisatti op staat
Of die AZ'er met z'n tattooquote:Op zondag 2 december 2007 01:19 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die gast toen met zijnPSV shirt waar Van Persie op stond
doet me denken aan die reclamequote:Op zondag 2 december 2007 01:42 schreef BigKahuna het volgende:
Ik heb een shirt van Brazilie met Maradona achterop.
Ik zag hem op vakantie en ik kon hem niet zomaar daar laten
Helden reclamequote:
Denk ik ook. Zoveel blessure's kan ons gaan opbreken.quote:Op zondag 2 december 2007 09:35 schreef StarGazer het volgende:
Wordt nog een lastige wedstrijd denk ik.
quote:
0-8quote:Op zondag 2 december 2007 12:44 schreef Houniet het volgende:
[..]
het gaat 6-1 worden [ afbeelding ]
zo heeft ieder zijn eigen visiequote:
Zeker.. nac incasseert weinig goals.. normaliter..gaan wij vandaag verandering in brengenquote:Op zondag 2 december 2007 09:35 schreef StarGazer het volgende:
Wordt nog een lastige wedstrijd denk ik.
omdat marketingtechnisch natuurlijk onverantwoord is om zomaar even je logo te veranderen omdat retro weer helemaal hot is in de maatschapij.quote:Op vrijdag 30 november 2007 21:50 schreef jna het volgende:
Waarom kan Ajax het oude logo wel op casual kleding zetten maar niet op de wedstijdshirts
als de KNVB van Basten maar niet bij ons dumptquote:Op zondag 2 december 2007 13:02 schreef MaxC het volgende:
1 ding is nu duidelijk: Van Basten is na de zomer werkloos
Zou me niks verbazen, net als elke thuiswedstrijd:quote:
BRON?quote:Op zondag 2 december 2007 13:02 schreef MaxC het volgende:
Poule voor het EK:quote:
Nee joh, al die Italianen staan de hele wedstrijd in de rij om een handtekening van hem te vragenquote:Op zondag 2 december 2007 13:02 schreef MaxC het volgende:
Ja mijn eerste indruk ook, hele tijd benadrukken dat spelen het meest belangrijk is...quote:Op zaterdag 1 december 2007 22:55 schreef F1Bas het volgende:
En waar dat is is voor hem niet belangrijk. Lees als: als ik bij Ajax meer kan spelen vindt hij dat prima.quote:Op zondag 2 december 2007 13:47 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ja mijn eerste indruk ook, hele tijd benadrukken dat spelen het meest belangrijk is...
Stekelenburg, Ogararu, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Maduro, De Jong, Luque, Huntelaar, Suarezquote:Op zondag 2 december 2007 13:53 schreef versteegrob het volgende:
opstelling al bekend?
Gabriquote:Op zondag 2 december 2007 14:06 schreef Urquhart het volgende:
Stekelenburg, Ogararu, Heitinga, Vertonghen, Emanuelson, Gabri, Maduro, De Jong, Luque, Huntelaar, Suarez
Dan mis je de cultfactor, een belangrijke schakel in een winning team.quote:Op zondag 2 december 2007 14:00 schreef zjroentje het volgende:
wtf zitten er voor gasten in de redactie van Ajax Life?
Paar weken geleden stond er een lijste in met 'gewenste aankopen' voor in de winterstop (oa Kargbo en meer van dat soort spelers) en nu een stuk over de tweede spits van Ajax. Volgens hun hadden we beter Berry Powell kunnen halen ipv Urzaiz.
Ja maar hij en Maduro zouden vermoedelijk toch wel spelen.quote:
Gelukkig maarquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:21 schreef Black-Death het volgende:
Denk niet dat Leonardo veel speeltijd zal krijgen als Koster hem als centrum spits ziet...
Nou ja, het voelt en ziet er uit als zo'n ongelooflijk kankerwedstrijd als tegen Excelsior vorig seizoen.quote:Op zondag 2 december 2007 15:09 schreef Zwansen het volgende:
Ben bang dat jullie nog wel scoren vlak voor rust en dan simpel winnen met 3-1.
Inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2007 15:12 schreef MisterJ.Lo het volgende:
Huntelaar hou gewoon je tering bek dicht en ga voetballen inplaats van telkens te bekvechten met je medespelers![]()
quote:Op zondag 2 december 2007 15:18 schreef jna het volgende:
is er een keer een kansje dat Urzaiz erin komt zit iedereen hier nog te zeiken. Wat willen jullie nou
quote:Op zondag 2 december 2007 15:35 schreef twi het volgende:
Blom mag trouwens gewoon onder een vrachtwagen komen. Zijn we van die randdebiel af.
Jij niet in de Arenaquote:Op zondag 2 december 2007 15:30 schreef Houniet het volgende:
2de helft met 1 minuut. ben benieuwd
Ze zijn allemaal waardeloos vandaag, op Maduro na.quote:Op zondag 2 december 2007 15:57 schreef Fides het volgende:
Verschrikkelijk zeg. Ogararu en Urby zijn verdedigend echt waardeloos.
Inderdaad.quote:Op zondag 2 december 2007 15:58 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal waardeloos vandaag, op Maduro na.
boeit me allemaal niet meer man ik ga gewoon weg ofzo dadelijkquote:Op zondag 2 december 2007 16:01 schreef venomsnake het volgende:
goal van KJ afgekeurd
Het is dus zover. Als de aanval een offday heeft, dan heeft Ajax een probleem.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:33 schreef Trancelocator het volgende:
Maar goed, we hebben Koster nog niet gezien bij echt grote tegenslagen, zoals een (dikke) nederlaag of een kleine reeks van nederlagen. Ik hoop dat het niet zo ver komt, maar als Ajax zo blijft verdedigen dan is het een kwestie van tijd.
Tot nu toe wist Koster goed om te gaan met het vertrek van Stam, het aloude blessureleed en het 'Spaanse temperament', maar hoe houdt hij zich als Ajax verliest en het veeleisende publiek een beetje onrustig wordt?
Nogmaals ik hoop dat het niet zo ver komt.
Onwijs boeiend.quote:Op zondag 2 december 2007 16:01 schreef venomsnake het volgende:
Wel kut dat NAC nu 3 punten pakt, Twente ook al..
Mooie kutdag voor Grunn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |