MM: Froger look-a-like bij Idolsquote:Op donderdag 29 november 2007 22:09 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Waar moeten we hem van kennen?
alvast waarschuwing: ik heb geen tijd om een nieuw topic te openen
quote:Op donderdag 29 november 2007 22:14 schreef MadMaster het volgende:
Froger look-a-like bij Idols?
quote:Op donderdag 29 november 2007 11:40 schreef ranja het volgende:
Elvis heeft zo'n 30x op 1 gestaan in de Amerikaanse hitparade.
Slechts bij 1 van die nummers heeft hij zelf meegeschreven.
Welk nummer?
We kunnen verder...quote:Op vrijdag 30 november 2007 08:15 schreef Mark het volgende:
Annabella Lwin van Bow Wow Wow?
Inderdaad, een goed begin van de dag, dusquote:Op vrijdag 30 november 2007 08:36 schreef bartrid het volgende:
pure morning van placebo.
MadMaster +1quote:Op donderdag 29 november 2007 19:08 schreef MadMaster het volgende:
Hebben we Heartbreak Hotel al gehad?
Nee, die niet heurquote:Op vrijdag 30 november 2007 10:21 schreef Mark het volgende:
Gok op Sex and the City
nope, hij speelt een rockster in een plaatselijk bandje. Geweldige rol vind ik.quote:
Die inderdaadquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:16 schreef Mark het volgende:
Gillmore Girls?
Niet hier, dit is meer foute vrijdagquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:54 schreef MadMaster het volgende:
Beenwarmers neigen naar bepaalde hardrockbands eind jaren 70/begin 80...
afbeelding ]
quote:Apparentlysays she'll be "too nervous" if her husband is around.
wie met wat?quote:So if you wanna get up and if you wanna get down
I tell you baby that whats love is all about!
Yeah!
Overigens voor de gelegenheid opnieuw ingezongen door Steve Winwood himself-tvp.quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:04 schreef Mark het volgende:
Nog een hint: blijkbaar is zijn bekendste nummer gebaseerd op een sample van Steve Winwood's "Valerie"
Ze zijn allebei brildragend en Tony zal ook wel eens in een bed gelegen hebben...quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:11 schreef knars het volgende:
Ben even een half uurtje weg ivm boodschappen, er zijn twee voor de hand liggende links te vinden in de jaren '70.
quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:30 schreef bartrid het volgende:
Ik kom niet verder dan David Bowie.
quote:As the de facto leaders of the Washington, D.C., hardcore scene, the band pioneered the straight-edge mentality by emphasizing impossibly fast tempos, brief songs, political lyrics, and a drug- and alcohol-free lifestyle.
ja, en primaquote:Op zaterdag 1 december 2007 14:34 schreef knars het volgende:
bedoel je dat mijn antwoord 100% fout is en ik een nieuwe gok kan wagen?
quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:00 schreef bukgeit het volgende:
De stem van Thomas The Tank Engine en Thomas De Trein ingesproken.
Iedereen weet dat dat nooit een hit is geweestquote:Op zaterdag 1 december 2007 21:58 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Niemand die die prachtige op het einde van Eisbaer noemt
Achja..even overheen gelezenquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:20 schreef ranja het volgende:
[..]
Iedereen weet dat dat nooit een hit is geweest
Ranja krijgt het punt, omdat Nederwiet nooit een hit is geweest.quote:Op zaterdag 1 december 2007 21:35 schreef ranja het volgende:
Gerry Rafferty - Baker Street
Candy Dulfer - Saxuality
Clarence Clemons & Jackson Browne - You're a Friend of Mine
Men at Work - Overkill
UB40 - Food for Thought
Madness - One Step Beyond
Bruce Springsteen - Dancing in the Dark
Vanessa Paradis - Joe le Taxi
Rick James - Glow
Plastic Bertrand - Ca plane pour moi
volledig sax:
Billy Vaughn - Sail Along Silvery Moon
Pigbag - Papa's Got a Brand New Pigbag
Over welk nummer gaat dit?quote:Borrowing so heavily from Sam Cooke's "Yeah, Man" that the late Cooke gets a songwriting credit alongsideand producer/bandleader Otis Redding,
is both a minor classic of southern soul and one of the most self-serving songs in the history of popular music.
who sounds so much like his mentor Redding that to this day, many casual fans still think that this is one of Redding's hits, cheerleads for Stax/Volt Records and the Muscle Shoals sound, along with godfathers of the form like James Brown and Lou Rawls, with verses that consist almost entirely of song titles and artist names.
So what makes this song different from the ghastly likes of Reunion's "Life Is A Rock (But the Radio Rolled Me)"? It's the sense of a scene celebrating itself, for no other reason than they know that they're doing good work, music that will last for years, and they want to take a moment (or two minutes and 20 seconds) to give themselves a pat on the back.
If any group of musicians deserved a little burst of self-approbation, it's these guys, and unlike most examples of "look how cool we are!" showboating in the history of rock and roll -see, as a counterexample, nearly Keith Emerson's entire career- the musicians' joy in themselves translates fully to the listener.
Vraag ik dat...quote:Op zondag 2 december 2007 11:15 schreef ranja het volgende:
Ja, ik zing 'm wel zo mee maar geen idee van wie het is.
als het niet "Do you like good music" oid is.quote:Op zondag 2 december 2007 11:15 schreef ranja het volgende:
Ja, ik zing 'm wel zo mee maar geen idee van wie het is. de echte titel
Van Arthur Conley. Enkele jaren terug overleden in het pitoresque Ruurlo.quote:Op zondag 2 december 2007 11:22 schreef peaceman het volgende:
sweet soul music?
Van wie weet ik ook niet.
Goede timing heb je.... Was een goed optreden op LL 2001quote:Op zondag 2 december 2007 11:31 schreef brother52 het volgende:
Is die met zonnebril Dean DeLeo? Dan moeten het de Stone Temple Pilots wel zijn.
Ik heb het opgezocht:quote:Op zondag 2 december 2007 16:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik denk eerder aan Army Of Me
zeer close ben je nuquote:Op zondag 2 december 2007 16:49 schreef Mark het volgende:
Army of Anybody dan?
ja.quote:Op zondag 2 december 2007 16:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Army Of Anyone?
hun discogs blinkt ook niet uit in omvang, maar die is misschien niet compleet.quote:
quote:Oh Shirley, oh Deborah, oh Julie, oh Jane
I wrote so many songs about you
I forget your name (I forget your name)
Jennifer, Alison, Phillipa, Sue, Deborah, Annabel too
Jennifer, Alison, Phillipa, Sue, Deborah, Annabel too
I forget your name
quote:But now I hear you found somebody new
And that I never meant that much to you
To hear that tears me up inside
And to see you cuts me like a knife
I guess
quote:Op maandag 3 december 2007 10:14 schreef cafca het volgende:
Heeft-ie iets met de Eagles te maken?
quote:I actually played the lead guitar parts on, using a 61-62 SG Les Paul, a 68 Marshall Plexi 100w half stack and a home-made overdrive box in front of the Marshall. Regarding the 'beep beeps' as I call them, when the producer asked me to play some fills in between the verses, as a joke I said how about something spacey like this and I did the pickup switch/string bending thing. I saw him stand up in the control booth and he said "that's it! let's record that!" so we did. (There was no slide involved, just my fingers, and I used the bridge humbucker and the pickup switch). The fuzz part is
with a built-in overdrive circuit built into his Tele pickguard.
quote:The resulting sound was an innovative and compelling combination of gospel and psychedelic rock music, with loud drums, distorted electric guitar, clapping hands, tambourines, and a female gospel backing chorus. Because of its unusual lyrics and style, the record company were initially reluctant to issue it, but was finally released as a single after two other singles from the album had poor sales.
Ik betwijfel het, maar vanavond ga ik 'Red Hot' wel weer eens opzoeken.quote:
Voor welke artiesten (quote:[q]Look up in the sky
Up toward the north
There are three new stars
Brightly shining forth
They're shining oh so bright
For heaven above
Gee, we're gonna miss you
Everybody sends their love- you were just starting to realize your dreams
Everyone calls me a kid
But you were only seventeen
Now the mighty God has called you
Oh so far away
Maybe it's to save some boy or girl
Who might 've gone astray
And with your star shining
To the dark and lonely night
To light the path and show the way
The way that's right
Everybody sends their love- I can still see you
With that shy grin on your face
Seemed like your hair was always a little bit messed up
Kinda outta place
Not many people actually knew you, or understood how you felt
But just a song, just a song from you could make the coldest heart melt
Well you're singing for God now
In his chorus in the skyI'll always remember you with tears in my eyes
Everybody sends their love
I see a stout manis your name
God called you to heaven, maybe for new fortune and fame
Keep wearing that big Stetson hat
And ramble up to the mike
And don't forget that wonderful words
You know what I like
Look up in the sky
Up toward the north
There are three new stars
Brightly shining forth
They're shining oh so bright
For heaven above
Everybody sends their love
Buddy Holly, Ritchie Valens en The Big Bopper?quote:Op maandag 3 december 2007 13:49 schreef belsen het volgende:
[..]
Voor welke artiesten (-
-
) zong Eddie Cochran dit lied?
Dat zijn ze helemaal en helemaal in de goede volgorde.quote:Op maandag 3 december 2007 14:09 schreef MadMaster het volgende:Ritchie Valens (17)
Buddy Holly (shy grin)
Big Bopper (Stetson hat)
Nee, waar ik op doel heeft niets met hitparade's te maken...quote:Op maandag 3 december 2007 15:47 schreef cafca het volgende:
Allemaal meerdere keren in de hitparade gestaan?
Verboden is niet het goede woord en een shitty reden was het op zich ook niet...quote:Op maandag 3 december 2007 17:46 schreef Charmian het volgende:
Iemand heeft ze verboden om één of andere shitty reden?
Je wordt warm, hoewel het niet om Iran gaat...quote:Op maandag 3 december 2007 18:15 schreef peaceman het volgende:
Verboden in Iran?
Geen islamitisch land en een boycot was het nog net niet...quote:Op maandag 3 december 2007 18:49 schreef peaceman het volgende:
geboycot in islamitische landen oid?
Zoals ik al eerder zei was het geen absolute boycot (dus de nummers konden wel gedraaid worden) en het was later dan de Golfoorlog.quote:Op maandag 3 december 2007 19:12 schreef bukgeit het volgende:
De nummers werden niet gedraaid ten tijde van de Golfoorlog?
Ook niet.quote:Op maandag 3 december 2007 19:49 schreef ranja het volgende:
Op de zwarte lijst na de aanval op Afghanistan?
Dat is de boosdoener (weer eens een keertje)...quote:Op maandag 3 december 2007 19:50 schreef Captain_Redbeard het volgende:
Clearchannel wil deze nummers niet draaien via haar radiostations ?
En dit is het antwoord wat ik zocht.quote:Op maandag 3 december 2007 19:51 schreef bukgeit het volgende:
Daarom gebruikte ik juist ook het woord 'boycot' niet.
Minder gewenste liedjes na 11 september?
Groot qua oppervlakte, klein qua opvattingen en dat geldt voor alles (behalve oorlog en wapens, hetgeen Amerika hun status geeft)...quote:Op maandag 3 december 2007 19:58 schreef peaceman het volgende:
Waar een groot land klein in kan zijn zeg....
quote:Op maandag 3 december 2007 20:13 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Shootyz Groove
Gorky's Zygotic Mynci
Boyzone
Yazoo
Crazy Horse
36 Crazyfists
24-7 Spyz
Mazzy Star
Ladysmith Black Mambazo
Crazytown
Dozy? (van Dave Dee, Beaky, Mick & Tich?)quote:Op maandag 3 december 2007 20:24 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Wie zien we hier?
[ afbeelding ]
Geen vervolgvraag. En zie boven voor solide hint.quote:Op maandag 3 december 2007 20:29 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Dozy? (van Dave Dee, Beaky, Mick & Tich?)
Eddie Hodges dusquote:Op maandag 3 december 2007 20:54 schreef cafca het volgende:
Die gast van I'm gonna knock on your door, maar hoe heette die ook alweer......
belsen +1quote:Op maandag 3 december 2007 23:52 schreef belsen het volgende:
Een 3d brilletje...
mooie vraag MMquote:Op maandag 3 december 2007 21:13 schreef MadMaster het volgende:
A. [ afbeelding ]
B. [ afbeelding ]
C. [ afbeelding ]
Verzin hier eens 3 Engelstalige nummers + uitvoerende(n) bij...
Te veel hints gegeven?quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:51 schreef ranja het volgende:
Tina Charles?
MadMaster +1quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:37 schreef MadMaster het volgende:
Republica - Drop Dead Gorgeous
Die heb jij dus ook, begrijp ik hieruit...quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:57 schreef ranja het volgende:
Anne Clark - Our Darkness
bukgeit +1quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:40 schreef bukgeit het volgende:
My Sister van Juliana Hatfield. Pffffff....
Bij mijn weten niet... kan vanavond eens op de hoes kijken of er staat wie het zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:58 schreef MadMaster het volgende:
En die vent rechts is geen bandlid dus en ook niet bekend van iets anders...
Hij lijkt wel op iemand....quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:58 schreef MadMaster het volgende:
En die vent rechts is geen bandlid dus en ook niet bekend van iets anders...
Ik was al bang dat er een reaktie zou komen van : "Dan ken je hem vast ergens anders van." of zoiets, maar kennelijk ben ik dus niet de enige bij wie die persoon bekend overkomt...quote:
Ja, ik heb ook zoiets van: " ik ken hem ergens van", maar dat heb ik bij 90% van de foto's hierquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:02 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ik was al bang dat er een reaktie zou komen van : "Dan ken je hem vast ergens anders van." of zoiets, maar kennelijk ben ik dus niet de enige bij wie die persoon bekend overkomt...![]()
Misschien vanwege gebrek aan line-upquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:35 schreef MadMaster het volgende:
P.S. Op Last.fm is de popquiz verdwenen als event
Men Without Hats...quote:
Was er eindelijk een reden om last.fm wat vaker te bekijken/gebruiken, krijgen we dit weer...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:49 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Misschien vanwege gebrek aan line-up
Waarom zou dat een reden zijn..quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:50 schreef MadMaster het volgende:
Was er eindelijk een reden om last.fm wat vaker te bekijken/gebruiken, krijgen we dit weer...![]()
quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:57 schreef ranja het volgende:
Zoot woman? vanwege de witte overhempjes
Ok, wat overdreven, maar ik had al een tijdje terug een account aangemaakt bij last.fm, maar deed er niks mee omdat ik nauwelijks muziek via mijn computers afspeel.quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Waarom zou dat een reden zijn..
Dank wederom.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:11 schreef belsen het volgende:
* NU ONLINE:
De nieuwe stand...
[ afbeelding ]
quote:is een Iers trio, dat in eigen land twee jaar geleden al de aandacht wist te trekken met haar debuut Waltzing Alone, maar dat nu, na een uitstapje naar de VS vorig jaar, ook eindelijk het Europese vasteland weet te bereiken. Volkomen terecht overigens, want
is een opvallend goede plaat. Op het ook nog eens prachtig verpakte
maakt
heel veel indruk met een serie wonderschone popliedjes vol melancholie. Popliedjes met invloeden uit de folk en de psychedelica die de band al de vergelijking hebben opgeleverd met onder andere The Beatles, Radiohead, The Shins, Simon & Garfunkel en Leonard Cohen. Vergelijkingen die geen van allen onzinnig zijn, maar ook geen van allen heel lang overeind blijven. Op haar debuut schotelt
ons muziek voor om smoorverliefd op te worden. Ietwat weemoedige muziek met prachtige harmonieën, wonderschone melodieën en een afwisselende en originele instrumentatie.
Dat klopt, die zijn het ook nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:45 schreef belsen het volgende:
The Thrills zijn toch met meer, dacht ik...
Doe ik ook, maar alleen als ik dr zin in hebquote:Op dinsdag 4 december 2007 18:31 schreef MadMaster het volgende:
[..]
In mijn beleving scoort Newbiedoobiedoo overigens meer dan ik...
pvdt? dan moet het met deze hint lukken:quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:31 schreef knars het volgende:
pvdt, ik veto het metalverbod en arrr! nog vier punten en die tiende plaats is voor mij!
Nee, maar je komt in de buurt. er moet nog iets achter......quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:32 schreef MadMaster het volgende:
Da's het Guggenheim Museum in New York.
Bestaat er zoiets als The Guggenheims?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |