Dat 7 kleuren schijten valt wel mee denk ik, ik denk dat het eerder een inschatting is van reacties die zullen volgen na zo'n film.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Moet een filmpje alle problemen oplossen dan?
Het feit alleen al dat iedereen zeven kleuren in zijn broek schijt bij de gedachte aan de reactie van de "heren" moslims spreekt toch al boekdelen?
zeker niet, en dat hoor je mij dan ook niet zeggen.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is het verbieden van bepaalde boeken of films en oplossing?
Vind ik ook wat jammer jaquote:Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef Morendo het volgende:
Ik vind het raar dat de Nederlandse Moslim Raad jongeren nu al een alibi geeft om eens flink te rellen na verschijning van Wilders' film. "Dat Amsterdam-West wordt afgebroken is jammer, maar we hebben jullie nog zo gewaarschuwd". De vrijheid van meningsuiting wordt weer geweld aan gedaan vrees ik.
Hier:quote:Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef nonzz het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat hij dat niet mag? Tuurlijk mag hij het. Het zou absoluut verschrikkelijk zijn als het niet meer zo mogen.
maak ik uit op dat jij vindt dat mensen niet een boek mogen aanpakken, maar alleen de mensen die in dat boek geloven.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:31 schreef nonzz het volgende:
Hou vooral niet de mensen verantwoordelijk voor hun daden, maar pak de symbolen zoals boeken en cartoons maar eens flink aan! Dat helpt vast wel.
Stel dat Monty Python met een vergelijkbare film over Mohammed komt als destijds over het leven van Jezus?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat die Moslim Raad (door wie gekozen/wie wordt er eigenlijk vertegenwoordigd!?) al begint te piepen en te dreigen met "Franse rellen" die ze natuurlijk niet kunnen stoppen; voordat die film er überhaupt is. In zoverre heeft Wilders zijn doel al bereikt; die Moslim Raad is iig. nog een stuk dommer dan onze nationale Rel Limbo.
En ik verwacht niet zoveel van Wilders; maar er is natuurlijk niet veel wat gemakkelijker is dan een godsdienst de grond in te boren/ belachelijk te maken.
Daar leent iedere godsdienst zich prima voor, en sommige godsdiensten nog iets makkelijker.
Bovenaan m'n post staat niet voor niets "You're not helping"quote:Op woensdag 28 november 2007 18:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Hier:
[..]
maak ik uit op dat jij vindt dat mensen niet een boek mogen aanpakken, maar alleen de mensen die in dat boek geloven.
Tenzij er geen sneer in die eerdere post zat. Kan, heb ik je verkeerd begrepen.
dat zou idd een handiger antwoord zijn geweestquote:Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef FJD het volgende:
[..]
Hoe moeilijk is nu om gewoon te zeggen: "Wilders is een schreeuwlelijk, z'n mening interesseert ons geen zak maar zodra de film is er zullen we deze wel scannen op discriminerende uitlatingen".
Maar vind jij het dan terecht dat zo iemand dan bedreigd wordt? Of dat landgenoten in moslimlanden hun leven niet meer zeker zijn?quote:Op woensdag 28 november 2007 18:47 schreef nonzz het volgende:
[..]
Bovenaan m'n post staat niet voor niets "You're not helping"
Hij mag het wel, maar het helpt niet. Hij, jij en ik mogen van alles doen. De vraag is alleen of dat het probleem gaat oplossen. Iedereen mag (vreedzaam) demonstreren tegen cartoons, maar dat helpt niet tegen minder cartoons. Flims maken waarin je de koran belachelijk maakt helpt niet tegen (extremistische) moslims.
Dat is wat anders dan dat het van mij niet zou mogen. Iedereen moet vooral tegen cartoons gaan demonstreren als ze dat willen, en films maken over "de fascistische koran". Ik zal niemand tegen houden.
Conclusie is iig dat ze een lousy PR beleid hebbenquote:Op woensdag 28 november 2007 18:50 schreef Marietje_34 het volgende:
dat zou idd een handiger antwoord zijn geweest
als zo'n film technisch gesproken een paar honderd jaar terug mogelijk zou zijn geweest, had ik dat zeker niet uitgesloten neequote:Op woensdag 28 november 2007 18:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Stel dat Monty Python met een vergelijkbare film over Mohammed komt als destijds over het leven van Jezus?
Is het dan logisch dat alle Engelsen wereldwijd tot groot wild worden bestempeld?
quote:Op woensdag 28 november 2007 18:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar vind jij het dan terecht dat zo iemand dan bedreigd wordt? Of dat landgenoten in moslimlanden hun leven niet meer zeker zijn?
Anders gesteld: Heb jij er dan begrip voor dat moslims om zo'n film flippen en onschuldige mensen gaan vermoorden?
Want, dat dat gaat gebeuren, daar kun je donder opzeggen. Zelfs als het filmpje niet haatzaaiend is.
Moslims zijn al tot in het diepst van hun ziel gekrenkt als je maar een tekeningetje maakt van hun profeet, laat staan een complete film.
Ik pleit voor een Life of Achmed!
We leven geen paar honderd jaar terug. Ook moslims niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
als zo'n film technisch gesproken een paar honderd jaar terug mogelijk zou zijn geweest, had ik dat zeker niet uitgesloten nee
Qua moraalquote:Op woensdag 28 november 2007 18:59 schreef Gia het volgende:
Tenzij jij wilt beweren dat moslims nog in de middeleeuwen leven.....
Nouuuuuuuuu....quote:Op woensdag 28 november 2007 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
We leven geen paar honderd jaar terug. Ook moslims niet.
ik wilde alleen maar aangeven dat er vanuit het christendom net zo goed 'uit naam van God' andersdenkenden zijn vervolgd en afgeslacht.quote:Op woensdag 28 november 2007 18:59 schreef Gia het volgende:
[..]
We leven geen paar honderd jaar terug. Ook moslims niet.
Dus?quote:Op woensdag 28 november 2007 19:07 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik wilde alleen maar aangeven dat er vanuit het christendom net zo goed 'uit naam van God' andersdenkenden zijn vervolgd en afgeslacht.
Gelukkig word dat steeds minder. Vooral in landen als Nederland komt zeer weinig christelijk geweld voor. Dus het christen-bashen heeft zin gehad.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:07 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
ik wilde alleen maar aangeven dat er vanuit het christendom net zo goed 'uit naam van God' andersdenkenden zijn vervolgd en afgeslacht.
Ja, 1000 jaar geleden ongeveer, geloof dat we die tijd voorbij zijn en dat wil ik graag zo houden.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:07 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |