abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54898850
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Sooow hé, jij bent humor zelve man.
Dank je
  woensdag 28 november 2007 @ 18:05:28 #102
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54898899
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:41 schreef HokkePok het volgende:
Ik zet ook vraagtekens bij het motief, want zo'n soort film is immers al meerdere keren vertoond. Redelijk egoistisch want hij kan hiermee meer raken dan alleen zijn persoontje. Ik heb persoonlijk het idee dat Wilders van zichzelf al suicidaal is en daarom ook gevaarlijk bezig is. Iemand met een 'fuck the world' mentaliteit als Wilders hoort natuurlijk niet in de landelijke politiek thuis.
het enige motief van Wilders is om met zo'n film nog eens effe lekker olie op het vuur te gooien, en verder te gaan met zijn kruistocht tegen de islam.

En idd, als er tegen die tijd beelden op het journaal verschijnen van nederlandse vlaggen die in moslimlanden verbrand worden, zal hij dat presenteren als een bevestiging van zijn eigen propaganda, dat al die minderwaardige moslims 'niet tegen kritiek kunnen' en zich beroepen op zijn vrijheid van meningsuiting.

En die grote groep domme schapen hier trapt er helaas nog in ook.
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_54898945
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

het enige motief van Wilders is om met zo'n film nog eens effe lekker olie op het vuur te gooien, en verder te gaan met zijn kruistocht tegen de islam.

En idd, als er tegen die tijd beelden op het journaal verschijnen van nederlandse vlaggen die in moslimlanden verbrand worden, zal hij dat presenteren als een bevestiging van zijn eigen propaganda, dat al die minderwaardige moslims 'niet tegen kritiek kunnen' en zich beroepen op zijn vrijheid van meningsuiting.

En die grote groep domme schapen hier trapt er helaas nog in ook.
Die vlagverbrandingen, die zijn pas dom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:08:42 #104
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54898969
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:07 schreef Apropos het volgende:

[..]

Die vlagverbrandingen, die zijn pas dom.
die zijn idd ook dom.
pi_54898988
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:05 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

En dat is dan toch ook zo?
pi_54899022
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:08 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

die zijn idd ook dom.
Ik heb niets op met de PVV, maar telkens als ik zie hoe volkomen achterlijk enorme groepen kunnen reageren op basis van religieuze emotie groeit mijn verlangen om ze met een hogedrukspuit The origin of species toe te dienen.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_54899105
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:09 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En dat is dan toch ook zo?
Als je doelbewust de vrijheid van meningsuiting gaat gebruiken om anderen te provoceren, en uit te lokken, dan ben je niet goed bezig denk ik. Daar is het niet voor bedoeld.
pi_54899141
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:15 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Als je doelbewust de vrijheid van meningsuiting gaat gebruiken om anderen te provoceren, en uit te lokken, dan ben je niet goed bezig denk ik. Daar is het niet voor bedoeld.

Dus? Zwijgen, pappen en nathouden dan maar?

De tere zieltjes zullen eens boos worden?
pi_54899268
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:16 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Nee, maar tussen problemen aan de orde stellen en haat verspreiden zit toch wel een verschil. Wilders neigt steeds meer naar dat laatste, waardoor hij zelf ook steeds fundamentalistischer wordt. En dat stuit me tegen de borst.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:22:35 #110
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54899280
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:11 schreef Apropos het volgende:

[..]

Ik heb niets op met de PVV, maar telkens als ik zie hoe volkomen achterlijk enorme groepen kunnen reageren op basis van religieuze emotie groeit mijn verlangen om ze met een hogedrukspuit The origin of species toe te dienen.
The origin of species? Heiligschennis!
pi_54899304
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:22 schreef Urquhart het volgende:
En dat stuit me tegen de borst.
Dat hebben steeds meer mensen maar dat neemt niet weg dat hij gewoon z'n mening mag geven, hoe verwerpelijk deze in de ogen van vele ook is.

Wilders misbruikt z'n vrijheid van meningsuiting om tegen zoveel mogelijk schenen te schoppen maar zolang hij niet veroordeeld kan worden zullen we moeten hopen dat de kiezer dat ook in gaat zien.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
  woensdag 28 november 2007 @ 18:24:11 #112
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54899316
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:16 schreef Kanjer het volgende:

[..]

denk jij dan dat zo'n filmpje bijdraagt aan een oplossing?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:27:04 #113
3542 Gia
User under construction
pi_54899380
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:22 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Nee, maar tussen problemen aan de orde stellen en haat verspreiden zit toch wel een verschil. Wilders neigt steeds meer naar dat laatste, waardoor hij zelf ook steeds fundamentalistischer wordt. En dat stuit me tegen de borst.
Haatzaaien mag niet. Als de film haat zaait, dan moet men daar een aanklacht tegenin dienen.

Als moslims overgaan tot geweld, is dat geen bewijs van haatzaaien, maar gewoon van lange tenen.
pi_54899441
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:23 schreef FJD het volgende:

[..]

Dat hebben steeds meer mensen maar dat neemt niet weg dat hij gewoon z'n mening mag geven, hoe verwerpelijk deze in de ogen van vele ook is.

Wilders misbruikt z'n vrijheid van meningsuiting om tegen zoveel mogelijk schenen te schoppen maar zolang hij niet veroordeeld kan worden zullen we moeten hopen dat de kiezer dat ook in gaat zien.
Precies.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:31:28 #115
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54899488
Ik krijg bij Wilders steeds meer het gevoel:"You're not helping!"

Net als sommige moslims die over een paar stomme cartoons vallen. Valt Wilders ineens over een gaar boek. Hou vooral niet de mensen verantwoordelijk voor hun daden, maar pak de symbolen zoals boeken en cartoons maar eens flink aan! Dat helpt vast wel. Dring niet door tot de kern van een probleem, maar maak gewoon een paar krassen op de buitenkant!
lege ton
pi_54899494
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:24 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Moet een filmpje alle problemen oplossen dan?

Het feit alleen al dat iedereen zeven kleuren in zijn broek schijt bij de gedachte aan de reactie van de "heren" moslims spreekt toch al boekdelen?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:33:49 #117
3542 Gia
User under construction
pi_54899547
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:31 schreef nonzz het volgende:
Ik krijg bij Wilders steeds meer het gevoel:"You're not helping!"

Net als sommige moslims die over een paar stomme cartoons vallen. Valt Wilders ineens over een gaar boek. Hou vooral niet de mensen verantwoordelijk voor hun daden, maar pak de symbolen zoals boeken en cartoons maar eens flink aan! Dat helpt vast wel. Dring niet door tot de kern van een probleem, maar maak gewoon een paar krassen op de buitenkant!
Moslims mogen wel commentaar leveren op een paar tekeningetjes waar ze het niet mee eens zijn, maar Wilders mag geen commentaar leveren op een boek waar hij op tegen is?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:34:07 #118
198365 Morendo
The Real Deal
pi_54899556
Ik vind het raar dat de Nederlandse Moslim Raad jongeren nu al een alibi geeft om eens flink te rellen na verschijning van Wilders' film. "Dat Amsterdam-West wordt afgebroken is jammer, maar we hebben jullie nog zo gewaarschuwd". De vrijheid van meningsuiting wordt weer geweld aan gedaan vrees ik. Overigens vind ik zo'n film wel onnodig provocatief en onverstandig om te doen.
Die Lebenslust bringt dich um.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:34:30 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54899566
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:24 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Is het verbieden van bepaalde boeken of films en oplossing?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 28 november 2007 @ 18:34:55 #120
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54899577
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:33 schreef Gia het volgende:

[..]

Moslims mogen wel commentaar leveren op een paar tekeningetjes waar ze het niet mee eens zijn, maar Wilders mag geen commentaar leveren op een boek waar hij op tegen is?
Waar zeg ik dat hij dat niet mag? Tuurlijk mag hij het. Het zou absoluut verschrikkelijk zijn als het niet meer zo mogen.

Je mist duidelijk m'n punt
lege ton
  woensdag 28 november 2007 @ 18:39:14 #121
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54899664
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:31 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Moet een filmpje alle problemen oplossen dan?

Het feit alleen al dat iedereen zeven kleuren in zijn broek schijt bij de gedachte aan de reactie van de "heren" moslims spreekt toch al boekdelen?
Dat 7 kleuren schijten valt wel mee denk ik, ik denk dat het eerder een inschatting is van reacties die zullen volgen na zo'n film.

En ja, persoonlijk lijkt het mij veel zinvoller als er gekeken wordt naar mogelijkheden die bijdragen aan oplossingen van de integratieproblematiek in Nederland. Of beter, in heel Europa. En wat Geert Wilders allemaal uitkraamt, dat draagt zeker niet bij aan oplossingen, integendeel.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:40:10 #122
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54899684
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Is het verbieden van bepaalde boeken of films en oplossing?
zeker niet, en dat hoor je mij dan ook niet zeggen.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:41:00 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54899705
Het probleem is natuurlijk dat die Moslim Raad (door wie gekozen/wie wordt er eigenlijk vertegenwoordigd!?) al begint te piepen en te dreigen met "Franse rellen" die ze natuurlijk niet kunnen stoppen; voordat die film er überhaupt is. In zoverre heeft Wilders zijn doel al bereikt; die Moslim Raad is iig. nog een stuk dommer dan onze nationale Rel Limbo.

En ik verwacht niet zoveel van Wilders; maar er is natuurlijk niet veel wat gemakkelijker is dan een godsdienst de grond in te boren/ belachelijk te maken.
Daar leent iedere godsdienst zich prima voor, en sommige godsdiensten nog iets makkelijker.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_54899721
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef Morendo het volgende:
Ik vind het raar dat de Nederlandse Moslim Raad jongeren nu al een alibi geeft om eens flink te rellen na verschijning van Wilders' film. "Dat Amsterdam-West wordt afgebroken is jammer, maar we hebben jullie nog zo gewaarschuwd". De vrijheid van meningsuiting wordt weer geweld aan gedaan vrees ik.
Vind ik ook wat jammer ja

Hoe moeilijk is nu om gewoon te zeggen: "Wilders is een schreeuwlelijk, z'n mening interesseert ons geen zak maar zodra de film is er zullen we deze wel scannen op discriminerende uitlatingen".
  woensdag 28 november 2007 @ 18:42:02 #125
3542 Gia
User under construction
pi_54899729
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:34 schreef nonzz het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat hij dat niet mag? Tuurlijk mag hij het. Het zou absoluut verschrikkelijk zijn als het niet meer zo mogen.
Hier:
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:31 schreef nonzz het volgende:
Hou vooral niet de mensen verantwoordelijk voor hun daden, maar pak de symbolen zoals boeken en cartoons maar eens flink aan! Dat helpt vast wel.
maak ik uit op dat jij vindt dat mensen niet een boek mogen aanpakken, maar alleen de mensen die in dat boek geloven.
Tenzij er geen sneer in die eerdere post zat. Kan, heb ik je verkeerd begrepen.
  woensdag 28 november 2007 @ 18:44:15 #126
3542 Gia
User under construction
pi_54899789
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef Hyperdude het volgende:
Het probleem is natuurlijk dat die Moslim Raad (door wie gekozen/wie wordt er eigenlijk vertegenwoordigd!?) al begint te piepen en te dreigen met "Franse rellen" die ze natuurlijk niet kunnen stoppen; voordat die film er überhaupt is. In zoverre heeft Wilders zijn doel al bereikt; die Moslim Raad is iig. nog een stuk dommer dan onze nationale Rel Limbo.

En ik verwacht niet zoveel van Wilders; maar er is natuurlijk niet veel wat gemakkelijker is dan een godsdienst de grond in te boren/ belachelijk te maken.
Daar leent iedere godsdienst zich prima voor, en sommige godsdiensten nog iets makkelijker.
Stel dat Monty Python met een vergelijkbare film over Mohammed komt als destijds over het leven van Jezus?

Is het dan logisch dat alle Engelsen wereldwijd tot groot wild worden bestempeld?
  woensdag 28 november 2007 @ 18:47:24 #127
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54899859
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Hier:
[..]

maak ik uit op dat jij vindt dat mensen niet een boek mogen aanpakken, maar alleen de mensen die in dat boek geloven.
Tenzij er geen sneer in die eerdere post zat. Kan, heb ik je verkeerd begrepen.
Bovenaan m'n post staat niet voor niets "You're not helping"

Hij mag het wel, maar het helpt niet. Hij, jij en ik mogen van alles doen. De vraag is alleen of dat het probleem gaat oplossen. Iedereen mag (vreedzaam) demonstreren tegen cartoons, maar dat helpt niet tegen minder cartoons. Flims maken waarin je de koran belachelijk maakt helpt niet tegen (extremistische) moslims.

Dat is wat anders dan dat het van mij niet zou mogen. Iedereen moet vooral tegen cartoons gaan demonstreren als ze dat willen, en films maken over "de fascistische koran". Ik zal niemand tegen houden.
lege ton
  woensdag 28 november 2007 @ 18:50:24 #128
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54899925
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:41 schreef FJD het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is nu om gewoon te zeggen: "Wilders is een schreeuwlelijk, z'n mening interesseert ons geen zak maar zodra de film is er zullen we deze wel scannen op discriminerende uitlatingen".
dat zou idd een handiger antwoord zijn geweest
  woensdag 28 november 2007 @ 18:52:11 #129
3542 Gia
User under construction
pi_54899964
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:47 schreef nonzz het volgende:

[..]

Bovenaan m'n post staat niet voor niets "You're not helping"

Hij mag het wel, maar het helpt niet. Hij, jij en ik mogen van alles doen. De vraag is alleen of dat het probleem gaat oplossen. Iedereen mag (vreedzaam) demonstreren tegen cartoons, maar dat helpt niet tegen minder cartoons. Flims maken waarin je de koran belachelijk maakt helpt niet tegen (extremistische) moslims.

Dat is wat anders dan dat het van mij niet zou mogen. Iedereen moet vooral tegen cartoons gaan demonstreren als ze dat willen, en films maken over "de fascistische koran". Ik zal niemand tegen houden.
Maar vind jij het dan terecht dat zo iemand dan bedreigd wordt? Of dat landgenoten in moslimlanden hun leven niet meer zeker zijn?
Anders gesteld: Heb jij er dan begrip voor dat moslims om zo'n film flippen en onschuldige mensen gaan vermoorden?

Want, dat dat gaat gebeuren, daar kun je donder opzeggen. Zelfs als het filmpje niet haatzaaiend is.
Moslims zijn al tot in het diepst van hun ziel gekrenkt als je maar een tekeningetje maakt van hun profeet, laat staan een complete film.

Ik pleit voor een Life of Achmed!
pi_54899994
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:50 schreef Marietje_34 het volgende:
dat zou idd een handiger antwoord zijn geweest
Conclusie is iig dat ze een lousy PR beleid hebben
  woensdag 28 november 2007 @ 18:57:06 #131
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54900074
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Stel dat Monty Python met een vergelijkbare film over Mohammed komt als destijds over het leven van Jezus?

Is het dan logisch dat alle Engelsen wereldwijd tot groot wild worden bestempeld?
als zo'n film technisch gesproken een paar honderd jaar terug mogelijk zou zijn geweest, had ik dat zeker niet uitgesloten nee
  woensdag 28 november 2007 @ 18:59:13 #132
pi_54900126
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Maar vind jij het dan terecht dat zo iemand dan bedreigd wordt? Of dat landgenoten in moslimlanden hun leven niet meer zeker zijn?
Anders gesteld: Heb jij er dan begrip voor dat moslims om zo'n film flippen en onschuldige mensen gaan vermoorden?

Want, dat dat gaat gebeuren, daar kun je donder opzeggen. Zelfs als het filmpje niet haatzaaiend is.
Moslims zijn al tot in het diepst van hun ziel gekrenkt als je maar een tekeningetje maakt van hun profeet, laat staan een complete film.

[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 28 november 2007 @ 18:59:29 #133
3542 Gia
User under construction
pi_54900133
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:57 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

als zo'n film technisch gesproken een paar honderd jaar terug mogelijk zou zijn geweest, had ik dat zeker niet uitgesloten nee
We leven geen paar honderd jaar terug. Ook moslims niet.

Tenzij jij wilt beweren dat moslims nog in de middeleeuwen leven.....
pi_54900253
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:59 schreef Gia het volgende:

Qua moraal ?
  woensdag 28 november 2007 @ 19:05:20 #135
pi_54900256
quote:

[..]

Nouuuuuuuuu....
pi_54900269
Misschien wordt het wel een comedy
..///
  woensdag 28 november 2007 @ 19:07:20 #137
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54900321
quote:

[..]

ik wilde alleen maar aangeven dat er vanuit het christendom net zo goed 'uit naam van God' andersdenkenden zijn vervolgd en afgeslacht.
pi_54900368
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:07 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

ik wilde alleen maar aangeven dat er vanuit het christendom net zo goed 'uit naam van God' andersdenkenden zijn vervolgd en afgeslacht.
Dus?
..///
  woensdag 28 november 2007 @ 19:12:57 #139
pi_54900480
quote:

[..]

Gelukkig word dat steeds minder. Vooral in landen als Nederland komt zeer weinig christelijk geweld voor. Dus het christen-bashen heeft zin gehad.
pi_54900495
quote:

[..]

Ja, 1000 jaar geleden ongeveer, geloof dat we die tijd voorbij zijn en dat wil ik graag zo houden.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:14:13 #141
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54900518
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:08 schreef wipes66 het volgende:

[..]

Dus?
of je leest effe terug? Ik reageerde op een opmerking van Gia die een vergelijking maakte door het idee van een film over het leven van Mohamed ala 'Life of Brian' aan te halen.
pi_54900533
quote:
Met als verschil dat dat nu niet meer gebeurt op de manier die de extremistische aanhangers van de islam in het heden nog wel doen. Dergelijke gedragingen voeden natuurlijk ook de gedachte dat de islam een achterlijke godsdienst is; kijk eens, het christendom is al zo ver ontwikkeld dat ze ziet dat het in deze tijdgeest mogelijk moet zijn om het geloof te bespotten en het geeft geen pas als wij daarom ongelovigen met de dood bedreigen, mishandelen of doden.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:21:10 #143
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_54900746
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:52 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik geen begrip voor. Maar moeten we mensen beledigen omdat ze daar niet tegen kunnen?
quote:

Ja ze (degene die zich laten krenken, niet alle moslims) zijn nogal snel gekrenkt inderdaad, je hebt ze zo op de kast zitten. Veel te snel als je het mij vraag. Maar wat doe je daar vervolgens mee? Wat doe je met die wetenschap? Je kan 100 keer zeggen dat het belachelijk is, en dat ze lange tenen hebben, maar daar los je niets mee op.
lege ton
pi_54900888
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:21 schreef nonzz het volgende:

Maar moeten we mensen beledigen omdat ze daar niet tegen kunnen?
Ja. Dat rekt de tolerantiegrenzen op, kweekt relativeringsvermogen, en forceert tot stellingname en keuze.
pi_54900948
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:21 schreef nonzz het volgende:

[..]

Nee, daar heb ik geen begrip voor. Maar moeten we mensen beledigen omdat ze daar niet tegen kunnen?
[..]

Ja ze (degene die zich laten krenken, niet alle moslims) zijn nogal snel gekrenkt inderdaad, je hebt ze zo op de kast zitten. Veel te snel als je het mij vraag. Maar wat doe je daar vervolgens mee? Wat doe je met die wetenschap? Je kan 100 keer zeggen dat het belachelijk is, en dat ze lange tenen hebben, maar daar los je niets mee op.
Oke,

En wat is de oplossing dan?

Op je tenen gaan lopen? Vooral niets zeggen uit angst ze te beledigen, dat ze gaan demonstreren, rellen etc.?
  woensdag 28 november 2007 @ 19:33:48 #146
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54901137
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:14 schreef FJD het volgende:

[..]

Met als verschil dat dat nu niet meer gebeurt op de manier die de extremistische aanhangers van de islam in het heden nog wel doen. Dergelijke gedragingen voeden natuurlijk ook de gedachte dat de islam een achterlijke godsdienst is; kijk eens, het christendom is al zo ver ontwikkeld dat ze ziet dat het in deze tijdgeest mogelijk moet zijn om het geloof te bespotten en het geeft geen pas als wij daarom ongelovigen met de dood bedreigen, mishandelen of doden.
da's waar en erg jammer, maar die beredenering klopt natuurlijk niet. Ook in de islam zijn stromingen die streven naar meer afstemming met de 'moderne wereld'.

Al moet ik eerlijk toegeven dat ik niet goed op de hoogte ben van deze stromingen en hoe dit soort processen verlopen, maar ik wissel wel eens van gedachten met een collega van mij die moslim is.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:35:56 #147
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54901192
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:25 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Ja. Dat rekt de tolerantiegrenzen op, kweekt relativeringsvermogen, en forceert tot stellingname en keuze.
waarom denk je dat het bewust beledigen van mensen voor meer tolerantie en relativeringsvermogen zorgt?
pi_54901228
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:35 schreef Marietje_34 het volgende:

waarom denk je dat het bewust beledigen van mensen voor meer tolerantie en relativeringsvermogen zorgt?
Voornamelijk gewenning, en leren nadenken hoe rationeel met belediging om te gaan.
  woensdag 28 november 2007 @ 19:41:51 #149
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54901357
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Voornamelijk gewenning, en leren nadenken hoe rationeel met belediging om te gaan.
vind ik niet, bewust beledigen om het beledigen ... zijn dat de nieuwe normen en waarden waar wij als Westen zo prat op gaan?

Aan de andere kant, er is niets mis met gefundeerde kritiek en dat moet altijd kunnen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 28 november 2007 @ 19:42:11 #150
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_54901363
quote:
Op woensdag 28 november 2007 19:37 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

helaas werkt het zo niet en dat weet jij vast ook wel. Bewust beledigen is ook een vorm van agressie, en zal doorgaans niet zorgen voor gewenning of 'leren nadenken', zoals jij zegt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')