Paul Depla is vermoedelijk strafbaar nu hij seks heeft gepleegd op een openbare plaats. Maar verkrachting binnen het huwelijk, dat slaat natuurlijk helemaal alles. Nu beiden in de raad willen blijven, en de PvdA aanvankelijk ook achter Buld bleef staan, kun je stellen dat de PvdA het vertrouwensbeginsel en de integriteit van wethouders niet meer serieus neemt. Strafbare feiten zijn blijkbaar niet van belang. De vraag is: hoe serieus moeten we de PvdA nu nog nemen?quote:PvdA-raadslid verkrachtte zijn vrouw.
Het half augustus aangehouden PvdA-raadslid Ronald Buld uit Hellendoorn wordt niet alleen verdacht zijn vrouw te hebben mishandeld, maar ook te hebben verkracht. Dat zou Buld hebben gedaan op een parenavond nadat hij zijn vrouw verdovende middelen had toegediend.
Ronald Buld - die woonachtig is in Nijverdal - wil vooralsnog in de raad blijven zitten, want hij weigert zijn zetel op te geven zolang de rechter geen uitspraak heeft gedaan. Maar in persoon zal hij voorlopig niet in de raad verschijnen, want zijn voorarrest is vandaag verlengd in afwachting van nader onderzoek. De advocaat van Buld had om een tussentijdse vrijlating gevraagd, maar de rechter wees dat af omdat de gepleegde feiten te zwaar zijn.
De GroenLinks/PvdA-fractie in Hellendoorn heeft het vertrouwen in Buld inmiddels opgezegd.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
Vuile, smerige en achterbakse verdachtmakingsactie van de rechtse media en deze zelfverklaarde upper-class topicstarter. Dat van Depla is helemaal niet eens bewezen en tóch valt men erover. Maar als er een wordt bewezen dat CDA'ers jarenlang geld hebben geroofd dan baart dat kennelijk een stuk minder opzien.
Smerig, smerig, smerig.
Vuile, smerige en achterbakse verdachtmakingsactie van de rechtse media en deze zelfverklaarde upper-class topicstarter. Dat van Depla is helemaal niet eens bewezen en tóch valt men erover. Maar als er een wordt bewezen dat CDA'ers jarenlang geld hebben geroofd dan baart dat kennelijk een stuk minder opzien.
Smerig, smerig, smerig.
Smerig, smerig, smerig.
Dat de plaatselijke CDA afdeling van Noord-Brabant gemeenschapsgeld heeft geroofd is behoorlijk uit de publiciteit gehouden. Lijkt me toch veel ernstiger.quote:
Hij ontkent het zelf niet eens.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:05 schreef Klopkoek het volgende:
Smerig, smerig, smerig.
Je bent aan het radicaliseren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat de plaatselijke CDA afdeling van Noord-Brabant gemeenschapsgeld heeft geroofd is behoorlijk uit de publiciteit gehouden. Lijkt me toch veel ernstiger.
Kut media, kut RTL, kut GeenStijl, kut rechtse Fokkers.
Och, ik ontduik belastingen ook zoveel mogelijk hoorquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat de plaatselijke CDA afdeling van Noord-Brabant gemeenschapsgeld heeft geroofd is behoorlijk uit de publiciteit gehouden. Lijkt me toch veel ernstiger.
Kut media, kut RTL, kut GeenStijl, kut rechtse Fokkers.
Ik bedoel in vergelijking met wat Depla heeft gedaan.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:20 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Je bent aan het radicaliseren.
Een zelfverklaard links figuur wat gaat janken over gemeenschapsgeld.
En alsof dat erger is dan verkrachting en mishandeling.
En dat is dus veel SCHANDELIJKER dan wat Depla heeft gedaan!!!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Och, ik ontduik belastingen ook zoveel mogelijk hoor
Och, we hebben het over Brabant.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:17 schreef Klopkoek het volgende:
Zullen we het dan eens hebben over de bijstandsfraude in Amsterdam over de jaren heen, getolereerd door de PvdA? Of een wethouder die de tippelzone moet sluiten maar hem zelf regelmatig frequenteerd? Of geld storten via de ontwikkelingshulp aan ideologisch bevriende regimes? (Herfkens).quote:Kut media, kut RTL, kut GeenStijl, kut rechtse Fokkers.
Waarom? Ik betaal al genoeg aan de belastingbunker in Apeldoorn hoor. Die ga ik het echt zo lastig mogelijk makenquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat is dus veel SCHANDELIJKER dan wat Depla heeft gedaan!!!!
Het is iig een stuk minder dom. Jurgen21 let vast wel op waar de camera's hangen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit? Als CDA-lid geld uit de gemeenschapskas stelen om daar Mercedessen van te kopen is gewoonweg schandalig en illegaal.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:31 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is iig een stuk minder dom. Jurgen21 let vast wel op waar de camera's hangen.
Je bent toch nog student? Dan hoef je toch uberhaupt weinig belasting te betalen?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:30 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Waarom? Ik betaal al genoeg aan de belastingbunker in Apeldoorn hoor. Die ga ik het echt zo lastig mogelijk maken
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1102981.htmlquote:Fatsoenlijke samenleving volgens de PvdA
Even een welhaast wekelijkse update omtrent uit de bocht vliegende PvdA-bestuurders. Eerst maar even raadslid Ronald Buld uit Hellendoorn. Zijn levensmotto: “rechtvaardigheid, solidariteit en respect” was al aan inflatie onderhevig, toen bekend werd dat hij zijn vriendin Christien alle hoeken van de kamer liet zien. Maar zijn levensmotto is totaal niets meer waard nu blijkt dat hij diezelfde Christien ook nog meerdere malen heeft verkracht. Al dan niet onder verdoving. Neen, niet volgens goed PvdA-gebruik in het fietsenhok of op Theemsweg, maar tijdens een parenavond. De PvdA doet het incident af als een privé-aangelegenheid. Niets aan de hand mensen, gewoon doorlopen. Ondertussen maakt chef-fietsenhok Paul Depla, die eveneens prat gaat op een “fatsoenlijke samenleving”, zich op voor het spoeddebat morgen de Nijmeegse raad. Het complete stadhuis wordt op dit moment heringericht wegens de massale mediabelangstelling voor de privé-zaak. De PvdA begrijpt alle ophef niet en Depla zelf al helemaal niet. "Ik blijf wethouder. We hebben in ons land een democratie en geen mediacratie. Ik bezwijk niet door anonieme berichten op internetsites. De media zijn ook niet de politiek." Ofwel een glas, een plas en alles blijft morgen zoals het was.
Hallo, je kent de KVP toch?quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
Wat maakt dat nou weer uit? Als CDA-lid geld uit de gemeenschapskas stelen om daar Mercedessen van te kopen is gewoonweg schandalig en illegaal.
Depla was zat, onfatsoenlijk en dom, en dat ook nog eens met een camera in de buurt. Als ik aan buitenseks doe, let ik wel op camera's, ja. Ik zie liever geen bestuurders die zelfs te stom zijn om dat niet op een normale, discrete manier op te lossen, vooral als je poen genoeg hebt en een goedkoop hotelletje kunt pakken. Maar de PvdA is een partij van dom, bezopen, onfatsoenlijk schorem, en what goes around, comes around.quote:Wat Depla deed niet.
Daar begon de linkse lente toch?quote:'Och we hebben het over Brabant' zeg je? Is nijmegen dan wel zo'n belangrijke stad?
Zou ik ook zijn. Dat wil burgemeester van Eindhoven worden, maar laat zich buizen als een puber in een fietsenhok.quote:Nee, ik ben hier GOED pissig over!
Een gevalletje Mohammed el Yaakoubi.quote:
Niet, uiteraard. Maar opkomen voor je mensen is niet vreemd ook voor de PvdA niet.quote:Paul Depla is vermoedelijk strafbaar nu hij seks heeft gepleegd op een openbare plaats. Maar verkrachting binnen het huwelijk, dat slaat natuurlijk helemaal alles. Nu beiden in de raad willen blijven, en de PvdA aanvankelijk ook achter Buld bleef staan, kun je stellen dat de PvdA het vertrouwensbeginsel en de integriteit van wethouders niet meer serieus neemt. Strafbare feiten zijn blijkbaar niet van belang. De vraag is: hoe serieus moeten we de PvdA nu nog nemen?
De frontpage.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:07 schreef kLowJow het volgende:
Wat is de bron voor dit artikel?
Verkrachtinkje meer of minder, waarom niet.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:03 schreef Aurelianus het volgende:
Hemeltje, wat een drama om niets.
Nogal wiedes. Depla heeft seks gehad! Poeh zeg, op een openbare plaats nog wel. Goh wat een boefje! Kom op zeg, ik denk dat 95% van seksueel actief Nederland wel eens een keer seks op een openbare plaats heeft gehadquote:Op dinsdag 27 november 2007 17:26 schreef Klopkoek het volgende:
Wat heeft de KVP dan gedaan? Buiten Limburg dan. Heeft Van Agt ooit eens zichzelf Mercedessen cadeau gegeven?quote:
Drogeren en verkrachting niets noemen. PvdA zeker?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:03 schreef Aurelianus het volgende:
Hemeltje, wat een drama om niets.
Kan je me trouwens uitleggen hoe uit dit bericht blijkt dat de PvdA het vetrouwensbeginsel niet serieus neemt? Verder verwijt je, als ik je goed begrijp, de PvdA te laat / niet fel genoeg te reageren op onbewezen 'strafbare feiten'? Hoe zou men hier dan mee om moeten gaan?quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Paul Depla is vermoedelijk strafbaar nu hij seks heeft gepleegd op een openbare plaats. Maar verkrachting binnen het huwelijk, dat slaat natuurlijk helemaal alles. Nu beiden in de raad willen blijven, en de PvdA aanvankelijk ook achter Buld bleef staan, kun je stellen dat de PvdA het vertrouwensbeginsel en de integriteit van wethouders niet meer serieus neemt. Strafbare feiten zijn blijkbaar niet van belang. De vraag is: hoe serieus moeten we de PvdA nu nog nemen?
Nou, de KVP/CDA zit zo diep in het lokale bedrijfsleven, en dan het bouwwereldje in het bijzonder, dat ze er door de mond weer uitkomen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:36 schreef Klopkoek het volgende:
Wat heeft de KVP dan gedaan? Buiten Limburg dan. Heeft Van Agt ooit eens zichzelf Mercedessen cadeau gegeven?
Bron: Elsevierquote:'VVD'er verdacht van moord op vrouw'
dinsdag 30 januari 2007 12:50
De man die maandag door de Amsterdamse politie is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij de moord op zijn echtgenote, blijkt de voormalige fractievoorzitter van de VVD in het Amsterdamse stadsdeel Zeeburg te zijn.
Steekpartij in IJburgse huis was volgens politie gevolg van familiedrama
Dat heeft de fractievoorzitter van de VVD in de gemeenteraad van Amsterdam, Eric van der Burg, bevestigd.
De 43-jarige Johan W. was van 2003 tot aan de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2006 fractievoorzitter van de VVD in het stadsdeel Zeeburg. Hij stelde zich niet verkiesbaar voor een nieuwe periode, omdat hij meer tijd aan zijn vrouw en hun drie kinderen wilde besteden.
Familiedrama
Gisteren meldde de politie dat bij een steekpartij zondagavond in een huis aan de Maria Austriastraat in de Amsterdamse nieuwbouwwijk IJburg een 30-jarige vrouw was overleden. Volgens de politie ging het om een familiedrama. Aan de steekpartij is vermoedelijk een echtelijke ruzie vooraf gegaan. De man van de vrouw, die ook in het huis was, werd met steekwonden naar het ziekenhuis gebracht. Hij verkeerde niet in levensgevaar.
Maandag hield de politie hem aan op verdenking van betrokkenheid bij de dood van zijn vrouw. Ten tijde van de steekpartij waren hun drie jonge kinderen, onder wie een twee maanden oude baby, in het huis. Zij bleven alle drie ongedeerd.
Door Fleuriëtte van de Velde
Ik zie niet in hoe de raad nog vertrouwen zou kunnen uiten in iemand die zich schuldig maakt aan strafbare feiten. De schijn is dan al genoeg. De PvdA denkt over dat oordeel heen te kunnen stappen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:40 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Kan je me trouwens uitleggen hoe uit dit bericht blijkt dat de PvdA het vetrouwensbeginsel niet serieus neemt? Verder verwijt je, als ik je goed begrijp, de PvdA te laat / niet fel genoeg te reageren op onbewezen 'strafbare feiten'? Hoe zou men hier dan mee om moeten gaan?
Box 3quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:37 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je bent toch nog student? Dan hoef je toch uberhaupt weinig belasting te betalen?
quote:Op dinsdag 27 november 2007 16:48 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Paul Depla is vermoedelijk strafbaar nu hij seks heeft gepleegd op een openbare plaats.
Welk oordeel en van wie?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:49 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Ik zie niet in hoe de raad nog vertrouwen zou kunnen uiten in iemand die zich schuldig maakt aan strafbare feiten. De schijn is dan al genoeg. De PvdA denkt over dat oordeel heen te kunnen stappen.
Consequent waarin? Het afwijzen van één van de beginselen van onze rechtsstaat? Onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo... Je bedoelt dat dit beginsel wat de PvdA betreft buiten de partij niet opgaat?quote:Het probleem is dat de PvdA eerst de wethouder/het raadslid in kwestie in bescherming neemt, en er daarna volledig afstand van neemt. Zie ook Oudkerk. Als de kans groot is dat de aantijgingen blijken te kloppen (de voorwaarden aan voorarrest zijn bijvoorbeeld vrij streng) kun je als partij beter direct het vertrouwen opzeggen. Dan maak je naar buiten toe duidelijk dat je niet alleen consequent bent als het om anderen gaat. Het gezichtsverlies blijft dan beperkt.
Daar wordt geen uitsluitsel over gegeven, maar een parkeergarage kan als deel van de openbare weg worden aangezien.quote:
De man is in voorlopige hechtenis genomen, dat betekent dat er enstige vermoedens en bezwaren tegen hem zijn. Dus volgens jou moeten we wachten tot de rechter gesproken heeft voor we besluiten geen vertrouwen meer te hebben in een politicus? Dan zou dat beginsel niks meer waard zijn.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:57 schreef kLowJow het volgende:
Consequent waarin? Het afwijzen van één van de beginselen van onze rechtsstaat? Onschuldig tot het tegendeel bewezen is enzo... Je bedoelt dat dit beginsel wat de PvdA betreft buiten de partij niet opgaat?
Het was geen parkeergarage, maar een fietsenhok waar alleen mensen mochten komen die bij de Gemeente werken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Daar wordt geen uitsluitsel over gegeven, maar een parkeergarage kan als deel van de openbare weg worden aangezien.
Hét bewijs dat de PvdA onterecht KAPOT wordt gemaakt. Teringmedia.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:47 schreef WillemThe5th het volgende:
[..]
Bron: Elsevier
http://www.elsevier.nl/ni(...)zoeken/ja/index.html
Volgens het artikel uit de OP is hij nog steeds in hechtenis vanwege de zwaarte van de feiten, over de ernst van de vermoedens lees ik niets terug.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De man is in voorlopige hechtenis genomen, dat betekent dat er enstige vermoedens en bezwaren tegen hem zijn.
Ja, volgens mij moet dat. In de tussentijd zet je zoiemand gewoon op non-actief, lijkt me.quote:Dus volgens jou moeten we wachten tot de rechter gesproken heeft voor we besluiten geen vertrouwen meer te hebben in een politicus? Dan zou dat beginsel niks meer waard zijn.
Ik ken een jongen die werd beschuldigd van verkrachting. Hij zat ook in voorlopige hechtenis.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:16 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
De man is in voorlopige hechtenis genomen, dat betekent dat er enstige vermoedens en bezwaren tegen hem zijn. Dus volgens jou moeten we wachten tot de rechter gesproken heeft voor we besluiten geen vertrouwen meer te hebben in een politicus? Dan zou dat beginsel niks meer waard zijn.
Was al niet meer actief.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hét bewijs dat de PvdA onterecht KAPOT wordt gemaakt. Teringmedia.
Verkrachting binnen het huwelijk is geen grond voor voorlopige hechtenis, maar slechts de voorwaarde. Volgens mij wordt hij vastgehouden op nummer 4, de collusie. Dat lijkt mij een ernstig vermoeden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:27 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Volgens het artikel uit de OP is hij nog steeds in hechtenis vanwege de zwaarte van de feiten, over de ernst van de vermoedens lees ik niets terug.
Dat ben ik met je eens. Echter, had de man dan ook op non-actief gezet. Dat is niet gebeurd.quote:Ja, volgens mij moet dat. In de tussentijd zet je zoiemand gewoon op non-actief, lijkt me.
Mocht hij zelf het verhaal over parenavonden en drugsgebruik bevestigen, dan lijkt het opzeggen van het vertrouwen mij ook terecht, maar puur op basis van een aanklacht... Nee.
Tering, laat je niet zo kennen manquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom nou, dit is gewoon een georchestreerde beschadigingsactie van GeenStijl/De Telegraaf. Pas geleden was er toch ook zo'n VVD raadslid in Amsterdam die had gefraudeerd? Dat werd lang niet zo breed uitgemeten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:34 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tering, laat je niet zo kennen man
De PVDA is de laatste tijd voornamelijk bezig zichzelf kapot te maken. Dit soort berichtjes over lokale oetlullen verschijnen sinds mensenheugenis en dan wel over iedere partij. Bijvoorbeeld een of andere CDA'er laatst. En verder is het toch echt het raadslid zelf dat fout zit.
En als de media te anti-PVDA zijn dan moet je een PVDA-propaganda-blad oprichten. PraVDA is een leuke naam.
Geenstijl is toch een dochterbedrijf van De Telegraaf.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kom nou, dit is gewoon een georchestreerde beschadigingsactie van GeenStijl/De Telegraaf. Pas geleden was er toch ook zo'n VVD raadslid in Amsterdam die had gefraudeerd? Dat werd lang niet zo breed uitgemeten.
Wellicht hadden ze dat ook gedaan, had de man niet voortdurend in hechtenis gezeten. Gegeven de omstandigheden kon men zich - in ieder geval voorlopig - de moeite besparen. De man was toch niet in staat zijn functie te vervullen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:33 schreef Zwaardvisch het volgende:
Dat ben ik met je eens. Echter, had de man dan ook op non-actief gezet. Dat is niet gebeurd.
Hoog tijd. Het lijkt er op dat Pistolen Paultje Witteman en Clairy Polak La Cosa ook al hebben opgegeven.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
De rechtse media slaan eindelijk een keer terug, na "martelgate" (Volkskrant) en de beschadigingsactie tegen Jorritsma in 2002 (AD).quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:38 schreef Klopkoek het volgende:
Kom nou, dit is gewoon een georchestreerde beschadigingsactie van GeenStijl/De Telegraaf.
Ja klopt, werd lang niet zo breed uitgemeten terwijl er alle aanleiding voor was en is (het bleek dat ze gewoon die wetteksten onder ogen had gehad en na het hele akkefietje heeft zij aan partijen een brief gestuurd waarin ze vroeg of de wet/richtlijn/verordening (hoe noem je dat?) voor de wijk Overgooi kon worden aangepastquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan me ook nog iets herinneren van een Almerese VVD burgemeester en water pompen
Nu is Jorritsma een middelmatige Paarse bestuurder die van mij best weg had gemogen, maar burgemeesters worden benoemd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:41 schreef Hexagon het volgende:
Ik kan me ook nog iets herinneren van een Almerese VVD burgemeester en water pompen
Jorritsma is zo corrupt als de nete man. Wat het AD heeft gedaan weet ik niet maar er gaat zo'n schaduwboekhouding rond waarin haar naam stond.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:54 schreef PJORourke het volgende:
[..]
De rechtse media slaan eindelijk een keer terug, na "martelgate" (Volkskrant) en de beschadigingsactie tegen Jorritsma in 2002 (AD).
Dat is alleen maar een argument om iemand nóg sneller weg te sturen. Geen democratisch mandaat = ophoepelen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:56 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Nu is Jorritsma een middelmatige Paarse bestuurder die van mij best weg had gemogen, maar burgemeesters worden benoemd.
Er is nu juist geen democratisch mandaat.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat is alleen maar een argument om iemand nóg sneller weg te sturen. Geen democratisch mandaat = ophoepelen.
Je geeft dus toe dat martelgate een geregisseerde van de PvdA was?quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:56 schreef Klopkoek het volgende:
Jorritsma is zo corrupt als de nete man. Wat het AD heeft gedaan weet ik niet maar er gaat zo'n schaduwboekhouding rond waarin haar naam stond.
Een wethouder heeft een democratisch mandaat en Depla zeker, die is gewoon verkozen in de gemeenteraad.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:59 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Er is nu juist geen democratisch mandaat.
Dat is een prima punt om Job Cohen mee te grazen te nemen. Geen mandaat om multikul te prediken en milli gorus 2 miljoen toe te stoppen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:58 schreef Klopkoek het volgende:
Geen democratisch mandaat = ophoepelen.
Je had het over Jorritsma. Een burgemeester heeft geen democratisch mandaat. Nu zeg jij: 'geen democratisch mandaat=ophoepelen'. Of wil je daarmee gewoon zeggen dat je voor de gekozen burgemeester bent?quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:02 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Een wethouder heeft een democratisch mandaat en Depla zeker, die is gewoon verkozen in de gemeenteraad.
Toch maar eens tippen dat ze hun pijlen op Bos moeten richten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:08 schreef Zwaardvisch het volgende:
Wacht maar af tot Marijnissen zich in de strijd werpt. Die heeft wel zoveel gestook en getreiter moeten verwerken, die gaat helemaal los over de PvdA. Wat we dan te horen krijgen.
Uiteraard. Maar ook dat ik vind dat de tolerantiegrens voor democratisch verkozen politici hoger moeten liggen dan ondemocratisch verkozen politici.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Je had het over Jorritsma. Een burgemeester heeft geen democratisch mandaat. Nu zeg jij: 'geen democratisch mandaat=ophoepelen'. Of wil je daarmee gewoon zeggen dat je voor de gekozen burgemeester bent?
Heb je dat via via gehoord? Heerts is een vakbondsman hoor. Die horen bij de PvdA.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:03 schreef Zwaardvisch het volgende:
Overigens gaat het verhaal dat Ton Heerts zichzelf aanvankelijk bij het CDA had aangeboden, daarna bij de VVD en toen pas bij de PvdA is binnengehaald. Niet oninteressant, want een rancuneus man telt voor twee.
Ja, al een jaartje of 10.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:13 schreef Fastmatti het volgende:
Is de PvdA al stuk?
Niet genoeg corruptie, kinderlijk gedrag en aanranding voor jou?quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:48 schreef SCH het volgende:
Ik heb geloof ik nog maar 1 x PvdA gestemd maar het zou best eens kunnen dat ik dat bij de komende verkiezingen ga herhalen. Ze doen het dapper in het kabinet en de beslissingen die ze nemen spreken me doorgaans aan.
Ik heb het over politiek, idealen, visie en plannen, over realisme en pragmatisme - kinderlijk gedrag zie ik momenteel aan de vleugels van de politiek. GroenLinks blijft inhoudelijk mijn partij maar ik blijf het ze kwalijk nemen dat ze afgehaakt zijn als het op regeren aankwam.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:53 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet genoeg corruptie, kinderlijk gedrag en aanranding voor jou?
In het begin was hij best een aardige user maar er is iets gebeurd ofzo. Hij is enorm afgegleden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:56 schreef du_ke het volgende:
Je niveau is stijgende Zwaardvisch. Ingefluisterd door PJo of Desiredbrad ditmaal?
Is toch alom bekend. Heerts is een fatsoenlijke centrumpoliticus. Die zou het in de vakbondvleugel van het CDA prima kunnen doen. Ware het niet dat de vakbondvleugel niets meer te zeggen heeft in de partijquote:Op dinsdag 27 november 2007 20:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb je dat via via gehoord? Heerts is een vakbondsman hoor. Die horen bij de PvdA.
Hij likt zich in bij die rare boze voorbijfokkertjes. Dat verklaart een hoopquote:Op dinsdag 27 november 2007 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
In het begin was hij best een aardige user maar er is iets gebeurd ofzo. Hij is enorm afgegleden.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:58 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb het over politiek, idealen, visie en plannen, over realisme en pragmatisme
Proest. Ten eerste heb ik een grotere hekel aan desiredbard dan jij aan Rita Verdonk en ten tweede, hoe kan een nieuwsbericht 'niveau' bevatten? Ten derde zou ik staken met je pogingen om anderen met 'nuance' en 'redelijkheid' om de oren te slaan nu dat vooral een gimmick is geworden waar je zelf in bent gaan geloven.quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:56 schreef du_ke het volgende:
Je niveau is stijgende Zwaardvisch. Ingefluisterd door PJo of Desiredbrad ditmaal?
Je commentaar en topictitel kunnen we degelijk niveau bevatten.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:06 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Proest. Ten eerste heb ik een grotere hekel aan desiredbard dan jij aan Rita Verdonk en ten tweede, hoe kan een nieuwsbericht 'niveau' bevatten? Ten derde zou ik staken met je pogingen om anderen met 'nuance' en 'redelijkheid' om de oren te slaan nu dat vooral een gimmick is geworden waar je zelf in bent gaan geloven.
T is inderdaad wel een beetje erg gemakkelijk om de PVDA te bashen op het gedrag van zo'n lokale oetlulquote:Op dinsdag 27 november 2007 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Je commentaar en topictitel kunnen we degelijk niveau bevatten.
Maar goed dat zal te hoog gegrepen zijn voor een type als jij
Heerts is iemand van de FNV...quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:59 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Is toch alom bekend. Heerts is een fatsoenlijke centrumpoliticus. Die zou het in de vakbondvleugel van het CDA prima kunnen doen. Ware het niet dat de vakbondvleugel niets meer te zeggen heeft in de partij
Toen ik eens een topic opende over zo'n Bible-belt SGP'er die bleek dat hij een notoire vreemdganger was kreeg het maar iets van 20 reacties. Is het een PvdA'er daarentegen dan stromen de topics overvol...quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:31 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ik weet niet. De PvdA zingt het liedje toch aardig mee bij off the record schandalen rondom de rivaliserende SP. Waar dan weer topics over worden geopend op Fok. De bekrompen reacties verbazen me een beetje.
Overigens juich ik het toe wanneer we hier op Fok systematisch de partijprogramma's uit zouden kammen, al vermoed ik dat er weinig topics en users over zouden blijven.
Dat klopt, dat is de tragiek van de huidige politiek en dat aftakelingsproces is na 2002 en Fortuin ernstig versneld.quote:Op dinsdag 27 november 2007 23:03 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
![]()
Het trieste is eigenlijk nog dat geen enkele partij aan bovenstaande lijstje voldoet.
nee, je ONTWIJKT belastingen. dat is legaal. ontduiken is per definitie illegaal.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:21 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Och, ik ontduik belastingen ook zoveel mogelijk hoor
En het komt uit op fietsenhokseks ter vermaak van de bewaking, vrouwen slaan, vrouwen dumpen, vrouwen verkrachten en misbruik maken van heroinehoertjes. En dan elkaar dekken, en in een kramp schieten als media die niet bij ze in de zak zitten publiceren. Dat is typisch PvdA, om Lagonda te citeren, "vuilnis".quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:58 schreef SCH het volgende:
Ik heb het over politiek, idealen, visie en plannen, over realisme en pragmatisme
quote:Op woensdag 28 november 2007 10:23 schreef PJORourke het volgende:
[..]
En het komt uit op fietsenhokseks ter vermaak van de bewaking, vrouwen slaan, vrouwen dumpen, vrouwen verkrachten en misbruik maken van heroinehoertjes. En dan elkaar dekken, en in een kramp schieten als media die niet bij ze in de zak zitten publiceren. Dat is typisch PvdA, om Lagonda te citeren, "vuilnis".
Heerts is een marionet van die vetklep De Waal. En zijn plaats in de Kamer is het wisselgeld dat Bos en Van Nieuwenhoven op tafel moesten leggen om de lekker-in-de-media-liggende Mei Li Vos binnen te kunnen hengelen.quote:
Pardon?quote:Op dinsdag 27 november 2007 22:48 schreef SCH het volgende:
Ik heb geloof ik nog maar 1 x PvdA gestemd maar het zou best eens kunnen dat ik dat bij de komende verkiezingen ga herhalen. Ze doen het dapper in het kabinet en de beslissingen die ze nemen spreken me doorgaans aan.
Vosje ligt erg slecht bij de FNV-kant, toch?quote:Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Heerts is een marionet van die vetklep De Waal. En zijn plaats in de Kamer is het wisselgeld dat Bos en Van Nieuwenhoven op tafel moesten leggen om de lekker-in-de-media-liggende Mei Li Vos binnen te kunnen hengelen.
Nou, die lag slecht. Tegenwoordig komt er weinig commentaar meer van haar kant. Opvallend is ook haar houding als het gaat om het ontslagrecht. Dat grenst toch zeker aan haar werk, maar daar hoor je haar niet over omdat dat 'buiten haar portefeuille valt'. De nieuwe voorzitter van haar eigen AVV (Pikaart) merkte bij BNR volledig terecht op dat ze door de PvdA is kaltgestellt. Bij Het Gesprek draaide ze nog wat om de hete brij heen toen Eerdmans haar naar het ontslagrecht vroeg met de opmerking dat zij en de PvdA wel een verandering van het ontslagrecht willen, maar niet zoals Donner wil. My ass.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:47 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Vosje ligt erg slecht bij de FNV-kant, toch?
Ze wordt dus gebruikt omdat ze er, naar PvdA-maatstaven, niet slecht uitziet en verder mag ze vooral haar mond houden? Hm.quote:Op woensdag 28 november 2007 15:59 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Nou, die lag slecht. Tegenwoordig komt er weinig commentaar meer van haar kant. Opvallend is ook haar houding als het gaat om het ontslagrecht. Dat grenst toch zeker aan haar werk, maar daar hoor je haar niet over omdat dat 'buiten haar portefeuille valt'. De nieuwe voorzitter van haar eigen AVV (Pikaart) merkte bij BNR volledig terecht op dat ze door de PvdA is kaltgestellt. Bij Het Gesprek draaide ze nog wat om de hete brij heen toen Eerdmans haar naar het ontslagrecht vroeg met de opmerking dat zij en de PvdA wel een verandering van het ontslagrecht willen, maar niet zoals Donner wil. My ass.
Ik denk dat dat voor het conservatieve deel van de PvdA zeker geldt. Maar ik heb de indruk dat b.v. Bos zelf wel wat in haar ideeën ziet. Maar dat mag nu vooral niet het geluid van de PvdA zijn, want dan waaien er nog veel meer stemmers over naar de SP.quote:Op woensdag 28 november 2007 16:14 schreef Zwaardvisch het volgende:
Ze wordt dus gebruikt omdat ze er, naar PvdA-maatstaven, niet slecht uitziet en verder mag ze vooral haar mond houden? Hm.
Dat de PVDA kapot word gemaakt is per definitie terecht.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |