Tja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht dat het nog geen zin had omdat het HCG sowieso nog in mijn lijf zit. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.quote:Op maandag 26 november 2007 13:55 schreef Ticootje het volgende:
[..]
sombie, misschien kan je nog een zwangerschapstest ertegenaan gooien? Of daalt het HCG daar te langzaam voor?
ik zag t iddquote:
Of een compromis: Macka66 (vh Hello_Dolly).quote:Op maandag 26 november 2007 14:07 schreef Pruk het volgende:
Nu is de vraag of er Hello_Dolly in de lijst moet blijven staan of dat er beter de andere naam kan komen
Asjeblieft!quote:Op maandag 26 november 2007 14:16 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Of een compromis: Macka66 (vh Hello_Dolly).
Ik had je gewoon zo graag wat zekerheid gegund..quote:Op maandag 26 november 2007 14:14 schreef sombie het volgende:
[..]
Tja, dat weet ik eigenlijk niet. Ik dacht dat het nog geen zin had omdat het HCG sowieso nog in mijn lijf zit. Maar dat weet ik eigenlijk niet zeker.
Ja, dat wil ik wel!!! Lucie heeft op het KDV een vriendinnetje met rode krullen. Zo schattig als je ze naast elkaar ziet staan. (Of een hele blonde erbij, zoals de tweeling van Smirrequote:Op maandag 26 november 2007 14:15 schreef Ynske het volgende:
[..]
ik zag t idd
gefeliciteerd en dat je maar nog zo'n ontzettend mooi rood kindje mag maken
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 26 november 2007 14:30 schreef rusketier het volgende:
Joehoe, Rusketier kan erbij in de lijst. Zijn aanstaande vrouw is uitgerekend op 26 juni 2008!
Ja hoor. Met teller, http://ncban.9maand.com/82595quote:Op maandag 26 november 2007 14:48 schreef Brighteyes het volgende:
Macka, wil je nu met je eigen naam in de lijst?
Wat heerlijk! Gefeliciteerd Macka66!quote:Op maandag 26 november 2007 14:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja hoor. Met teller, http://ncban.9maand.com/82595
En we krijgen weer een meiske
Hij staat erbijquote:Op maandag 26 november 2007 14:55 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja hoor. Met teller, http://ncban.9maand.com/82595
En we krijgen weer een meiske
Ja... Een vriend van mij had dat bij mn vorige zwangerschap! Die wist het al, voordat ik eht zelf wist!quote:Op maandag 26 november 2007 14:34 schreef Pruk het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik hoorde van het weekend toch zoiets raars. Tante vanvertelde ons dat ze op ons trouwen al aan mij voelde dat ik zwanger was. Waarop ik zei: "waarom zei je dat niet, dan had ik niet nog een maand ongegeneerd biefstuk gevroten"
Grappig lijkt me dat (en soms onhandig), dat je zo snel aan mensen al weet dat ze zwanger zijn.
euh ?quote:Op maandag 26 november 2007 15:15 schreef marit1978 het volgende:
toch bizar hoor!
ik kreeg van peutertje van 3jaar te horen: mama..die mevrouw heeft een baby in de buik!
ik had die ochtend nog getest...negatief
3 dagen later positief !
* terug in lurk-stand
quote:Op maandag 26 november 2007 19:07 schreef sjak het volgende:
Macka, ik had het al een keer gezien aan je onderschrift maar durfde er verder niet naar te vragen. Maar nu weet ik het dan ook (vast als een van de laatsten) jij bent dus het schaapje Dolly
Supergefeliciteerd en welkom onder je eigen naam hier!
Oef ja, dat kraampakket, wat een drama is dat. Als je dan al op een roze wolk zat dan word je er wel hard van af geknikkerd....
Wij hebben vrijdag de 20 weken echo, spannend hoor!
Ik schrijf hier niet zoveel omdat het niet zo heel lekker gaat, veel pijn, veel moe, griepje achter de rug. Nou ja, ik ga straks wel weer een keer jubelnieuws plaatsen.
Mooi hoor!!! En leuk om te lezen dat Knut papa wordtquote:Op maandag 26 november 2007 20:46 schreef Silmarwen het volgende:
Macka gefeli!
Ik mag naar voren in de lijst.Ben nu uitgerekend op de elfde juni. Leeloo is al 11 weken en 5 dagen oud! We hebben zo'n 20 minuten in verwondering naar de echo gekeken, Leelo spartelde als een idiot rond en het rekte zich ook uit, met kleine vuiste naast het hoofdje zo super super lief! Zijn alle babies van 12 weken oud zo hyper-actief zeg.
Wat een mooi gezicht.
De mamma's waren ook helemaal ontroerd en ik liep allemaal geluidjes uit te kramen terwijl Knut er helemaal stil van werd.
Kortom het was geweldig!
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
quote:Op maandag 26 november 2007 21:05 schreef Faja-Lobi het volgende:
Hahahaha toevallig was ik ook al aan de annanas (en frambozenblad thee. )
Ik heb het geprobeerd, maar als ik het linkje uit je sig neem krijg ik een foutmelding...quote:Op maandag 26 november 2007 21:43 schreef lunastar het volgende:
mooie echo silwaren..
proficiat voor de nieuwe ouders.. ben de naam ff kwijt...
Ik heb mijn echo en zwangerschapsbanner in ondertekst staan... nu zie ik bij sommige die bij hun naam in de lijst staan... kan dit bij mij ook.. is misschien duidelijker dan...
er wordt wel veel geschreven.. kan gewoon niet volgen.. hihi ik slaap ook haast héél de dag, als ik het zou toelaten aan mezelf...
quote:Op maandag 26 november 2007 21:04 schreef Llewella het volgende:
[..]
Mooi hoor!!! En leuk om te lezen dat Knut papa wordtCongratz!
Wat cool dat jij een na ons ook aan de buurt bent! GefeliciteerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
Dit is de urlquote:Op maandag 26 november 2007 21:59 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb het geprobeerd, maar als ik het linkje uit je sig neem krijg ik een foutmelding...
Weet iemand anders mss een oplossing?
Hehe, iig zal ik updates blijven geven rond dit gebeurenquote:Op maandag 26 november 2007 22:27 schreef Macka66 het volgende:
Ik dacht al dat ik iets vergeten was...
Silmarwen en Knut en Verida, gefeliciteerd met Leeloo. En wat een droppige echo![]()
Llewella, leuke spoiler. Kom je hier binnenkort nog eens posten?
quote:Spartelingen
Aan het idee was ik wel gewend. Ik snapte een beetje hoe het allemaal in elkaar stak en omdat ik bij biologie opgelet heb vroeger weet ik ook nog eens echt hoe het allemaal werkt. Mijn vrouw is zwanger, er zit een kindje in haar baarmoeder. Begonnen als wat kleine celletjes en zoals op de echo te zien was een paar weken terug zat het lekker stil in zijn ballonnetje te zitten.
Dat idee zat in mijn hoofd en dat was op zichzelf staand heel erg prettig. Gisteren ging ik dan ook met goede moed naar de echo, klaar om naar een iets groter stilliggend kindje te kijken. Rustig en vast in de baarmoeder van mijn vrouw.
Mijn verbazing was dan ook enorm op het moment dat ik zag dat het kindje gewoon al beweegt. De handjes en de voetjes spartelen rustig in de rondte en hij of zij was een klein feestje aan het bouwen leek het wel. De verloskundige annex huisarts heeft ons geruim de tijd gegeven om het allemaal goed te bekijken en stelde ook meteen de lengte van de zwangerschap bij. Silmarwen is niet 10 weken zwanger, nee vandaag is ze 11 weken en 6 dagen zwanger. We hebben dus de 'magische' drie maanden gehaald.
Ik heb wederom in 'awe' naar het scherm staan kijken en heb de hele wereld om mij heen een beetje vergeten. Met de hand van mijn vrouw in mijn hand en mijn ogen gefixeerd op het spartelende babytje in haar buik voelde ik wederom een traantje of twee drie over mijn wang glijden. Wat is dit toch allemaal mooi, fantastisch, geweldig en nog wat overtreffende superlatieven.
Het besef van het levende dingetje, het kindje en de verantwoordelijkheden slaan in als een bom. Ik word papa. Van dat kleine spartelende ding dat ik gisteren gezien heb.
Wow.
Die big smile zegt meer dan duizend woorden hoor!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Leuk hoor Knut om de mannen versie te lezen van het kijken naar een echo.
Mijn man is niet zo spraakzaam over gevoelens en die heeft tijdens alle echo's alleen maar met een mega big smile naar het scherm zitten kijken.
Nou, alles wat ik gisterenavond heb gegeten is er weer uitgekomen. Dus ook de annanas.
Nou dat is wel heel frapant. Ik heb dus ook de halve nacht wakker gelegen. Echt heel misselijk. Ik wist eigenlijk ook niet wat ik ermee aanmoest. Ik ben daarna wel weer in slaap gevallen (na een paar uur). Maar werd evengoed nog misselijk wakker.quote:Op dinsdag 27 november 2007 06:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik voel me echt al de hele nacht onwijs misselijk. Geen idee wat ik er nou weer mee aan moet. Ben 38 weken 3 dagen zwanger, ben alleen de eerste 11 weken zo misselijk geweest.
Dat zegt genoeg Faja. Dat was hier ook zo en ik vond het erg leuk om te zien bij Paul.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man is niet zo spraakzaam over gevoelens en die heeft tijdens alle echo's alleen maar met een mega big smile naar het scherm zitten kijken.
Ontzwangeren duurt 9 maanden he, en zelfs dan is het nog niet 100% zoals ervoor.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:31 schreef marit1978 het volgende:
ik zou toch zo onderhand wel ontzwangerd moeten zijn? (wie schreef dat dit zo blijft !? )
Ontzwangeren duurt volgens mij de rest van je levenquote:Op dinsdag 27 november 2007 08:31 schreef marit1978 het volgende:
Faja..toch niet nu nog een buikgriep he ?
of een teken van je lichaam?
Bright...zelfs ķk krijg tranen in mijn ogen als ik je post lees !
ik zou toch zo onderhand wel ontzwangerd moeten zijn? (wie schreef dat dit zo blijft !? )
Pff - heel spannend, maar we hebben ook wel vertrouwen. (Het hartje klopt als het goed is nu al, wat ongelooflijk wonderlijk he?) (Ik wil ook zo'n doptone- of echo-apparaat thuis hebben! Gewoon voor zelfcontrole, net zoals een bloeddrukmeter)quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:34 schreef hestria het volgende:
Llewela, gefeliciteerd!
bright, spannend, hoop dta je de 4 dagen een beetje doorkomt!
Trouwens de banners bij de naam in openingspost doen het niet? Laat maar ze doen het gewoon.
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:46 schreef Bright het volgende:
[..]
Ontzwangeren duurt volgens mij de rest van je leven
[..]
Pff - heel spannend, maar we hebben ook wel vertrouwen. (Het hartje klopt als het goed is nu al, wat ongelooflijk wonderlijk he?) (Ik wil ook zo'n doptone- of echo-apparaat thuis hebben! Gewoon voor zelfcontrole, net zoals een bloeddrukmeter)
Jeps!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.
Dat had ikm nou altijd tot dat ik een paar weken terug een nare buikgriep had en elk uur moest overgeven. Moet zeggen dat ik misselijkheid nu ook veel minder panisch tegemoet zie wat maar goed is ook als je zwanger bent.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:32 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is bij mij weer over die misselijkheid gelukkig. Ik ben zelf ook altijd al bang om over te geven.
Beterschap Faja
Het went ook wel hoorquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat had ikm nou altijd tot dat ik een paar weken terug een nare buikgriep had en elk uur moest overgeven. Moet zeggen dat ik misselijkheid nu ook veel minder panisch tegemoet zie wat maar goed is ook als je zwanger bent.
Alleen als ik erin knijp, ontdekte ik laatstquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
(en en nog een vraagje, hebben er hier meiden last van lekkende tieten??)
Ik heb dus nu 2x 's morgens een nachthemd gehad met vlekken...quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Alleen als ik erin knijp, ontdekte ik laatst.
volgens mij zijn die niet zo betrouwbaar, maar ik kan me vergissen hoor. ik had in ieder geval ook zo'n goedkoop ding en hoorde er alleen allerlei gerommel in m'n buik mee, maar vrijwel nooit het hartje. zenuwslopend!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.
bij mij was 't de hele zwangerschap prut.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Angelsounds worden ook pas echt vanaf een week of 12 echt goed bruikbaar
tja, daar heb je van die inlegkruisjes voor in je bh voor hequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb dus nu 2x 's morgens een nachthemd gehad met vlekken...Hopen dat de lekkage niet overdag toeslaat..
Hmm, dat heb ik nog niet gehoord. Ken aardig wat mensen die zo'n ding hebben liggen en toch wel goed het hartje konden horen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:59 schreef bixister het volgende:
[..]
bij mij was 't de hele zwangerschap prut.
En er zijn heel veel mensen die heel blij naar het hartje van zichzelf zitten te luisteren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:54 schreef bixister het volgende:
[..]
volgens mij zijn die niet zo betrouwbaar, maar ik kan me vergissen hoor. ik had in ieder geval ook zo'n goedkoop ding en hoorde er alleen allerlei gerommel in m'n buik mee, maar vrijwel nooit het hartje. zenuwslopend!
llewella, wat leuk, gefeliciteerd!
Volgens mij kun je van staaltabletten niet misselijk worden. Hier thuis werd de boerenkool ook niet echt gegeten - Elise at er meer van dan m'n vrouwquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben begonnen met de staalpillen. Het zijn gewoon kleine pilletjes, dus het smaakt nergens naar. Ik was alleen vanmorgen wel heel erg misselijk, maar ik weet natuurlijk niet of dat nu van de pillen is.
Verder lag ik gister al heel erg vroeg te slapen. Voor het eten even gelegen, en na het eten in slaap gevallen. Maar nog wel even wakker geweest 's avonds anders lig ik de hele nacht weer wakker. Ik ben 's avonds zo vreselijk moe dat ik geen hap meer door mn keel krijg.
(en en nog een vraagje, hebben er hier meiden last van lekkende tieten??)
Ik had een tepelpiercing die ik eruit heb gehaald met 13 į 14 weken omdat het zeer begon te doen. Nu ontdekte ik dat er van binnen wat rommel zat, dus ik dacht, ik jas die piercing er even doorheen om het gaatje schoon te maken! Was het al dicht in het middenquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:52 schreef Pruk het volgende:
Ook zonder te knijpen, maar gelukkig niet heel erg. Ik vind het er voornamelijk vies uitzien omdat het dan een beetje opdroogd en je van die vieze witte stukjes krijgt die je zo moeilijk tussen de kleine ribbels uit kan pulken.
BE!quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En er zijn heel veel mensen die heel blij naar het hartje van zichzelf zitten te luisteren.![]()
Je moet echt zo diep gaan zitten in het begin, zelfs de vk moet vaak nog aardig zoeken, ook na die 12 weken.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:07 schreef Webkim het volgende:
[..]
BE!Daar zouden we het nooit meer over hebben...
![]()
Anyhoe, na een week of 15 kon ik beeb prima vinden. Ik luister nu nog zo'n eens per week, maar niet voor de geruststelling, omdat ik het kindje nu ook voel. Sowieso ben ik nooit naar het hartje gaan zoeken tijdens de zeldzame zorgenmaakmomenten, want als je beeb dan even verkeerd ligt en je kan geen hartje vinden ga je gegarandeerd flippen.
Had ze nou al de laatste uitslag gehad van die echo waar de artsen zo spastisch over deden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lewis heeft zich al gemeld en DeLiedje rommelt ook nog niet weet ik toevallig
Droeke heeft zich al even niet laten horen volgens mij?
Ja, maar ik gok niet dat jij er zo makkelijk vanaf komtquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:20 schreef Brighteyes het volgende:Heb ik dan weer over Lewis heengekeken?
Sorry babe!
Oh, en Pruk... Als dat al gebeurt, dan wel gewoon gelijk as vrijdag of zaterdag hoor.Dan zit ik op de 37 weken en dan hoeft DeLiedje niet nog eens een paar weken door.
Dat zou ik wel sneu vinden!
quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar ik gok niet dat jij er zo makkelijk vanaf komt
Ja, maar dat weet je al langer dan vandaagquote:
Ga puzzelen..quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:27 schreef DeLiedje het volgende:
Haha Pruk en BE, ik wil best tegelijk met BE bevallen, maar dan wel asap!
Vrijdag of zaterdag had ik zelf ook in mijn hoofd (vanaf dan hebben mijn pap en mam dat huisje in de buurt...) en ik heb zelf al heel de zwangerschap "eind november ergens" gezegd...
Ondertussen heb ik vandaag maar wel weer mooi een prachtig (al zeg ik t zelf) muziekdoosje voor mijn baby-neefje gemaakt
.
Ik kom mijn tijd voorlopig nog wel door... Alhoewel... wat moet ik nś in hemelsnaam gaan doen?!
Grappig dat je dat zegtquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:30 schreef Ticootje het volgende:
Ga puzzelen..
Al gedaan natuurlijkquote:
He, wat zieligquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:37 schreef --Eveliene-- het volgende:
Hallo dames..
mijn lieve Leonore is vanochtend gevallen in de nursery en heeft nu een grote snee in haar kin![]()
Het is helemaal blauw en ze is zoooo zielig! Helemaal overstuur van de schrik. En ik eigenlijk ook wel...
Ik denk niet dat het gehecht moet worden, maar ik ga toch maar even naar de dokter voor de zekerheid.
en bedankt he... bijna vier jaar later, maar wel weer stijf van de hormonen..quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Knut, deze topics zijn wrsch ook wel heel leuk om te lezen voor jou:
En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan Deel II!!!
Voor zover je nog niet in de boeken gedoken bent krijg je daar hele leuke en lieve reacties van vaders mee.
Pfff, net de OP van het eerste topic zitten lezen en ik schiet gelijk helemaal vol.![]()
Vanavond weer naar de VK. Dubbele afspraak met instructies over wanneer ik mag bellen etc.Het komt echt allemaal superdichtbij nu!
Wat heeft jouw vent dat vreselijk mooi opgeschreven!quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:50 schreef E.T. het volgende:
[..]
en bedankt he... bijna vier jaar later, maar wel weer stijf van de hormonen..![]()
dus
quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat heeft jouw vent dat vreselijk mooi opgeschreven!
Jij leest wat je wilt lezenquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:02 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Steeds als ik zie dat jij hebt gepost denk ik dat er Triootje staat
Nee das toch iets waar ik niet aan denk.quote:
Maat 74 heb ik nog nietquote:Op dinsdag 27 november 2007 16:50 schreef bixister het volgende:
't is allemaal onbewust menicole.![]()
pruk, wat aardig van DeBuuv! gewoon houden wat je leuk vindt hoor! maar dat shirtje dat ik al klaar heb liggen voor jullie baby (maat 74) is dus waarschijnlijk overbodig?
Van staaltabletten (ferrofumaraat) kun je juist wel misselijk worden.quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:20 schreef Bright het volgende:
[..]
Volgens mij kun je van staaltabletten niet misselijk worden. (knip)
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat door je eigen darmflora te verbeteren de kans op allergiėn bij je baby verkleint maar misschien zie ik dat verkeerd. Darmflora probiotica is volgens mij echt iets dat je zelf opeet en dat daardoor op de juiste plek komt via de darm. Niet iets dat je in je bloed op neemt en al helemaal niet iets dat via de navelstreng of later de borstvoeding door gaat naar de baby.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:03 schreef Pruk het volgende:
Overigens, is er hier iemand van de dames die van die Puur Mama probiotische darmbacterien gebruikt van VSM?
Ik had de proefverpakking van mijn tante gekregen die ze van VSM kreeg en nou las ik pas ergens dat de kans op allergien bij de baby minder kan worden als je dat spul gebruikt, maar het lijkt me eigenlijk gewoon ranzig.
ik vond het ook raar.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:13 schreef owlet het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat door je eigen darmflora te verbeteren de kans op allergiėn bij je baby verkleint maar misschien zie ik dat verkeerd. Darmflora is volgens mij echt iets dat je zelf opeet en dat daardoor op de juiste plek komt via de darm. Niet iets dat je in je bloed op neemt en al helemaal niet iets dat via de navelstreng of later de borstvoeding door gaat naar de baby.
Komt hij dan met de armen eerst?quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:37 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik help het je hopen Ynske maar ik denk dat dit kind net zo eigenwijs is als zijn vader en zus.
Hier had ik ook nog geen antwoord op, weet jij dat toevallig Ticootje? Ik kan het ook niet meer terugvinden...quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:13 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Had ze nou al de laatste uitslag gehad van die echo waar de artsen zo spastisch over deden?.
Van Droeke bedoel je? Want die had een echo gehad en daar zag alles er goed uit volgens mij. Kindje had volgens mij alleen te kleine armen en benen of zo iets. Maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Hier had ik ook nog geen antwoord op, weet jij dat toevallig Ticootje? Ik kan het ook niet meer terugvinden...
quote:Op donderdag 8 november 2007 16:34 schreef Droeke het volgende:
Hallo allemaal...
Nou vandaag naar het AZM geweest. Het komt hierop neer: romp en hoofd zijn precies gemiddeld, alle metingen van beentjes en armpjes liggen rond de p=0.05 met uitzondering van bovenbeentjes die zijn echt kleiner dan p=0.05 Verdere analyses van voetjes en handjes lijken normaal. Functie van hartjes, niertjes en andere 'levensvatbare' indicatoren lijken in orde. Conclusie: een skeletafwijking leek de dokter niet waarschijnlijk (hoewel er natuurlijk altijd nog wat kan zijn), maar gezien 'goede' 20-weken echo en nekplooimeting maakt ze zich geen zorgen. Chromosomale afwijking kon ze niet uitsluiten (volgens mij kunnen ze dat helemaal niet zien op echo maar moeten ze daarvoor echt materiaal onderzoeken), maar ook daar maakte ze zich niet echt zorgen over. Ze zei: het wordt waarschijnlijk een klein kindje. Dus al met al goed nieuws. Verder houdt ik een medische indicatie (dus in het ZH bevallen) omdat dan meteen na de bevalling het kindje gescreend kan worden op skeletafwijkingen door een kinderarts.
Eerlijk gezegd ben ik meer opgelucht dan boos, maar ik vind het nog steeds stom dat 1e gyn zo raar deed. Als je het reden vind voor verder onderzoek en het is niet je expertise gebied: zeg dat dan gewoon. Maar maak ons niet zo ongerust.
Naar het ziekenhuis om ingeleid te worden lijkt mij niets hoor..quote:
Ik hoop het echt, want ik heb het vaak benauwd, fikse hooikoorts, tig voedsel en contact allergieen. We gaan het gewoon proberen op hoop van goede zegen. Gelukkig heeft Knut helemaal niets van zulke dingen!quote:Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef Mibos het volgende:
Silm en ik ben zelf een copd patient en heb ook borstvoeding gegeven en de enige allergie die mijn dochter heeft is extreme hooikoorts. Van niks naar binnen het uur niet meer uit haar oogjes kunnen kijken en overal water uitlopend hebben. Verder heeft ze niets. Vanaf dat ze vijf maanden is krijgt ze in geval van nood ketotifen voor de hooikoortsaanvallen dus uit eigen ervaring kan ik zeggen de borstvoeding heeft gewerkt.
dat zal wel mee vallen.quote:Op woensdag 28 november 2007 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb zo'n dubbele kolf.. Ik word zo een echte melkkoe.
Het is meer het idee dat ik heb bij een dubbele kolf. 2 zuignappen aan je tiet en gaan.quote:Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Popples het volgende:
[..]
dat zal wel mee vallen.![]()
ik heb een hand kolf, een enkele kolf en een dubble kolf![]()
Faja balen, hopelijk blijft hij niet eigenwijs!!!
lewis succes en laat jullie meid maar voor 6 uur morgenavond komen![]()
inleiden lijkt me ook niks
Een paar dagen geleden voelde ik iets knappen in mijn hand en sindsdien doet het pijn als ik mijn wijsvinger op een bepaalde manier buig. Als ik rechts bovenop mijn pols druk doet het ook zeer en gaat het tintelen. Maar verder is mijn hand niet dik ofzo?!quote:Op woensdag 28 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens wel ook meer en meer last van tintelende vingers in mijn rechterhand. Irritant gevoel met typen.Heb van die heerlijk dikke handjes nu, kan niet eens meer makkelijk een vuist maken.
![]()
En dat terwijl mijn voeten nu weer redelijk normale proporties hebben.
Meer meiden die die tintelende vingers herkennen?
Ik ben van plan om zo'n 1,5 liter per dag te kolvenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:03 schreef p_iglet het volgende:
Whahaahaha hier ook standje melkkoe hoor![]()
Heb een super de luxe dubbele kolf en ben er dolgelukkig mee!!!
Maar goed 300 euro aan een kolf uitgeven lijkt me alleen nuttig als je ook echt VEEEEL gaat kolven.
Voor af en toe een avondje weg of dag in de week werken zou ik lekker ene handkolf kopen.
Scheelt hoop gezeul en hoop geld.
De oplossing: niet op je pols drukken.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden voelde ik iets knappen in mijn hand en sindsdien doet het pijn als ik mijn wijsvinger op een bepaalde manier buig. Als ik rechts bovenop mijn pols druk doet het ook zeer en gaat het tintelen. Maar verder is mijn hand niet dik ofzo?!.
Dat is helaas een kortdurende oplossing, want als ik dingen oppak blijkt die plek ook geactiveerd te wordenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
De oplossing: niet op je pols drukken.
Ik heb al hele lang met slapen dat mijn handen snel gaan tintelen, maar nu zijn er geen rare houdingen meer voor nodig.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Een paar dagen geleden voelde ik iets knappen in mijn hand en sindsdien doet het pijn als ik mijn wijsvinger op een bepaalde manier buig. Als ik rechts bovenop mijn pols druk doet het ook zeer en gaat het tintelen. Maar verder is mijn hand niet dik ofzo?!.
Jep, en volgens mijn vk was/is het carpaal tunnel syndroom. Moet binnen 6 wk na de bevalling weer verdwijnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens wel ook meer en meer last van tintelende vingers in mijn rechterhand. Irritant gevoel met typen.Heb van die heerlijk dikke handjes nu, kan niet eens meer makkelijk een vuist maken.
![]()
En dat terwijl mijn voeten nu weer redelijk normale proporties hebben.
Meer meiden die die tintelende vingers herkennen?
Doe mij bij de 2de dan maar 2 uur persweeen en laat de rest van de weeen maar achterwegequote:Op woensdag 28 november 2007 10:42 schreef Silmarwen het volgende:
gebeuren.
En Faja, spannend zeg. Je hoort het wel vaker, vrouwen die geen voor- en/of ontsluitingsweeen hebben, of bijvoorbeeld geen persweeen vooral als ze al meerdere kinderen hebben gehad!
quote:Op woensdag 28 november 2007 11:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb dat idd ook met slapen. Volgens mij begint de knelling in mijn elleboog, en trekt het door naar mijn pols. Maar ik moet binnenkort toch weer naar de chiropractor, dus dan kan ie de boel mooi weer uit elkaar trekken.
Ik heb vanmorgen besloten dat ik voor mijn verjaardag een uitgebreide massage van een pro wilquote:Op woensdag 28 november 2007 11:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb dat idd ook met slapen. Volgens mij begint de knelling in mijn elleboog, en trekt het door naar mijn pols. Maar ik moet binnenkort toch weer naar de chiropractor, dus dan kan ie de boel mooi weer uit elkaar trekken.
navelstreng?quote:
Ken je het nummer van de VK al uit je hoofd??quote:Op woensdag 28 november 2007 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
Uhuh.
Gisteren de info gekregen bij de vk 'voor als het begint' en ik loop al sindsdien met een beetje een onwerkelijk gevoel rond. Het kan natuurlijk nog uiterlijk 6 weken duren, maar toch... na al die jaren rammelen is het nu eindelijk bijna zover...
Ik krijg bijna Sinterklaasneigingen 'Hij komt... hij komt...'![]()
quote:Op woensdag 28 november 2007 11:41 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ken je het nummer van de VK al uit je hoofd??
Dat is veeeeeel lekkerder hoor! De chiropractor masseert ook niet echt moet ik zeggenquote:Op woensdag 28 november 2007 11:38 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik heb vanmorgen besloten dat ik voor mijn verjaardag een uitgebreide massage van een pro wil
Is weliswaar geen chiropractor maargoed...
Kwestie van binnenhouden!!!quote:Op woensdag 28 november 2007 11:49 schreef Droeke het volgende:
Tjongejonge wat gaan jullie snel zeg, ik hou het allemaal niet meer bij...
@Lewis: ik vind het ook zoooo spannend. Jammer dat het (nog) niet vanzelf op gang gekomen is. Inleiden is nou niet iets waar je op zit te wachten. Aan de andere kant: het kan dan ECHT niet meer lang duren
Nu ik zaterdag uitgerekend ben heb ik ook wel zoiets van: nu mag het wel. Ik ben alleen zo bang dat het kindje op sinterklaas wordt geboren, dat zou ik zo zonde vinden (voor het kindje dan he). En in mijn horoscoop staat dat er op pakjesavond een hele speciale verrassing gaat komen.... neeeeee! Niet op pakjesavond...
Mijn hubbie zei al "ik geef gewoon op dat ie dan op 6 december geboren is...."quote:Op woensdag 28 november 2007 11:59 schreef Ticootje het volgende:
Edit- zou je geen deal kunnen sluiten dat er gewoon een andere dag wordt genoteerd..![]()
quote:Op woensdag 28 november 2007 11:49 schreef Droeke het volgende:
Nu ik zaterdag uitgerekend ben heb ik ook wel zoiets van: nu mag het wel. Ik ben alleen zo bang dat het kindje op sinterklaas wordt geboren, dat zou ik zo zonde vinden (voor het kindje dan he). En in mijn horoscoop staat dat er op pakjesavond een hele speciale verrassing gaat komen.... neeeeee! Niet op pakjesavond...
Oh ik ken dat... Ik ben op 6 feb uitgerekend, en ik ben zelf op 14 feb jarig.... Laat haar please eerder komen!quote:Op woensdag 28 november 2007 12:11 schreef DeLiedje het volgende:
[..]Ik ken het gevoel (zondag uitgerekend). Al de héle zwangerschap krijg ik van iedereen te horen "als het maar geen 5 dec wordt!"...
Fijn is dat.... Zul je net zien...
Dan heb jij dus altijd vuurwerk op je verjaardag! Eigenlijk ook wel leuk.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:15 schreef vrouwtje-theelepel het volgende:
Ik ben zelf op 31 December jarig, ik vind dat altijd wel een speciale dag. ( ik ben 17 dagen te vroeg geboren)
Wat zit het leven soms toch leuk in elkaar!quote:Op woensdag 28 november 2007 12:50 schreef Bright het volgende:
Moeders voor moeders gaat er idd ook aan komen - na sinterklaas is't weer zover.
En over de datum? Onze cees is volgens ons uitgerekend 3 dagen voor de verjaardag van mijn overleden schoonzus. Het zou toch wel heel frappant zijn als Cees op haar verjaardag wordt geboren. Ze is namelijk op de verjaardag van Elise overleden.
(Bij de herdenking van de overledenen afgelopen zondag is toevallig een nummer gespeeld dat op onze bruiloft is gespeeld. Door dezelfde organist nog wel. Zie je, de dingen die je in het leven mee maakt staan niet los van elkaar, maar zijn allemaal verbonden.)
Ik 15 juli. Hier thuis niks bijzonders, maar in Frankrijk (waar we meestal waren rond die tijd) is 14 juli een feestdag met vuurwerk om middernacht. Dat was eigenlijk altijd wel leuk.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:31 schreef amaranta het volgende:
ik ben 24-12 jarig, in Spanje, waar ik geboren ben, wel een feestdag.Zit er niet zo mee. De meeste mensen onthouden het juist.
quote:Op woensdag 28 november 2007 12:38 schreef Llewella het volgende:
Zijn er trouwens nog meer die hier meedoen of mee hebben gedaan aan moeders voor moeders? Ik doe nu 3 weken mee. Vandaag is het weer breng-de-kratten-naar-depot-dag.
Je hebt geen idee hoeveel mensen weten waarvan die kratten zijn. Alleen het busje waarmee ze rijden is voor de meeste mensen al genoeg om te weten dat er over ongeveer 8 maanden een ooivaar in de tuin staat.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
dit is ook mijn 3e week..hier komen ze t elke woensdag ophalen en ik hoop maar steeds gewoon dat de buren de kratten niet herkennen
![]()
En vanavond al je echo, spannend![]()
Ik mag komende maandag, kan ook bijna niet wachten
...leuk, we schelen 1 dagik ben (als t goed is) vrijdag 10 weken
Of die organist heeft gewoon een beperkt repertoirequote:Op woensdag 28 november 2007 12:50 schreef Bright het volgende:
(Bij de herdenking van de overledenen afgelopen zondag is toevallig een nummer gespeeld dat op onze bruiloft is gespeeld. Door dezelfde organist nog wel. Zie je, de dingen die je in het leven mee maakt staan niet los van elkaar, maar zijn allemaal verbonden.)
Yep, dat dacht ikzelf ook al. Nou hoor ik weleens dat het geslacht al rondom de 13 a 14 weken te zien zou zijn, zelfs een verloskundige die het bij 14 weken voor 99% zeker zou weten.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:19 schreef Brighteyes het volgende:
Llewella, als je as zaterdag 10 weken zou zijn ben je dus met kerst zo'n 13-14 weken, voor zover ik weet is het geslacht dan nog niet te zien. Helaas dus voor je ouders.![]()
Of hopen dat je stiekem heel veel verder bent dan je denkt.
De buren boeien me niet veel, vind alleen maar leuk als ze het weten, toch vertel ik het nog even niet.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:35 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
dit is ook mijn 3e week..hier komen ze t elke woensdag ophalen en ik hoop maar steeds gewoon dat de buren de kratten niet herkennen
![]()
En vanavond al je echo, spannend![]()
Ik mag komende maandag, kan ook bijna niet wachten
...leuk, we schelen 1 dagik ben (als t goed is) vrijdag 10 weken
Dat vertelde iemand anders me idd ook, dat je soms mss zelfs beter wel op die data jarig kan zijn dan net ervoor of erna.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:38 schreef Smirre het volgende:
Er is helemaal niets ergs aan voor een kind om op 5 december geboren en jarig te zijn, hoor!![]()
Sterker nog, het lijkt me juist niet leuk om als kind op 4 of 6 december jarig te zijn. Hang je net rond sinterklaas (iedereen is net zo in de bonen ivm sinterklaas en surprices als op 5 december), maar dan zonder die bijzondere datum. Mijn geboortedatum roept altijd en overal een glimlach op en ik mocht als kind altijd bij sinterklaas komen.
Mijn ouders hadden voor het dubbele cadeautjes-gebeuren een oplossing bedacht. Altijd onverwacht een paar weken voor mijn verjaardag werd me de vraag gesteld; wil je NU je cadeautje of straks als je jarig bent? Het antwoord laat zich raden natuurlijk.![]()
Nee hoor, ik ben niet getraumatiseerd door die datum, integendeel.
Hier ook hoor, 1 of 2 collega's weten het wel, maar de rest hoort t pas na eerste echo en denk zelfs pas met 13 wekenquote:Op woensdag 28 november 2007 14:03 schreef Llewella het volgende:
Ik wil natuurlijk wel een beetje zeker van m'n zaak zijn als ik het grote nieuws vertel.
Oe, spannend!! Aankomend jaar zit ie er weer aan te komen. (Ik red dat sowieso niet, hoe dan ook is ze dan al geboren)quote:
Dat lijkt me echt vervelend, om op 29 februari jarig te zijn.quote:
quote:Op woensdag 28 november 2007 14:17 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat vertelde iemand anders me idd ook, dat je soms mss zelfs beter wel op die data jarig kan zijn dan net ervoor of erna.
Bijv. tussen kerst en O&N, dan zit eig. niemand nog op een verjaardag te wachten omdat ze al een paar keer al die visiterondjes gedaan hebben.
Ach... we zien het wel. Is het wel zo, is het niet anders toch?
he dat is mijn datumquote:Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef E.T. het volgende:
Bij Saskia ging ik ook voor 29 februari.. het werd de 21e![]()
Kan ik trouwens alvast een downtime reserveren voor 27-3 ofzo?
Dat zou ik een giller vinden want ik heb mailtjes rond gestuurd een paar weken geleden dat we de verjaardag van mijn man eerder zouden vieren omdat het anders te dicht op de uitgerekende datum zou zitten en ik heb iedereen gevraagd te laten weten of ze kwamen zodat ik ze af kon bellen als de bevalling was begonnen of de baby geboren zou zijn.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:51 schreef --Eveliene-- het volgende:
Faja.. ik denk dat jij voor het weekend je baby hebt!
Die ondersteek heeft onze vlos toen duidelijk aangegeven die wel in huis te hebben. Niet voor het plassen enzo maar ze gebruiken hem waarschijnlijk ook vaak op een of andere manier om je bekken te kantelen als het allemaal niet zo goed wil lukken. Dan kna je op een bepaalde manier op dat ding gaan liggen. Lijkt me niet confortabel maar het zal vast wel kunnen.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:22 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, en over die po van van de week? Ik ging het klossen halen voor onder het bed dat hier beneden komt te staan en toen vroeg ze 'ga je thuis bevallen?' en toen ik ja zei, zei zij gelijk 'oh, dan ook een ondersteek erbij'.
Dus hij staat hier in de kamer hoor!Maar goed, volgens haar komt hij meestal in de verpakking terug maar willen de vk's hem er toch wel bij hebben, voor het geval dat...
Sterker nog.. volgens mij blijft dat tot je dood..quote:Op woensdag 28 november 2007 21:18 schreef Brighteyes het volgende:
Nope... dat blijft tot hij of zij geboren is.![]()
Wel tof dat je het hartje hebt zien kloppen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |