abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54885506
En even een cross post..

Voor de zwangeren / borstvoedenden onder ons:

Bij een jaarabonnement op Ouders van Nu (¤ 47,88) kun je nu gratis een Avent Borstkolf krijgen (winkel waarde ¤ 55,-).
Zie hier voor de exacte informatie bij Zester (uitgever).

Ik moest tóch een nieuwe kolf kopen, heb ik nu dus mooi een jaar lang Ouders van Nu erbij
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  woensdag 28 november 2007 @ 09:40:11 #202
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_54885576
Ah, dank Appelsap!

Oja, die kolf dingen.... Werkt dat nou goed? Alsin, ik heb geen idee wat ik zou moeten aanschaffen. Als je borstvoeding geeft is het onvermijdelijk dat je een keer moet kolven toch?
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_54885631
Ik heb altijd bv gegeven, maar eigenlijk nooit gekolfd omat ik m`n kind altijd wel bij me had
Saartje
pi_54885648
Goedemorgen ladies, ik ben er weer met dikke harde buik en kind er nog steeds in.
  woensdag 28 november 2007 @ 09:44:05 #205
14746 k_i_m
pi_54885652
Ik moet straks weer gewoon 3 dagen werken. Dat hou je niet vol toch, zonder dat het eruit lekt?
In my life
Why do I smile
pi_54885663
Nai dat is niet te doen Dan heb je wel een kolf nodig
Saartje
  woensdag 28 november 2007 @ 09:46:15 #207
14746 k_i_m
pi_54885691
Dit zijn echt allemaal van die dingen die ik eigenlijk niet wil weten, maar mijn nieuwsgierigheid wint het toch van me, omdat ik er straks toch niet meer onderuit kan .

Faja, voel je je wel weer beter, afgezien van de buik? .
In my life
Why do I smile
pi_54885719
Ja dat misselijke gevoel is weg. De verloskundige zei dat het heel goed van de pijn aan mijn buik kan zijn geweest afgelopen maandag. Ik heb gisteren ook gewoon Surinaamse bami gegeten en dat is er in gebleven. Alleen die harde buiken voelen aan als of je ongesteld bent, zo een zeurderig gevoel.
pi_54885734
In principe is een kolf niet meteen écht nodig, maar ik heb erg lange tijd gevoed en dan is het vaak wel handig. Ook omdat het (verkeerd?) aanleggen in het begin pijn deed en dan was zo'n kolf echt een verlichting.
Ik denk als je veel van huis bent dat het ook ideaal is. Zo kun je een voorraadje moedermelk aanleggen die je dan mee zou kunnen nemen, wanneer je niet (zelf) in de gelegenheid bent om te voeden.

Maar.. Ik vind al die kolven echt rete duur.. Na de eerste bevalling moest ik een kolf huren (elektrische van Medela) omdat we het kindje extra moesten voeden en zo het op gang komen van de voeding kon stimuleren. Daarna heb ik een 2e hands Avent (zelfde als hierboven, ouder model) gekocht omdat ik niet wist of hij wel fijn in gebruik zou zijn. Persoonlijk vond ik dit een hele fijne kolf, dus wilde ik nu een nieuwe.

Mijn advies dus, probeer er eerst 1 te lenen. Tenzij je het niet hygiėnisch vindt natuurlijk
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_54885771
Ik heb zo'n dubbele kolf.. Ik word zo een echte melkkoe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54885783
KIM als je bv geeft is het altijd handig om een kolf erbij te hebben. En vooral met het oog op als je weer terug gaat naar het werk dan heb je hem echt wel nodig. Dus die aanbieding klinkt eigenlijk wel heel aantrekkelijk. Avent kolf is een hele goeie om te gebruiken.

Hier nog niks hoor. Ze lag wel flink te wroeten voordat ik ging slapen en dat was wel even heel pijnlijk, maar ook niet meer dan dat. Ik heb wel weer erg slecht geslapen trouwens. Ben toch wel heel erg bezig met proberen om een seintje op te pikken dat er iets begint.

Als er niets begint voor morgenavond 6 uur dan moet ik helaas naar het ziekenhuis en gaan ze over tot inleiden. Brrr
  woensdag 28 november 2007 @ 09:54:04 #212
14746 k_i_m
pi_54885848
Maar dan gaat er wel wat gebeuren! .
In my life
Why do I smile
pi_54885976
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:54 schreef k_i_m het volgende:
Maar dan gaat er wel wat gebeuren! .
Naar het ziekenhuis om ingeleid te worden lijkt mij niets hoor..

Lewis, Ik hoop zo dat het doorzet!
  woensdag 28 november 2007 @ 10:01:39 #214
14746 k_i_m
pi_54886003
Ja, maar je kan het kind moeilijk laten zitten he?
In my life
Why do I smile
pi_54886167
Lewis spannend hoor. Ik hoop voor je dat het uit zichzelf nog door gaat zetten!
pi_54886233
Ja je hebt gelijk. Alleen is het inleiden gewoon niet zo'n pretje. Pijnlijker en ik zou gewoon balen, want die andere 2 kwamen uitzichzelf.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:14:55 #217
14746 k_i_m
pi_54886264
Heb je al streng toegesproken? .
In my life
Why do I smile
pi_54886285
Go Lewis!
en ook een go voor faja??
  woensdag 28 november 2007 @ 10:17:49 #219
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_54886332
Misschien heb je maar een heel klein zetje nodig om het te laten beginnen Lewis. Het kan best meevallen! Sterkte met afwachten.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:25:29 #220
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54886491
Jeetje meiden... nog niks! Wat balen zeg!

Lewis... je hebt nog iig anderhalve dag zeg maar, het kan nog steeds dus. Ik hoop het echt voor je.
En anders... anders ben je gewoon sowieso vrijdag mama! Op zich natuurlijk niet op een leuke manier, maar dan is het eindje zeker wel in zicht!
pi_54886580
He, wat balen voor je Lewis, maar wat de rest ook zegt: het einde is in zicht!
pi_54886652
Lewis, je kindje is in ieder geval goed doorbakken!
pi_54886825
Ik had gister vreselijk veel last van mn ademhaling. Ik had echt het gevoel dat ik niet genoeg lucht binnen kreeg. Ik vond het echt een heel naar en eng gevoel. Ik denk niet dat die kleine al met het koppie beneden ligt..

Toen ik op bed lag ging het gelukkig een stuk beter... Bah zeg wat vond ik dat helemaal niets!
  woensdag 28 november 2007 @ 10:42:35 #224
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54886851
Zo kraamzorg ook weer geregeld. Krijg een inschrijfformulier opgestuurd en ze reserveerde alvast een plekje voor mij. Mocht zelf kiezen welke ik wilde van FBTO dus dat was erg fijn. We hebben er hier twee in de buurt en eentje was WHO-gecertificeerd met borstvoeding en ik wil heeeeeeeeuuuuuullllllllllll graag borstvoeding geven omdat ik astmatisch ben met tig allergieen en het astmafonds en dergelijke raden he ten zeerste aan dan zeker borstvoeding te geven.

Lewis het mag wel opschieten nu. Spanned zeg ik zal voor je duimen dat het maar snel gaat gebeuren.
En Faja, spannend zeg. Je hoort het wel vaker, vrouwen die geen voor- en/of ontsluitingsweeen hebben, of bijvoorbeeld geen persweeen vooral als ze al meerdere kinderen hebben gehad!
pi_54886875
Lewis:

Pannenkoeken, ananas, touwtje springen, feesten, bitter lemon alles al geprobeerd???

Hoop dat de kleine lekker zelf besluit om vanmiddag te komen.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_54886917
Silm en ik ben zelf een copd patient en heb ook borstvoeding gegeven en de enige allergie die mijn dochter heeft is extreme hooikoorts. Van niks naar binnen het uur niet meer uit haar oogjes kunnen kijken en overal water uitlopend hebben. Verder heeft ze niets. Vanaf dat ze vijf maanden is krijgt ze in geval van nood ketotifen voor de hooikoortsaanvallen dus uit eigen ervaring kan ik zeggen de borstvoeding heeft gewerkt.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  woensdag 28 november 2007 @ 10:50:57 #227
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_54887043
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:45 schreef Mibos het volgende:
Silm en ik ben zelf een copd patient en heb ook borstvoeding gegeven en de enige allergie die mijn dochter heeft is extreme hooikoorts. Van niks naar binnen het uur niet meer uit haar oogjes kunnen kijken en overal water uitlopend hebben. Verder heeft ze niets. Vanaf dat ze vijf maanden is krijgt ze in geval van nood ketotifen voor de hooikoortsaanvallen dus uit eigen ervaring kan ik zeggen de borstvoeding heeft gewerkt.
Ik hoop het echt, want ik heb het vaak benauwd, fikse hooikoorts, tig voedsel en contact allergieen. We gaan het gewoon proberen op hoop van goede zegen. Gelukkig heeft Knut helemaal niets van zulke dingen!
pi_54887069
quote:
Op woensdag 28 november 2007 09:50 schreef Ticootje het volgende:
Ik heb zo'n dubbele kolf.. Ik word zo een echte melkkoe.
dat zal wel mee vallen.
ik heb een hand kolf, een enkele kolf en een dubble kolf

Faja balen, hopelijk blijft hij niet eigenwijs!!!

lewis succes en laat jullie meid maar voor 6 uur morgenavond komen
inleiden lijkt me ook niks
mama van 3 kids!
pi_54887207
Oh en 15 januari komt de kraamzorg bij mij op visite... Ik moet nog wel het een en ander doen, er moet bijvoorbeeld nog een deur in de kinderkamer komen.

Volgens mij heb ik dan zo goed als alles klaarstaan... Misschien nog een pak luiers en alvast zeepspul enzo...
pi_54887234
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:52 schreef Popples het volgende:

[..]

dat zal wel mee vallen.
ik heb een hand kolf, een enkele kolf en een dubble kolf

Faja balen, hopelijk blijft hij niet eigenwijs!!!

lewis succes en laat jullie meid maar voor 6 uur morgenavond komen
inleiden lijkt me ook niks
Het is meer het idee dat ik heb bij een dubbele kolf. 2 zuignappen aan je tiet en gaan.
Dat doen ze met koeien ook...
pi_54887330
Whahaahaha hier ook standje melkkoe hoor
Heb een super de luxe dubbele kolf en ben er dolgelukkig mee!!!

Maar goed 300 euro aan een kolf uitgeven lijkt me alleen nuttig als je ook echt VEEEEL gaat kolven.
Voor af en toe een avondje weg of dag in de week werken zou ik lekker ene handkolf kopen.
Scheelt hoop gezeul en hoop geld.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:11:59 #232
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54887531
Ik heb trouwens wel ook meer en meer last van tintelende vingers in mijn rechterhand. Irritant gevoel met typen. Heb van die heerlijk dikke handjes nu, kan niet eens meer makkelijk een vuist maken.
En dat terwijl mijn voeten nu weer redelijk normale proporties hebben.

Meer meiden die die tintelende vingers herkennen?
  woensdag 28 november 2007 @ 11:14:21 #233
14746 k_i_m
pi_54887594
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens wel ook meer en meer last van tintelende vingers in mijn rechterhand. Irritant gevoel met typen. Heb van die heerlijk dikke handjes nu, kan niet eens meer makkelijk een vuist maken.

Een paar dagen geleden voelde ik iets knappen in mijn hand en sindsdien doet het pijn als ik mijn wijsvinger op een bepaalde manier buig. Als ik rechts bovenop mijn pols druk doet het ook zeer en gaat het tintelen. Maar verder is mijn hand niet dik ofzo?! .
In my life
Why do I smile
pi_54887602
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:03 schreef p_iglet het volgende:
Whahaahaha hier ook standje melkkoe hoor
Heb een super de luxe dubbele kolf en ben er dolgelukkig mee!!!

Maar goed 300 euro aan een kolf uitgeven lijkt me alleen nuttig als je ook echt VEEEEL gaat kolven.
Voor af en toe een avondje weg of dag in de week werken zou ik lekker ene handkolf kopen.
Scheelt hoop gezeul en hoop geld.
Ik ben van plan om zo'n 1,5 liter per dag te kolven

Ik heb de kolf trouwens gekregen van iemand, wat zijn die dingen vreselijk duur zeg!!
pi_54887619
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Een paar dagen geleden voelde ik iets knappen in mijn hand en sindsdien doet het pijn als ik mijn wijsvinger op een bepaalde manier buig. Als ik rechts bovenop mijn pols druk doet het ook zeer en gaat het tintelen. Maar verder is mijn hand niet dik ofzo?! .
De oplossing: niet op je pols drukken.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:16:30 #236
14746 k_i_m
pi_54887643
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:15 schreef Ticootje het volgende:

[..]

De oplossing: niet op je pols drukken.
Dat is helaas een kortdurende oplossing, want als ik dingen oppak blijkt die plek ook geactiveerd te worden .
In my life
Why do I smile
pi_54887653
Zijn dat niet van die tekenen van het carpale tunnel syndrome?

Ik krijg het juist als ik te lang sta en vervolgens flauw ga vallen
  woensdag 28 november 2007 @ 11:19:43 #238
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54887720
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:14 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Ik heb al hele lang met slapen dat mijn handen snel gaan tintelen, maar nu zijn er geen rare houdingen meer voor nodig.
Als het echt zeer doet zou je evt. kunnen overwegen naar de ha/vk te gaan.
Wat het kan zijn namelijk is 'carpaal tunnel syndroom' en dat dus oiv toch wat vochtophopingen, vaak in je pols/arm, niet zo zeer in je hand.
Het dragen van een brace, een simpele die je ook voor het skaten gebruik kan al genoeg zijn, kan wel schelen met de pijn en het getintel. Maar of dat dus is wat jij hebt weet ik niet, daarvoor zou ik toch eerst even langs een arts gaan ofzo.

Bij mij is het alleen getintel en ik weer vrijwel zeker waar het vandaan komt (gezien mijn algehele verhoudingen inmiddels) dat ik het niet meer de moeite vind om er echt even naar te laten kijken, maar jij moet nog wel even en dan kan het mss toch geen kwaad.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:23:41 #239
14746 k_i_m
pi_54887831
Ik heb dat idd ook met slapen. Volgens mij begint de knelling in mijn elleboog, en trekt het door naar mijn pols. Maar ik moet binnenkort toch weer naar de chiropractor, dus dan kan ie de boel mooi weer uit elkaar trekken .
In my life
Why do I smile
pi_54887927
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:

Jep, en volgens mijn vk was/is het carpaal tunnel syndroom. Moet binnen 6 wk na de bevalling weer verdwijnen.
Bij mij werd het erger naarmate de bevalling naderde. Ik heb er nu nog last van maar het wordt minder.
pi_54887984
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:42 schreef Silmarwen het volgende:
gebeuren.
En Faja, spannend zeg. Je hoort het wel vaker, vrouwen die geen voor- en/of ontsluitingsweeen hebben, of bijvoorbeeld geen persweeen vooral als ze al meerdere kinderen hebben gehad!
Doe mij bij de 2de dan maar 2 uur persweeen en laat de rest van de weeen maar achterwege
pi_54888021
Ik heb een elektrische avent iso bla gekocht op mp. Heb hem nu uitgekookt maar denk dat ik zo'n rubbertje los ga kopen als dat kan.
Heb voor een complete set, inclusief 2 flesjes, inclusief ijscompressen en nog wat prullaria 70 euro.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:34:05 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54888073
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb dat idd ook met slapen. Volgens mij begint de knelling in mijn elleboog, en trekt het door naar mijn pols. Maar ik moet binnenkort toch weer naar de chiropractor, dus dan kan ie de boel mooi weer uit elkaar trekken .

Ja, het wordt bij mij idd ook steeds een beetje erger Amaranta, maar goed, ik weet ook dat het weer over gaat uiteindelijk (uitzonderingen daargelaten) dus ik vind het verder ook niet zo'n enorme ramp, het is alleen een beetje irritant.
pi_54888117
BE, ik keek net even op je ticker, maar jij mag gewoon al over 2 dagen thuis bevallen!
pi_54888189
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:23 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb vanmorgen besloten dat ik voor mijn verjaardag een uitgebreide massage van een pro wil
Is weliswaar geen chiropractor maargoed...
  woensdag 28 november 2007 @ 11:38:43 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54888190
Uhuh.
Gisteren de info gekregen bij de vk 'voor als het begint' en ik loop al sindsdien met een beetje een onwerkelijk gevoel rond. Het kan natuurlijk nog uiterlijk 6 weken duren, maar toch... na al die jaren rammelen is het nu eindelijk bijna zover...
Ik krijg bijna Sinterklaasneigingen 'Hij komt... hij komt...'
pi_54888225
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:14 schreef k_i_m het volgende:
Heb je al streng toegesproken? .
navelstreng?

lewis, ik hoop dat het toch snel spontaan zal beginnen!

faja, dat valt tegen dus! wel wat kunnen slapen vannacht?

k_i_m, kolven is niet zo'n ramp hoor. vooral een handige mogelijkheid om het voeden af en toe uit te besteden . en ook wel grappig om te zien hoeveel melk je nou zoal kunt produceren op een dag.

BE, spannend he! misschien komt ie inderdaad wel op pakjesavond, jullie eigen Klaas. (5 letters, yeah! )

[ Bericht 19% gewijzigd door bixister op 28-11-2007 11:45:39 ]
pi_54888254
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:38 schreef Brighteyes het volgende:
Uhuh.
Gisteren de info gekregen bij de vk 'voor als het begint' en ik loop al sindsdien met een beetje een onwerkelijk gevoel rond. Het kan natuurlijk nog uiterlijk 6 weken duren, maar toch... na al die jaren rammelen is het nu eindelijk bijna zover...
Ik krijg bijna Sinterklaasneigingen 'Hij komt... hij komt...'
Ken je het nummer van de VK al uit je hoofd??
  woensdag 28 november 2007 @ 11:45:30 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_54888348
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:41 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ken je het nummer van de VK al uit je hoofd??

Neuh, maar het staat wel in mijn telefoon.
  woensdag 28 november 2007 @ 11:48:35 #250
14746 k_i_m
pi_54888450
quote:
Op woensdag 28 november 2007 11:38 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik heb vanmorgen besloten dat ik voor mijn verjaardag een uitgebreide massage van een pro wil
Is weliswaar geen chiropractor maargoed...
Dat is veeeeeel lekkerder hoor! De chiropractor masseert ook niet echt moet ik zeggen . Het kan ook behoorlijk zeer doen de dagen erna .

Ik ben een hele tijd onder behandeling geweest voor mijn schouder (rsi) en ik vond eigenlijk juist dat het de laatste tijd weer veel beter ging. Maar die hand is toch wel lastig .
In my life
Why do I smile
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')