Hehe, iig zal ik updates blijven geven rond dit gebeurenquote:Op maandag 26 november 2007 22:27 schreef Macka66 het volgende:
Ik dacht al dat ik iets vergeten was...
Silmarwen en Knut en Verida, gefeliciteerd met Leeloo. En wat een droppige echo![]()
Llewella, leuke spoiler. Kom je hier binnenkort nog eens posten?
quote:Spartelingen
Aan het idee was ik wel gewend. Ik snapte een beetje hoe het allemaal in elkaar stak en omdat ik bij biologie opgelet heb vroeger weet ik ook nog eens echt hoe het allemaal werkt. Mijn vrouw is zwanger, er zit een kindje in haar baarmoeder. Begonnen als wat kleine celletjes en zoals op de echo te zien was een paar weken terug zat het lekker stil in zijn ballonnetje te zitten.
Dat idee zat in mijn hoofd en dat was op zichzelf staand heel erg prettig. Gisteren ging ik dan ook met goede moed naar de echo, klaar om naar een iets groter stilliggend kindje te kijken. Rustig en vast in de baarmoeder van mijn vrouw.
Mijn verbazing was dan ook enorm op het moment dat ik zag dat het kindje gewoon al beweegt. De handjes en de voetjes spartelen rustig in de rondte en hij of zij was een klein feestje aan het bouwen leek het wel. De verloskundige annex huisarts heeft ons geruim de tijd gegeven om het allemaal goed te bekijken en stelde ook meteen de lengte van de zwangerschap bij. Silmarwen is niet 10 weken zwanger, nee vandaag is ze 11 weken en 6 dagen zwanger. We hebben dus de 'magische' drie maanden gehaald.
Ik heb wederom in 'awe' naar het scherm staan kijken en heb de hele wereld om mij heen een beetje vergeten. Met de hand van mijn vrouw in mijn hand en mijn ogen gefixeerd op het spartelende babytje in haar buik voelde ik wederom een traantje of twee drie over mijn wang glijden. Wat is dit toch allemaal mooi, fantastisch, geweldig en nog wat overtreffende superlatieven.
Het besef van het levende dingetje, het kindje en de verantwoordelijkheden slaan in als een bom. Ik word papa. Van dat kleine spartelende ding dat ik gisteren gezien heb.
Wow.
Die big smile zegt meer dan duizend woorden hoor!!quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Leuk hoor Knut om de mannen versie te lezen van het kijken naar een echo.
Mijn man is niet zo spraakzaam over gevoelens en die heeft tijdens alle echo's alleen maar met een mega big smile naar het scherm zitten kijken.
Nou, alles wat ik gisterenavond heb gegeten is er weer uitgekomen. Dus ook de annanas.
Nou dat is wel heel frapant. Ik heb dus ook de halve nacht wakker gelegen. Echt heel misselijk. Ik wist eigenlijk ook niet wat ik ermee aanmoest. Ik ben daarna wel weer in slaap gevallen (na een paar uur). Maar werd evengoed nog misselijk wakker.quote:Op dinsdag 27 november 2007 06:41 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik voel me echt al de hele nacht onwijs misselijk. Geen idee wat ik er nou weer mee aan moet. Ben 38 weken 3 dagen zwanger, ben alleen de eerste 11 weken zo misselijk geweest.
Dat zegt genoeg Faja. Dat was hier ook zo en ik vond het erg leuk om te zien bij Paul.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:11 schreef Faja-Lobi het volgende:
Mijn man is niet zo spraakzaam over gevoelens en die heeft tijdens alle echo's alleen maar met een mega big smile naar het scherm zitten kijken.
Ontzwangeren duurt 9 maanden he, en zelfs dan is het nog niet 100% zoals ervoor.quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:31 schreef marit1978 het volgende:
ik zou toch zo onderhand wel ontzwangerd moeten zijn? (wie schreef dat dit zo blijft !? )
Ontzwangeren duurt volgens mij de rest van je levenquote:Op dinsdag 27 november 2007 08:31 schreef marit1978 het volgende:
Faja..toch niet nu nog een buikgriep he ?
of een teken van je lichaam?
Bright...zelfs ík krijg tranen in mijn ogen als ik je post lees !
ik zou toch zo onderhand wel ontzwangerd moeten zijn? (wie schreef dat dit zo blijft !? )
Pff - heel spannend, maar we hebben ook wel vertrouwen. (Het hartje klopt als het goed is nu al, wat ongelooflijk wonderlijk he?) (Ik wil ook zo'n doptone- of echo-apparaat thuis hebben! Gewoon voor zelfcontrole, net zoals een bloeddrukmeter)quote:Op dinsdag 27 november 2007 08:34 schreef hestria het volgende:
Llewela, gefeliciteerd!
bright, spannend, hoop dta je de 4 dagen een beetje doorkomt!
Trouwens de banners bij de naam in openingspost doen het niet? Laat maar ze doen het gewoon.
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:46 schreef Bright het volgende:
[..]
Ontzwangeren duurt volgens mij de rest van je leven
[..]
Pff - heel spannend, maar we hebben ook wel vertrouwen. (Het hartje klopt als het goed is nu al, wat ongelooflijk wonderlijk he?) (Ik wil ook zo'n doptone- of echo-apparaat thuis hebben! Gewoon voor zelfcontrole, net zoals een bloeddrukmeter)
Jeps!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.
Dat had ikm nou altijd tot dat ik een paar weken terug een nare buikgriep had en elk uur moest overgeven. Moet zeggen dat ik misselijkheid nu ook veel minder panisch tegemoet zie wat maar goed is ook als je zwanger bent.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:32 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is bij mij weer over die misselijkheid gelukkig. Ik ben zelf ook altijd al bang om over te geven.
Beterschap Faja
Het went ook wel hoorquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:40 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dat had ikm nou altijd tot dat ik een paar weken terug een nare buikgriep had en elk uur moest overgeven. Moet zeggen dat ik misselijkheid nu ook veel minder panisch tegemoet zie wat maar goed is ook als je zwanger bent.
Alleen als ik erin knijp, ontdekte ik laatstquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
(en en nog een vraagje, hebben er hier meiden last van lekkende tieten??)
Ik heb dus nu 2x 's morgens een nachthemd gehad met vlekken...quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:49 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Alleen als ik erin knijp, ontdekte ik laatst.
volgens mij zijn die niet zo betrouwbaar, maar ik kan me vergissen hoor. ik had in ieder geval ook zo'n goedkoop ding en hoorde er alleen allerlei gerommel in m'n buik mee, maar vrijwel nooit het hartje. zenuwslopend!quote:Op dinsdag 27 november 2007 09:56 schreef Faja-Lobi het volgende:
[..]
Die dingen kan je bij de kijkshop kopen geloof ik. Angelsounds heet het als ik me niet vergis.
bij mij was 't de hele zwangerschap prut.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:58 schreef Pruk het volgende:
Angelsounds worden ook pas echt vanaf een week of 12 echt goed bruikbaar
tja, daar heb je van die inlegkruisjes voor in je bh voor hequote:Op dinsdag 27 november 2007 10:50 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik heb dus nu 2x 's morgens een nachthemd gehad met vlekken...Hopen dat de lekkage niet overdag toeslaat..
Hmm, dat heb ik nog niet gehoord. Ken aardig wat mensen die zo'n ding hebben liggen en toch wel goed het hartje konden horen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:59 schreef bixister het volgende:
[..]
bij mij was 't de hele zwangerschap prut.
En er zijn heel veel mensen die heel blij naar het hartje van zichzelf zitten te luisteren.quote:Op dinsdag 27 november 2007 10:54 schreef bixister het volgende:
[..]
volgens mij zijn die niet zo betrouwbaar, maar ik kan me vergissen hoor. ik had in ieder geval ook zo'n goedkoop ding en hoorde er alleen allerlei gerommel in m'n buik mee, maar vrijwel nooit het hartje. zenuwslopend!
llewella, wat leuk, gefeliciteerd!
Volgens mij kun je van staaltabletten niet misselijk worden. Hier thuis werd de boerenkool ook niet echt gegeten - Elise at er meer van dan m'n vrouwquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben begonnen met de staalpillen. Het zijn gewoon kleine pilletjes, dus het smaakt nergens naar. Ik was alleen vanmorgen wel heel erg misselijk, maar ik weet natuurlijk niet of dat nu van de pillen is.
Verder lag ik gister al heel erg vroeg te slapen. Voor het eten even gelegen, en na het eten in slaap gevallen. Maar nog wel even wakker geweest 's avonds anders lig ik de hele nacht weer wakker. Ik ben 's avonds zo vreselijk moe dat ik geen hap meer door mn keel krijg.
(en en nog een vraagje, hebben er hier meiden last van lekkende tieten??)
Ik had een tepelpiercing die ik eruit heb gehaald met 13 á 14 weken omdat het zeer begon te doen. Nu ontdekte ik dat er van binnen wat rommel zat, dus ik dacht, ik jas die piercing er even doorheen om het gaatje schoon te maken! Was het al dicht in het middenquote:Op dinsdag 27 november 2007 10:52 schreef Pruk het volgende:
Ook zonder te knijpen, maar gelukkig niet heel erg. Ik vind het er voornamelijk vies uitzien omdat het dan een beetje opdroogd en je van die vieze witte stukjes krijgt die je zo moeilijk tussen de kleine ribbels uit kan pulken.
BE!quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:03 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En er zijn heel veel mensen die heel blij naar het hartje van zichzelf zitten te luisteren.![]()
Je moet echt zo diep gaan zitten in het begin, zelfs de vk moet vaak nog aardig zoeken, ook na die 12 weken.
quote:Op dinsdag 27 november 2007 12:07 schreef Webkim het volgende:
[..]
BE!Daar zouden we het nooit meer over hebben...
![]()
Anyhoe, na een week of 15 kon ik beeb prima vinden. Ik luister nu nog zo'n eens per week, maar niet voor de geruststelling, omdat ik het kindje nu ook voel. Sowieso ben ik nooit naar het hartje gaan zoeken tijdens de zeldzame zorgenmaakmomenten, want als je beeb dan even verkeerd ligt en je kan geen hartje vinden ga je gegarandeerd flippen.
Had ze nou al de laatste uitslag gehad van die echo waar de artsen zo spastisch over deden?quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:08 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lewis heeft zich al gemeld en DeLiedje rommelt ook nog niet weet ik toevallig
Droeke heeft zich al even niet laten horen volgens mij?
Ja, maar ik gok niet dat jij er zo makkelijk vanaf komtquote:Op dinsdag 27 november 2007 13:20 schreef Brighteyes het volgende:Heb ik dan weer over Lewis heengekeken?
Sorry babe!
Oh, en Pruk... Als dat al gebeurt, dan wel gewoon gelijk as vrijdag of zaterdag hoor.Dan zit ik op de 37 weken en dan hoeft DeLiedje niet nog eens een paar weken door.
Dat zou ik wel sneu vinden!
quote:Op dinsdag 27 november 2007 13:45 schreef Pruk het volgende:
[..]
Ja, maar ik gok niet dat jij er zo makkelijk vanaf komt
Ja, maar dat weet je al langer dan vandaagquote:
Ga puzzelen..quote:Op dinsdag 27 november 2007 14:27 schreef DeLiedje het volgende:
Haha Pruk en BE, ik wil best tegelijk met BE bevallen, maar dan wel asap!
Vrijdag of zaterdag had ik zelf ook in mijn hoofd (vanaf dan hebben mijn pap en mam dat huisje in de buurt...) en ik heb zelf al heel de zwangerschap "eind november ergens" gezegd...
Ondertussen heb ik vandaag maar wel weer mooi een prachtig (al zeg ik t zelf) muziekdoosje voor mijn baby-neefje gemaakt
.
Ik kom mijn tijd voorlopig nog wel door... Alhoewel... wat moet ik nú in hemelsnaam gaan doen?!
Grappig dat je dat zegtquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:30 schreef Ticootje het volgende:
Ga puzzelen..
Al gedaan natuurlijkquote:
He, wat zieligquote:Op dinsdag 27 november 2007 14:37 schreef --Eveliene-- het volgende:
Hallo dames..
mijn lieve Leonore is vanochtend gevallen in de nursery en heeft nu een grote snee in haar kin![]()
Het is helemaal blauw en ze is zoooo zielig! Helemaal overstuur van de schrik. En ik eigenlijk ook wel...
Ik denk niet dat het gehecht moet worden, maar ik ga toch maar even naar de dokter voor de zekerheid.
en bedankt he... bijna vier jaar later, maar wel weer stijf van de hormonen..quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:11 schreef Brighteyes het volgende:
Knut, deze topics zijn wrsch ook wel heel leuk om te lezen voor jou:
En hoe gaat het met de (nieuwe) Vaders dan?
Hoe gaat het met de (nieuwe) vaders dan Deel II!!!
Voor zover je nog niet in de boeken gedoken bent krijg je daar hele leuke en lieve reacties van vaders mee.
Pfff, net de OP van het eerste topic zitten lezen en ik schiet gelijk helemaal vol.![]()
Vanavond weer naar de VK. Dubbele afspraak met instructies over wanneer ik mag bellen etc.Het komt echt allemaal superdichtbij nu!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |