abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2007 @ 20:48:56 #1
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_54834005
quote:
Op zondag 25 november 2007 18:04 schreef kepler het volgende:

[..]

harder dan normaal? Het is herfst... Nu gaan er dus allemaal mensen het weer goed praten, terwijl hij er dus gewoon helemaal naast zat Een lage drukgebied is geen storm en ook de wind van vandaag is geen storm, en zelfs normaal voor de herfst. Hij voorspelde zware problemen door de storm, met windkracht 10-12 en dijken die eventueel gingen doorbreken. Dat heeft hij (tot nu toe) dus compleet mis. Misschien dat hij die stormen in december wel goed kan voorspellen, die kans wil ik hem nog wel geven Maar als hij daar ook mis zit, ben ik er wel klaar mee.

Een lage drukgebied en veel wind kan ik ook wel voorspellen in de herfst Zeker als je een periode van een week opgeeft
Het is inderdaad herfst en deze duurt 3 maanden. Hij heeft uitgerekend dit weekend voorspeld dat we op onze tellen moesten passen. Uiteindelijk bleek het zeer mee te vallen, maar het was vandaag onstuimiger dan de rest van de week. Hoe voorspelt deze gast dat? De vorige storm van een paar weken terug wist hij ruimer van te voren te voorspellen dan de rest. Dát vind ik interessant.

En het is natuurlijk geen weersvoorpelling, maar een weersverwachting. Dat er ergens 80% kans op bestaat wel niet zeggen dat het 100% is, die 20% kan ook uitkomen. Dus enige relativering is wel op z'n plaats. Ik zal Corbyn ook niet blindelings geloven, ik kende die man tot nu toe niet eens, maar ik ben minder sceptisch dan de rest die denkt dat het weer voor de volle 100% te voorspellen is.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zondag 25 november 2007 @ 20:55:13 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54834168
Wanneer komt die storm dan
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zondag 25 november 2007 @ 20:58:41 #3
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54834251
Ah, het nabeschouwingstopic dus .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 25 november 2007 @ 20:59:06 #4
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_54834257
Ik voel weer iets opkomen op 3FM.

Bij deze wil ik graag de groeten doen dan!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  zondag 25 november 2007 @ 21:01:19 #5
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54834322
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:58 schreef Falco het volgende:
Ah, het nabeschouwingstopic dus .
Of juist een voorbeschouwing
De beste man heeft nog een aantal data voorspeld waar een mogelijke superstorm zou kunnen komen.

Spanning en sensatie
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 25 november 2007 @ 21:10:47 #6
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_54834579
Weersvoorspellingen doen is in grote lijnen hetzelfde als aerodynamische berekeningen voor auto's/vliegtuigen/etc. Alleen heb je een ander object (namelijk de planeet) en wat andere randvoorwaarden.
Zo'n model kun je gewoon aanslingeren en laten lopen zo lang je wilt.

Stromingsberekeningen zijn heel erg gevoelig voor puur wiskundige instabiliteiten. Wat ik zelf denk dat die kerel voorspelt zijn de uitkomsten van een wat slecht convergerende berekening. Daar zit dan soms ineens een hele harde windvlaag tussen. Ik heb soortgelijke dingen ook gehad bij de simulaties die ik tijdens mijn afstuderen deed.

Ik denk zelf dat die man gewoon wat kritischer moet zijn op de kwaliteit van de uitkomsten die zijn computers genereren voor hij roept dat de wereld vergaat. Dat je PC iets voorspelt wil nog lang niet zeggen dat het ook gebeurt. Helemaal als het om verschijnsels met stromingen gaat
  zondag 25 november 2007 @ 21:11:11 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54834587
Ik heb net een enorme wind gelaten!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 25 november 2007 @ 21:12:20 #8
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_54834622
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:01 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Of juist een voorbeschouwing
De beste man heeft nog een aantal data voorspeld waar een mogelijke superstorm zou kunnen komen.

Spanning en sensatie
Spanning, aantal en mogelijk....jaja. Net zoals in de postcode loterij: "Maak nu kans om te winnen!"

Als je vaak genoeg roept dat er onwijze storm komt krijg je vanzelf een keer gelijk.
pi_54834822

Mischien toch superstorm?
pi_54834857
Afgezien van een (stort)buitje af en toe niets gebeurd hier.

Verder in Europa nog wat gebeurd?
  zondag 25 november 2007 @ 21:22:08 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_54834890
`
quote:
Na de bonensoep van vanavond reken ik er wel op

en een herfststorm is verder niet bijzonder... maar je kan er wel lekker bij slapen straks
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
pi_54834952
http://www.meteoalarm.eu/?areaname=&area=&ShowDate=&Country=&lang=NL
Wel hier en daar kustbedreiging en wat wind.

Maar bij de vorige 'superstorm' was Nederland rood, niets bijzonders dus.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 25 november 2007 @ 21:26:30 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54835027
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:12 schreef TR08 het volgende:

Als je vaak genoeg roept dat er onwijze storm komt krijg je vanzelf een keer gelijk.
Dat zeg ik. Storm voorspellen in November in Nederland is net zoiets als Kerst in December voorspellen
  zondag 25 november 2007 @ 21:32:20 #14
pi_54835217
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:19 schreef QBlock het volgende:
[ afbeelding ]
Das de 29e? Een hele dag te laat
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54836085
quote:
[ afbeelding ]
De 30e kan voor de UK nog best interessant worden. Voor ons niet tho
  zondag 25 november 2007 @ 22:36:04 #16
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54836921
quote:
[ afbeelding ]
hmmm, is wel vaker gezegd hier maar ik kan het niet terugvinden....... Wat is 'zwart' ook alweer?
Same shit, different day
SC hopper present
pi_54837121
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:36 schreef Koen66 het volgende:

[..]

hmmm, is wel vaker gezegd hier maar ik kan het niet terugvinden....... Wat is 'zwart' ook alweer?
"Off the scale"; harder dan de schaalverdeling weer kan geven. Ik heb zo'n groot zwart gebied nog nooit gezien op een dergelijk windkaartje...
  zondag 25 november 2007 @ 22:51:48 #18
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54837468
'Roze' is 50. Is dat 50 knopen? Hoeveel km/u is dat? (ben echt een weather-rookie zoals je ziet)
Same shit, different day
SC hopper present
  zondag 25 november 2007 @ 22:56:57 #19
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54837625
Zo lekker zwart vlak op dat kaartje zeg
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 25 november 2007 @ 23:46:25 #20
6941 APK
Factual, I think.
pi_54838787
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:51 schreef Koen66 het volgende:

'Roze' is 50. Is dat 50 knopen? Hoeveel km/u is dat? (ben echt een weather-rookie zoals je ziet)
1 (international) knot is exactly equal to 1.852 kilometres per hour

http://simple.wikipedia.org/wiki/Knot_(speed)
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54839215
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:56 schreef MissHobje het volgende:
Als het kaartje is uitvergroot wel ja

Het loopt allemaal wel los. Het is vandaag lekker winderig geweest, beetje buiig. Mocht er iets aankomen dan horen we het zelf wel van een Erwin Kroll oid.
pi_54840845
aardige storm op de kaarten in de Atlantische Oceaan komende week.
maar of ook de Noordzee haalt is de vraag.
loopt weer stuk op de Britse eilanden of anders Noorwegen zo lijkt het.

ik zou op het eind van jaar wel wat gegevens willen zien over stormactivieit in de noordelijke Atlantische Oceaan. of die bovengemiddeld is vergeleken met andere herfststormseizoenen.

misschien dat er toch iets over een verband met de zon te zeggen valt.
maar precies de dag en lokatie voorspellen, daar geloof ik echt niet in.
en Corbyn ook niet meer denk ik zo sterk.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 26 november 2007 @ 08:10:58 #23
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54840991
quote:
Op zondag 25 november 2007 20:48 schreef ACT-F het volgende:

[..]

Het is inderdaad herfst en deze duurt 3 maanden. Hij heeft uitgerekend dit weekend voorspeld dat we op onze tellen moesten passen.
Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.

Eind oktober was er geen harde wind, tussen 8 en 13 bleek de storm al veel minder sterk dan voorspeld, en het amg duidelijk zijn dat het briesje van dit weekend in geen verhouding staat tot de voorspelde superstorm. Ik noem dat 1 keer een beetje in de buurt, maar meer ook niet.
Géén kloon van tvlxd!
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 08:12:05 #24
8781 crew  Frutsel
pi_54840999
Ah... uitstel van executie dus
  maandag 26 november 2007 @ 10:56:19 #25
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54843308
Dit topic zou gewoon naar ONZ geschopt moeten worden.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  Moderator maandag 26 november 2007 @ 11:08:47 #26
8781 crew  Frutsel
pi_54843533
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:56 schreef Lariekoek het volgende:
Dit topic zou gewoon naar ONZ geschopt moeten worden.
TRU was ook een optie...
  maandag 26 november 2007 @ 17:47:54 #27
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54850717
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:56 schreef MissHobje het volgende:
Zwart vlekje alweer weg..... Niets van terug te vinden
Same shit, different day
SC hopper present
pi_54850817
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

maandag 26 november 2007 @ 17:54:47 #29
pi_54850850
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:47 schreef Koen66 het volgende:

[..]

Dit is ook de 30ste. Die zwarte vlek was op de 29e
  maandag 26 november 2007 @ 21:44:29 #30
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54856170
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dit is ook de 30ste. Die zwarte vlek was op de 29e
Owwww zie nu pas dat een linkje naar Windfinder zoals bovenin vanzelf een dag vooruit springt.....
Maar op de 29e ook geen spoor meer van 'zwart'..........
Same shit, different day
SC hopper present
pi_54856319

3 December zou het misschien mogelijk nog de moeite kunnen zijn Den Helder op te zoeken, als het een beetje in de buurt ligt..
pi_54864087
als je slim bent sla je die windfinder/gsf-model plaatjes even op en upload je ze.
direct linken heeft weinig zin, een paar uur later wordt zo'n kaart alweer ververst.

nu staat er een storm voor zondagochtend:

dat blauwe rondje is het oog.

ik denk dat het vanmiddag ook op windfinder staat.
volgens mij updaten ze daar 2x per dag van de gfs-modellen.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54864186

zaterdagnacht is hij op z'n hoogtepunt, daarna zwakt hij wel af als hij deze kant op komt.
pi_54870122
Mooi verhaal van Paulusma
quote:
Het ongelijk van Helga van Leur en Kees Molenaars
dinsdag, 27 november 2007

'Het ongelijk van Helga en Cees'

Nooit reageer ik op wat collega's van mij zeggen. Maar nu, wil ik toch reageren n.a.v. uitspraken die vorige week over mij werden gedaan. Helga van Leur zei vorige week dinsdag in Editie.nl op RTL 4 dat een collega een superstorm op zijn website had aangekondigd. "Wel mensen," zei ze: "het gaat in het weekend niet harder waaien dan kracht 4." Waarop de presentator vervolgens reageert met "Bye, bye Piet Paulusma". Cees Molenaars (K.N.M.I) laat zich in een interview op dezelfde manier uit, kracht 4 of 5. Storm zit er niet in!

Cees en Helga weten gelukkig mijn site te vinden en weten dus ook dat ik de hele week kracht 8 à 9 heb aangekondigd en dat ik geen superstorm heb aangekondigd. Ik heb wel gesproken over zware windstoten. En achteraf blijkt dat deze dame en heer juist zelf volledig de mist in zijn gegaan met hun windverwachting. De waargenomen windsnelheden van zondag geven namelijk aan dat er in de kustgebieden kracht 8 heeft gestaan, met uitschieters in kracht 9 en een enkele in 10 Bft. Zie daar: het ongelijk van Helga en Cees en andere collega's. Ik denk dat ik ze samen met Sinterklaas maar ga opzoeken en een passend kado meeneem. Kunnen ze ook nog even "Oant Moarn" zeggen.

Afgelopen zondag 25 november heeft het aan de Nederlandse kust stormachtig (8 Bft) gewaaid uit het noordwesten. Tevens kwamen er zondag tijdens buien zware windstoten voor in het hele noorden en westen van het land (niet alleen aan de kust) met snelheden tot in 10 Bft, ongeveer 90 km/uur. De depressie die deze stormachtige noordwester bracht, bezorgde menig meteoroloog wel enige hoofdbrekens. De verschillende weercentra hadden moeite om de koers van het laag goed aan te geven en tussen de uiteenlopende verwachtingen en weerkaarten zat in de aanloop naar het weekend steeds verschil. Maar het was niet de enige reden voor de speciale aandacht van meteorologen.

Er zou immers een superstorm komen, volgens de Engelsman Pierce Corbyn. En aangezien de storm die hij begin november had aangekondigd, akelig nauwkeurig volgens die uitspraken kwam; zaten de meteorologen in ons land op het puntje van de stoel. Enige rechtzetting n.a.v. de kritiek op het gebruik van deze term door Corbyn is trouwens wel op zijn plaats. In de media werd een beeld opgeroepen dat deze 'superstorm' een soort apocalyptische gebeurtenis zou zijn waarbij er een enorme orkaan over het hele land zou trekken. Dat is echter niet wat er door deze Engelsman werd bedoeld.

Natuurlijk, hij verwachte een serieuze storm met een verhoogd risico voor grote golven en kans op overstromingen. Zeker werden er ook windsnelheden genoemd, waarbij sommige windvlagen pieken konden bereiken van 200 km/uur of meer. Er werd echter niet beweerd dat deze in het hele land zouden gaan voorkomen of dat Nederland getroffen zou worden door een ramp. Feit blijft dat Pierce Corbyn ver van te voren, precies het tijdvak heeft aangegeven waarbinnen de storm van begin november en de stormachtige noordwester van afgelopen zondag zouden vallen. Had hij niet de term superstorm gebruikt en waren zijn opmerkingen over de verwachte windsnelheden juist weergegeven, dan had menigeen ingezien dat hij niet ver naast de waarheid heeft gezeten met zijn verwachtingen.

Het volstaat dan ook niet om te zeggen dat het wetenschappelijk niet verantwoord is om uitspraken te doen over eventuele stormen of 'superstormen' op basis de zonneactiviteit. Iedere meteoroloog zal moeten toegeven dat het niet op toeval kan berusten dat iemand twee keer achter elkaar - en dan ook nog op een wetenschappelijke fabel - het juiste tijdvak akelig nauwkeurig weet aan te geven en dat binnen die tijdvakken ook daadwerkelijk stormdepressies over de Noordzee trekken. Los van het feit of ze nu wel of niet de gegeven windsnelheden boven Nederland hebben gegenereerd. En dat ook nog eens ver voordat er op de weerkaarten van weercentra, die berekeningen doen op basis van wetenschappelijk aanvaarde meteorolgische en natuurkundige regels, geen glimp is te herkennen van stormen. In de wetenschap bestaat toch niet zo iets als toeval? Of toch wel?

Het is dan erg goedkoop, maar volkomen onterecht en zeker niet wetenschappelijk verantwoord dat Helga van Leur en het KNMI bij monde van Cees Molenaars, al op voorhand (dinsdag 20-11) kwamen met laagdunkende en bekritiserende uitspraken over de 'superstorm die niet zou komen'. Waarbij fijntjes werd opgemerkt door Helga dat als er meer dan 3,4 of 5 Bft zou komen, zij haar schoen zou opeten. Zaterdag zou er een zwakke tot matige wind waaien en zondag zou de wind 'iets krachtiger' zijn. Helaas, zaterdag waaide het al hard tot stormachtig en zondag was er dus ook zeker meer wind!

Het valt kennelijk moeilijk voor deze mensen om de feiten op een rij te houden. Ik heb niet zoals boze tongen beweren de superstorm verwacht. Al vanaf begin van de week heb ik in mijn verwachtingen op TV en op de site aangekondigd dat er op zondag een storm of stormachtige noordwester zou komen. Er is door mij niet beweerd en ook nooit aangegeven dat er zondag een superstorm zou komen! Het waren berichten van Pierce Corbyn die ik heb weergegeven op de site.

Ik noem het: Het ongelijk van Helga van Leur en Cees Molenaars. Ik denk dat ik ze samen met Sinterklaas maar ga opzoeken en een passend kado meeneem. Kunnen ze ook nog even "Oant Moarn" zeggen. Het zou Helga en Cees sieren als zij daarmee zouden instemmen, waarmee ze erkennen dat hun windverwachting volledig de plank miste in plaats van zich te verschuilen achter onterechte kritiek over een superstorm die niet door mij werd verwacht.

Groeten, Piet Paulusma
  dinsdag 27 november 2007 @ 14:59:31 #35
pi_54870335
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:48 schreef DirtyHarry het volgende:
Mooi verhaal van Paulusma
[..]
Gaat Helga nu haar schoen opeten?

Wat ik zeer zorgelijk vind is dat "wetenschappers" nu mensen gaan demoniseren en belachelijk maken omdat ze concurrentie vrezen. Het is nu wachten op de eerste wetenschappelijke moord.
pi_54871104
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 14:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gaat Helga nu haar schoen opeten?
Precies, dat zou me wel grappig lijken om te zien
quote:
Wat ik zeer zorgelijk vind is dat "wetenschappers" nu mensen gaan demoniseren en belachelijk maken omdat ze concurrentie vrezen. Het is nu wachten op de eerste wetenschappelijke moord.
Helaas is dit verschijnsel niks nieuws.. In de natuurkunde, en trouwens ook andere takken van wetenschap, gebeurt dit aan de lopende band. Iemand die beweert dat die een bepaalde (gevestigde) theorie kan verbeteren/aanvullen/verwerpen wordt over het algemeen compleet belachelijk gemaakt. Zelfs Einstein werd in het begin van de 20e eeuw belachelijk gemaakt met zijn spreciale (en daarna algemene) relativiteitstheorie. Pas in de jaren 20 begon men zijn theorie algemeen te accepteren.
Het is wel jammer dat het er altijd zo aan toe gaat

Wat Helga en die andere kwibus hebben gedaan is zo onprofessioneel. Ze hadden er heel anders mee om kunnen gaan. Maarja dit gebeurde ook al in de begintijd van Paulusma, toen werd ie ook door iedereen lacherig weggehoond. Totdat bleek dat zijn voorspellingen wel degelijk van kwaliteit waren. Stom dat ze nu dezelfde fout maken en zo dus zichzelf voor schut zetten.

Eet smakelijk helga
pi_54872526
tvp
Zondag kans op storm?

[ Bericht 53% gewijzigd door Fredo55 op 27-11-2007 19:02:52 ]
Life is Music
  dinsdag 27 november 2007 @ 18:43:25 #38
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54874080
quote:
Had hij niet de term superstorm gebruikt en waren zijn opmerkingen over de verwachte windsnelheden juist weergegeven, dan had menigeen ingezien dat hij niet ver naast de waarheid heeft gezeten met zijn verwachtingen
Dat is een beetje zeggen dat áls de voorspelling beter was geweest, dat de voorspelling dichtbij de waaheid zou zitten. Duh. Maar het hele punt is natuurlijk de voorspelling níet in de buurt zat. De enige reden dát hij in het nieuws kwam was vanwege de term superstorm en verwachte -nooit eerder voorgekomen- windsnelheden van 200km/h aan de kust. Een voorspelling over simpele stormen in november is neitszeggend omdat iedereen dat via een educated guess kan voorspellen.

Beetje jammer dus dat Paulusma de grote misser van Corbyn tot bijna niets relativeert, en het veel kleinere verschil van het KNMI en Van Leur afbrandt. Dat is meten met twee maten. Eigenlijk laat dat al zien dat Corbyn niet serieus wordt genomen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54876181
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:43 schreef Montov het volgende:

[..]

Dat is een beetje zeggen dat áls de voorspelling beter was geweest, dat de voorspelling dichtbij de waaheid zou zitten. Duh. Maar het hele punt is natuurlijk de voorspelling níet in de buurt zat. De enige reden dát hij in het nieuws kwam was vanwege de term superstorm en verwachte -nooit eerder voorgekomen- windsnelheden van 200km/h aan de kust. Een voorspelling over simpele stormen in november is neitszeggend omdat iedereen dat via een educated guess kan voorspellen.
Wat Paulusma bedoelt is dat de term superstorm in de states een veelgebruikte term is voor een storm bestaande uit meerdere delen. Het wil niet meteen zeggen dat het een orkaan is. Daarbij, zijn windsnelheden stonden er wel correct, windstoten tot 200 km/u boven open land/water. Die 300+ km/u zou in een tornado zijn. De media heeft het een beetje opgeklopt wat dat betreft.
quote:
Beetje jammer dus dat Paulusma de grote misser van Corbyn tot bijna niets relativeert, en het veel kleinere verschil van het KNMI en Van Leur afbrandt. Dat is meten met twee maten. Eigenlijk laat dat al zien dat Corbyn niet serieus wordt genomen.
Vind je dat een grotere misser? Corbyn heeft die depressie een maand van tevoren voorspeld. En ja, hij zat er kwa kracht iets naast en kwa timing ook een dag. Maar van Leur zegt een paar dagen van tevoren nog niet meer dan windkracht 4 hooguit 5 te verwachten, anders eet ze d'r schoenen op. En het is uiteindelijk windkracht 8 tot 9 geworden, met aan delen van de kust dijkbewaking. Dat is toch een forse misser.

Mijn punt is dat ik vind dat Corbyn niet meteen af moet worden gebrand om een gemiste voorspelling. Ook al zou zijn model 'maar' in 40% van de gevallen kloppen, dan wil dat wel zeggen dat hij een model heeft gevonden wat significant beter is dan toeval. En dat is oneindig veel beter dan de huidige lange-termijn voorspellingen.
Je kunt momenteel net zo goed een chimpansee de weerkaart voor een dag in april in laten vullen. De kans dat die klopt is even groot als die van het knmi/paulusma.

Paulusma ziet de mogelijke waarde van Corbyn's model ook in, en volgens mij is hij gewoon heel erg geinteresseerd in hoe het werkt. Hij staat er voor open, in tegenstelling tot van Leur en kornuiten. Zal best dat Corbyn's model nog een hoop verbetering nodig heeft, maar maak het niet meteen belachelijk.
pi_54876692
Corbyn doet een wilde voorspelling van een storm in een periode van 5 dagen (inmiddels meer dan 7) midden in het stormseizoen.
vervolgens gaat hij de weermodellen naspeuren op depressies (die er altijd zijn) en past zijn voorspelling van dag tot dag aan.
  dinsdag 27 november 2007 @ 20:56:11 #41
pi_54877185
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:34 schreef Caesu het volgende:
Corbyn doet een wilde voorspelling van een storm in een periode van 5 dagen (inmiddels meer dan 7) midden in het stormseizoen.
vervolgens gaat hij de weermodellen naspeuren op depressies (die er altijd zijn) en past zijn voorspelling van dag tot dag aan.
KNMI past de verwachtingen ook per dag aan, maar ze voorspellen maar 5 dagen vantevoren. Wat is je punt?
pi_54877721
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 20:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

KNMI past de verwachtingen ook per dag aan, maar ze voorspellen maar 5 dagen vantevoren. Wat is je punt?
gedurende deze periode van het jaar kan iedereen roepen dat er in een bepaalde week een storm komt.
er is bijna elke dag van week wel ergens een storm of dan zeker wel stormachtige wind te vinden op de Noordzee.
dus als je voorspelling niet uitkomt kan je altijd wijzen op een stormachtig gebied ergens op de Noordzee.
  dinsdag 27 november 2007 @ 21:31:53 #43
pi_54877874
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Caesu het volgende:

[..]

gedurende deze periode van het jaar kan iedereen roepen dat er in een bepaalde week een storm komt.
er is bijna elke dag van week wel ergens een storm of dan zeker wel stormachtige wind te vinden op de Noordzee.
dus als je voorspelling niet uitkomt kan je altijd wijzen op een stormachtig gebied ergens op de Noordzee.
In dit geval hebben we het over windkracht 8 met uitschieters naar 10. En niet ergens op zee maar in Nederland. Corbyn zat er een dag naast maar hij deed een accuratere voorspelling dan Helga, die mag haar schoen opeten.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:37:22 #44
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54878777
Als ik zo tot op heden (want, Corbyn z'n Novemberstormperiode is nog niet voorbij) terugkijk naar deze maand dan moet ik toch zeggen dat ik het 'knap' vind dat ie 2 'stormachtige' periodes redelijk exact weet te voorspellen, reeds lang van te voren. Maar mocht hij 2x een 'gewone' storm hebben voorspeld en geen waardes van 200 km/u had genoemd dan had zeer waarschijnlijk (zeker in NL) NIEMAND van de beste man gehoord en ook Piet Paulusma had hem nooit geciteerd. De onterechte term 'superstorm' heeft hem de bekendheid opgeleverd in NL, helaas voor hem, zeker als alle aangekondigde stormen in december ook 'tegenvallen', zal ie daarna worden genegeerd en worden herinnerd als de man die de stormen voorspelde die niet kwamen. Maar ik ben wel BLIJ dat er geen storm van 200 km/u geweest is (tot op heden), de meesten hier lijken daar zeer teleurgesteld over, denk echter dat iedereen in werkelijkheid wel anders piept als dit ooit gebeuren gaat !
Same shit, different day
SC hopper present
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:18:34 #45
6941 APK
Factual, I think.
pi_54880116
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In dit geval hebben we het over windkracht 8 met uitschieters naar 10. En niet ergens op zee maar in Nederland. Corbyn zat er een dag naast maar hij deed een accuratere voorspelling dan Helga, die mag haar schoen opeten.
(Ik zou zweren dat ik het hier al eerder gepost had, maar het is verdwenen.)

Waar was die windkracht 8 met uitschieters naar 10 dan in het binnenland
Hier in Amsterdam heb ik nergens last van gehad en bij windkracht 8 ligt normaalgesproken mijn halve dakterras op het balkon.
pi_54880494
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:23 schreef Caesu het volgende:

[..]

De paar dagen in november dat het windkracht 8 of hoger werd zijn vrijwel op de dag nauwkeurig voorspeld door Corbyn. Dat noem ik geen toeval meer. Daarbij, hij heeft gedurende de rest van het jaar een groot deel van de stormen correct voorspeld. Ok dat is volgens eigen zeggen, maar klanten van hem kunnen dit natuurlijk verifieren. En ik neem niet aan dat hij zomaar wat zegt, want dan zou hij in rap tempo die klanten kwijt raken.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:32:26 #47
pi_54880540
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef APK het volgende:

[..]

Hier in Amsterdam heb ik nergens last van gehad en bij windkracht 8 ligt normaalgesproken mijn halve dakterras op het balkon.
Dat moet je aan DirtyHarry vragen, of Piet Paulusma.
pi_54880546
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:18 schreef APK het volgende:

[..]

Amsterdam ligt niet op de zelfde plaats als den helder Daar waren uitschieters van windkracht 9. Over land was het inderdaad een stuk minder.
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:41:13 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_54880787
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:32 schreef DirtyHarry het volgende:

Amsterdam ligt niet op de zelfde plaats als den helder Daar waren uitschieters van windkracht 9. Over land was het inderdaad een stuk minder.
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:

In dit geval hebben we het over windkracht 8 met uitschieters naar 10. En niet ergens op zee maar in Nederland.
Ik vind het een interessante kerel -en wie weet zit er iets in zijn theorieen- maar vooralsnog zijn het allemaal losse flodders, terwijl hij er al minstens 15 jaar mee bezig is.

Maar goed, we krijgen 5 december en 25 december nog.
pi_54884456
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:41 schreef APK het volgende:

Ik vind het een interessante kerel -en wie weet zit er iets in zijn theorieen- maar vooralsnog zijn het allemaal losse flodders, terwijl hij er al minstens 15 jaar mee bezig is.

Maar goed, we krijgen 5 december en 25 december nog.
En 23 december een aardbeving volgens een andere voorspeller... van 8.5 bij Indonesië
Misschien kunnen ze samen een biertje nemen?
pi_54884701
quote:
Op woensdag 28 november 2007 08:13 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En 23 december een aardbeving volgens een andere voorspeller... van 8.5 bij Indonesië
Waar heb je dat vandaan?

Anyway, es kijken of het de komende dagen gaat spoken
pi_54886129
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:30 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

De paar dagen in november dat het windkracht 8 of hoger werd zijn vrijwel op de dag nauwkeurig voorspeld door Corbyn. Dat noem ik geen toeval meer. Daarbij, hij heeft gedurende de rest van het jaar een groot deel van de stormen correct voorspeld. Ok dat is volgens eigen zeggen, maar klanten van hem kunnen dit natuurlijk verifieren. En ik neem niet aan dat hij zomaar wat zegt, want dan zou hij in rap tempo die klanten kwijt raken.
Zoals je nu ziet voorspelt ie eigenlijk voor bijna elke dag een storm...

eerst was het 23-25 ofzo... en dat het ook dag eerder of later kon zijn, toen 23-28 in feite, toen maandag was het van kan komende dagen nog komen en dan alweer een storm voorspeld voor rond 5 december

dus das al 22-30 november en 4-6 december. Bijna elke dag

Zo kan ik het ook

En pak z'n originele voorspelling er eens bij en vergelijk die met zn latere edits. Hilarisch gewoon.
pi_54886236
En in hoeveel dagen buiten de voorspelde dagen heeft het hard gewaaid?

Ik houd het gewoon op statistisch geluk: als ik in 2 perioden van 3-5 dagen in de herfst wat wind voorspel is de kans redelijk groot dat ik gelijk heb.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:27:37 #54
6941 APK
Factual, I think.
pi_54886550
quote:

[..]

Ah, is dat de drie jarige cyclus met bijbehorende tsunami?
pi_54887247
Volgens windfinder komt er tussen 1 en 3 dec storm bij UK en nederland
pi_54887949
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
bij de UK ja.. Stelt allemaal niet zoveel voor
pi_54889774
Nieuwste GFS kaarten tonen voor zondag naar maandag toch een krachtige randstoring met de kern boven noordholland, kan voor zuidwest nederland toch lekker stormpje opleveren. Maar de kaarten veranderen nog wel 10 x voor zondag.. En haal asjeblieft nou niet die Corbijn erbij met "zie je wel".
Boeiuuh
  woensdag 28 november 2007 @ 13:36:55 #58
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54891283
quote:
Op woensdag 28 november 2007 12:40 schreef Soolman het volgende:
Nieuwste GFS kaarten tonen voor zondag naar maandag toch een krachtige randstoring met de kern boven noordholland, kan voor zuidwest nederland toch lekker stormpje opleveren. Maar de kaarten veranderen nog wel 10 x voor zondag.. En haal asjeblieft nou niet die Corbijn erbij met "zie je wel".
Superstorm! in een glas water dan
Zaterdag maar even weer naar de kaarten kijken, blijven lastige krengen die randstoringen...
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54891810
hmm ja klopt.. , tot zaterdag wachten hou ik niet vol, haha. Alle GFS kaarten worden gevolgt. Storm is toch een indrukwekken weer verschijnsel. Sowieso altijd beter als het weer wat we nu hebben.
Boeiuuh
  woensdag 28 november 2007 @ 21:31:19 #60
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54904867
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ja zo blijven we bezig. Normale herfst-stormpjes komen zo gemiddeld wel 1 keer per maand voor in Nederland dit seizoen..... maar die superstorm komt toch echt niet meer in November, en ik denk de eerste week van December ook niet.

Tis net een sekteleider..... "God heeft me verteld dat het einde van de wereld toch NIET vandaag is, maar pas over 14 jaar!"
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54909247
quote:

[..]

Beetje lullig, hebben die tjappies daar voor de tweede keer een kersttsunami
pi_54912427
quote:
Op woensdag 28 november 2007 10:27 schreef APK het volgende:

[..]

Ah, is dat de drie jarige cyclus met bijbehorende tsunami?
Aardbevingen #6: 6.2 strikes Japan

Kweetnie... maar zou voor het eerst zijn dat een quake op de dag nauwkeurig zou zijn voorspeld... toch?
We schrijven het maar weer op... hoop niet dat, als het gebeurd, het weer samen gaat met een tsunami
  donderdag 29 november 2007 @ 10:04:59 #63
132454 Koen66
Sweet Lake City
pi_54913796
Vriend Corbyn heeft z'n waarschuwingen weer updated.......

http://lowefo.com/forecast.php?s=Netherlands
Same shit, different day
SC hopper present
pi_54915929
De eerste zin die ik lees:
quote:
The original central highest risk period for dangerous events 23rd-28th November is now extended to 1st/2nd December.

Zo kan ik het ook:
quote:
The original central highest risk period for dangerous events 23rd-28th November is now extended to 21 december 2012.
  donderdag 29 november 2007 @ 11:46:13 #65
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54915971
Als ik het goed heb begrepen zijn er twee golven van stormen, waarbij Nederland nu 72% (80% van 90% dat de eerste golf aankomt) kans heeft om geraakt te worden door de tweede golf.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54919241
Over een paar dagen dus al. Hmmm waarom geloof ik dit niet.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
  donderdag 29 november 2007 @ 15:36:22 #67
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_54921123
quote:
Op donderdag 29 november 2007 11:44 schreef DJKoster het volgende:
De eerste zin die ik lees:
[..]

Zo kan ik het ook:
[..]
Tsja, van de 60 dagen tussen eind oktober en eind december vallen er 26 dagen binnen zijn stormvoorspellingen, en 34 niet. Dan vergroot je wel je kansen ja.
Géén kloon van tvlxd!
pi_54933250

''Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden''
Life is Music
pi_54933504
quote:
Op donderdag 29 november 2007 23:00 schreef Fredo55 het volgende:
[ afbeelding ]
''Plaatjes zeggen meer dan duizend woorden''
in dit geval niet, eigenlijk.. Gewoon dat het niet gaat stormen dus?
pi_54934436
Windstoten van 130+ km/h . Al is de kans groot dat de kaartjes nog wat veranderen .

Een nichterige moslim, is een Islamietje.[/b] H. Finkers
[b]Die met de hoogste percentages gaan het eerst.[/b] B. B.
|[b]DASOO
| LastFM|
pi_54937475
Als die kaartjes en onderstaande uitkomen krijgen we de zwaarste storm sinds 1990 op z'n minst

vrijdag 30 november 2007 @ 03:16:32 #72
6941 APK
Factual, I think.
pi_54937489
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 03:13 schreef Hertog_Martin het volgende:
Als die kaartjes en onderstaande uitkomen krijgen we de zwaarste storm sinds 1990 op z'n minst

[ afbeelding ]
46 Knots is zo'n 80 km/u
pi_54937494
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 03:16 schreef APK het volgende:

[..]

46 Knots is zo'n 80 km/u
Steady ja, hogere windvlagen
  vrijdag 30 november 2007 @ 03:21:45 #74
6941 APK
Factual, I think.
pi_54937506
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 03:18 schreef Hertog_Martin het volgende:

Steady ja, hogere windvlagen
Voor mensen die op de derde etage wonen?
pi_54938027
quote:
Modelbeoordeling en onzekerheden

Op synoptisch schaal weinig verschillen, maar met name de details zijn de onzekere factoren. Hier en daar kleine faseverschillen in het passeren van ruggen en troggen. Maar ook de komende 48 uur zijn er grote verschillen te constateren in het verloop van het weer. Zaterdag wordt door Hirlam00 een kleine randstoring berekend die voor een storm in het zuidwestelijk kustgebied kan zorgen. Zeer zware windstoten (WEERALARM!!!) zijn dan ook mogelijk. ECMWF heeft deze storing niet. Een dag later komt het ECMWF met een gematigde oplossing, waarbij echter een 8 Bft echter wel grote kans maakt. Er zijn members die echter zeer zware windstoten en een 9 Bft berekenen. Kortom, zowel op de korter als ook op de midden lange termijn kunnen de detailverschillen het weer danig veranderen en zijn deterministische uitspraken tamelijk gevaarlijk. Gezien de pluim, staafjes en tubes, lijkt de uitspraak dat de meteorologische winter wisselvallig en tamelijk zacht aanvangt geen groot risico.
KNMI

zondagmiddag

maandagochtend

behoorlijk wat kans op storm komende weekend tot maandagochtend.
  vrijdag 30 november 2007 @ 08:42:59 #76
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54938494
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 07:59 schreef Caesu het volgende:

[..]

KNMI

[ afbeelding ]
zondagmiddag

[ afbeelding ]
maandagochtend

behoorlijk wat kans op storm komende weekend tot maandagochtend.
Laat maar komen, even de bezem er door heen
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54942010
Wetteronline.de geeft windkracht 8 voor vlissingen aan voor zondagmiddag, das dan geen echte storm dus maar wel harde woei
  vrijdag 30 november 2007 @ 17:42:54 #78
pi_54950491
quote:
DE BILT - Het KNMI verwacht het komende weekend "onstuimig herfstweer". Dat heeft een zegsman vrijdag gemeld. "Over de oceaan en de zee komt er de komende dagen veel op ons af", aldus het meteorologisch instituut.

De woordvoerder houdt "harde tot zeer harde windstoten" voor mogelijk. In Engeland is al een waarschuwing voor "zeer extreem weer" afgegeven. Het KNMI verwacht het onstuimige weer vooral in de kustgebieden. Op zondag is er meer risico op harde windstoten dan zaterdag. Ook voorspelt de meteorologische dienst voor beide weekenddagen een flinke kans op neerslag.

"Dit is geen weer dat zich elke herfst aandient", vat de zegsman samen. "De depressies die onze kant op komen, voorspellen weinig goeds."
http://www.volkskrant.nl/(...)onstuimig_herfstweer

pi_54951411
quote:
een stormpje is hartstikke normaal in nov/begin december
dus het zal wel ietsjes erger kunnen worden dan dat
pi_54951549
Geen weeralarm?
En weet iemand nog hoe ik weeralarm meldingen op me mobiel kan doen?
Life is Music
pi_54951621
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 18:37 schreef Fredo55 het volgende:
Geen weeralarm?
En weet iemand nog hoe ik weeralarm meldingen op me mobiel kan doen?

http://www.ligfiets.net/nieuws/bericht.php3?id=812 miss dat je hier wat mee kan
mocht er al een weeralarm worden gegeven dan gebeurd dat pas morgen , en vanavond miss al een voorwaarschuwing
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:22:34 #82
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54954139
Het spannendst wat Weeronline voorspelt voor Twente is voor zondag windkracht 5 en windstoten tot 70 km/h .

Écht een storm in een glas water dus .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:23:21 #83
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54954159
! zou het dan toch ......

Demmit en ik moet werken en ga het dus mega druk krijgen
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  vrijdag 30 november 2007 @ 20:48:44 #84
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_54954887
quote:
nou zeg, wat een stemmingsmakerij ja, de kaarten zien er goed herfstig uit, met mogelijk komende nacht al pittig weer (zware windstoten, mogelijk onweer, 8Bft aan de kust), hoewel de modellen het daar niet echt eens over kunnen worden.
Normaal weer voor de herfst, hoewel de mogelijke windstoten wel eens een probleem kunnen worden als HIRLAM gelijk krijgt.
Maar een dikke 10 Bft zie ik nog niet op de kaarten voor Nederand

Overigens kan deze discussie ook in:
De atmosfeer staat op ontploffen #233 Lekker ontstuimig!
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 20:52:25 #85
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54954997
Het waait hier in Den Helder best lekker
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:18:16 #86
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54955595
Ok, als deze windvlagen extreem blijken te zijn in kracht dan kan je wel stellen dat die man in ieder geval iets in handen heeft. Ookal zat ie er dan een beetje naast, dan nog.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 21:21:50 #87
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54955689
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:18 schreef jogy het volgende:
Ok, als deze windvlagen extreem blijken te zijn in kracht dan kan je wel stellen dat die man in ieder geval iets in handen heeft. Ookal zat ie er dan een beetje naast, dan nog.
Een beetje ?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:28:20 #88
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_54955880
Ik wil weer de sneeuwstorm van 2 jaar terug die half Nederland platlegde .
Of de storm van begin dit jaar . (Maar het liefst weer zoiets als de sneeuwstorm)

Het weer van het komende weekend gaat volgens mij echt geen klap voorstellen, zeker niet in het binnenland.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:28:36 #89
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54955890
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een beetje ?
Een fucking week en er komt 'onstuimig weer' Niet direkt te betitelen als de armageddon superstorm die deze meneer voorspelde.
Als het gewoon winderig weer wordt heb je gelijk, ik heb het ook over als blijkt dat de komende dagen ècht stormachtig worden, als in 'wtf mijn in beton gegoten schutting vliegt het huis van de overburen in! !'

Dan mag je toch wel zeggen dat hij een (nog niet geperfectioneerde) manier in handen heeft om stormen ver van te voren te detecteren.

En trouwens, de 28ste was zijn einddatum hè, 3 dagen dus maar.
Vrijheid
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 21:31:15 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54955964
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:21 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Een beetje ?
Heeft hij zelf een specifieke datum gegeven?
Ik dacht dat hij alleen een periode had aangegeven.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:34:36 #91
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54956059
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Hij gaf de periode de 24ste tot de 28ste inderdaad, niet een bepaalde dag.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 21:41:58 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54956283
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:31 schreef senesta het volgende:

[..]

Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.
  vrijdag 30 november 2007 @ 21:48:42 #93
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54956510
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:41 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Nogmaals, zo kan ik het ook. In de herfst 5 periodes van een week lang roepen dat er een storm plaats vind. Statistisch gezien is de kans best groot dat je een keer gelijk krijgt.
De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.
Vrijheid
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 21:51:57 #94
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54956622
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:48 schreef jogy het volgende:

[..]

De eerste voorspelling was al uitgekomen, een redelijke storm begin november, op zee dan want in het binnenland merkte je er inderdaad weinig van. Als deze 3 dagen na zijn uiterste datum toch voorkomt mag je wel stellen dat hij niet aan ongefundeerd gegok doet. Zijn waarschuwingen gingen om die twee stormen en ik zie em er echt niet 5 doen.
quote:
Op maandag 26 november 2007 08:10 schreef Montov het volgende:

[..]

Hij noemde meerdere periodes: tussen 26 en 31 oktober, tussen 8 en 13 november en tussen 24 en 28 november. Nu zijn er nog twee periodes bijgekomen: 5/6 december en nog een "moeder der stormen" tijdens Kerst. Dan bestrijk je al 30% van de herfst.

Eind oktober was er geen harde wind, tussen 8 en 13 bleek de storm al veel minder sterk dan voorspeld, en het amg duidelijk zijn dat het briesje van dit weekend in geen verhouding staat tot de voorspelde superstorm. Ik noem dat 1 keer een beetje in de buurt, maar meer ook niet.
Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).
pi_54958270
Idd, schei eens uit, bij voorspelling telt 'close' zijn sowieso al niet, en dit is al verre van close.
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 22:53:11 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54958323
Hij gaat toch uit van de activiteiten van de zon bij zijn voorspellingen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 22:54:16 #97
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54958353
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 22:53 schreef senesta het volgende:
Hij gaat toch uit van de activiteiten van de zon bij zijn voorspellingen?
Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....
  Moderator vrijdag 30 november 2007 @ 22:56:15 #98
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54958401
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 22:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Al ging hij uit van de bronsttijd van de roodgevlekte beriberi....
Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vind
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 30 november 2007 @ 22:57:52 #99
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54958445
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 22:56 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik vraag naar zijn methode niet persé naar wat jij ervan vind
Nou sorry hoor, ik was in de veronderstelling dat je zijn voorspelling nog aan het rechtpraten was, gezien de voorgaande reacties.

touchie touchie?
  vrijdag 30 november 2007 @ 23:01:35 #100
pi_54958547
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Schei nou toch uit man. De man voorspelde min of meer het einde der tijden voor Nederland.... Een keer een briesje en een keer windstil(!).
Zijn voorspellingen waren redelijk, de media en een Helga (die nog steeds haar schoen moet opeten) maakten er een heel spektakel van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 30-11-2007 23:09:54 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')