abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 november 2007 @ 14:49:44 #51
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54847589
Even iets totaal anders: wat zijn eigenlijk de mogelijkheden voor de VS om uit deze crisis te komen? De belastingvoorstellen zoals die onder bush uitgevoerd zijn terugdraaien, terugtrekken uit irak en in plaats daarvan de lokale economie steunen door het uitvoeren van grote infrastructurele werken?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_54848466
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef gronk het volgende:
Even iets totaal anders: wat zijn eigenlijk de mogelijkheden voor de VS om uit deze crisis te komen? De belastingvoorstellen zoals die onder bush uitgevoerd zijn terugdraaien, terugtrekken uit irak en in plaats daarvan de lokale economie steunen door het uitvoeren van grote infrastructurele werken?
Ze moeten hun handelstekort gewoon terugdringen. Dat kan door inderdaad bijvoorbeeld door te stoppen met Amerika als "worldpolice". Dat scheelt sowieso al honderden miljarden dollars. Ten tweede zou Amerika energie-onafhankelijk moeten worden van het buitenland. Dus sowieso veel energiebesparing introduceren, zoals schonere auto's, maar ook kijken naar serieuze alternatieven voor energie.

Verder moet de overheid sowieso flink teruggedrongen worden. Als je ziet hoeveel het juridische systeem daar kost, hoeveel gevangenen ze hebben, en niet te vergeten the War on Drugs, het is echt een drama hoeveel belastinggeld dat kost. Investeer dat inderdaad liever in infrastructuur.

Verder een ander monetair beleid. Weg met het begrotingstekort, het liefst een redelijke begrotingsoverschot, saneren van toekomstige overheidsverplichtingen als de pensioenen, waar eigenlijk geen geld voor is, en de rente wat omhoog om de omgelimiteerde geldcreatie een halt toe te roepen.
pi_54854135
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:49 schreef gronk het volgende:
Die belastingverlaging is in principe alleen maar goed want daarmee stimuleer je de consumptie economie welke nu de grootste economie is in de VS (70%). Dus indirect verdient de overheid daar juist weer extra geld mee. Dus met een verhoging gaat het alleen maar slechter met de economie. Die lage dollar is in principe wel goed voor de vs zelf (beter voor de export en dus ook voor het handelstekort) maar andere landen kijken nu naar andere opties dan de dollar waar ze nu juist geld aan verliezen. Het is veel erger als de consumpie economie pijn gaat lijden momenteel (die nu wordt beschadigd door de huizenmarkt en geld problemen bij de banken) dus daar kunnen ze niet teveel mee rommelen.

Het maakt niet zoveel uit wat ze doen op dat gebied, beter wordt het er niet van. Het was niet gezond de economie maar nu komen ze allemaal met korte termijn oplossingen die wel helpen maar niet voor lang dus ze moeten gewoon ervoor zorgen dat de uitgaven drastisch worden verlaagd (o.a. stoppen met de oorlog en andere hoge uitgaven).

Het gevaar nu is dat de wereld de dollar niet meer accepteerd als de wereldmunt. Met een wereldmunt heb je een verantwoordelijkheid en nu laten ze de dollar gewoon vallen in het voordeel van hunzelf maar dat kan je bijna niet maken. Daarbij dat ze al niet zo geliefd zijn momenteel is het voor veel landen geen moeilijke beslissing om de dollar voortaan links te laten liggen.

Ik denk dat landen zoals china en japan hun valuta meer in waarde laten stijgen en proberen om minder afhankelijk te worden van de dollar en de export naar de vs en europa en zelf ook gaan consumeren etc.
Dus de dollar zal denk ik alleen nog maar blijven dalen voorlopig en er komt een moment denk ik dat de wereld het niet langer accepteerd (misschien is dat nu al het geval) en dan gaat het balletje heel snel rollen.

Het is zeg maar zo; ik heb een hele grote zak met geld en iedereen wil dat geld en er is dus heel veel geld overal van die muntsoort die ik in mijn zak had zitten. Ze gebruiken dat geld van mij en creeren nog meer geld!! nog veel meer, die zak die ik ik had zijn nu 1000 zakken vol. Olie landen verkopen olie in dollars, zoveel dollars overal!!!
Dus ik vreet me lekker vol en ben rijk! Ik ben zo rijk dat ik maar ga doen waar ik zin in heb, lekker groot leger bouwen, naar de maan etc etc etc. het kan niet op!!!
Ondertussen worden mijn uitgaven toch iets te gortig maar al die andere landen blijven toch wel extra dollars creeren, aardige lui toch wel.
Maar nu door dat ik maar blijf uitgeven met een matige economie thuis krijg ik steeds meer papier terug! die steeds minder waard wordt. Ik wordt meer en meer afhankelijk van het buitenland, als ze de dollar maar blijven gebruiken want als ze dat niet meer doen en al die dollars terug komen zonder dat daar een echte waarde achter zit omdat ze liever een andere munt willen hebben dan kom ik mezelf een keertje tegen! en dan ben ik goed de lul.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aasgier op 26-11-2007 20:49:01 ]
pi_54854769
Overigens wel grappig dat de EU euro`s wou zien voor die deal in china ipv de gebruikelijke dollars.

(en ja ik was dit topic kwijt )
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_54855005
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:40 schreef pberends het volgende:

[..]

Ze moeten hun handelstekort gewoon terugdringen. Dat kan door inderdaad bijvoorbeeld door te stoppen met Amerika als "worldpolice". Dat scheelt sowieso al honderden miljarden dollars. Ten tweede zou Amerika energie-onafhankelijk moeten worden van het buitenland. Dus sowieso veel energiebesparing introduceren, zoals schonere auto's, maar ook kijken naar serieuze alternatieven voor energie.

Verder moet de overheid sowieso flink teruggedrongen worden. Als je ziet hoeveel het juridische systeem daar kost, hoeveel gevangenen ze hebben, en niet te vergeten the War on Drugs, het is echt een drama hoeveel belastinggeld dat kost. Investeer dat inderdaad liever in infrastructuur.

Verder een ander monetair beleid. Weg met het begrotingstekort, het liefst een redelijke begrotingsoverschot, saneren van toekomstige overheidsverplichtingen als de pensioenen, waar eigenlijk geen geld voor is, en de rente wat omhoog om de omgelimiteerde geldcreatie een halt toe te roepen.
Zaken als infrastrucuur, gevangenissen, pensioenen, milieuwetgeving enzo worden grotendeels door de staten zelf geregeld, en dat zullen ze ook niet zomaar opgeven. De verschillen daarin zullen voorlopig dus wel blijven.
pi_54859016
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Overigens wel grappig dat de EU euro`s wou zien voor die deal in china ipv de gebruikelijke dollars.

Deels euro, deels dollar!

China shopt voor 30 miljard euro in Europa
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:04:35 #57
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54868254
LIjkt me logisch toch dat je als Europese lidstaat in je Eigen muntsoort betaald wil worden. Raar dat ze het niet 100% doen in Euros. of 50% in Euros en de andere helft in chinese valuta. De dollar heeft bij zo een deal helemaal geen plaats lijkt mij.
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
pi_54868594
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:04 schreef vero-legata het volgende:
LIjkt me logisch toch dat je als Europese lidstaat in je Eigen muntsoort betaald wil worden. Raar dat ze het niet 100% doen in Euros. of 50% in Euros en de andere helft in chinese valuta. De dollar heeft bij zo een deal helemaal geen plaats lijkt mij.
Zo ver ik weet is de RMB van China min of meer gekoppeld aan de Dollar voor risicodekking. Dit is wel een klok-klepel verhaal moet ik toegeven.
  dinsdag 27 november 2007 @ 13:57:49 #59
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54869176
quote:
Op maandag 26 november 2007 20:57 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

Ik ook
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54884067
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 13:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik ook
ik ook!!

Waarom geen tvp's? Weet niks nuttigs te melden maar vind dit interessant

Poging: Heb gister een jas gekocht hier in New York en die kostte me 230 dollar. Dat is dus zo'n 160 euro. En als de dollar nog lager had gestaan, dan was diezelfde jas in euro's nog goedkoper geweest. Echt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  woensdag 28 november 2007 @ 06:19:32 #61
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54884068
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:15 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

ik ook!!

Poging: Heb gister een jas gekocht hier in New York en die kostte me 230 dollar. Dat is dus zo'n 160 euro. En als de dollar nog lager had gestaan, dan was diezelfde jas in euro's nog goedkoper geweest. Echt.
Als m'n oom een trutje had gehad , was het m'n tante geweest. Echt
Ik ben inmiddels overleden
pi_54884070
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:19 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Als m'n oom een trutje had gehad , was het m'n tante geweest. Echt
trutje is fries voor kutje?
  woensdag 28 november 2007 @ 06:31:38 #63
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54884082
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:23 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

trutje is fries voor kutje?
Ik weet niet of het fries is , vind het wat netter klinken zo op de vroegen morgen.
Ik had ook het woord grot , gleuf , zaadcontainer etc etc kunnen gebruiken
pi_54884086
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:31 schreef Enchanter het volgende:

[..]

Ik weet niet of het fries is , vind het wat netter klinken zo op de vroegen morgen.
Ik had ook het woord grot , gleuf , zaadcontainer etc etc kunnen gebruiken
Oh ok. Ik dacht dat het Fries was omdat het zo raar klonk.
pi_54884094
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:33 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Oh ok. Ik dacht dat het Fries was omdat het zo raar klonk.
Fries klinkt idd heel erg raar. Friezen zijn ook rare mensen btw
pi_54884096
Jezus wat een bagger
  woensdag 28 november 2007 @ 07:37:24 #67
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_54884252
quote:
Op woensdag 28 november 2007 06:38 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Jezus wat een bagger
Wat ben je allemaal an het doen man
pi_54884337
Jongens komop hee!! Dit is een serieus topic met zeer interessante info. Ga alsjeblieft in ONZ baggeren ofzo.
pi_54885526
De dollar zit weer even de lift met een actuele stand van 1.473
pi_54885575
Yep, 1 cent gewonnen t.o.v. de Euro in een uurtje. Dat is vrij snel gegaan.
pi_54886569
Nou, gaat weer een stuk beter dus. die 1,50 duurt nog wel ff..
pi_54886735
Het zegt niet zoveel, de waan van de dag. Beetje herstel na een diepe val is vrij logisch.
  woensdag 28 november 2007 @ 10:41:16 #73
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_54886836
Als de markt haar zin krijgt, en de FED verlaagt de rente in december weer, dan zitten we voor het einde van dit jaar op 1.55.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 28 november 2007 @ 12:42:34 #74
155616 Proximo
For god, king & country
pi_54889814
Stond hier vandaag in de krant (volkskrant -> economie pagina) een stuk dat wanneer de dollar de 1,55 bereikt, de export enorm zal stijgen en de dollar weer uit het dal komt.

Ik ben benieuwd
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  woensdag 28 november 2007 @ 13:10:21 #75
163407 vero-legata
mensenrechten.org
pi_54890469
goed om te zien dat er met man en macht het idee wordt gewekt dat er eigenlijk geen probleem is en dat het allemaal weer goed gaat komen. Ik ben heel benieuwd want ik kan eigenlijk geen enkele reden bedenken waarom landen vertrouwen hebben in een munt die niet wordt gebackupt in goud, waar er geen overheidscontrole is op de hoeveelheid biljetten die er gedrukt worden etc. En maakt Amerika echt zo veel dat ze zoveel kunnen exporteren. Tenminste ik kom nooit een product tegen hier waarop staat made in Amerika. Ik dacht dat Amerika juist alleen maar consumeerde en niet zo veel maakte wat er ook voor zorgde dat de staatsschuld 200.000 per Amerikaan bedraagt. Maar misschien vergis ik me heel erg hoor, Wat zijn de hoofdexportproducten eigenlijk van Amerika?
Nederlandse Eetbare Planten & Paddenstoelen Database @ www.permacultuurnederland.org
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')