FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Top Gear #29 and on that bombshell ...
Joost-mag-het-wetenvrijdag 23 november 2007 @ 18:50
En verder ...


Natuurlijk gepresenteerd door ons welbekende trio, bestaande uit VLNR:

Jeremy "Jezza" Clarkson, James "Captain Slow" May en Richard "The Hamster" Hammond



En natuurlijk the tamed racing driver, aka the Stig.

- Nieuwe Serie Top Gear
- Top Gear (topic 2 :P)
- Top Gear topic 3
- Top gear 4
- Top Gear part V
- Top Gear, Part VI
- Top Gear, Part VII
- Top Gear, Part VIII
- Top Gear - Part IX
- Top Gear - Part 10
- Top Gear - Part 11
- Top Gear - Part 12
- Top Gear - Part 13 - Meatloaf contains Herpes
- Top Gear - Part 14 - Hello Dutchies!
- Top Gear - Part 15 - D1GP
- Top Gear - Part 16
- Top Gear - Part 17
- Top Gear - Part 18
- Top Gear - #19
- Top Gear - # 20
- Top Gear - # 21
- Top Gear #22: Richard Hammond is critically injured in crash
- Top Gear #23: Richard Hammond herstelt voorspoedig!
- Top Gear #24: The Boys are back!
- Top Gear #25: Born In The USA!
- Top Gear #26: MG Panda Salfaab Limo's
- Top Gear #27: Waar Richard Hammond wederom crasht.
- Top Gear #28 Met héél héél grote autootjes ...
Pilesvrijdag 23 november 2007 @ 18:52
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 16:19 schreef CybPraetorian het volgende:
This week on Top Gear:

See, next year sees the 40th anniversary of the formation of British Leyland, a milestone that Jeremy, James and Richard thought should be celebrated appropriately. Reasonably, the producers disagreed, saying that everything BL ever produced was a bunch of rusty, patchy rubbish.

To prove them wrong, our intrepid presenters headed out with £1,200 of their own cash to buy a car to prove that some good did come out of British Leyland.

Unfortunately, they returned with a Rover SD1, a Triumph Dolomite Sprint and an Austin Princess. And a lingering smell of rust and oil.

This week's Big Feature sees them thrash the Seventies not-quite-icons to well beyond an inch of their lives... and get very, very wet in the process.

But it's not just old bangers on the show this week. Jeremy arm-wrestled James Bond himself to get the keys to the new Aston Martin DBS, a car that might just be better than the Vanquish and the DB9. Together. Find out how the gorgeous, carbon fibre-clad supercar takes to our test track in the hands of Double-O-Stig.

And this week's star in a Reasonably Priced Car is comedy legend Jennifer Saunders, who proved absolutely fabulous behind the wheel of our Chevy Lacetti.

So make sure you don't miss the show this Sunday at 8pm on BBC Two - and keep checking back to TopGear.com for outtakes and more behind-the-scenes action throughout the week.
-skippybal-vrijdag 23 november 2007 @ 18:53
Die reportages dat ze met wat knaken een oude moeten kopen zijn altijd wel tof
Joost-mag-het-wetenvrijdag 23 november 2007 @ 18:54
Wel jammer dat ze er nu al inzetten waar ze mee aan gaan komen draven eigenlijk ...
PieterBasvrijdag 23 november 2007 @ 19:08
Aston Martin DBS
j0rritvrijdag 23 november 2007 @ 19:09
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 18:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wel jammer dat ze er nu al inzetten waar ze mee aan gaan komen draven eigenlijk ...
Ja, dat dacht ik ook bij het lezen van bovenstaand stukje.

Desalniettemin belooft het een mooie aflevering te worden.
Dingestvrijdag 23 november 2007 @ 19:17
Jeuj, weer een challenge en de DBS
Jennifer Saunders kennen we overigens van Shrek 2 faam Zij doet daar de stem van Fairy Godmother.
Ranja_Ranjavrijdag 23 november 2007 @ 19:35
Zondag weer
InTrePidIvityvrijdag 23 november 2007 @ 19:52
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:17 schreef Dingest het volgende:
Jennifer Saunders kennen we overigens van Shrek 2 faam Zij doet daar de stem van Fairy Godmother.


Ze heeft een stuk meer en leukere dingen gedaan dan dat hoor.
Maargoed, de DBS
NEDvrijdag 23 november 2007 @ 20:04
Dat met die DBS....... ik neem aan dat dat over de nieuwe uitzending van a.s. zondag gaat en niet over die van vanavond wel?
Dingestvrijdag 23 november 2007 @ 20:30
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 19:52 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]



Ze heeft een stuk meer en leukere dingen gedaan dan dat hoor.
Maargoed, de DBS
Desalniettemin, ik denk dat ze voor het grootste gedeelte van het Nederlandse publiek daar het bekendst van is. Ik wijs alleen maar even uit dat ze iets gedaan heeft wat we daadwerkelijk kennen, aangezien we 9 van de 10 gasten bij Top Gear zelf niet kennen.
Tismvrijdag 23 november 2007 @ 21:11
Nieuw topic!
PrinceSLvrijdag 23 november 2007 @ 21:36
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 20:04 schreef NED het volgende:
Dat met die DBS....... ik neem aan dat dat over de nieuwe uitzending van a.s. zondag gaat en niet over die van vanavond wel?
Hier wordt alleen maar over de BBC uitzending gesproken eigenlijk ja
dapluizvrijdag 23 november 2007 @ 21:54
And on that bombshell ..... Its time to put in a TVP
Battlefanvrijdag 23 november 2007 @ 22:00
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 21:54 schreef dapluiz het volgende:
And on that bombshell ..... Its time to put in a TVP
Dat ja, al lijkt me "And on that bombshell ..... Its time to say TVP" beter
ThunderChildvrijdag 23 november 2007 @ 22:16
Subtiel TVP'tje voor komende zondag . . .
dapluizvrijdag 23 november 2007 @ 22:56
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:00 schreef Battlefan het volgende:

[..]

Dat ja, al lijkt me "And on that bombshell ..... Its time to say TVP" beter
Klinkt wel wat beter ja
Sjengdannyzaterdag 24 november 2007 @ 00:29
Ben benieuwd! Verkapte TVP
Bullebakzondag 25 november 2007 @ 12:24
Check
Firenzozondag 25 november 2007 @ 15:38
wel anders dan anders dat ze deze keer hun prive vermogen inzetten om zo'n barrel te kopen...
Toempfzondag 25 november 2007 @ 19:31
Nou maar hopen dat ik het niet voor de 5e keer op een rij vergeet te kijken :/
Joost-mag-het-wetenzondag 25 november 2007 @ 19:51
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:38 schreef Firenzo het volgende:
wel anders dan anders dat ze deze keer hun prive vermogen inzetten om zo'n barrel te kopen...
Ja , alsof ze het gaan missen ...
dubidubzondag 25 november 2007 @ 19:57
Vandaag die aflevering gezien met dat stuk dat Jeremy met die speedboot over de Thames crosst en de stig in de tram. Heerlijk
Pileszondag 25 november 2007 @ 20:51
Nog 10 minuten
Tismzondag 25 november 2007 @ 21:00
* Kijkt natuurlijk ook weer.
pascalheisterzondag 25 november 2007 @ 21:03
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:04
quote:
Op zondag 25 november 2007 19:31 schreef Toempf het volgende:
Nou maar hopen dat ik het niet voor de 5e keer op een rij vergeet te kijken :/
Jij! Hier!
Het is begonnen
vw_caddyzondag 25 november 2007 @ 21:07
Bij de start al niet weg kunnen
rubbereendzondag 25 november 2007 @ 21:07
en ze komen nauwelijks van hun plek
Joost-mag-het-wetenzondag 25 november 2007 @ 21:07
Wat een drie wrakken

Echte legendarische British Leyland build quality's ... Hier was zelfs Alfa Romeo jaloers op ...
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:09
Z'n vinger
Joost-mag-het-wetenzondag 25 november 2007 @ 21:16
Is dit Korea Gear ofzo
j0rritzondag 25 november 2007 @ 21:30
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:09 schreef Piles het volgende:
Z'n vinger
Die deur!
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:39
Oehh, dat circuit wordt pijnlijk
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:43
Pijnlijk voor James dus
-skippybal-zondag 25 november 2007 @ 21:46
Whehe, Jeremy op die steile weg
Bruce117zondag 25 november 2007 @ 21:46
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:43 schreef Piles het volgende:
Pijnlijk voor James dus
De handrem van richard werkt ook niet echt best
rubbereendzondag 25 november 2007 @ 21:47
die wagen van hamster is sneller beneden dan boven
pascalheisterzondag 25 november 2007 @ 21:47
hellingproef
vw_caddyzondag 25 november 2007 @ 21:47
Jeremy kwam niet eens tot de stopstreep
Bruce117zondag 25 november 2007 @ 21:49
Die halve wagen valt uit elkaar
pascalheisterzondag 25 november 2007 @ 21:50
de deur vliegt er uit bij jeremy
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:50
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:50 schreef pascalheister het volgende:
de deur vliegt er uit bij james jeremy
pascalheisterzondag 25 november 2007 @ 21:52
quote:
Op zondag 25 november 2007 21:50 schreef Piles het volgende:

[..]
dat zeg ik
Bruce117zondag 25 november 2007 @ 21:53
WTF

Hoe krijgen ze het verzonnen
pascalheisterzondag 25 november 2007 @ 21:54
de auto's vullen met wat
Pileszondag 25 november 2007 @ 21:56
De andere deur
rubbereendzondag 25 november 2007 @ 21:57
die watertest briljant
InTrePidIvityzondag 25 november 2007 @ 22:01
Joost-mag-het-wetenzondag 25 november 2007 @ 22:01
Echt leuke challenge, misschien wel de beste van al de 1500 £ challenges ...
j0rritzondag 25 november 2007 @ 22:13
Geniaal!

Echt onwijs zitten lachen gewoon. Dat water, geweldig!
ASSpirinezondag 25 november 2007 @ 22:15
fantastische challenges
Kheb me kapot gelachen, vooral ivm de hellingsproef, de comfort proef en de waterproef
Hierin is Jeremy toch iedere keer de held met zijn deur en zijn rook

We have to put three hozes in your car to fill it up.
ThunderChildzondag 25 november 2007 @ 22:19
En Captain Slow die eens een challenge wint . . .
Quincy5zondag 25 november 2007 @ 22:28
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:19 schreef ThunderChild het volgende:
En Captain Slow die eens een challenge wint . . .
Da's ook voor het eerst denk ik.
Rosbiefzondag 25 november 2007 @ 23:14
Die waterproef moeten ze vaker doen, maar dan bij een Murciélago ofzo.
Dingestzondag 25 november 2007 @ 23:27
quote:
Op zondag 25 november 2007 22:28 schreef Quincy5 het volgende:

[..]

Da's ook voor het eerst denk ik.
Hij heeft de biatlon en het 'dansen op het meerijs' gewonnen in de Winter Olympics Heel enthousiast zelfs.

"Yes, I've won a Top Gear event! Yes! Yeeeeeeeessss!"
ASSpirinemaandag 26 november 2007 @ 00:42
You have just been lapped by captain slow
SiGNemaandag 26 november 2007 @ 01:15
quote:
Op zondag 25 november 2007 23:27 schreef Dingest het volgende:

[..]

Hij heeft de biatlon en het 'dansen op het meerijs' gewonnen in de Winter Olympics Heel enthousiast zelfs.

"Yes, I've won a Top Gear event! Yes! Yeeeeeeeessss!"
Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.
Wel op voorwaarde dat Jeremy op TV moest zeggen dat ie een "Clot" was.

Maar on that bombshell..echt een superprogramma, ik lig elke week weer dubbel van het lachen als je die 3 bij elkaar zet.
Er zou alleen nog meer sex in moeten en je hebt het ultieme mannenprogramma
Dingestmaandag 26 november 2007 @ 01:25
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.
Wel op voorwaarde dat Jeremy op TV moest zeggen dat ie een "Clot" was.
Dat staat me wel bij dat dat eens is voorgekomen, maar dat was een andere challenge. De biatlon won James in de Audi Q7, die ze idd wel slecht vonden al deed dat geen afbreuk aan de uitkomst, en Jeremy moest toen gele sneeuw eten Het 'ijsdansen' had een dubieuze uitkomst omdat James vond dat het er om ging wie het snelste het rondje op het meer aflegde, en Jeremy vond dat het ging wie dat het meest gracieus kon doen, vooral omdat hijzelf van de baan af was gegaan en niet was gefinished. Ze eindigen met 'it's getting dark and we have no more time to argue'.

James heeft wel degelijk al eens eerder wat gewonnen
tupolev141maandag 26 november 2007 @ 12:14
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Er zou alleen nog meer sex in moeten en je hebt het ultieme mannenprogramma
Eerlijk gezegd vind ik het verfrissend dat er op TV nog 1 leuk programma is waar je naar kan kijken zonder dat er een vagina naar je hoofd geslingerd wordt.
rubbereendmaandag 26 november 2007 @ 12:19
volgens mij wordt het steeds drukker daar in de studio wat een bom volk staat daar zeg
Diepvriezmaandag 26 november 2007 @ 15:31
waarom is er nog niks op youtube ??
Rosbiefmaandag 26 november 2007 @ 16:10
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:19 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij wordt het steeds drukker daar in de studio wat een bom volk staat daar zeg
En ze hebben nog eens geen zitplaatsen
SiGNemaandag 26 november 2007 @ 16:33
quote:
Op maandag 26 november 2007 12:14 schreef tupolev141 het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik het verfrissend dat er op TV nog 1 leuk programma is waar je naar kan kijken zonder dat er een vagina naar je hoofd geslingerd wordt.
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
ThunderChildmaandag 26 november 2007 @ 16:57
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Gaat niet werken

Die drie hebben een hele goeie wisselwerking met elkaar. Een vierde persoon zou dat niet eens meer verstoren, maar compleet vernietigen . . .
sir_DERFELmaandag 26 november 2007 @ 18:54
ik heb em gemist

ff een torrent zoeken..

//edit

welke aflevering was dit? 6 / 7? van episode 10?

[ Bericht 16% gewijzigd door sir_DERFEL op 26-11-2007 18:59:16 ]
j0rritmaandag 26 november 2007 @ 19:01
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
ik heb em gemist

ff een torrent zoeken..

//edit

welke aflevering was dit? 6 / 7? van episode 10?
Aflevering 7/10
SiGNemaandag 26 november 2007 @ 19:16
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:57 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Gaat niet werken

Die drie hebben een hele goeie wisselwerking met elkaar. Een vierde persoon zou dat niet eens meer verstoren, maar compleet vernietigen . . .
Zit ook weer wat in..
Een vrouwelijke Stig zou ook nog kunnen, maar daar heb je niet zoveel aan met z'n racepak en helm.
En eigenlijk moeten ze ohet ook gewoon zo laten zoals het nu is, veel beter kan volgens mij niet.
Joost-mag-het-wetenmaandag 26 november 2007 @ 19:35
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Wat een vrouw ? Die moeten met hun poten van ons laatste macho-mannen bastion afblijven ...
Joost-mag-het-wetenmaandag 26 november 2007 @ 19:37
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:10 schreef Rosbief het volgende:

[..]

En ze hebben nog eens geen zitplaatsen
Ze hebben nog niet eens zelf een fatsoenlijke zetel in de studio. Laat staan dat ze ...
SiGNemaandag 26 november 2007 @ 19:49
Die oude stoelen zijn afgefikt..
Volgens Jeremy had Fifth Gear ermee te maken.

En ik bedoelde een aantrekkelijke vrouw die verder niets hoeft te doen behalve mooi zijn
ThunderChildmaandag 26 november 2007 @ 19:56
quote:
Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
ik heb em gemist

ff een torrent zoeken..
Of je kijkt woensdag de herhaling . . .
sir_DERFELmaandag 26 november 2007 @ 20:08
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:56 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Of je kijkt woensdag de herhaling . . .
dan moet ik werken
quote:
Op maandag 26 november 2007 19:01 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Aflevering 7/10
thanks!
PieterBasmaandag 26 november 2007 @ 21:13
quote:
Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:

[..]

't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Sabine Schmitz
Ranja_Ranjamaandag 26 november 2007 @ 21:45
Ben weer bij
H_Tdinsdag 27 november 2007 @ 18:14
quote:
Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.
Wel op voorwaarde dat Jeremy op TV moest zeggen dat ie een "Clot" was.
Dat was de coupe's van 1500 pond die geen Porsches waren test. Volgens mij heeft Richard nooit een hele wedstrijd gewonnen, klopt dat?
sander89woensdag 28 november 2007 @ 21:56
Wou ik hem vanavond gaan kijken omdat ik hem gemist had zondag, dus ik dacht het is om 21 uur.
Blijkt het om 20 uur begonnen te zijn nu heb ik het weer gemist
Sjengdannywoensdag 28 november 2007 @ 22:07
Iemand al een review wat er deze week in de uitzending voorbij komt?
sander89woensdag 28 november 2007 @ 22:18
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:07 schreef Sjengdanny het volgende:
Iemand al een review wat er deze week in de uitzending voorbij komt?
Op de Top Gear site staat:

Hold onto your cork-brimmed hats this Sunday as Vauxhall throws another V8-powered shrimp on our motoring barbie. This is just a mere taster of the cultural stereotyping you can expect when Clarkson checks out the replacement for the much-loved Aussie Monaro - the VXR8.

Renault temporarily loses its senses and hands Richard the keys to a full-blown Formula One car, and a Grand Prix star of a very different kind pays a visit to our studio.

Also in the show, Jeremy and James go in search of the car that set the mould for what we all drive around in today.

Sunday 2 December, 8pm BBC Two

Repeated Wednesday 5 December, 7pm on BBC Two
Sjengdannydonderdag 29 november 2007 @ 01:17
quote:
Op woensdag 28 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:

[..]

Op de Top Gear site staat:

Hold onto your cork-brimmed hats this Sunday as Vauxhall throws another V8-powered shrimp on our motoring barbie. This is just a mere taster of the cultural stereotyping you can expect when Clarkson checks out the replacement for the much-loved Aussie Monaro - the VXR8.

Renault temporarily loses its senses and hands Richard the keys to a full-blown Formula One car, and a Grand Prix star of a very different kind pays a visit to our studio.

Also in the show, Jeremy and James go in search of the car that set the mould for what we all drive around in today.

Sunday 2 December, 8pm BBC Two

Repeated Wednesday 5 December, 7pm on BBC Two
Oké, thnx.
Agiathdonderdag 29 november 2007 @ 12:00
Echt een super aflevering was de laatste, lang niet zo hard gelachen
PieterBasdonderdag 29 november 2007 @ 12:56
Gisteravond weer de aflevering bekeken..

Hoeveel boze brieven zullen ze dit keer krijgen voor het verspillen van water
jaccovrijdag 30 november 2007 @ 12:33
Lewis Hamilton neemt het zondag op tegen The Stig in de Suzuki Liana

NEDvrijdag 30 november 2007 @ 12:38
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:33 schreef jacco het volgende:
Lewis Hamilton neemt het zondag op tegen The Stig in de Suzuki Liana

[ afbeelding ]
quote:
McLaren-piloot Lewis Hamilton zal komende zondag te zien zijn op het Britse TV-programma Top Gear.

Het notabele autoprogramma, winnaar van een BAFTA en Emmy Award, is met miljoenen kijkers wereldwijd quasi zeker de meest populaire TV-uitzending over auto's.

Hamilton zal het in de show tegen de klok opnemen in een Suzuki Liana om te proberen de snelste ronde op het circuit te verbreken. Eerder ondernamen Nigel Mansell, Damon Hill, Mark Webber en Jenson Button al een poging om de snelste tijd te rijden op het Top Gear-circuit.

De uitzending is komende zondag te zien op BBC 2 om 21:00.
Heeft The Stig eik wel een getimede lap neergezet in die Liana?
j0rritvrijdag 30 november 2007 @ 12:49
Ben zeer benieuwd naar wie de beste tijd neer gaat zetten! The Stig kan het parcours inmiddels dromen, dus dat wordt wel een leuke competitie.
Dingestvrijdag 30 november 2007 @ 13:03
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:38 schreef NED het volgende:

[..]


[..]

Heeft The Stig eik wel een getimede lap neergezet in die Liana?
Uiteraard, hij heeft het in het begin van de 8ste serie nog eens gedaan omdat hij (White Stig) het nog niet gedaan had. De gasten reden toen al in de nieuwe Lacetti. Hij was ook de snelste in de Liana, met 1:44.4
NEDvrijdag 30 november 2007 @ 14:48
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 12:49 schreef j0rrit het volgende:
Ben zeer benieuwd naar wie de beste tijd neer gaat zetten! The Stig kan het parcours inmiddels dromen, dus dat wordt wel een leuke competitie.
Hij neemt het tegen de klok op zoals ik het lees en niet direct tegen the stig zelf
dapluizvrijdag 30 november 2007 @ 15:17
Maar daardoor wel indirect tegen The Stig
Ben benieuwd hoe de Stig reageert als Hamilton sneller is
Hij reageerde al zo aardig toen hij die krant las in de metro met hamilton op de sportpagina
Joost-mag-het-wetenvrijdag 30 november 2007 @ 19:44
Was er niet een van die F1 rijders die al sneller ging dan de Stig ???
Dingestvrijdag 30 november 2007 @ 19:59
Wel sneller dan Black Stig, niet sneller dan White Stig

http://en.wikipedia.org/wiki/Star_in_a_Reasonably-Priced_Car
Dingestvrijdag 30 november 2007 @ 20:19
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Dat was de coupe's van 1500 pond die geen Porsches waren test. Volgens mij heeft Richard nooit een hele wedstrijd gewonnen, klopt dat?
Ik meende dat hij de White Van Man Challenge gewonnen had, ondanks dat hij toen omgeslagen was.
Loohcsvrijdag 30 november 2007 @ 20:25
quote:
Op donderdag 29 november 2007 12:56 schreef PieterBas het volgende:
Gisteravond weer de aflevering bekeken..

Hoeveel boze brieven zullen ze dit keer krijgen voor het verspillen van water
Wel lullig als er tijdens de opnames ergens in de buurt brand zou zijn geweest en ze tankwagens nodig hadden gehad.
Joost-mag-het-wetenvrijdag 30 november 2007 @ 20:53
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:25 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Wel lullig als er tijdens de opnames ergens in de buurt brand zou zijn geweest en ze tankwagens nodig hadden gehad.
Dan staat toch gewoon het lokale korps paraat ? En die hebben toch meerdere tankwagens ? (wat denk je dat ze doen als op meerdere plaatsen brand uitbreekt ergens ...)

Dit was trouwens allicht gewoon het korps van die luchthaven waar hun track ligt ...
Tismvrijdag 30 november 2007 @ 20:58
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef dapluiz het volgende:
Maar daardoor wel indirect tegen The Stig
Ben benieuwd hoe de Stig reageert als Hamilton sneller is
Hij reageerde al zo aardig toen hij die krant las in de metro met hamilton op de sportpagina
.. Niemand is sneller dan de Stig..
Loohcsvrijdag 30 november 2007 @ 23:48
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dan staat toch gewoon het lokale korps paraat ? En die hebben toch meerdere tankwagens ? (wat denk je dat ze doen als op meerdere plaatsen brand uitbreekt ergens ...)

Dit was trouwens allicht gewoon het korps van die luchthaven waar hun track ligt ...
Bij mij betekent dat je de opmerking ervoor niet 100% serieus moet nemen, maar misschien had ik moeten gebruiken om aan te geven dat het een opmerking met een knipoog was.
H_Tzaterdag 1 december 2007 @ 01:11
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 20:19 schreef Dingest het volgende:

[..]

Ik meende dat hij de White Van Man Challenge gewonnen had, ondanks dat hij toen omgeslagen was.
Hm maar es nakijken op YouTube dan
Dingestzaterdag 1 december 2007 @ 01:31
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 01:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Hm maar es nakijken op YouTube dan
Ik heb ze allemaal ergens op een hd staan
Even opgezocht, puntenaantal (persoon met de meeste punten won):
Jeremy: 10,5 punten
Richard: 21 punten
James: -3.999.993 punten (omdat z'n bus de volgauto niet bij kon houden bij de bumperkleefwedstrijd).

Nadeel was natuurlijk wel 'that this means, all future van-testing features wil be done by you', aldus Jeremy

En op wat kleinere schaal heeft Richard nog gewonnen met het bobsleeën tegen een Evo VII, hij heeft het gewonnen met een Cayenne van een skydiver oid, hij heeft het gewonnen van een Citroën C1 in een vriestunnel, hij heeft gewonnen van James met autodarten en tot nu toe hebben zijn teams met alle autoteamsporten (autovoetbal, autohockey) iedere keer van die van James gewonnen

Ik moet wat minder TG kijken
Mikkiezaterdag 1 december 2007 @ 20:03
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:48 ]
GeFrenzy2zaterdag 1 december 2007 @ 22:31
Vorige week was briljant...bij die challenge steeds die deuren in andermans auto slaan tijdens het uitstappen, ik bestierf het
PieterBaszaterdag 1 december 2007 @ 23:11
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 22:31 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Vorige week was briljant...bij die challenge steeds die deuren in andermans auto slaan tijdens het uitstappen, ik bestierf het
Dat is meestal bij James
Mikkiezaterdag 1 december 2007 @ 23:52
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 75% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:48 ]
BazzieKzondag 2 december 2007 @ 00:00
tvp
SiGNezondag 2 december 2007 @ 14:35
Vanavond om 21:00 is er weer eentje
jaccozondag 2 december 2007 @ 14:52
een blog van Andy Wilman (Top Gear's producer) over de show van vanavond
quote:
Well, Lewis Hamilton came down to our windswept airfield, put all thoughts of his 850bhp F1 car to one side, and climbed into the next best thing, our mighty Suzuki Liana.

As regular viewers will know, we retired the Liana from Reasonably Priced Car duties a few series back, but we keep it on standby for the odd occasion when an F1 driver pops in.

He scowled when he saw the wet track, because any chances of beating the Stig's time of 1.44.4, done on a dry track, were out of the window. Also there was oil dotted around, pissed out by the Vauxhall VXR8 that we'd lapped earlier in the day.

Now regarding this oil business, conspiracy theorists, pull a chair up, because Lewis's job was to set the fastest wet time on the Top Gear F1 board, and the only other wet time belongs to Mark Webber, who's Australian.

Well you don't need to be that brainy girl on Scooby Doo to work out that the night before Lewis's lap, Mark, having seen the weather conditions for Dunsfold, has driven down to Vauxhall's press garage in Luton, scaled the walls, broken in and loosened something or other on the VXR8, and it being an Australian car, he knows which bit to loosen and where the oil is and everything.

Anyway, Lewis took his tuition from the Stig very seriously, then we set the stop watch and sent him off. The lap time you'll find out if you watch Sunday's show, but I will say I've been in the edit for two days since we recorded the show, and I still keep replaying his second to last corner, because I've never seen a piece of driving quite like it. The world is governed by the rules of physics, but he just seems to have his own set.

After the show I drove home from the recording, still thinking about Lewis. This isn't unusual in itself, because I'm normally turning over a guest's appearance on the show, deciding about which bits of the interview to drop, which to leave in etc. But on that drive I was just thinking about Lewis himself.

Like most people I've seen what he can do on the track, but it's only when you meet him that you get a sense of the force that seems to drive him. It's not that he's intense - in fact it's a while since I've met a 22-year-old so polite, or an F1 driver so aware of what's going on around him - it's just that he literally seems to have some Jedi force pulsing through him.

He will obviously go on to make hundreds of millions in his career, but he's one of the few I'd believe when he says the money doesn't matter. Like Schumacher and Senna, he's connected by an invisible thread to a race car, and racing it is his reason for being here.

Whilst he was signing some books before the interview, I reminded him he'd once said that if he died on the track, then so be it, and he just nodded and carried on signing as if I'd asked him if he was having cold turkey on Boxing Day.

The other thing you notice is he's so self-sufficient for a 22-year-old. Most F1 drivers need more maintenance and nannying than the car, but he doesn't seem to need anybody. In the interview, in Clarkson's backyard, he sat opposite one of the most confident broadcasters in the world and scored some cracking blows when the banter kicked off.

Jeremy asked him about girls and living the James Hunt life, and Lewis didn't want to go there, but I've never seen a question so beautifully deflected and kicked off into the weeds; John Humphrys would struggle.

During the break after Lewis's interview, a couple of us from the Top Gear office were having a fag round the back of the hangar, and he joined us for a chat. He asked if he could come back and set a dry time, and we thought he was just being polite, but you could tell he meant it because he was saying how if the appointed day was wet, the deal was he could cancel, but if it was dry, he'd be there.

The three of us were standing looking at him thinking: "Won't you have more pressing issues on your mind next July, like Silverstone or Monza?"

But as far as he's concerned, there's unfinished business at Top Gear. Bollocks, we'll have to cancel the Chuckle Brothers.
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 18:38
Dus ze hebben Lewis op een natte omloop laten rijden waardoor al het plezier eraf is ...
Agiathzondag 2 december 2007 @ 18:40
Anders zet je t ff allemaal in spoilers?
Pileszondag 2 december 2007 @ 20:48
Nog 13 minuten
Mikkiezondag 2 december 2007 @ 21:01
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 76% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:49 ]
-skippybal-zondag 2 december 2007 @ 21:08
Lol, Jeremy met z'n Australische accent
Toempfzondag 2 december 2007 @ 21:12
Weer vergeten te kijken, maar ben nog op tijd.
SiGNezondag 2 december 2007 @ 21:30
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dus ze hebben Lewis op een natte omloop laten rijden waardoor al het plezier eraf is ...
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, waarschijnlijk zou hij de snelste ronde hebben gereden als het droog was.
Daarbij zien we 'm nu gewoon nog een keertje terug
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 21:32
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:30 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ik denk dat dat wel mee zal vallen, waarschijnlijk zou hij de snelste ronde hebben gereden als het droog was.
Daarbij zien we 'm nu gewoon nog een keertje terug
Goh, "waarschijnlijk", waarom nemen we eigenlijk zomaar aan dat Lewis zomaar sneller zou zijn in de Liana dan wereldkampioenen F1 als Hill en Mansell ?
Pileszondag 2 december 2007 @ 21:32
Eindelijk een beetje leuke gast
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 21:34
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:32 schreef Piles het volgende:
Eindelijk een beetje leuke gast
"- Oh, you're gay !"

" Yes ,Jeremy , most of my songs are actually about you !"
SiGNezondag 2 december 2007 @ 21:38
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Goh, "waarschijnlijk", waarom nemen we eigenlijk zomaar aan dat Lewis zomaar sneller zou zijn in de Liana dan wereldkampioenen F1 als Hill en Mansell ?
Omdat Hill en Mansell niet bij hun debuut in de F1 bijna wereldkampioen zijn geworden (of überhaupt op de pole zijn gestart/ als eerste zijn geëindigd in hun eerste seizoen)
Pileszondag 2 december 2007 @ 21:38
"How hard can it be"
vw_caddyzondag 2 december 2007 @ 21:42
Hij komt niet weg
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 21:43
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:38 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Omdat Hill en Mansell niet bij hun debuut in de F1 bijna wereldkampioen zijn geworden (of überhaupt op de pole zijn gestart/ als eerste zijn geëindigd in hun eerste seizoen)
Tjah, als Hamilton zijn F1 loopbaan bij Brabham was begonnen zoals Hill was ie ook geen topper geweest in z'n eerste seizoen. En iemand als Mansell werd bv wel de eerste debutant die meteen de kampioen in de Amerikaanse CART series werd. En de enige die beide titels tegelijk had. En degene die nog altijd het meeste aantal poles in één seizoen op z'n naam staan heeft. En % het meeste aantal overwinningen in één f1 seizoen behaalde.

Alles is relatief. Alleen is Lewis nu op z'n top en Mansell en Hill niet meer natuurlijk toen zij met de Liana reden. Maar om dan meteen aan te nemen dat hij zomaar zeker de allersnelste zou zijn ?
Pileszondag 2 december 2007 @ 21:43
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:42 schreef vw_caddy het volgende:
Hij komt niet weg
Met de uitleg is het wel begrijpelijk
Bruce117zondag 2 december 2007 @ 21:43
Wow, dat ziet er wel heftig uit
vw_caddyzondag 2 december 2007 @ 21:45
Om maar even te laten zien dat het rijden van een F1-car geen eitje is.
Bruce117zondag 2 december 2007 @ 21:46
God save the queen
SiGNezondag 2 december 2007 @ 21:46
Zei Hammond nou "I'm comming, i'm comming" toen ie finishte?
Pileszondag 2 december 2007 @ 21:46
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:46 schreef Bruce117 het volgende:
God save the queen
Die heb ik pas ook op Youtube.com gezien
http://youtube.com/watch?v=1JPBdBIFGNQ
SiGNezondag 2 december 2007 @ 21:56
1:44.7!! op een natte baan..
Lewis Ownz
pascalheisterzondag 2 december 2007 @ 22:00
vet die bmw die zelfstandig rijd
Tismzondag 2 december 2007 @ 22:00
Wow! Te gek, die BMW!!..
vw_caddyzondag 2 december 2007 @ 22:01
Jeremy aan het eind, abort now
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 22:01
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:56 schreef SiGNe het volgende:
1:44.7!! op een natte baan..
Lewis Ownz
Dat zal de stig leuk vinden
Toempfzondag 2 december 2007 @ 22:01
Ben toch wel benieuwd naar de tijd van die bmw.
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 22:01
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:01 schreef vw_caddy het volgende:
Jeremy aan het eind, abort now
I'm bored now
vw_caddyzondag 2 december 2007 @ 22:02
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:01 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

I'm bored now
Pileszondag 2 december 2007 @ 22:02
Volgende week om 21.00 uur Engelse tijd = 22.00 uur Nederlandse tijd

En ik heb er nu al zin in
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 22:02
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:02 schreef Piles het volgende:
Volgende week om 21.00 uur Engelse tijd = 20.00 uur Nederlandse tijd

En ik heb er nu al zin in
22h Nederlandse tijd
Pileszondag 2 december 2007 @ 22:04
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:02 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

22h Nederlandse tijd
Verrek, ik doe het altijd verkeerd
Mikkiezondag 2 december 2007 @ 22:04
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:49 ]
sir_DERFELzondag 2 december 2007 @ 22:17
die BMW!
hoop dat er binnenkort weer eens een paar £1500,- challenges komen, die blijven toch het leukst
Meddozondag 2 december 2007 @ 22:29
zo maar eens kijken, de download loopt inmiddels
j0rritzondag 2 december 2007 @ 22:33
Vond dit eigenlijk de minste uitzending van het seizoen. Allerlei snelle tests zonder diepgang. Alleen de lap van Hamilton was leuk om te zien. Echt onwijs dat hij op een natte baan inclusief olie een dergelijke tijd weet neer te zetten. Hoop dat hij nog een keer terug mag komen wanneer het droog is.
HighLanderzondag 2 december 2007 @ 22:40
Hamster's afsluiting is wel fijn.... 'again'
dapluizzondag 2 december 2007 @ 22:47
Vond het wel grappig hoe ontspannen die lewis op een natte baan bijna de snelste tijd neerzet Alleen jammer dat we geen "reactie" van de stig te zien kregen
Dalamarzondag 2 december 2007 @ 23:01
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:33 schreef j0rrit het volgende:
Vond dit eigenlijk de minste uitzending van het seizoen. Allerlei snelle tests zonder diepgang. Alleen de lap van Hamilton was leuk om te zien. Echt onwijs dat hij op een natte baan inclusief olie een dergelijke tijd weet neer te zetten. Hoop dat hij nog een keer terug mag komen wanneer het droog is.
Dit vond ik ook de meest matige aflevering van het seizoen, maar het was nog steeds vermakelijk.
Die BMW aan het eind was echt erg bijzonder, ik had wel een rondetijd willen weten.
Dingestzondag 2 december 2007 @ 23:13
De eerste TG aflevering die ik eindelijk direct zelf kon zien in mijn nieuwe huis (Bij mijn ouders hebben we alleen schotel, en daar hebben we geen BBC op en KPN levert hier geen digitene .)

Het was wel een leuke aflevering, maar er gebeurde weinig spectaculairs. Dat item over de eerste echte auto vond ik wel aardig. De gast was weer eens een leuke. Verder heb ik niet zoveel met Formule 1, dus dat was een beetje jammer.
Agiathzondag 2 december 2007 @ 23:25
Volgende is er iets van een 24h race
ThunderChildzondag 2 december 2007 @ 23:26
quote:
Op zondag 2 december 2007 22:47 schreef dapluiz het volgende:
Vond het wel grappig hoe ontspannen die lewis op een natte baan bijna de snelste tijd neerzet Alleen jammer dat we geen "reactie" van de stig te zien kregen
Lewis is gewoon The Stig, althans het zou mij niet verbazen . . .
Joost-mag-het-wetenzondag 2 december 2007 @ 23:32
quote:
Op zondag 2 december 2007 23:26 schreef ThunderChild het volgende:

[..]

Lewis is gewoon The Stig, althans het zou mij niet verbazen . . .
Dat lijkt mij gewoon organisatorisch en logistiek gezien al gewoon onmogelijk.
rubbereendzondag 2 december 2007 @ 23:48
Hamilton beetje neuriën rijdens de snelle ronde
Snelwagenmaandag 3 december 2007 @ 00:06
Eindelijk weer een kunnen kijken, we hadden storing hier in de buurt. Maar vond het een matige aflevering....
ASSpirinemaandag 3 december 2007 @ 00:20
Wat wil je, na een aflevering zoals die van vorige week kan je het onmogelijk beter doen
Niet zoveel humor, maar het kan niet altijd fantastisch zijn

Volgende week lijkt me weer leuk, 24h met een motor
Het begint toch een uur later hé?
Dingestmaandag 3 december 2007 @ 01:50
Ik denk niet dat het met een motor is Tenzij je die in de auto meetelt. Finalgear.com had er een tijdje terug al een fotoreportage van (of van de oefeningen, of van de race). Hadden ze op de auto de regenboogvlag achter James zijn naam gezet ipv de Britse

Zoals Hamster al zei was hij daar ook bij gecrasht. Heeft volgens mijn nog hier op de FP gestaan
Meddomaandag 3 december 2007 @ 01:51
Richard Hammond crasht weer

in de uitzending van volgende week dus te zien
PeuRacmaandag 3 december 2007 @ 02:09
Wat was de tijd van die BMW nu ik wil wel eens weten hoe hard die kan. Ik heb overigens in een artikel gelezen dat deze BMW's (ze hebben er meer, deze worden gebruikt tijdens de rijtrainingen van BMW) ingesteld kunnen worden op 70/80/90% van de snelste ronde gereden door een testcoureur. (3 verschillende settings dus).

Dus dan vraag ik me af wat die auto dan reed op de automatische piloot.
De_Hertogmaandag 3 december 2007 @ 14:31
quote:
Op maandag 3 december 2007 02:09 schreef PeuRac het volgende:
Wat was de tijd van die BMW nu ik wil wel eens weten hoe hard die kan. Ik heb overigens in een artikel gelezen dat deze BMW's (ze hebben er meer, deze worden gebruikt tijdens de rijtrainingen van BMW) ingesteld kunnen worden op 70/80/90% van de snelste ronde gereden door een testcoureur. (3 verschillende settings dus).

Dus dan vraag ik me af wat die auto dan reed op de automatische piloot.
Ja, vond ik ook jammer. Jeremy leek te vinden alsof het nogal hard ging. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij achter het stuur zat en niets mocht doen, lijkt me toch best eng
Mikkiemaandag 3 december 2007 @ 14:32
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 71% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:50 ]
PeuRacmaandag 3 december 2007 @ 14:42
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:31 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Ja, vond ik ook jammer. Jeremy leek te vinden alsof het nogal hard ging. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij achter het stuur zat en niets mocht doen, lijkt me toch best eng
Achter het stuur zitten niks mogen doen lijkt mij heel eng. Ik heb eens in een engelse (RHD dus) sport auto op de Nederlandse snelweg gezeten, dat is al redelijk eng

Trouwens dat hij niet kon stoppen is onzin, je kan als bestuurder altijd ingrijpen
Ranja_Ranjamaandag 3 december 2007 @ 23:06
Weer een super aflevering
PieterBasdinsdag 4 december 2007 @ 08:53
wow. Hamilton.. .
Kill_em_alldinsdag 4 december 2007 @ 11:25
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 08:53 schreef PieterBas het volgende:
wow. Hamilton.. .
Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.
rubbereenddinsdag 4 december 2007 @ 13:36
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 11:25 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.
is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webber
Rosbiefdinsdag 4 december 2007 @ 17:06
Dat is zo laf om die tijd van de BMW niet op te geven
Bijna net zo laf als de Veyron niet op de test track laten rijden
Laffe honden...
Kill_em_alldinsdag 4 december 2007 @ 17:13
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 13:36 schreef rubbereend het volgende:

[..]

is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webber
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
rubbereenddinsdag 4 december 2007 @ 17:20
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
dan is er nog wel een verschil tussen de courreurs, bewijs is het beroemde verhaal van Schumacher en Frentzen
Kill_em_alldinsdag 4 december 2007 @ 18:30
Nooit van gehoord.
rubbereenddinsdag 4 december 2007 @ 18:36
Ze samen reden terug uit Oostenrijk, de weg was besneeuwd en glad maar Schumacher reed als een dolle maar had de auto volledig onder controlle. Frentzen had het Spaans benauwd naast hem terwijl Schumacher ijskoud bleef en doorreed. Daar besefte Frentzen dat Schumacher wat beter was
Mikkiedinsdag 4 december 2007 @ 19:29
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:51 ]
Joost-mag-het-wetendinsdag 4 december 2007 @ 19:58
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
SiGNedinsdag 4 december 2007 @ 21:33
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Goede vraag, misschien moeten we een keer een handtekeningenaktie houden en opsturen naar Top Gear.

Overigens vond ik Lewis er ook heel erg relaxed bijzitten in de Liana, ik denk ook dat Lewis en Schumacher redelijk aan elkaar gewaagd zullen zijn, hoewel Schumacher natuurlijk wel vele jaren meer F1 race ervaring heeft.
Wat dat berteft wel jammer dat ze nooit smaen geraced hebben.
Neluhzdinsdag 4 december 2007 @ 21:34
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..
En juist dat is het probleem bij die liana, totaal anders dan een f1 coureur gewend is, daar moet je je snel op aan kunnen passen en de een is daar beter in dan de ander..
VjenneKloetndinsdag 4 december 2007 @ 22:22
Schumacher is gewoon een robot gemaakt door het Deutsches Reich
Kill_em_alldinsdag 4 december 2007 @ 22:23
En daarom zijn hun F1 coureurs en zitten jij en ik op fok. Omdat hun dat wel kunnen en wij niet.
Joost-mag-het-wetendinsdag 4 december 2007 @ 22:56
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 21:34 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..
En juist dat is het probleem bij die liana, totaal anders dan een f1 coureur gewend is, daar moet je je snel op aan kunnen passen en de een is daar beter in dan de ander..
De een ligt die auto ook allicht beter dan de andere. Als ze geen Liana maar een willekeurige Opel hadden ofzo dan was er misschien wel een andere coureur die sneller zou zijn omdat die auto hem beter ligt ...
ook_gekdinsdag 4 december 2007 @ 23:51
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Schumacher is iemand die een auto welke auto dan ook tot op de uiterste limiet kan rijden gedurende 99% van de tijd dat hij rijd.

Dat is zijn gave. Dat is iets wat maar heel weinig mensen kunnen.
Ik zou het bv ook heel interesant vinden wat er gebeurt als hij in een Ralley wagen gaat rijden.
tupolev141woensdag 5 december 2007 @ 00:03
Rally is denk ik toch nog wat anders. De navigator speelt daar een onderschatte rol. Niet dat ik twijfel aan schumi's communicatiekwaliteiten want die waren ook super tijdens het rijden maar niemand die hem zei hoe hij precies moest sturen.
Joost-mag-het-wetenwoensdag 5 december 2007 @ 00:46
quote:
Op woensdag 5 december 2007 00:03 schreef tupolev141 het volgende:
Rally is denk ik toch nog wat anders. De navigator speelt daar een onderschatte rol. Niet dat ik twijfel aan schumi's communicatiekwaliteiten want die waren ook super tijdens het rijden maar niemand die hem zei hoe hij precies moest sturen.
Rallyrijders rijden eigenlijk feitelijk zowat blind afgaand op de instructies van hun navigator.
ook_gekwoensdag 5 december 2007 @ 01:01
klopt alleen is hij wel een rijder die tot op de 100% kan rijden.

Dit betekent dat wanneer de navigator perfecte informatie geeft schumi het extreem goed zou moeten doen.
Hij voelt zelf namelijk waar de rand van het kunnen ligt betreft de auto.
ook_gekwoensdag 5 december 2007 @ 01:11
schumi is trouwens tijdens verschillende test tijden in 2007 sneller dan wie dan ook in de Ferrari.
http://www.youtube.com/watch?v=dtY7Akujp4I
mooi stukje bij 1:05 hoe hij die bocht door drift.

http://www.youtube.com/watch?v=Uk2p2nRK-p4
hier word een geweldige uitleg gegeven hoe hij rijd en dat tonen ze ook aan via informatie van een ronde op silverstone dat verkregen is van uit de F1 wagen.

Daar laten ze de stuur, rem en gas gegevens zien. En dan begrijp je waarom hij sneller is dan vele anderen.

zeer interesant.
VjenneKloetnwoensdag 5 december 2007 @ 02:01
Tering, zie hem dan in dat 2de filmpje onmeunig hard rijden vanaf 17 seconden
Vliegt gewoon bochten door enzo. Dan snap je pas echt dat Hamster roept dat die het in z'n hoofd niet bij kan houden toen die 2 rondjes mocht doen en de F1 car.
PieterBaswoensdag 5 december 2007 @ 09:44
quote:
Op woensdag 5 december 2007 02:01 schreef VjenneKloetn het volgende:
Tering, zie hem dan in dat 2de filmpje onmeunig hard rijden vanaf 17 seconden
Vliegt gewoon bochten door enzo. Dan snap je pas echt dat Hamster roept dat die het in z'n hoofd niet bij kan houden toen die 2 rondjes mocht doen en de F1 car.
en F1 coureur moet ook de reactievermogen van een straaljagerpiloot hebben
Mikkiewoensdag 5 december 2007 @ 12:06
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 92% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:52 ]
NEDwoensdag 5 december 2007 @ 12:15
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 19:29 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Schumacher is dan ook wel een klasse apart. Die hebben ze eens bewust op pad gestuurd met een formule 1-wagen met in één van de banden een kwart-tiende (dus 0,025) minder bar (druk) dan de de rest van z'n banden. Hij kwam binnen één of twee ronden terug met het verzoek even de luchtdruk in die ene band na te kijken, want die klopte niet. Dan heb je het pas over minimale verschillen.
Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?

Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.

Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.

Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
Mikkiewoensdag 5 december 2007 @ 12:31
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:52 ]
ook_gekwoensdag 5 december 2007 @ 12:35
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?

Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.

Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.

Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
het lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk, echter is al jaren lang bekend dat hij een F1 auto tot in de kleinste puntjes perfect kan afstellen. Tot op soms een schroefje iets meer aandraaien bij wijs van spreken. Banden en bandenspanning is zeker in de F1 zeer belangrijk. Dus het kan mogelijk zijn dat hij dit verschil wel merkt.
NEDwoensdag 5 december 2007 @ 12:43
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, het lijkt me alleen onwaaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt.

Wat zou zo een verschilletje nou helemaal uitmaken in rondetijden?
Een paar honderdsten op zn meest denk ik. Dat merk je als coureur echt niet denk ik

Vandaar dat ik om een bron vroeg
ook_gekwoensdag 5 december 2007 @ 12:47
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:43 schreef NED het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, het lijkt me alleen onwaaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt.

Wat zou zo een verschilletje nou helemaal uitmaken in rondetijden?
Een paar honderdsten op zn meest denk ik. Dat merk je als coureur echt niet denk ik

Vandaar dat ik om een bron vroeg
ik ook niet laat dat duidelijk zijn.


echter aan de andere kant denk ik dan van. Maar oke hij wist altijd te vertellen waar hij tijd heeft laten liggen in een ronde. Als was het maar een paar honderste van een seconde.

ben bang dat we er nooit achter zullen komen
NEDwoensdag 5 december 2007 @ 13:04
Ik stuur hem wel ff een mailtje.

schumacher@ferrari.it zal het nog wel doen denk ik
ook_gekwoensdag 5 december 2007 @ 13:46
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:04 schreef NED het volgende:
Ik stuur hem wel ff een mailtje.

schumacher@ferrari.it zal het nog wel doen denk ik
en cc naar m.schumacher@ferrari.it
NEDwoensdag 5 december 2007 @ 13:56
En nog voor de zekerheid een cc'tje naar der.schumi@ferrari.it en der.michael@ferrari.it

Nou als dát mailtje niet aankomt dan weet ik het ook niet meer
Martijn85woensdag 5 december 2007 @ 14:28
quote:
Op woensdag 5 december 2007 13:56 schreef NED het volgende:
En nog voor de zekerheid een cc'tje naar der.schumi@ferrari.it en der.michael@ferrari.it

Nou als dát mailtje niet aankomt dan weet ik het ook niet meer
Misschien komen ze wel bij McClaren aan
SiGNedonderdag 6 december 2007 @ 01:19
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:

[..]

Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?

Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.

Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.

Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat je zo'n klein verschil kan merken, zeker als je al jaren ervaring hebt.
Hij zal niet weten hoeveel bar het verschilt, maar hij kan wel merken dat ie in bepaalde bochten op een band nét iets minder grip heeft.
Bij het inremmen voor een bocht kan zijn stuur iets trekken als een van de voorbanden niet goed op spanning is en bij de achterbanden kan je bij het optrekken na een bocht goed merken.

OK, 0,025 bar verschil is wel een héél kleine marge, ik vraag me af of ze dat wel inkunnen stellen op de pomp, maar 0,25 bar verschil zou Schumacher best kunnen merken denk ik.

Eigenlijk zou je al die filmpjes van de Powerlaps achter elkaar moeten zien zodat je ook de houding van de coureurs goed kan zien.
Lewis zat er echt heel erg relaxed bij, hij spande zich niet eens in, als je dat dan vergelijkt met de gezichtsuitdrukkingen van James Blunt die ook in dezelfde uitzending zat..(ok, geen goed vergelijk, een F1 coureur en een zanger)
Vraag ik mij dus af hoe die andere F1 coureurs erbij zaten, waren die ook superrelaxed of moesten die toch iets meer moeite doen om een mooie tijd neer te zetten?
NEDdonderdag 6 december 2007 @ 08:32
quote:
maar 0,25 bar verschil zou Schumacher best kunnen merken denk ik.
0,025 en 0,25 is nog al even een verschil he

Dat is een factor 10 en om het visueel te maken heb ik het even uitgeschreven

0,025
0,050
0,075
0,100
0,125
0,150
0,175
0,200
0,225
0,250

Zoals gezegd, 0,25 zou imo zeer goed kunnen, maar 0,025 zou me echt verbazen
sir_DERFELvrijdag 7 december 2007 @ 18:37

This week's show:


First of all, Top Gear is still on BBC Two this Sunday, but it's on at 9pm instead of the usual 8pm.

So that's 9 O'CLOCK. PM. An hour later than usual.


Which is probably quite fortunate, considering that the star in the reasonably priced car is none other than Lily's sweary dad Keith Allen, so expect a Morse Code style beep fest come the repeat on Wednesday (which is on at the normal time of 7pm).

The Stig takes out the mightily impressive Ascari A10 for a power lap, and James races some yoofs on BMXs in Budapest. They're on the bikes, he's in a Fiat 500.

And as you might remember Jeremy saying on last week's show, the big news is that this Sunday sees the three of them take part in their first ever competitive event, the punishing Britcar 24 hour race at Silverstone, using the fuel that they started growing last season.


It promises to be one hell of a show.
------------------------------------------------------------------------------------------------

kan nie wachten op die Britcar 24 hour race met zelfgemaakt brandstof!
Joost-mag-het-wetenvrijdag 7 december 2007 @ 18:40
Was het niet in die 24 waarin Hammond weer gecrashed was ?
PieterBasvrijdag 7 december 2007 @ 18:51
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Was het niet in die 24 waarin Hammond weer gecrashed was ?
Als het goed is wel ja
Sideshowbobbievrijdag 7 december 2007 @ 19:54
Zier er naar uit dat komende zondag een leukere aflevering wordt dan afgelopen zondag
rubbereendvrijdag 7 december 2007 @ 20:25
James races some yoofs on BMXs in Budapest. They're on the bikes, he's in a Fiat 500

dat gaat vast ook prachtig worden
Agiathvrijdag 7 december 2007 @ 20:39
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:06 schreef Rosbief het volgende:
Dat is zo laf om die tijd van de BMW niet op te geven
Bijna net zo laf als de Veyron niet op de test track laten rijden
Laffe honden...
Dat laatste mag niet van Bugatti, niet de fout van TG dus
SiGNevrijdag 7 december 2007 @ 22:08
Ze hadden wel gevraagd of mensen wilden reageren als ze een Veyron hadden staan en die wel eventjes uit wilden lenen.
Dat hebben ze destijds ook met de Enzo gedaan, Ferrari wilde die ook niet laten testen.
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
PrinceSLvrijdag 7 december 2007 @ 22:46
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Ze hadden wel gevraagd of mensen wilden reageren als ze een Veyron hadden staan en die wel eventjes uit wilden lenen.
Dat hebben ze destijds ook met de Enzo gedaan, Ferrari wilde die ook niet laten testen.
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
is dat niet die aflevering waarin hij die Enzo constant vergelijkt met het boek dat die man net had geschreven? Dat was in ieder geval echt hilarisch!

edit: ja dus: http://www.youtube.com/watch?v=poh6fJpJHPY

Prachtig
ook_gekvrijdag 7 december 2007 @ 23:45
verkeerd topic
SiGNevrijdag 7 december 2007 @ 23:59
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 23:45 schreef ook_gek het volgende:
verkeerd topic
Er is helemaal niets mis met dit topic, het ligt aan jou
Dingestzaterdag 8 december 2007 @ 00:19
Ah, de 500. Werd tijd
Ik neem tenminste aan dat het de nieuwe is Die gelukkig niet zo hoog in de prijslijsten staat als de nieuwe Mini.
Mikkiezaterdag 8 december 2007 @ 02:38
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:52 ]
SiGNezaterdag 8 december 2007 @ 03:33
Bugatti (VW) wil die auto nit uitlenen omdat anders misschien zou kunnen blijken dat de auto niet snel is op een circuit, of dat er andere problemen mee zijn.
De Enzo werd gezien als de ultieme racewagen, vervolgens komt Maserati met een goedkopere wagen die sneller blijkt te zijn, dat vind een fabrikant natuurlijk ook niet leuk.

Koenigseggsegeiggikoeniggsseggggsenessgg (even terug gekeken voor de juiste spelling)heeft het wat dat betreft perfect opgelost met de CCX, volgens de Stig mistte de wagen downforce en daarom hebben ze er later een spoiler opgezet.
Joost-mag-het-wetenzaterdag 8 december 2007 @ 03:41
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:

De Enzo werd gezien als de ultieme racewagen, vervolgens komt Maserati met een goedkopere wagen die sneller blijkt te zijn, dat vind een fabrikant natuurlijk ook niet leuk.
Alleen wordt Maserati toch ook gewoon door dezelfde fabrikant (Ferrari) gemaakt ?
SiGNezaterdag 8 december 2007 @ 14:29
quote:
De Maserati MC12 is de come-back van Maserati in de racerij. Op basis van de Enzo Ferrari van zusterbedrijf Ferrari werd een nieuwe racewagen ontwikkeld speciaal voor het FIA GT kampioenschap. Om toegelaten te worden tot dit kampioenschap moesten er minstens 25 exemplaren van de straatversie van de MC12 gebouwd worden.
Volgens Wiki.
Maserati is net zoals Ferrari van Fiat.
Joost-mag-het-wetenzaterdag 8 december 2007 @ 14:37
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:29 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Volgens Wiki.
Maserati is net zoals Ferrari van Fiat.
Dat bedoel ik dus. Ze zullen er bij Ferrari niet van geschrokken zijn dat zo'n Maserati opeens sneller is dan hun Enzo. Ze hebben hem namelijk zelf ontwikkeld ..
SiGNezaterdag 8 december 2007 @ 14:56
Ze zullen er niet van geschrokken zijn, maar voor het verkoopverhaaltje is het toch minder leuk.
In dit geval maakt het niet zoveel uit omdat het toch bijna van dezelfde fabrikant is, maar als Mercedes of Porche sneller is dan kunnen ze misschien wel klanten verliezen.

Als de Veyron wordt verslagen door een auto die 10 keer zo goedkoop is (De Caparo T1 ¤160.000) (rondetijd 1'10"6) Dan is dat toch een klap voor ze, ze kunnen namelijk niet meer zeggen dat het de snelste productiewagen is.
Net zoals dat er ook een Amerikaanse auto kwam die ook meer dan 1000PK had, konden ze ook neit meer zeggen dat het de enige productiewagen was met 1000PK.
Joost-mag-het-wetenzaterdag 8 december 2007 @ 15:00
Al wil ik bij die Amerikaanse bak toch ook wel eens zien of ie die 1000 pk wel kan overzetten van de motor op de weg ...
En volgens mij beweren ze bij Bugatti ook nergens dat het de snelste auto op een circuit zou zijn.
Mikkiezaterdag 8 december 2007 @ 20:15
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:52 ]
Mr._T-Rexzaterdag 8 december 2007 @ 20:45
Boh, zie net de show van afgelopen week pas. Indrukwekkend
Hamster in F1 was al gaaf, maar Hamilton, die tijd!
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 02:22
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:


Koenigseggsegeiggikoeniggsseggggsenessgg (even terug gekeken voor de juiste spelling)heeft het wat dat betreft perfect opgelost met de CCX, volgens de Stig mistte de wagen downforce en daarom hebben ze er later een spoiler opgezet.
prachtig was dat ja, al in de afkondiging van dat filmpje zat de toezegging van de bouwer. Hij zou worden teruggezonden en ze zouden hem in de fabriek van een prima spoiler voorzien en ja hoor hij kwam later terug met spoiler
Argentozondag 9 december 2007 @ 02:46
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:56 schreef SiGNe het volgende:
Ze zullen er niet van geschrokken zijn, maar voor het verkoopverhaaltje is het toch minder leuk.
welk verkoopverhaal? Alle Enzo's waren toen al lang en breed verkocht. Bovendien weten serieuze klanten wel dat het niet echt veelzeggend is als een auto die zwaarder en minder vermogen heeft, 1 tiende sneller is op een bepaald moment op een bepaald circuit.
Argentozondag 9 december 2007 @ 02:54
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
Nick Mason van Pink Floyd
SiGNezondag 9 december 2007 @ 03:09
quote:
Op zondag 9 december 2007 02:54 schreef Argento het volgende:

[..]

Nick Mason van Pink Floyd
Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..
In eerste instantie dacht ik ook al aan Pink Floyd maar had het gezicht van Daltrey voor me in gedachten..
Naja, stomme fout van me..
Dingestzondag 9 december 2007 @ 03:12
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 20:15 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Maar die bouwen auto's met liefde en willen zo'n tip ook aannemen. Die spoiler staat ook in de optielijst als 'Top Gear-spoiler'. Briljant toch
Helaas is dat niet (meer) het geval. Het is nu gewoon de 'carbon fiber wing' voor zover ik kan zien
Dingestzondag 9 december 2007 @ 03:14
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:09 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..
In eerste instantie dacht ik ook al aan Pink Floyd maar had het gezicht van Daltrey voor me in gedachten..
Naja, stomme fout van me..
Daltrey hebben ze toen later nog wel te gast gehad. Leuke man
SiGNezondag 9 december 2007 @ 03:15
Volgens mij was het voornamelijk Clarkson die het de Top Gear spoiler noemde, of Koenigsegg 'm zelf zo noemde zou ik niet weten, zelfs de reclamefolder voor zo'n auto is te duur voor me..
j0rritzondag 9 december 2007 @ 09:47
Wat mij trouwens net opviel toen ik de powerlap tijden doornam, is dat de Ferrari F360 CS een tijd van 1.22.3 heeft neergezet, maar dat ze nog nooit rond zijn geweest met een F430. Best jammer, want ze zijn altijd zeer enthousiast over de wegligging van de laatstgenoemde auto. Maar hoe houdt hij zich ten opzichte van zijn voorganger...
PieterBaszondag 9 december 2007 @ 10:22
quote:
Op zondag 9 december 2007 03:15 schreef SiGNe het volgende:
Volgens mij was het voornamelijk Clarkson die het de Top Gear spoiler noemde, of Koenigsegg 'm zelf zo noemde zou ik niet weten, zelfs de reclamefolder voor zo'n auto is te duur voor me..
Op de website van Koenigsegg wordt het gewoon een Carbon Rear Wing genoemd
InTrePidIvityzondag 9 december 2007 @ 11:21
quote:
Op zondag 9 december 2007 09:47 schreef j0rrit het volgende:
Wat mij trouwens net opviel toen ik de powerlap tijden doornam, is dat de Ferrari F360 CS een tijd van 1.22.3 heeft neergezet, maar dat ze nog nooit rond zijn geweest met een F430. Best jammer, want ze zijn altijd zeer enthousiast over de wegligging van de laatstgenoemde auto. Maar hoe houdt hij zich ten opzichte van zijn voorganger...
Hij staat er 3 onder

12 Ferrari 360 CS 1.22.3
15 Ferrari F430 1.22.9

De 430 Scuderia staat er echter nog niet bij, misschien dat je die bedoelde?
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 12:21
Koenigsegg heeft een nieuw model zag ik +/- 2,5 miljoen euro en 1000+ pk
ben benieuwd wanneer deze te zien is
PieterBaszondag 9 december 2007 @ 12:40
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:21 schreef pascalheister het volgende:
Koenigsegg heeft een nieuw model zag ik +/- 2,5 miljoen euro en 1000+ pk
ben benieuwd wanneer deze te zien is
Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgt De meeste auto's op bioethanol krijgen dat keurmerk
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 12:46
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:40 schreef PieterBas het volgende:

[..]

Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgt De meeste auto's op bioethanol krijgen dat keurmerk
Doet mij denken aan die "American Green Car of the year" die ze toonden
j0rritzondag 9 december 2007 @ 12:57
quote:
Op zondag 9 december 2007 11:21 schreef InTrePidIvity het volgende:

[..]

Hij staat er 3 onder

12 Ferrari 360 CS 1.22.3
15 Ferrari F430 1.22.9

De 430 Scuderia staat er echter nog niet bij, misschien dat je die bedoelde?
Serieus? Want hier staat hij er niet bij.

Maar wel op Wiki en op de TG website zag ik inmiddels. Lijkt me een eerlijke vergelijking die 360 CS en 430 Scuderia. Dan weet je tenminste echt hoe veel het nieuwe model vooruit gegaan is.
SPOILER
Volgens mij wordt de Scuderia vanavond getest.


[ Bericht 9% gewijzigd door j0rrit op 09-12-2007 13:09:48 ]
PrinceSLzondag 9 december 2007 @ 13:24
quote:
Op zondag 9 december 2007 12:57 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Serieus? Want hier staat hij er niet bij.

Maar wel op Wiki en op de TG website zag ik inmiddels. Lijkt me een eerlijke vergelijking die 360 CS en 430 Scuderia. Dan weet je tenminste echt hoe veel het nieuwe model vooruit gegaan is.
SPOILER
Volgens mij wordt de Scuderia vanavond getest.
quote:
Ladies and gentlemen, start your engines - this is going to be a big one.

Remember the biofuel crop we planted last series? Well, it's harvest time down on Top Gear farm and we'll be making the most our environmentally friendly jungle juice as we enter the Britcar 24-hour endurance race at Silverstone.

James travels to Budapest for an audience with this season's must-have motoring accessory: the Fiat 500. Meanwhile, Jeremy will be driving a big, shouty 600-horsepower road-racer from relative supercar newcomer Ascari.

And our star in a reasonably priced car is establishment-baiting actor Keith Allen. Best warm up our Swear-o-matic bleep machine then.

Sunday 9 December, 9pm BBC Two
Waarom denk je dat dan? Ze hebben ook al de Ascari vanavond?
j0rritzondag 9 december 2007 @ 13:32
quote:
Op zondag 9 december 2007 13:24 schreef PrinceSL het volgende:

[..]


[..]

Waarom denk je dat dan? Ze hebben ook al de Ascari vanavond?
Uit onze Vara tv-gids:

22:00 Top gear Afl.: tests van de nieuwe Fiat 500 en de Ferrari 430 Scuderia.
Pileszondag 9 december 2007 @ 21:16
Nog 45 minuten
PeuRaczondag 9 december 2007 @ 21:22
ooh fuck, t is een uur later vandaag he?

Dan morgen maar kijken
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 21:24
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef PeuRac het volgende:
ooh fuck, t is een uur later vandaag he?

Dan morgen maar kijken
kinderbedtijd ?
PeuRaczondag 9 december 2007 @ 21:26
1) ik woon in Finland (= +2 GMT)
2) Ik heb geen kabel dus moet downloaden
3) downloaden duurt direct na de opname meestal +/- 2 tot 2,5 uur

Dus dan zou ik pas om 2u of 3u vanacht kunnen beginnen met kijken, nee bedankt
garnage-patrickzondag 9 december 2007 @ 21:47
friesland is zowiezo kut,

mooiste aan friesland is de a7 waar ze zo goed als nooit controleren dus lekker door kan blazen zodat je snel uit dat verlepte friesland bent
Pileszondag 9 december 2007 @ 22:02
Verkeerde zaad => Diesel
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 22:05
Peniston
firecowzondag 9 december 2007 @ 22:06
Die deuren !

ARSE PENIS

!!!!
henkde_jzondag 9 december 2007 @ 22:07
L-ARSE-N
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 22:09
James kan zich zelfs niet herinneren of ie een snelle ronde reed of niet
Pileszondag 9 december 2007 @ 22:10
Stig
Bruce117zondag 9 december 2007 @ 22:10
"Top Gear please miss us"
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 22:11
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:10 schreef Piles het volgende:
Stig
Nu zou je toch zeggen dat men voor zo'n race hem heeft moeten inschrijven onder z'n echte naam ?
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 22:16
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Nu zou je toch zeggen dat men voor zo'n race hem heeft moeten inschrijven onder z'n echte naam ?
inderdaad; The Stig
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 22:30
ik ben ook heel benieuwd naar Lilly Allen in zo'n rondje
henkde_jzondag 9 december 2007 @ 22:34
nederlands trots
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 22:36
"And at the speed of 85 it will easily overtake the Ascare when it's doing 70"
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 22:37
Die kano en baby Jezus ... Duidelijk een héél recent opgenomen aflevering dit
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 22:38
ascara de nieuwe leider
Pileszondag 9 december 2007 @ 22:38
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 22:38
een nieuwe nummer 1
xFriendxzondag 9 december 2007 @ 22:39
Hmmm, even een Ascari noteren op m'n Kerst verlanglijstje

Geil ding wel.

'Geen probleem jongens, ik Bob vanavond wel' Helaas kan ik maar 1 passagier meenemen, maar je bent wel als 1e bij de club.
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 22:41
wel minder dat er geen radio in zit
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 22:45
en ze waren niet eens de laatste in de rij in de pits
Pileszondag 9 december 2007 @ 22:45
Stig
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 22:48
Je zal maar ingehaald worden door "captain slow" ...
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 22:56
duur dagje zo'n 24/h
rubbereendzondag 9 december 2007 @ 23:01
en uitgereden
pascalheisterzondag 9 december 2007 @ 23:02
geweldig
SiGNezondag 9 december 2007 @ 23:04
Grr..eerste half uur weer gemist..
winterapfelzondag 9 december 2007 @ 23:04
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"And at the speed of 85 it will easily overtake the Ascare when it's doing 70"
jaaaa, geweldig commentaar


Die rookwolk uit de BMW ook
Game_Errorzondag 9 december 2007 @ 23:07
wat een geweldige aflevering weer
Agiathzondag 9 december 2007 @ 23:11
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:07 schreef Game_Error het volgende:
wat een geweldige aflevering weer
Inderdaad

Wel super vet zo'n 24th uur race...

En Richard die ff een auto van een half miljoen raakt
InTrePidIvityzondag 9 december 2007 @ 23:13
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die kano en baby Jezus ... Duidelijk een héél recent opgenomen aflevering dit
Die studio-opnames worden gewoon de week van tevoren opgenomen, als ik me niet vergis.
Game_Errorzondag 9 december 2007 @ 23:22
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:11 schreef Agiath het volgende:

[..]

Inderdaad

Wel super vet zo'n 24th uur race...

En Richard die ff een auto van een half miljoen raakt
en na 5 uur sleutelen ook weer rustig verder rijden
Battlefanzondag 9 december 2007 @ 23:24
Mooie uitzending weer
FJDzondag 9 december 2007 @ 23:25
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"And at the speed of 85 it will easily overtake the Ascare when it's doing 70"


Dat ongeluk 's nachts snapte ik niet zo helemaal, het leek wel of die andere auto gewoon binnen kwam schuiven
ThaFreakzondag 9 december 2007 @ 23:25
een van de betere afleveringen imo
Joost-mag-het-wetenzondag 9 december 2007 @ 23:31
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:25 schreef FJD het volgende:

[..]



Dat ongeluk 's nachts snapte ik niet zo helemaal, het leek wel of die andere auto gewoon binnen kwam schuiven
Het had blijkbaar iets met gezichtsbedrog door de lichten te maken als je Jeremy achteraf erover tegen Richard bezig hoorde ...
SiGNezondag 9 december 2007 @ 23:41
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Het had blijkbaar iets met gezichtsbedrog door de lichten te maken als je Jeremy achteraf erover tegen Richard bezig hoorde ...
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, de spiegel trilt, het is donker en je ziet alleen lampen bewegen in de spiegel, diepte zie je amper.
Richard zei ook dat ie dacht dat de auto gepasseerd was en dat ie daarom weer naar links kwam.

Straks maar even terugkijken, ben 'm al aan het downloaden, verbaast me altijd weer hoe snel het er op staat na de uitzending.
ASSpirinezondag 9 december 2007 @ 23:53
damn, gemist...
Hoe laat wordt dat herhaald op woensdag?
SiGNezondag 9 december 2007 @ 23:58
20:00 dacht ik..
Sputnikmaandag 10 december 2007 @ 00:05
Koenigsegg moeten hun website aanpassen na deze aflevering:
quote:


The Koenigsegg CCX posted a new lap record on the UK Motor Program Top Gear on Sunday the 28th of May. The CCX, driven by the infamous Stig, achieved a lap time of 1.17.6, slashing the previous lap record of 1.18.4.
Argentomaandag 10 december 2007 @ 00:16
Die Ascari is fenomenaal. Vergeet Spyker als vaderlandse trots als het gaat om supersportwagens, Ascari is de auto die je moet hebben. De 'luxe' versie kon me maar matig interesseren, maar dit apparaat is spot on.
Joost-mag-het-wetenmaandag 10 december 2007 @ 00:23
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:16 schreef Argento het volgende:
Die Ascari is fenomenaal. Vergeet Spyker als vaderlandse trots als het gaat om supersportwagens, Ascari is de auto die je moet hebben. De 'luxe' versie kon me maar matig interesseren, maar dit apparaat is spot on.
Overigens "vaderlandse trots" , in feite is het gewoon een Engels/Spaanse autobouwer die gewoon ooit gekocht is door een Nederlandse zakenman die nu eigenaar is toch ?
PeuRacmaandag 10 december 2007 @ 00:47
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Overigens "vaderlandse trots" , in feite is het gewoon een Engels/Spaanse autobouwer die gewoon ooit gekocht is door een Nederlandse zakenman die nu eigenaar is toch ?
Wat het ondertussen dan meer NL maakt dan Spyker
Joost-mag-het-wetenmaandag 10 december 2007 @ 00:50
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:47 schreef PeuRac het volgende:

[..]

Wat het ondertussen dan meer NL maakt dan Spyker
Waarom ? Het merk Spyker is toch nog niet verkocht ? (wel de F1 stal natuurlijk, maar die staat daar feitelijk los van) Enfin, ze zijn wel bijna failliet , geloof ik.
InTrePidIvitymaandag 10 december 2007 @ 00:54
Spyker gaat er wel weer bovenop komen met een nieuw bestuur
En Ascari is natuurlijk niet echt Neerlands trots, maar het blijft toch tof om een Nederlander zo actief te zien in het autowereldje
PeuRacmaandag 10 december 2007 @ 00:57
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Waarom ? Het merk Spyker is toch nog niet verkocht ? (wel de F1 stal natuurlijk, maar die staat daar feitelijk los van) Enfin, ze zijn wel bijna failliet , geloof ik.
T duurt niet lang meer voordat een paar buitenlandse investeerders (ik gok sjeiks) de boel opkopen omdat het failliet is, geen enkele verstandige investeerder brand hier zijn vingers aan.
Joost-mag-het-wetenmaandag 10 december 2007 @ 01:03
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:57 schreef PeuRac het volgende:

[..]

T duurt niet lang meer voordat een paar buitenlandse investeerders (ik gok sjeiks) de boel opkopen omdat het failliet is, geen enkele verstandige investeerder brand hier zijn vingers aan.
Dat wel, maar goed, de huidige modellen zijn wel nog in Nederland gebouwd en ontwikkeld dus. Dat kun je van Ascari niet bepaald zeggen.

Nu, op zich zijn zo'n nieuwe "supercar-merken" ook doorgaans niet leefbaar. Ascari krijgt nu wel wat aandacht omdat ze de snelste TG tijd reden , maar hoe lang duurt dat en wat zegt dat ? De uitstraling van de historische merken als Ferrari, Maserati, Bugatti , zelfs Porsche, ... krijgen ze toch nooit.
Hertog_Martinmaandag 10 december 2007 @ 01:08
Ik vond die Ascari er wel top uitzien, vooral de kont!
Joost-mag-het-wetenmaandag 10 december 2007 @ 01:11
Overigens, toonde men daar op het einde bij die tijd van de Ascari niet dat hij "road car" is omdat hij kan verhogen zodat hij over een drempel kan rijden ? Ik vraag mij af op welke afstelling hij eigenlijk de ronde gereden heeft ? Verhoogd of niet ...
tupolev141maandag 10 december 2007 @ 01:11
Mooie aflevering Het moet toch heel wat voeten in de aarde gehad hebben om de identiteit van The Stig geheim te houden daar. Je gaat me niet vertellen dat hij 24h zijn helm heeft opgehouden tijdens zijn rust en zo.

Verder vind ik dat hoe leuk het ook is om ergens aan te beginnen zonder enig idee, ik toch liever had gezien dat ze hiervoor een beetje hadden geoefend op Silverstone. Nu waren ze eigenlijk ronduit een gevaar voor zichzelf maar vooral de andere deelnemers.
FJDmaandag 10 december 2007 @ 01:16
Ik hoop wel dat ze in de allerlaatste aflevering van Top Gear de identiteit van The Stig bekend maken en hem een uur lang over zijn ervaringen e.d. laten praten. Een soort Zomergasten dus en dan gewoon twee uur lang Top Gear

Dan rest de vraag; zou je willen dat het snel ophoudt of niet?
Agiathmaandag 10 december 2007 @ 01:29
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:16 schreef FJD het volgende:
Ik hoop wel dat ze in de allerlaatste aflevering van Top Gear de identiteit van The Stig bekend maken en hem een uur lang over zijn ervaringen e.d. laten praten. Een soort Zomergasten dus en dan gewoon twee uur lang Top Gear

Dan rest de vraag; zou je willen dat het snel ophoudt of niet?
Is dit het laatste seizoen dan?
Pilesmaandag 10 december 2007 @ 01:32
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:29 schreef Agiath het volgende:

[..]

Is dit het laatste seizoen dan?
Nee
Was hypothetisch, vandaar ook die vraag
Hertog_Martinmaandag 10 december 2007 @ 01:35
Ik hoef niet te weten wie het is, het leuke is juist dat je dat niet weet.

En al die celebs enzo weten wie het is maar houden braaf hun mond blijkbaar.
Jimmiemaandag 10 december 2007 @ 01:38
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:11 schreef tupolev141 het volgende:
Mooie aflevering Het moet toch heel wat voeten in de aarde gehad hebben om de identiteit van The Stig geheim te houden daar. Je gaat me niet vertellen dat hij 24h zijn helm heeft opgehouden tijdens zijn rust en zo.
Ben Collins was at the Britcar 24 hours too, wearing a white "I'm a driver" wristband (but not driving for any other team), and he kept going in and out of the Top Gear garage. He was also wearing an AlpineStars T-shirt. Also, when Clarkson, Hammond or May were driving, he appeared in the media centre. Then again, there were four Stigs signed on, just to keep it a bit unclear!

It is rumoured that Ben is The Stig on BBC TV's Top Gear. The Health & Safety Executive report into Richard Hammond's Vampire dragster crash in September 2006 records that Collins "worked closely with Top Gear as a high performance driver and consultant".[1]


1 quote van een fotograaf daar bij het Britcar weekend en de andere van Wikipedia.
FJDmaandag 10 december 2007 @ 01:54
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik hoef niet te weten wie het is, het leuke is juist dat je dat niet weet.

En al die celebs enzo weten wie het is maar houden braaf hun mond blijkbaar.
Ik denk niet eens dat ze het weten. Je zou toch zeggen dat met zoveel afleveringen dat er dan wel eens een keer een celeb z'n mond voorbij zou praten.

Wel geniaal hoe ze hem bv. in deze aflevering neerzetten trouwens Ze spelen nu veel meer met hem, beetje schouderklopjes willen geven enzo Ik lig continue dubbel
Mikkiemaandag 10 december 2007 @ 01:58
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 88% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:01:52 ]
PeuRacmaandag 10 december 2007 @ 02:14
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, toonde men daar op het einde bij die tijd van de Ascari niet dat hij "road car" is omdat hij kan verhogen zodat hij over een drempel kan rijden ? Ik vraag mij af op welke afstelling hij eigenlijk de ronde gereden heeft ? Verhoogd of niet ...
Zo verhoogd rij je 30sec ofzo, als je een (parkeer) garage in/uit moet of een drempel op/af.

En Ascari's worden, net als Koeningseggs ed gebouwd om te rijden, niet om mee op reis te gaan.
tupolev141maandag 10 december 2007 @ 02:21
quote:
Op maandag 10 december 2007 01:54 schreef FJD het volgende:

[..]
Wel geniaal hoe ze hem bv. in deze aflevering neerzetten trouwens Ze spelen nu veel meer met hem, beetje schouderklopjes willen geven enzo Ik lig continue dubbel
Is geweldig ja En als Jeremy hem een schouderklopje will geven dat Richard roept :"Don't touch him!"
Hertog_Martinmaandag 10 december 2007 @ 02:37
quote:
Op maandag 10 december 2007 02:21 schreef tupolev141 het volgende:

[..]

Is geweldig ja En als Jeremy hem een schouderklopje will geven dat Richard roept :"Don't touch him!"
Zo'n dramatische 'Don't ever...' er achter aan was helemaal briljant geweest
PeuRacmaandag 10 december 2007 @ 02:41
Waarom werkt de Ascari website niet
dapluizmaandag 10 december 2007 @ 07:37
Stig bij de drivers meeting
Dalamarmaandag 10 december 2007 @ 09:24
Erg vermakelijke aflevering. Zwaar respekt voor het uitrijden van die 24h race, dat is echt niet makkelijk.
Die Ascari... erg knap dat een auto met zo weinig elektronische hulpmiddelen zo'n bizar snelle tijd kan wegzetten.
Chillmeistermaandag 10 december 2007 @ 09:39
trouwens het leuke van de Ascari is dat je graits gebruik kan maken vam het prive Ascari circuit in Spanje. Kijk maar op Jeremy's nieuwste dvd waar eigenlijk bijna de gehele dvd is gefilmd. En ook nog een gesprek met de oprichter van Ascari.
De_Hertogmaandag 10 december 2007 @ 09:39
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:05 schreef Sputnik het volgende:
Koenigsegg moeten hun website aanpassen na deze aflevering:
[..]

Hoezo, de tekst klopt nog Toen de Koenigsegg die ronde reed brak hij dat record. Dat hij nu niet meer de snelste is is jammer, maar dat staat er niet
sir_DERFELmaandag 10 december 2007 @ 09:39
weer een fantastische aflevering!
die BMW viel echt steeds verder uit elkaar!
en de stig!
shmoopymaandag 10 december 2007 @ 10:44
quote:
Op zondag 9 december 2007 22:06 schreef firecow het volgende:
Die deuren !

ARSE PENIS

!!!!
Ja.

Het viel me nog mee dat ze niet laatste zijn geworden, wat een prestatie.
omg, ik heb in PTA gepost
Argentomaandag 10 december 2007 @ 11:26
quote:
Op maandag 10 december 2007 10:44 schreef shmoopy het volgende:
omg, ik heb in PTA gepost
Kill_em_allmaandag 10 december 2007 @ 12:20
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:39 schreef Chillmeister het volgende:
trouwens het leuke van de Ascari is dat je graits gebruik kan maken vam het prive Ascari circuit in Spanje. Kijk maar op Jeremy's nieuwste dvd waar eigenlijk bijna de gehele dvd is gefilmd. En ook nog een gesprek met de oprichter van Ascari.
Gratis? ja nadat je een klein fortuin aan lidmaatschap heb betaald
De_Hertogmaandag 10 december 2007 @ 12:40
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:20 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Gratis? ja nadat je een klein fortuin aan lidmaatschap heb betaald
Daar krijg je dan wel weer een leuk welkomstkado bij. Dit jaar is het een of andere auto, dacht ik.
GeFrenzy2maandag 10 december 2007 @ 12:52
Ik heb me zitten bescheuren voor de TV gisteravond...vooral hoe ze met de Stig speelden, geniaal toch ook mooi om te zien dat ze elkaar steunen tijdens zo'n race. Zo'n 24 uurs verhaal sloopt je echt volkomen.

Klassieke Top Gear aflevering weer. Ik vraag me af of ze hun 24 uurs beemer nu ook in de hangar gaan stallen, net als de Hilux...het ding heeft het wel verdiend dacht ik zo
SiGNemaandag 10 december 2007 @ 15:20
quote:
Op maandag 10 december 2007 12:52 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Ik heb me zitten bescheuren voor de TV gisteravond...vooral hoe ze met de Stig speelden, geniaal toch ook mooi om te zien dat ze elkaar steunen tijdens zo'n race. Zo'n 24 uurs verhaal sloopt je echt volkomen.

Klassieke Top Gear aflevering weer. Ik vraag me af of ze hun 24 uurs beemer nu ook in de hangar gaan stallen, net als de Hilux...het ding heeft het wel verdiend dacht ik zo
Wel met de deuren open natuurlijk