Je weet welke FOK!ker zijn baas is?quote:
Ja en zeiden ze ook niet dat hij eind oktober fit zou zijn?quote:Op vrijdag 23 november 2007 15:29 schreef Nashje het volgende:
Eens.
Hebben we Davids 2 halve seizoenen kunnen gebruiken. Iedereen hopen op kakkies uit, wordt \'t gewoon winterstop.
Hopen dat we nog aan kop staan in de winterstop. Daarna veiligstellen met Davids. Als ie dan \'al\' terug is.
wasquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je weet welke FOK!ker zijn baas is?
Nee? vertelquote:Op vrijdag 23 november 2007 15:32 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Je weet welke FOK!ker zijn baas is?
Eenschquote:Op vrijdag 23 november 2007 16:20 schreef Trancelocator het volgende:
Een keuze tussen Urzaiz en Vertonghen zou ik logischer vinden.
Met Koster weet je het nooit.quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:21 schreef CSI_MIAMI het volgende:
[..]
Eensch.. Gelukkig zal het wel Jan worden
![]()
Nog liever die twee dan Colinquote:Op vrijdag 23 november 2007 16:28 schreef Nashje het volgende:
[..]
Met Koster weet je het nooit.
Die kiest gewoon voor Slijngard. Of zelfs Blind jr.
quote:Nicolae Mitea maakt hierentegen zijn rentree in de wedstrijdselectie. Dat maakte Koster bekend tijdens de persconferentie van vrijdagmiddag. Nadat de rentree van Mitea eerder bij Jong Ajax met goed gevolg verliep, zal hij met het eerste elftal starten voor de wedstrijd tegen Vitesse.
De Koel dus tochquote:VVV - Ajax
23 nov 2007
Eredivisie
Zo. 30 december 12.30 uur
Stadion De Koel
De wedstrijd Ajax-VVV wordt definitief in stadion De Koel gespeeld te Venlo. Meer informatie volgt t.z.t.
Jammer.quote:
Na de winterstop.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:41 schreef ASroma het volgende:
Wanneer komt davids weer terug?
Verdomme, je hebt gelijk!quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:39 schreef PizzaSalami het volgende:
Bier.
tsjaquote:
doen gast!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:17 schreef Jasza het volgende:
Houniet ik was bijna nog gegaan morgen hehe
Nee 110 euro voor 2 kaarten, geen zin daarinquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:20 schreef Houniet het volgende:
[..]
doen gast!
ik ga s'morgens wel weer naar huis na het feest. paar uur later weer terug naar A'dam. dan maar zonder slaap hoor
OT: klote van Davids, zijn lange afwezigheid had ik niet verwacht. wel goed dat de jeugd nu een kans heeft, al mag Edgar van mij snel terug komen
quote:
Wat hij zegt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 04:27 schreef PyTh het volgende:
Ga eens slapen kinders
quote:'Het gebeurt niet meer'
Van onze sportredactie
AMSTERDAM - Luis Suárez meldde zich gisteren als laatste international terug bij Ajax. De training haalde hij niet, maar er stond wel een gesprek met Adrie Koster op de rol. Aanleiding daarvoor is het handgemeen dat Suárez had met ploeggenoot Albert Luque in de rust van Feyenoord-Ajax.
Koster wil niet te lang meer stilstaan bij het incident waarbij Luque vlak voor rust schopte naar zijn Zuid-Amerikaanse teamgenoot. In de rust vlogen de twee elkaar in de kleedkamer in de haren.
Beide spelers werden daarop onmiddellijk gewisseld en ze zijn inmiddels beboet. Maar met Suárez had de trainer sinds die tijd nog niet kunnen spreken. ''En als dat vanmiddag is gebeurd, gaat er een punt achter de kwestie,'' aldus Koster.
Voor Luque is de zaak ook afgedaan. ''Ik heb Suárez vandaag voor het eerst weer gezien sinds de wedstrijd tegen Feyenoord. We hebben elkaar de hand geschud.''
Luque, die zegt dat hij de dubbele wissel van Koster als reactie op de vechtpartij volledig begrijpt, stak de hand in eigen boezem.''Ze zeggen: als er twee mensen ruzie hebben, hebben er twee schuld. Maar ik ben 29 jaar en Suarez is twintig. Ik ben meer ervaren dan hij. Het is ook meer mijn fout dan die van hem. Hij heeft gezegd dat we er een punt achter moeten zetten. Ik heb hem gezegd dat zoiets van mijn kant niet meer zal gebeuren.''
Het incident met Suárez was niet de eerste keer dat Luque slaags raakte met een teamgenoot. Op 8 september 2004 vocht de Spanjaard op de training van Deportivo La Coruña met Walter Pandiani. Luque maakte een lelijke overtreding op de (ook al) Uruguayaanse spits en Pandiani viel Luque vervolgens aan.
Davids na winterstop weer inzetbaar
''Het zijn geen mooie momenten, maar het gebeurt soms,'' zegt Luque. ''In een carrière van tien jaar heb ik twee van zulke incidenten meegemaakt. Het zal nooit meer gebeuren.''
Suárez heeft in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Chili gespeeld en gescoord (2-2) en hij deed zeventig minuten mee tegen Brazilië (2-1 nederlaag). Volgens Koster maakte zijn aanvaller een goede indruk. ''Ik heb de beelden niet zelf gezien, maar er is altijd wel iemand van Ajax die de verrichtingen van de internationals volgt.''
Toch is het de vraag of Suárez morgen tegen Vitesse in het basiselftal begint. De kleine dribbelaar kan na een lange en slopende reis alleen vandaag met de groep trainen. Bovendien beschikt Koster over Dennis Rommedahl, die tegen Feyenoord sterk inviel en in Denemarken onlangs tot speler van het jaar werd uitgeroepen.
Voor het samenstellen van zijn achterhoede heeft Koster niet veel mogelijkheden nu behalve Jaap Stam (gestopt) en Thomas Vermaelen (enkelblessure) ook Gregory van der Wiel (knieblessure) niet inzetbaar is.
Jurgen Colin kan in het hart van de verdediging spelen, maar misschien ligt het meer voor de hand om naast John Heitinga een linksbenige speler als Jan Vertonghen te posteren. Koster: ''Ik weet dat Jan ook centraal achterin uit de voeten kan.''
Vertonghen speelde de laatste weken voornamelijk als linksback, maar hij beschouwt zichzelf meer als opbouwende verdediger of linkermiddenvelder.
Op die laatste positie heeft hij binnen afzienbare tijd weer concurrentie van Edgar Davids, die herstelt van een beenbreuk. Koster: ''Hij is na de winterstop zeker weer inzetbaar. We proberen hem nu binnen vier weken conditioneel fit te krijgen. Wellicht dat hij in januari, op het toernooi in Doebai, alweer wat speelminuten kan maken.''
Ajax verblijft van 4 tot en met 8 januari in Doebai. De trip was al in de maak voordat Koster als interim-trainer was aangesteld. ''Daar kon dus niet meer aan worden getornd. Dat betekent dat we een heel korte winterstop hebben. Ideaal is het niet, maar je hebt ook rekening te houden met commerciële belangen.''
© Het Parool, 24-11-2007
quote:Eigen Kijk: Gemiste kans Ajax
AMSTERDAM - De commissie is er dan toch gekomen. Met de personen in kwestie is op zich weinig mis, maar als geheel weerspiegelt het wel veel van wat Ajax nu is. Dus vooral veel meningen.
Maar goed, tot de rapportage op uiterlijk 1 maart wordt gedaan, krijgt de commissie onder leiding van ex-bestuurslid Uri Coronel het voordeel van de twijfel. Intussen rijst de vraag of de huidige samenstelling van vijf zakenmensen en drie leden met een topsportachtergrond wel voldoende appelleert aan de kern van het op te lossen probleem: hoe kan de spectaculaire opgeschroefde financiële daadkracht vertaald worden richting een structureel topsportklimaat?
Het is uiterst curieus dat daar niet het zwaartepunt van de commissie ligt.
Vooropgesteld, er hebben diverse kandidaten voor de eer bedankt. De huidige samenstelling is daarom niet de eerste keus. Eén van de afzeggers was Johan Cruijff, die weigerde om in een commissie plaats te nemen. Hij wilde de spagaat voorkomen, dat zijn visie door een meerderheid van stemmen opzij geschoven kon worden, terwijl hij dan wel medeverantwoordelijk zou zijn voor het eindoordeel. Zoals hem bij Ajax al twee keer was overkomen. Enkele andere kandidaten hikten trouwens tegen hetzelfde probleem aan.
Door het buitensluiten van Cruijff heeft Ajax in ieder geval een unieke kans laten liggen. Eindelijk had de club de man, die vaak het verwijt krijgt te veel vanaf de zijlijn te oordelen, met een directe verantwoordelijkheid kunnen opzadelen. Een handschoen die hij bereid was op het gebied van de technische zaken op te nemen. Samen met één of twee andere experts hadden zijn conclusies vervolgens richting een uitvoerend traject vertaald kunnen worden. Bovendien was de klus voor het einde van dit jaar geklaard geweest.
Het simpele feit dat de clubleiding dit niet heeft gedaan, geeft voeding aan de indruk dat de samenstelling van de commissie een kwestie van pappen en nathouden is geweest.
Verder wordt de eindrapportage pas rond 1 maart verwacht. Op een moment dat het beleid voor het seizoen 2008/ 2009 al is ingekleurd! Hierdoor sluit de aanstelling van de nieuwe hoofdtrainer mogelijk niet aan bij de conclusies van het eindrapport, want voordat alles door de leden en allerlei commissies besproken is, staat het nieuwe seizoen voor de deur en is de nieuwe coach al aan het werk.
Veelzeggend is ook dat de aanstelling van de beoogde kandidaat (Marco van Basten) inmiddels door bepaalde stromingen binnen de club ter discussie wordt gesteld. Zo werkt het nu dus binnen Ajax. Is de een ergens voor, dan is de ander tegen. En dan ook nog denken dat iemand als Van Basten geduldig gaat wachten of het Ajax behaagt hem een contract aan te bieden.
Tot slot nog iets over de commissie. Met acht personen zit die mudvol, maar volgens voorzitter John Jaakke zijn het wel allemaal echte Ajacieden. Als dat inderdaad het geval is, dan weten ze toch in grote lijnen al waar de schoen wringt? Dan weten ze toch waar ze moeten beginnen? Dat er desondanks vier maanden voor uitgetrokken wordt, is daarom weer een veeg teken.
Uli Hoeness, manager van Bayern München, verklaarde ooit het succes van zijn club als volgt: „Veel clubs en bonden zijn net mammoetschepen, log en langzaam. Wij hebben van Bayern een speedboot gemaakt: snel en wendbaar.”
Zo simpel is het dus.
Jaap de Groot, Telegraaf.
Altijd een lastige tegenstander.. Ik heb er zin an!quote:Op zaterdag 24 november 2007 09:02 schreef De_Brandweer het volgende:
Volgens mij kan het nog aardig lastig worden. Ik denk 3-1.
Ik heb er zin in, verwacht ook wel een 2-1 of 1-0.quote:Op zondag 25 november 2007 10:11 schreef devv05 het volgende:
Ben benieuwd vanmiddag, ik verwacht een kleine overwinning.
He, zijn de bans niet goed meegeconverteerd?quote:Op zondag 25 november 2007 11:08 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik denk dat Ajax het redelijk makkelijk gaat krijgen vandaag
FOK!sport is wel up to date, maar door de downtime kon men gisteravond niet invoerenquote:Op zondag 25 november 2007 11:46 schreef De_Brandweer het volgende:
Iemand nog een goede site waar ze de stand goed up to date houden want die van fok ( http://sport.fok.nl/voetbal/info/stand ) word meestal niet al te snel geupdate ')
Unbanned.quote:Op zondag 25 november 2007 11:55 schreef twi het volgende:
[..]
He, zijn de bans niet goed meegeconverteerd?
Wanneer is jorientje er weer?quote:Op zondag 25 november 2007 12:04 schreef RayMania het volgende:
[..]
FOK!sport is wel up to date, maar door de downtime kon men gisteravond niet invoeren.
[..]
Unbanned.
Die is volgens mij uit zichzelf weggegaanquote:
Kun je geen streams kijkenquote:Op zondag 25 november 2007 11:46 schreef De_Brandweer het volgende:
Iemand nog een goede site waar ze de stand goed up to date houden want die van fok ( http://sport.fok.nl/voetbal/info/stand ) word meestal niet al te snel geupdate ')
zolang die maar niet omvalt van de slaap vind ik het bestquote:Op zondag 25 november 2007 14:07 schreef MaxC het volgende:
Geen Collin
Wel verassend dat Suarez begint, die was erg moe
Dit keer kwam er geen ajacied aan de bal dus iedereen heeft schuld.quote:Op zondag 25 november 2007 15:21 schreef twi het volgende:
Die tegengoal is echt te klungelig voor woorden. En weer Emanuelson, helaas.
Junker is de man van Heitinga + Vertonghen.quote:Op zondag 25 november 2007 15:21 schreef twi het volgende:
niks emanuelson, hij komt vanaf linksachter (zijn positie) naar het midden omdat hij zieet dat niemand hem aanpakt. Niks mis met die actie. Ze liepen te slapenquote:Op zondag 25 november 2007 15:21 schreef twi het volgende:
Junker komt van de kant van Emanuelson, en Emanuelson stapt klungelig en onnodig in. In zo'n chaotische situatie waar er van mandekking weinig sprake is, mag er toch wel enig inzicht worden verwacht in wanneer er een man in je rug loopt.quote:Op zondag 25 november 2007 15:23 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Junker is de man van Heitinga + Vertonghen.
Merkwaardige eerste helft. Aan de ene kant gezapig, maar aan de andere kant is er verschrikkelijk veel gebeurd.
Gewoon ff winnen maar.
quote:A1 schakelt Feyenoord uit in de beker
Ajax A1 heeft in het bekertoernooi op de eigen Toekomst met 1-0 gewonnen van Feyenoord. Het enige doelpunt van de mooie wedstrijd viel vlak na rust en kwam op naam van Erixon Danso. Vlatko Lazic had echter een groot deel in de treffer. Op zijn schot had de doelman van de Rotterdammers geen goed antwoord, waarna Danso kon intikken
Geweldig, ik voel een paar nieuwe avatars aankomenquote:Op zondag 25 november 2007 15:29 schreef twi het volgende:
Veruit het leukste moment was trouwens het paardje-rijden van Van der Schaaf bij Heitinga. Hoe Heitinga ook door blijft lopen
quote:Op zondag 25 november 2007 15:53 schreef Fides het volgende:
2 18 jarigen nu op het middenveld.
Gewoon een goede aankoop geweest.quote:Op zondag 25 november 2007 16:23 schreef Urquhart het volgende:
Rommedahl er weer in, direct een assist
Je voetbalt gewoon 35 minuten op je eigen helftquote:Op zondag 25 november 2007 16:27 schreef twi het volgende:
Niet verwonderlijk dat de 2e helft zo matig was. Met Schilder - De Jong - Donald als middenveld.
Live wedstrijden via Internet streams #19quote:Op zondag 25 november 2007 16:29 schreef kleinzusje het volgende:
FF een technisch vraagje !!!
Tele2 deed het niet, dus heb via Ants gekeken ( engels commentaar)
Herkenbaar ?
Hoewel ik het alles behalve eens was met zijn komst, bewijst ie wel keer op keer zijn waarde idd.quote:Op zondag 25 november 2007 16:25 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Gewoon een goede aankoop geweest.
thxquote:Op zondag 25 november 2007 16:30 schreef RayMania het volgende:
[..]
Live wedstrijden via Internet streams #19.
Je weet wat die eerste keer betekendequote:Op zondag 25 november 2007 16:32 schreef Saekerhett het volgende:
Ik hoop echt dat we van PSV winnen, zou dan pas de 2e keer worden in de Arena in competitieverband, magoed
Ja, dat was echt een raar seizoen 2003/2004...quote:
http://www.youtube.com/watch?v=zx0SeCPmTnwquote:Op zondag 25 november 2007 16:34 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja, dat was echt een raar seizoen 2003/2004...
Matig voetbal, alles nipt winnen en met redelijk wat geluk, maar thuis hadden we toen 16/17 wedstrijden gewonnen
Zal toch wel, drie weken de tijd om te herstellen.quote:Op zondag 25 november 2007 16:35 schreef Dr.Daggla het volgende:
Ik hoop echt van harte dat Gabri en Maduro weer fit zijn voor de kraker tegen PSV.
quote:Wegereef fluit af. Ajax wint met 4-1. John Heitinga wordt uitgeroepen tot beste Ajacied van de wedstrijd. Omdat Feyenoord met 3-2 heeft verloren bij Groningen staan de Amsterdammers alleen aan kop!
de laatste 5 wedstrijden van het seizoen bestaan onder andere uit: groningen uit, heerenveen uit, psv uit.quote:Op zondag 25 november 2007 16:29 schreef VoreG het volgende:
Nu al bijna kampioen, saai zeg.
Ik hoop het ook..quote:Op zondag 25 november 2007 16:37 schreef twi het volgende:
[..]
Zal toch wel, drie weken de tijd om te herstellen.
Vorig jaar ook Twente uit en PSV uit achter elkaar.quote:Op zondag 25 november 2007 16:38 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
de laatste 5 wedstrijden van het seizoen bestaan onder andere uit: groningen uit, heerenveen uit, psv uit.
word dus een hele kluif (nog een)
Dan moeten we maar zorgen dat we op dat moment 16 punten voor staanquote:Op zondag 25 november 2007 16:38 schreef paaskannekoekje het volgende:
[..]
de laatste 5 wedstrijden van het seizoen bestaan onder andere uit: groningen uit, heerenveen uit, psv uit.
word dus een hele kluif (nog een)
Zoals al vaker gezegd, dan met Davids en een andere nieuwe verdediger/middenvelder.quote:Op zondag 25 november 2007 16:39 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Vorig jaar ook Twente uit en PSV uit achter elkaar.
Resultaat: 1-4 en 1-5.
Dus boeie
Nog meer spelers terug voor die tijd?quote:Op zondag 25 november 2007 16:37 schreef twi het volgende:
[..]
Zal toch wel, drie weken de tijd om te herstellen.
En Leonardo en Vermaelen.quote:Op zondag 25 november 2007 16:41 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Zoals al vaker gezegd, dan met Davids en een andere nieuwe verdediger/middenvelder.
quote:Op zondag 25 november 2007 16:29 schreef VoreG het volgende:
Nu al bijna kampioen, saai zeg.
Ik zou niet weten wie hij zou moeten vervangenquote:Op zondag 25 november 2007 16:46 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Oja, Leonardo, ik vergeet altijd dat we die nog hebben
Suarez en Luque kunnen niet alles spelen. Suarez was vandaag trouwens vrij onzichtbaar. Logisch, maar toch onzichtbaar.quote:Op zondag 25 november 2007 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Ik zou niet weten wie hij zou moeten vervangen.
Suarez en Luque lijken mij toch wel zekerheidjes voor de basis. Dat jankjong mag lekker op de bank zitten.
Toch handig wat achter de hand te hebben, al hebben wij bij Ajax zelden geblesseerde spelers.quote:Op zondag 25 november 2007 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Suarez en Luque lijken mij toch wel zekerheidjes voor de basis. Dat jankjong mag lekker op de bank zitten.
En toch scorenquote:Op zondag 25 november 2007 16:49 schreef twi het volgende:
[..]
Suarez en Luque kunnen niet alles spelen. Suarez was vandaag trouwens vrij onzichtbaar. Logisch, maar toch onzichtbaar.
welk jankjong ?quote:Op zondag 25 november 2007 16:47 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Precies.quote:Op zondag 25 november 2007 16:49 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Toch handig wat achter de hand te hebben, al hebben wij bij Ajax zelden geblesseerde spelers.
Ik heb zelf ook wat moeite om het jankjong te identificeren wanneer het een keuze tussen Leonardo en Suarez isquote:Op zondag 25 november 2007 16:52 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Kan je dat niet uit die zin halen wie ik bedoel?.
De Mos moet je ook gewoon niet serieus nemen. Sansoni beste man van het veld.. sure..quote:Op zondag 25 november 2007 16:52 schreef twi het volgende:
Wat zijn trainers trouwens grappig tegenwoordig. Aadje de Mos die somt even de kansen op voor Vitesse:
- Sansoni met een schot op de lat
- Swerts en Kolk alleen voor de keeper
"En als je die er niet in schiet maakt Ajax daar gebruik van, en scoren ze door dekkingsfouten in het centrum van de verdediging en van Yakubu op het middenveld."
Nee, gelukkig waren die kansen voor Swerts en Kolk geen fouten, Aadje Afkoopsom
quote:Op zondag 25 november 2007 16:53 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb zelf ook wat moeite om het jankjong te identificeren wanneer het een keuze tussen Leonardo en Suarez is
Lijkt mij duidelijk wie ik bedoelquote:Suarez en Luque lijken mij toch wel zekerheidjes voor de basis
Je bent me net voorquote:
Mwa, bijna elke gevaarlijke voorzet en corner komt van hem. Dat ie soms wat lakoniek is, moet je dan maar op de koop toe nemen.quote:Op zondag 25 november 2007 16:56 schreef twi het volgende:
Suarez en Luque zeker basiswaardig ja. Maar Luque moet voetballend toch wel wat meer gaan brengen. Suarez brengt dat al, maar was vandaag vermoeid. Dan had je prima Leonardo in kunnen brengen. Leonardo een backup op links, Rommedahl op rechts, dan heb je gewoon een sterke bank.
Heitinga en Gabri denk ik wel, Maduro wordt lastig denk ik. Ik hoop het maarquote:Op zondag 25 november 2007 17:00 schreef F1Bas het volgende:
Denk dat ze volgende week allemaal wel spelen.
Wat zegt Aad?quote:Op zondag 25 november 2007 17:01 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Heitinga en Gabri denk ik wel, Maduro wordt lastig denk ik. Ik hoop het maar.
Die De Mos loopt echt uit z'n nek te lullen.
7 uur RTL 4.quote:Op zondag 25 november 2007 17:01 schreef s0k het volgende:
weet iemand waar de goals te zien zijn?
Hij moet wat explosiever worden.quote:Op zondag 25 november 2007 17:00 schreef twi het volgende:
Over voorzetten en corners heb ik helemaal niks te klagen. Het gaat me met name om het voetballende gedeelte. Soms is dat prima, op andere momenten is het gewoon erg slecht. Acties om spelers te passeren lukken heel vaak niet bij 'm.
Dat het kampioenschap zal gaan tussen Ajax en AZ, dat AZ bijna niets meer verliest, dat Vitesse beter was dan Ajax en dat Sansoni de beste man van het veld wasquote:
En dat Vitesse een aantal geweldige kansen had, daarbij de grotere kansen die Ajax had buiten beschouwing latend.quote:Op zondag 25 november 2007 17:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat het kampioenschap zal gaan tussen Ajax en AZ, dat AZ bijna niets meer verliest, dat Vitesse beter was dan Ajax en dat Sansoni de beste man van het veld was.
Een soort Ten Cate analyse?quote:Op zondag 25 november 2007 17:43 schreef twi het volgende:
[..]
En dat Vitesse een aantal geweldige kansen had, daarbij de grotere kansen die Ajax had buiten beschouwing latend.
Nog gefeliciteerdquote:
dat is waarquote:
Ik stond nog half lachend te praten daar dat Luque ze beter inschoot dan KJH en toen draaide ik me om en zag ik de bal in het netjequote:Op zondag 25 november 2007 19:21 schreef venomsnake het volgende:
Jeetje, wat stond Ajax te slapen bij die 3-1 zeg..
je weet wat ze zeggen als je niet scoort dan scoort de tegenpartij en dat deden wij!quote:Op zondag 25 november 2007 19:21 schreef venomsnake het volgende:
Jeetje, wat stond Ajax te slapen bij die 3-1 zeg..
quote:Op zondag 25 november 2007 19:28 schreef BonJovi het volgende:
[..]
je weet wat ze zeggen als je niet scoort dan scoort de tegenpartij en dat deden wij!
quote:Op zondag 25 november 2007 19:28 schreef BonJovi het volgende:
[..]
je weet wat ze zeggen als je niet scoort dan scoort de tegenpartij en dat deden wij!
we hebben het over dezelfde Gabri?? die in de rust werd gewisseldquote:Op zondag 25 november 2007 20:23 schreef Wooldoor het volgende:
Mooie uitslag, vorig seizoen verloren we als het slecht ging maar nu winnen we zo'n beetje toch alles als we ook slecht spelen. Luque zal denk ik nog wat meer wedstrijdritme nodig hebben.
Gabri doet het weer prima na zijn slechte begin van het seizoen, alleen die prutsbal weer in de 2e helft moest gelijk denken aan vorig seizoen dat hij ook een keer zo uitverdedigde.
Maxwell..quote:Op zondag 25 november 2007 20:33 schreef toma het volgende:
[ afbeelding ]Maduro
wat speelde die gast verschrikkelijk goed. Mijn absolute man of the match. Nu nog bijtekenen!
NEC uit waar cultheld Lobont een pingel eruit duwdequote:
Als het zo doorgaat wordt Koster vanzelf weer de coach van Jong Ajax.quote:Op zondag 25 november 2007 21:30 schreef Pritt het volgende:
Tuurlijk weer wat blessures erbij.
Ajax voetbalt altijd gewoon standaard met het 3e elftal oid.
Als we maar kampioen worden.quote:Op zondag 25 november 2007 22:00 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Als het zo doorgaat wordt Koster vanzelf weer de coach van Jong Ajax.
Twee wat ?quote:Op zondag 25 november 2007 22:41 schreef Nashje het volgende:
3 punten zijn binnen, medische staf heeft er weer 2 patienten bij. Al met al dus een erg succesvolle dag.
pasjentenquote:
Daar ging het vorig jaar eigenlijk mis tegen PSV. Ben er niet gerust op, maar we zien het wel.quote:Op zondag 25 november 2007 22:58 schreef M0NTANA het volgende:
De derde Supersunday kan weleens cruciaal worden, een gat slaan zou wel prettig zijn!
Die is wel heel ergquote:Op zondag 25 november 2007 22:41 schreef Nashje het volgende:
3 punten zijn binnen, medische staf heeft er weer 2 pacienten bij. Al met al dus een erg succesvolle dag.
Sowieso ten minste thuis winnen dit keer.quote:Op zondag 25 november 2007 23:10 schreef Aanvoerder het volgende:
[..]
Daar ging het vorig jaar eigenlijk mis tegen PSV. Ben er niet gerust op, maar we zien het wel.
Als, als, als de King niet zoveel fried peanutbutter & banana sandwiches had gegeten, dan had 'ie nu nog geleefd.quote:Op zondag 25 november 2007 23:11 schreef BonJovi het volgende:
Als Feyenoord ook gelijk speelt dan mogen we wel minimaal gelijk spelen, maar we moeten natuurlijk vol voor de winst gaan.
Of niet hequote:Op zondag 25 november 2007 23:36 schreef Nashje het volgende:
[..]
jezus ga je ergens anders druk om maken.
Zo heel veel grote kansen hadden jullie nou ook weer niet.quote:Op zondag 25 november 2007 17:43 schreef twi het volgende:
[..]
En dat Vitesse een aantal geweldige kansen had, daarbij de grotere kansen die Ajax had buiten beschouwing latend.
Nee, maar die twee kansen van Mitchell Donald waren minstens zo groot als die ene van Junker voor 't doel. Een schot van Sansoni op de lat als een kans betitelen is ook onzin, dat was simpelweg gewoon een afstandsschot op de lat.quote:Op maandag 26 november 2007 00:42 schreef vitessezuid113 het volgende:
Zo heel veel grote kansen hadden jullie nou ook weer niet.
We hadden Delorge prima op het middenveld kunnen gebruiken nu.quote:Op maandag 26 november 2007 01:06 schreef Cyberia18 het volgende:
Krohn Dehli
Mitea
Delorge
Anita
Manucharyan
Kortom: 3/4 nieuwe aankopen in de winterstop graag
hoeveel daarvan waren de volledige 90 minuten?quote:Op maandag 26 november 2007 01:17 schreef Silenus het volgende:
Bizar dat Mitea al 75 wedstrijden heeft gespeeld voor Ajax. Ik zou al bijna niet mee weten hoe die kerel eruit ziet.
Ik ook!!..quote:Op maandag 26 november 2007 07:48 schreef patrickt37 het volgende:
Heerlijk geslapen na gisteren.
Vergeet Stekelenburg niet.quote:Op maandag 26 november 2007 08:02 schreef --HOOLIE-- het volgende:
[..]
Ik ook!!..
Ik vond Ogararu verassend spelen gisteren.....redelijk foutloos...
Gabri en Maduro waren ook weer lekker op dreef....
Het zou zomaar eens de goeie kant op kunnen gaan...
Voor een gedeelte heb je wel gelijk, alleen vervang Feijenoord maar door AZ.quote:Op maandag 26 november 2007 08:08 schreef Suijk het volgende:
Zou zo maar kunnen, de andere kandidaten zijn ook niet feilloos. Ik denk wel dat het allemaal (Ajax, PSV, Feyenoord) redelijk dicht bij elkaar zal eindigen.
Als jullie spelen zoals gisteren ben ik er wel gerust opquote:Op zondag 25 november 2007 22:58 schreef M0NTANA het volgende:
De derde Supersunday kan weleens cruciaal worden, een gat slaan zou wel prettig zijn!
Precies.. dan zijn we gelijkwaardig aan julliequote:Op maandag 26 november 2007 08:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Als jullie spelen zoals gisteren ben ik er wel gerust op [afbeelding]
Alsof jullie fantastisch voetbal laten zienquote:Op maandag 26 november 2007 08:41 schreef PyTh het volgende:
[..]
Als jullie spelen zoals gisteren ben ik er wel gerust op
quote:Op maandag 26 november 2007 08:11 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
alleen vervang Feijenoord maar door AZ.
Afgehaakt? Ze staan 10 punten achter op ons.quote:Op maandag 26 november 2007 09:00 schreef Nashje het volgende:
[..]. az is allang afgehaakt. Iedereen zegt wel dat feyenoord nog zal afhaken, maar ik denk meer dat iedereen dat hoopt. Ik denk namelijk dat ze tot het einde meestrijden.
Met een ondermaatse voorhoede. Zelfs Dembele moet gaan scoren. Schaars die waarschijnlijk dag kan zeggen tegen het voetbal. Het is in ieder geval heel veel minder geworden vergeleken met vorig seizoen.quote:Op maandag 26 november 2007 09:05 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Afgehaakt? Ze staan 10 punten achter op ons.
Dat was dan ook de bedoelingquote:
Goed gegokt.quote:Op maandag 26 november 2007 09:13 schreef PyTh het volgende:
En volgens mij is Daggla nog een beetje gaar van het heftige weekend
Je moet wat he als het bij je eigen clubje rommelt.quote:Op maandag 26 november 2007 09:13 schreef PyTh het volgende:
[..]
Dat was dan ook de bedoeling
Monday mornings.....you gotta love it![]()
En volgens mij is Daggla nog een beetje gaar van het heftige weekend
Ook niet meer dan logisch eerlijk gezegd. Vitesse staat 3-1 achter, die gaan alles of niets spelen en laten zich niet naar de slachtbank leiden. Wel matig van Ajax dat het wel érg lang onder druk stond. Imo moest Rommedahl sneller ingebracht worden voor de counter.quote:Op maandag 26 november 2007 09:13 schreef HeatWave het volgende:
Al met al een goed weekend natuurlijk, jammer dat Ajax in de 2de helft het toch wel weer heel zwaar kreeg. Maar 4-1 is en blijft netjes.
Maar het team is er nog niet, dat is zeker duidelijk..
Was geen gokquote:
Idd, jammer van die blessures weer. Maduro is echt op de weg terug en Donald is nog lang niet zover dat ie hem kan vervangen...quote:Op maandag 26 november 2007 09:16 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ook niet meer dan logisch eerlijk gezegd. Vitesse staat 3-1 achter, die gaan alles of niets spelen en laten zich niet naar de slachtbank leiden. Wel matig van Ajax dat het wel érg lang onder druk stond. Imo moest Rommedahl sneller ingebracht worden voor de counter.
Ach jah.. zo blijven we bezigquote:Op maandag 26 november 2007 08:58 schreef Suijk het volgende:
Toch weer 3 happers op PyTh. [afbeelding]
Offtopic: was het de aidshoven editie dit keer al of gewoon nog gashouder?quote:
Het zit diep he?!quote:Op maandag 26 november 2007 09:42 schreef Wooldoor het volgende:
aidshoven
Is dat een quote van Fons S. in het Anne Frank Plantsoen? Terwijl hij Ibrahim Afellay, Ismaïl Aissati en Otman Bakkal scoutte?quote:
Ik vond het eigenlijk een hele slechte wedstrijd. Het was al weer even geleden dat ik in de Arena ben geweest en ik ben toch wel geschrokken.quote:Op maandag 26 november 2007 09:13 schreef HeatWave het volgende:
Al met al een goed weekend natuurlijk, jammer dat Ajax in de 2de helft het toch wel weer heel zwaar kreeg. Maar 4-1 is en blijft netjes.
Maar het team is er nog niet, dat is zeker duidelijk..
Ach, ik vind het echt overdreven. Niet dat ik calimero wil doen ofzo, maar bij Ajax is het snel geflatteerd. Wint psv op een gelukkige wijze op zo'n manier hoor je het woord geflatteerd nauwelijks voorbij komen.quote:Op maandag 26 november 2007 10:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vond het eigenlijk een hele slechte wedstrijd. Het was al weer even geleden dat ik in de Arena ben geweest en ik ben toch wel geschrokken.
Het was dat vitesse veel te nerveus stond te spelen en de kansen niet af maakte, want ondanks de 4-1 had ajax zonder meer punten kunnen laten liggen gisteren. De tweede helft was vitesse gewoon beter tot de wissel (zelden werkt dat, de balans uit het elftal halen en een spits erbij...) en het doelpunt daar over heen. De eerste helft was vitesse vooral slordiger (veel te veel passes achter de man, waardoor de snelheid uit het spel ging) en minder gretig (dat was wel opvallend: ajax-spelers vochten in de duel harder (en slimmer) dan vitesse en dat is natuurlijk wel eens anders geweest). Desondanks kregen ze net zoveel kansen als ajax.
De uitslag is natuurlijk prima, maar de manier waarop was om snel te vergeten.
Ja, dat is echt onwijs irritant. Nu was het deze keer misschien een beetje geflatteerd, maar Ajax compenseert een zwakke verdediging met een goeie aanval. Als je dan wat kansen weggeeft, heeft met het al gauw over geflatteerd. Dat Ajax zelf nog een kans of 4om zeep helpt wordt dan vergetenquote:Op maandag 26 november 2007 10:31 schreef Nashje het volgende:
[..]
Ach, ik vind het echt overdreven. Niet dat ik calimero wil doen ofzo, maar bij Ajax is het snel geflatteerd. Wint psv op een gelukkige wijze op zo'n manier hoor je het woord geflatteerd nauwelijks voorbij komen.
Zal wel zijn omdat wij nog steeds de grootste club van Nederland zijn.
Dat dusquote:Op maandag 26 november 2007 10:42 schreef devv05 het volgende:
Ik vond het niet heel erg geflatteerd hoor, Vitesse kreeg een paar aardige kansen maar Ajax ook. Ik vond het een hele makkelijke overwinning zonder goed te spelen.
quote:1.FC Nürnberg - Borussia Dortmund 2-0
10' Galasek 1-0
90' Charisteas 2-0
quote:Luque nieuwe vaste penaltynemer bij Ajax
26 november 2007
Klaas Jan Huntelaar heeft afstand genomen van zijn rol als vaste penaltynemer bij Ajax. Na onderling overleg heeft de spits besloten om voorlopig even niet meer aan te leggen vanaf elf meter. Albert Luque staat nu bovenaan het lijstje met strafschoppennemers, heeft Urby Emanuelson laten weten aan FCUpdate.nl.
Huntelaar was de afgelopen jaren de absolute nummer één bij Ajax als het ging om het nemen van strafschoppen. Dit seizoen staat zijn vizier echter niet altijd op scherp als hij vanaf elf meter schiet, wat resulteerde in dure missers tegen onder meer Slavia Praag en Roda JC. Hierdoor heeft hij besloten om iemand anders nu de strafschoppen te laten nemen, vertelt teamgenoot Emanuelson.
"Klaas heeft zelf aangegeven om even niet meer de strafschoppen te nemen. Hij heeft er natuurlijk een aantal gemist en je wilt niet dat zoiets een eigen leven gaat leiden. Vandaar dat er gekozen is voor Luque", aldus de linkervleugelverdediger.
Tegen Vitesse nam Luque voor het eerst een strafschop namens Ajax. Dat deed hij prima, want hij stuurde doelman Velthuizen de andere hoek in en scoorde.
Haha echt een luxeprobleemquote:Op maandag 26 november 2007 11:17 schreef Wooldoor het volgende:
We beginnen voorin een beetje luxeproblemen te creeren nu alles weer fit begint te raken.
Huntelaar, Urzaiz
Wat nog veel beter is, is dat spelers als De Jong, Donald, Van der Heijden en Schilder ruim speeltijd krijgenquote:Op maandag 26 november 2007 11:15 schreef SpotlessMind00 het volgende:
Oh en wat ik sowieso super vind tot dusverre: sinds Ten Cate weg is heeft Colin volgens mij nog geen minuut gespeeld
Da's al veel meer dan in twee jaar Newcastle,quote:Op maandag 26 november 2007 11:01 schreef BonJovi het volgende:
Zeker mooi genomen en hij heeft in 9 duels 4 gescoord en een aantal assists al
quote:Het televisieprogramma RTL Voetbal meldde zondagavond dat Gabri en Maduro er volgende week in de wedstrijd tegen NAC Breda waarschijnlijk weer bij zullen zijn. Clubarts Edwin Goedhart zou dat tegenover de tv-zender hebben verklaard.
Al werd dat middenveld wel compleet overlopen door Vitesse in de 2e helft.quote:Op maandag 26 november 2007 11:23 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat nog veel beter is, is dat spelers als De Jong, Donald, Van der Heijden en Schilder ruim speeltijd krijgen.
Allemaal tegelijk is ook teveel van het goede. Gisteren was meer nood dan experiment neem ik aan.quote:Op maandag 26 november 2007 11:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Al werd dat middenveld wel compleet overlopen door Vitesse in de 2e helft.
Gelukkig maar, want zoals Pyth al zei, zonder die 2 was het huilen met de pet op helaas.quote:
Maar je weet dat het bestuur niet luistert naar de achterban, dus helaas pindakaas.quote:Op maandag 26 november 2007 11:11 schreef Wooldoor het volgende:
Gister ook de stelling bij Voetbal inside:
Zou Koster volgend seizoen ook trainer van Ajax moeten zijn?
Ja 96%
Nee 4%
Best overtuigend
Duh!quote:Op maandag 26 november 2007 11:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2008 weer gewoon Gabri - Maduro - Davids, hoop ik.quote:Op maandag 26 november 2007 11:56 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Duh!
Ik heb het erover dat het goed is dat ze speeltijd krijgen. Dat betekent niet dat ik vind dat ze alle drie in de basis moeten staan..
Gabri - Maduro - jeugdspeler. Das meer dan prima.
Ik hoop het ook! Al hoop ik wel dat iemand als De Jong nog wel z'n minuutjes krijgt.quote:Op maandag 26 november 2007 12:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2008 weer gewoon Gabri - Maduro - Davids, hoop ik.
Voor nog 4 maandjes of wat?quote:Op maandag 26 november 2007 12:00 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Vanaf 1 januari 2008 weer gewoon Gabri - Maduro - Davids, hoop ik.
Tsja, zo gek is dat ook weer niet met zo'n middenveld.quote:Op maandag 26 november 2007 11:45 schreef PyTh het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek inderdaad.quote:Op maandag 26 november 2007 12:06 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tsja, zo gek is dat ook weer niet met zo'n middenveld.
Om het AD te citeren: "Wie stopt de koploper, als het écht gaat lopen?"
Nou dat lijkt me niet.. 16 december is een moment opname.. kijk maar naar vorig jaar.. We zullen pas echt zien hoe de kaarten geschud zijn na 34 wedstrijdenquote:Op maandag 26 november 2007 12:10 schreef PyTh het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek inderdaad.
Na 16 December zal duidelijk zijn hoe de kaarten daadwerkelijk geschud zijn denk ik.
Ben benieuwd wat Maduro gaat doen mbt zijn contract, hij was gisteren weer de beste aan jullie zijde.
Ik denk dat het dit jaar gewoon tussen Ajax en psv zal gaan.quote:Op maandag 26 november 2007 12:10 schreef PyTh het volgende:
[..]
Is ook niet zo gek inderdaad.
Na 16 December zal duidelijk zijn hoe de kaarten daadwerkelijk geschud zijn denk ik.
Ben benieuwd wat Maduro gaat doen mbt zijn contract, hij was gisteren weer de beste aan jullie zijde.
quote:Op maandag 26 november 2007 09:59 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Is dat een quote van Fons S. in het Anne Frank Plantsoen? Terwijl hij Ibrahim Afellay, Ismaïl Aissati en Otman Bakkal scoutte?
Ach, in hoeverre verschilt dit van het infantiele gedrag om Ajax pertinent zonder hoofdletter te schrijven? Ook aan het begin van een zin.quote:
Ik geef gewoon mijn mening over de wedstrijd die ik gezien heb met eigen ogen...quote:Op maandag 26 november 2007 10:31 schreef Nashje het volgende:
Ach, ik vind het echt overdreven. Niet dat ik calimero wil doen ofzo, maar bij Ajax is het snel geflatteerd. Wint psv op een gelukkige wijze op zo'n manier hoor je het woord geflatteerd nauwelijks voorbij komen.
Nou doe je toch calimero...quote:Zal wel zijn omdat wij nog steeds de grootste club van Nederland zijn.
Tel je de warming up nu mee ofzo?quote:Op maandag 26 november 2007 10:36 schreef Dr.Daggla het volgende:
Dat Ajax zelf nog een kans of 4om zeep helpt wordt dan vergeten.
Het is gewoon een feit, we zijn de grootste club van Nederland.quote:Op maandag 26 november 2007 12:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik geef gewoon mijn mening over de wedstrijd die ik gezien heb met eigen ogen...
[..]
Nou doe je toch calimero...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |