abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55289018
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:24 schreef WheeledWarrior het volgende:
Net ff de nieuwe VI doorgebladerd. Groot stuk over 'operatie rampenplan' in de eerste divisie. Clubs op de nominatie om te sneuvelen: AGOVV, Omniworld, Haarlem, Telstar, Eindhoven, TOP Oss en Veendam. In het artikel wordt gesproken over een nieuwe competitieopzet al vanaf 2008/2009, volgend seizoen dus. Moet het verder nog lezen.
terwijl AGOVV wel een groot achterland heeft. +- 200.000 mensen, een nieuwer groter stadion en beter voetbal wil daar wel helpen. Veendam is gewoon history, Top Oss heeft toch ook charme.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 december 2007 @ 19:30:13 #177
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55296571
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 11:14 schreef kriele het volgende:

[..]

Juist, dat is het punt ook precies. Van de huidige eerste divisieclubs heeft er in mijn ogen niet een de potentie om leuk mee te draaien in de eredivisie. Daarom wil ik wel naar 16 clubs. Ik zit niet op een Den Bosch, RKC of een Emmen te wachten.
waarom Den Bosch niet, was jaren terug een echt bolwerk waar heel veel volk kwam kijken!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 december 2007 @ 19:32:48 #178
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55296615
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 12:52 schreef ASroma het volgende:

[..]

terwijl AGOVV wel een groot achterland heeft. +- 200.000 mensen, een nieuwer groter stadion en beter voetbal wil daar wel helpen. Veendam is gewoon history, Top Oss heeft toch ook charme.
gemeente Oss is ook dik 75.000 inwoners + omgeving zit je ook op de 100.000, meer als bijvoorbeeld Heerenveen.....
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:32:58 #179
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55296622
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:30 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarom Den Bosch niet, was jaren terug een echt bolwerk waar heel veel volk kwam kijken!
Den Bosch hoort niet minder in de eredivisie thuis als een club als Heracles, maar een aanwinst is het ook niet echt.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:37:11 #180
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_55296742
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:13 schreef rubbereend het volgende:

[..]

waarom, de gepromoveerde clubs zijn zelden een goede toevoeging aan de Eredivisie..... Ik vind het systeem nu wel mooi, laat de clubs zich maar bewijzen via een play off systeem.
Omdat er nu elk jaar te weinig clubs een kans krijgen in de Eredivisie iets op te bouwen. Kijk naar Engeland en Duitsland, daar is de doorstroming veel beter. Op de lange termijn werpt dat vruchten af en versterkt het zowel Ere- als Eerste Divisie.
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:38:15 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55296778
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 19:37 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Omdat er nu elk jaar te weinig clubs een kans krijgen in de Eredivisie iets op te bouwen. Kijk naar Engeland en Duitsland, daar is de doorstroming veel beter. Op de lange termijn werpt dat vruchten af en versterkt het zowel Ere- als Eerste Divisie.
In Engeland en Duitsland degraderen de meeste promovendi binnen twee jaar.
pi_55765806
quote:
Laatste jaar met korte winterstop
Door TIJANI GOULLET

ROTTERDAM - Ajax vertrekt vandaag naar Dubai voor een trainingskamp. De Amsterdamse club is samen met Heracles (Spanje) en Willem II (Portugal) een van de weinige ploegen in de eredivisie die zich in het buitenland op de tweede seizoenshelft voorbereiden.

Dat heeft alles te maken met de korte winterstop. Volgend seizoen kunnen weer meer clubs in de winterstop de zon opzoeken. Dan duurt de onderbreking een week langer.

De langere winterstop van komend seizoen is de opmaat voor een grote verandering. Vanaf het seizoen 2009-10 zal er in de winter een onderbreking van vijf tot zelfs zes weken komen. Dat is nodig, omdat de zomerstop een stuk korter zal worden.

De officiële startdatum voor het seizoen 2009-10 is 1 augustus, maar Bert van Oostveen, manager competitiezaken, houdt er rekening mee dat de eredivisie al in juli aftrapt. Dat is noodzakelijk vanwege de veranderde opzet van de Europese toernooien.

De clubs die zich plaatsen voor de UEFA Cup - dankzij de plannen van Michel Platini zijn dat er dan ondanks de matige prestaties van dit seizoen voor Nederland nog steeds vier - moeten al begin en half juli voorrondes spelen. De winnaar van de Champions League play-offs moet eind juli aan de bak.

,,Op verzoek van het technisch platform (waarin onder andere Marco van Basten, Martin van Geel en Danny Blind zitting hebben, red.) begint de competitie dan eerder,’’ zegt Van Oostveen.

,,De ervaring van de laatste jaren heeft geleerd dat een ploeg wedstrijdritme nodig heeft om goed te presteren in de Europese voorronde. Zo is Ajax mede vanwege een gebrek daaraan twee jaar achter elkaar al in de voorronde uitgeschakeld. Het is niet voor niets dat Zweedse clubs het dan juist goed doen. Die zitten middenin de competitie.’’

De competitieleider beseft dat hij met voetbal in juli niet iedereen blij zal maken. ,,De ‘technische mensen’ zullen enthousiaster zijn dan de commerciële,’’ aldus Van Oostveen, die voor het schema van 2009-10 geen rekening heeft gehouden met de mogelijke inkrimping van de eredivisie. De KNVB wacht met een besluit daarover tot de voorjaarsvergadering. Dan zal ook worden beslist over invoering van een topklasse. Die wijziging van de voetbalpiramide heeft waarschijnlijk ook gevolgen voor de eerste en eredivisie.

Voordat het zover is zal het komend seizoen een soort overgangsjaar worden. De competitiestart is vanwege de Olympische Spelen op 30 augustus, de winterstop duurt desondanks een week langer. Daarna zal deze pauze vijf of zes weken omvatten. Zoals het was vóór het tijdperk van de play-offs, toen liefst zeventien clubs naar het buitenland trokken voor een trainingskamp.

Trainer Andries Jonker, die sinds gisteren met Willem II in Portugal verblijft, is blij met de langere winterstop. ,,Door de internationale speeldagenkalender wordt de zomerstop korter, en dan móet je wel een langere rustperiode in de winter inlassen. Het komt de kwaliteit van het voetbal ten goede. Bovendien is het voor de supporters aangenamer om in juli en augustus naar het voetbal te gaan dan in de koude januari-maand.’’

Dit seizoen hebben Jonker en zijn spelers bewust voor een kortere rustperiode gekozen. De voetballers hadden in Nederland kunnen blijven en langer vrij kunnen zijn, maar zij drongen erop aan zich zo goed mogelijk voor te bereiden op de tweede seizoenshelft. ,,Aanvankelijk waren wij niet van plan om naar het buitenland te gaan, maar gezien de omstandigheden - Willem II staat zeventiende - hebben wij een paar weken geleden ervoor gekozen om naar Portugal te gaan.’’

De belangrijkste beweegreden van Ajax om naar Dubai te gaan, is een commerciële. Ajax speelt een lucratief toernooi (prijzenpot: 2,5 miljoen dollar) om de Dubai Cup tegen Inter, VfB Stuttgart en Porto Alegre.

De komende seizoenen kan dankzij de langere winterstop zowel de trainer als de penningmeester tevreden worden gesteld.
pi_57292529
quote:
Clubbestuurders praten dinsdag over play-offs

ARNHEM - Na de beslissing over de toewijzing van de uitzendrechten wacht voor de bestuurders van de eredivisieclubs een nieuwe belangrijke beslissing.

In de Gelderse plaats Oosterbeek blijven ze in het chique hotel De Bilderberg een nachtje slapen. Dinsdag bespreken ze daar de competitieopzet en -omvang.

Een aantal clubs, waaronder landskampioen PSV, wil af van het huidige play-offsysteem. Ook dubben de bestuurders over het terugbrengen van het aantal competitiedeelnemers van achttien naar zestien.

Het is nog onduidelijk of er dinsdag al direct beslissingen worden genomen.
pi_57292732
edit

[ Bericht 96% gewijzigd door Ludacriss op 10-03-2008 21:57:22 ]
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 10 maart 2008 @ 21:46:17 #185
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_57292765
terug naar 18 zonder play offs en er is weer ruimte zat in de competitie
DeLuna vindt me dik ;(
pi_57292816
Gewoon competitie tot aan de winterstop en daarna playoffs voor alle 18 ploegen tot aan de zomer
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_57293821
14 ploegen blijft het beste.

De 6 beste ploegen met het 2e in de eerste divisie en 2 regionale liga´s
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 maart 2008 @ 22:43:14 #188
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_57294254
quote:
Op maandag 10 maart 2008 21:46 schreef rubbereend het volgende:
terug naar 18 zonder play offs en er is weer ruimte zat in de competitie
mee eens
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_57295982
quote:
Clubs niet eensgezind over play-offs

PAPENDAL - Het staat nog allerminst vast dat de play-offs in de eredivisie verdwijnen. De discussie over de mediarechten liep gisteren op Papendal zo uit dat de clubs pas vandaag praten over dat heikele onderwerp.

De topclubs, maar ook de coaches betaald voetbal, hebben zich afgelopen maanden fel gekant tegen de play-offs. Maar het is nog allerminst een gelopen koers dat die inderdaad worden afgeschaft.

,,We hebben vandaag een unaniem besluit genomen over de mediarechten,’’ zegt Jan Willem van Dop, voorzitter van FC Utrecht en woordvoerder van de ‘kleine clubs’ uit de eredivisie. ,,Ik verwacht niet dat we ook bij het al dan niet afschaffen van de play-offs op één lijn zitten. Ik ben vóór handhaving van de play-offs. Het is een interessant middel om de competitie spannend te houden in de strijd om Europees voetbal. Ik weet dat veel clubs daar hetzelfde over denken.’’
pi_57302852
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:39 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]
Voor lager geplaatste clubs wel (lees 5e). Voor hoger geplaatste juist niet (lees 2e). Als je al een goede competitie hebt gehad, kun je alles weer verliezen in de play-offs. Beetje zonde lijkt mij.

En dat argument van "in amerika doen ze het ook zo" : In Amerika staat er alleen een kampioenschap op het spel, geen internationale competitie.
pi_57302993
Dat blijft bij mij ook inderdaad.

De play-offs kunnen superspannend en interessant zijn, mits het om het kampioenschap draait en niet om Europese plekken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:57:22 #192
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_57303389
Wat mij betreft wordt het zestien clubs, die twee keer tegen elkaar spelen. Daarna wordt de competitie opgeknipt en spelen de nummers 1 t/m 8 en de nummers 9 t/m 16 nog één keer tegen elkaar. In totaal zijn er dan 37 wedstrijden per club, wat vergelijkbaar is met de 38 in Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk.
pi_57428847
quote:
'Geen play-offs en anders 16 clubs'

KERKRADE - PSV-directeur Jan Reker gaat ervan uit dat de eredivisieclubs besluiten om de play-offs af te schaffen. Gebeurt dat niet, dan zal PSV in de toekomst, meer dan nu het geval is, zijn eigen koers varen.

In Eindhoven zijn ze een fervent tegenstander van de play-offs na afloop van de competitie. Reker vindt het extraatje niet alleen sportief onzuiver (‘De nummer twee van de competitie kan Europees voetbal missen’), hij vindt ook dat de wedstrijdkalender veel te vol is door de extra duels.

,,Wij hebben gezegd: een normale competitie met achttien clubs of anders - als je de play-offs handhaaft - terug naar zestien clubs,’’ aldus Reker. ,, Sommige clubs houden vast aan de play-offs maar de kwaliteit van het Nederlands voetbal wordt bepaald door de grote clubs. Als alle clubs alleen maar aan zichzelf denken, komt er een moment dat de topclubs dat ook gaan doen. Nu zijn we nog met heel veel dingen solidair, ik hoop dat de play-offs eraf gaan.’’
  maandag 17 maart 2008 @ 11:40:47 #194
121310 venomsnake
El Saltador
pi_57428912
quote:
Als alle clubs alleen maar aan zichzelf denken, komt er een moment dat de topclubs dat ook gaan doen. Nu zijn we nog met heel veel dingen solidair,
Oe jee, gaat ie nu lopen dreigen.. .
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_57428975
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Oe jee, gaat ie nu lopen dreigen.. .
Sneu figuur is het inderdaad.

Zei hij een aantal maanden geleden trouwens niet dat de kwaliteit van de competitie werd bepaald door de weerstand (het aantal topwedstrijden) van de topclubs? Als de subtoppers sterker worden dan zou de weerstand toch groter moeten worden met een beter niveau als gevolgd, althans dat is hun theorie.
  maandag 17 maart 2008 @ 11:46:13 #196
196494 JanVanHalst
Weet het wel.
pi_57429032
Reker schreeuwt mij een beetje te veel.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
pi_57429109
Die overvolle wedstrijdkalender vind ik in Nederland wel meevallen eigenlijk. Engeland bijvoorbeeld heeft ook nog een League Cup toernooi en hun Europees spelende clubs komen een stuk verder dan de Nederlandse. Het is en blijft wel sportief onzuiver en het mag dan zeurderig klinken, ik vind dat ie wel gelijk heeft dat de "kleinere" clubs vooral aan zichzelf denken.
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
pi_57429562
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:57 schreef Plato1980 het volgende:
Wat mij betreft wordt het zestien clubs, die twee keer tegen elkaar spelen. Daarna wordt de competitie opgeknipt en spelen de nummers 1 t/m 8 en de nummers 9 t/m 16 nog één keer tegen elkaar. In totaal zijn er dan 37 wedstrijden per club, wat vergelijkbaar is met de 38 in Engeland, Spanje, Italië en Frankrijk.
Ik zou dit wel leuk vinden:

- 16 clubs
- Na 30 wedstrijden krijg je zeg maar een voorlopige "eindstand".
- De nr. 1/tm 4 spelen nog 2 keer tegen elkaar om de titel en voorronde CL + uefa cup plekken
- De nr. 5 t/m 8 spelen nog 2 keer tegen elkaar om 1 of 2 Uefa Cup plekken
- De nr. 9 t/m 12 spelen nog 2 keer tegen elkaar om een Intertoto ticket ofzo of iets anders
- De nr. 13 t/m 16 spelen nog 2 keer tegen elkaar om degredatie.
- Nu heb je een echte eindstand met 36 gespeelde wedstrijden voor iedere club.

Lijkt me veel spannender.
  maandag 17 maart 2008 @ 14:24:06 #199
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_57431943
Jan Reker is inderdaad een sneu figuur, en dat dreigen is helemaal . Maar de schijnheiligheid en 'solidariteit' van de top-3 clubs is een topic op zichzelf waard.

Maar goed, ik denk wel dat zijn voorstel niet meer dan redelijk is. 16 clubs en playoffs of 18 clubs met een gewone competitie met een voorkeur voor het laatste.

Zolang de nummer 18 van de competitie Excelsior de topclubs verslaat is er sportief geen reden om in te krimpen naar 16 clubs.
En zolang de playoffs halflege stadions hebben (het lijkt nog wat door allerlei kortingsacties) en matige kijkcijfers heeft zal dat financieel ook niet aantrekkelijk zijn lijkt mij zo.

Twee goede redenen om terug te gaan naar zoals het was. Je moet niet bang zijn om te experimenteren. Maar alle gladde marketingboys a la Woerts moeten ook beseffen dat de voetballiefhebber oer-conservatief is en gewoon zondagavond om 19:00 wil zien dat de nummer 6 op de laatste speeldag UEFA-cup speelt. Punt.
pi_57432035
Wat is er nou mis mee dat iedereen gewoon twee keer tegen mekaar speelt, en dat degene met de meeste punten kampioen wordt en de ploegen daar direct achter UEFA Cup spelen?
AFC Ajax - Manchester United FC - Tottenham Hotspur FC - Roberto Baggio
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')