quote:Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder morele justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen.
Moslims, christenen, Limburgers maar ook twijfelnichten: wees welkom.
Gooi jij nog even een slok door de koffie.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:41 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Sounds gay.
Lekker hoor, ik lust wel weer een bak koffie. Toe maar, schenk maar in.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:46 schreef Zwaardvisch het volgende:
[..]
Gooi jij nog even een slok door de koffie.
Een lekker rechtse Boss?quote:Op donderdag 22 november 2007 22:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Vanmiddag op zoek naar een stageplek. Ik bellen.. Bij het eerst gebelde notariskantoor kan ik direct langskomen en kan ik, als het stagegesprek goed verloopt, direct beginnen in februari. De stagevergoeding bedraagt 450 euri per maand![]()
![]()
Morgen eerst maar eens langs Suit Supply voor een nieuw krijtstreepje![]()
Een beetje verslaafd aan de kick?quote:Op donderdag 22 november 2007 21:51 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Lekker hoor, ik lust wel weer een bak koffie. Toe maar, schenk maar in.
Yep, al na tien minuten wist ik dat ik te maken had met een rasechte conservatiefquote:
Ik had het over het pak...quote:Op donderdag 22 november 2007 22:11 schreef Jurgen21 het volgende:
Yep, al na tien minuten wist ik dat ik te maken had met een rasechte conservatiefDie stage kan al niet meer stuk.
En dan mag je brieven uit gaan typen?quote:Op donderdag 22 november 2007 22:02 schreef Jurgen21 het volgende:
Vanmiddag op zoek naar een stageplek. Ik bellen.. Bij het eerst gebelde notariskantoor kan ik direct langskomen en kan ik, als het stagegesprek goed verloopt, direct beginnen in februari. De stagevergoeding bedraagt 450 euri per maand![]()
![]()
Morgen eerst maar eens langs Suit Supply voor een nieuw krijtstreepje![]()
In pak, terwijl je geen pakken hebt.quote:Op donderdag 22 november 2007 22:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan mag je brieven uit gaan typen?![]()
poppenkastquote:Op donderdag 22 november 2007 22:27 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Dat is standaard in het notariaat![]()
yep; enquote:Op donderdag 22 november 2007 22:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
En dan mag je brieven uit gaan typen?![]()
Doen ze toch wel, als ie uit de kast komt.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:05 schreef Jurgen21 het volgende:
Wacht maar tot ik je ouders adviseer je te onterven![]()
Top Gear.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:09 schreef zakjapannertje het volgende:
[urlhttp://www.kunstler.com/eyesore_200709.html][ afbeelding ][/url]
Ja, maar waarom regeren jullie daar dan mee?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:15 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat is die Mariëtte Hamer (PvdA) een akelig arrogant mens![]()
Ja hoor, dat zie je meteenquote:Op donderdag 22 november 2007 22:11 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Yep, al na tien minuten wist ik dat ik te maken had met een rasechte conservatiefDie stage kan al niet meer stuk.
Toen hij vroeg naar nevenactiviteiten, en ik vervolgens meldde actief te zijn in het CDA, was het ijs snel gebroken. Hij was al jaren lid van dezelfde partij, ergerde zich groen en geel aan de PvdA en nam het Paars nog altijd kwalijk dat ze de notaristarieven hebben vrijgegevenquote:Op donderdag 22 november 2007 23:25 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja hoor, dat zie je meteen![]()
Waar merk je dat dan aan?
Omdat de VVD de verkiezingen verprutst heeft met Linkse Ruttequote:Op donderdag 22 november 2007 23:19 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, maar waarom regeren jullie daar dan mee?
Machtsgeil.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:19 schreef PJORourke het volgende:
Ja, maar waarom regeren jullie daar dan mee?
Nou, als je ballen hebt ga je toch voor een minderheidskabinetje?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:33 schreef Jurgen21 het volgende:
Omdat de VVD de verkiezingen verprutst heeft met Linkse Rutte![]()
Dat heet marktwerkingquote:Op donderdag 22 november 2007 23:31 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Toen hij vroeg naar nevenactiviteiten, en ik vervolgens meldde actief te zijn in het CDA, was het ijs snel gebroken. Hij was al jaren lid van dezelfde partij, ergerde zich groen en geel aan de PvdA en nam het Paars nog altijd kwalijk dat ze de notaristarieven hebben vrijgegeven![]()
Ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Notaris. Dat is toch wel een van de meest overschatte beroepen.
Men pakke een word document, men vervange wat waardes, men printte uit en mijn schrijft rekening voor 1500 euro.
"Life (nanananana)quote:Op donderdag 22 november 2007 23:41 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
"Power is not of a man. Wealth does not center in the person of the wealthy. Celebrity is not inherent in any personality. To be celebrated, to be wealthy, to have power requires access to major institutions. "
"Prestige is the shadow of money and power. "
't is net een vrouwtjesBenno, onze Beaquote:Beatrix hekelt boek
Van onze verslaggever
Koningin vindt dat auteurs Hermans en Hooghiemstra zeer selectief gebruik hebben gemaakt van documenten.
DEN HAAG Koningin Beatrix vindt dat Dorine Hermans en Daniela Hooghiemstra in hun boek Voor de troon wordt men niet ongestraft geboren een ongenuanceerd beeld geven van haar voorvaderen, de koningen Willem I, II en III. Dit heeft de Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) woensdag bevestigd.
‘De auteurs hebben zeer selectief gebruik gemaakt van vooral die documenten uit het Koninklijk Huisarchief die een minder positief beeld van de hoofdpersonen kunnen oproepen’, aldus de RVD. In onder meer een artikel op de Forum-pagina van de Volkskrant stelden Hermans en Hooghiemstra dat Willem I ‘een verlicht despoot’ was, dat Willem II een ‘seksueel dubbelleven’ leidde en Willem III ‘schold op ministers die hem de macht niet gunden’.
Hermans en Hooghiemstra zijn verrast door de kritiek. ‘Het is waar dat wij op zoek zijn gegaan naar de opmerkelijke archiefstukken.
Wij zochten de dingen waarvan je rechtop gaat zitten’, zegt Hooghiemstra.
‘Maar wij geven ook veel context en hebben historici als Jan Bank, Niek van Sas en Hans Bornewasser laten meelezen. Voor zover zij opmerkingen hadden, hebben wij die verwerkt.’
Je hebt duidelijk geen flauw benul wat de notaris allemaal doet. Die aktes worden allemaal gemaakt door secretaresses. Daar hoef je geen notaris voor te zijn. Het gaat om de advisering aan de cliënt daarvoor. Vaak ingewikkelde materie (uitgifte van bouwgrond, splitsing van een gebouw in appartementsrechten, tweetrapsmakingen in testamenten, huwelijksvoorwaarden met verrekenstelsels, talrijke legaten in testamenten, echtscheidingsconvenanten, afwikkeling van immense nalatenschappen, overdracht van complexe agrarische bedrijven etc.). Ook moet voor het passeren van een akte een groot aantal registers worden doorgeploegd om te bekijken of iedereen wel rechtsgeldig handelt. Voor een standaardtestament ben je zo twee uur kwijt aan recherches.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Men pakke een word document, men vervange wat waardes, men printte uit en mijn schrijft rekening voor 1500 euro.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:13 schreef Jurgen21 het volgende:
Als jij met je luie reet op de duur betaalde stoel in een duur kantoorpand van de notaris zit om je akte te tekenen, lijkt dat appeltje eitje voor de notaris. Maar wat ervoor en erna gebeurt zie je niet.
Ga je meer doen in het vak? Wil je kandidaat worden?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:03 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
yep; enExecutieveilingen organiseren Testamenten opstellen Nalatenschappen verdelen Hypotheken inscrijven/doorhalen in de OR Gesprekken met cliënten voeren etc.
Tuurlijk. En de verantwoordelijkheid staat ook in Word?quote:Op donderdag 22 november 2007 23:38 schreef Boze_Appel het volgende:
Of wil je je huis overdragen via een nog duurdere advocaat? Of wil je het zelf doen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:24 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
![]()
Ik weet prima wat notarissen doen en daarom vind ik het juist een enorm overschat beroep. Lekker een beetje dure rekeningen neerleggen voor iets wat de overheid voor die notarissen gezellig wettenlijk verplicht heeft gemaakt.
Hoerige uitzuigers zijn het.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:39 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ga je meer doen in het vak? Wil je kandidaat worden?
Koffie!![]()
Ik heb helemaal geen getalletjes in worddocument vervanger nodig om dingen te kopen of verkopen. Als die zogenaamde onmisbare juridische kennis op vrijwillige basis geraadpleegd kan worden vind ik het helemaal prima als mensen zich af willen laten zetten door een notaris, maar ik heb er heel weinig behoefte aan.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:41 schreef Jurgen21 het volgende:
Of wil je je huis overdragen via een nog duurdere advocaat? Of wil het zelf doen?De overheid heeft de inschakeling van een notaris verplicht gesteld wanneer zijn juridische kennis onmisbaar is. Door het notariaat heeft Nederland één van de meest rechtszekere woningmarkten ter wereld.
Verplichte betaling voor verantwoordelijkheid.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:40 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Tuurlijk. En de verantwoordelijkheid staat ook in Word?![]()
quote:Met zo’n erelid heeft de VVD geen vijanden nodig
Commentaar
Opnieuw opent Hans Wiegel, erelid van de VVD, de aanval op de leiding van zijn partij. Deze week lekte een brief van Wiegel uit waarin hij de leden oproept het hoofdbestuur tijdens de algemene ledenvergadering op 8 december weg te stemmen. Bovendien wil Wiegel dat de VVD zichzelf opheft om op te gaan in een brede liberale beweging waarin ook plaats is voor D66, Trots op Nederland van Verdonk en de PVV van Wilders.
Wiegel kan het niet verkroppen dat hij zijn gezag in de VVD heeft verloren. Op het partijcongres van 15 september pleitte hij voor het weer opnemen van Rita Verdonk in de Tweede-Kamerfractie van de partij. Hij maakte duidelijk geen vertrouwen te hebben in partijleider Rutte. Een ruime meerderheid van de duizend aanwezige leden op de vergadering liet zich echter door Rutte overtuigen dat Verdonk in de fractie niet was te handhaven. Het meningsverschil was niet in de eerste plaats politiek, maar persoonlijk van aard: Verdonk wenste zich niet te schikken in een ondergeschikte positie.
De door velen voorspelde scheuring in de VVD bleef uit.
Alle 21 leden van de Kamerfractie bleven binnenboord. Een tournee van Rutte langs de regio’s beperkte de schade tot enkele honderden opzeggingen. In de Kamer wist Rutte zich te manifesteren als leider van de oppositie. Hij consolideerde zo zijn positie als partijleider. Zijn voornaamste concurrent Henk Kamp schikt zich in zijn rol als tweede man.
Het is dan ook buitengewoon schadelijk voor de positie van Rutte dat Wiegel hem met wilde voorstellen opnieuw voor de voeten loopt. Met zo’n erelid heeft de VVD geen vijanden meer nodig. Een ander erelid typeerde Wiegel eens als een ‘egocentrische ijdeltuit’. De man heeft het inderdaad nogal goed met zichzelf getroffen. De voormalige politieke leider van de VVD schept er behagen in zijn opvolgers dwars te zitten, zonder zelf verantwoordelijkheid te nemen.
De observatie van Wiegel dat het partijbestuur en partijvoorzitter Van Zanen weinig gezag hebben onder de leden, klopt overigens. Van Zanen en de zijnen houden dan ook de eer aan zichzelf en treden volgend jaar terug. Voor Wiegel is dat echter niet genoeg.
Zijn voorstel de VVD op te heffen en in een brede beweging te laten opgaan, werd onmiddellijk door Rutte, Wilders en Pechtold van D66 van de hand gewezen. Het liberalisme van Rutte’s VVD verhoudt zich slecht met het verongelijkte populisme van de PVV. In heel Europa trekken rechts-populistische partijen en liberale partijen gescheiden op. Op initiatief van VVD-leider Bolkestein werd de Oostenrijkse FPÖ van Haider om die reden uit de liberale internationale gegooid.
Samenwerking met D66 ligt meer voor de hand, maar onder Pechtold bewegen de Democraten zich meer richting GroenLinks dan richting VVD. En Verdonk had gewoon lid van de VVD kunnen blijven als ze haar Kamerzetel had opgegeven. Vergeleken met zowel Rutte als Wilders heeft zij nog weinig profiel als politiek leider.
Als Hans Wiegel zo van Rita Verdonk is gecharmeerd, moet hij zich aanmelden bij Trots op Nederland. In ieder geval ligt het voor de hand dat hij zijn lidmaatschap van een partij die volgens hem geen toekomst heeft, opzegt.
Reageren? volkskrant.nl/commentaar
Oftewel hoe bureacratischer het web van overheidsregeltjes, des te beter voor jou.quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:13 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk geen flauw benul wat de notaris allemaal doet. Die aktes worden allemaal gemaakt door secretaresses. Daar hoef je geen notaris voor te zijn. Het gaat om de advisering aan de cliënt daarvoor. Vaak ingewikkelde materie (uitgifte van bouwgrond, splitsing van een gebouw in appartementsrechten, tweetrapsmakingen in testamenten, huwelijksvoorwaarden met verrekenstelsels, talrijke legaten in testamenten, echtscheidingsconvenanten, afwikkeling van immense nalatenschappen, overdracht van complexe agrarische bedrijven etc.). Ook moet voor het passeren van een akte een groot aantal registers worden doorgeploegd om te bekijken of iedereen wel rechtsgeldig handelt. Voor een standaardtestament ben je zo twee uur kwijt aan recherches.
Als jij met je luie reet op de duur betaalde stoel in een duur kantoorpand van de notaris zit om je akte te tekenen, lijkt dat appeltje eitje voor de notaris. Maar wat ervoor en erna gebeurt zie je niet.
Dan krijgt ik te maken met het Bureau Financieel Toezicht (BFT) van de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB)quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:46 schreef Reya het volgende:
Ga je nog vastgoed witwassen, Jurgen?
In zekere zin wel ja. Net zo als bij belastingadviseurs. Hoe ingewikkelder de regeltjes hoe meer werk die heeftquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Oftewel hoe bureacratischer het web van overheidsregeltjes, des te beter voor jou.![]()
Wat is een attitude om bepaalde initiatieven binnen te halen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 09:52 schreef Reya het volgende:
hun hun attitude tav bepaalde initiatieven binnen te halen;
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |