abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55734976
Ook maar een deposito bij Credit Europe Bank aangevraagd
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_55735570
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasis
Ik blijf maar bij ATB
pi_55738929
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasis
Ik blijf maar bij ATB
hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.

Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_55740503
De rente bij de AT Bank is bijgeschreven
pi_55740975
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:

[..]

hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.

Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
Dat was gebaseerd op mijn saldo

En inderdaad, het is even die stap te nemen maar dan heb je ook wat
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:12:57 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55741406
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
censuur :O
pi_55741536
wat zijn jullie ervaringen met deposito's, met name die van credit europe en dsb?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_55745305
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zitten
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_55752118
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:19 schreef komrad het volgende:
wat zijn jullie ervaringen met deposito's, met name die van credit europe en dsb?
Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaal
pi_55752389
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens mij klotp je rekensommetje niet. Het verschil is 0,25%, dus 2,5 euro.
Verder: Twee rentedagen levert ong. 0,5% verlies over de totale ontvangen rente en hiermee 0,0025% van de som. Het is gemiereneuk anyhow. Het zet meer zoden aan de dijk minder belasting te betalen.
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
pi_55752411
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:

[..]

Klopt, per bank heb je geloof ik een zekerstelling van 20.000 euro, zie http://bankvergunning.bij.7x.nl/
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:27:42 #212
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_55753940
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Essebes het volgende:

[..]

snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zitten
Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om. Heb het zelf ook dat gevoel maar ondertussen vertrouwde ik zonder nadenken wel de rabo mijn "vermogen" toe terwijl het echt ongelooflijke prutsers zijn.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_55754621
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om. Heb het zelf ook dat gevoel maar ondertussen vertrouwde ik zonder nadenken wel de rabo mijn "vermogen" toe terwijl het echt ongelooflijke prutsers zijn.
klinkt bekend
was wel al bij de Postbank weg richting Spaarbeleg, maar dit jaar dus echt naar deze 'nieuwe' jongens overgestapt.
(Roos Vonk)
pi_55754994
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om.
Ach, Barings bestond ook al een tijdje
pi_55755933
Zijn er hier mensen die gebruik maken van SNS keuzedeposito, 4,5% rente. Voor zover ik kan zien zitten er geen kosten aan zolang je niet tussentijds opneemt. Minimale inleg 5000 euro en minimale looptijd 1 jaar.

Overigens kun je wel kostenloos tussentijds geld opnemen als je een huis koopt danwel dat je partner of jij overlijdt.

Ik zit op dit moment al bij de SNS, dus misschien is dit voor mij wel interessant. Heb mijn spaarrekening bij de RABO, 3,4 %. Iemand ervaring hiermee, ik zie het (nog) niet zitten om bij 'vreemde' banken mijn 'vermogen' te stallen.

Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:57:37 #216
17709 hollander172
pi_55756378
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:11 schreef Weazer het volgende:

[..]

Ach, Barings bestond ook al een tijdje
Mjah, je snapt wat ik bedoel toch?
pi_55756580
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:06 schreef McMarco het volgende:

[..]

Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaal
tegen 4,5%?

Idee is een deel bij een bank met 1maandelijkse deposito te stallen zodat ik er snel aankan (bv DSB 4,5%) en een deel bij credit europe omdat de rente daar hoger is, maar is die betrouwbaar, that's the question? (5,1% - 1jaar)
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:06:04 #218
17709 hollander172
pi_55756666
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:43 schreef Brammetje het volgende:
behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Dat dus Scheelt mij een paar honderd euro per jaar, gratis en voor niets.
pi_55757208
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:06 schreef hollander172 het volgende:
Dat dus Scheelt mij een paar honderd euro per jaar, gratis en voor niets.
Scheelt mij helaas maar een paar tientjes.

Weet iemand of je bij de SNS keuzedeposito wel af en toe kan inloggen en je centjes in de 'gaten' kunt houden. Dit kan ik niet opmaken uit de website, ik vind het wel handig om af en toe te kijken of het geld nog wel bestaat :-) Ze zijn nu niet open kan dus niet bellen.
pi_55757297
quote:

Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Dat er geen voorwaarden aan zitten, m.a.w. je kunt je centen ALTIJD KOSTELOOS opnemen. En dat is heel wat anders dan een Deposito natuurlijk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_55757347
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:03 schreef komrad het volgende:

[..]

tegen 4,5%?

Idee is een deel bij een bank met 1maandelijkse deposito te stallen zodat ik er snel aankan (bv DSB 4,5%) en een deel bij credit europe omdat de rente daar hoger is, maar is die betrouwbaar, that's the question? (5,1% - 1jaar)
Ben tot nu toe geen rare dingen tegengekomen. Als je kiest voor 1 maand (tegen 4,5%) wordt hij steeds automatisch verlengd met 1 maand. Als je het op wil zeggen moet je het uiterlijk 1 week (uit m'n hoofd) voor ingang van de nieuwe maand opzeggen, dus als je ineens over je geld wil beschikken kan dat tussen minimaal 1 en max. 5 weken.
Credit Europe heb ik geen ervaring mee. Vond een jaar te lang gezien wat plannen, en 1 maand vast levert net zoveel op als bijv. een half jaar bij DSB. Vandaar m'n keuze.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:01:06 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55758178
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:25 schreef Brammetje het volgende:

[..]
Weet iemand of je bij de SNS keuzedeposito wel af en toe kan inloggen en je centjes in de 'gaten' kunt houden. Dit kan ik niet opmaken uit de website, ik vind het wel handig om af en toe te kijken of het geld nog wel bestaat :-) Ze zijn nu niet open kan dus niet bellen.
Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...
pi_55758264
quote:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van SNS keuzedeposito, 4,5% rente. Voor zover ik kan zien zitten er geen kosten aan zolang je niet tussentijds opneemt. Minimale inleg 5000 euro en minimale looptijd 1 jaar.

Overigens kun je wel kostenloos tussentijds geld opnemen als je een huis koopt danwel dat je partner of jij overlijdt.

Ik zit op dit moment al bij de SNS, dus misschien is dit voor mij wel interessant. Heb mijn spaarrekening bij de RABO, 3,4 %. Iemand ervaring hiermee, ik zie het (nog) niet zitten om bij 'vreemde' banken mijn 'vermogen' te stallen.

Voorheen had ik alles bij de Rabobank. Inmiddels heb ik daar m'n spaargeld weggehaald en gedumpt bij AT Bank tegen 4,5% rente op de internetspaarrekening. Tot 20.000 euro gegarandeerd door DNB.

Verder heb ik bij SNS Bank een Maxispaarrekening geopend voor het maandelijks sparen tegen 4,25%.
Daarnaast sinds november 2007 een SNS Keuzedeposito, toen nog met een minimale inleg van 500 euro en 4,25% rente. Bij het SNS Keuzedeposito staat je geld en de rente vast voor een door jou gekozen periode. Daar zijn geen kosten aan gebonden, alleen bij vroegtijdige opname. Zodra je het bedrag gestort hebt, krijg je van de SNS Bank een rekeningafschrift met bedrag, rentepercentage, rentebedrag en looptijd.

Maarre... die "vreemde" banken, zoals Credit Europa, AT Bank, AKBank en Argenta, zijn net zo veilig als de bekende Rabobank en SNS Bank.
pi_55771384
Even bij mijn plaatselijke rabobank gevraagd naar wat rente percentage's van termijn deposito's.

Voor bedragen tussen de 20.000 en 100.000 geldt dit:

1 maand: 3,6%.
12 maand: 4,1%/4,2%

Nog een linkje: http://www.independer.nl/thema/depositos/advies.asp
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:34:48 #225
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55778611
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...
Sttt!!!
pi_55779047
Een credit europe-klant die mij kan vertellen hoelang een aanvraagprocedure gaat duren? Vanmiddag proberen te bellen naar de klantenservice, maar heb opgehangen na 10min in de wacht te hebben gestaan.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 5 januari 2008 @ 01:57:04 #227
862 Arcee
Look closer
pi_55788892
quote:
Op donderdag 22 november 2007 11:50 schreef RemcoDelft het volgende:
Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt failliesement van de bank in ieder geval de eerste ¤20.000 voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende ¤20.000 voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal ¤20.000 per rekening.
Hoe zou dat eigenlijk concreet gaan als een bank daadwerkelijk failliet gaat? Hoe toon je aan hoe veel geld je had?

Of ligt die bewijslast bij hun? Dat kan op zich natuurlijk makkelijk, maar ik vraag me af hoe het in geval van brand zou gaan en of ze überhaupt verplicht zijn om op het moment van faillissement een overzicht van tegoeden te kunnen overhandigen. En zo nee, wat dat dan betekent.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55790743
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 01:57 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hoe zou dat eigenlijk concreet gaan als een bank daadwerkelijk failliet gaat? Hoe toon je aan hoe veel geld je had?
Onder andere bij de Credit Europe Bank krijg je maandelijks een afschrift thuis met je bij- en afschrijvingen op je spaarrekening. Verder lijkt het mij dat de administratie van een dergelijke bank niet direct wordt opgedoekt, inbeslagname etcetc.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55809774
Kreeg vandaag heel netjes een papieren afschrift van Credit Europe Bank. Met de rente
pi_55822304
Het afbetalingen van leningen en nooit rood staan, laat staan een persoonlijke lening afsluiten, is lucratiever dan welke spaarrekening dan ook.
  zondag 6 januari 2008 @ 14:12:20 #231
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55822434
Site van Amsterdam Trade Bank is ATBank.nl toch? Vandaag ook maar eens een internetrekening aanvragen. Die 2.5% van de PB is toch wel mager.

-edit-
en done, wat een simpele procedure.

[ Bericht 17% gewijzigd door Cheiron op 06-01-2008 14:18:27 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zondag 6 januari 2008 @ 14:40:40 #232
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55823079
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:06 schreef Transcendentaal het volgende:
Het afbetalingen van leningen en nooit rood staan, laat staan een persoonlijke lening afsluiten, is lucratiever dan welke spaarrekening dan ook.
Uiteraard. Maar als je geen leningen hebt is dit totaal irrelevant, en daar gaat dit topic over.
pi_55823184
quote:
Op zondag 6 januari 2008 14:40 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Uiteraard. Maar als je geen leningen hebt is dit totaal irrelevant, en daar gaat dit topic over.
Je zal ze niet de kost geven die trots zijn op hun hoge spaarrente en ondertussen zwaar op afbetaling kopen.
pi_55823624
De ASN Bank werkt overigens aan een "gewone" betaalrekening die in de loop van dit jaar wordt gelanceerd. Tot nu toe biedt de ASN Bank alleen spaarrekeningen aan. Hier zou volgens de ASN Bank behoefte aan zijn onder hun 350.000 leden.
pi_55828396
quote:
Op zondag 6 januari 2008 15:08 schreef RJD het volgende:
De ASN Bank werkt overigens aan een "gewone" betaalrekening die in de loop van dit jaar wordt gelanceerd. Tot nu toe biedt de ASN Bank alleen spaarrekeningen aan. Hier zou volgens de ASN Bank behoefte aan zijn onder hun 350.000 leden.
Met wat voor rente?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 januari 2008 @ 18:27:40 #236
862 Arcee
Look closer
pi_55828442
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:25 schreef NickeN. het volgende:
Met wat voor rente?
Waarschijnlijk 0,0, want betaalrekening.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_55835488
ASN Bank biedt redelijk hoge rentes op hun spaarrekeningen en daarnaast zijn ze ook nog duurzaam (goed voor maatschappij en milieu). Indien ze een nieuwe rekening lanceren zal die waarschijnlijk een marktconforme rentevergoeding kennen.
Actueel rentestanden overzicht voor sparen en lenen http://www.e-rente.nl/
pi_55839745
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:25 schreef NickeN. het volgende:

[..]

Met wat voor rente?
Dat is nog niet bekend. Het stond in een nieuwsbrief die wij vorige week kregen bij het rente-afschrift van de spaarrekening van de kids.
pi_55852761
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:04 schreef RJD het volgende:

[..]

Maarre... die "vreemde" banken, zoals Credit Europa, AT Bank, AKBank en Argenta, zijn net zo veilig als de bekende Rabobank en SNS Bank.
maar waarom loop je dan toch te emmeren en alles boven de 20K naar andere banken te storten?
pi_55854502
quote:
Op maandag 7 januari 2008 17:45 schreef tinny het volgende:

[..]

maar waarom loop je dan toch te emmeren en alles boven de 20K naar andere banken te storten?
1. Ik loop niet te emmeren
2. Ik heb niet eens 20K
  maandag 7 januari 2008 @ 19:13:07 #241
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_55854892
Ik deze vraag al eerder gesteld maar toen geen antwoord gehad. Misschien dat Selang me kan helpen.

Hoe kan een ATB sparen of een Credit Europa meer rente geven dan de euro yield curve ?

Ik weet dat er garanties zijn van de DNB maar zit er geen addertje onder het gras ?

De Credit Europe bank heeft een 3 jaars deposito die 5.25 % geeft terwijl de yield curve op dit moment niet boven de 4 % uit komt ???
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:54:06 #242
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55856066
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:13 schreef Sigmund_Freud het volgende:
Ik deze vraag al eerder gesteld maar toen geen antwoord gehad. Misschien dat Selang me kan helpen.

Hoe kan een ATB sparen of een Credit Europa meer rente geven dan de euro yield curve ?

Ik weet dat er garanties zijn van de DNB maar zit er geen addertje onder het gras ?

De Credit Europe bank heeft een 3 jaars deposito die 5.25 % geeft terwijl de yield curve op dit moment niet boven de 4 % uit komt ???
Een bank kan meer uitlenen dan ze aan spaargeld binnenkrijgt, dus om het simpel te stellen: jouw spaargeld kan meer dan 1x worden uitgeleend.
Daarnaast ontvangt een bank bij uitlenen van het geld doorgaans een rente die hoger ligt dan de yield op staatsobligaties. Die yieldcurve geeft de yield aan voor de beste kwaliteit (minst risicovolle) leningen die er zijn, namelijk leningen aan de NL overheid. De yieldcurve voor leningen met een lagere creditrating ligt hoger.

Natuurlijk moet de bank zich wel houden aan allerlei strenge randvoorwaarden om de garanderen dat hij aan zijn verplichtingen kan voldoen. De Nederlandse Bank houdt daar toezicht op.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 7 januari 2008 @ 19:58:22 #243
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55856204
quote:
Kleine spaarbanken groeien

Van onze redactie economie

AMSTERDAM - Exotische spaarbanken snoepen dankzij hun hoge rentes marktaandeel af van gevestigde partijen.

De veelal buitenlandse banken profiteren van de ophef die is ontstaan over de lage rentes bij onder meer de Postbank (0,5 procent). De rentes van de kleine banken liggen momenteel rond 4,5 procent.

De spaartegoeden van vier kleine spaarbanken (Credit Europe, AT Bank, AK Bank en Argenta) verdubbelden vorig jaar tot 3,6 miljard euro. Andere prijsvechters als Garanti en Yapi Kredi zagen hun spaartegoeden met circa tien procent stijgen, blijkt uit onderzoek van Het Financieele Dagblad. De totale spaarmarkt in Nederland groeide die periode met slechts zeven procent, tot 235 miljard euro.

Kleine spaarbanken spinnen garen bij berichtgeving eind vorig jaar over de zeer lage spaarrentes bij de gevestigde marktpartijen. Zo biedt ING-dochter Postbank op de zogeheten plusrekening slechts een halve procent rente.

De rentes van de kleine spaarbanken liggen met gemiddeld 4,5 procent aanzienlijk hoger. Ze geven nauwelijks geld uit aan reclame en hebben geen kostbaar netwerk van kantoren.

Overigens zijn spaarproducten voor de buitenlandse banken meestal slechts bijzaak. Hun voornaamste activiteit is doorgaans handelsfinanciering tussen Nederland en het land van herkomst. Veel buitenlandse spaarbanken zijn van Turkse of Russische origine, al voldoen ze wel aan de Nederlandse bankregels.

Gegevens over marktaandelen in de spaarmarkt zijn niet openbaar. Wel werd eerder bekend dat DSB bank, niet buitenlands maar wel een relatieve nieuwkomer, dankzij een omvangrijke advertentiecampagne vorig jaar circa vier miljard euro aan spaargeld heeft opgehaald, tegen tweehonderd miljoen euro het jaar ervoor. De Rabobank liet in juni weten bijna veertig procent van de markt in handen te hebben, mede door toevloed van ongeruste klanten van ABN Amro.

Spaarders blijken steeds vaker te kiezen voor deposito's, waarbij het geld enige tijd vaststaat maar tegen een relatief hoge rente.

© Het Parool, 07-01-2008, 11:46 uur
"Ze geven weinig geld uit aan reclame"

Toch mooi dat mede door topics zoals dit deze banken bekendheid krijgen en succesvol zijn. Als Fok!-ers helpen we zo mee om meer concurrentie te creeeren en daarmee hogere spaarrentes voor onszelf!
Mijn reisverslagen
pi_55869803
Zijn hier eigenlijk mensen die hun bankzaken volledig bij Argenta hebben lopen? Dus bankrekening met bankpas(sen) en een spaarrekening. Eventueel aangevuld met een creditcard (ING Card Easy?).
Ik ben wel erg benieuwd naar hun ervaringen met het gehele product. Gaat pinnen/chippen goed? Zijn er geen problemen bij het betalen in winkels? En hoe zijn de ervaringen met betalen in het buitenland?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 12:38:44 #245
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_55870521
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:12 schreef RJD het volgende:
Zijn hier eigenlijk mensen die hun bankzaken volledig bij Argenta hebben lopen? Dus bankrekening met bankpas(sen) en een spaarrekening. Eventueel aangevuld met een creditcard (ING Card Easy?).
Ik ben wel erg benieuwd naar hun ervaringen met het gehele product. Gaat pinnen/chippen goed? Zijn er geen problemen bij het betalen in winkels? En hoe zijn de ervaringen met betalen in het buitenland?
Is er een mogelijkheid om contant geld te storten bij Argenta ?
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_55871017
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:38 schreef Sigmund_Freud het volgende:

[..]

Is er een mogelijkheid om contant geld te storten bij Argenta ?
Volgens mij niet. Ze werken met tussenpersonen (vaak assurantiekantoren) en die mogen geen contant geld aannemen. Dat meen ik gelezen te hebben in de voorwaarden op de site van Argenta.
pi_55880861
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 19:54 schreef vw_caddy het volgende:
Een credit europe-klant die mij kan vertellen hoelang een aanvraagprocedure gaat duren? Vanmiddag proberen te bellen naar de klantenservice, maar heb opgehangen na 10min in de wacht te hebben gestaan.
Heb geduld, het komt wel goed. Het duurt 1 a 1,5 maand schat ik. Dit is mijn ervaring:

1. 8 december 2007 aangevraagd, online via hun site.
2. 11 december 2007 ontving ik hun welkombrief met vraag om formulier getekend terug te sturen. Volgende ochtend op de post gedaan.
3. Vandaag, 8 januari 2008, een brief ontvangen met mijn nieuw geopende CE rekeningnummer. Moet nu een (klein) bedrag vanaf mijn tegenrekening storten op de CE top-interest rekening, ter verificatie. In de brief wordt verder vermeld dat mijn pincode over enkele dagen wordt toegezonden.

Ik heb nu de Rabobank internet spaarrekening met 3,4% en ga dus naar 4,5%. T/m EUR 20.000 is je geld veilig.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:19:07 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55881967
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 12:12 schreef RJD het volgende:
Ik wil wel een rekening bij Argenta openen, o.a. omdat ze een gratis bankpas hebben, alle betaalde bankpassen wil ik principieel opzeggen namelijk. Maar die tussenpersonen vind ik lastig, bij verzekeringen ben ik daar ook geen fan van, ik doe liever gewoon direct zaken met de bank zelf (per post).
pi_55890093
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:38 schreef Linkpagina het volgende:

[..]

Heb geduld, het komt wel goed. Het duurt 1 a 1,5 maand schat ik. Dit is mijn ervaring:

2. 11 december 2007 ontving ik hun welkombrief met vraag om formulier getekend terug te sturen. Volgende ochtend op de post gedaan.
3. Vandaag, 8 januari 2008, een brief ontvangen met mijn nieuw geopende CE rekeningnummer. Moet nu een (klein) bedrag vanaf mijn tegenrekening storten op de CE top-interest rekening, ter verificatie. In de brief wordt verder vermeld dat mijn pincode over enkele dagen wordt toegezonden.

Ik heb nu de Rabobank internet spaarrekening met 3,4% en ga dus naar 4,5%. T/m EUR 20.000 is je geld veilig.
mhh dit proces gaat bij ATB een stukkie sneller: (voor d eliefhebber)
- 26 nov inschrijfformulier via internet aangevvraagd
- 27 nov inschrijfform ontvangen, ingevuld en 29 nov ondertekent op de bus gedaan
- 5 dec activiatie instructies ontvangen
- 6 dec activatie bevestigt en rekening klaar om gebruikt te worden.

en ook ATB geeft 4,5%
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:18:32 #250
9039 GateWayX
Divide by Zero
pi_55896283
tvp
  Moderator / Kerstkaart terrorist woensdag 9 januari 2008 @ 14:20:12 #251
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_55897729
Gisteren aanmelding uitgeprint van Credit Europe Top-Interest rekening...
dus even in de gaten houden hoe lang het gaat duren
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_55903911
Tussen kerst en oud en nieuwe heb ik ook een rekening aangevraag bij Credit Europe en ATBank. ATBank is al helemaal operationeel, van Credit Europe heb ik ook nog niks gehoord. Lekker traag daar.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:07:23 #253
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55904291
Hoe zijn de ervaringen met AK Bank eigenlijk?
pi_55908227
weet iemand waar ik rente percentages kan vinden voor levensloopspaarrekeningen?

Mijn werkgever heeft geen collectief contract, dus ik mag als individu zelf bepalen waar ik de levensloopsaldo's wil hebben. Ik zit nu bij de ABN AMRO voor 3,5%, terwijl mijn partner (ook ABN, maar dan via een collectief cotnract) wel 4,75% op zijn levensloopspaarrekening krijgt.

Voel me een beetje bedonderd eigenlijk
(Roos Vonk)
pi_55908269
Sorry, al gevonden via

http://www.levensloop-sparen.nl/vergelijklevensloopregeling.asp

let op: staatje geeft rentes van 2006 weer, maar geeft wel een indicatie wie hogere rentes dan gemiddeld geven.

[ Bericht 24% gewijzigd door Essebes op 09-01-2008 21:32:13 ]
(Roos Vonk)
pi_55920831
Weet iemand hoe de inloggen op de site van de AK / ATB gaat?

Gaat het via zo een Cardreader achtig ding of simpel weg een wachwoordje?
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_55921837
Username en wachtwoord op ATB. Maar je kunt alleen maar geld naar je eigen tegenrekening overmaken (bij de internetspaarrekening) dus niemand heeft er wat aan als hij op je account inlogt.
pi_55964168
edit

[ Bericht 97% gewijzigd door ryan_atwood op 12-01-2008 13:56:31 ]
pi_55964346
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:53 schreef McMarco het volgende:
Tussen kerst en oud en nieuwe heb ik ook een rekening aangevraag bij Credit Europe en ATBank. ATBank is al helemaal operationeel, van Credit Europe heb ik ook nog niks gehoord. Lekker traag daar.
Zelfde verhaal hier. Het is stil, erg stil bij Credit Europe.
pi_55965036
Ik heb in november mij aangemeld voor een credit europe spaarrekening. Niks van gehoord en ben er ook niet achterna gegaan. Zit al bij de ATB en de AKbank is in behandeling.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 09:30:25 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55967981
Dat is jammer
Ik heb €1.110,12 rente gekregen van Credit Europe en €800,99 van ATB
Mijn reisverslagen
pi_55968950
Aan klantenbinding doen ze in ieder geval niet. Sowieso niet met die klere wachtrij bij de klantenservice.
pi_55969272
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 09:30 schreef SeLang het volgende:
Dat is jammer
Onverhulde patspost
pi_55969466
als je dat spaargeld in een goed bedrijf steektr levert het veel meer op.
pi_55969914
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 09:30 schreef SeLang het volgende:
Dat is jammer
dan heb je bij credit europe meer dan 20k staan
pi_55970007
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 11:44 schreef Transcendentaal het volgende:
Of je raakt alles kwijt..

Risicoloos 4,5% vind ik wel goed genoeg hoor
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:15:30 #267
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55970096
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 11:31 schreef allsystemshalt het volgende:

[..]

Onverhulde patspost
Mijn reisverslagen
pi_55970155
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Of je raakt alles kwijt..

Risicoloos 4,5% vind ik wel goed genoeg hoor
* Transcendentaal
Effectief is dat nul procent. immers: 3% inflatie plus 1,2% fictief rendementsheffing is 0,3%. Bummer.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:24:19 #269
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55970313
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:07 schreef ryan_atwood het volgende:

[..]

dan heb je bij credit europe meer dan 20k staan
In Nederland ga tot 40k per bank.
In geval van failissement (op zich een zeer onwaarschijnlijk scenario voor een bank die onder toezicht staat van DNB) is het uiterste risco dan 5%. Dat vind ik nog net acceptabel (is ongeveer gelijk aan een jaar rente).
Mijn reisverslagen
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 12 januari 2008 @ 12:25:43 #270
862 Arcee
Look closer
pi_55970344
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:24 schreef SeLang het volgende:
In Nederland ga tot 40k per bank.
In geval van failissement (op zich een zeer onwaarschijnlijk scenario voor een bank die onder toezicht staat van DNB) is het uiterste risco dan 5%. Dat vind ik nog net acceptabel (is ongeveer gelijk aan een jaar rente).
Je hebt gewoon geen zin om nóg meer rekeningen te openen.
pi_55970353
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:17 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

* Transcendentaal
Effectief is dat nul procent. immers: 3% inflatie plus 1,2% fictief rendementsheffing is 0,3%. Bummer.
Over de laatste 19 jaar, 2,25% inflatie (bron , pdf'je op die pagina) en bij kleine bedragen telt die 1,2% rendementsheffing amper/niet mee
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:26:49 #272
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55970363
quote:
* SeLang verwijst naar de beleggingstopic reeks. Daar staat een en ander uitgebreid uitgelegd.
Mijn reisverslagen
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:28:01 #273
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_55970379
tvptje
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  zaterdag 12 januari 2008 @ 12:40:17 #274
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55970590
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Je hebt gewoon geen zin om nóg meer rekeningen te openen.
Kortlopende staatsobligaties geven momenteel 4,1-4,2%. Met kosten eraf is dat ruim 4%. Hiermee heb je geen faillisementsrisico.

De enige spaarrekeningen zonder beperkingen die significant boven de 4% zitten zijn ATB, Credit Europe, AK-Bank, YKB. De eerste 2 heb ik al, AK-Bank kan niet als je zoals ik buiten NL woont en YKB heb ik ooit aangevraagd maar nooit antwoord gekregen. Dan is er nog een aantal banken met 4,25%, maar dat is de moeite niet omdat dat nauwelijks meer geeft dan die staatsobligaties.

Met de obligaties heb ik naast het ontbreken van het faillisementsrisico nog een ander voordeel, namelijk dat ik die binnen een seconde kan liquideren en voor het geld aandelen kan kopen als de koersen laag genoeg zijn. Met die bankrekeningen ben je het geld eerst een paar dagen 'kwijt' voordat het op je beleggingsrekening staat.

Ja, er is over nagedacht
Mijn reisverslagen
pi_55972831
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 12:26 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Over de laatste 19 jaar, 2,25% inflatie (bron , pdf'je op die pagina) en bij kleine bedragen telt die 1,2% rendementsheffing amper/niet mee
ik zou je inflatieberekening dan wel eens willen zien. Onroerend goed is verdrievoudigd in prijs, zo'n 30% van de consumenentenlasten. Zo ook de accijnzen op benzine, alcohol en tabak, alsmede energieheffingen, omzetbelasting, vliegtax, BPM en myriaden andere kostprijsverhigende belastingen.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 14:23:29 #276
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55972930
De discussie hoe inflatie berekend wordt is niet relevant in een topic welke bank de hoogste rente geeft.
Mijn reisverslagen
pi_55972936
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:19 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

ik zou je inflatieberekening dan wel eens willen zien. Onroerend goed is verdrievoudigd in prijs, zo'n 30% van de consumenentenlasten. Zo ook de accijnzen op benzine, alcohol en tabak, alsmede energieheffingen, omzetbelasting, vliegtax, BPM en myriaden andere kostprijsverhigende belastingen.
Gemiddelde inflatie bedoelde ik

Maar goed, on-topic maar weer, banken met hoge rente's
pi_55973034
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:23 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Gemiddelde inflatie bedoelde ik

Maar goed, on-topic maar weer, banken met hoge rente's
Die inflatoire effecten worden volgens mij nuiet echt meegerekend.
Ok on topic:
Boober biedt uitleners 10% of meer rente per jaar, wel met aftrek van kosten. Oftewel: persoonlijek leningen kan je goedkoper bij een ander scoren dan bij de bank of een of andere leenboer.
pi_55975671
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:38 schreef Linkpagina het volgende:
Vandaag, 12 januari, de brief met 5-cijferige pincode ontvangen en het bankafschrift van mijn 1e storting.

Ik heb een tijdje getwijfeld of ik de stap zou maken naar een 'buitenlandse' spaarbank, maar ik ben blij dat ik hem heb gezet. Dus twijfelaars, gewoon doen!
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:15:05 #280
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55976187
quote:
Ja, maar dat is een ander topic!
In een slecht bedrijf levert het trouwens aanzienlijk minder op...
  zaterdag 12 januari 2008 @ 17:18:05 #281
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55976257
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 14:19 schreef Transcendentaal het volgende:

[..]

Inflatiecijfers zijn (net als armoedecijfers) helaas vrij kunstmatig. Zo wordt het inflatiecijfer ook weer gebruikt in veel "inflatievolgende" dingen, zoals accijns, huren, etc. Oftewel "inflatievolgen" zorgt simpelweg weer voor een extra inflatie.
pi_55977080
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik wil wel een rekening bij Argenta openen, o.a. omdat ze een gratis bankpas hebben, alle betaalde bankpassen wil ik principieel opzeggen namelijk. Maar die tussenpersonen vind ik lastig, bij verzekeringen ben ik daar ook geen fan van, ik doe liever gewoon direct zaken met de bank zelf (per post).
Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om (nog) geen bankrekening bij Argenta te openen. Belangrijkste nadeel vind ik dat er geen betalingen kunnen worden gedaan naar het buitenland. Aangezien wij toch elk jaar naar het buitenland op vakantie gaan, wil ik ook de mogelijkheid hebben om naar het buitenland te kunnen betalen. Helaas... dan maar bij de Rabobank blijven voorlopig.
pi_55985345
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op T.net.

Naast de Kwartaalextrarekening (3,3% - met voorwaarden),
de loyaalrekening (2,8% - minimaal ¤5000, verder geen voorwaarden),
is er nu de toprekening (4,0% - minimaal ¤20000, verder geen voorwaarden). En nu zelfs tijdelijk 4,5% voor de toprekening.

Wel een naaier streek dat de postbank zoveel verborgen producten voert. Al moet ik toegeven dat dit laatste product zeker interessant is. Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
pi_55986456
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef dyna18 het volgende:
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op T.net.
toprekening (4,0% - minimaal ¤20000, verder geen voorwaarden). En nu zelfs tijdelijk 4,5% voor de toprekening.

Wel een naaier streek dat de postbank zoveel verborgen producten voert. Al moet ik toegeven dat dit laatste product zeker interessant is. Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
Forget it, ik ben al weg.
Ik krijg nu al 4.5%.
Dus niet zoals bij de postbank, dat ze liever niet hebben dat je een rekening gebruikt waar je tijdelijk 4.5% krijgt.
Kost niks extra, zo'n rekening bij een kleine spaarbank.
En als de rente stijgt verwacht ik dat de concurrentie tussen die kleine bankjes ervoor zorgt dat de rente meestijgt. Anders dan bij de grote banken, waar ze rekenen op de drempel van klanten om over te stappen.
Grote geruststelling voor mij is dat ik niet maandelijks in de gaten hoef te houden of de rente niet stiekum weer verlaagd is.

Postbank spaarrekening

[ Bericht 16% gewijzigd door mgerben op 12-01-2008 23:53:53 ]
  zondag 13 januari 2008 @ 00:38:07 #285
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55987700
quote:
Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
Ik ben dus één van die mensen.
Vorig jaar had ik nog heel veel op die kwartaalextra rekening staan. Die gaf toen tijdelijk ook 4% (maar wel met voorwaarden dus).
Mijn reisverslagen
  zondag 13 januari 2008 @ 00:44:08 #286
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55987866
quote:
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op

Helaas, voor grote banken is dit niets vreemds; onder de toonbank producten. Als je wat kapitaal hebt, altijd vragen wat de bank je kan bieden "omdat je ander weg gaat", dan komen dit soort producten boven tafel.

En toch ga ik naar de ATB.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55991605
ik denk dat het uiteindelijke spaargeld wat van de grote drie (rabo, abn, postb) naar de kleinere buitenlandse gaat (ATB, CE) een druppel op de gloeiende plaat is voor die grote 3...
Mijn gevoel zegt dat ze zich daar totaal geen zorgen over maken...
  zondag 13 januari 2008 @ 08:53:31 #288
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_55991832
quote:
Op zondag 13 januari 2008 07:49 schreef tinny het volgende:
ik denk dat het uiteindelijke spaargeld wat van de grote drie (rabo, abn, postb) naar de kleinere buitenlandse gaat (ATB, CE) een druppel op de gloeiende plaat is voor die grote 3...
Mijn gevoel zegt dat ze zich daar totaal geen zorgen over maken...
Ze maken zich daar inderdaad geen zorgen over omdat het slechts een beperktaantal mensen is die de overstap doet.

Voor veel mensen is het openen van een nieuwe bank / spaarrekening of switchen daarvan veel werk, en wordt alleen gedaan als je er echt veel voordeel bij hebt.
(Want ondanks dat de Rabobank niet echt goede spaarrentes heeft, en een relatief duur pakket heeft voor betalingsverkeer mag ik in landen buiten de Eurozone wel gratis pinnen, en DAT is voor mij erg handig, en heeft mij doen besluiten om te switchen, de postbank is in dat opzicht iets goedkoper, maar niet zoveel dat ik alles daarheen zou willen verplaatsen, m.a.w. de consument is lui, ook ik).

Spaargeld staat tegenwoordig bij Credit Europe, binnen 10 dagen geopend, en 4,5% rente zonder voorwaarden
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  zondag 13 januari 2008 @ 09:57:02 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55992244
quote:

Naast de Kwartaalextrarekening (3,3% - met voorwaarden),
de loyaalrekening (2,8% - minimaal ¤5000, verder geen voorwaarden),
is er nu de toprekening (4,0% - minimaal ¤20000, verder geen voorwaarden). En nu zelfs tijdelijk 4,5% voor de toprekening.

Juist van die "verborgen" spaarrekeningen is het vrijwel onmogelijk om informatie/rentetarieven te vinden. En na een tijdje gaat de rente gewoon weer omlaag, net zo lang tot niemand het meer weet...
Oftewel ze moeten met een beter, duidelijk, vaste-rente-alternatief komen wil ik daar ooit nog een spaarrekening openen!
Leuk misleidend plaatje:

Vergelijk het vooral met andere lage rente rekeningen...
pi_55992432
Voor mij hebben de (internet)spaarrekeningen van de grote banken afgedaan...
Ik denk wel dat er naar aanleiding van diverse tv-programma's toch veel mensen wakker geworden zijn en wellicht de overstap hebben gemaakt naar de kleinere banken.
Ik heb het er wel eens met een collega van mij over gehad (ik ben administratief medewerker en zij is hoofd administratie). Toch wil zij niet aan een spaarrekening van een "onbekende" bank, omdat die volgens haar man niet veilig zijn. Als ik dan uitleg dat het tot 20.000 gegarandeerd is en dat het meerdere tot 40.000 voor 90% gegarandeerd is, dan nog willen ze er niet aan. Het is blijkbaar toch een moeilijke stap om over te stappen, maar waarschijnlijk zit dat gewoon tussen de oren en dat krijg je er niet zomaar uit.
pi_55992558
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen, vond de maandeposito van DSB wel aardig maar die verlagen de rente per 14 januari. Zoek nu dus eigenlijk een alternatief. Wil mijn saldo bij mijn huidige bank laten staan, maar ga er geen spaargeld meer naartoe brengen.

Vind deposito's met een korte looptijd wel aardig (liefst degene die automotisch verlengd worden en wel makkelijk opzegbaar zijn). Iemand nog een advies
  zondag 13 januari 2008 @ 11:58:48 #292
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55993830
RJD ==> Dat klopt helemaal, banken kiezen gaat op "gevoel", en de grote banken profiteren daar van!
  zondag 13 januari 2008 @ 12:21:55 #293
17709 hollander172
pi_55994242
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
RJD ==> Dat klopt helemaal, banken kiezen gaat op "gevoel", en de grote banken profiteren daar van!
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring met een collega, uiteindelijk vond ie het teveel werk. Mij maakt het niet uit maar makkelijker dan dit kan je het toch niet verdienen?

Het gaat hier eigenlijk alleen om spaarrekeningen maar zijn er ook betere opties voor betaalrekeningen? Ik ruil met liefde mijn huidige rabopas in voor een pas waar je niet of nauwelijks voor hoeft te betalen.
  zondag 13 januari 2008 @ 12:28:10 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55994344
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:21 schreef hollander172 het volgende:

[..]
Het gaat hier eigenlijk alleen om spaarrekeningen maar zijn er ook betere opties voor betaalrekeningen? Ik ruil met liefde mijn huidige rabopas in voor een pas waar je niet of nauwelijks voor hoeft te betalen.
www.argenta.nl ?
pi_55994654
quote:
Op zondag 13 januari 2008 12:21 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Inderdaad, zoals RemcoDelft al zegt:
Argenta: www.argenta.nl
DSB Bank: www.dsbbank.nl

Eerstgenoemde geeft 0,5% rente op de bankrekening met bankpas.
De DSB Bank geeft 3,0% rente op de bankrekening met bankpas.

Enig nadeel van beide banken is dat je geen contant geld kan storten en geen buitenlandse betalingen kan doen via internetbankieren.
pi_56006039
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:18 schreef RJD het volgende:
Ik denk wel dat er naar aanleiding van diverse tv-programma's toch veel mensen wakker geworden zijn en wellicht de overstap hebben gemaakt naar de kleinere banken.
Ik heb het er wel eens met een collega van mij over gehad (ik ben administratief medewerker en zij is hoofd administratie). Toch wil zij niet aan een spaarrekening van een "onbekende" bank, omdat die volgens haar man niet veilig zijn. Als ik dan uitleg dat het tot 20.000 gegarandeerd is en dat het meerdere tot 40.000 voor 90% gegarandeerd is, dan nog willen ze er niet aan. Het is blijkbaar toch een moeilijke stap om over te stappen, maar waarschijnlijk zit dat gewoon tussen de oren en dat krijg je er niet zomaar uit.
Dat is toch het voordeel van een internet forum. Wij kunnen honderden reacties lezen inclusief ervaringen. Dat is toch een stuk overtuigender dan 1 collega die met iets nieuws komt.
pi_56020741
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met AK Bank eigenlijk?
Mijn ervaringen met de AK-bank zijn prima, internetbankieren, wel via TAN codes, wat ik wat minder vind. Boekingen worden snel verwerkt, enige reden voor mij om door te zoeken is dat ik bij Akbank nu volgestort zit en niet meer dan het (100%) garantiebedrag bij één bank wil aanhouden.

De rente van de akbank nu is trouwens 4.55%

[ Bericht 4% gewijzigd door HiZ op 14-01-2008 13:48:33 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:19:32 #298
30751 DaMayan
Turtle Warriors
pi_56068504
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:18 schreef RJD het volgende:
Ik denk dat veel mensen die garantie ook niet 100% vertrouwen.
Stel dat het gebeurt: Kost dat je dan niet onwijs veel tijd en romslomp voordat je je geld krijgt?
One good thing about music. When it hits you feel no pain.
pi_56070068
2 weken geleden bij Credit Europe een Termijndeposito aangevraagd en nogsteeds niets van ze gehoord. Bij deze bank ga ik dus niet sparen
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_56081853
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 18:53 schreef McMarco het volgende:
Vandaag eindelijk de eerste brief van Credit Europe binnen gekregen. Over enkele dagen volgt de rest, aldus de brief. Ben benieuwd, ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')