Gemiddelde inflatie bedoelde ikquote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:19 schreef Transcendentaal het volgende:
[..]
ik zou je inflatieberekening dan wel eens willen zien. Onroerend goed is verdrievoudigd in prijs, zo'n 30% van de consumenentenlasten. Zo ook de accijnzen op benzine, alcohol en tabak, alsmede energieheffingen, omzetbelasting, vliegtax, BPM en myriaden andere kostprijsverhigende belastingen.
Die inflatoire effecten worden volgens mij nuiet echt meegerekend.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:23 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Gemiddelde inflatie bedoelde ik
Maar goed, on-topic maar weer, banken met hoge rente's![]()
Vandaag, 12 januari, de brief met 5-cijferige pincode ontvangen en het bankafschrift van mijn 1e storting.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:38 schreef Linkpagina het volgende:
1. 8 december 2007 aangevraagd, online via hun site.
2. 11 december 2007 ontving ik hun welkombrief met vraag om formulier getekend terug te sturen. Volgende ochtend op de post gedaan.
3. Vandaag, 8 januari 2008, een brief ontvangen met mijn nieuw geopende CE rekeningnummer. Moet nu een (klein) bedrag vanaf mijn tegenrekening storten op de CE top-interest rekening, ter verificatie. In de brief wordt verder vermeld dat mijn pincode over enkele dagen wordt toegezonden.
Ja, maar dat is een ander topic!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:44 schreef Transcendentaal het volgende:
als je dat spaargeld in een goed bedrijf steektr levert het veel meer op.
Inflatiecijfers zijn (net als armoedecijfers) helaas vrij kunstmatig. Zo wordt het inflatiecijfer ook weer gebruikt in veel "inflatievolgende" dingen, zoals accijns, huren, etc. Oftewel "inflatievolgen" zorgt simpelweg weer voor een extra inflatie.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:19 schreef Transcendentaal het volgende:
[..]
ik zou je inflatieberekening dan wel eens willen zien. Onroerend goed is verdrievoudigd in prijs, zo'n 30% van de consumenentenlasten. Zo ook de accijnzen op benzine, alcohol en tabak, alsmede energieheffingen, omzetbelasting, vliegtax, BPM en myriaden andere kostprijsverhigende belastingen.
Ik heb uiteindelijk toch maar besloten om (nog) geen bankrekening bij Argenta te openen. Belangrijkste nadeel vind ik dat er geen betalingen kunnen worden gedaan naar het buitenland. Aangezien wij toch elk jaar naar het buitenland op vakantie gaan, wil ik ook de mogelijkheid hebben om naar het buitenland te kunnen betalen. Helaas... dan maar bij de Rabobank blijven voorlopig.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik wil wel een rekening bij Argenta openen, o.a. omdat ze een gratis bankpas hebben, alle betaalde bankpassen wil ik principieel opzeggen namelijk. Maar die tussenpersonen vind ik lastig, bij verzekeringen ben ik daar ook geen fan van, ik doe liever gewoon direct zaken met de bank zelf (per post).
Forget it, ik ben al weg.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef dyna18 het volgende:
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op T.net.
toprekening (4,0% - minimaal ¤20000, verder geen voorwaarden). En nu zelfs tijdelijk 4,5% voor de toprekening.
Wel een naaier streek dat de postbank zoveel verborgen producten voert. Al moet ik toegeven dat dit laatste product zeker interessant is. Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
Ik ben dus één van die mensen.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef dyna18 het volgende:
Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
Helaas, voor grote banken is dit niets vreemds; onder de toonbank producten. Als je wat kapitaal hebt, altijd vragen wat de bank je kan bieden "omdat je ander weg gaat", dan komen dit soort producten boven tafel.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef dyna18 het volgende:
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op
Wel een naaier streek dat de postbank zoveel verborgen producten voert. Al moet ik toegeven dat dit laatste product zeker interessant is. Blijkbaar zagen ze toch teveel mensen weg lopen naar ATbank, AKbank, etc.
quote:Op zondag 13 januari 2008 07:49 schreef tinny het volgende:
ik denk dat het uiteindelijke spaargeld wat van de grote drie (rabo, abn, postb) naar de kleinere buitenlandse gaat (ATB, CE) een druppel op de gloeiende plaat is voor die grote 3...
Mijn gevoel zegt dat ze zich daar totaal geen zorgen over maken...
Juist van die "verborgen" spaarrekeningen is het vrijwel onmogelijk om informatie/rentetarieven te vinden. En na een tijdje gaat de rente gewoon weer omlaag, net zo lang tot niemand het meer weet...quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:08 schreef dyna18 het volgende:
De postbank heeft er weer een verborgen spaarrekening bij, waar ik net achter kwam via een topic op T.net.
Naast de Kwartaalextrarekening (3,3% - met voorwaarden),
de loyaalrekening (2,8% - minimaal ¤5000, verder geen voorwaarden),
is er nu de toprekening (4,0% - minimaal ¤20000, verder geen voorwaarden). En nu zelfs tijdelijk 4,5% voor de toprekening.
Ik heb inderdaad dezelfde ervaring met een collega, uiteindelijk vond ie het teveel werk.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:58 schreef RemcoDelft het volgende:
RJD ==> Dat klopt helemaal, banken kiezen gaat op "gevoel", en de grote banken profiteren daar van!
www.argenta.nl ?quote:Op zondag 13 januari 2008 12:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het gaat hier eigenlijk alleen om spaarrekeningen maar zijn er ook betere opties voor betaalrekeningen?Ik ruil met liefde mijn huidige rabopas in voor een pas waar je niet of nauwelijks voor hoeft te betalen.
Inderdaad, zoals RemcoDelft al zegt:quote:Op zondag 13 januari 2008 12:21 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Het gaat hier eigenlijk alleen om spaarrekeningen maar zijn er ook betere opties voor betaalrekeningen?Ik ruil met liefde mijn huidige rabopas in voor een pas waar je niet of nauwelijks voor hoeft te betalen.
Dat is toch het voordeel van een internet forum. Wij kunnen honderden reacties lezen inclusief ervaringen. Dat is toch een stuk overtuigender dan 1 collega die met iets nieuws komt.quote:Op zondag 13 januari 2008 10:18 schreef RJD het volgende:
Voor mij hebben de (internet)spaarrekeningen van de grote banken afgedaan...
Ik denk wel dat er naar aanleiding van diverse tv-programma's toch veel mensen wakker geworden zijn en wellicht de overstap hebben gemaakt naar de kleinere banken.
Ik heb het er wel eens met een collega van mij over gehad (ik ben administratief medewerker en zij is hoofd administratie). Toch wil zij niet aan een spaarrekening van een "onbekende" bank, omdat die volgens haar man niet veilig zijn. Als ik dan uitleg dat het tot 20.000 gegarandeerd is en dat het meerdere tot 40.000 voor 90% gegarandeerd is, dan nog willen ze er niet aan. Het is blijkbaar toch een moeilijke stap om over te stappen, maar waarschijnlijk zit dat gewoon tussen de oren en dat krijg je er niet zomaar uit.
Mijn ervaringen met de AK-bank zijn prima, internetbankieren, wel via TAN codes, wat ik wat minder vind. Boekingen worden snel verwerkt, enige reden voor mij om door te zoeken is dat ik bij Akbank nu volgestort zit en niet meer dan het (100%) garantiebedrag bij één bank wil aanhouden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 19:07 schreef RemcoDelft het volgende:
Hoe zijn de ervaringen met AK Bank eigenlijk?
Ik denk dat veel mensen die garantie ook niet 100% vertrouwen.quote:Op zondag 13 januari 2008 10:18 schreef RJD het volgende:
Voor mij hebben de (internet)spaarrekeningen van de grote banken afgedaan...
Ik denk wel dat er naar aanleiding van diverse tv-programma's toch veel mensen wakker geworden zijn en wellicht de overstap hebben gemaakt naar de kleinere banken.
Ik heb het er wel eens met een collega van mij over gehad (ik ben administratief medewerker en zij is hoofd administratie). Toch wil zij niet aan een spaarrekening van een "onbekende" bank, omdat die volgens haar man niet veilig zijn. Als ik dan uitleg dat het tot 20.000 gegarandeerd is en dat het meerdere tot 40.000 voor 90% gegarandeerd is, dan nog willen ze er niet aan. Het is blijkbaar toch een moeilijke stap om over te stappen, maar waarschijnlijk zit dat gewoon tussen de oren en dat krijg je er niet zomaar uit.
Vandaag eindelijk de eerste brief van Credit Europe binnen gekregen. Over enkele dagen volgt de rest, aldus de brief. Ben benieuwd, ik geef ze nog het voordeel van de twijfel.quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:53 schreef McMarco het volgende:
Tussen kerst en oud en nieuwe heb ik ook een rekening aangevraag bij Credit Europe en ATBank. ATBank is al helemaal operationeel, van Credit Europe heb ik ook nog niks gehoord. Lekker traag daar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |