abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55734976
Ook maar een deposito bij Credit Europe Bank aangevraagd
<b><a href="http://www.123caravanhuren.nl" rel="nofollow" target="_blank">123caravanhuren.nl</a></b>
pi_55735570
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasis
Ik blijf maar bij ATB
pi_55738929
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 00:11 schreef DJKoster het volgende:

[..]

Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasis
Ik blijf maar bij ATB
hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.

Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_55740503
De rente bij de AT Bank is bijgeschreven
pi_55740975
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:

[..]

hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.

Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
Dat was gebaseerd op mijn saldo

En inderdaad, het is even die stap te nemen maar dan heb je ook wat
  donderdag 3 januari 2008 @ 11:12:57 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55741406
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
censuur :O
pi_55741536
wat zijn jullie ervaringen met deposito's, met name die van credit europe en dsb?
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_55745305
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zitten
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_55752118
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:19 schreef komrad het volgende:
wat zijn jullie ervaringen met deposito's, met name die van credit europe en dsb?
Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaal
pi_55752389
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens mij klotp je rekensommetje niet. Het verschil is 0,25%, dus 2,5 euro.
Verder: Twee rentedagen levert ong. 0,5% verlies over de totale ontvangen rente en hiermee 0,0025% van de som. Het is gemiereneuk anyhow. Het zet meer zoden aan de dijk minder belasting te betalen.
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
pi_55752411
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:

[..]

Klopt, per bank heb je geloof ik een zekerstelling van 20.000 euro, zie http://bankvergunning.bij.7x.nl/
Van lenen word je arm, maar ja, je leeft maar een keer he.
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:27:42 #212
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_55753940
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Essebes het volgende:

[..]

snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zitten
Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om. Heb het zelf ook dat gevoel maar ondertussen vertrouwde ik zonder nadenken wel de rabo mijn "vermogen" toe terwijl het echt ongelooflijke prutsers zijn.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_55754621
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om. Heb het zelf ook dat gevoel maar ondertussen vertrouwde ik zonder nadenken wel de rabo mijn "vermogen" toe terwijl het echt ongelooflijke prutsers zijn.
klinkt bekend
was wel al bij de Postbank weg richting Spaarbeleg, maar dit jaar dus echt naar deze 'nieuwe' jongens overgestapt.
(Roos Vonk)
pi_55754994
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om.
Ach, Barings bestond ook al een tijdje
pi_55755933
Zijn er hier mensen die gebruik maken van SNS keuzedeposito, 4,5% rente. Voor zover ik kan zien zitten er geen kosten aan zolang je niet tussentijds opneemt. Minimale inleg 5000 euro en minimale looptijd 1 jaar.

Overigens kun je wel kostenloos tussentijds geld opnemen als je een huis koopt danwel dat je partner of jij overlijdt.

Ik zit op dit moment al bij de SNS, dus misschien is dit voor mij wel interessant. Heb mijn spaarrekening bij de RABO, 3,4 %. Iemand ervaring hiermee, ik zie het (nog) niet zitten om bij 'vreemde' banken mijn 'vermogen' te stallen.

Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
  donderdag 3 januari 2008 @ 21:57:37 #216
17709 hollander172
pi_55756378
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:11 schreef Weazer het volgende:

[..]

Ach, Barings bestond ook al een tijdje
Mjah, je snapt wat ik bedoel toch?
pi_55756580
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:06 schreef McMarco het volgende:

[..]

Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaal
tegen 4,5%?

Idee is een deel bij een bank met 1maandelijkse deposito te stallen zodat ik er snel aankan (bv DSB 4,5%) en een deel bij credit europe omdat de rente daar hoger is, maar is die betrouwbaar, that's the question? (5,1% - 1jaar)
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
  donderdag 3 januari 2008 @ 22:06:04 #218
17709 hollander172
pi_55756666
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 21:43 schreef Brammetje het volgende:
behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Dat dus Scheelt mij een paar honderd euro per jaar, gratis en voor niets.
pi_55757208
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:06 schreef hollander172 het volgende:
Dat dus Scheelt mij een paar honderd euro per jaar, gratis en voor niets.
Scheelt mij helaas maar een paar tientjes.

Weet iemand of je bij de SNS keuzedeposito wel af en toe kan inloggen en je centjes in de 'gaten' kunt houden. Dit kan ik niet opmaken uit de website, ik vind het wel handig om af en toe te kijken of het geld nog wel bestaat :-) Ze zijn nu niet open kan dus niet bellen.
pi_55757297
quote:

Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Dat er geen voorwaarden aan zitten, m.a.w. je kunt je centen ALTIJD KOSTELOOS opnemen. En dat is heel wat anders dan een Deposito natuurlijk.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_55757347
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:03 schreef komrad het volgende:

[..]

tegen 4,5%?

Idee is een deel bij een bank met 1maandelijkse deposito te stallen zodat ik er snel aankan (bv DSB 4,5%) en een deel bij credit europe omdat de rente daar hoger is, maar is die betrouwbaar, that's the question? (5,1% - 1jaar)
Ben tot nu toe geen rare dingen tegengekomen. Als je kiest voor 1 maand (tegen 4,5%) wordt hij steeds automatisch verlengd met 1 maand. Als je het op wil zeggen moet je het uiterlijk 1 week (uit m'n hoofd) voor ingang van de nieuwe maand opzeggen, dus als je ineens over je geld wil beschikken kan dat tussen minimaal 1 en max. 5 weken.
Credit Europe heb ik geen ervaring mee. Vond een jaar te lang gezien wat plannen, en 1 maand vast levert net zoveel op als bijv. een half jaar bij DSB. Vandaar m'n keuze.
  donderdag 3 januari 2008 @ 23:01:06 #222
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_55758178
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:25 schreef Brammetje het volgende:

[..]
Weet iemand of je bij de SNS keuzedeposito wel af en toe kan inloggen en je centjes in de 'gaten' kunt houden. Dit kan ik niet opmaken uit de website, ik vind het wel handig om af en toe te kijken of het geld nog wel bestaat :-) Ze zijn nu niet open kan dus niet bellen.
Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...
censuur :O
pi_55758264
quote:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van SNS keuzedeposito, 4,5% rente. Voor zover ik kan zien zitten er geen kosten aan zolang je niet tussentijds opneemt. Minimale inleg 5000 euro en minimale looptijd 1 jaar.

Overigens kun je wel kostenloos tussentijds geld opnemen als je een huis koopt danwel dat je partner of jij overlijdt.

Ik zit op dit moment al bij de SNS, dus misschien is dit voor mij wel interessant. Heb mijn spaarrekening bij de RABO, 3,4 %. Iemand ervaring hiermee, ik zie het (nog) niet zitten om bij 'vreemde' banken mijn 'vermogen' te stallen.

Voorheen had ik alles bij de Rabobank. Inmiddels heb ik daar m'n spaargeld weggehaald en gedumpt bij AT Bank tegen 4,5% rente op de internetspaarrekening. Tot 20.000 euro gegarandeerd door DNB.

Verder heb ik bij SNS Bank een Maxispaarrekening geopend voor het maandelijks sparen tegen 4,25%.
Daarnaast sinds november 2007 een SNS Keuzedeposito, toen nog met een minimale inleg van 500 euro en 4,25% rente. Bij het SNS Keuzedeposito staat je geld en de rente vast voor een door jou gekozen periode. Daar zijn geen kosten aan gebonden, alleen bij vroegtijdige opname. Zodra je het bedrag gestort hebt, krijg je van de SNS Bank een rekeningafschrift met bedrag, rentepercentage, rentebedrag en looptijd.

Maarre... die "vreemde" banken, zoals Credit Europa, AT Bank, AKBank en Argenta, zijn net zo veilig als de bekende Rabobank en SNS Bank.
pi_55771384
Even bij mijn plaatselijke rabobank gevraagd naar wat rente percentage's van termijn deposito's.

Voor bedragen tussen de 20.000 en 100.000 geldt dit:

1 maand: 3,6%.
12 maand: 4,1%/4,2%

Nog een linkje: http://www.independer.nl/thema/depositos/advies.asp
  vrijdag 4 januari 2008 @ 19:34:48 #225
183595 Lente_ninja
They never saw it coming
pi_55778611
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 23:01 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...
Sttt!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')