Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasisquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.quote:Op donderdag 3 januari 2008 00:11 schreef DJKoster het volgende:
[..]
Oei, toch 12,5 euro meer op jaarbasis![]()
Ik blijf maar bij ATB![]()
Dat was gebaseerd op mijn saldoquote:Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:
[..]
hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.![]()
Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:27 schreef Essebes het volgende:
De rente op de AK bank is per 27 december 2007 omhooggegaan van 4,3% naar 4,55%
Is nu dus hoger dan op de ATB bank.
snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zittenquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaalquote:Op donderdag 3 januari 2008 11:19 schreef komrad het volgende:
wat zijn jullie ervaringen met deposito's, met name die van credit europe en dsb?
Volgens mij klotp je rekensommetje niet. Het verschil is 0,25%, dus 2,5 euro.quote:Op donderdag 3 januari 2008 11:12 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Let wel dat die 0,05% verschil totaal GEEN reden is om over te stappen! Bij overstappen ben je al gauw een paar "rentedagen" kwijt. En dat verdien je niet snel terug met die schamele 5 honderste procent meer rente. Let wel: 1000 euro geeft zo 50 cent meer rente per jaar...
Klopt, per bank heb je geloof ik een zekerstelling van 20.000 euro, zie http://bankvergunning.bij.7x.nl/quote:Op donderdag 3 januari 2008 07:08 schreef Essebes het volgende:
[..]
hoe weet jij nou wat voor saldo ik heb? Maar goed, ik heb zowel AK bank als ATB bank, dus voro mij maakt het niks uit.![]()
Grote les uit 2007 is voor mij in iedergeval geweest dat je voor dit soort dingen dus niet bij je normale bank moet zijn. En een onbekende naam deed wel even mijn wenkbrouwen fronsen, maar de zekerheden zijn gelijk aan die bij ' normale' banken, dus je hebt (figuurlijk gesproken) niks te verliezen
Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om.quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:18 schreef Essebes het volgende:
[..]
snap ik, maar aangezien ik bij een bank de 20.000 garantiegrens niet wil overschrijden is het (voor mij) erg plezierig dat er nu twee banken op 4,5 of 4,55 zitten
klinkt bekendquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om.Heb het zelf ook dat gevoel maar ondertussen vertrouwde ik zonder nadenken wel de rabo mijn "vermogen" toe terwijl het echt ongelooflijke prutsers zijn.
Ach, Barings bestond ook al een tijdjequote:Op donderdag 3 januari 2008 20:27 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Eigenlijk raar want deze banken bestaan toch al een tijdje en vallen echt niet zomaar om.![]()
Mjah, je snapt wat ik bedoel toch?quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:11 schreef Weazer het volgende:
[..]
Ach, Barings bestond ook al een tijdje
tegen 4,5%?quote:Op donderdag 3 januari 2008 19:06 schreef McMarco het volgende:
[..]
Van DSB goed. Wat wil je er van weten? Aanvragen ging prima, heb een looptijd van 1 maand en krijg de rente maandelijks uitgekeerd. Iedere maand krijg je een overzicht per post, maar dat is iedere maand hetzelfde verhaal
Dat dusquote:Op donderdag 3 januari 2008 21:43 schreef Brammetje het volgende:
behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Scheelt mij helaas maar een paar tientjes.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:06 schreef hollander172 het volgende:
Dat dusScheelt mij een paar honderd euro per jaar, gratis en voor niets.
Dat er geen voorwaarden aan zitten, m.a.w. je kunt je centen ALTIJD KOSTELOOS opnemen. En dat is heel wat anders dan een Deposito natuurlijk.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:43 schreef Brammetje het volgende:
Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Ben tot nu toe geen rare dingen tegengekomen. Als je kiest voor 1 maand (tegen 4,5%) wordt hij steeds automatisch verlengd met 1 maand. Als je het op wil zeggen moet je het uiterlijk 1 week (uit m'n hoofd) voor ingang van de nieuwe maand opzeggen, dus als je ineens over je geld wil beschikken kan dat tussen minimaal 1 en max. 5 weken.quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:03 schreef komrad het volgende:
[..]
tegen 4,5%?
Idee is een deel bij een bank met 1maandelijkse deposito te stallen zodat ik er snel aankan (bv DSB 4,5%) en een deel bij credit europe omdat de rente daar hoger is, maar is die betrouwbaar, that's the question? (5,1% - 1jaar)
Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...quote:Op donderdag 3 januari 2008 22:25 schreef Brammetje het volgende:
[..]
Weet iemand of je bij de SNS keuzedeposito wel af en toe kan inloggen en je centjes in de 'gaten' kunt houden. Dit kan ik niet opmaken uit de website, ik vind het wel handig om af en toe te kijken of het geld nog wel bestaat :-) Ze zijn nu niet open kan dus niet bellen.
Voorheen had ik alles bij de Rabobank. Inmiddels heb ik daar m'n spaargeld weggehaald en gedumpt bij AT Bank tegen 4,5% rente op de internetspaarrekening. Tot 20.000 euro gegarandeerd door DNB.quote:Op donderdag 3 januari 2008 21:43 schreef Brammetje het volgende:
Zijn er hier mensen die gebruik maken van SNS keuzedeposito, 4,5% rente. Voor zover ik kan zien zitten er geen kosten aan zolang je niet tussentijds opneemt. Minimale inleg 5000 euro en minimale looptijd 1 jaar.
Overigens kun je wel kostenloos tussentijds geld opnemen als je een huis koopt danwel dat je partner of jij overlijdt.
Ik zit op dit moment al bij de SNS, dus misschien is dit voor mij wel interessant. Heb mijn spaarrekening bij de RABO, 3,4 %. Iemand ervaring hiermee, ik zie het (nog) niet zitten om bij 'vreemde' banken mijn 'vermogen' te stallen.
Wat zijn de voordelen van die buitenlandse banken, behalve dat zij misschien 4,55% rekenen.
Sttt!!!quote:Op donderdag 3 januari 2008 23:01 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Denk je nu serieus dat dit helpt? Of dat de bank ook daadwerkelijk jouw saldo op een stapeltje klaar heeft liggen? Of dat dat geld uberhaupt ook maar bestaat in papieren vorm? Laat staan in goud vorm? Nee, dat geld bestaat niet! En hoe langer je er over nadenkt, hoe minder je begrijpt dat zoveel mensen zoveel waarde aan iets hechten..... Zolang iedereen dat maar blijft doen, gaat het ook wel goed, maar zodra dat ophoudt, is World Online een vergeten bubble...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |