1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | Credit Europe Top-Interest 4,50% Wekelijks papieren afschriften YKB Euro-Plus Spaarrekening 4,43%* AK Internet Spaarrekening 4,30% AK Spaarrekening 4,25% TEB Ster Spaarrekening 4,25% GarantiBank Gouden internet Rekening 4,10% Argenta internet spaarrekening 4,00% DHB Bank Save online 4,00% Gouden Klaver Rekening 4,00% Hyoptheker Solide Koers Internetbankieren 4,00% ASN Jeugdsparen 4,00% DSB Bank Internetsparen 3,80% |
1 2 3 4 5 6 | AEGON Bank Spaarcomfort 4,25% 50 tot 250 euro per maand sparen ASN Bank ideaalsparen 4,25% 50 tot 250 euro per maand sparen OHRA Maand Spaarrekening 4,25%*** 25 tot 250 euro per maand sparen REAAL LoyaalSparen 4,25% 50 tot 250 euro per maand sparen Regio Bank SnelSparen 4,25% 50 tot 250 euro per maand sparen |
1 2 3 4 | DSB Bank Vaste Termijn Deposito 4,50% 1 maand - 10 jaar SNS Keuzedeposito 4,35% 5-10 jaar SNS Keuzedeposito 4,25% 1-4 jaar |
1 2 3 4 5 | ASN Bank optimaalplusrekening 4,00% 1% opnamekosten OHRA Extra Spaarrekening 4,00% 2% opnamekosten DSB Bank Internetsparen Extra 4,00% Minimum saldo 25000 euro Regio Bank Spaarplus 3,75% 1% opnamekosten |
1 2 3 4 5 | ING Eurospaarrekening 0,50% Minimumsaldo ¤5000,-; bonusrente 1,30% over het minimumsaldo dat gedurende het hele kalenderjaar op de rekening staat Postbank Kapitaalrekening 1,00% Tot ¤11250, daarboven 0,10% meer ASN Sparen 1,25% Triodos Bank Spaar Vrij Rekening 1,75% |
Tnx, aangepast (3,8% volgens http://www.dsbbank.nl/sparen/internetsparen/).quote:Op donderdag 22 november 2007 13:00 schreef HarryP het volgende:
Op de DSB Internetspaarrekening krijg je nu 3.765% rente.
The same herequote:Op donderdag 22 november 2007 12:12 schreef DIGGER het volgende:
Ben tot op heden zeer tevreden over de bovenste 2
tevens TVP voor nieuwe ontwikkelingen
Je woont in aalsmeer?quote:Op donderdag 22 november 2007 20:49 schreef the_undertaker het volgende:
Iemand die zich onlangs nog heeft aangemeld bij Credit Europe? Ik wacht al 2 weken op gegevens nadat ik de aanvraag op de post heb gedaan
Misschien eens bellen om te vragen hoe de zaken ervoor staan? Wil ook nog wel eens helpen.quote:Op donderdag 22 november 2007 20:49 schreef the_undertaker het volgende:
Iemand die zich onlangs nog heeft aangemeld bij Credit Europe? Ik wacht al 2 weken op gegevens nadat ik de aanvraag op de post heb gedaan
Ja had ik geprobeerd, maar na 2x 10 mins in de wacht vond ik het welletjes. Op mail ook geen antwoord. Wellicht eens kijken naar ATBank.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:27 schreef RJD het volgende:
[..]
Misschien eens bellen om te vragen hoe de zaken ervoor staan? Wil ook nog wel eens helpen.
Die waren destijds bij mij - voor de massale aandacht - duidelijk sneller.quote:Op donderdag 22 november 2007 21:31 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Ja had ik geprobeerd, maar na 2x 10 mins in de wacht vond ik het welletjes. Op mail ook geen antwoord. Wellicht eens kijken naar ATBank.
Ik denk zoals het daar staat? Je kan alleen geld erop storten via een voorafgegeven rekening. Met de rekening zelf kan je niks mee, alleen sparen. Geld verzenden kan ook niet, alleen naar je tegenrekening.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:43 schreef Slasher het volgende:
Wat word hier mee bedoeld uit de OP
[..]
Je stort op een gezamenlijke rekening waar al het geld van alle klanten op gestort wordt. Wat best fishy klinkt, trouwens.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:43 schreef Slasher het volgende:
Wat word hier mee bedoeld uit de OP
Je stort inderdaad naar een gezamelijke rekening, maar bij deze storting moet je een persoonlijk kenmerk meesturen die AT Bank voor je heeft vastgesteld (deze is gebasseerd op je rekeningnummer van de AT Bank). Dit persoonlijk kenmerk moet samen met je tegenrekeningnummer telkens hetzelde zijn anders wordt je overschrijving teruggeschreven. Uiteindelijk komt gewoon duidelijk te zien onder je eigen rekeningnummern van de AT Bank, wat je saldo is en het storten op de gezamelijke rekening heeft geen invloed op de veiligheid van je geld.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Je stort op een gezamenlijke rekening waar al het geld van alle klanten op gestort wordt. Wat best fishy klinkt, trouwens.
Argenta Bank geeft 4,0% op de internetspaarrekening en heeft een betaalrekening waar je ook nog eens 0,5% op krijgt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:33 schreef mvc het volgende:
Is er ook een bank die 4,* % rente over het spaargeld geeft en betaalrekeningen heeft ?
Ziet er interessant uit, iemand ervaringen met deze bank m.n. met het internetbankieren gedeelte ?quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:38 schreef RJD het volgende:
[..]
Argenta Bank geeft 4,0% op de internetspaarrekening en heeft een betaalrekening waar je ook nog eens 0,5% op krijgt.
www.argenta.nl
Wat onhandig, juist omdat er ook geen "huidige datum" in de grafiek vermeld staat. Maar nu staat de recente ook weer in de OP, tnx!quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:17 schreef SeLang het volgende:
De yield curve in de openingspost is verouderd. Het plaatje wordt (helaas) niet automatisch updated.
Hier die van vandaag:
[ afbeelding ]
Heb er alleen m'n hypotheek lopen, maar qua service daarin vind ik ze prima.quote:Op vrijdag 23 november 2007 13:09 schreef mvc het volgende:
[..]
Ziet er interessant uit, iemand ervaringen met deze bank m.n. met het internetbankieren gedeelte ?
Als de omschrijving niet klopt, dan wordt het teruggestort. Dat is niet hopen dat het goed gaat, dat is zorgen dat je de correcte omschrijving invult.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:50 schreef tinny het volgende:
Net maar eens ATB account aangevraagd...
maar lee sik nu goed dat het als volgt werkt.
Ik moet geld overstorten van mijn vaste tegenrekening nara een 'algemeen' ATB nummer en dan maar hopen dat het door de omschrijvingen die ik mee geef het op de goede manier geregistreerd wordt bij ATB?
Bij een normale overschrijving wordt het vaak niet gecontroleerd.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij je normale overschrijving werkt het hetzelfde. Als het rekeningnummer niet klopt met de naam, wordt het teruggestort. In feite kun je daarbij dezelfde vraag stellen, "dus ik schrijf er een nummer op, en dan hopen dat het goed verwerkt wordt?"
Giro-naar-giro (in ieder geval online) wordt de naam meteen goed gezet, wellicht dat dat binnen banken ook is, maar tussen banken en bank/giro wordt er niet naar gekeken.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij je normale overschrijving werkt het hetzelfde. Als het rekeningnummer niet klopt met de naam, wordt het teruggestort. In feite kun je daarbij dezelfde vraag stellen, "dus ik schrijf er een nummer op, en dan hopen dat het goed verwerkt wordt?"
Probeer maar eens een fout rekeningnummer (ik heb me wel eens verschreven, en dan wordt de opdracht niet verwerkt).quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:19 schreef zzzzzzz het volgende:
[..]
Bij een normale overschrijving wordt het vaak niet gecontroleerd.
Als het nummer niet bestaat...quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:29 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Probeer maar eens een fout rekeningnummer (ik heb me wel eens verschreven, en dan wordt de opdracht niet verwerkt).
Grappig, nooit geweten!quote:Op dinsdag 27 november 2007 21:33 schreef Helly het volgende:
Je moet je wel heel erg verschrijven om er een ander bestaand nummer van te maken:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Elfproef
Even lang als bij andere banken; de volgende werkdag staat het dus op je rekeningquote:Op donderdag 29 november 2007 09:49 schreef tinny het volgende:
Ik vind 5% om je geld 24 maanden vast te zetten wel heel erg weinig (in verhouding met 4,5% zonder die voorwaarde)
Wat ik me verder nog afvroeg was hoe lang een overboeking duurt bij de ATB...
Van sparen wordt je NIET rijk.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:53 schreef portable het volgende:
Ik zou dit topic meer een wending willen geven in, "hoe we "rijk" kunnen worden". Allemaal "geldzaken" tips in een topic.
Van werken ook niet...quote:Op donderdag 29 november 2007 16:09 schreef the_undertaker het volgende:
[..]
Van sparen wordt je NIET rijk.
Je kan die 24 maanden ook als een voordeel zien i.p.v. een nadeel: de rente zakt ook niet namelijkquote:Op donderdag 29 november 2007 09:49 schreef tinny het volgende:
Ik vind 5% om je geld 24 maanden vast te zetten wel heel erg weinig (in verhouding met 4,5% zonder die voorwaarde)
lijkt me ook voor particulieren gelden, ik neem aan dat de rentepercentages dan hetzelfde zijn. Wel grappig trouwens dat de fiscus voor in- en uitgaande rente hetzelfde percentage aanhoudt! Alleen moet je voor die 1.2% (of 2.4% als je de bespaarde vermogensrendementsheffing meetelt) wel een te hoge aangifte invullen, en die later terugvragen. Oftewel: 10.000 euro te veel betalen aan de fiscus ==> 240 euro extra rente!quote:Het verschil wordt nog groter als de vermogenscomponent wordt meegerekend. Te veel betaalde belasting valt niet onder de vermogensbelasting. Besparing: 1,2 procent. Op jaarbasis levert dat dus een rendement van 6,6 procent op.
Dit is niet waar. ik heb vorige week eens als test een geldbedrag overgemaakt naar mijn vriendin maar met een hele ander naam erop, en die is gewoon op de rekening van mijn vriendin aangekomen.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij je normale overschrijving werkt het hetzelfde. Als het rekeningnummer niet klopt met de naam, wordt het teruggestort.
Klopt, banken onderling doen geen naam/nummer controle. Alleen de Postbank doet dat (nog).quote:Op donderdag 29 november 2007 16:33 schreef djayzz het volgende:
[..]
Dit is niet waar. ik heb vorige week eens als test een geldbedrag overgemaakt naar mijn vriendin maar met een hele ander naam erop, en die is gewoon op de rekening van mijn vriendin aangekomen.
Damn, dat is echt een goede tip.quote:Op donderdag 29 november 2007 10:42 schreef portable het volgende:
weet iemand hoe dit werkt? Het gaat over "sparen bij de belastingdienst".
http://www.depers.nl/econ(...)rde-spaargeheim.html
quote:Op donderdag 29 november 2007 22:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Damn, dat is echt een goede tip.
Gewoon even je een 0 verschrijven en 10x zoveel overmaken.... 6 maanden later... kassa
10% per jaar over die 6 of 9 jaar?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:40 schreef RJD het volgende:
Ik las vanochtend in de Telegraaf dat de DSB Bank vanaf volgende week de Zilvervlootrekening weer nieuw leven inblaast. Ze hebben de naam ook gelijk gedeponeerd als merknaam. Aan het eind van de looptijd (6 of 9 jaar) wordt een rente uitgekeerd van 10%.
Oorspronkelijk was de Zilvervloot een rekening met rentepremie van de overheid! Beetje raar dat ze dat nu als merknaam deponeren...quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:40 schreef RJD het volgende:
Ik las vanochtend in de Telegraaf dat de DSB Bank vanaf volgende week de Zilvervlootrekening weer nieuw leven inblaast. Ze hebben de naam ook gelijk gedeponeerd als merknaam. Aan het eind van de looptijd (6 of 9 jaar) wordt een rente uitgekeerd van 10%.
Zelfde principe als de zilvervlootrekening destijds bij de Postbank. Geen idee hoe die regeling was. In ieder geval kon ik het niet uit het artikel opmaken, maar 10% per jaar lijkt mij wel erg hoog.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:03 schreef Arcee het volgende:
10% per jaar of eenmalig over het eindbedrag?
9 jaar lang 3.5% rente met daar overheen 10% na eindelooptijd komt neer op 4.6% rente per jaar zonder rente aan einde looptijd. Dan kun je dus beter een deposito van meer dan 4.6% openen of een rekening zonder voorwaarden. Die 3.5% is nog variabel ook. Kortom, die 10% eindelooptijd is door die 3.5% per jaar niet zo heel interessant.quote:Op maandag 3 december 2007 13:25 schreef RJD het volgende:
Daar is ie dan:
http://www.dsbbank.nl/sparen/zilvervloot/
Die 10% einde looptijd zorgt er voor dat je niet meer wil uitstappen als ze langzaam de rente verlagen ...quote:Op maandag 3 december 2007 21:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
9 jaar lang 3.5% rente met daar overheen 10% na eindelooptijd komt neer op 4.6% rente per jaar zonder rente aan einde looptijd. Dan kun je dus beter een deposito van meer dan 4.6% openen of een rekening zonder voorwaarden. Die 3.5% is nog variabel ook. Kortom, die 10% eindelooptijd is door die 3.5% per jaar niet zo heel interessant.
Staat gewoon op de site hoor: link naar PDFquote:Op vrijdag 7 december 2007 10:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat kan je krijgen bij de rabobank op 5 jaar vast?
Ik heb nu 4,3% voor een jaar vast.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:51 schreef MarBu het volgende:
[..]
Staat gewoon op de site hoor: link naar PDF
Dus: met spaardeposito 3,85%, met spaar vast rekening tot 4000 euro 3,6%, vanaf 4000 euro 4,1%
Waarom kies je niet voor ATB/Credit Europe Bank, daar heb je 4.5% en je kunt het op elk gewenst moment het bedrag er afschrijven.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb nu 4,3% voor een jaar vast.
Misschien dat ik over een tijdje toch maar eens ga kijken om het 3 'a 5 jaar vast te zetten, verwacht het geld toch niet nodig te hebben.
Klopt, het is een Belgisch bedrijf en het valt dus onder de Belgische regelgeving.quote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Lassekjus het volgende:
Ik las net dat argenta niet aangesloten is bij de nederlandse bank.
Dit betekent dus ook dat het niet onder de NL 20.000 euro garantie valt?
Argenta staat op mijn verlanglijstje vanwege de gratis bankpas e.d. Iets wat Nederlandse banken niet meer doen.quote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Lassekjus het volgende:
Ik las net dat argenta niet aangesloten is bij de nederlandse bank.
Dit betekent dus ook dat het niet onder de NL 20.000 euro garantie valt?
Nee hoor, gewoon elk jaar, net zoals een spaarrekening.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
nog een keer?
na 5 jaar krijg je over het totale bedrag 5.25 % erbij?????
Volgens de site van de belastingdienst kan je dit wel een grove boete opleveren: http://www.belastingdiens(...)_en_afdragen-14.htmlquote:Op donderdag 29 november 2007 22:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Damn, dat is echt een goede tip.
Gewoon even je een 0 verschrijven en 10x zoveel overmaken.... 6 maanden later... kassa
Dat zal wel loslopen. Ik citeer:quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:29 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Volgens de site van de belastingdienst kan je dit wel een grove boete opleveren: http://www.belastingdiens(...)_en_afdragen-14.html
Natuurlijk gaat die pagina uit van een te lage aangifte, maar feit blijft dat je opzettelijk een onjuiste aangifte doet.
Wat ik zelf wel doe is opzettelijk geen loonheffingskorting toepassen, het bedrag wat je dan teveel betaald krijg je het jaar daarna terug met een mooie rente.
Er is geen sprake van een niet-aangegeven en niet-betaald bedrag, dus er wordt geen boete geheven. Of een negatieve boetequote:Bij opzet of grove schuld kan een boete worden opgelegd tot maximaal 100% van het niet-aangegeven en niet-betaalde bedrag
Het heffingvrij vermogen voor 2007 is ¤ 20.014. Dit wordt op 2 data gemeten, 1 januari en 31 december.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:09 schreef fr0x het volgende:
Sinds kort zit ik boven het maximale wat je mag sparen zonder dat je daar vermogens belasting over moet betalen. Hoe moet ik dit aangeven bij de belastingdienst? Hoe komen hen erachter dat ik daarboven zit? Ik ben hier niet echt bekent mee namelijk..
Het is volgens mij 1% van het bedrag wat boven het maximale bedrag zit toch?
grt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |