Ik heb nu 4,3% voor een jaar vast.quote:Op vrijdag 7 december 2007 11:51 schreef MarBu het volgende:
[..]
Staat gewoon op de site hoor: link naar PDF
Dus: met spaardeposito 3,85%, met spaar vast rekening tot 4000 euro 3,6%, vanaf 4000 euro 4,1%
Waarom kies je niet voor ATB/Credit Europe Bank, daar heb je 4.5% en je kunt het op elk gewenst moment het bedrag er afschrijven.quote:Op vrijdag 7 december 2007 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Ik heb nu 4,3% voor een jaar vast.
Misschien dat ik over een tijdje toch maar eens ga kijken om het 3 'a 5 jaar vast te zetten, verwacht het geld toch niet nodig te hebben.
Klopt, het is een Belgisch bedrijf en het valt dus onder de Belgische regelgeving.quote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Lassekjus het volgende:
Ik las net dat argenta niet aangesloten is bij de nederlandse bank.
Dit betekent dus ook dat het niet onder de NL 20.000 euro garantie valt?
Argenta staat op mijn verlanglijstje vanwege de gratis bankpas e.d. Iets wat Nederlandse banken niet meer doen.quote:Op zondag 9 december 2007 21:50 schreef Lassekjus het volgende:
Ik las net dat argenta niet aangesloten is bij de nederlandse bank.
Dit betekent dus ook dat het niet onder de NL 20.000 euro garantie valt?
Nee hoor, gewoon elk jaar, net zoals een spaarrekening.quote:Op dinsdag 11 december 2007 14:36 schreef Lassekjus het volgende:
nog een keer?
na 5 jaar krijg je over het totale bedrag 5.25 % erbij?????
Volgens de site van de belastingdienst kan je dit wel een grove boete opleveren: http://www.belastingdiens(...)_en_afdragen-14.htmlquote:Op donderdag 29 november 2007 22:41 schreef dyna18 het volgende:
[..]
Damn, dat is echt een goede tip.
Gewoon even je een 0 verschrijven en 10x zoveel overmaken.... 6 maanden later... kassa
Dat zal wel loslopen. Ik citeer:quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:29 schreef RIVDSL het volgende:
[..]
Volgens de site van de belastingdienst kan je dit wel een grove boete opleveren: http://www.belastingdiens(...)_en_afdragen-14.html
Natuurlijk gaat die pagina uit van een te lage aangifte, maar feit blijft dat je opzettelijk een onjuiste aangifte doet.
Wat ik zelf wel doe is opzettelijk geen loonheffingskorting toepassen, het bedrag wat je dan teveel betaald krijg je het jaar daarna terug met een mooie rente.
Er is geen sprake van een niet-aangegeven en niet-betaald bedrag, dus er wordt geen boete geheven. Of een negatieve boetequote:Bij opzet of grove schuld kan een boete worden opgelegd tot maximaal 100% van het niet-aangegeven en niet-betaalde bedrag
Het heffingvrij vermogen voor 2007 is ¤ 20.014. Dit wordt op 2 data gemeten, 1 januari en 31 december.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:09 schreef fr0x het volgende:
Sinds kort zit ik boven het maximale wat je mag sparen zonder dat je daar vermogens belasting over moet betalen. Hoe moet ik dit aangeven bij de belastingdienst? Hoe komen hen erachter dat ik daarboven zit? Ik ben hier niet echt bekent mee namelijk..
Het is volgens mij 1% van het bedrag wat boven het maximale bedrag zit toch?
grt
Van die uitgespaarde 1,2% kan ik heel aardig appartement huren in Belgie.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die van wit geld, zwart geld maken voor 1,2%
Luxemburg heeft (dankzij de EU) tegenwoordig toch "bronbelasting" o.i.d.? M.a.w.: je blijft anoniem voor de fiscus, maar er gaat wel een deel belasting af?quote:Op woensdag 12 december 2007 15:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dan moet je of
1: Meer uitgeven
2: Slikken en 20 euro per jaar meer betalen
3: Of naar Luxemburg rijden
Geld onderbrengen in het buitenland is niet voor de korte termijn meestal...quote:Op woensdag 12 december 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die principieel tegen onrechtvaardige belastingen zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 20:26 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Op spaarrekeningen houdt Luxemburg inderdaad bronheffing in dus je bespaart niks. Bovendien hebben de banken daar meestal ook niet de hoogste rentes. Het wordt anders als je aandelen hebt. Daarop wordt niks ingehouden maar je ontwijkt wel de vermogensbelasting.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:19 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Luxemburg heeft (dankzij de EU) tegenwoordig toch "bronbelasting" o.i.d.? M.a.w.: je blijft anoniem voor de fiscus, maar er gaat wel een deel belasting af?
Het is ook een principekwestie inderdaadquote:Op woensdag 12 december 2007 21:24 schreef Arcee het volgende:
[..]
Mensen die principieel tegen onrechtigwaardige belastingen zijn.
Appels en perenquote:Op woensdag 12 december 2007 21:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Van die uitgespaarde 1,2% kan ik heel aardig appartement huren in Belgie.
Klopt, de UK is ook een kutland.quote:Op woensdag 12 december 2007 21:46 schreef Emu het volgende:
Met andere woorden, het loont niet om in de UK enig spaargeld te hebben dan, je moet al een heel hoge rente hebben om na die belasting meer over te houden dan inflatie dan :|
Wat is er nieuw aan uitgezogen worden door de overheid?quote:Op woensdag 12 december 2007 21:46 schreef Emu het volgende:
Met andere woorden, het loont niet om in de UK enig spaargeld te hebben dan, je moet al een heel hoge rente hebben om na die belasting meer over te houden dan inflatie dan :|
Ik ook maar ik ga het jullie ook niet vertellenquote:Op woensdag 12 december 2007 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet wel een manier om onder die 1,2% uit te komen maar die ga ik hier niet neerzetten
4.5% toch zeker, zie dit topic.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:05 schreef SeLang het volgende:
Klopt, de UK is ook een kutland.
Al krijg je wel ~6% op de bank. Min 40% belasting = 3.6% over. Min inflatie (~3%) is bijna niks over.
In NL krijg je ook maar ~4% dus met inflatie (~3%) en vermogensbelasting (1,2%) kom je negatief uit.
Fok!-ers zijn tegenwoordig goed op de hoogte waar je de beste rente kunt halen maar de meerderheid van het geld in NL staat gewoon op rekeningen die minder dan 3,5% geven.quote:Op woensdag 12 december 2007 22:32 schreef Arcee het volgende:
[..]
4.5% toch zeker, zie dit topic.
En inflatie zit toch eerder rond de 2%, dacht ik?
Kom je echt niet negatief uit.
Jah ik ook.. Gewoon geen belastingaangiftes invullen en hopen dat ze jou vergeten haha...quote:Op woensdag 12 december 2007 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ik weet wel een manier om onder die 1,2% uit te komen maar die ga ik hier niet neerzetten
Gewoon voor je houden dan.quote:Op donderdag 13 december 2007 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon legaal
Vertel het dan!quote:Op donderdag 13 december 2007 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon legaal
Echt bijster interessant is je bijdrage niet...quote:Op donderdag 13 december 2007 19:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Topic lezen
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat is alleen voor mensen die niet slim genoeg zijn om er aan onder uit te komen en/of economisch zijn gebonden aan een land
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:16 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Weet je toch niet
quote:Op donderdag 13 december 2007 16:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, gewoon legaal
Zeg het danquote:Op donderdag 13 december 2007 20:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Jij vindt het interessant genoeg om op te reageren in elk geval
Ik had hem binnen een werkweek. Anders bel je ze even op?quote:Op woensdag 19 december 2007 23:19 schreef DJKoster het volgende:
Hoe lang duurt het voordat je je wachtwoord per post krijgt? (bij ATB Internet Sparen)
1,5 week vind ik wat lang..
Dan weet ik dus genoeg.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef Enrico82 het volgende:
Ik wacht al 1,5 maand op European Credit Bank tot ze de gegevens van mijn geopende rekening sturen. Heb niet het idee dat ik het nog ga meemaken
Vreemd, ik heb alles binnen 2 weken kunnen regelen, van eerste contact tot daadwerkelijke activering van het rekeningnummer + bijbehorende pincode.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef Enrico82 het volgende:
Ik wacht al 1,5 maand op European Credit Bank tot ze de gegevens van mijn geopende rekening sturen. Heb niet het idee dat ik het nog ga meemaken
Ik kreeg van de week na 5 (!) weken een bericht van ze. Of ik nog even een kopie van een bankafschrift wil sturen. Zit ondertussen al lang en al breed bij de ATBank. Laat maar hangen dus die tent.quote:Op vrijdag 21 december 2007 16:04 schreef Enrico82 het volgende:
Die 5,4% krijg je niet op een rekening zonder voorwaarden. Het is een deposito waarbij het rentepercentage en je geld voor 5 jaar vast staan.quote:Op zaterdag 22 december 2007 21:26 schreef Arcee het volgende:
Maar zo'n 5.40% is toch wel interessant, ook als je een rekening zonder voorwaarden wilt? Veel hoger zal het toch niet worden (denk je dan).
Ja, dat weet ik.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:16 schreef RJD het volgende:
Die 5,4% krijg je niet op een rekening zonder voorwaarden. Het is een deposito waarbij het rentepercentage en je geld voor 5 jaar vast staan.
Dit is een grapje hoop ik?quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:41 schreef mvc het volgende:
Zou de rente hoger zijn dan de 5.4% bij de European Credit Bank ?
Ik gok dat het veel lager is.quote:Op zaterdag 22 december 2007 22:41 schreef mvc het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe hoog de rente bij de Rabobank is als ik daar een Deposito voor 5 jaar open en ongeveer 25.000 inleg ? Op hun website staan geen rentepercentages. Zou de rente hoger zijn dan de 5.4% bij de European Credit Bank ?
Maar hoe verstandig is het om bij zo'n onbekende bank meer dan 20.000 euro aan spaargeld weg te zetten ?quote:Op zondag 23 december 2007 09:31 schreef RJD het volgende:Het weegt echt niet op tegen de rentes van de "onbekende" banken. Eigenlijk is het een lachertje...![]()
In dat geval wordt aangeraden om maar 20.000e op de rekening te zetten. Is er misschien niets anders waar ik wel mijn volledige kapitaal kan inleggen en zonder risico toch een leuke rente kan krijgen ?quote:Op zondag 23 december 2007 20:19 schreef Arcee het volgende:
Als ze onder de bankgarantie vallen wel, ja. Toch?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |