abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54775918
Dat is de grote vraag maar ik denk zoals de situatie nu is dat er geen recessie komt

De FED verwacht een groei van 1,5%-2% in 2008
Suprime gaat veel geld kosten maar dat blijft vooral beperkt tot de banken en die kunnen wel wat klappen hebben
Inflatie blijft redelijk stabiel
Consumentenvertrouwen blijft hoog
Geen massa ontslagen
Mensen blijven geld uitgeven.

Ik verwacht wel dat er een met name in het 2e en 3e kwartaal van 2008 wat klappen gaan vallen maar voor een recessie moet er nog heel wat gebeuren

Wat zijn de andere meningen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 november 2007 @ 07:34:47 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54776017
Ik denk dat ze alles uit de kast gaan trekken om een recessie te voorkomen.
pi_54776023
Prima toch, dat zou inderdaad het doel moeten zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 november 2007 @ 07:39:16 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54776031
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima toch, dat zou inderdaad het doel moeten zijn
Ja, maar ook van die maatregelen waarvan je denkt van "dat slaat absoluut nergens op". Zoals miljarden in Irak blijven pompen en het geld uit de sociale voorzieningen ed wegtrekken. Ik denk dus dat ze het vooral op 'uiterlijk' gaan gooien. Het gaat nog goed hoor, heus!

Als de dollar echt wegzakt weet ik eigenlijk niet wat ze gaan doen
pi_54776197
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'. Ach, dat komt vast voort uit de typisch Nederlandse maaiveldcultuur: men kan het niet hebben dat anderen niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.

Er is helemaal geen recessie, en die komt er waarschijnlijk ook niet. De cijfers zijn nog prima, zowel van de werkloosheid, het consumentenvertrouwen en de economische groei.

De dollarkoers maakt voorsalnog geen worst uit - toen die 180 graden omgekeerd was, schreeuwden de Amerikanen toch ook niet dat de EU in een recessie zat, dat het zo slecht ging? Laat staan dat ze zichzelf bijkans bevredigden bij de gedachte dat de EU op z'n bek zou gaan...

Trouwens: lagere dollar = meer export = beter voor de economie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54776262
Een recessie is meestal een self-fulfilling-prophecy... Als genoeg mensen het roepen, komt-ie er wel. Tenminste: als mensen in het land zelf het roepen! En dat is vooralsnog niet het geval.
censuur :O
pi_54776285
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:08 schreef StefanP het volgende:
en stukken meer vrijheid hebben.
.
-
pi_54776289
quote:
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'. Ach, dat komt vast voort uit de typisch Nederlandse maaiveldcultuur: men kan het niet hebben dat anderen niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.

Er is helemaal geen recessie, en die komt er waarschijnlijk ook niet. De cijfers zijn nog prima, zowel van de werkloosheid, het consumentenvertrouwen en de economische groei.

De dollarkoers maakt voorsalnog geen worst uit - toen die 180 graden omgekeerd was, schreeuwden de Amerikanen toch ook niet dat de EU in een recessie zat, dat het zo slecht ging? Laat staan dat ze zichzelf bijkans bevredigden bij de gedachte dat de EU op z'n bek zou gaan...

Kan je niet gewoon niet reageren?
pi_54776311
quote:
Van China, bedoel je?
pi_54776326
quote:
Alles wat Amerikanen exporteren komt toch uit China?

Edit: damn, Chancard was me net voor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 22 november 2007 @ 09:05:18 #11
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54776652
Als in Amerika een recessie komt zijn we hier ook genaaid hoor..

Als er daar recessie plaatsvindt, zal deze langzaam ook richting Europa komen, de Europese economie kan nog wel een tijdje op eigen benen staan, maar zal dan ook inzakken..
Waarom zou anders de ECB 300 miljard extra in economie hebben gepompt?
pi_54776803
Om een creditcrunch te voorkomen.

Maar zolang Oost Europa nog niet opgebouwd is en Rusland en China gewoon door gaan zal het qua de recessie in Europa wel meevallen. Maar het is beter natuurlijk dat er geen recessie komt in de VS, daar is niemand bij gebaat
  donderdag 22 november 2007 @ 09:17:33 #13
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54776820
quote:
niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.
mag ik even keihard lachen?
  donderdag 22 november 2007 @ 09:23:32 #14
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54776918
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:17 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

mag ik even keihard lachen?
Dat vond ik ook een mooie. Dat uizuigen kan ik nog wel begrijpen, maar dat meer vrijheden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 22 november 2007 @ 10:45:31 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54778255
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon niet reageren?
Die vrijheid heeft ie niet. Hij kan alleen slaafs de Bush-propaganda recyclen en willoos van oorlog naar oorlog gesleurd worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54782522
Nu weer op de WGR aspecten in
  donderdag 22 november 2007 @ 14:33:26 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54782618
quote:
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'.
Wat een onzin. Heerlijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54783089
'Sterke euro wordt probleem'
Uitgegeven: 22 november 2007 12:05

SINGAPORE/BERLIJN - De sterke euro, die momenteel op recordhoogte staat ten opzichte van de dollar, begint een probleem te worden voor de Europese export.

"Dit is een zorg voor sommige sectoren in bepaalde delen van de Europese economie", zo zei José Manuel Barroso, de voorzitter van de Europese Commissie op donderdag.

De euro bereikte donderdag een waarde van 1,4890 dollar. Nog niet eerder sinds de introductie van de Europese munt in 1999 was de munt zo duur.

Volgens Barroso, die sprak in de marge van een bijeenkomst van de Europese Unie met Zuid-Oost Aziatische landen, is het niveau van de export vanuit Europa nu nog in orde.

Nadelig

Economen hebben echter voorspeld dat de sterke munt volgend jaar de Europese export nadelig zou kunnen beïnvloeden. Europese producten worden door de hoge euro duurder voor afnemers buiten de eurozone dan bijvoorbeeld producten uit de Verenigde Staten of China.
  donderdag 22 november 2007 @ 15:41:54 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54783393
Natuurlijk begint de te hoog staande euro een probleem te worden. Er is niks mis met een sterke munt alleen wil je niet dat 'ie te hard stijgt, zeker niet t.o.v. andere valuta.

Verder zie je veel lachende gezichten bij een wat mindere Amerikaanse economie, echter, die komt er wel weer bovenop. Amerikanen zijn zeer flexibel en zeker geen zeikerds. Meer een mentaliteit van de schouders eronder.

En als ze straks af zijn van dat enorme wanbeleid van GWB komt het allemaal wel weer op z'n poten terecht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54783424
Wat is bijvoorbeeld het economische wanbeleid van GWB?
  donderdag 22 november 2007 @ 15:59:42 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54783599
't Is een algemeen wanbeleid DAM, alhoewel sommigen dat niet met me eens zullen zijn. En een slecht beleid heeft direct of indirect altijd impact op de economie.

En 't gaat nog niet eens zo slecht met de economie, echter, die had nog veel beter kunnen zijn. Kijk alleen al eens hoeveel geld er verkwist is aan Irak. Mijn belastinggeld.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54783727
Dat was anders ergens anders aan uitgegeven en zelfs met de Irak oorlog is de belasting niet verhoogd.

Maar je kan me dus niet EEN voorbeeld geven van economisch wanbeleid?
  donderdag 22 november 2007 @ 16:24:05 #23
pi_54783878
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was anders ergens anders aan uitgegeven en zelfs met de Irak oorlog is de belasting niet verhoogd.

Iedereen voorliegen om een oorlog te kunnen voeren waardoor de olieprijs meer stijgt dan ie anders al had gedaan en als een gek dollars drukken om de oorlog te kunnen betalen en systematisch de rente verlagen om de economie op peil te houden (ten kost van iets dat begint te lijken op hyperinflatie) is geen economisch wanbeleid?
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_54783936
De dollarprijs stiijgt niet door Irak
Er is geen sprake van hyperinflatie
De rente is nauwlijks gedaald

Onzinpunten dus
  donderdag 22 november 2007 @ 16:31:56 #25
136 V.
pi_54784000
Wat heeft GWB precies wél goed gedaan, economisch?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54784053
quote:
Dat was anders ergens anders aan uitgegeven
Ik denk dat dat een stuk nuttiger geweest was.
Het feit dat dat niet gebeurde is al wanbeleid op zich als je ziet hoeveel Amerikanen bijv. geen verzekering hebben.
-
pi_54784057
Aan de economie van de laatste 7 jaar te zien veel
pi_54784072
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Ik denk dat dat een stuk nuttiger geweest was.
Het feit dat dat niet gebeurde is al wanbeleid op zich als je ziet hoeveel Amerikanen bijv. geen verzekering hebben.
Dat was zeker onder Clinton niet zo toch?
pi_54784073
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Aan de economie van de laatste 7 jaar te zien veel
!
Je wil nu met droge ogen beweren dat de Amerikaanse economie goed draait?
-
pi_54784085
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:31 schreef Verbal het volgende:
Wat heeft GWB precies wél goed gedaan, economisch?

V.
Altijd leuk, uitgeluld zijn en dan de vraag omkeren
pi_54784103
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:37 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

!
Je wil nu met droge ogen beweren dat de Amerikaanse economie goed draait?
Lezen voordat je gaat reageren
  donderdag 22 november 2007 @ 16:40:49 #32
136 V.
pi_54784137
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Altijd leuk, uitgeluld zijn en dan de vraag omkeren
Wie zegt er dat ik uitgeluld ben
Ik vind het alleen wel lollig als ik weinig tijd heb om dieper op een post in te gaan, om aan te tonen dat de originele vraagsteller zelf geen idee dan wel argument heeft. Waarvan akte

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  Licht Ontvlambaar donderdag 22 november 2007 @ 16:42:45 #33
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_54784171
*meeleest...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_54784181
Ik gaf gewoon antwoord, maar lezen is vrij moeilijk zo te zien
  donderdag 22 november 2007 @ 16:44:08 #35
pi_54784198
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
De dollarprijs stiijgt niet door Irak
Als iemand van de OPEC hoest stijgt de olieprijs al maar een oorlog zou niet uitmaken? Gek!
quote:
Er is geen sprake van hyperinflatie
Nee, hoor maar over een paar weken kost een dollar 2 euro, kost olie $150 en knallen de voedselprijzen door het dak vanwege de productie van biobrandstoffen. Maar er is geen inflatie. Gek!
quote:
De rente is nauwlijks gedaald
Hij kan ook niet veel lager meer. Gek!
quote:
Onzinpunten dus
Je hebt gelijk, het gaat harstikke goed. Gek!
pi_54784280
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als iemand van de OPEC hoest stijgt de olieprijs al maar een oorlog zou niet uitmaken? Gek!

Hoeveel olie exporteerde Irak voor de oorlog

Nee, hoor maar over een paar weken kost een dollar 2 euro, kost olie $150 en knallen de voedselprijzen door het dak vanwege de productie van biobrandstoffen. Maar er is geen inflatie. Gek!

Dat zei ik niet

Hij kan ook niet veel lager meer. Gek!

Gelukkig geef je zelf toe dat je onzin praat en geen idee waar je het over hebt. Dan hoef ik dat niet mer te doen

Je hebt gelijk, het gaat harstikke goed. Gek!

Dat zei ik niet
  donderdag 22 november 2007 @ 17:07:38 #37
pi_54784584
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:37 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Dat was zeker onder Clinton niet zo toch?
Clinton is niet verantwoordelijk voor die niet-verzekerden. Sterker nog, hij en zijn vrouw hadden serieuze plannen om daar iets aan te doen. Of weet je dat niet meer?
  donderdag 22 november 2007 @ 17:10:22 #38
136 V.
pi_54784650
Clinton werd door vriend en (sommige) vijand(en) geprezen om wat hij economisch heeft bereikt.

Bush heeft dat op alle mogelijke manieren weggepist.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54784682
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Clinton is niet verantwoordelijk voor die niet-verzekerden. Sterker nog, hij en zijn vrouw hadden serieuze plannen om daar iets aan te doen. Of weet je dat niet meer?
Echt gelukt is het niet of wel?

Dus wederom non-argument
pi_54784711
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:10 schreef Verbal het volgende:
Bush heeft dat op alle mogelijke manieren weggepist.
Een voorbeeld geven is te moeilijk voor je dus echt serieus hoef je niet genomen te worden
  donderdag 22 november 2007 @ 17:17:51 #41
136 V.
pi_54784796
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:14 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Een voorbeeld geven is te moeilijk voor je dus echt serieus hoef je niet genomen te worden
Ik denk niet dat er ook maar 1 iemand op dit hele forum is die jou ooit nog serieus kan of zal nemen.
Dat autistische gezwets van je slaat als een kut op Dirk.
-
pi_54784812
3 jaar verder en nog steeds geen gelijk.

Die gozer zal er vast kijk op
  donderdag 22 november 2007 @ 17:20:38 #44
136 V.
pi_54784813
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:12 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Echt gelukt is het niet of wel?
Kwam niet door het republikeinse congres heen, hè?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 november 2007 @ 17:22:05 #45
136 V.
pi_54784841
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:20 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
3 jaar verder en nog steeds geen gelijk.

Die gozer zal er vast kijk op
Ik denk ook wel dat je het echt hebt gelezen in drie minuten

Over serieus nemen gesproken

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54784844
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:20 schreef Verbal het volgende:

[..]

Kwam niet door het republikeinse congres heen, hè?

V.
Tough luck.

Maar goed dat Bush wel een Rep congres heeft, dat scheelt dan weer
pi_54784876
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:22 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik denk ook wel dat je het echt hebt gelezen in drie minuten

Over serieus nemen gesproken

V.

Ik zag de datum, las de titel en ik kon mijn tijd nuttiger besteden
  donderdag 22 november 2007 @ 17:27:45 #48
136 V.
pi_54784931
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:23 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ik zag de datum, las de titel en ik kon mijn tijd nuttiger besteden
Prima, als het interfereert met jouw werkelijkheid

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 november 2007 @ 17:30:09 #49
136 V.
pi_54784969
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Tough luck.

Lekker op de hoogte, joh

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54784980
Nee, was gewoon wederom een bullshit argument

Ik sta open voor goede argumenten maar ik verwacht niet dat die van jou zullen komen
  donderdag 22 november 2007 @ 17:35:08 #51
136 V.
pi_54785050
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nee, was gewoon wederom een bullshit argument
Nee, dat was een betoog van een Amerikaanse conservatief.
quote:
Ik sta open voor goede argumenten maar ik verwacht niet dat die van jou zullen komen
Je staat niet open voor goede argumenten. Sterker nog, je zou een goed argument niet herkennen al stond het er in flitsende neonkleuren op geschreven

Geeft niet, maak jezelf maar belachelijk.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54785430
Je bent diegene die niet verder komt dan een argument van 4 jaar geleden vol met bewezen bullshit

Sterkte
  donderdag 22 november 2007 @ 19:32:50 #53
136 V.
pi_54787272

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54787503
quote:
Op donderdag 22 november 2007 17:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

.
-
pi_54787664
Je hebt het niet helemaal begrepen, is niet erg. Misschien heb je meer verstand van koken of van gezelschapsspelletjes
  donderdag 22 november 2007 @ 19:56:30 #56
136 V.
pi_54787739
Volgens mij heb ik per definitie overal meer verstand van dan jij

sniemoeiluk namelijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54787885
Spellen niet in elk geval
  donderdag 22 november 2007 @ 20:07:35 #58
136 V.
pi_54787946
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:04 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Spellen niet in elk geval
And the hits just keep on coming!

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54787958
Is het nou echt zo moeilijk om als niet als kleine kinders te discussiëren? Ik heb hier thuis hoogdravender discussies gehoord (7+4+3 jaar).
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_54788332
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:33 schreef Verbal het volgende:

[..]

Wat een onzin. Heerlijk

V.
Geef nou maar gewoon toe dat je niet kan wachten tot de VS op z'n bek gaat... jij en de rest van die clowns hier. Zielig hoor. Ik zie jullie al gniffelend "zie je wel!!!" roepen. Ach, als je verdoemd bent tot een leven full of mediocrity, dan is het begrijpelijk dat je anderen met succes haat.

De economische groeicijfers over de laatste tien jaar zijn in de VS altijd beter geweest dan in NL. Zelfs nu is de verwachting voor volgend jaar nog een gematigde groei. Wacht maar tot de huizenmarkt in NL instort - de verhouding tussen hypotheken en inkomen is namelijk vele malen slechter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  donderdag 22 november 2007 @ 20:23:32 #61
136 V.
pi_54788338
Dat is best moeilijk

'kom maar met argumenten'
'hier'
'ja dat lees ik niet want dat is toch kut'

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54788366
Ik snap dat het voor kleuters erg moeilijk is om een post te lezen.

(volgende posts die "jij bent stom " -teksten bevatten, gaan de shredder in)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  donderdag 22 november 2007 @ 20:30:37 #63
136 V.
pi_54788448
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:

Wie zegt dat dat moeilijk is

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 november 2007 @ 20:37:41 #64
136 V.
pi_54788628
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:23 schreef StefanP het volgende:

[..]

Geef nou maar gewoon toe dat je niet kan wachten tot de VS op z'n bek gaat... jij en de rest van die clowns hier. Zielig hoor. Ik zie jullie al gniffelend "zie je wel!!!" roepen.
Dat zie je dan verkeerd, ik ben geen VS-hater. Ja, ik vind wel dat ze geregeerd worden door een enorme boevenbende, maar de manier waarop dat land te gronde wordt gericht vind ik te erg voor woorden. En ik ga niet staan dansen bij een recessie daar, want dat zou slecht zijn voor iedereen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54789762
Propeer gewoon eens een voorbeeld van een maatregel die de VS ten gronde richt

Een, meer vraag ik niet
  donderdag 22 november 2007 @ 21:36:17 #66
136 V.
pi_54789940
Tax cuts.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 22 november 2007 @ 22:01:13 #67
136 V.
pi_54790452
quote:
Op donderdag 22 november 2007 21:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wrong answer.

Maar dat was te verwachten
Geef ik je twee linkjes en wacht ik op jouw redenen waarom het zo ongelooflijk fout is, goed?

http://www.epinet.org/content.cfm?id=2777

http://www.cbpp.org/3-8-06tax.htm

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54790548
Omdat Tax cuts nooit fout kunnen zijn
  donderdag 22 november 2007 @ 22:29:32 #69
pi_54790874
quote:
Op donderdag 22 november 2007 20:25 schreef Five_Horizons het volgende:

donderdag 22 november 2007 @ 22:45:38 #70
136 V.
pi_54791205
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
O, dan is het goed...

En nu mét bronnen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54791244
Daar hoef je alleen gezond boeren verstand voor te gebruiken
pi_54794494
quote:
Op donderdag 22 november 2007 22:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
watte?
pi_54798647
quote:

-Gigantisch op laten lopen van financieringstekort
- Gigantisch op laten lopen van handelstekort
- Staatsschuld is groter dan ooit
- Belastingverlaging geven aan de rijken die ook nog eens budgetair niet gedekt is...dus op de pof
- Een oorlog beginnen op basis van leugens die de olieprijs de hoogte in laat schieten ( wat Bush zakelijk trouwens wel uit komt ) en die een gat in de begroting slaat.

Zo kan ie wel weer even !!
pi_54798929
En dan maatregelen die schadelijk zijn voor de economie
  vrijdag 23 november 2007 @ 12:07:14 #75
136 V.
pi_54798957
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 11:52 schreef druze_eddy het volgende:

[..]

-Gigantisch op laten lopen van financieringstekort
- Gigantisch op laten lopen van handelstekort
- Staatsschuld is groter dan ooit
- Belastingverlaging geven aan de rijken die ook nog eens budgetair niet gedekt is...dus op de pof
- Een oorlog beginnen op basis van leugens die de olieprijs de hoogte in laat schieten ( wat Bush zakelijk trouwens wel uit komt ) en die een gat in de begroting slaat.

Zo kan ie wel weer even !!
Dat zijn sowieso geen argumenten natuurlijk, dat snap jij ook wel.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54798960
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
?????? Ben jij familie van de struisvogels ?
pi_54799045
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:07 schreef Verbal het volgende:

[..]

Dat zijn sowieso geen argumenten natuurlijk, dat snap jij ook wel.

V.
Nee, ik keek naar de groei van de economie, groei van de export, lagere werkeloosheid, lagere belastingen en ik vroeg me af wat er precies slechter gaat als toen Bush kwam
pi_54799696
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:05 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeehehehehehehehehehehehehe .
-
pi_54799843
Kom je als je uitgelachen bent met argumenten?

Of blijf je nietszeggende smilies posten?
pi_54799925
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Wat valt er in godshemelsnaam nog in te brengen tegen die onzin die jij uitkraamt.
Van valide argumenten wil je niets weten, noch van een discussie.
Sorry, maar dan is het enige dat rest heel hard lachen...
-
pi_54800144
Ik vroeg gewoon welke slechte economische maatregelen er genomen zijn. Je weet wel diegene die leiden tot recessie, massaontslagen, hoge inflatie, laag consumentenvertrouwen en dergelijke

Maar noem mij er eens een, dan zou je voor het eerst in deze topic ontopic komen. En zou je eindelijk laten zien dat je enig niveau hebt
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:10:20 #82
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_54800252
quote:
Geef nou maar gewoon toe dat je niet kan wachten tot de VS op z'n bek gaat... jij en de rest van die clowns hier. Zielig hoor. Ik zie jullie al gniffelend "zie je wel!!!" roepen. Ach, als je verdoemd bent tot een leven full of mediocrity, dan is het begrijpelijk dat je anderen met succes haat.
Ja, ach...weet je. Mensen houden nu eenmaal niet van dat anderen hun vertellen hoe ze moeten leven en hoe ze moeten denken. To paraphrase Lewis Black:

"If you worked in an office and everyday there would be this guy that kept shouting: "I'm the greatest fucker here! I know everything and you know shit! Muhahaha.", I guarantee you, by the end of the week, you would have killed him!"

Dat dus.

[ Bericht 1% gewijzigd door DustPuppy op 23-11-2007 14:05:54 ]
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_54800554
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 12:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Economische groei op de pof is geen echte groei. Het is alsof ik naar de bank ga, 1 miljoen EURO leen en me plotseling miljonair noem.
De US economie zal blijven draaien zolang de chinesen de dollars opkopen die Bush constant laat bijdrukken. Een afhankelijkheid van China die ook voor het buitenlands beleid van de VS grote gevolgen kan hebben........en zeker niet ten goede. Amerika is nu gemakkelijk te chanteren door de Chinezen.

En voordat je mij beschuldigd van USA bashing........Ik denk dat Clinton het prima voor elkaar had en dat Bush het helemaal in de soep heeft laten lopen.
pi_54800655
Je begrijpt het begrip van economische afhankelijkheid nog niet helemaal denk ik
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:45:38 #85
136 V.
pi_54800865
Beste DAM,

je bent nu een topic lang andere mensen aan het afzeiken en alles wat ze inbrengen dat niet overeenkomt met jouw mening á priori aan het afzeiken, zonder enig inhoudelijk tegenargument.

Waarom doe je zo? JIJ vraagt toch in de OP om meningen?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54800967
Ja, maar dat zijn geen ontopic meningen.

Het begon met iemand die in de VS woont, onzin uitkraamt en het vervolgens niet kon onderbouwen
  vrijdag 23 november 2007 @ 13:53:23 #87
136 V.
pi_54801037

Okee dan, ik denk dat de VS wél in een recessie terecht zal komen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54801288
Zware recessie, matige recessie, waarom? Welke indicatoren zijn slecht, etc, etc

[ Bericht 35% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 23-11-2007 14:11:28 ]
pi_54801354
quote:

[..]

De economische groeicijfers over de laatste tien jaar zijn in de VS altijd beter geweest dan in NL. Zelfs nu is de verwachting voor volgend jaar nog een gematigde groei. Wacht maar tot de huizenmarkt in NL instort - de verhouding tussen hypotheken en inkomen is namelijk vele malen slechter.
Beste Stefan, ten eerst hoop ik niet dat Amerika op z'n bek gaat. Dat is voor ons ook niet best aangezien NL het twee na grootste investeringsland in Amerika is. Maar je hoeft geen doctorandes te zijn om te zien dat het niet goed gaat. Die groei waar je t over hebt is voornamelijk gefinancierd door het buitenland en betreft geen pure domestic growth. Amerika heeft zeker het goed gedaan de laatste jaren, gedreven door de ICT heeft het met name eind 90er jaren het uitstekend gedaan.

Maar wat de subprime ellende laat zien is dat Amerika zijn groei daadwerkelijk heeft gefinancierd door in t rood te staan. Er staan 1.200 miljard aan subprimeleningen uit, is het ondenkbaar dat hiervan 20% niet betaald wordt, 30%??? De laatste berichten zijn dat ook de primemarkt er slecht voorstaat. Voeg hier een lage dollarkoers bij, hoge olieprijzen, een zwakke huizenmarkt (uiterst belangrijk) en teruggang van de economische groei en alle ingredienten zijn er om in een recessie te belanden. Het is niet ondenkelijk dat Amerika zijn top reeds bereikt heeft. De rest van de wereld zit ook niet stil. Als de oliesjeiks besluiten de dollar te ontkoppelen aan de olieprijs en China dollars gaat dumpen gaat het heel hard.

We gaan een hele nieuwe toekomst tegemoet, buiten het hierboven genoemde is er nog de milieuproblematiek (t zal eens op moeten houden met groeien), terrorisme, opkomst 3e wereldlanden, energietekorten staan in t verschiet (vervelend als je grootste veelgebruiker bent), toename bevolkingsgroei en ga zo maar door. Het is heel gebruikelijk dat een wereldmacht na een eeuw terugvalt. Misschien ben je wel te laat ingestapt in t avontuur. Europa groeit minder hard maar wel valide.

[ Bericht 10% gewijzigd door alex4allofyou op 23-11-2007 14:20:00 ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 14:32:36 #90
136 V.
pi_54801820
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zware recessie, matige recessie, waarom? Welke indicatoren zijn slecht, etc, etc
Ik houd het voorlopig nog even op "financial meltdown".

Niet drie jaar oud, misschien dat je het een kans wilt geven

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54802786
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:10 schreef alex4allofyou het volgende:

[..]

Beste Stefan, ten eerst hoop ik niet dat Amerika op z'n bek gaat. Dat is voor ons ook niet best aangezien NL het twee na grootste investeringsland in Amerika is. Maar je hoeft geen doctorandes te zijn om te zien dat het niet goed gaat. Die groei waar je t over hebt is voornamelijk gefinancierd door het buitenland en betreft geen pure domestic growth. Amerika heeft zeker het goed gedaan de laatste jaren, gedreven door de ICT heeft het met name eind 90er jaren het uitstekend gedaan.

Maar wat de subprime ellende laat zien is dat Amerika zijn groei daadwerkelijk heeft gefinancierd door in t rood te staan. Er staan 1.200 miljard aan subprimeleningen uit, is het ondenkbaar dat hiervan 20% niet betaald wordt, 30%??? De laatste berichten zijn dat ook de primemarkt er slecht voorstaat. Voeg hier een lage dollarkoers bij, hoge olieprijzen, een zwakke huizenmarkt (uiterst belangrijk) en teruggang van de economische groei en alle ingredienten zijn er om in een recessie te belanden. Het is niet ondenkelijk dat Amerika zijn top reeds bereikt heeft. De rest van de wereld zit ook niet stil. Als de oliesjeiks besluiten de dollar te ontkoppelen aan de olieprijs en China dollars gaat dumpen gaat het heel hard.

We gaan een hele nieuwe toekomst tegemoet, buiten het hierboven genoemde is er nog de milieuproblematiek (t zal eens op moeten houden met groeien), terrorisme, opkomst 3e wereldlanden, energietekorten staan in t verschiet (vervelend als je grootste veelgebruiker bent), toename bevolkingsgroei en ga zo maar door. Het is heel gebruikelijk dat een wereldmacht na een eeuw terugvalt. Misschien ben je wel te laat ingestapt in t avontuur. Europa groeit minder hard maar wel valide.
Ik denk dat DAM hierop zal antwoorden met......."En nu echte argumenten !! "
pi_54804632
Nee, Stefan neem ik niet serieus
pi_54804694
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 14:32 schreef Verbal het volgende:

[..]

Ik houd het voorlopig nog even op "financial meltdown".

Niet drie jaar oud, misschien dat je het een kans wilt geven

V.
Tot op heden heeft hij geen gelijk

Maar welke uitspraken heeft hij goed gehad in de laatste 18 maanden?
pi_55134317
En Bush heeft een bail-out plan gelanceerd, wat eigenlijk ook wel te verwachten was
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:23:52 #95
136 V.
  maandag 21 januari 2008 @ 16:39:28 #96
136 V.
pi_56202211
*kuch*

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56206977
Die recessie komt wel, als ie er al niet is, zeker as Bush meent de recessie aan te moetne pakken met juist 1 van de zaken die die handel op dit moment juist heeft veroorzaakt: Nog meer overheidsschulden, nog meer geld en dus nog meer kredietproblemen uiteindelijk.

1 ding wat typisch bij een recessie hoort mis je nog wel, de echte massa ontslagen, dat er in 1 week gewoon 250.000 man in de VS op straat staan of zo. Zo erg is het op dit moment dus in elk geval (nog) niet.

In m'n eigen vakgebied merk ik overigens dat de markt in de VS algemeen wel licht dalende is, hoewel onze distributeur daar juist meer omzet - ondanks de dure Euro ook nog eens.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_56207040
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:39 schreef Verbal het volgende:
*kuch*

V.
We wachten even op ons economisch wereldwonder.
-
pi_56207054
quote:

De Dollar met de Euro vergelijken
Hoe stom kun je zijn _!!
  maandag 21 januari 2008 @ 20:21:29 #100
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56207249
quote:
Op maandag 21 januari 2008 16:39 schreef Verbal het volgende:
*kuch*

V.
Dropje?

Maar Diego heeft een ban dus die zal niet reageren denk ik.
  maandag 21 januari 2008 @ 20:33:08 #101
pi_56207526
quote:
Op maandag 21 januari 2008 20:21 schreef popolon het volgende:

[..]

Dropje?

Maar Diego heeft een ban dus die zal niet reageren denk ik.
  maandag 21 januari 2008 @ 21:58:16 #102
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_56209544
DAM zegt dat er nog geen recessie is.
-
  maandag 21 januari 2008 @ 22:04:08 #103
pi_56209719
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Oooooooh gelukkig
  maandag 21 januari 2008 @ 22:11:30 #104
136 V.
pi_56209920
quote:
Op maandag 21 januari 2008 21:58 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die is er ook nog niet

Maar DAM is wel zo'n beetje de enige die zegt dat deze niet komt. Althans, DAM stelt zich opvallend vijandig op tegen mensen die dit anders zien dan hij

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_56655604
Er is voorlopig nog geen recessie en is het wachten op de gevolgen van de renteverlagingen, financieel kadootjes en verkiezingen
  zondag 10 februari 2008 @ 23:32:50 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656271
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:06 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Er is voorlopig nog geen recessie en is het wachten op de gevolgen van de renteverlagingen, financieel kadootjes en verkiezingen
Hij komt wel. Wat mij betreft eerder vandaag dan morgen. Hebben we dat ook weer gehad.
pi_56656373
Suprime gaat veel geld kosten maar dat blijft vooral beperkt tot de banken en die kunnen wel wat klappen hebben
Geen massa ontslagen

Dit klopt volgens mij nog vrij redelijk Popo
  zondag 10 februari 2008 @ 23:39:05 #108
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656424
Ach Michigan zit al jaren in een recessie dus wat dat betreft zal er hier niet veel veranderen .....

Ik zie het als uitsel van executie. Die check die elke belastingbetaler krijgt is een leuk kadootje maar goed, het is wel geld dat niet bestaat.
pi_56656493
Ik vind het net als de renteverlaging uiterst dom, maar het kan de VS wel redden van een recessie misschien
  maandag 11 februari 2008 @ 00:02:49 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56656899
Een recessie hoeft per definitie niet slecht te zijn. Ok, de mensen die ruim beneden modaal zitten krijgen juist de klappen. Da's eigenlijk nooit anders geweest.
pi_57132118
Warren denkt van wel, en die heeft wel wat geloofwaardigheid

Ik ben benieuwd of er ook echt ´officieel´ een recessie komt, ik denk dat het zomaar zou kunnen dat hij er niet komt
  maandag 3 maart 2008 @ 19:24:55 #112
pi_57133084
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Warren denkt van wel, en die heeft wel wat geloofwaardigheid

Ik ben benieuwd of er ook echt ´officieel´ een recessie komt, ik denk dat het zomaar zou kunnen dat hij er niet komt
Officieel? Hij is er al maar ze noemen het anders? We gaan van hypotheek- naar krediet-crisis en van grondstoffen-boom naar olie-malaise en ondertussen blijven we het woord recessie mijden. Goed plan!
pi_57133310
Komt ie recessie nu wel of niet?
pi_57133421
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Officieel? Hij is er al maar ze noemen het anders? We gaan van hypotheek- naar krediet-crisis en van grondstoffen-boom naar olie-malaise en ondertussen blijven we het woord recessie mijden. Goed plan!
Recessie is het als het BNP 2 kwartalen op een rij daalt.

Tot op heden is het BNP in Q42007 nog gestegen.
  maandag 3 maart 2008 @ 20:13:02 #115
pi_57134367
quote:
Op maandag 3 maart 2008 19:33 schreef Wojworshebn het volgende:
Komt ie recessie nu wel of niet?
Hij komt er niet. De cijfers van het 2e kwartaal worden kunstmatig opgepoetst. Het derde kwartaal geeft dan een enorme dreun aan het BNP te zien, maar omdat het BNP niet 2 kwartalen achter elkaar geslonken is, hoeven we het geen recessie te noemen.
pi_57167374
quote:
Op maandag 3 maart 2008 18:45 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Warren denkt van wel, en die heeft wel wat geloofwaardigheid [afbeelding]

"wel wat"... hehehe...

Officieel is niet van belang, wel? Als mensen massaal hun baan, auto, huis kwijtraken en niet meer kunnen betalen dan kan het officieel allemaal koek en ei zijn, maar voor het gevoel ligt dat toch anders dan..
pi_57168239
Maar dat is niet aan de orde.
pi_57168634
Of niet. Maar aangezien jij de krant van morgen hebt zou ik graag willen weten waar je die koopt
pi_57169022
stel je niet aan joh, je bent net de Dow Jones met je niets aan het handje verhaaltjes. Achterhaald, al een jaar of wat.
pi_57169191
Of je gaat gewoon ontopic, komt met een nuttige reactie en zegt wat er niet klopt aan de OP
pi_57189804
jij bent toch diegene die over kranten van morgen begint?

Signalen zijn er te over dat het waardeloos gesteld is, of dat nu officieel een recessie heet of niet daar zal de gemiddelde Amerikaan (wereldbewoner) uiteindelijk schijt aan hebben omdat het wel als een echte recessie zal voelen.

Gisteren 23.000 banen weg, verwachting was een groei van 18.000. Daar komen de werklozen die hun auto's en huizen kwijt gaan raken. Duurt alleen 2 jaar, want de kosten voor het iemand uit zijn huis zetten zijn schijnbaar hoog voor de gemiddelde bank.
pi_57195252
Hoeveel procent is 23.000 op de totale arbeidsmarkt?
pi_57195317
vrijwel niets, maar eerdere groei was 200.000 per maand, dus nog een signaal voor je 'gevoels-maar-niet-statistische-recessie'.
pi_57195760
Dat zou er pas komen als de werkeloosheid met een procent of anderhalf-twee per jaar toeneemt. Daar is tot op heden geen sprake van
pi_57196844
Per jaar? Maar twee kwartalen daling van GDP is volgens de stat toch al een recessie? Waarom nu ineens gevoelsmatige punten erbij stoppen? een procent is ook niets, hoeveel is de natuurlijke aanwas per jaar alleen al? Jammer dat nieuwkomers geen baan kunnen krijgen, maar als de rest zijn baan behoudt is het ook geen drama, toch?
pi_57196896
Het is duidelijk dat je er niks van begrijpt en ik heb het allemaal al uitgelegd in de OP dus misschien dat het duidelijker wordt als je dat leest
pi_57197317
Jij zegt dat een recessie een vast te stellen feit is, wat ook zo is, maar daarbuiten heb je nog de beleving van mensen die mij veel belangrijker lijkt dan wat cijfertjes.. Wat snap ik daar niet aan?

Ik blijf de OP niet lezen, dat heb je al een keer of drie geroepen in minder dan 150 posts in dit topic.
pi_57197351
Zolang ze geld uit blijven geven en er geen massa onslagen komen zal het allemaal wel meevallen
pi_57197428
Dat klopt inderdaad. Zolang dat zo is, zal het wel meevallen.
pi_57197608
En dat is tot op heden nog zo en komt er een stimuleringsprogramma in het 2e deel van het jaar waarvan de verwachting is dat het comsumtie verhogend(en inflatieverhogend) gaat werken
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:10:17 #132
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57197883
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En dat is tot op heden nog zo en komt er een stimuleringsprogramma in het 2e deel van het jaar waarvan de verwachting is dat het comsumtie verhogend(en inflatieverhogend) gaat werken
Dat betwijfel ik, ook wij krijgen die check van $1200. Niet dat ik het echt nodig heb maar goed, ik ga er zeker iets leuks mee doen. Elke belastingbetaler krijgt dat.

Of het helpt? Nee daar geloof ik niet in. Uitstel, executie etc.

Start from scratch lijkt me veel beter, laat de boel maar even op z'n bek gaan. Duurt even maar goed, daarna zal de VS weer opleven. Zoals het altijd al deed na een mindere periode.
pi_57198172
Maar met 2 inkomens en een goedkope staat zal het vast geen uitzetting worden

Zou wat anders zijn als je met een inkomen in een huis van 500.000 dollar zou wonen in LA niet?
pi_57198275
Wat zou Buffett doen met zijn 600 USD? Wat Bill Gates ermee doet is niet belangrijk meer, aangezien hij nog maar nummertje 3 van de wereld is
pi_57198316
Buffet krijgt het niet

Popo hoort blijkbaar bij de blue-collar workers
  donderdag 6 maart 2008 @ 15:32:46 #136
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57198419
Voor $500.000 in CA heb je nog niks wil je in een beetje leuke wijk wonen. En bijna iedere belastingbetaler krijgt het Diego.

En tja, zoals ik al eerder zei: De mensen met de lagere inkomens krijgen de grootste klappen. Mensen met modale inkomens zullen zich wel weten te redden.

En Bush wil natuurlijk niet nog een fiasco op z'n naam hebben, vandaar dit uitstel. Mag de nieuwe president de troep van GWB opruimen. Toch leuk zo'n erfenis.
pi_57198540
De democraten hebben gewoon voor gestemd op dit plan

Mensen met een inkomen van meer dan pak hem beet 100k krijgen het toch niet?
  donderdag 6 maart 2008 @ 16:03:45 #138
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57199188
Zo zit het in elkaar, of die krijgen minder. Kan best zijn dat wij 'maar' $300 krijgen. Geen flauw idee eigenlijk.

Maar het is allemaal gebakken lucht en niet bestaand geld.
pi_57202923
Je kan het wel uitgeven

Ik denk dat je ook wat minder lekker slaapt als je 100k per jaar verdient bij een multinational, een jaar of 45 bent, opgroeiende kinderen hebt en een huis in LA van 500k met een hypotheek van 300k hebt.

De mensen die pak hem beet in Idaho, Missouri of Michigian wonen en een vast inkomen hebben en een huis zullen vast niet minder goed slapen
  donderdag 6 maart 2008 @ 19:10:28 #140
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57203119
Dat heb ik pas dus even snel bekeken en de salarissen liggen niet echt hoger in mijn vakgebied dan in bijv. CA. Echter een hypotheek van $500.000 en hoger is echt niet bijzonder hoog voor een redelijk huis in een redelijke buurt

Voorbeeldje Anaheim:

pi_57203165
Ik denk dat je met een inkomen van 100k en een hypotheek van 300k toch wel redelijk middenklasse bent hoor
pi_57203707
Ik hoop wel dat amerika keihard op zn bek gaat. De huidige crisis hebben ze aan zichzelf alleen te danken.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_57203737
Mensen die hopen dat andere mensen het slecht hebben
pi_57203919
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mensen die hopen dat andere mensen het slecht hebben
Ja want op die manier leren mensen misschien wat. De Amerikanen zijn arrogant en leven boven hun stand en voila! Een crisis... Eigen schuld, wie zich brandt, moet op de blaren zitten.
pi_57203967
Zeker niet opgelet op school toen het hoofdstuk compassie en medeleven voorbij kwam?

[ Bericht 73% gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op 06-03-2008 19:49:53 ]
pi_57209341
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:43 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zeker niet opgelet op school toen het hoofdstuk compassie en medeleven voorbij kwam?

Op welke school heb jij gezeten dan?
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:37:07 #147
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57210887
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 19:41 schreef Probably_on_pcp het volgende:

De Amerikanen zijn arrogant en leven boven hun stand en voila! Een crisis...
En alle Nederlanders lopen op klompen, Duitsers eten allemaal bratwurst en Belgen hebben helikopters met schietstoelen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 23:59:59 #148
pi_57211538
quote:
Hadden de Amerikanen compassie en medeleven toen ze in Abu Graib gingen martelen?
pi_57212859
quote:
offtopic en zo
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:09:49 #150
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57214388
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 14:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Jij zegt dat een recessie een vast te stellen feit is, wat ook zo is, maar daarbuiten heb je nog de beleving van mensen die mij veel belangrijker lijkt dan wat cijfertjes.. Wat snap ik daar niet aan?
Ik heb er weinig belang bij om met cijfers te gaan gooien, voor mij is het heel simpel. ABC, de BBC en de meeste Amerikaanse media heeft het ondertussen gewoon over een recessie. Het is zelfs zo dat ze zich momenteel drukker maken over stagflatie dan over economische groei. Kortom ik denk dat we het ondertussen gewoon kunnen hebben over de Amerikaanse recessie.
The Dutch are bastards and the French ten times worse.
Quod nihil sit tam infirmum aut instabile quam fama potentiae non sua vi nixa
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:11:40 #151
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57214397
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 01:18 schreef indahnesia.com het volgende:
offtopic en zo
Nee dit is offtopic!!!
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hadden de Amerikanen compassie en medeleven toen ze in Abu Graib gingen martelen?
en ja ik realiseer me dat deze reactie zelf ook off topic is maar ik heb op de vorige pagina al ontopic gereageerd
pi_57214481
Topic titel is trouwens misleidend, het is nog niet zo ver naar het schijnt
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:36:21 #153
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57214505
Zoals ik al aangaf wordt er in de media al gewoon over een recessie gesproken. Politiek wil je dat natuurlijk niet doen zo tijdens de primaries...
pi_57214522
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 07:36 schreef TheChemeng het volgende:
Zoals ik al aangaf wordt er in de media al gewoon over een recessie gesproken. Politiek wil je dat natuurlijk niet doen zo tijdens de primaries...
zou DAM een politicus zijn stiekum?
  vrijdag 7 maart 2008 @ 07:41:14 #155
179752 TheChemeng
['æbsin&#;] Ikea boy
pi_57214548
Nee het lijkt me eerder iemand die zich zo diepgeworteld heeft aan een standpunt dat hij nu niet meer durft te switchen
pi_57217742
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 22:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Op welke school heb jij gezeten dan?
Op een school waar normen en waarden worden geleerd
pi_57217784
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Kan je echt niks beters verzinnen?
pi_57219518
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 23:37 schreef popolon het volgende:

[..]

En alle Nederlanders lopen op klompen, Duitsers eten allemaal bratwurst en Belgen hebben helikopters met schietstoelen.
Helikopters met schietstoelen? Ga je dan niet dwars door de wieken heen?
pi_57219567
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 11:21 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Op een school waar normen en waarden worden geleerd
En bij het hoofdstuk "je niet als een debiel gedragen op internetfora" heb jij zeker niet opgelet?
pi_57219706
Wie krijgt een harde van iemands ongeluk?
pi_57219743
Alleen al omdat StefanP er woont, hoop ik dat de hele boel daar in mekaar dondert
pi_57219791
Zegt veel over je karakter. Veel succes ermee
pi_57219875
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 12:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zegt veel over je karakter. Veel succes ermee
Dank je Je bent toch sympathieker dan ik dacht
pi_57237909
Men zegt... in het meest positieve geval een brute recessie.
In het meest negatieve geval een all-out-global depression.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 05:44:02 #167
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237912
'Men zegt'. Aha.
pi_57237914
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:44 schreef popolon het volgende:
'Men zegt'. Aha.
Mja, Paul Craig Roberts en Lou Dobbs, en talloze anderen.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 05:49:55 #170
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237917
Er is al een recessie, al tijden. Tegen de tijd dat het officieel wordt is het alweer over.

Jammer voor de ramptoeristen, dat wel.
pi_57237918
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:49 schreef popolon het volgende:
Er is al een recessie, al tijden. Tegen de tijd dat het officieel wordt is het alweer over.

Jammer voor de ramptoeristen, dat wel.
Not this time.
Houd lekker je oogkleppen op als je dat belieft.
Met je misplaatste denigrerende toontje.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 05:55:40 #172
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237923
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Not this time.
Houd lekker je oogkleppen op als je dat belieft.
Met je misplaatste denigrerende toontje.
Man hou op met je flauwekul, ik zie het toch om me heen. Ik woon in een staat waar o.a. de werkeloosheid het hoogst is.
pi_57237926
En is die nu een stuk hoger dan een half jaar geleden?
pi_57237927
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:55 schreef popolon het volgende:

[..]

Man hou op met je flauwekul, ik zie het toch om me heen. Ik woon in een staat waar o.a. de werkeloosheid het hoogst is.
Komt omdat alle productiebanen naar China zijn verhuisd.
Het wordt echt nog harde kaas daar, geen grap, de dollar wordt grondig gesloopt.

Sinds de Federal Reserve Act van 1913 is de USA gewoon EU grondgebied
  zaterdag 8 maart 2008 @ 06:00:10 #175
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237928
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En is die nu een stuk hoger dan een half jaar geleden?
And still counting.

http://www.city-data.com/ Leuke stats daar.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 06:03:00 #176
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237934
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:59 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Komt omdat alle productiebanen naar China zijn verhuisd.
Het wordt echt nog harde kaas daar, geen grap, de dollar wordt grondig gesloopt.

Sinds de Federal Reserve Act van 1913 is de USA gewoon EU grondgebied
Maak je niet druk, de hele wereld gaat het merken. En dan gewoon weer omhoog kijken, net zoals al die andere vele 'recessies'.

Maar goed, ik zeg het nog maar een keer, de mensen die het echt merken zijn die die ruim onder modaal verdienen, die krijgen de klappen.
pi_57237936
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=47497

^ook loos, Mexiaanse leger wat de grens van de USA aanvalt.
pi_57237937
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 06:03 schreef popolon het volgende:

[..]

Maak je niet druk, de hele wereld gaat het merken. En dan gewoon weer omhoog kijken, net zoals al die andere vele 'recessies'.

Maar goed, ik zeg het nog maar een keer, de mensen die het echt merken zijn die die ruim onder modaal verdienen, die krijgen de klappen.
Mja met een valuta wat niet gebaseerd is op goud maar op de belangen van geprivatiseerde bankiers zijn recessies en depressies onvermijdelijk.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 06:06:01 #179
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237939
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 06:03 schreef Salvad0R het volgende:
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=47497

^ook loos, Mexiaanse leger wat de grens van de USA aanvalt.
pi_57237944
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 06:06 schreef popolon het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo loos, Mexicanen noemen het La Reconquista ofzo.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 06:14:37 #181
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_57237954
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 06:08 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Zo loos, Mexicanen noemen het La Reconquista ofzo.
't Is alleen vrij vervelend dat Mexico zo afhankelijk is van de VS.
pi_57241054
Flint is het toch?
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:07:57 #184
57586 Bananenman
-----------
pi_57245879
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 06:04 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Mja met een valuta wat niet gebaseerd is op goud maar op de belangen van geprivatiseerde bankiers zijn recessies en depressies onvermijdelijk.
Onzin. De Zwitserse franc is ook niet gekoppeld aan goud, en de Zwitserse economie is een van de meest stabiele ter wereld. Het kan prima werken. Zoiets is van véél meer factoren afhankelijk.
pi_59876833
Komt ie er nog of is ie er al?
pi_60113359
Volgens de FED niet in elk geval
  dinsdag 15 juli 2008 @ 14:06:18 #187
136 V.
pi_60120066
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 06:07 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Volgens de FED niet in elk geval
De FED wacht nog een paar maanden met het licht zien

Ik kwam dit nog tegen. Niet voor jou, hoor, DAM, want jou interesseert het toch niet, maar voor anderen die dit topic volgen

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_60135787
Volgens die bron denkt 54% dat de VS in een recessie is, 24% denkt dat VS in een recessie komt(en 22% denkt van niet?)

Als je de officiele definitie van een recessie aanhoudt en de FED gelooft is de VS in elk geval niet in een recessie op dit moment
  maandag 15 september 2008 @ 10:22:07 #189
136 V.
pi_61639600
Inderdaad. Benieuwd hoe Wall Street opent straks na het slechte nieuws van Lehman en Merrill.
  vrijdag 26 september 2008 @ 16:19:06 #191
136 V.
pi_61934110
quote:
Op zondag 10 februari 2008 23:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Geen massa ontslagen

Dit klopt volgens mij nog vrij redelijk Popo
Ik denk, ik haal het maar even naar voren

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_70183065
Geen massa ontslagen

Zeg het maar
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:30:44 #193
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_70183763
quote:
Geen massa ontslagen
Zo klopt 'ie wat beter.
pi_70183848
Kan je die 3 effe verklaren?
  vrijdag 19 juni 2009 @ 23:39:11 #195
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_70184037
Hoogste werkloosheidspercentage sinds 1983. Daar heb je drie vliegen in één klap.
pi_70184126
Dan was het in 1983 dus nog slechter

Ik zelf vind 6,8% na anderhalf jaar recessie nog wel meevallen

Consumentenvertrouwen en uigaven zitten alweer in de lift
  zaterdag 20 juni 2009 @ 02:54:21 #197
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_70187602
quote:
Op vrijdag 19 juni 2009 23:41 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

Consumentenvertrouwen en uigaven zitten alweer in de lift
Bron?
pi_70187647
pi_97951864
Even een kick maar ben toch wel benieuwd hoe met name hoe het werkeloosheid cijfer er de komende 2,3 maanden uit zal zien
pi_97954237
Volgens mij is de vs zo failliet als het maar kan.
Al bijna 43 miljoen Amerikanen zijn afhankelijk van voedselbonnen. In heel Amerika worden asfaltwegen vervangen door grintwegen omdat deze goedkoper in onderhoud zijn. 1 op de 6 Amerikanen staat geregistreerd bij minstens één armoedebestrijdings programma van de overheid. Do i need to say more?
Tips en adviezen voor huis verkoop
http://www.promootuwwoning.nl
pi_97954746
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:08 schreef suzanne_breda het volgende:
Volgens mij is de vs zo failliet als het maar kan.
Al bijna 43 miljoen Amerikanen zijn afhankelijk van voedselbonnen. In heel Amerika worden asfaltwegen vervangen door grintwegen omdat deze goedkoper in onderhoud zijn. 1 op de 6 Amerikanen staat geregistreerd bij minstens één armoedebestrijdings programma van de overheid. Do i need to say more?
Ja bijvoorbeeld waar je bronnen vandaan komen
pi_97955057
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:17 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Ja bijvoorbeeld waar je bronnen vandaan komen
Source:
http://endoftheamericandr(...)pocalyptic-wasteland
Tips en adviezen voor huis verkoop
http://www.promootuwwoning.nl
pi_97969776
quote:
0s.gif Op donderdag 9 juni 2011 21:23 schreef suzanne_breda het volgende:

[..]

Source:
http://endoftheamericandr(...)pocalyptic-wasteland
Ik vraag me af in hoeverre je dit een goede bron mag noemen...
Voor wat foto's, kijk hier
pi_97970273
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 08:25 schreef polariteit het volgende:

[..]

Ik vraag me af in hoeverre je dit een goede bron mag noemen...
Niet, geen bron

Next
pi_97970808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 09:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Niet, geen bron

Next
Ze bedoelt natuurlijk USAtoday, Wall Street Journal en Zerohedge.

http://www.usatoday.com/n(...)safetynet30_ST_N.htm
http://online.wsj.com/art(...)370950363737746.html
http://www.zerohedge.com/(...)e-closing-2010-highs
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')