abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54775918
Dat is de grote vraag maar ik denk zoals de situatie nu is dat er geen recessie komt

De FED verwacht een groei van 1,5%-2% in 2008
Suprime gaat veel geld kosten maar dat blijft vooral beperkt tot de banken en die kunnen wel wat klappen hebben
Inflatie blijft redelijk stabiel
Consumentenvertrouwen blijft hoog
Geen massa ontslagen
Mensen blijven geld uitgeven.

Ik verwacht wel dat er een met name in het 2e en 3e kwartaal van 2008 wat klappen gaan vallen maar voor een recessie moet er nog heel wat gebeuren

Wat zijn de andere meningen?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 november 2007 @ 07:34:47 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54776017
Ik denk dat ze alles uit de kast gaan trekken om een recessie te voorkomen.
pi_54776023
Prima toch, dat zou inderdaad het doel moeten zijn
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 november 2007 @ 07:39:16 #4
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54776031
quote:
Op donderdag 22 november 2007 07:36 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Prima toch, dat zou inderdaad het doel moeten zijn
Ja, maar ook van die maatregelen waarvan je denkt van "dat slaat absoluut nergens op". Zoals miljarden in Irak blijven pompen en het geld uit de sociale voorzieningen ed wegtrekken. Ik denk dus dat ze het vooral op 'uiterlijk' gaan gooien. Het gaat nog goed hoor, heus!

Als de dollar echt wegzakt weet ik eigenlijk niet wat ze gaan doen
pi_54776197
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'. Ach, dat komt vast voort uit de typisch Nederlandse maaiveldcultuur: men kan het niet hebben dat anderen niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.

Er is helemaal geen recessie, en die komt er waarschijnlijk ook niet. De cijfers zijn nog prima, zowel van de werkloosheid, het consumentenvertrouwen en de economische groei.

De dollarkoers maakt voorsalnog geen worst uit - toen die 180 graden omgekeerd was, schreeuwden de Amerikanen toch ook niet dat de EU in een recessie zat, dat het zo slecht ging? Laat staan dat ze zichzelf bijkans bevredigden bij de gedachte dat de EU op z'n bek zou gaan...

Trouwens: lagere dollar = meer export = beter voor de economie.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_54776262
Een recessie is meestal een self-fulfilling-prophecy... Als genoeg mensen het roepen, komt-ie er wel. Tenminste: als mensen in het land zelf het roepen! En dat is vooralsnog niet het geval.
censuur :O
pi_54776285
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:08 schreef StefanP het volgende:
en stukken meer vrijheid hebben.
.
-
pi_54776289
quote:
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'. Ach, dat komt vast voort uit de typisch Nederlandse maaiveldcultuur: men kan het niet hebben dat anderen niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.

Er is helemaal geen recessie, en die komt er waarschijnlijk ook niet. De cijfers zijn nog prima, zowel van de werkloosheid, het consumentenvertrouwen en de economische groei.

De dollarkoers maakt voorsalnog geen worst uit - toen die 180 graden omgekeerd was, schreeuwden de Amerikanen toch ook niet dat de EU in een recessie zat, dat het zo slecht ging? Laat staan dat ze zichzelf bijkans bevredigden bij de gedachte dat de EU op z'n bek zou gaan...

Kan je niet gewoon niet reageren?
pi_54776311
quote:
Van China, bedoel je?
pi_54776326
quote:
Alles wat Amerikanen exporteren komt toch uit China?

Edit: damn, Chancard was me net voor.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  donderdag 22 november 2007 @ 09:05:18 #11
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_54776652
Als in Amerika een recessie komt zijn we hier ook genaaid hoor..

Als er daar recessie plaatsvindt, zal deze langzaam ook richting Europa komen, de Europese economie kan nog wel een tijdje op eigen benen staan, maar zal dan ook inzakken..
Waarom zou anders de ECB 300 miljard extra in economie hebben gepompt?
pi_54776803
Om een creditcrunch te voorkomen.

Maar zolang Oost Europa nog niet opgebouwd is en Rusland en China gewoon door gaan zal het qua de recessie in Europa wel meevallen. Maar het is beter natuurlijk dat er geen recessie komt in de VS, daar is niemand bij gebaat
  donderdag 22 november 2007 @ 09:17:33 #13
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_54776820
quote:
niet zo uitgezogen worden en stukken meer vrijheid hebben.
mag ik even keihard lachen?
  donderdag 22 november 2007 @ 09:23:32 #14
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54776918
quote:
Op donderdag 22 november 2007 09:17 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

mag ik even keihard lachen?
Dat vond ik ook een mooie. Dat uizuigen kan ik nog wel begrijpen, maar dat meer vrijheden
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 22 november 2007 @ 10:45:31 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54778255
quote:
Op donderdag 22 november 2007 08:22 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon niet reageren?
Die vrijheid heeft ie niet. Hij kan alleen slaafs de Bush-propaganda recyclen en willoos van oorlog naar oorlog gesleurd worden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54782522
Nu weer op de WGR aspecten in
  donderdag 22 november 2007 @ 14:33:26 #17
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54782618
quote:
Ik word een beetje moe van die tientallen topics met wellustelingetjes die geilen op hoe slecht de VS wel niet is, hoe hard die zogenaamde recessie wel niet moet zijn, en hoe prachtig het is dat de VS 'op z'n bek gaat'.
Wat een onzin. Heerlijk

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54783089
'Sterke euro wordt probleem'
Uitgegeven: 22 november 2007 12:05

SINGAPORE/BERLIJN - De sterke euro, die momenteel op recordhoogte staat ten opzichte van de dollar, begint een probleem te worden voor de Europese export.

"Dit is een zorg voor sommige sectoren in bepaalde delen van de Europese economie", zo zei José Manuel Barroso, de voorzitter van de Europese Commissie op donderdag.

De euro bereikte donderdag een waarde van 1,4890 dollar. Nog niet eerder sinds de introductie van de Europese munt in 1999 was de munt zo duur.

Volgens Barroso, die sprak in de marge van een bijeenkomst van de Europese Unie met Zuid-Oost Aziatische landen, is het niveau van de export vanuit Europa nu nog in orde.

Nadelig

Economen hebben echter voorspeld dat de sterke munt volgend jaar de Europese export nadelig zou kunnen beïnvloeden. Europese producten worden door de hoge euro duurder voor afnemers buiten de eurozone dan bijvoorbeeld producten uit de Verenigde Staten of China.
  donderdag 22 november 2007 @ 15:41:54 #19
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54783393
Natuurlijk begint de te hoog staande euro een probleem te worden. Er is niks mis met een sterke munt alleen wil je niet dat 'ie te hard stijgt, zeker niet t.o.v. andere valuta.

Verder zie je veel lachende gezichten bij een wat mindere Amerikaanse economie, echter, die komt er wel weer bovenop. Amerikanen zijn zeer flexibel en zeker geen zeikerds. Meer een mentaliteit van de schouders eronder.

En als ze straks af zijn van dat enorme wanbeleid van GWB komt het allemaal wel weer op z'n poten terecht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54783424
Wat is bijvoorbeeld het economische wanbeleid van GWB?
  donderdag 22 november 2007 @ 15:59:42 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_54783599
't Is een algemeen wanbeleid DAM, alhoewel sommigen dat niet met me eens zullen zijn. En een slecht beleid heeft direct of indirect altijd impact op de economie.

En 't gaat nog niet eens zo slecht met de economie, echter, die had nog veel beter kunnen zijn. Kijk alleen al eens hoeveel geld er verkwist is aan Irak. Mijn belastinggeld.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_54783727
Dat was anders ergens anders aan uitgegeven en zelfs met de Irak oorlog is de belasting niet verhoogd.

Maar je kan me dus niet EEN voorbeeld geven van economisch wanbeleid?
  donderdag 22 november 2007 @ 16:24:05 #23
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54783878
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:11 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Dat was anders ergens anders aan uitgegeven en zelfs met de Irak oorlog is de belasting niet verhoogd.

Maar je kan me dus niet EEN voorbeeld geven van economisch wanbeleid?
Iedereen voorliegen om een oorlog te kunnen voeren waardoor de olieprijs meer stijgt dan ie anders al had gedaan en als een gek dollars drukken om de oorlog te kunnen betalen en systematisch de rente verlagen om de economie op peil te houden (ten kost van iets dat begint te lijken op hyperinflatie) is geen economisch wanbeleid?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54783936
De dollarprijs stiijgt niet door Irak
Er is geen sprake van hyperinflatie
De rente is nauwlijks gedaald

Onzinpunten dus
  donderdag 22 november 2007 @ 16:31:56 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54784000
Wat heeft GWB precies wél goed gedaan, economisch?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')