quote:Toch miljoenen voor tv-rechten
NOS aast op voetbal
door Jouke Schaafsma
AMSTERDAM, woensdag
NOS Studio Sport lonkt weer naar de eredivisie voetbal. De publieke omroep overweegt serieus een bod in te dienen, terwijl men lange tijd juist aangaf niet meer mee te bieden.
Het verdwijnen van Talpa, maar ook de verplaatsing van de uitzending naar acht uur ’s avonds drukt waarschijnlijk de prijs waardoor NOS meer kans maakt. Op 17 januari moeten deelnemers aan de veiling voor de uitzendrechten op het open net hun eerste bod hebben ingediend bij de Eredivisie CV.
Voorwaarden
NOS heeft de zogenoemde tender, het voorwaardenpakket, opgevraagd en nu ook de mogelijkheid benut om daar deze week aanvullende vragen over te stellen. „Er is een diepe journalistieke wens om de eredivisie uit te zenden. Wij zijn niet zo arrogant om te zeggen dat we de rechten niet zouden willen. We overwegen serieus een bod”, verklaart mediadirecteur Jan de Jong de hernieuwde liefde voor de voetbalsamenvattingen.
„Als we bieden betreft het een bod dat we maatschappelijk aanvaardbaar vinden. Maar veel hangt af van de antwoorden op de vragen die we gesteld hebben.”
De kansen voor de NOS zijn gegroeid nu John de Mol en zijn Talpa niet meer meedoen in de veiling. Hij bood in 2004 nog 105 miljoen euro voor de uitzendrechten voor drie jaar. Naar schatting vijftien procent meer dan NOS destijds.
In februari 2007 had de raad van bestuur van de Publieke Omroep nog aangegeven dat er waarschijnlijk niet meer geboden zal worden op de samenvattingen vanwege de enorm hoge kosten van de rechten.
„Ik kan er niet te veel over zeggen omdat dit onze onderhandelingspositie beïnvloedt. Maar zowel RTL, SBS als NOS heeft al aangegeven dat het niet waarschijnlijk is dat er weer zo veel voor de samenvattingsrechten betaald zal worden als de vorige keer.”
Naast het verdwijnen van Talpa speelt ook verplaatsing van het recht op uitzenden van zeven uur naar acht uur ’s avonds een rol. De Jong: „Gezien het programma-aanbod op dat tijdstip, ook bij de commerciëlen, zullen de voetbalkijkcijfers verder onder druk staan. Dat heeft een negatieve invloed op de waarde."
Voor de samenvattingen wel, voor het live-voetbal ligt dat anders.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:30 schreef FJD het volgende:
Ach ja, hoeveel het ook wordt, het blijft veels te veel geld voor wat men er mee terug kan verdienen.
Wie is het volk dan?quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:01 schreef thaduck het volgende:
Wel mooi als het stuk minder oplevert, de Eredivisie CV moet eens naar het volk luisteren in plaats van naar een paar kutcenten
Lul niet zo uit je nek man.quote:Op woensdag 9 januari 2008 10:30 schreef FJD het volgende:
Ach ja, hoeveel het ook wordt, het blijft veels te veel geld voor wat men er mee terug kan verdienen.
Goede onderbouwing ook.quote:Op woensdag 9 januari 2008 11:22 schreef Fiskus het volgende:
Lul niet zo uit je nek man.
Je vergeet even hoe gigantisch populair de zondagavond van NED1 is, daar ga je het voetbal niet makkelijk tegenover zetten.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:44 schreef borisz het volgende:
Idee is dan misschien om bij de NOS 20.30 te beginnen met de beelden, 4 wedstrijden minimaal 10 minuten = 40 minuten, doe je paar interviews, ben je in een uur klaar. Plak je er daarna studio voetbal aan voor de 'lange' analyses tot pak en beet 22.30 of 23.00.
Heb je meer wedstrijden om uit te zenden dan duurt het praat programma ietsjes korter.
zet je het 2de uur van MWDL naar de maandag.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je vergeet even hoe gigantisch populair de zondagavond van NED1 is, daar ga je het voetbal niet makkelijk tegenover zetten.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:46 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Je vergeet even hoe gigantisch populair de zondagavond van NED1 is, daar ga je het voetbal niet makkelijk tegenover zetten.
Als je dan ook nog eens gelijk een praatprogramma achteraan knalt, gooi de mensen helemaal dood met voetbal. Dan zou je dus van 14.00 tot 23.00 aan de tv gekluisterd zitten om voetbal te kijken. Dat werkt natuurlijk nooit als commercieel succes. Er zit niet voor niets een gat tussen de samenvattingen en VI.
En waarom zou de PO een programma wat 3mil. kijkers trekt willen vervangen voor een programma wat 2mil. kijkers trekt en ook nog eens belachelijk veel duurder is?quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:49 schreef borisz het volgende:
Boer zoekt vrouw een zomerprogramma van maken. als dat nog een vervolg krijgt. Kans is groot natuurlijk.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:49 schreef borisz het volgende:
[..]
zet je het 2de uur van MWDL naar de maandag.
Boer zoekt vrouw een zomerprogramma van maken. als dat nog een vervolg krijgt. Kans is groot natuurlijk.
De PO had bij studio sport 3,5 miljoen kijkers en ik denk dat daarvan ook weer aan aantal terug gaan komen als het voetbal weer bij de NOS zit.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef FJD het volgende:
[..]
En waarom zou de PO een programma wat 3mil. kijkers trekt willen vervangen voor een programma wat 2mil. kijkers trekt en ook nog eens belachelijk veel duurder is?
Ik denk dat de PO met een realistisch bod gaan komen, dat de overige omroepen daar ver boven gaan, dat de uitzendrechten vervolgens daar blijven en dat de kijkcijfers weer zullen dalen.
De Reunie trekt kijkers door van BzV.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:55 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]!!!
Jij gaat even van het 3,4 miljoen kijkers trekkende programma een zomerprogramma maken wanneer al die mensen op vakantie zijn voor het voetbal wat wekelijk rondom de 2 miljoen kijkers, en daarna het nog geen 1 miljoen trekkende Studio Voetbal ipv het 2,7 miljoen kijkers trekkende De Reunie.
Ik denk niet dat je bij een televisiezender moet gaan werken.
True maar daar staat tegenover dat ze veel minder reclame inkomsten kunnen (of willen?) trekken en voor een organisatie die toch al in de spotlight staat bij Den Haag, lijkt het me niet handig je in te laten in een over the top biedingsproces voor voetbalrechten. Zeker niet als je een goedkopere, top programmering hebt lopen op hetzelfde tijdstip.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:56 schreef borisz het volgende:
De PO had bij studio sport 3,5 miljoen kijkers en ik denk dat daarvan ook weer aan aantal terug gaan komen als het voetbal weer bij de NOS zit.
dat is natuurlijk het domste ideequote:Op woensdag 9 januari 2008 12:49 schreef borisz het volgende:
[..]
zet je het 2de uur van MWDL naar de maandag.
gewoontekijkers, andere sporten, journaal etc. etc. die gewoonte kijkers zijn ze gewoon kwijt. Dergelijke cijfers krijg je nooit meer terugquote:Op woensdag 9 januari 2008 12:56 schreef borisz het volgende:
[..]
De PO had bij studio sport 3,5 miljoen kijkers en ik denk dat daarvan ook weer aan aantal terug gaan komen als het voetbal weer bij de NOS zit.
Dat mag en kan niet meer. Het voetbal moet een apart programma worden aldus de tender van de ECVquote:Op donderdag 10 januari 2008 10:00 schreef Stpan het volgende:
De NOS gaat het gewoon doen zoals dat altijd deden. Veel reclame tussendoor.
19:00 - 19:30 de samenvattingen van de wedstrijden van de wedstrijden van 14:00 en 16:00
19:30 - 19:50 veldrijden, driebanden, Pinoke tegen Klein Zwitserland, rondjes rijden op het ijs
19:50 - 20:00 reclame
20:00 - 20:15 journaal
reclame
het weer
reclame
20:20 - 20:45 De samenatting van de wedstrijd van 18:00 plus standen en uitslagen incl.
En zo zijn we weer terug bij af. Helaas.
En ook dat het niet onderbroken mag worden door het journaal?quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:08 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dat mag en kan niet meer. Het voetbal moet een apart programma worden aldus de tender van de ECV
die 3,5 miljoen krijgen ze nooit meer!quote:Op donderdag 10 januari 2008 10:54 schreef Stpan het volgende:
Staat dat ook in de nieuwe tender?
Als ik de ECV was zou ik toch liever 3,5 miljoen kijkers hebben en het voetbal onderbroken dan 2 miljoen kijkers en 1 lang programma. Dat het voetbal een apart programma moest worden had vast als doel meer kijkcijfers te trekken. Dat is dus mislukt, waarom zouden ze daar dan zo star aan vast willen houden?
Tenzij die rechten weer doorverkocht worden aan de NOS.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:27 schreef tong80 het volgende:
Kabeltrio biedt op voetbalrechten
Zou triest zijn als dit doorgaat. Dan kunnen we Langs de Lijn wel afschrijven.
Ja en Jeroen van de Boom is een groot artiest en geniaal muzikant, Wilders is een begenadigd politicus en belspelletjes moeten verboden worden, om de o zo intelligente massa tegen zichzelf te beschermen.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:42 schreef FLR het volgende:
Wel typisch trouwens dat Boer zoekt Vrouw tegenwoordig bijna het dubbele aantal kijkers trekt dan het voetbal en dat ook het schaatsen gisteren populairder was dan het voetbal. Dat zou toch tot nadenken moeten stemmen..
Naar de BBC!quote:Op maandag 14 januari 2008 10:56 schreef Cyberia18 het volgende:
De uitzendrechten moeten naar de NOS
Daar zullen heel veel mensen in de auto en op het strand etc. het niet geheel met je eens zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:40 schreef pfaf het volgende:
30 miljoen per jaar meer is wel een flinke verbetering, daar kan meneer inflatie niet tegen op!![]()
Langs de Lijn is een instituut, maar sinds breedbandinternet zie ik het nut naarvan ook niet meer in, dus missen zal ik het niet.
Daarom staat er 'ik' en niet 'mensen in de auto en op het strand'...quote:Op maandag 14 januari 2008 11:06 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Daar zullen heel veel mensen in de auto en op het strand etc. het niet geheel met je eens zijn.
Nou ja, ik dacht dat de o zo intelligente massa toch altijd bestond uit grote voetballiefhebbers.quote:Op maandag 14 januari 2008 10:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja en Jeroen van de Boom is een groot artiest en geniaal muzikant, Wilders is een begenadigd politicus en belspelletjes moeten verboden worden, om de o zo intelligente massa tegen zichzelf te beschermen.
Ik kijk nergens meer van op. [ afbeelding ]
Blijkbaar zijn wij alsnog de elite.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:10 schreef FLR het volgende:
[..]
Nou ja, ik dacht dat de o zo intelligente massa toch altijd bestond uit grote voetballiefhebbers.
net als in Beligëquote:Op maandag 14 januari 2008 10:28 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Tenzij die rechten weer doorverkocht worden aan de NOS.
Precies en dat zal vermoedelijk ook wel gebeuren. Het voordeel voor de kabelbedrijven is dan dat ze meer invloed op de manier waarop de samenvattingen uitgezonden worden kunnen uitoefenen, zodat dat de nieuwe betaalzender minder zal bijten. Of wellicht doen ze dat zelfs ook in samenwerking met Sport1.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:18 schreef rubbereend het volgende:
[..]
net als in Beligëdaar kcoth Balgacom toch het totale paket en verkocht vervolgens de ssamenvatingen door aan de VRT.
De kabelbedrijven hebben zelf geen openkanaal en zullen de samenvattingen en radio wel door moeten verkopen.
quote:Op maandag 14 januari 2008 10:56 schreef Cyberia18 het volgende:
De uitzendrechten moeten naar de NOS
waar kwam Jan Joost ook alweer vandaan?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:37 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Nee lekker het geblaat van Jan Joost van Gangelen en die pot Barbera Barend aanhoren ja
Het hockeyquote:Op maandag 14 januari 2008 13:39 schreef rubbereend het volgende:
[..]
waar kwam Jan Joost ook alweer vandaan?
Yep.quote:
En dan om 10 voor 8 reclame tot 8 uur, 10 minuutjes journaal, 10 minuten reclame en dan nog in 10 minuten alle andere wedstrijden ( lees: niet Ajax, Feyenoord, PSV)quote:Op maandag 14 januari 2008 15:12 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Yep.
Over hockey+NOS gesproken, mochten ze de uitzendrechten terugkrijgen, krijgen we dan ook weer sporten als hockey, badminton en fierljeppen tussen de voetbalwedstrijden door op zondag? Want dat is wel echt een verbetering nu: één en al voetbal (alleen die klote reclames).
Ik betwijfel of dat mag qua rechten, maar het zou op zich wel een goede toevoeging zijn, bijvoorbeeld na Voetbal Insite op RTL7.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef thaduck het volgende:
En herhalen van de uitzending zou ook wel fijn zijn.
beetje overbodig anno 2008. Gooi het dan gewoon op inet, zodat iedereen kan streamen wanneer het hem wel goed uitkomt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:08 schreef borisz het volgende:
Ik geloof dat in het tender stond dat de uitzending op de zondag de hele nacht herhaald gaat worden.
Waarom betaalde ik dan 79 euro?quote:Op woensdag 16 januari 2008 09:37 schreef RayMania het volgende:
90,- ja voor 34 speelronden en playoffs.
Ik kijk naar kwaliteit en leuk spel, dat is wat duurderquote:
ik hoop dat het bij digitenne blijft,quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:39 schreef Urquhart het volgende:
Ik hoop nog altijd dat Sport1 de liverechten binnenhaalt. Dan ga ik dat meteen aanschaffen, aangezien ik ook wel die livebeelden van de Premier League darts wil zien.
17 wedstrijden + play offs dus eigenlijk is het iets meer dan een half seizoen dan klopt die 50 euro naar verhouding dus welquote:Op woensdag 16 januari 2008 12:21 schreef RayMania het volgende:
[..]
Ik kijk naar kwaliteit en leuk spel, dat is wat duurder.
Dacht dat het echt 90,- was, maar kan me vergissen. Wat een oplichters dan met die 50,- voor een half seizoen.
Wat een gezeik.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:38 schreef Ambrosius het volgende:
Nu een item bij DWDD (Ned. 3).
Idd, gezever kolder.quote:
Ja, maar daar klaagde niemand over. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de NOS puur toevallig alleen op zondag het journaal op twee zenders tegelijkertijd uitzondquote:Op woensdag 16 januari 2008 19:42 schreef rubbereend het volgende:
5 reclameblokken? De NOS onderbrak het ook 25 minuten
quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar daar klaagde niemand over. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de NOS puur toevallig alleen op zondag het journaal op twee zenders tegelijkertijd uitzond.
Inderdaad. Ik vind dat RTL het prima doet.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:48 schreef rubbereend het volgende:
[..]en dan de wedstrijden van onder in de ranglijst met 1 camera
liever zoals het nu is
Maar nee hoor, de NOS besteedt Nederlands belastinggeld om de kas van de Premier League te spekkenquote:Op woensdag 16 januari 2008 20:16 schreef rubbereend het volgende:
laat de NOS voor het geld wat ze willen betalen maar mooie sportdocu's maken
Talpa had hart en ziel voor de Eredivisie door de samenvattingen at random uit te zenden. Was er een XXL-uitzending (lees: negen wedstrijden op een dag), dan werd de uitzending met een half uur verruimd zodat alle wedstrijden effectief nog steeds in één uitzendblok paste. Met als hoogtepunt de uitzending van de laatste speeldag, die door de Wilfred geniaal in elkaar werd geprogrammeerd (die uitzending had veel meer weg van een spannend boek, mijn dank daarvoor).quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:50 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik vind dat RTL het prima doet.
En dat kan juist weer terug naar RTL.quote:Op woensdag 16 januari 2008 22:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar nee hoor, de NOS besteedt Nederlands belastinggeld om de kas van de Premier League te spekken.
SBS moet sowieso met zijn poten afblijven van de voetbalrechten. Dat concern is zeker voornemens de eigen trukendoos te openen (lees: ze zijn blij om de kijkers geld af te troggelen met debiele SMS-spelletjes).quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:04 schreef RayMania het volgende:
Ik heb ook liever dat het voetbal bij de commercielen zit. Veel moderner, flitsender, een apart voetbalprogramma (bij de NOS zit het in Studio Sport), aandacht voor alle clubs, niet teveel analyses (meer).
Dat was in de jaren 1990 zo, met als uitschieter op drie netten tegelijk.quote:Op woensdag 16 januari 2008 19:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ja, maar daar klaagde niemand over. Er zijn zelfs mensen die beweren dat de NOS puur toevallig alleen op zondag het journaal op twee zenders tegelijkertijd uitzond.
Dus dan geldt de som:quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:44 schreef borisz het volgende:
Idee is dan misschien om bij de NOS 20.30 te beginnen met de beelden, 4 wedstrijden minimaal 10 minuten = 40 minuten, doe je paar interviews, ben je in een uur klaar. Plak je er daarna studio voetbal aan voor de 'lange' analyses tot pak en beet 22.30 of 23.00.
Heb je meer wedstrijden om uit te zenden dan duurt het praat programma ietsjes korter.
Volgens mij scoorde NOS met de Eredivisiesamenvattingen ook net zo goed als Boer Zoekt Vrouw nu doet, met uitschieters tot 4 tot 4,5 miljoen kijkers.quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef FJD het volgende:
[..]
En waarom zou de PO een programma wat 3mil. kijkers trekt willen vervangen voor een programma wat 2mil. kijkers trekt en ook nog eens belachelijk veel duurder is?
Ik denk dat de PO met een realistisch bod gaan komen, dat de overige omroepen daar ver boven gaan, dat de uitzendrechten vervolgens daar blijven en dat de kijkcijfers weer zullen dalen.
Die laatste constructie hanteert NOS nu met de Premier League.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:20 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Precies en dat zal vermoedelijk ook wel gebeuren. Het voordeel voor de kabelbedrijven is dan dat ze meer invloed op de manier waarop de samenvattingen uitgezonden worden kunnen uitoefenen, zodat dat de nieuwe betaalzender minder zal bijten. Of wellicht doen ze dat zelfs ook in samenwerking met Sport1.
Ik denk dat Nederland 1 dan op zondag Nederland Sport zal heten, mocht de eindredacteur marketing-technische gaven hebben.quote:Op maandag 14 januari 2008 15:12 schreef Elvislives het volgende:
[..]
Yep.
Over hockey+NOS gesproken, mochten ze de uitzendrechten terugkrijgen, krijgen we dan ook weer sporten als hockey, badminton en fierljeppen tussen de voetbalwedstrijden door op zondag? Want dat is wel echt een verbetering nu: één en al voetbal (alleen die klote reclames).
quote:'Voetbal komt terecht bij kabelaars'
Door MARK LANGESLAG en CHRIS VAN NIJNATTEN
ROTTERDAM - Kenners gaan er van uit dat kabelbedrijf Zesko er met de voetbalrechten vandoor gaat. De grote vraag is aan wie het de samenvattingen doorverkoopt. RTL of toch de NOS?
Donderdag tussen 10.00 en 12.00 uur brengen geïnteresseerden in een gesloten envelop hun bod uit bij de ECV, waarin de achttien clubs uit de Eredivisie zijn vertegenwoordigd. Bij de vorige veiling in 2004 werd het recordbedrag van 70 miljoen euro per jaar opgehaald. John de Mol, net met Talpa begonnen, betaalde 35 miljoen euro voor de samenvattingen. Versatel kocht voor 30 miljoen de live-rechten.
Sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake is ervan overtuigd dat de Eredivisie nu ‘zeker 100 miljoen euro per jaar’ uit de markt haalt. De samenvattingen gaan minder opleveren, maar dat wordt ruimschoots goedgemaakt door de opbrengsten voor de live- wedstrijden, zegt hij.
Nu kijken circa 200.000 mensen live voetbal via betaal-tv, maar dat kan oplopen tot een miljoen kijkers, voorspelt Van den Wall Bake. ,,Nu zit het bij Tele2 en moet je maandelijks een vast bedrag betalen. Of je nu kijkt of niet. Straks krijg je creatieve abonnementen. Je rekent per wedstrijd af en als je een seizoenskaart bij FC Twente koopt, kun je daar voor een mooie prijs de uitduels via tv bij kopen.’’
Marketingdeskundige Marcel Beerthuizen denkt dat de grote kabelbedrijven hun slag gaan slaan. Hij verwacht dat Zesko (een fusie tussen Casema, @Home en Multikabel) een verbond sluit met UPC en in één klap het hele pakket koopt. De kabelaars gaan dan zelf met de live-rechten de markt op om daarmee hun aanvullende pakketten waardevoller te maken. De samenvattingen verkopen ze door aan RTL, verwacht hij. ,,Daar zijn we net aan gewend en bovendien hebben ze het format verbeterd en meer op de behoefte van de tv-kijker gericht. En op de commerciële tv heb je nu eenmaal meer mogelijkheden voor sponsoring dan bij de publieke omroep. Dit zou wel betekenen dat er weer een nieuwe partij is die het leeuwendeel van de rechten verkrijgt. Maar ik denk dat de clubs het geld zwaarder laten wegen.’’
Van den Wall Bake denkt ook dat Zesko een sleutelrol gaat spelen. De kabelgigant, verwacht hij, zal een consortium vormen met de ECV, een mediabedrijf en een financiële partij, ‘waarbij je John de Mols investeringsmaatschappij Cyrte niet moet uitsluiten’.
De ECV zit dan op rozen, vervolgt hij, want ze participeren in een bedrijf, waarbij ze geen enkel financieel risico lopen. Elk jaar krijgen de clubs gegarandeerd 100 miljoen binnen; de financier neemt het aanlooprisico.
In deze constructie verkoopt Zesko het live-voetbal door aan betaalzender Sport1, zodat ook mensen in het UPC-gebied zich kunnen abonneren. De samenvattingen, zegt Van den Wall Bake, geven ze in sublicentie aan de NOS. ,,Zeker omdat die pas na 20.00 uur mogen worden uitgezonden, denken ze daar de meeste kijkers te trekken. Aan de andere kant: de clubs verwachten in de nabije toekomst veel geld binnen te halen met het gokken op voetbalduels. Het gokmonopolie van de staat, waar Den Haag halsstarrig aan vast houdt, is onhoudbaar. Brussel staat legaal gokken al lang toe. De partij die gaat uitzenden, moet beloven daar aandacht aan te besteden. De vraag is hoever de NOS daarin wil gaan.’’
Ook een buitenlandse partij kan er nog met de buit vandoor gaan, zegt Beerthuizen. ,,Denk aan Sky. Of Setanta, dat onlangs alle voetbalrechten in Engeland kocht. Voor dat soort partijen is Nederland interessant, omdat hier de mogelijkheden op het gebied van digitale sportrechten nog ongebreideld zijn. Ik geloof niet in verhalen dat het voetbal een miljoen kijkers kwijt is. Het is nog steeds razend populair. Mensen volgen het product, waar je het ook uitzendt. Daarom zullen partijen ook niet schuwen marketinggeld voor nieuwe producten in te zetten en dus meer voor de rechten te betalen dan ze eigenlijk waard zijn.’’
Ook op de radio wordt het spannend. Beerthuizen verwacht dat NOS Langs de lijn de live-rechten behoudt. Van den Wall Bake zet zijn kaarten op BNR Nieuwsradio. ,,Dat is commercieel toch interessanter. En het is voor BNR hét middel om zich in de kijker te spelen.’’
Beerthuizen betwijfelt of de beslissing vandaag al valt. ,,Er komt vast een tweede ronde, zodat alle voorstellen kunnen worden geoptimaliseerd en het voetbal maximale zekerheid kan verkrijgen.’’
Dat is goed nieuws, nu de NOS nogquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:28 schreef Ofyles2 het volgende:
In ieder geval is zeker dat SBS zich heeft teruggetrokken.
Ook goed.quote:In deze constructie verkoopt Zesko het live-voetbal door aan betaalzender Sport1
Dat laatste zowieso, zolang ze maar geen nieuw systeem gaan verzinnenquote:Op donderdag 17 januari 2008 13:41 schreef venomsnake het volgende:
Ik hoop dat de NOS de samenvattingen krijgt en Sport1 de live rechten.
Dat moet natuurlijk gewoon bij de NOS blijven. Zou toch doodzonde zijn als Langs de lijn zou verdwijnen.?quote:Ook op de radio wordt het spannend. Beerthuizen verwacht dat NOS Langs de lijn de live-rechten behoudt. Van den Wall Bake zet zijn kaarten op BNR Nieuwsradio. ,,Dat is commercieel toch interessanter. En het is voor BNR hét middel om zich in de kijker te spelen.’’
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |