8 december in Zandvoort!quote:Op maandag 19 november 2007 02:10 schreef rena het volgende:
Ja echt he, en het is nog een computeruur ook, dus waarschijnlijk 3 kwartier fokken en msn'en en een kwartier naar de uitleg luisteren om alles vervolgens thuis te maken![]()
![]()
Wanneer komt er weer een meet?
Ik kijk geen filmpjes op mijn werk en thuis heb ik geen internet, dus tease mij niet zo!quote:Op maandag 19 november 2007 09:39 schreef Giechel_Ho het volgende:
He Z, dit soort sprookjes kan ik nou weer wel waarderen
http://www.apple.com/trailers/disney/enchanted/McDreamy
en die humor
Busy, loyal worker beequote:Op maandag 19 november 2007 09:45 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik kijk geen filmpjes op mijn werk en thuis heb ik geen internet, dus tease mij niet zo!![]()
Gelukkig is het maandag: Giechel_Ho Dagquote:
Nog maar eventjes hoorquote:Op maandag 19 november 2007 10:37 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Gelukkig is het maandag: Giechel_Ho Dag![]()
Ik wil dat "mijn" team God's Warriors heet 14.gifquote:Op maandag 19 november 2007 10:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed we hebben een stapel mensen vanavond, dus we gaan voor Team Bliss & The Bliss Team?
Daar hebben we het dan wel overquote:Op maandag 19 november 2007 10:44 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Ik wil dat "mijn" team God's Warriors heet 14.gif
Die bedoel ik ook, kneusquote:Op maandag 19 november 2007 10:39 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Nog maar eventjes hoorTijdens de pubquiz komt z'n lieve, attente alter ego weer opdraven
Ik ben voor Zhenar's bitchesquote:Op maandag 19 november 2007 10:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Maar goed we hebben een stapel mensen vanavond, dus we gaan voor Team Bliss & The Bliss Team?
Zou ook best niet kunnenquote:
Hier alvast mijn eisen voor vanavond:quote:Op maandag 19 november 2007 11:13 schreef Zhenar het volgende:
Ik wil trouwens wel bij Re in de groep hoor![]()
Dat zijn heel redelijke eisenquote:Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Hier alvast mijn eisen voor vanavond:
Ik wil niet bij Dizer of Dark_Angelus in de groep. Wel bij MB en Re of Zhenar, maar niet bij hun samen. Verder wil ik een schaaltje M&Ms op de rechterflank van de tafel. Verder moeten alle vrouwen hun haar los dragen en hoge hakken aan. Zhenars haar moet strak achterover gekamd zijn, met veel gel.
Jullie raden het al: anders weet ik niet of ik kom.
quote:Op maandag 19 november 2007 11:13 schreef Zhenar het volgende:
Ik wil trouwens wel bij Re in de groep hoor![]()
Linkje!!!quote:Op maandag 19 november 2007 11:15 schreef BVO het volgende:
Hoi. Op school. Totr 14:00 wachten.
Zhenar! Je hebt m'n aanvaring met Baaike gemist.
Samenvatting:quote:
Met m'n voor- en achetnaam wegeedit door een modquote:Op vrijdag 16 november 2007 23:09 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat ben jij van plan hé mijn wegwerken in topic schaatsen.
En lul niet zo met wijn die heb ik niet op B v O...Nu is genoeg... lelijke draak![]()
Doe maar Divaquote:Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Ik wil niet bij Dizer of Dark_Angelus in de groep. Wel bij MB en Re of Zhenar, maar niet bij hun samen. Verder wil ik een schaaltje M&Ms op de rechterflank van de tafel. Verder moeten alle vrouwen hun haar los dragen en hoge hakken aan. Zhenars haar moet strak achterover gekamd zijn, met veel gel.
quote:Op maandag 19 november 2007 11:31 schreef BVO het volgende:
Wel de quote van het jaar:
[..]
Met m'n voor- en achetnaam wegeedit door een mod.
Rena!quote:
Kom hier, geile beeeeerquote:
quote:Op maandag 19 november 2007 09:39 schreef Giechel_Ho het volgende:
He Z, dit soort sprookjes kan ik nou weer wel waarderen
http://www.apple.com/trailers/disney/enchanted/McDreamy
en die humor
Ja, de teamindeling, dat wordt nog watquote:Op maandag 19 november 2007 11:18 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Ik zal wel kleine lettertjes doenquote:Op maandag 19 november 2007 13:58 schreef MissBliss het volgende:
[ afbeelding ] Sssst, Re leest mee...
Ik bij Re! IK BIJ RE!!!!!quote:Op maandag 19 november 2007 13:38 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ja, de teamindeling, dat wordt nog wat
Wie isquote:
Neenquote:Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Ik zal wel kleine lettertjes doen [afbeelding]
Computer al terug? [afbeelding]
Ik wil ook bij jou!quote:Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik bij Re! IK BIJ RE!!!!! [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Dat is Wouter.quote:
Dat kan toch ook!quote:
Bos?!quote:
Wauw, wat een kutgrapquote:
Sterfquote:Op maandag 19 november 2007 14:15 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Dat kan toch ook! [afbeelding] [afbeelding]
Ik en Re, dat is samen twee.
Het maximam aantal groepsleden is vijf.
Dus er kunnen nog drie anderen bij mij en Re in het team.
Maar aangezien jij die simpele rekensom niet zelf kon maken, zijn je kansen daarop aanzienlijk afgenomen [afbeelding]
Een afzegging?!quote:Op maandag 19 november 2007 15:00 schreef MissBliss het volgende:
Een afzegging
We zijn dus met 8 of 9 (als Sanne meegaat..)
Nee, Dizer zou een vriend meenemen en die komt niet meer.quote:Op maandag 19 november 2007 15:07 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een afzegging?! [afbeelding] Toch niet Giechel_Ho hè?!?!?!??! [afbeelding]
Naar wie moet ik dan staren voor inspiratie? [afbeelding]
Ik moet uit mijn werk een omweg maken om mijn fiets ergens op te halen. En dan nog eten. Ik kan jullie 19 uur geven, maar eerder lukt me (vrees ik) niet.quote:Op maandag 19 november 2007 15:45 schreef MissBliss het volgende:
En van die lijst gaan D_A, Re, mita en ik rond 6 uur eten in de Leidsedwarsstraat en dan rond half 7 naar de Boom. Ik adviseer de rest zo snel mogelijk te komen ivm het bezet houden van plaatsen
Wie de fuck is dat?!quote:- mita_kuuluu
Nou, vooruit dan maarquote:Op maandag 19 november 2007 15:49 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ik moet uit mijn werk een omweg maken om mijn fiets ergens op te halen. En dan nog eten. Ik kan jullie 19 uur geven, maar eerder lukt me (vrees ik) niet.
Je naamgenootjequote:Op maandag 19 november 2007 15:49 schreef Zhenar het volgende:
Oh en trouwens...
[..]
Wie de fuck is dat?! [afbeelding]
Sinds wanneer is er plaats voor meerdere [insert meervoudsvorm van mijn naam] in jullie leven?!quote:
Dat jij een onoriginele naam hebt, kan ik niks aan doenquote:Op maandag 19 november 2007 15:58 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Sinds wanneer is er plaats voor meerdere [insert meervoudsvorm van mijn naam] in jullie leven?! [afbeelding] [afbeelding] !!!!
Je snapt dat je nu maar liefst twéé mensen met wie je vanavond gaat drinken tegelijkertijd hebt beledigd?quote:Op maandag 19 november 2007 16:07 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat jij een onoriginele naam hebt, kan ik niks aan doen [ afbeelding ]
Jaquote:Op maandag 19 november 2007 16:42 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Je snapt dat je nu maar liefst twéé mensen met wie je vanavond gaat drinken tegelijkertijd hebt beledigd? [afbeelding]
quote:
quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:35 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jup!
Moet ook!quote:
quote:Op maandag 19 november 2007 23:51 schreef Dizer het volgende:
Speciaal voor Giechel_Ho, omdat hij zo tof is, post ik weer eens.
But beteeeeeeeer!quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Becausee Team Bliss is boooorrringgg.
Hehequote:Op dinsdag 20 november 2007 00:44 schreef MissBliss het volgende:
[..]
But beteeeeeeeer! [ afbeelding ]
Whehequote:Op dinsdag 20 november 2007 00:45 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
D_A ook, alhoewel ik (ondanks de vele foto's) hem niet gelijk herkende [afbeelding]
Avrilquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:47 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Hehe [afbeelding]
Daar zat Zhenar dan, met Re.... [afbeelding] [afbeelding] Laaaaaaaaaaaaaaaaaaaatste [afbeelding] [afbeelding]
En ons team gewoon keihard twee na laatste [afbeelding]
En Z. stelde ongelooflijk teleur met z'n kijk op Rihanna's Unfaithful [afbeelding] Avril Lavigne [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:47 schreef MissBliss het volgende:
[..]
WheheTegen mita: "Oh, hoi, D_A?"
Aaaw, de oprechte schrikquote:Op maandag 19 november 2007 15:07 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Een afzegging?!Toch niet Giechel_Ho hè?!?!?!??!
![]()
Naar wie moet ik dan staren voor inspiratie?![]()
Inquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:48 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
[afbeelding]
D_A viel mij echt 100% mee [afbeelding] Hij had geen foto's van zichzelf bij zich (nou ja hij liet ze niet zien), en toonde interesse in andere mensen [afbeelding]
But tonight, he was...CURSEDquote:Op dinsdag 20 november 2007 00:50 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Inons
En ja, hij is tofEen vaste Team Blisser
Het vreet aan je he? Professortjequote:Op dinsdag 20 november 2007 00:52 schreef Re het volgende:
tssss how overrated...
Whehequote:Op dinsdag 20 november 2007 00:51 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
But tonight, he was...CURSED [afbeelding]
quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:53 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Het vreet aan je he? Professortje
Moeten ze jou weer hebben?quote:
Wees blij dat ik niet naar de prijsuitreiking ben gekomen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:06 schreef Re het volgende:
ja tuurlijk... een icoon die van zijn voetstuk valt vandaag ....
Ik heb er ook eentje gemaaktquote:Op dinsdag 20 november 2007 01:17 schreef MissBliss het volgende:
Ik heb ook een Sint-avatar
Oh, en whohohohoh, We hate everyone
quote:
Jaaaquote:Op dinsdag 20 november 2007 06:29 schreef Dizer het volgende:.
Ik heb een vet serieuze discussie gehad met Giechel_Ho in de tram over kindjes uit India adopteren![]()
.
quote:Op dinsdag 20 november 2007 00:34 schreef DaMart het volgende:
Jullie hebben toch wel gewonnen he?
Die moeten we binnenkort voortzettenquote:Op dinsdag 20 november 2007 09:14 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Jaaa
Echt zwaar diepzinnige shit na zo'n pubquiz
Is goedquote:Op dinsdag 20 november 2007 12:36 schreef Dizer het volgende:
[..]
Die moeten we binnenkort voortzetten!!!!
Wie? Jij?quote:Op dinsdag 20 november 2007 23:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jaja, en voor de derde keer naar Live! geweest.
Ik ja.quote:
Met wie?quote:Op woensdag 21 november 2007 08:11 schreef Dark_Angelus het volgende:
Denken dat je een afspraak hebt bij een arts hebt. En die vervolgens pas vrijdag hebt is nooit leuk.
Maar goed, gelukkig vandaag ook nog maar even een afspraak gemaakt voor straks *bed induikt*
Stoere filmquote:Op dinsdag 20 november 2007 23:39 schreef Dark_Angelus het volgende:
Jaja, en voor de derde keer naar Live! geweest.
We zijn ons aan het bescheuren vanwege je goede voornemen.quote:
Sowieso met kinderen. Ghana lijkt me ontzettend bijzonder om mee te maken. Maar ik heb contact gelegd met een bureau. Volgende week een afspraak. Dan gaan we even kijken hoe en wat. Ik heb ontdekt dat je dus ook voor twee weken, of alleen een maand kan gaan. Lijkt me fijn om dat in de zomer te doen. Te ontdekken of het wat is voor mij voordat ik me daar voro 3 maanden aan vastklem. Als je daarheen wil, moet je met de volle 200% voor gaan. Niet daar aankomen en na een week zo iets hebben: "IK MOET WEG IK KAN HIER NIET MEER TEGEN". Dat is niet leuk tegenover de kinderen. Want je weet echt niet wat je te wachten staat. Hoe leuk en aardig alle foto's en verhalen klinken, ik kan me niet voorstellen dat het dagelijks leuk lesgeven is en dagelijks elke avond met de andere vrijwilligers gezellig in de lokale bar gaan genieten. Er zullen zeker ook mindere punten zijn. Zieken, honger, sterfgevallen... Wat voor hun daar inmiddels gewenning is, is voor ons natuurlijk totaal nieuw.quote:Op woensdag 21 november 2007 11:31 schreef Zhenar het volgende:
[..]
We zijn ons aan het bescheuren vanwege je goede voornemen.![]()
Nee hoor geintje, heel nobel van jeMaar inderdaad kan dat best zwaar zijn, zeker voor een emo slet als jij
Weet je al wat voor project je wil gaan doen? Iets met kinderen, iets met aids, iets met waterbronnen...?
quote:Een dag uit het leven van een vrijwillige leraar in Ghana | Jan Van Hovell
Uitslapen is het niet, maar al meteen valt de vermoeienis van het vroege ochtendwaken in het niets als ik door Mrs. Quansah, mijn ‘mom’, gewekt wordt en ik me realiseer dat er een verse dag Ghana voor me klaar staat. Samen met mijn compagnon Allan, degene met wie ik de kamer deel, krijgen wij ons ontbijt voorgeschoteld bestaande uit een een omelet, een potje instant nescaffee, een brood en een zoete abrikozen jam. Even bijpraten over de afgelopen nacht in de spot bar (een lokale bar) waar we met de andere vrijwilligers uit de omgeving een aantal Star beers hadden gedronken al pratend over ervaringen, onze levens in het verre Europa, de toekomst (een reisje naar Burkina Faso, Mali wellicht bezoeken?). Een heerlijke koude douche in de ‘bucket shower’ (emmer en beker, zo makkelijk kan het) is de volgende stap, ik scheer wat overbodige haartjes af en zo zie ik er weer fris en netjes uit voor de scholieren die mijn verschijning ongetwijfeld als voorbeeld nemen als ik afga op de aandacht die ik dagelijks krijg!
Ik loop, schoolboeken en agenda onder de arm, met Allan naar het schoolpleintje. Onze school bestaat uit 250 leerlingen, zo ongeveer dan, verdeeld over 6 klassen. Elke ochtend is het een traditie dat de leerlingen zich in lijnen opstellen tussen de twee gebouwtjes. De leerlingen worden zeer zorgvuldig twee aan twee geallineerd qua klas, lengte en sexe. Op het pleintje zingen ze dan eerst een paar ochtendliederen die de twee slimste leerlingen van de school (een jongen en een meisje die op de trap voor het pleintje staan opgesteld naast de leraren) uitkiezen. Dan volgt het volkslied dat ik inmiddels luidkeels meezing (het gaat ongeveer zo, verzin de melodie erbij: "God bless our home and Ghaaaaaaaana, make Lord... en dan vergeet ik het - komt nog wel!) en dan volgen de gebeden met de rechterhand op de linkerborst. Echt mooi om de allerkleinsten te zien bidden, want ze zeggen wel van alles, maar ze zijn meer bezig elkaar te schoppen, treiteren en duwen; ik herken mezelf.
De lessen gaan beginnen nadat elke klas op de beat van de trommels een lokaal is binnen gemarcheerd (het is inmiddels kwart over acht, dus denk ik altijd aan mijn Baarnsch Lyceum; twee uitersten die toch echt allebei scholen genoemd worden). Ik geef les aan primary 5, dat zijn de 38 leerlingen tussen de 9 en 11 jaar en ik geef les op het gebied van wiskunde, engels (lezen en schrijven) en gym.
Engels kunnen mijn leerlingen (raar om ‘mijn leerlingen’ te schrijven –het is allemaal zo anders, zo positief anders, ver van het Nederlandse, de tegenstellingen die je wilt in je Hollandse pot komen hier tot uiting-) al goed, maar ze begrijpen mijn uitspraak vaak niet, al beginnen ze wel te wennen. Grammar en begrijpend lezen kunnen ze best goed en ze zijn ijverig, soms een beetje te! Als ik iets vraag aan de klas, en dat is nogal eens, dan krijg ik 38 gretige vingers waar ik uit moet kiezen. Ook al weten ze het antwoord niet, ze steken hun vinger op. Daarom laat ik ze vaak het antwoord roepen. Wat trouwens goed beviel, was het scala aan pennen dat ik mee had genomen voor mijn klas. Ik had in de allereerste les hen een ingewikkeld wiskundig probleem voorgeschoteld op het bord (13+8+12-13+17-18-6=??) en degenen die het goed hadden kregen een pen. Maar toen de eerste het goed had, ging het antwoord natuurlijk snel genoeg door de hele klas zodat tot mijn verbazing ze het antwoord opeens allemaal goed hadden… Jammer genoeg was er al 1 pen gejat in de middag, maar die werd eerlijk teruggegeven toen ik dreigde terug te keren naar Nederland als de pen niet terecht kwam!
Tussen de lessen door loop ik rond door het complex. De laagste klassen breng ik een bezoek en dat wordt kennelijk gewaardeerd: gretig word ik begroet als 'sir JAAAN' met een bijtende 'a' en een eeuwig durende ‘n’, zo lijkt het! De kleintjes willen in de pauzes altijd met me spelen en mij vasthouden, mijn haren op mijn been voelend (voor hen is dat erg raar) en mijn witte vingers aanraken. Sommige likken mij zelfs, want ze denken dat ik zoet ben! De ouderen leren mij Ghaneze woordjes en moeten altijd weer lachen als ik het in hun ogen helemaal verkeerd zeg! Ik mocht ook even lachen toen ze allemaal 'Groningen' probeerden te zeggen!
Om 2 uur mag ik dan naar huis, meestal vergezeld door een paar kids die mijn boeken voor me willen dragen. Als ik naar huis loop door het typische Afrikaanse dorp (beeld je het volgende in: rode aarde, veel bomen, veel Afrikanen die buiten bezig zijn met de was of met de voorbereiding van het eten of met het maken van een houtwerk, allemaal loslopende kippen en geiten op zoek naar iets te bikken, stomende pannetjes op brandend hout, hier en daar een flinke mierenhoop, hagedissen op de muren van de kleine stenen huisjes en vooral vele kleine Afrikaanse kindjes die met grote ogen naar mij kijken!) dan groet iedereen mij en groet ik terug. Ook als ik in de taxi zit, groet iedereen mij en willen de meesten een klein gesprek met me aangaan. Het valt me op dat ook de Afrikanen onder elkaar, is het in de taxi, uit de taxi naar de straat of gewoon in het dorp, elkaar allemaal lijken te kennen. Ze lachen zo veel en hebben het over van alles in het Twi waardoor ik de ongetwijfeld zeer boeiende gesprekken over wat ze gegeten hebben of over mijn haar niet kan volgen. Mijn haar… Er is van alles mee gebeurd, maar er is niks vanaf. Sir Jan heeft namelijk vlechtjes
Ik ben ook benieuwd!!! Lijkt me echt een ontzettend bijzondere ervaring om mee te maken!quote:Op woensdag 21 november 2007 11:53 schreef Zhenar het volgende:
Wel verstandig om je goed voor te bereiden idd. Als ik jou was, zou ik ook minimaal één iemand die iets vergelijkbaars gedaan heeft persoonljik proberen te spreken, dat geeft toch een veel betere indruk dan de promopraatjes.
Spannend hoorBen benieuwd of je het uiteindelijk echt gaat doen
![]()
Lijkt mij ook!quote:Op woensdag 21 november 2007 11:57 schreef Dizer het volgende:
[..]
Ik ben ook benieuwd!!! Lijkt me echt een ontzettend bijzondere ervaring om mee te maken!
daarom passen wij zo goed bij elkaarquote:Op woensdag 21 november 2007 13:12 schreef MissBliss het volgende:
Ik moet er persoonlijk niet aan denken
Had dat eerder bedacht!quote:Op woensdag 21 november 2007 13:17 schreef Zhenar het volgende:
[..]
daarom passen wij zo goed bij elkaar [afbeelding]
Dump die Re gewoon [afbeelding] zodat wij samen een toekomst van luieren en egocentrisme tegemoet kunnen treden [afbeelding]
Nu zit je met zo'nquote:Op woensdag 21 november 2007 13:20 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Had dat eerder bedacht!
Het had zo perfect kunnen zijn![]()
Ach nee hoor, hij is net zo verdorven als ikquote:Op woensdag 21 november 2007 13:22 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Nu zit je met zo'n [afbeelding] aardige [afbeelding] vent opgescheept. Die geeft om zijn [afbeelding] medemens [afbeelding] en die zorg draagt voor de [afbeelding] aarde [afbeelding] .
[afbeelding]
Wel sneu voor je [afbeelding]
Da's wel een opluchtingquote:Op woensdag 21 november 2007 13:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ach nee hoor, hij is net zo verdorven als ikHij speelt alleen aardig
Ja, je krijgt er flink van langs?quote:Op woensdag 21 november 2007 13:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ach nee hoor, hij is net zo verdorven als ikHij speelt alleen aardig
De ene dag ik, de andere dag hijquote:Op woensdag 21 november 2007 13:29 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, je krijgt er flink van langs? [afbeelding]
Ik ben ook benieuwdquote:Op woensdag 21 november 2007 13:17 schreef rena het volgende:
Dizer![]()
Hoe stoer! Ik heb echt respect voor mensen die zulke dingen durven te doen! Ben heel benieuwd!
Oooh, wat romantischquote:Op woensdag 21 november 2007 13:36 schreef MissBliss het volgende:
[..]
De ene dag ik, de andere dag hij![]()
![]()
als je het design maar af hebtquote:Op woensdag 21 november 2007 16:40 schreef Dizer het volgende:
Het duurt nog even voor de zomervakantie
En? Ik vind gewoon dat Dizer dan een schouderklopje verdient.quote:Op woensdag 21 november 2007 16:40 schreef MissBliss het volgende:
Schouderklopje? maar het heeft toch niks met Fok te maken? [ afbeelding ]
Ik zei ook succes met de voorbereidingen he... die beginnen nu toch al?quote:Op woensdag 21 november 2007 16:40 schreef Dizer het volgende:
Het duurt nog even voor de zomervakantie
Je zal nooit V&A krijgen jongemanquote:Op woensdag 21 november 2007 16:42 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ben je al weg?
Die kan ik er wel bij hebbenquote:Op woensdag 21 november 2007 17:11 schreef Dizer het volgende:
[..]
Je zal nooit V&A krijgen jongeman.
Nou ken ik jou totaal niet, maar Z maakt wel een interessant punt (dat jij een emo-slet bent). Je wilt ook graag het leed meemaken heb je gezegd. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant vraag ik mij af of je wel beseft in welke mate het leed aanwezig is en jou zal beinvloeden. Nou kwam je tijdens die twee real life meets heel normaal en stabiel over, maar vanwege je Fok achtergrond (quote:Op woensdag 21 november 2007 11:40 schreef Dizer het volgende:
[..]
Sowieso met kinderen. Ghana lijkt me ontzettend bijzonder om mee te maken. Maar ik heb contact gelegd met een bureau. Volgende week een afspraak. Dan gaan we even kijken hoe en wat. Ik heb ontdekt dat je dus ook voor twee weken, of alleen een maand kan gaan. Lijkt me fijn om dat in de zomer te doen. Te ontdekken of het wat is voor mij voordat ik me daar voro 3 maanden aan vastklem. Als je daarheen wil, moet je met de volle 200% voor gaan. Niet daar aankomen en na een week zo iets hebben: "IK MOET WEG IK KAN HIER NIET MEER TEGEN". Dat is niet leuk tegenover de kinderen. Want je weet echt niet wat je te wachten staat. Hoe leuk en aardig alle foto's en verhalen klinken, ik kan me niet voorstellen dat het dagelijks leuk lesgeven is en dagelijks elke avond met de andere vrijwilligers gezellig in de lokale bar gaan genieten. Er zullen zeker ook mindere punten zijn. Zieken, honger, sterfgevallen... Wat voor hun daar inmiddels gewenning is, is voor ons natuurlijk totaal nieuw.
Er spreken mij twee programma's aan. De een is om de weeskinderen te begeleiden doro de ochtend, naar school.. eten geven, verzorgen en ze weer naar bed brengen. De ander is om als leraar Engels of Wiskunde te zijn. Je hoeft geen rekenwonder of Engels afgestudeerd te zijn om dat te doen. Want het zijn jonge kinderen die alleen de simpele basis moeten leren.
Het is juist dat ik weet hoeveel leed er is, dat mij aantrekt om daar te gaan helpen. Ja ik ben stabiel maar op FOK flap ik alles uit om lekker mijn gang te gaan. IRL valt het echt mee. Maar een paar mensen kennen mijn naakte waarheid. Wij moeten gauw met zijn 2en een biertje doen. Onze discussie in de tram was al interessant genoeg plus het was zeer aangenaamquote:Op woensdag 21 november 2007 18:32 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Nou ken ik jou totaal niet, maar Z maakt wel een interessant punt (dat jij een emo-slet bent). Je wilt ook graag het leed meemaken heb je gezegd. Aan de ene kant snap ik dat, aan de andere kant vraag ik mij af of je wel beseft in welke mate het leed aanwezig is en jou zal beinvloeden. Nou kwam je tijdens die twee real life meets heel normaal en stabiel over, maar vanwege je Fok achtergrond (! ik weet het....) twijfel ik wel hoe jij met dat leed zal omgaan. Voor mijzelf is al dat leed uitendelijk (want heb ook wel zoiets van "dat moet je meegemaakt hebben") een reden om of te kiezen voor een ietwat "vrolijkere" plek danwel lekker naar Ibiza te gaan
![]()
En onderschat het vak leraar niet. De kennis van taal en rekenen hebben de meeste mensen wel, maar dat kunnen overbrengen en omgaan met (een klas vol) kinderen is weer iets totaal anders. Maar het lijkt mij wel een heel toffe levensverrijkende ervaring
geef het tijdquote:Op woensdag 21 november 2007 22:43 schreef Dizer het volgende:
Er wordt gezeurd tegen mijn kop dat ik er nooit ben.. kom ik hier en is het steeds saaaaaai omdat er niemand is.
Jouw naakte waarheidquote:Op woensdag 21 november 2007 22:12 schreef Dizer het volgende:
Het is juist dat ik weet hoeveel leed er is, dat mij aantrekt om daar te gaan helpen. Ja ik ben stabiel maar op FOK flap ik alles uit om lekker mijn gang te gaan. IRL valt het echt mee. Maar een paar mensen kennen mijn naakte waarheid. Wij moeten gauw met zijn 2en een biertje doen. Onze discussie in de tram was al interessant genoeg plus het was zeer aangenaam.
Oke dus je hebt ervaring. Ik wil wel even benadrukken dat er een groot verschil is tussen gemotiveerde, intelligente HBO studenten en de kids van groep 7/8 uit een willekeurige probleem-volkswijkquote:Trouwens.. ik heb anderhalf jaar les gegeven aan HBO'ers nota bene.
Ik ben erquote:Op woensdag 21 november 2007 22:43 schreef Dizer het volgende:
Er wordt gezeurd tegen mijn kop dat ik er nooit ben.. kom ik hier en is het steeds saaaaaai omdat er niemand is.
Ik denk dat je je moeder bedoeldquote:Op woensdag 21 november 2007 23:43 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Wat kan ons zo'n stoephoerrrr als jou schelen![]()
![]()
In m'n kelderquote:Waar isErik
?
Ik was pubquizen in Utrecht!quote:Op woensdag 21 november 2007 22:43 schreef Dizer het volgende:
quote:Op donderdag 22 november 2007 09:15 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Was ist loss mit der kitten?
Aawquote:Op donderdag 22 november 2007 09:40 schreef Re het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
![]()
[ afbeelding ]
ze heeft een wond bij haar oren waar ze dus niet af kan blijven (krabben) en deze dus steeds groter worden, niets helpt ertegen dus dan maar een kapjequote:Op donderdag 22 november 2007 09:43 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
AawWat heeft ze?
Zo'n kap is echt rot voor die beestjesMijn hond gedroeg zich door dat ding nog zieker dan hij eigenlijk was
Jaquote:Op donderdag 22 november 2007 10:01 schreef Re het volgende:
endie kap is veel groter
... wisseltruuk visualiserend
Nou, alles bijelkaar zo'n 3/4 weken denk ik. Het is een jaar geleden maar zeker 3 weken. Wens Ziggy maar sterktequote:Op donderdag 22 november 2007 10:06 schreef Re het volgende:
en hoe lang heeft tie er mee rondgelopen... ziggy moet 2 weken
Ja later heb ik een iets kortere kap meegekregenquote:Op donderdag 22 november 2007 13:07 schreef MissBliss het volgende:
Aaaaaw, die hond![]()
Wat een megakap iddHad hij zn pootje gebroken ofzo?
Tijdens het eten deed ik zijn kap af. Was gewoon zo'n zielig gezicht.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Katten proberen 'm ook altijd eerst heel naarstig af te krijgen, totdat ze erachter komen dat het toch niet lukt
[ afbeelding ]
Dat ga ik denk ik ook maar doen... Na een paar keer proberen heeft ze de techniek nog niet echt doorquote:Op donderdag 22 november 2007 18:27 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Tijdens het eten deed ik zijn kap af. Was gewoon zo'n zielig gezicht.
Hij kreeg het op een gegeven moment wel door (tijdens het drinken had hij zijn kap wel vaak om en zo leerde hij met kap te eten en drinken). Gewoon effe erbij blijven zitten en zodra ze klaar is met eten kap weer om 14.gifquote:Op donderdag 22 november 2007 18:35 schreef MissBliss het volgende:
Dat ga ik denk ik ook maar doen... Na een paar keer proberen heeft ze de techniek nog niet echt door
Ze eet alleen de hele dag door
Voor die 2e bepalende toets?quote:Op donderdag 22 november 2007 18:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Prachtig een 8 halen, waarvan ik dacht ik dat ik een -10 zou halen
quote:Op donderdag 22 november 2007 18:52 schreef Dark_Angelus het volgende:
Prachtig een 8 halen, waarvan ik dacht ik dat ik een -10 zou halen
Uhuquote:
Die blijft leukquote:
5 kiklo inktvipquote:
Was mijn wereld ook maar zoquote:
ik heb geen internet, dus ik kan de filmpjes niet kijken!quote:
Morgen ligt FOK! in ieder geval plat, dus stel het niet te lang uitquote:Op vrijdag 23 november 2007 11:11 schreef Zhenar het volgende:
[..]
ik heb geen internet, dus ik kan de filmpjes niet kijken!![]()
![]()
Maar dan doe ik het wel op gevoel en herinnering...![]()
Of misschien blijf ik vanmiddag wat langer zitten om de filmpjes toch te kijken![]()
Morgen heb ik toch geen beschikking over internet, dus als het gebeurt, dan gebeurt het vandaag.quote:Op vrijdag 23 november 2007 11:12 schreef BVO het volgende:
[..]
Morgen ligt FOK! in ieder geval plat, dus stel het niet te lang uit.
We hebben het ding wat bijgeknipt, nu hoeft ze tenminste niet gevoerd te wordenquote:Op vrijdag 23 november 2007 10:22 schreef Zhenar het volgende:
Die FAIL-foto [afbeelding]
Wel sneu voorZiggy zeg [afbeelding] Die wond ziet er nasty uit [afbeelding]
Morgen gaat er bij mij weer wat af... mijn haar is gewoon 5 cm lang... mogen er toch wel weer 3 afquote:Op vrijdag 23 november 2007 18:01 schreef Re het volgende:
ik had een middagje vrij en ben ook gekortwiekt ...![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:01 schreef Re het volgende:
ik had een middagje vrij en ben ook gekortwiekt ...![]()
![]()
Ergens anders.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:04 schreef DaMart het volgende:
Rustig weer hier. Waar is iedereen de laatste tijd toch?
Showchat wordt Slowchatquote:Op zondag 25 november 2007 17:10 schreef Dark_Angelus het volgende:
Al 6 dagen doen over een SC topic
Ahwquote:Op zondag 25 november 2007 18:03 schreef Sanne het volgende:
schaamteloos gepikt uit F&F:
[ afbeelding ]
Ze piepten alleen als ik ze hoog optilde.quote:
Ach, kan vast wel zonder iPodquote:Op zondag 25 november 2007 18:22 schreef Sanne het volgende:
Ze willen een fotosessie fluisterden ze vanmiddag in mijn oor.
Maar de dopjes van de ipod zijn veel te groot.
Jij wordt toch hun tante.quote:Op zondag 25 november 2007 18:24 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Ach, kan vast wel zonder iPod![]()
Wat zijn ze leuk!![]()
![]()
Wat ben ik jaloers!![]()
![]()
De foto gepikt? Of zijn dat echt jouw poesjes?quote:Op zondag 25 november 2007 18:03 schreef Sanne het volgende:
schaamteloos gepikt uit F&F:
[ afbeelding ]
Creepy Cat!quote:
foto gepikt dus.quote:Op zondag 25 november 2007 18:28 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
De foto gepikt? Of zijn dat echt jouw poesjes?
Edit: jouw poesjes dus
Anders effe een foto 14.gifquote:Op zondag 25 november 2007 18:30 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
?!
Die van jou zijn dus nog niet geboren?
Ik vind de katjes van sanne meer deze uitstraling hebbenquote:
Dan kom je morgen maar naar de pubquizquote:Op zondag 25 november 2007 18:31 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Anders effe een foto 14.gif
Ik wacht ook nog op een foto van Re z'n korte kantoorkapsel [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Natuurlijk wel!quote:Op zondag 25 november 2007 18:30 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
?!
Die van jou zijn dus nog niet geboren?
Gaan jullie weer?quote:Op zondag 25 november 2007 18:33 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dan kom je morgen maar naar de pubquiz
Aaawquote:Op zondag 25 november 2007 18:33 schreef Sanne het volgende:
[..]
Natuurlijk wel!
SPANNEND, de kittens kunnen elk moment komen...
Amenquote:Op zondag 25 november 2007 18:41 schreef Sanne het volgende:
Nou ja, dat weet je, als je daar niet tegen kan moet je geen katten nemen.
Dat valt nog mee. Deze foto is van mijn slaapkamerquote:Op zondag 25 november 2007 18:48 schreef Sanne het volgende:
Ik heb zo'n stuk behang in de logeerkamer.
Ik heb het gezienquote:Op zondag 25 november 2007 18:31 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Anders effe een foto 14.gif
Ik wacht ook nog op een foto van Re z'n korte kantoorkapsel![]()
![]()
Hoe kort was het?quote:
Awwwquote:
Elke weekquote:Op zondag 25 november 2007 18:35 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Gaan jullie weer? [afbeelding]
Had dat effe wat eerder laten weten [afbeelding] [afbeelding] Nou zie ik Re's bootcampkapsel niet [afbeelding]
(De mogelijke namen voor Re's kapsels zijn eindeloos zoals jullie kunnen zien [afbeelding] )
er zijn idd veel mensen die op mij lijkenquote:Op zondag 25 november 2007 20:16 schreef rena het volgende:
Re, heb jij wel eens gereld? Ik zag net een man op SBS6 (haha) die verdacht veel op jou leek.
Neequote:Op zondag 25 november 2007 19:31 schreef DaMart het volgende:
En G_H, adverteer jij ook al op FOK! tegenwoordig? Zag net een banner voor Dada-net
Serieus?quote:
Volgens mij zag ik jou laatst bij Studio Voetbal ja.quote:Op zondag 25 november 2007 20:20 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn idd veel mensen die op mij lijken
Geen idee of er SC'ers op FOK! adverteren... maar er zijn bedrijven/mensen die het doen, dus als jij het deed, deed je het ook...quote:Op zondag 25 november 2007 20:37 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
NeeIk ga ook geen site onder Dada of Giechel opzetten
Welke SCer adverteert er dan al op Fok?
Leuk.quote:
He DaMart, heb jij ook zo'n last van erectieproblemen?quote:Op zondag 25 november 2007 20:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Geen idee of er SC'ers op FOK! adverteren... maar er zijn bedrijven/mensen die het doen, dus als jij het deed, deed je het ook...
Nee, niet meer. Daar heb je nuttige spammail voorquote:Op zondag 25 november 2007 20:55 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
He DaMart, heb jij ook zo'n last van erectieproblemen?
Erik is vrij!quote:Op zondag 25 november 2007 20:56 schreef Giechel_Ho het volgende:
[..]
Ik haat jou
LAAT ERIK VRIJ !!!!!!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |