FOK!forum / Klaagbaak / Mensen die ineens harder gaan rijden als je ze inhaalt
Glijdt_lichtmaandag 19 november 2007 @ 00:09
Dus afgelopen nacht reed ik zo lekker naar huis over de A7 vanuit Grunn, gangetje iets van 135 op de teller.
Zie ik voor mij zo'n VW busje rijden, die vermoed ik iets van 120 rijdt. Dus als ik dichtbij genoeg ben, pleur ik mijn richting aanwijzer naar links, en ga zo op de linkerbaan rijden. Gewoon 135 natuurlijk. Gaat die gast ineens 140 rijden . Welja, dan ik er maar weer achter met 135. Even later rijdt die vent weer langzamer dan mij, en wil ik hem weer inhalen, gaat ie weer 140 rijden.


Wat zijn dat voor irritante gewoontes
Ridocarmaandag 19 november 2007 @ 00:13
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Wat zijn dat voor irritante gewoontes
Ik hoop niet dat die andere gast er idd een gewoonte van maakt.
Moet 'ie eens doen op een provincionale weg. Kun je meteen de politie bellen (poging tot doodslag kan hem dan ten laste gelegd worden)
RemcoW85maandag 19 november 2007 @ 00:13
Hmm das serieus best link op sommige wegen.. Had er ook een die 40 reed binnen de bebouwde kom en ik wilde er langs.. Gaat die kerel ineens gas geven.

Met een Opel Corsa uit 1990 is dat lastig om m er nog voor te trekken dus moest vol op de rem aangezien ik een auto tegemoet zag komen .

Gegronde klacht .
Professor_Paljasmaandag 19 november 2007 @ 00:14
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]
(poging tot doodslag kan hem dan ten laste gelegd worden)
Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight
deepartmaandag 19 november 2007 @ 00:15
140 wat is dat voor slakkegang. Ga er dan met style voorbij. Met een sjieke 160 op de teller
Glijdt_lichtmaandag 19 november 2007 @ 00:19
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:15 schreef deepart het volgende:
140 wat is dat voor slakkegang. Ga er dan met style voorbij. Met een sjieke 160 op de teller
Beginnend bestuurder enzo (inmiddels bijna 2jaar), en het boetegeld kan ik beter gebruiken
Athmozzmaandag 19 november 2007 @ 00:19
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:13 schreef RemcoW85 het volgende:
Met een Opel Corsa uit 1990 is dat lastig om m er nog voor te trekken dus moest vol op de rem aangezien ik een auto tegemoet zag komen .

Gegronde klacht .
Idd gegronde klacht. Kwam dit ook onlangs tegen met mijn oma erbij, ik rijd ergens rond de 60 achter iemand (baantje waar je 90 mocht) en besluit die voorbij te gaan. Mens versnelt waardoor ik ook ineens veel moest versnellen (kwam wel geen tegenligger af, maar je bent er toch best zo snel mogelijk voorbij) dus ik vloer het gaspedaal. Aangezien ik met een automaat rijd schakelt dat ding natuurlijk terug naar 2de versnelling @ 4500 rpm om door te trekken tot 85 in 2de (tegen de 6500 toeren).

Dan kijkt ze toch ook ff opzij
TheSorrowmaandag 19 november 2007 @ 00:21
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:15 schreef deepart het volgende:
140 wat is dat voor slakkegang. Ga er dan met style voorbij. Met een sjieke 160 op de teller
Gisteravond 140/150 terug vanuit A'dam continu, goed te doen
deepartmaandag 19 november 2007 @ 00:21
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:19 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Beginnend bestuurder enzo (inmiddels bijna 2jaar), en het boetegeld kan ik beter gebruiken
Je rijd SNACHTS
Glijdt_lichtmaandag 19 november 2007 @ 00:23
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:21 schreef deepart het volgende:

[..]

Je rijd SNACHTS
Juh, maar de staatspolizei vertrouw ik niet. Ik rij altijd 130-140 op de snelweg, dusja. Alleen in Duitsland ga ik richting 180, maar dat mag dan ook.
deepartmaandag 19 november 2007 @ 00:24
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Juh, maar de staatspolizei vertrouw ik niet.
Ach de klpd gebaard alleen eventjes als je ze snachts passeerd met 150
#ANONIEMmaandag 19 november 2007 @ 00:25
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:21 schreef deepart het volgende:
Je rijd SNACHTS
Jij denkt dat ze flitspalen en trajectcontroles 's nachts binnenhalen voor de regen ?
Athmozzmaandag 19 november 2007 @ 00:26
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:23 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Juh, maar de staatspolizei vertrouw ik niet. Ik rij altijd 130-140 op de snelweg, dusja. Alleen in Duitsland ga ik richting 180, maar dat mag dan ook.
zoek een andere hardrijder op & ga je zo'n 50à100m erachter hangen. Dan kan je probleemloos volgen, àls er al geflitst wordt gaat die ander er eerst op staan & zie jij de flits. Tegen dat jij op die plaats bent waar er geflitst wordt kan je al lang tijdig remmen.
deepartmaandag 19 november 2007 @ 00:26
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:25 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Jij denkt dat ze flitspalen en trajectcontroles 's nachts binnenhalen voor de regen ?
Nee ze doen er een hoes over, tegen het vriezen...hoeven ze niet te krabben smorgens
Glijdt_lichtmaandag 19 november 2007 @ 00:29
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:26 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zoek een andere hardrijder op & ga je zo'n 50à100m erachter hangen. Dan kan je probleemloos volgen, àls er al geflitst wordt gaat die ander er eerst op staan & zie jij de flits. Tegen dat jij op die plaats bent waar er geflitst wordt kan je al lang tijdig remmen.
Goed plan
Athmozzmaandag 19 november 2007 @ 00:32
zolang er nog geen toestellen zijn die zonder flits je kunnen flitsen (en die zijn er nog niet, wat er op sommige sites ook staat) kan je die truck altijd in het donker toepassen. Op klaarlichte dag gaat dat volgens mij wat moeilijker zijn (flits is dan veel minder zichtbaar), maar ook dan kan je vaak op sommige stukken veilig over je snelheid gaan. Op veel snelwegen zijn er geen plekken in het midden waar ze kunnen staan flitsen, zie je de palen al op voorhand & zie je ook wel of er op de pechstrook een auto staat.

Gewoon eventjes vertragen voor elke auto op de pechstrook (dat zijn er toch bijna geen) en voor elke brug (daar wordt ook van geflitst), maar op veel stukken zijn er geen bruggen die je moeten laten vertragen.
Latonmaandag 19 november 2007 @ 00:34
terechte klacht, dat soort mensen aan hoogste boom @ gay ontmoetingsparkeerplaats !
Autoreplymaandag 19 november 2007 @ 00:37
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:32 schreef Athmozz het volgende:
zolang er nog geen toestellen zijn die zonder flits je kunnen flitsen (en die zijn er nog niet, wat er op sommige sites ook staat) kan je die truck altijd in het donker toepassen.
Ik doe het ook altijd 's avonds. Net ook nog hele stukken snelweg met 180 km/h af kunnen rammelen

Ontopic: met de motor is het me een rotzorg, maar irritant blijft het zeker.
TheSorrowmaandag 19 november 2007 @ 00:37
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:34 schreef Laton het volgende:
terechte klacht, dat soort mensen aan hoogste boom @ gay ontmoetingsparkeerplaats !
De laagste dan juist, in een kruisloze slip
Glijdt_lichtmaandag 19 november 2007 @ 00:48
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:32 schreef Athmozz het volgende:
zolang er nog geen toestellen zijn die zonder flits je kunnen flitsen (en die zijn er nog niet, wat er op sommige sites ook staat) kan je die truck altijd in het donker toepassen. Op klaarlichte dag gaat dat volgens mij wat moeilijker zijn (flits is dan veel minder zichtbaar), maar ook dan kan je vaak op sommige stukken veilig over je snelheid gaan. Op veel snelwegen zijn er geen plekken in het midden waar ze kunnen staan flitsen, zie je de palen al op voorhand & zie je ook wel of er op de pechstrook een auto staat.

Gewoon eventjes vertragen voor elke auto op de pechstrook (dat zijn er toch bijna geen) en voor elke brug (daar wordt ook van geflitst), maar op veel stukken zijn er geen bruggen die je moeten laten vertragen.
Waar ik woon zijn wel veel viaducten over de snelweg. Voor auto's op de vluchtstrook rem ik sowieso af. Al een paar keer gehad dat het gewoon undercover polizei was.
deepartmaandag 19 november 2007 @ 00:49
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:48 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Waar ik woon zijn wel veel viaducten over de snelweg. Voor auto's op de vluchtstrook rem ik sowieso af. Al een paar keer gehad dat het gewoon undercover polizei was.
Waren ze verdwaald dan?
piekartz87maandag 19 november 2007 @ 00:59
gister nog vanaf arnhem naar almelo gereden snachts.. maar had het busje van mn ouders mee (moesten met veel lui erin) maar dat ding gaat maar 120 /130:P kan je ook geen boete krijgen. je kannie eens te hard rijden:P

maar je staat er van te kijken hoeveel mensen je nog inhaald met 120/130. oftewel, mensen rijden zo traaag!

met mn eigen auto rij ik vaan 160, maar dan weet ik wel vrij zeker dat er geen flitsers staan dan.. en anders... pech gehad:P
countergirlmaandag 19 november 2007 @ 01:02
Oh, vooral smorgens hebben ze er een handje van, rijden ze erst 100, zien ze dat ik voorbij wil, geven ze ineens gas!! mijn vw is wel niet zo snel maar ik geef niet op! Let wel altijd op verdachte auto's...en politie die zo stiekem verstopt staan....
Probably_on_pcpmaandag 19 november 2007 @ 01:19
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:26 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zoek een andere hardrijder op & ga je zo'n 50à100m erachter hangen. Dan kan je probleemloos volgen, àls er al geflitst wordt gaat die ander er eerst op staan & zie jij de flits. Tegen dat jij op die plaats bent waar er geflitst wordt kan je al lang tijdig remmen.
He sukkel, anders houd je die dingen even voor je aub
hierissieweermaandag 19 november 2007 @ 01:20
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:14 schreef Professor_Paljas het volgende:

[..]

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight
klopt wel....
Ridocarmaandag 19 november 2007 @ 09:23
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:14 schreef Professor_Paljas het volgende:

[..]

Riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiight
Moedwillig een ander in gevaar brengen is volgens de wet poging tot doodslag. Probeer het aub niet uit.
N.ickamaandag 19 november 2007 @ 09:27
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:59 schreef piekartz87 het volgende:

maar je staat er van te kijken hoeveel mensen je nog inhaald met 120/130. oftewel, mensen rijden zo traaag!
Ik rij altijd heel rustig , lekker relaxt , muziekje erbij , ik heb nooit haast . Dat gejakker is nergens voor nodig
ColtZ40maandag 19 november 2007 @ 09:28
Mensen zonder cruise control of vaste voet.
Kievmaandag 19 november 2007 @ 09:33
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus afgelopen nacht reed ik zo lekker naar huis over de A7 vanuit Grunn, gangetje iets van 135 op de teller.
Zie ik voor mij zo'n VW busje rijden, die vermoed ik iets van 120 rijdt. Dus als ik dichtbij genoeg ben, pleur ik mijn richting aanwijzer naar links, en ga zo op de linkerbaan rijden. Gewoon 135 natuurlijk. Gaat die gast ineens 140 rijden . Welja, dan ik er maar weer achter met 135. Even later rijdt die vent weer langzamer dan mij, en wil ik hem weer inhalen, gaat ie weer 140 rijden.


Wat zijn dat voor irritante gewoontes
Imagine dit hierboven, maar dan bij een afrit en ik reed al, sneller, links van hem.

Stelletje mongolen zijn het.
boegschroefmaandag 19 november 2007 @ 11:36
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:23 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Moedwillig een ander in gevaar brengen is volgens de wet poging tot doodslag. Probeer het aub niet uit.
Dat kan wel kloppen maar bewijs het maar eens

Geen rechter die je daarvoor een poging tot doodslag toekend.
deepartmaandag 19 november 2007 @ 13:07
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

He sukkel, anders houd je die dingen even voor je aub
wtf?!


Nog een tip, koop een jerrycan gevuld met benzine. Als je merkt dat je geflitst word vol in de ankers, je wagen in zijn achteruit en zet hem langs de desbetreffende flitspaal. Je pakt vervolgens je reserve band uit je koffebak en die hang je om de flitskast. Je giet wat benzine over de band en steekt hem aan. Die boeten zal je naderhand nooit meer ontvangen. Vervolgens wis je je sporen en rijd je met een voldaan gevoel naar huis.
Mirjammaandag 19 november 2007 @ 13:09
héél nare gewoonte inderdaad
ColtZ40maandag 19 november 2007 @ 13:20
Dat doe ik altijd bij Smartjes, met de wetenschap dat de topsnelheid 135 km/uur is.
deepartmaandag 19 november 2007 @ 13:22
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat doe ik altijd bij Smartjes, met de wetenschap dat de topsnelheid 135 km/uur is.
Ja maar smartjes verdienen het
Paulmaandag 19 november 2007 @ 13:28
Doe ik ook wellus echt lachen is dat
Sanderrrrmaandag 19 november 2007 @ 13:40
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:27 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik rij altijd heel rustig , lekker relaxt , muziekje erbij , ik heb nooit haast . Dat gejakker is nergens voor nodig
Geslacht Vrouw

Grapje hoor. Binnen de bebouwde kom rijd ik ook rustig, waarom hard optrekken om 50m verder weer voor een drempel hard te moeten afremmen? Maar op lange rechte wegen waar toch geen kind plotseling oversteekt kan je makkelijk wel een paar km harder rijden hoor..
BlackStar2kmaandag 19 november 2007 @ 13:46
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus afgelopen nacht reed ik zo lekker naar huis over de A7 vanuit Grunn, gangetje iets van 135 op de teller.
Zie ik voor mij zo'n VW busje rijden, die vermoed ik iets van 120 rijdt. Dus als ik dichtbij genoeg ben, pleur ik mijn richting aanwijzer naar links, en ga zo op de linkerbaan rijden. Gewoon 135 natuurlijk. Gaat die gast ineens 140 rijden . Welja, dan ik er maar weer achter met 135. Even later rijdt die vent weer langzamer dan mij, en wil ik hem weer inhalen, gaat ie weer 140 rijden.


Wat zijn dat voor irritante gewoontes
Ik ken dit ja. Van die paupers die je dan inhaalt. Dan mooi naar rechts. 2 minuten later wordt je door hen ingehaald, gaan ze weer langzaam rijden. Haal je ze weer in etc. Stelletje baklappen. Die mogen ze van mij voor de rest van hun leven met het OV laten gaan. Een vriend van me heeft zelfs meegemaakt dat 1tje na 3 keer inhalen hem van de weg probeerde te drukken....
NoBody122maandag 19 november 2007 @ 14:59
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:32 schreef Athmozz het volgende:
zolang er nog geen toestellen zijn die zonder flits je kunnen flitsen (en die zijn er nog niet, wat er op sommige sites ook staat) kan je die truck altijd in het donker toepassen. Op klaarlichte dag gaat dat volgens mij wat moeilijker zijn (flits is dan veel minder zichtbaar), maar ook dan kan je vaak op sommige stukken veilig over je snelheid gaan. Op veel snelwegen zijn er geen plekken in het midden waar ze kunnen staan flitsen, zie je de palen al op voorhand & zie je ook wel of er op de pechstrook een auto staat.

Gewoon eventjes vertragen voor elke auto op de pechstrook (dat zijn er toch bijna geen) en voor elke brug (daar wordt ook van geflitst), maar op veel stukken zijn er geen bruggen die je moeten laten vertragen.
Ik weet niet onder wat voor steen jij leeft, maar je hebt er blijkbaar echt geen idee van hoe het flitsgebeuren tegenwoordig in elkaar steekt... Wat mij betreft blijf jij je 'truukje' uithalen, maar reken er maar op dat je gepwned gaat worden omdat je geen flits ziet (tenzij jij IR-flitsen waar kunt nemen, wat op zijn zachtst gezegd 'apart' zou zijn)

Overigens is er op de A7 vanuit Groningen totaan Noord-Holland weinig flitsgevaar, vooral 's nachts. Er staan langs de A7 in zijn geheel geen flitspalen. In Groningen op de ring wel overigens, maar dan zit je al op de N7

[ Bericht 1% gewijzigd door NoBody122 op 19-11-2007 15:07:31 ]
Grippermaandag 19 november 2007 @ 15:09
Zulke langzaam-snel-langzaam rijders zijn een typisch geval van weekendverkeer. Ik heb afgelopen zaterdag ook 4 keer een hooggekapt blond dametje ingehaald, en zij mij even vaak, terwijl ik toch echt de hele tijd 130 op de cruise reed. En nee, er werd niet gefile-flirt, want ze was 50+

Best vervelend, zulk rijgedrag
BonJovimaandag 19 november 2007 @ 15:17
Of vrachtwagens die andere vrachtwagens gaan inhalen en dat er een file ontstaat . Het ergste is nog dat ze allebei even hard gaan en het heel lang duurt voordat hij heeft ingehaald.
Mikkiemaandag 19 november 2007 @ 15:25
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:56:54 ]
-0-maandag 19 november 2007 @ 15:25
quote:
Op maandag 19 november 2007 09:27 schreef N.icka het volgende:

[..]

Ik rij altijd heel rustig , lekker relaxt , muziekje erbij , ik heb nooit haast . Dat gejakker is nergens voor nodig
Alsof 's avonds laat 130 rijden niet relaxt met een muziekje erbij kan, overdag ook wel op de meeste wegen trouwens.
icecreamfarmer_NLmaandag 19 november 2007 @ 16:32
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:26 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zoek een andere hardrijder op & ga je zo'n 50à100m erachter hangen. Dan kan je probleemloos volgen, àls er al geflitst wordt gaat die ander er eerst op staan & zie jij de flits. Tegen dat jij op die plaats bent waar er geflitst wordt kan je al lang tijdig remmen.
alleen jammer dat er tegenwoordig nieuwe camera`s zijn met infra rood flits die jij dus niet ziet
Athmozzmaandag 19 november 2007 @ 17:28
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:25 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Ik wil niet vervelend doen, maar digitale snelheidscontroles die 'flitsen' met infrarood zijn er in Nederland al wél. Dus je trucje met een zogenaamde 'haas' gaat niet altijd op.
ach beu, hier in België flitsen ze nog met gewone lichtjes (laatste keer dat ik erop stond toch, en de keren dat ik voor me iemand zie geflitst worden ook).

Handig om weten dat ze infrarood kunnen flitsen, nu een manier zoeken waardoor dat niet zou lukken. Als ik krachtige IR-led's boven mijn nummerplaat hang bij die lampjes die ze normaal al doen oplichten, zou dat helpen om de boel te doen overbelichten?

Anders toch maar eens een Stinger DSI kopen, daarmee kunnen ze je toch niet pakken
vrolijke-fritsmaandag 19 november 2007 @ 17:53
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:17 schreef BonJovi het volgende:
Of vrachtwagens die andere vrachtwagens gaan inhalen en dat er een file ontstaat . Het ergste is nog dat ze allebei even hard gaan en het heel lang duurt voordat hij heeft ingehaald.
Dat is wel knap dat vrachtauto's even snel gaan en elkaar toch inhalen

Kan niet hè! De ene gaat net een heel klein beetje sneller dan de andere, het irritante is dat ze vaak meerdere 'collega's' in een keer willen inhalen. Laatst ging ik seinen en toen bleef die chauf gewoon lekker links rijden.
ColtZ40maandag 19 november 2007 @ 17:55
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:53 schreef vrolijke-frits het volgende:

[..]

Dat is wel knap dat vrachtauto's even snel gaan en elkaar toch inhalen

Kan niet hè! De ene gaat net een heel klein beetje sneller dan de andere, het irritante is dat ze vaak meerdere 'collega's' in een keer willen inhalen. Laatst ging ik seinen en toen bleef die chauf gewoon lekker links rijden.
Inhalen en vol de rem intrappen.
vrolijke-fritsmaandag 19 november 2007 @ 17:59
quote:
Op maandag 19 november 2007 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Inhalen en vol de rem intrappen.
Hehe, en dan een vrachtauto in m'n achterbak zeker Ik ga liever gewoon dood
suijkerbuijkmaandag 19 november 2007 @ 18:31
vrachtwagens tja
Bij rotterdam heb je project controller van 80klm per uur.
Iedereen weet dat de eerste bordje 80 kolm per uur tot de eerste paal geen sensors zitten.
Ik rij rustige 80klm per uur net na de 80klm per uur bordje komt er een vrachtwage met 90klm per uur aan ramde me bijna in de achterkant.
Ook die sukkels weten wanneer de sensor aan wezig zijn maar ik had niet verwacht dat zo gek waren.
Dus ik gas er op (automaat schakelt terug) en weg wezen zodat er net geen ongeluk gebeurt.
Het was in de avond dus vrachtwagen kon me makkelijk zien en er zijn meerderen wegen naast elkaar.
Verder was ik met me golf op de midde baan dus snap al niet wat de vrachtwagen daar deed?
vrolijke-fritsmaandag 19 november 2007 @ 18:42
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
vrachtwagens tja
Bij rotterdam heb je project controller van 80klm per uur.
Iedereen weet dat de eerste bordje 80 kolm per uur tot de eerste paal geen sensors zitten.
Ik rij rustige 80klm per uur net na de 80klm per uur bordje komt er een vrachtwage met 90klm per uur aan ramde me bijna in de achterkant.
Ook die sukkels weten wanneer de sensor aan wezig zijn maar ik had niet verwacht dat zo gek waren.
Dus ik gas er op (automaat schakelt terug) en weg wezen zodat er net geen ongeluk gebeurt.
Het was in de avond dus vrachtwagen kon me makkelijk zien en er zijn meerderen wegen naast elkaar.
Verder was ik met me golf op de midde baan dus snap al niet wat de vrachtwagen daar deed?
Het is en blijft tuig!
deepartmaandag 19 november 2007 @ 19:21
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:31 schreef suijkerbuijk het volgende:
vrachtwagens tja
Bij rotterdam heb je project controller van 80klm per uur.
Iedereen weet dat de eerste bordje 80 kolm per uur tot de eerste paal geen sensors zitten.
Ik rij rustige 80klm per uur net na de 80klm per uur bordje komt er een vrachtwage met 90klm per uur aan ramde me bijna in de achterkant.
Ook die sukkels weten wanneer de sensor aan wezig zijn maar ik had niet verwacht dat zo gek waren.
Dus ik gas er op (automaat schakelt terug) en weg wezen zodat er net geen ongeluk gebeurt.
Het was in de avond dus vrachtwagen kon me makkelijk zien en er zijn meerderen wegen naast elkaar.
Verder was ik met me golf op de midde baan dus snap al niet wat de vrachtwagen daar deed?
Ow sorry, ik wilden even melden dat je rechter achterlicht het niet doet.


renz0rmaandag 19 november 2007 @ 19:28
Gegronde klacht, rete irritant
Toewandinsdag 20 november 2007 @ 19:20
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:20 schreef ColtZ40 het volgende:
Dat doe ik altijd bij Smartjes, met de wetenschap dat de topsnelheid 135 km/uur is.
Niet elke Smart heeft een topsnelheid van 135km, collega van me heeft een Brabus Smart Roadster en die gaat echt wel wat harder dan 135km/uur.
Athmozzdinsdag 20 november 2007 @ 19:29
die ga je als je het echt wil ook nog voorbij hoor, 0-100 duurt gewoon 12sec (en de top is maar 190, dus daar kan je ook wel voorbij als je zou willen)
classpcdinsdag 20 november 2007 @ 19:39
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:20 schreef Toewan het volgende:

[..]

Niet elke Smart heeft een topsnelheid van 135km, collega van me heeft een Brabus Smart Roadster en die gaat echt wel wat harder dan 135km/uur.
Brabus Smart Roadser
Hoe verzinnen ze het?

Is Smart van Mercedes dan?
LekkerWijfdinsdag 20 november 2007 @ 21:35
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:39 schreef classpc het volgende:

[..]

Brabus Smart Roadser
Hoe verzinnen ze het?

Is Smart van Mercedes dan?
Nu wel. Eerst van Mercedes en Swatch.


De samenwerking tussen Swatch en Mercedes is net voor de introductie van de City-coupe beëindigd.
RemcoW85dinsdag 20 november 2007 @ 21:45
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:
die ga je als je het echt wil ook nog voorbij hoor, 0-100 duurt gewoon 12sec (en de top is maar 190, dus daar kan je ook wel voorbij als je zou willen)
Hmm.. 0-100 in 14 sec met een top van 155 . Ik blijf er wel ff achter rijden als je het niet erg vind .
vrolijke-fritsdinsdag 20 november 2007 @ 22:34
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 19:39 schreef classpc het volgende:

[..]

Brabus Smart Roadser
Hoe verzinnen ze het?

Is Smart van Mercedes dan?
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:35 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Nu wel. Eerst van Mercedes en Swatch.


De samenwerking tussen Swatch en Mercedes is net voor de introductie van de City-coupe beëindigd.
En dat bewijst dus eens te meer dat Smart een kutauto is
hierissieweerdinsdag 20 november 2007 @ 23:02
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 21:35 schreef LekkerWijf het volgende:

[..]

Nu wel. Eerst van Mercedes en Swatch.


De samenwerking tussen Swatch en Mercedes is net voor de introductie van de City-coupe beëindigd.
het was voor swach te duur of???
HenryHilldinsdag 20 november 2007 @ 23:14
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:09 schreef Glijdt_licht het volgende:
Dus afgelopen nacht reed ik zo lekker naar huis over de A7 vanuit Grunn, gangetje iets van 135 op de teller.
Zie ik voor mij zo'n VW busje rijden, die vermoed ik iets van 120 rijdt. Dus als ik dichtbij genoeg ben, pleur ik mijn richting aanwijzer naar links, en ga zo op de linkerbaan rijden. Gewoon 135 natuurlijk. Gaat die gast ineens 140 rijden . Welja, dan ik er maar weer achter met 135. Even later rijdt die vent weer langzamer dan mij, en wil ik hem weer inhalen, gaat ie weer 140 rijden.


Wat zijn dat voor irritante gewoontes
Yup, irritant.

Kon je niet gewoon links blijven rijden? ja, ik weet het, maar 's nachts enzo Dan moet hij je ofwel voor blijven met 140, ofwel op den duur verstek laten gaan en dan kan je er langs.
vrolijke-fritsdinsdag 20 november 2007 @ 23:30
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:02 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

het was voor swach te duur of???
Ik denk dat Swatch tot inkeer gekomen is
ACT-Fwoensdag 21 november 2007 @ 01:00
Zoiets heb ik op de provinciale weg meegemaakt, ik kon dat mens wel schieten !!!
Okiedokie86woensdag 21 november 2007 @ 10:43
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:21 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Gisteravond 140/150 terug vanuit A'dam continu, goed te doen
en over 1 maandje een boete thuis
deepartwoensdag 21 november 2007 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:02 schreef hierissieweer het volgende:

[..]

het was voor swach te duur of???
Ik denk het niet want die dingen zijn van lege soep blikken gemaakt
ColtZ40woensdag 21 november 2007 @ 11:31
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:21 schreef deepart het volgende:

[..]

Ik denk het niet want die dingen zijn van lege soep blikken gemaakt
Ondanks dat de veiligste auto in zijn klasse.
danny91184woensdag 21 november 2007 @ 11:37
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:31 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Ondanks dat de veiligste auto in zijn klasse.
Omdat ie ook in z'n eentje is
ColtZ40woensdag 21 november 2007 @ 11:41
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:37 schreef danny91184 het volgende:

[..]

Omdat ie ook in z'n eentje is
Kijk hier eens.

http://nl.youtube.com/watch?v=QbBo1UPbloI
McGilleswoensdag 21 november 2007 @ 11:43
Tijdje geleden reed ik een rotonde op, moest ik ineens vol in de ankers omdat er een auto vol met marokaantjes toch maar even snel de rotonde op wou rijden, zij ook vol in de remmen. Ik reed dus vrolijk verder en ging van de rotonde af, samen met die mocro's achter me.

Ik trok snel op maar toch vonden die aapjes achter me dat het nodig was om me proberen in te halen terwijl er in de verte al weer verkeer aan kwam. Reden ze half naast me terwijl ik nu bijna 80 reed (waar je 80 mocht) gingen ze op het laatste moment toch maar remmend en al slingerend achter me rijden.... Echt sneu...
deepartwoensdag 21 november 2007 @ 11:45
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:41 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Kijk hier eens.

http://nl.youtube.com/watch?v=QbBo1UPbloI
Ik krijg echt het gevoel of dat ik naar een mopgefokt 45KM wagentje zit te kijken. En heel zijn neus weg, waar is die gebleve? Ik denk toch dat je bij die crash je benen kwijt bent
deepartwoensdag 21 november 2007 @ 11:46
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:43 schreef McGilles het volgende:
Tijdje geleden reed ik een rotonde op, moest ik ineens vol in de ankers omdat er een auto vol met marokaantjes toch maar even snel de rotonde op wou rijden, zij ook vol in de remmen. Ik reed dus vrolijk verder en ging van de rotonde af, samen met die mocro's achter me.

Ik trok snel op maar toch vonden die aapjes achter me dat het nodig was om me proberen in te halen terwijl er in de verte al weer verkeer aan kwam. Reden ze half naast me terwijl ik nu bijna 80 reed (waar je 80 mocht) gingen ze op het laatste moment toch maar remmend en al slingerend achter me rijden.... Echt sneu...
Mocro's zijn een verhaal appart, daar is geen remedie tegen, het zijn net kakkerlakken
BobbyBwoensdag 21 november 2007 @ 11:54
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:13 schreef Ridocar het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat die andere gast er idd een gewoonte van maakt.
Moet 'ie eens doen op een provincionale weg. Kun je meteen de politie bellen (poging tot doodslag kan hem dan ten laste gelegd worden)
Volgens mij ben jij zelf degene die inhaalt met een snelheid hoger dan eigenlijk toegestaan hoor. Het is uiteraard niet toegestaan om hard te gaan rijden als je wordt ingehaald, maar dit is erg overdreven hoor.

Het is wel heel erg irritant als het gebeurt.
NoBody122woensdag 21 november 2007 @ 17:24
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:43 schreef Okiedokie86 het volgende:

[..]

en over 1 maandje een boete thuis
Die kans is best groot, er vanuitgaande dat hij het traject A4/A13/A20/A16 heeft genomen van Amsterdam naar Zwijndrecht... Het KLPD is ook 's nachts regelmatig op de populaire snelwegen te vinden
Devilnlwoensdag 21 november 2007 @ 17:42
als zo'n pipo ook gaat optrekken (op zo'n irri manier) moet je gewoon door gassen.. hij houd vanzelf op
*let the flaming begin!*
quote:
Op woensdag 21 november 2007 10:43 schreef Okiedokie86 het volgende:

[..]

en over 1 maandje een boete thuis
S'avonds/S'nachts ben ik nog nooit geflitst.. alleen overdag.. klote den oever / wieringerwerf

[ Bericht 12% gewijzigd door Devilnl op 22-11-2007 16:52:50 ]
LegerNegerwoensdag 21 november 2007 @ 18:14
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:54 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij zelf degene die inhaalt met een snelheid hoger dan eigenlijk toegestaan hoor. Het is uiteraard niet toegestaan om hard te gaan rijden als je wordt ingehaald, maar dit is erg overdreven hoor.

Het is wel heel erg irritant als het gebeurt.
Ik denk dat hij mensen bedoelt die 60 rijden waar je 80 mag. -> Inhalen die handel -> gaan die andere mensen ineens ook -> 80
Devilnlwoensdag 21 november 2007 @ 18:31
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:14 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

Ik denk dat hij mensen bedoelt die 60 rijden waar je 80 mag. -> Inhalen die handel -> gaan die andere mensen ineens ook -> 80
ik weet niet of het echt een regel is.
Maar tijdens het lessen werd mij altijd verteld.. als je word ingehaalt moet je stoppen met gas geven (iig, de zelfde snelheid aanhouden)
Athmozzwoensdag 21 november 2007 @ 18:51
quote:
Op woensdag 21 november 2007 11:54 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Volgens mij ben jij zelf degene die inhaalt met een snelheid hoger dan eigenlijk toegestaan hoor. Het is uiteraard niet toegestaan om hard te gaan rijden als je wordt ingehaald, maar dit is erg overdreven hoor.

Het is wel heel erg irritant als het gebeurt.
het is niet alleen super irritant, ook nog eens gevaarlijk. Als iemand voor mij 70 rijdt waar je 90 mag, dan ga ik daar voorbij gaan tegen rond de 100à110 om dan eens ik voorbij die persoon ben rond de 90 te gaan rijden. Tijdens mijn inhaalmaneuver ben ik dus te snel, maar er na daarom niet. Als die persoon die 70 rijdt ook ineens zijn gas vloert, dan duurt het gemakkelijk een seconde of 10 langer voor je die persoon ingehaald hebt, waardoor je je kan verkijken op de tegenliggers.

Een normaal inhaalmaneuvers is immers probleemloos binnen de 10 seconden af te werken (die je indien nodig nog kan versnellen door hem te vloeren & nog wat sneller te gaan), als dat dan ineens 20 sec gaat duren terwijl je al geen rek hebt om te versnellen kan dat genoeg zijn om frontaal in een tegenligger te knallen (hoewel je normaal wel terug opzij kan).

De personen die dus versnellen als iemand ze probeert in te halen verdienen dus een zwaardere straf (intrekking rijbewijs lijkt me hier gepast; het is namelijk moedwillig een serieus gevaar creëren) dan mensen die een paar km's te snel gaan lijkt me.
TheSorrowwoensdag 21 november 2007 @ 19:07
Ook een leuke

Ik sta op de rechterbaan bij het stoplicht te wachten om de brug op te rijden, een 2 banige weg, 1 busbaan met doorgetrokken streep. Er rijdt een scooter door rood die van rechts aankomt, onze lichten gaan op groen, ik boek die kerel keihard schijt, wil die scooter inhalen, rijdt die mafkees half op de busbaan terwijl ik die scooter inhaal, klapt ie er bijna op, daarna ging ie helemaal schommelen enzo Daarna keihard weggescheurd Wat een mafkees

[ Bericht 2% gewijzigd door TheSorrow op 21-11-2007 19:08:41 (even voor de duidelijkheid!) ]
massywoensdag 21 november 2007 @ 19:20
quote:
Op maandag 19 november 2007 00:21 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Gisteravond 140/150 terug vanuit A'dam continu, goed te doen
Je weet dat er trajectcontrole is op de a4 ?

Begin mei zijn ze daar mee begonnen, ik heb 6 boetes gehad de eerst 2 weken van mei ofzo
TheSorrowwoensdag 21 november 2007 @ 19:24
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:20 schreef massy het volgende:

[..]

Je weet dat er trajectcontrole is op de a4 ?

Begin mei zijn ze daar mee begonnen, ik heb 6 boetes gehad de eerst 2 weken van mei ofzo
Ik ben niet achterlijk
80 met een rode cirkel eromheen: 80! Zijn die boetes nog hoog?
massywoensdag 21 november 2007 @ 19:31
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:24 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

Ik ben niet achterlijk
80 met een rode cirkel eromheen: 80! Zijn die boetes nog hoog?
Nee, niet daar waar je 80 mag (duh ! ), daar waar je 120 mag. Vanaf de Schipholtunnel richting Den Haag.
TheSorrowwoensdag 21 november 2007 @ 19:52
We'll see
Okiedokie86donderdag 22 november 2007 @ 13:59
quote:
Op woensdag 21 november 2007 19:52 schreef TheSorrow het volgende:
We'll see
je voelt hem al aankomen heh, op je deurmat
LegerNegerdonderdag 22 november 2007 @ 14:16
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:31 schreef Devilnl het volgende:

[..]

ik weet niet of het echt een regel is.
Maar tijdens het lessen werd mij altijd verteld.. als je word ingehaalt moet je stoppen met gas geven (iig, de zelfde snelheid aanhouden)
meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.
Okiedokie86donderdag 22 november 2007 @ 15:26
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.
een gevaar op de weg dus
Athmozzdonderdag 22 november 2007 @ 15:39
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:26 schreef Okiedokie86 het volgende:

[..]

een gevaar op de weg dus
waarom moet je op de snelweg gas minderen als er je iemand voorbij steekt? Als iemand mij op de snelweg voorbij wil terwijl ik nog aan het optrekken ben moet hij zijn gas maar nog dieper induwen of mij, daar heb je namelijk geen tegenliggers waardoor je die persoon naast je in gevaar brengt. Als je de snelweg opgaat doe ik het aan de oprit zelf vrij kalm (ik rij op rond de 90/u, wat meestal de snelheid van het rechtervak is), waardoor er mij dan soms mensen beginnen in te halen. Als ik er eenmaal mooi op zit & er is ruimte voor mij stamp ik hem altijd plank tot rond de 130à140, en dan kan dat inderdaad best zijn dat degene die mij aan het inhalen was er ineens niet meer voorbij raakt (ik kan nl vrij hoog qua snelheid in 3de versnelling).
Ik zie niet in wat voor gevaar dat zou kunnen veroorzaken, ik ga dan gewoon voor die persoon opschijven naar mijn linkervak ipv achter die persoon.
Sanderrrrdonderdag 22 november 2007 @ 15:58
quote:
Op donderdag 22 november 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:

[..]

meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.
Je hoeft niet te stoppen met gas geven, maar je mag niet sneller gaan rijden wanneer je ingehaald wordt, ies verboden.
Okiedokie86donderdag 22 november 2007 @ 16:18
quote:
Op donderdag 22 november 2007 15:39 schreef Athmozz het volgende:

[..]

waarom moet je op de snelweg gas minderen als er je iemand voorbij steekt? Als iemand mij op de snelweg voorbij wil terwijl ik nog aan het optrekken ben moet hij zijn gas maar nog dieper induwen of mij, daar heb je namelijk geen tegenliggers waardoor je die persoon naast je in gevaar brengt. Als je de snelweg opgaat doe ik het aan de oprit zelf vrij kalm (ik rij op rond de 90/u, wat meestal de snelheid van het rechtervak is), waardoor er mij dan soms mensen beginnen in te halen. Als ik er eenmaal mooi op zit & er is ruimte voor mij stamp ik hem altijd plank tot rond de 130à140, en dan kan dat inderdaad best zijn dat degene die mij aan het inhalen was er ineens niet meer voorbij raakt (ik kan nl vrij hoog qua snelheid in 3de versnelling).
Ik zie niet in wat voor gevaar dat zou kunnen veroorzaken, ik ga dan gewoon voor die persoon opschijven naar mijn linkervak ipv achter die persoon.
Ik bedoelde zeg maar, als je ziet op de snelweg dat iemand je aan het inhalen is, dat je dan niet expres harder gaat rijden
Athmozzdonderdag 22 november 2007 @ 16:41
quote:
Op donderdag 22 november 2007 16:18 schreef Okiedokie86 het volgende:

[..]

Ik bedoelde zeg maar, als je ziet op de snelweg dat iemand je aan het inhalen is, dat je dan niet expres harder gaat rijden
bwah, hangt er een beetje vanaf hoe druk het is. Als er vrijwel geen verkeer zit vloer ik hem gewoon & ga ik er voorlangs, als er veel verkeer zit ga ik inhouden, wachten tot die voorbij is & direct erachter meegaan.

Ik zie er namelijk het probleem niet van dat je als die ander naast je zit sneller dan hem optrekt & als er genoeg ruimte is naar links gaat (zolang je niet snijdt natuurlijk), als iemand er een probleem mee heeft dat ik sneller optrek dan hem moet hij zelf maar meer gas geven / een auto kopen die sneller kan optrekken. Op de snelweg breng je daarmee namelijk niemand in gevaar, op andere wegen wel.
deepartdonderdag 22 november 2007 @ 18:29
quote:
Op woensdag 21 november 2007 18:51 schreef Athmozz het volgende:

[..]

het is niet alleen super irritant, ook nog eens gevaarlijk. Als iemand voor mij 70 rijdt waar je 90 mag, dan ga ik daar voorbij gaan tegen rond de 100à110 om dan eens ik voorbij die persoon ben rond de 90 te gaan rijden. Tijdens mijn inhaalmaneuver ben ik dus te snel, maar er na daarom niet. Als die persoon die 70 rijdt ook ineens zijn gas vloert, dan duurt het gemakkelijk een seconde of 10 langer voor je die persoon ingehaald hebt, waardoor je je kan verkijken op de tegenliggers.

Een normaal inhaalmaneuvers is immers probleemloos binnen de 10 seconden af te werken (die je indien nodig nog kan versnellen door hem te vloeren & nog wat sneller te gaan), als dat dan ineens 20 sec gaat duren terwijl je al geen rek hebt om te versnellen kan dat genoeg zijn om frontaal in een tegenligger te knallen (hoewel je normaal wel terug opzij kan).

De personen die dus versnellen als iemand ze probeert in te halen verdienen dus een zwaardere straf (intrekking rijbewijs lijkt me hier gepast; het is namelijk moedwillig een serieus gevaar creëren) dan mensen die een paar km's te snel gaan lijkt me.
Jij doet 10 sec over een inhaal manourve? Dat is zwaar lang. Ik schakel altijd even terug en ben er langs voor die mensen er erg in hebben.
voskatdonderdag 22 november 2007 @ 19:15
Gewoon van de weg af drukken joh!
snadremdonderdag 22 november 2007 @ 19:29
Wat denk je dan van die aso's die bij ritsen geen ruimte geven? Pas nog, is de linkerrijbaan afgezet i.v.m. onderhoud, dus ik geef aan dat ik naar rechts wil. Íedereen kan gewoon netjes om beurten invoegen, en ik heb weer net het geluk dat ik naast zo'n kortgeknipte pokkemoeder zit in haar kantoor Clio die steeds gas blijft geven om naast me te blijven. Uiteindelijk kon ik vol in de rem. Ben ik dan trouwens net zo asociaal als ik met groot licht er achter ga rijden?
Broekpalingdonderdag 22 november 2007 @ 20:02
quote:
Op maandag 19 november 2007 19:21 schreef deepart het volgende:

[..]

Ow sorry, ik wilden even melden dat je rechter achterlicht het niet doet.


LekkerWijfdonderdag 22 november 2007 @ 20:18
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:29 schreef snadrem het volgende:
Ben ik dan trouwens net zo asociaal als ik met groot licht er achter ga rijden?
Nee Dat hoort zo.
Tommehdonderdag 22 november 2007 @ 20:27
Wanneer de mogelijkheid zich voordoet zoiemand gewoon lekker klemrijden tegen een vrachtwagen o.i.d.
deepartdonderdag 22 november 2007 @ 20:45
quote:
Op donderdag 22 november 2007 19:29 schreef snadrem het volgende:
Wat denk je dan van die aso's die bij ritsen geen ruimte geven? Pas nog, is de linkerrijbaan afgezet i.v.m. onderhoud, dus ik geef aan dat ik naar rechts wil. Íedereen kan gewoon netjes om beurten invoegen, en ik heb weer net het geluk dat ik naast zo'n kortgeknipte pokkemoeder zit in haar kantoor Clio die steeds gas blijft geven om naast me te blijven. Uiteindelijk kon ik vol in de rem. Ben ik dan trouwens net zo asociaal als ik met groot licht er achter ga rijden?
Ik ga dan steeds dichter langs zo iemand rijden, dan denken ze dat ik hun niet gezien heb Maar groot licht wat je deed is wel zo netjes inderdaad, schijnbaar ziet ze niet zo goed meer dus een beetje bijschijnen is erg netjes
Athmozzdonderdag 22 november 2007 @ 20:51
quote:
Op donderdag 22 november 2007 18:29 schreef deepart het volgende:

[..]

Jij doet 10 sec over een inhaal manourve? Dat is zwaar lang. Ik schakel altijd even terug en ben er langs voor die mensen er erg in hebben.
geen flauw idee hoe lang ik erover doe, maar het zal ook wel wat minder zijn dan 10 seconden lijkt me. Bij het inhalen legt de auto sowieso terug naar de laagste versnelling dat hij aankan (dus op een 70 baan waar je iemand voor je tuft aan 60 gaat hij terug naar 2de), dus dan heb ik normaal ook wel redelijk wat koppel beschikbaar.

om erlangs te zijn "voor mensen er erg in hebben" moet je al bijna een M3 / M5, een RS4 of een andere extreem zware bak.
deepartdonderdag 22 november 2007 @ 23:16
NVM mijn post........lol
floris.exedonderdag 22 november 2007 @ 23:37
Oh man, praat me er niet van! Dat gebeurt mij ook wel eens. Dan heb je zo'n trage klootzak voor je rijden en dan wil je hem inhalen, trapt die gek op het gaspedaal. Gevolg is dat het inhalen erg langzaam gaat en vervolgens zie je voor je al een auto op de andere strook aan komen rijden. Levensgevaarlijk!
Athmozzdonderdag 22 november 2007 @ 23:40
het vreemde is dat die trage gasten vaak eerst tien tot twintig per uur onder de maximum zitten, en als ze dan merken dat iemand wil inhalen gaan ze een pak sneller dan het maximum rijden om je toch maar niet voor te laten.

Ik heb zo eens iemand aan 40/u voor me gehad op een 90/u baan, waar ik niet voorbij kon raken wegens te veel tegenliggers, dus uiteindelijk er langs rechts ergens langs gegaan. Begint die mevrouw daarna op dezelfde baan tot 160/u te bumperkleven & grootlicht te geven
deepartdonderdag 22 november 2007 @ 23:48
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:40 schreef Athmozz het volgende:
het vreemde is dat die trage gasten vaak eerst tien tot twintig per uur onder de maximum zitten, en als ze dan merken dat iemand wil inhalen gaan ze een pak sneller dan het maximum rijden om je toch maar niet voor te laten.

Ik heb zo eens iemand aan 40/u voor me gehad op een 90/u baan, waar ik niet voorbij kon raken wegens te veel tegenliggers, dus uiteindelijk er langs rechts ergens langs gegaan. Begint die mevrouw daarna op dezelfde baan tot 160/u te bumperkleven & grootlicht te geven
Dat is echt retard en kansloos, dan zou ik hem dusdanig stil zetten zodat ze er niet langs kan en uitstappen om die kk kop van degene in kwestie eens van dichtbij te kijken.
Athmozzdonderdag 22 november 2007 @ 23:52
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:48 schreef deepart het volgende:

[..]

Dat is echt retard en kansloos, dan zou ik hem dusdanig stil zetten zodat ze er niet langs kan en uitstappen om die kk kop van degene in kwestie eens van dichtbij te kijken.
ik was gehaast omdat ik al veel tijd verloren was door achter dat mens te rijden Anders was ik niet rechts voorbijgestoken over de gelijkgrondse berm hoor
Tommehvrijdag 23 november 2007 @ 01:07
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:40 schreef Athmozz het volgende:
het vreemde is dat die trage gasten vaak eerst tien tot twintig per uur onder de maximum zitten, en als ze dan merken dat iemand wil inhalen gaan ze een pak sneller dan het maximum rijden om je toch maar niet voor te laten.

Ik heb zo eens iemand aan 40/u voor me gehad op een 90/u baan, waar ik niet voorbij kon raken wegens te veel tegenliggers, dus uiteindelijk er langs rechts ergens langs gegaan. Begint die mevrouw daarna op dezelfde baan tot 160/u te bumperkleven & grootlicht te geven
Laten opjagen
voskatvrijdag 23 november 2007 @ 01:16
quote:
Op donderdag 22 november 2007 23:40 schreef Athmozz het volgende:
het vreemde is dat die trage gasten vaak eerst tien tot twintig per uur onder de maximum zitten, en als ze dan merken dat iemand wil inhalen gaan ze een pak sneller dan het maximum rijden om je toch maar niet voor te laten.

Ik heb zo eens iemand aan 40/u voor me gehad op een 90/u baan, waar ik niet voorbij kon raken wegens te veel tegenliggers, dus uiteindelijk er langs rechts ergens langs gegaan. Begint die mevrouw daarna op dezelfde baan tot 160/u te bumperkleven & grootlicht te geven
Dan moet je ineens keihard de rem intrappen!
Wedden dat ze het dan niet meer doet
gammapookavrijdag 23 november 2007 @ 04:43
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 01:16 schreef voskat het volgende:

[..]

Dan moet je ineens keihard de rem intrappen!
Wedden dat ze het dan niet meer doet
Doe ik ook altijd als ik dan wel de kans krijg om zo'n figuur in te halen
Eerst afsnijden, dan bovenop de rem...
Moet je maar geen gasgeven als je VER onder het minumum zit en ik voorbij wil !
Athmozzzondag 25 november 2007 @ 08:57
probleem is dat je niet zomaar vol in je remmen mag gaan als er geen reden is (en "ik moest de volgende afrit af" is geen reden om vol in de remmen te gaan); als daar getuigen zijn dan heb jij het wel zitten als iemand daardoor in je achterkant rijdt hoor. Als er geen getuigen zijn is het jouw woord tegen dat van die achter je, en dat kan ook nog lang aanslepen (zeker als zijn verzekeringsagent er werk van maakt & de boel maar blijft vertragen/betwisten).

Sowieso; ik knal liever achter in iemand dan dat ik achteraan iemand in mij geknald krijg. Een whiplash is namelijk véél erger dan wat je hebt van zelf achterin iemand te rijden. Tel daarbij op dat het meestal de voorste is die door de klop achterop nog eens gaat beginnen slippen, en je weet helemaal hoe laat het is...

Gewoon laten, want door te snijden / dicht te slaan ga je die mens alleen nog meer frustreren & gaat hij de volgende keer nog trager beginnen rijden (zijn namelijk vaak mensen die onzeker zijn in het verkeer, en bij die zal zo'n actie het tegenovergestelde effect hebben)
kaasplankjezondag 25 november 2007 @ 09:42
klotesnelweg met opgefokte spitsmuizen..
BonJovimaandag 19 april 2010 @ 18:55
kick van 2,5 jaar terug
Paulmaandag 19 april 2010 @ 18:56
quote:
Op maandag 19 april 2010 18:55 schreef BonJovi het volgende:
kick van 2,5 jaar terug
Ben je nou de hele dag oude topics aan het kicken ofzo?
DerUberMenschmaandag 19 april 2010 @ 20:06
Ik ken het soort. Je reed zeker in een dikkere wagen dan hij? Gewoon even 80 gaan rijden en een paar minuten later zonder verlichting over de vluchtstrook er langsheen knallen met 180 op de teller. Dat zal hem leren! Met een beetje mazzel schrikt ie zich het leplazarus en torpedeert ie z'n VW bussie ( ) vol in de vangrail.
suijkerbuijkdinsdag 20 april 2010 @ 16:26
gewoon je handrem licht aan trekken .
Geloof me ze gaan gelijk in de remmen .
En jij kan zeggen dat je de gas heb los gelaten zodat hun de mogelijkheid hadden om je in te halen .