Je weet dat er trajectcontrole is op de a4 ?quote:Op maandag 19 november 2007 00:21 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Gisteravond 140/150 terug vanuit A'dam continu, goed te doen
Ik ben niet achterlijkquote:Op woensdag 21 november 2007 19:20 schreef massy het volgende:
[..]
Je weet dat er trajectcontrole is op de a4 ?![]()
Begin mei zijn ze daar mee begonnen, ik heb 6 boetes gehad de eerst 2 weken van mei ofzo![]()
Nee, niet daar waar je 80 mag (duh !quote:Op woensdag 21 november 2007 19:24 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
Ik ben niet achterlijk
80 met een rode cirkel eromheen: 80!Zijn die boetes nog hoog?
meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:31 schreef Devilnl het volgende:
[..]
ik weet niet of het echt een regel is.
Maar tijdens het lessen werd mij altijd verteld.. als je word ingehaalt moet je stoppen met gas geven (iig, de zelfde snelheid aanhouden)
een gevaar op de weg dusquote:Op donderdag 22 november 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.
waarom moet je op de snelweg gas minderen als er je iemand voorbij steekt? Als iemand mij op de snelweg voorbij wil terwijl ik nog aan het optrekken ben moet hij zijn gas maar nog dieper induwen of mij, daar heb je namelijk geen tegenliggers waardoor je die persoon naast je in gevaar brengt. Als je de snelweg opgaat doe ik het aan de oprit zelf vrij kalm (ik rij op rond de 90/u, wat meestal de snelheid van het rechtervak is), waardoor er mij dan soms mensen beginnen in te halen. Als ik er eenmaal mooi op zit & er is ruimte voor mij stamp ik hem altijd plank tot rond de 130à140, en dan kan dat inderdaad best zijn dat degene die mij aan het inhalen was er ineens niet meer voorbij raakt (ik kan nl vrij hoog qua snelheid in 3de versnelling).quote:
Je hoeft niet te stoppen met gas geven, maar je mag niet sneller gaan rijden wanneer je ingehaald wordt, ies verboden.quote:Op donderdag 22 november 2007 14:16 schreef LegerNeger het volgende:
[..]
meh, hangt af van de situatie denk ik. Maar op normale wegen zou ik wel stoppen met gasgeven. Op de snelweg niet.
Ik bedoelde zeg maar, als je ziet op de snelweg dat iemand je aan het inhalen is, dat je dan niet expres harder gaat rijdenquote:Op donderdag 22 november 2007 15:39 schreef Athmozz het volgende:
[..]
waarom moet je op de snelweg gas minderen als er je iemand voorbij steekt? Als iemand mij op de snelweg voorbij wil terwijl ik nog aan het optrekken ben moet hij zijn gas maar nog dieper induwen of mij, daar heb je namelijk geen tegenliggers waardoor je die persoon naast je in gevaar brengt. Als je de snelweg opgaat doe ik het aan de oprit zelf vrij kalm (ik rij op rond de 90/u, wat meestal de snelheid van het rechtervak is), waardoor er mij dan soms mensen beginnen in te halen. Als ik er eenmaal mooi op zit & er is ruimte voor mij stamp ik hem altijd plank tot rond de 130à140, en dan kan dat inderdaad best zijn dat degene die mij aan het inhalen was er ineens niet meer voorbij raakt (ik kan nl vrij hoog qua snelheid in 3de versnelling).
Ik zie niet in wat voor gevaar dat zou kunnen veroorzaken, ik ga dan gewoon voor die persoon opschijven naar mijn linkervak ipv achter die persoon.
bwah, hangt er een beetje vanaf hoe druk het is. Als er vrijwel geen verkeer zit vloer ik hem gewoon & ga ik er voorlangs, als er veel verkeer zit ga ik inhouden, wachten tot die voorbij is & direct erachter meegaan.quote:Op donderdag 22 november 2007 16:18 schreef Okiedokie86 het volgende:
[..]
Ik bedoelde zeg maar, als je ziet op de snelweg dat iemand je aan het inhalen is, dat je dan niet expres harder gaat rijden
Jij doet 10 sec over een inhaal manourve? Dat is zwaar lang. Ik schakel altijd even terug en ben er langs voor die mensen er erg in hebben.quote:Op woensdag 21 november 2007 18:51 schreef Athmozz het volgende:
[..]
het is niet alleen super irritant, ook nog eens gevaarlijk. Als iemand voor mij 70 rijdt waar je 90 mag, dan ga ik daar voorbij gaan tegen rond de 100à110 om dan eens ik voorbij die persoon ben rond de 90 te gaan rijden. Tijdens mijn inhaalmaneuver ben ik dus te snel, maar er na daarom niet. Als die persoon die 70 rijdt ook ineens zijn gas vloert, dan duurt het gemakkelijk een seconde of 10 langer voor je die persoon ingehaald hebt, waardoor je je kan verkijken op de tegenliggers.
Een normaal inhaalmaneuvers is immers probleemloos binnen de 10 seconden af te werken (die je indien nodig nog kan versnellen door hem te vloeren & nog wat sneller te gaan), als dat dan ineens 20 sec gaat duren terwijl je al geen rek hebt om te versnellen kan dat genoeg zijn om frontaal in een tegenligger te knallen (hoewel je normaal wel terug opzij kan).
De personen die dus versnellen als iemand ze probeert in te halen verdienen dus een zwaardere straf (intrekking rijbewijs lijkt me hier gepast; het is namelijk moedwillig een serieus gevaar creëren) dan mensen die een paar km's te snel gaan lijkt me.
quote:Op maandag 19 november 2007 19:21 schreef deepart het volgende:
[..]
Ow sorry, ik wilden even melden dat je rechter achterlicht het niet doet.
Neequote:Op donderdag 22 november 2007 19:29 schreef snadrem het volgende:
Ben ik dan trouwens net zo asociaal als ik met groot licht er achter ga rijden?![]()
![]()
Ik ga dan steeds dichter langs zo iemand rijden, dan denken ze dat ik hun niet gezien hebquote:Op donderdag 22 november 2007 19:29 schreef snadrem het volgende:
Wat denk je dan van die aso's die bij ritsen geen ruimte geven? Pas nog, is de linkerrijbaan afgezet i.v.m. onderhoud, dus ik geef aan dat ik naar rechts wil. Íedereen kan gewoon netjes om beurten invoegen, en ik heb weer net het geluk dat ik naast zo'n kortgeknipte pokkemoeder zit in haar kantoor Clio die steeds gas blijft geven om naast me te blijven. Uiteindelijk kon ik vol in de rem. Ben ik dan trouwens net zo asociaal als ik met groot licht er achter ga rijden?![]()
![]()
geen flauw idee hoe lang ik erover doe, maar het zal ook wel wat minder zijn dan 10 seconden lijkt me. Bij het inhalen legt de auto sowieso terug naar de laagste versnelling dat hij aankan (dus op een 70 baan waar je iemand voor je tuft aan 60 gaat hij terug naar 2de), dus dan heb ik normaal ook wel redelijk wat koppel beschikbaar.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:29 schreef deepart het volgende:
[..]
Jij doet 10 sec over een inhaal manourve? Dat is zwaar lang. Ik schakel altijd even terug en ben er langs voor die mensen er erg in hebben.
Dat is echt retard en kansloos, dan zou ik hem dusdanig stil zetten zodat ze er niet langs kan en uitstappen om die kk kop van degene in kwestie eens van dichtbij te kijken.quote:Op donderdag 22 november 2007 23:40 schreef Athmozz het volgende:
het vreemde is dat die trage gasten vaak eerst tien tot twintig per uur onder de maximum zitten, en als ze dan merken dat iemand wil inhalen gaan ze een pak sneller dan het maximum rijden om je toch maar niet voor te laten.
Ik heb zo eens iemand aan 40/u voor me gehad op een 90/u baan, waar ik niet voorbij kon raken wegens te veel tegenliggers, dus uiteindelijk er langs rechts ergens langs gegaan. Begint die mevrouw daarna op dezelfde baan tot 160/u te bumperkleven & grootlicht te geven
ik was gehaast omdat ik al veel tijd verloren was door achter dat mens te rijdenquote:Op donderdag 22 november 2007 23:48 schreef deepart het volgende:
[..]
Dat is echt retard en kansloos, dan zou ik hem dusdanig stil zetten zodat ze er niet langs kan en uitstappen om die kk kop van degene in kwestie eens van dichtbij te kijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |