Ik ben alleen toeristquote:Op vrijdag 23 november 2007 03:54 schreef Richie_Rich het volgende:
Zijn jullie ook nog actief aan het handelen of alleen ramptoerisme?![]()
Ja Pannenkoek, quote mij dan ook niet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh die. Nee dat was algemeen druif.
Ik zou niet durven.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:06 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja Pannenkoek, quote mij dan ook niet.
hoe vroeg valt kerst dit jaar?quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:07 schreef remlof het volgende:
Meer dan $1,50 voor een euro met kerstmis, $2,00 met pasen? [afbeelding]
Die enge Redneck post daar ook nog eens, leuk stel zo. Daar waag ik me niet aan.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:04 schreef popolon het volgende:
[..]
Oh die. Nee dat was algemeen druif.
Recessie in de VS
Nog een leuk topic voor de dames, let wel, 't is een Diego topic dus dat wordt worstelen.
Ja leuk toch?quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:13 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die enge Redneck post daar ook nog eens, leuk stel zo. Daar waag ik me niet aan.
Overigens is The Australian een samenwerking met de Wall Street Journal aangegaan een paar weken terug. Erg tof, minimaal een pagina met Amerikaans economisch nieuws, columns en opinie!![]()
Beleggers boeien me niet, die vrager er om. Ik vind het vervelender voor bedrijven als TomTom.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:12 schreef popolon het volgende:
[..]
Ik zou niet durven.
Wel lullig voor al die euro pensioenfondsen die een belegging in de VS hebben.
Waar komt TomTom vandaan dan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:16 schreef pfaf het volgende:
[..]
Beleggers boeien me niet, die vrager er om. Ik vind het vervelender voor bedrijven als TomTom.
een ander beeld hebben is dan ook zeker niet slecht.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:16 schreef popolon het volgende:
[..]
Ja leuk toch? [afbeelding]
Ach goed, ik laat de ramptoeristen ook lekker gaan. Eigenlijk zou ik niet eens op die anti VS topics moeten reageren maar goed. [afbeelding]
Ik heb toch een heel ander beeld dan 80% van deFokkers, da's dan wel weer grappig af en toe.
Erg vroegquote:Op vrijdag 23 november 2007 04:12 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
hoe vroeg valt kerst dit jaar?
Maar die troep is,in verhouding, in de VS best goedkoop hoor. En dat heeft weinig met de koers te maken, meer met belastingen die je in NL moet dokken.quote:
Ja ok, maar als de koers van de dollar zo hoog blijft, is de concurentie met andere bedrijven erg lastig. Niet alleen in de VS maar ook groeiende markten als de Oost-Azische die de dollar braaf volgen...quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Maar die troep is,in verhouding, in de VS best goedkoop hoor. En dat heeft weinig met de koers te maken, meer met belastingen die je in NL moet dokken.
Hoog?quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:25 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ja ok, maar als de koers van de dollar zo hoog blijft, is de concurentie met andere bedrijven erg lastig. Niet alleen in de VS maar ook groeiende markten als de Oost-Azische die de dollar braaf volgen...
Dat moet laag zijn natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoog?
Nou goed kan mij het schelen, ik doe even typisch Nederlands: Zolang ik er geen last van heb is alles goed.
Nou ja, je trips naar Nederland worden er vast niet goedkoper op zoquote:Op vrijdag 23 november 2007 04:28 schreef popolon het volgende:
[..]
Hoog?
Nou goed kan mij het schelen, ik doe even typisch Nederlands: Zolang ik er geen last van heb is alles goed.
¤0.67quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:32 schreef Ole het volgende:
kost een dollar nu? minder dan 70 ct toch?
Ach ja, een keer per jaar, en een Nederlandse bankrekening waar nog wel wat op staat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:31 schreef remlof het volgende:
[..]
Nou ja, je trips naar Nederland worden er vast niet goedkoper op zo
gaat hard omlaag,quote:
Ja een rekening in harde valuta scheelt wel natuurlijkquote:Op vrijdag 23 november 2007 04:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Ach ja, een keer per jaar, en een Nederlandse bankrekening waar nog wel wat op staat.
Best of both worlds.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja een rekening in harde valuta scheelt wel natuurlijk
I didn't mean to turn you on.quote:
Ja gaat 't even zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:47 schreef remlof het volgende:
[..]
we want it slow and hot.
we like to taste revenge
Meestal is er even na achten (in de statistiek, europese tijd dus) een flinke daling/stijging te zien.quote:Op vrijdag 23 november 2007 06:11 schreef pfaf het volgende:
We herstellen rustig tot de volgende klapper. Afwachten hoe de dollar reageert op de openende Europese beurzen.
Dollar en stabiel in 1 zinquote:Op vrijdag 23 november 2007 04:26 schreef remlof het volgende:
De dollar lijkt zich nu te stabiliseren op $1.494 voor 1 euro.
quote:The dollar dropped below 108 yen for the first time since 2005 and fell to a record low against the euro on speculation U.S. credit-market losses will prompt the Federal Reserve to lower interest rates.
..
The dollar also dropped to an all-time low against the synthetic euro, a theoretical value that estimates where the currency would have traded before its inception.
The pace of the dollar's drop has surprised economists and businesses. The median forecast of 41 analysts and strategists was for the currency to trade at $1.45 to the euro by year-end, according to a Bloomberg News survey.
``It means that for some of the big European corporates such as Airbus that there's a pain threshold,'' said Tony Morriss, a currency strategist at Australia & New Zealand Banking Group Ltd. in Sydney. The ECB may ``need to signal that anything above $1.50 they will take some steps.''
The euro may move between $1.4750 and $1.5000 next week, Morriss said. Trichet speaks today in Frankfurt.
pasen de wederopstanding van de dollar, hij wordt dan kunstmatig teruggebracht naar $1=¤1quote:Op vrijdag 23 november 2007 04:07 schreef remlof het volgende:
Meer dan $1,50 voor een euro met kerstmis, $2,00 met pasen?
Die verruiming heeft ook tot een enorme assetinflatie geleid: er zijn bubbels ontstaan in met name huizen, maar ook commodities en aandelen. De consumentenprijs inflatie is redelijk onder controle gebleven doordat globalisatie heeft gezorgd voor veel goedkopere producten. Ook houden exporteurs als China en Taiwan hun currency kunstmatig laag (semi-gekoppeld aan US$).quote:Op vrijdag 23 november 2007 02:26 schreef dvr het volgende:
Hi SeLang,
Veel dank voor je antwoord, maar ik snapte er in eerste instantie geen snars van. De FED en ECB doen immers niet anders dan miljarden dollars en euro's in het systeem pompen. Daarnaast heeft de VS in de loop der jaren miljarden dollars voor buitenlands gebruik gedrukt die nu huiswaarts keren. Zo'n verruiming van de geldmarkt leidt toch tot inflatie, niet deflatie? Bovendien, alles wordt al tijden duurder, nu ook in de VS die tot voor kort profiteerde van zijn inkoop in dollars maar nu toch met stijgende prijzen te maken krijgt (niet alleen in olie en andere grondstoffen).
Jij bent in de war met de hyperinflatie in Duitsland een paar jaar eerder (ik dacht 1921-22)quote:Depressie hoeft volgens mij ook niet met deflatie hand in hand te gaan, althans, tijdens de depressie van de jaren '30 betaalden de Duitsers hun halfjes wit met briefjes van een miljoen Reichsmark.
Als de bank failliet gaat dan ben je je geld kwijt, tenminste het deel dat niet door de bankgarantie gedekt wordt (in NL is 20.000 voor 100% gedekt en de volgende 20.000 voor 90%. Daarboven is al het risico voor jou). Effecten horen echter niet bij de boedel van de bank maar zitten in een apart bewaarbedrijf. Dit valt buiten een eventueel faillisement.quote:Maar het zou natuurlijk kunnen dat de inflatoire verschijnselen die ik meen te zien op hun laatste eindjes lopen en de deflatoire tendens alleen maskeren..
In dat geval dus kortlopende staatsobligaties.. ik zal er verder over denken. Maakt het nog uit wie ze bewaart, of bestaan ze sowieso alleen nog in electronische vorm en is de beheerder ongevoelig voor economische dipjes? Nogmaals dank.
tegenover de yen ook een record het lijkt erop dat de euro zelf sterk aan het stijgen is en dat niet alleen de dollar aan het zakken isquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:57 schreef Hertog_Martin het volgende:
Half offtopic:
Euro heeft sinds januari 1997 nog niet zo hoog gestaan tegenover de pond als nu (1.72)
Welke pond heb je het over???quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:57 schreef Hertog_Martin het volgende:
Euro heeft sinds januari 1997 nog niet zo hoog gestaan tegenover de pond als nu (1.72)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |