abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 december 2007 @ 19:35:48 #101
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55063213
Iedereen reedt met slicks
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55063452
Sommige de hele dag en andere maar paar rondjes volgens mij..........lijkt me niet dat Nick zn snelste ronde vandaag met EN een lege auto en op slicks was..........

De meesten testen serieus maar hun volgens mij echt niet!!
pi_55063681
Bourdais een beetje weinig rondes zo te zien.

Als ik hun was zou ik hem zo veel mogelijk rondes laten rijden in de knakenbak, om zoveel mogelijk vertrouwd te raken met de auto.

Als ik zie dat anderen dik over de 100 rondes heen zitten, dan moet dat met Bourdais toch ook kunnen lijkt me?

Of hadden ze wellicht wat kleine probleempjes die tussendoor opgelost moesten worden dattie daarom een beetje weinig gereden heeft?
pi_55064490
quote:
Op woensdag 5 december 2007 19:35 schreef sanger het volgende:
Iedereen reedt met slicks
Echt niet. Vandaag enkel Heidfeld...

Heidfeld's reactie:
quote:
Nick Heidfeld was not amused at the end of Wednesday's test at Jerez. The German busied himself with slicks and the aero package that comes under the rules for the 2009 Formula One season. The 2009 rules bring only half the downforce in comparison with today's rules and with slicks that are not up to temperature it is getting even worse. Heidfeld, who was the slowest man on track, was all but positive about the proposed changes for 2009.

Speaking with GPUpdate.net he said about his day of testing: "Today (Wednesday), we ran with the 2009 downforce, which will be around half as effective as the one we're driving with this season. If the slicks return, they won't give as much grip as you'd expect as we will also lose grip as there is less downforce, so we will be slower in 2009.

"If it will stay like this and the tyres will stay like this, it will be extremely dangerous in 2009. On my outlap I even thought about coming back in, because there were so many drivers flying past me. You feel like you're standing still compared to the others and it's very easy to spin the car. It's very, very dangerous."

Heidfeld suggest a better tyre might be the trick for more downforce in 2009 but isn't sure if that is going to happen. "Bridgestone could turn this around by making better tyres, but the question is: does it make sense for them?" Heidfeld said. "If there's another tyre supplier and there is competition, it would be solved. If the tyres become softer, it will help a lot. But I'm not a tyre expert, maybe the mixture of the compound should change, but like this, it will be extremely dangerous. They should change the tyres, or they should allow tyre heaters for 2009."

Next season the FIA will bann traction control on cars to make the races more interesting. But with the aero rules for 2009 and perhaps the return of slicks Heidfeld believes things won't get much easier. "Without traction control it's even worse, but if we would run with traction control (in 2009), it would still be very, very difficult. Even if the tyres are hot, you have so little grip with the new package. We have too much power and too little grip. I don't like it at all," a disappointed Heidfeld said.
88mph
  woensdag 5 december 2007 @ 20:54:15 #105
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55064931
Heidfeld test alvast de 2009 specs BMW

Zou Heidfeld dan toch een meerjarig contract hebben?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55064951
Nounou, vroeger reed iedereen zonder TC en mét slicks huillie

En laten we eerlijk zijn, F1 daar horen gewoon gevaren bij. Klaar.

Al die helden van vroeger zouden zich nu omdraaien in hun graf als ze hedetendage een F1 race zouden zien dunkt me.
Het is allemaal veel te veilig en veel te safe geworden.

Nou wil ik niet meteen zeggen dat ik dooie wil zien, helemaal niet, maar wat meer crashes of mensen die eventjes van de baan schieten maakt het alleen maar spannender.

Tegenwoordig kun je rustig stellen dat als iemand na de laatste serie pitstops op kop ligt ook gewoon de race wint (als er geen wiel afbreekt in de laatste ronde dan ).

Weg met de TC en terug met de slicks. En dan het liefst zonder bandenwarmers!!!

Nu ik er zo over nadenk had Bourdais misschien nog 1 jaartje in Amerika moeten blijven, dan had hij in 2009 toch een flink voordeel gehad t.o.v. bijna het hele veld
pi_55073993
Als t compound zuigt kan ik me best voorstellen dat ie zo heftig reageert. Die auto's van 96 nog met slicks hadden niet zoveel power als nu kan ik me herinneren, en ze hadden ook minder restricties tbv downforce. Maar waarom hebben ze in godsnaam bandenwarmers afgeschaft voor 2009
quote:
Heidfeld suggest a better tyre might be the trick for more downforce
Tis maar goed dat ie m bestuurd, en niet eraan sleutelt
Where facts are few, experts are many.
pi_55075954


Lijkt me niet de snelste route
pi_55076183
quote:
Ralf Schumacher kent een tot nu toe weinig succesvolle testdag voor Force India. De Duitser crashte zojuist zijn wagen in bocht 8; precies dezelfde bocht waar Fisichella er in dezelfde wagen van de baan vloog op dinsdagochtend. Er zijn de afgelopen dagen al meerdere malen wagens afgeschoten in bocht 8. Ook nu is dat weer het geval. Hoeveel schade de Force India heeft opgelopen is nog niet duidelijk. Vanochtend viel de wagen van Ralf nog stil waarna hij enige tijd moest wachten tot hij weer in actie kon komen.
Het gaat erg goed met hem vandaag
pi_55086848
quote:
Renault schuldig bevonden, maar niet bestraft

De World Motor Sport Council (WMSC) heeft Renault schuldig bevonden aan spionage, maar de Franse renstal zal niet bestraft worden. Volgens de WMSC kan niet worden aangetoond dat Renault de geheime informatie die engineer Phil Mackareth meenam bij zijn overstap van McLaren heeft gebruikt.

McLaren was eerder dit jaar al betrokken bij een spionageschandaal. Chef-ontwerper Mike Coughlan van de Engelse renstal was in het bezit van vertrouwelijke informatie van Ferrari. De WMSC gaf destijds in eerste instantie ook geen straf aan McLaren, maar na een tweede hoorzitting in september kreeg het team alsnog een forse straf. McLaren werd uitgesloten van het constructeurkampioenschap, kreeg een boete van honderd miljoen dollar en moet de auto voor 2008 laten inspecteren door de internationale autosportbond FIA.

Bij de hoorzitting van vandaag in Monaco heeft de WMSC besloten om vooralsnog geen straf uit te delen aan Renault. In een verklaring meldt de FIA: “De WMSC kwam vandaag in Monaco bijeen voor een speciale vergadering. De World Council bevond Renault F1 schuldig aan het verbreken van artikel 151c, maar legt geen straf op. Een gedetailleerde versie van het oordeel zal morgen, 7 december 2007, volgen.”
bron: f1today.nl

Nou, dan zal Alonso wel naar Renault gaan
  donderdag 6 december 2007 @ 21:21:04 #111
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55087223
Zelfde straf dus als McLaren.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55087586
Ik ben niet zo thuis in de formule 1 maar is de Toro Rosso wagen een beetje competatief voor Bourdais ?
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:54:20 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55088064
Het is eenteam met weinig budge, maar wel met Ferrari motor en Red Bull Racing chassis. Oftewel ze moeten in de middenmoot mee kunnen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  donderdag 6 december 2007 @ 22:21:48 #114
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55088957
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:21 schreef sanger het volgende:
Zelfde straf dus als McLaren.
Dus hoger beroep?
Here we are now, entertain us.
  donderdag 6 december 2007 @ 22:42:59 #115
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55089540
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:21 schreef sanger het volgende:
Zelfde straf dus als McLaren.
laten we het hopen, want de FIA zegt nu toch dat ze schuldig zijn aan het zelfde vergrijp waar McLaren voor veroordeeld is?
The line is a dot to you!
  donderdag 6 december 2007 @ 22:58:00 #116
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55089925
McLaren werd eerst ook schuldig bevonden zonder straf. Zelfde dus als bij Renault nu.

Het is nu aan McLaren om in hoger beroep te gaan met nieuw bewijs.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:34:08 #117
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55094924
Alonso gaat naar Renault meldt de Spaanse TV zojuist
Here we are now, entertain us.
pi_55094938
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:42 schreef kepler het volgende:

[..]

laten we het hopen, want de FIA zegt nu toch dat ze schuldig zijn aan het zelfde vergrijp waar McLaren voor veroordeeld is?
De FIA zegt dat het niet heeft kunnen bewijzen dat Renault er voordeel van heeft gehad. Als McLaren bewijzen heeft dat het wel zo is dan zullen ze in hoger beroep gaan dunkt me.
Clarkson: Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you.
pi_55095416
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:35 schreef vw_caddy het volgende:

[..]

De FIA zegt dat het niet heeft kunnen bewijzen dat Renault er voordeel van heeft gehad. Als McLaren bewijzen heeft dat het wel zo is dan zullen ze in hoger beroep gaan dunkt me.
Het maakte in de zaak van McLaren ook niet uit of ze er wel of geen voordeel van hadden. Er was intentie tot het gebruik van die informatie en dat ze het vanwege technische verschillen niet konden toepassen doet hier niets aan af.

Hetzelfde is het geval bij Renault. Het feit dat deze informatie op het Renault netwerk is gezet en dat informaite is gedeeld met anderen, is bij mij de intentie om het te gebruiken. Dat het volgens Whiting niet op de Renault zit (iets wat ze bij McLaren ook niet konden bewijzen) maakt (in mijn ogen) niet uit.

Zie ook: GrandPrix.com

Het blijft gewoon dezelfde case met verschillende straffen. En waarom? Dat zullen we moeten lezen in de transcripts, als deze beschikbaar komen. Maar of Renault moet alsnog bestraft worden, of McLaren vrijgesproken.

En wat dat hoger beroep betreft: Ferrari kon ook niet in hoger beroep, maar de FIA vroeg dit zelf aan om Ferrari tegemoet te komen. Ik betwijfel of ze dat hier ook zullen gaan doen. Het lijkt erop dat Ferrari en Renault zich alles kunnen permitteren en dat de 'prive' teams (o.a. McLaren) dit niet kunnen (en imho volgens de FIA het liefst moeten verdwijnen).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:13:20 #120
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55095722
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 09:58 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het maakte in de zaak van McLaren ook niet uit of ze er wel of geen voordeel van hadden. Er was intentie tot het gebruik van die informatie en dat ze het vanwege technische verschillen niet konden toepassen doet hier niets aan af.

Hetzelfde is het geval bij Renault. Het feit dat deze informatie op het Renault netwerk is gezet en dat informaite is gedeeld met anderen, is bij mij de intentie om het te gebruiken. Dat het volgens Whiting niet op de Renault zit (iets wat ze bij McLaren ook niet konden bewijzen) maakt (in mijn ogen) niet uit.

Zie ook: GrandPrix.com

Het blijft gewoon dezelfde case met verschillende straffen. En waarom? Dat zullen we moeten lezen in de transcripts, als deze beschikbaar komen. Maar of Renault moet alsnog bestraft worden, of McLaren vrijgesproken.

En wat dat hoger beroep betreft: Ferrari kon ook niet in hoger beroep, maar de FIA vroeg dit zelf aan om Ferrari tegemoet te komen. Ik betwijfel of ze dat hier ook zullen gaan doen. Het lijkt erop dat Ferrari en Renault zich alles kunnen permitteren en dat de 'prive' teams (o.a. McLaren) dit niet kunnen (en imho volgens de FIA het liefst moeten verdwijnen).
McLaren kreeg toch eerst ook geen straf?? Van McLaren was bewezen dat de data gebruikt was. Kijk maar naar de e-mail over het testen enzo.

Buiten dat ging niet de FIA in hoger beroep, maar heeft Ron Dennis dit zelf gevraagd. Ook is McLaren geen prive team.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55096043
Er zijn geruchten dat McLaren zelf hun zaak heeft weten te verzwakken. Zou echt hilarisch zijn als dat zo is.
quote:
Sources suggest that McLaren’s case was seriously weakened by a press briefing given on its behalf by its future PR boss, Matt Bishop. Although he is still a journalist and does not join the team until January, Bishop recently syndicated an e-mail to selected Internet and newspaper journalists outlining McLaren’s side of the story, with details about how much information was involved and who within Renault had seen it.

Some of that information proved to be inaccurate, notably the number of drawings involved, which has now been confirmed as four. At the behest of the FIA last night the team issued a clarification of certain points, although Bishop was not named as the journalist concerned. The contents of the briefing were discussed extensively in the hearing.

Flavio Briatore has made no secret of the fact that his team might consider legal action in response, and the fact that Renault has been found not guilty of using that information to improve its car would seem lend weight to his case.
Adam Cooper op SpeedTV
  vrijdag 7 december 2007 @ 10:38:48 #122
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55096208
Las het al indd. Zou hij nog beginnen in januari?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55097239
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 10:13 schreef sanger het volgende:

[..]

McLaren kreeg toch eerst ook geen straf?? Van McLaren was bewezen dat de data gebruikt was. Kijk maar naar de e-mail over het testen enzo.

Buiten dat ging niet de FIA in hoger beroep, maar heeft Ron Dennis dit zelf gevraagd. Ook is McLaren geen prive team.
Allereerst werd de informatie uit de email niet gebruikt door McLaren omdat dat technisch niet mogelijk was door de verschillen in de gewichtsverdeling. Uit de WMSC transcript:
quote:
Nigel TOZZI
You then used that information in the simulator, did you not?

Pedro DE LA ROSA
No, but I must tell you why. When Mike told me the figure, it was so radically different from ours
that there was no way that our care could ever achieve that. The whole philosophy of our car was
. We had managed to . There was no point. At the previous stage, I thought the information might be important and that we could try it in the simulator, but then the figures were so different.
Ten tweede was het wel de FIA die in hoger beroep ging tegen de vrijspraak van McLaren, omdat Ferrari dat niet konhttp://sport.fok.nl/f1/nieuws/40292.

Dennis gaf later zelf aan dat er extra informatie was (de emails), waardoor het hoger beroep niet doorging, maar er een nieuwe hoorzitting werd gepland om deze extra data te bespreken die uiteindelijk tot de straf leidde.

Beide teams hebben de informatie niet gebruikt op de auto, maar wel gedeeld met anderen. Daarvoor is McLaren gestraft en zou Renault ook bestraft moeten worden.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_55097514
Schumi heeft een zeldzame fout gemaakt en zn Ferrari in bocht 2 gedumpt........
pi_55097688
quote:
Ralf not interested in Force India drive
By Pablo Elizalde Friday, December 7th 2007, 10:08 GMT

Ralf Schumacher testing for Force IndiaRalf Schumacher has said he is not interested in driving for the Force India team after testing for them at Jerez on Thursday.

The German, the younger brother of seven-time champion Michael, was believed to be one of the drivers in contention for the remaining seat at Force India following his exit from Toyota.

Schumacher tested for the team for the first time in Jerez yesterday, but endured a troubled day and finished at the bottom of the times.

Giancarlo Fisichella and Franck Montagny also tested for Force India this week, but Schumacher said the test was not a shoot-out.

He admitted, however, that he is not interested in racing for the Silverstone-based squad.

"It was not shoot-out," Schumacher told autosport.com after testing for the team. "I don't think I will be driving for Force India. I want to achieve something and I don't think I can do that with Force India.

"I am going home now and we will see."
Gekke wereld waar die Ralf in z'n eentje in leeft.
En hieronder de statement van McLaren ... zo heftig hebben ze het niet verpest, hoor.
quote:
McLaren clarifies Renault spy claims
06 December 2007

McLaren has issued a statement clarifying the spy claims against Renault after the FIA asked the team to correct certain factual errors contained in a press briefing given on the team's behalf by one journalist concerning Renault.

The statement read as follows: In our briefing, we stated that there were 18 witness statements from Renault employees admitting that they had viewed McLaren confidential information. To the extent that this implied that 18 different Renault employees admitted viewing McLaren confidential information it was inaccurate. 13 Renault F1 employees provided 18 witness statements and 9 of them have so far admitted they viewed and discussed the confidential technical information belonging to McLaren.

We stated that the confidential information on computer disks was uploaded onto 11 Renault computers. This is not accurate. Mr Mackereth copied information onto 11 computer disks. The information on these 11 computer disks was uploaded by Renault IT staff in September 2006 onto Renault's T: drive and then transferred by Mr Mackereth to his personal home directory stored on Renault's network server. A back up copy of the material on Mr Mackereth's personal directory was made onto an unknown number of Renault's back up servers/tapes.

Our briefing could have been interpreted as suggesting that the Renault employees who admitted sight of McLaren Confidential Information all viewed it on computer screens.

Only Mr Mackereth and Mr Hardie admit viewing McLaren Confidential Information on Mr Mackereth's computer. The other seven employees who have admitted seeing McLaren Confidential Information admit seeing it in the form of computer print outs or hard copy documents.

We said that the information on the 11 computer disks taken by Mr Mackereth included 780 individual drawings.

This was an error. The information taken by Mr Mackereth on floppy disks, in hard copy form and by email amounts to 762 pages when printed out. The 11 computer disks included 18 individual technical drawings. Mr Mackereth also admits that he took hard copy drawings of McLaren's dampers.

We said that the McLaren information amounted to the "entire technical blueprint of the 2006 and 2007 McLaren car".

This requires clarification. The position is that, the McLaren drawings plus the information in a confidential MP4 - 22A Specification document taken by Mr Mackereth constitute a technical definition of the fundamental layout of the 2007 McLaren car and the technical details of its innovative and performance enhancing systems.

We are pleased to assist the FIA in making the above clear in advance of tomorrow's hearing.
Maar Renault doet het anders:
quote:
Renault consider legal action
Briatore threatens legal action over "very damaging" allegations

The latest spying scandal to afflict Formula One may have yet more ramifications after Renault team boss Flavio Briatore threatened to take McLaren to court on charges of defamation.


The indications are that Renault may escape serious punishment in Thursday's World Motor Sport Council meeting into the affair after it emerged on Wednesday that McLaren's original accusations were factually incorrect.

Briatore told The Daily Express: "A lot of very bad things have been said about us by McLaren in the last few weeks, very damaging.

"We will be cleared and once the verdict is announced we will consider legal action. Our reputation has been defamed."

The Enstone-based outfit are courting free agent Fernando Alonso and the consensus within the paddock is that a favourable ruling from the WMSC is crucial to Renault's hopes of convincing the twice World Champion to return to the team.

Fallout
However, the fallout from the spying scandal runs far deeper than the skirmish between McLaren and Renault and Alonso's future.

McLaren themselves were fined $100 million and thrown out of the 2007 Constructors' Championship in September after they were found guilty of possessing confidential Ferrari information.

And FIA president Max Mosley has reiterated that F1's governing body will be watching McLaren like a hawk next season so as to ensure that the British team designs their 2008 car without using any Ferrari data.
Calm down, please!
pi_55098358
quote:
Moet je eens op de kentekenplaat letten.
pi_55098507
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 12:10 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Moet je eens op de kentekenplaat letten.
speciale boodschap van Schumi 1 aan Schumi 2
pi_55099660
Met welke startnummers rijdt McLaren volgend jaar nou? 21 & 22?
Krijgen ze dan ook de kleinste pitbox?
Calm down, please!
pi_55099701
zou wel bij hun plek in de eindstand horen!!
pi_55099745
quote:
The full WMSC decision on Renault
Friday, December 7th 2007, 11:57 GMT

knip


Signed:
Max Mosley
FIA President
Monaco, 6 December 2007
Calm down, please!
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:09:39 #132
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55099767
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:05 schreef Googolplexian het volgende:
Met welke startnummers rijdt McLaren volgend jaar nou? 21 & 22?
Krijgen ze dan ook de kleinste pitbox?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55099785
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Lullig ook voor Hamilton. Issie volgend jaar eerste rijder in het team, heeft ie nummer 21 i.p.v. de 2 van 2007.
Calm down, please!
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:10:50 #134
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55099798
quote:
imposes no penalty due to the lack of evidence that the Championship has been affected
... ik snap het niet meer hoor Dit was toch ook niet bewezen bij McLaren
The line is a dot to you!
pi_55099896
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:10 schreef kepler het volgende:

[..]

... ik snap het niet meer hoor Dit was toch ook niet bewezen bij McLaren
mjah, zo denk ik er ook over. Maar als je artikel 2 leest dan doet Renault het wel heel summier overkomen. Waarom kijken ze naar tekeningen waar ze niets aan hebben? Lekker makkelijk.
quote:
2. Summary of main findings

2.1. It emerges from the written and oral submissions made (and it is admitted by Renault) that different Renault engineers received and considered four confidential McLaren drawings from Mackereth. In this regard Renault admits a breach of Article 151(c) of the International Sporting Code.

2.2. Mackereth took a much more significant volume of information from McLaren including some confidential information, some information that was not proprietary to McLaren and some personal financial information. The WMSC can be concerned only with what Renault had access to (rather than what Mackereth took) from McLaren as only the former could impact the FIA Formula One World Championship ("the Championship").

2.3. The WMSC has concluded that of the four drawings actually viewed by Renault's engineers, three were either of no use to Renault or were not in fact used by Renault. The fourth drawing (a drawing of McLaren's so-called 'J-damper') was used by Renault to try to have the system that they thought McLaren was using declared illegal. This failed because Renault had certain fundamental misunderstandings about the operation of the 'J-damper' system. This suggests that Renault's sight of the 'J-damper' drawing did not give Renault enough information to understand how it worked. In these circumstances, an affect on the Championship cannot be established.

2.4. Some of the key elements that the WMSC has considered are set out below. In light of the strong imperative in the interests of the sport to issue a swift ruling, the following does not constitute an exhaustive list of the elements considered nor does it purport to be a summary of all of the evidence put before the WMSC.
Calm down, please!
  vrijdag 7 december 2007 @ 13:19:02 #136
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55099970
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:10 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Lullig ook voor Hamilton. Issie volgend jaar eerste rijder in het team, heeft ie nummer 21 i.p.v. de 2 van 2007.


Ach, dan wordt ie toch gewoon kampioen Meteen de kampioen met het hoogste startnummer ooit denk ik
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55100641
Ook al is ie tweede geworden in het WK, hij zou toch startnummer 3 krijgen? 2 gaat volgens mij naar de teammaat van de kampioen
Where facts are few, experts are many.
pi_55100716
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:50 schreef Atreidez het volgende:
Ook al is ie tweede geworden in het WK, hij zou toch startnummer 3 krijgen? 2 gaat volgens mij naar de teammaat van de kampioen
Klopt, Massa heeft nr 2............maar kampioen met hoogste startnr. weet ik niet
pi_55101184
ok ... Correctie:

Hamilton rijdt natuurlijk met #22 (#13 bestaat niet)

Op elke site die het heeft over de rijders-lineup van 2008 wordt McLaren inderdaad met de laatste startnummers aangegeven, achter Force India.
Calm down, please!
pi_55102317
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:50 schreef Atreidez het volgende:
Ook al is ie tweede geworden in het WK, hij zou toch startnummer 3 krijgen? 2 gaat volgens mij naar de teammaat van de kampioen
Yup. 1 en 2 gaan naar het team waar de winnaar van de WDC voor rijdt. De rest gaat op basis van de constructeurs- en rijderskampioenschap. Dus Hamilton krijgt #22, Heidfeld krijgt nummer 3 en Kubica #4.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:14:57 #141
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55105477
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:08 schreef Googolplexian het volgende:

[..]
Ik vind het wel een duidelijk verschil met de McLaren/Ferrari zaak. Info is niet gebruikt én vooral:
8.8. The McLaren confidential information brought to Renault was in the context of an F1 engineer changing teams. It was not 'live' information in the sense that there is no evidence of a flow of current information between competing teams. After leaving McLaren, Mackereth had no further access to current or updated McLaren information. Nor is there any evidence that Renault encouraged Mackereth in any way to bring the confidential information from McLaren.

Ik vond het nogal wat dat Alfonso en de La Rossa even heen en weer SMS'ten met Ferrari voor de juiste gewichtsverdeling etc. Daar werd heel serieus geprobeerd gebruik te maken van de info en de inside bron.

Zou het overigens redelijk gevonden hebben als ze voor het falende management (vieze plaatjes kijken op het werk mag niet, dus zeker geen McLaren tekeningen) een boete van pak 'm beet 10 miljoen hadden gekregen. En natuurlijk een controle dat alle info niet straks in de 2008/2009 auto zit. Dat checken ze bij McLaren immers ook.
Here we are now, entertain us.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:20:13 #142
6941 APK
Factual, I think.
pi_55105613
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 13:19 schreef sanger het volgende:

Meteen de kampioen met het hoogste startnummer ooit denk ik
Ferrari heeft -lang geleden- toch een tijdje met 27 rondgereden?

Edit:

Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:29:28 #143
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55105826
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:20 schreef APK het volgende:

[..]

Ferrari heeft -lang geleden- toch een tijdje met 27 rondgereden?

Edit:

[ afbeelding ]
Werden ze daarmee kampioen dan?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:31:17 #144
6941 APK
Factual, I think.
pi_55105865
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:29 schreef sanger het volgende:

Werden ze daarmee kampioen dan?
Weet ik niet.

Prost misschien
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:57:16 #145
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55107860
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:31 schreef APK het volgende:

[..]

Weet ik niet.

Prost misschien
Die werd het alleen in een McLaren dacht ik
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55108922
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 18:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Die werd het alleen in een McLaren dacht ik
Prost werd sowieso geen kampioen in een Ferrari. De laatste kampioen bij de rijders voor Ferrari voor het Schumacher-tijdperk was Scheckter in 1979 en in 1982 werden ze nog kampioen bij de constructeurs.
pi_55109175
Alan Jones werd in 1980 kampioen met startnumemr 27. (Ferrari reed toen met nummer 1).
In 1981 kreeg Ferrar hierdoor startnummer 27, het nummer waarmee Gilles Villeneuve wereldberoemd mee werd (na eerder met nr 12 gereden te hebben in 1978 en 1979).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_55124201
Verassende laatste dag gister

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
1  S. Vettel Scuderia Toro Rosso  01:18.213 100 
2  R. Kubica BMW  01:18.410 119 
3  N. Rosberg Williams  01:18.796 97 
4  M. Schumacher Ferrari  01:19.136 58 
5  K. Nakajima Williams  01:19.611 76 
6  T. Glock Toyota  01:19.961 58 
7  F. Massa Ferrari  01:20.000 45 
8  S. Bourdais Scuderia Toro Rosso  01:20.033 87 
9  J. Trulli Toyota  01:20.229 69 
10  D. Coulthard Red Bull  01:20.657 72 
11  A. Davidson Super Aguri  01:20.821 102 
12  T. Sato Super Aguri  01:21.092 84 
13  M. Asmer BMW  01:21.333 80 
14  G. van der Garde Force India F1  01:22.321 81 
15  Roldan Rodriguez Force India F1  01:22.508 82 


Was McLaren express 1 dag eerder opgehouden? En heeft iemand een bron voor testdagen van 2008? De kalander op f1racing houdt op met de laatste testdagen van 2007, deze week dus
Where facts are few, experts are many.
pi_55141590
Officiele 2007 FIA Gala Highlights Video!

betere kwaliteit volgt snel

[ Bericht 3% gewijzigd door Googolplexian op 09-12-2007 12:21:38 ]
Calm down, please!
  zondag 9 december 2007 @ 11:57:26 #150
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55141868
quote:
Op zaterdag 8 december 2007 14:34 schreef Atreidez het volgende:
Verassende laatste dag gister
[ code verwijderd ]

Was McLaren express 1 dag eerder opgehouden? En heeft iemand een bron voor testdagen van 2008? De kalander op f1racing houdt op met de laatste testdagen van 2007, deze week dus
Ik hoop dat Massa nog gewoon wat worstelt met de missende TC anders is dit wel een denderend pak slaag door een gepensioneerde...

En ik dacht dat Bourdais heel goed was en gewend te rijden zonder TC. Lijkt er niet op...
Here we are now, entertain us.
pi_55142312
quote:
Rosberg signs with Williams through 2010
Posted 09 December 2007 at 10:52 GMT

Nico Rosberg has signed a new contract to keep racing for Williams until at least the end of 2010, a German newspaper revealed on Sunday.

"Oh yes, thank you," the 22-year-old responded when congratulated on the new two-year deal by Bild am Sonntag.

"That was supposed to be a secret," he laughed.

"I am looking forward to two more years here with Williams."

Rosberg had been linked with a switch to McLaren, but was always firmly under contract to his Oxfordshire based employer for 2008.

The young German admits that his deal for next season, signed before he made his grand prix debut last year, is not particularly lucrative.

"I wanted to come into Formula One at any price," Rosberg said. "Now Williams has decided to make me a great offer for 2009, and I have accepted it."

He says the financial terms of his new deal have improved "considerably".
Calm down, please!
pi_55144386
quote:
FIA gaat windtunnelgebruik aan banden leggen

De internationale autosportbond FIA is dit decennium vooral bezig geweest de uitgaven van Formule 1-teams terug te dringen. Ook voor het komende seizofotoen worden de nodige wijzigingen doorgevoerd: zo moet bijvoorbeeld een versnellingsbak vier grand-prixweekenden mee kunnen en rijden alle teams met dezelfde engine control unit.

Het was echter geen groot geheim dat de kosten die bespaard bleven door maatregelen op een ander gebied van de wagen weer werden uitgegeven. Teams gaven een astronomisch bedrag uit om uit een motor enkele paardenkrachten meer te halen omdat ze geen nieuwe motoren meer mochten bouwen en ook gaan de teams steeds meer en meer in de windtunnel testen. Enkele teams, zoals Force India, hebben bijvoorbeeld zelfs twee windtunnels.

Ook daar wil de FIA vanaf. Na een bijeenkomst van de World Motor Sport Council vrijdag in Monaco maakte het overkoepelende autosportorgaan namelijk een lijst ingrijpende wijzigingen bekend. Een team mag bijvoorbeeld nog maar een windtunnel hebben en die mag ‘slechts’ vijftien uur per dag worden gebruikt. Twee dagen in de week moet het ding uitstaan. Momenteel draaien de windtunnels van vrijwel alle teams ‘24/7’: 24 uur per dag en zeven dagen in de week.

Niet alleen wil de FIA het uurgebruik verminderen, ook gaat de organisatie met reglementen komen over hoe de windtunnel gebruikt mag worden. De windsnelheid in de tunnel mag maximaal vijftig meter per seconde zijn en het automodel dat in de tunnel wordt geplaatst mag maximaal zestig procent de grootte hebben van een echte F1-wagen. Ook mogen er niet twee of meer modellen in de tunnel tegelijk worden geplaatst.

Om te voorkomen dat de windtunnel aangesloten wordt op computers die full time simulaties uitvoeren en dingen berekenen, een zogenaamd CFD-model, stelt de FIA een limiet, die nog nader moet worden bepaald, op de hoeveel mensen die met de windtunnel werken

Teams mogen niet meer rechte-lijnstesten uitvoeren en teams mogen alleen nog testen op circuits die door de FIA zijn goedgekeurd. Niet alleen dat wordt aan banden gelegd, ook wat er allemaal getest mag worden zal door de FIA worden teruggedrongen. Het gaat hier om aspecten die grote invloed op de wagen hebben, zoals het testen van bodywork, hydraulica, gewichtsverdeling, ophanging, remmen en nog wat kleine dingen. Ook stelt de FIA een maximum op het aantal mensen dat een F1-team mee mag nemen naar een testweek.

Hoewel heel veel dingen dus aan banden worden gelegd, komen er andere dingen voor in de plaats waar wél heel veel aandacht aan besteed mag worden. Vanaf 2009 moeten teams namelijk gebruik maken van het KERS-systeem, dat vrijkomende energie probeert opnieuw te gebruiken. Teams krijgen hierin alle vrijheid om mee te testen.

Meer details van de maatregelen van de FIA worden tijdens een bijeenkomst van teambazen op 11 januari bekend gemaakt.
*bron*

Gaat goed zo, nog even en de F1 is niet meer de koningsklasse van de autosport
  zondag 9 december 2007 @ 14:15:14 #153
6941 APK
Factual, I think.
pi_55144695
Scheelt toch mooi weer electriciteitskosten, die twee dagen per week dat de windtunnel niet gebruikt mag worden.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_55146858
Beetje flauw dat ze na miljoenen te investeren de meeste net pas af hebben
Where facts are few, experts are many.
  zondag 9 december 2007 @ 15:42:45 #155
131800 Tarado
capô de fusca
pi_55146927
Echt belachelijk, wel een voordeel voor BMW, die ipv de windtunnel veel met computer simulaties doet.

Het zou prettig zijn als de F1 de regels voor 5 jaar bevriest, ik word gek van al die regelwijzigingen ieder jaar, ik ben zowiezo tegen iedere regel die de snelheid beperkt.
pi_55147201
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:42 schreef Tarado het volgende:
Echt belachelijk, wel een voordeel voor BMW, die ipv de windtunnel veel met computer simulaties doet.
En je kan wel raden waar al die teams nu al die miljoenen in gaan stoppen. Kortom, het zal wel haast niks opleveren qua kostenbesparing.
pi_55147858
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:42 schreef Tarado het volgende:
Echt belachelijk, wel een voordeel voor BMW, die ipv de windtunnel veel met computer simulaties doet.

Het zou prettig zijn als de F1 de regels voor 5 jaar bevriest, ik word gek van al die regelwijzigingen ieder jaar, ik ben zowiezo tegen iedere regel die de snelheid beperkt.
Ik had juist gehoord dat Renault veel doet met computerberekeningen zonder een windtunnel te gebruiken Daar zijn ze al een tijdje mee bezig, en de computers die ze hebben staan in hun rekencentrum zou de NASA nog jaloers op kunnen worden
Where facts are few, experts are many.
pi_55162753
quote:
FIA vindt bewijs bij 2008-McLaren van Ferrari

Het team van McLaren mag mogelijk niet meedoen aan het wereldkampioenschap 2008. Inspecteurs van de internationale autosportbond FIA hebben bij hun onderzoek aan de nieuwe auto voor volgend jaar blijkbaar genoeg bewijs gevonden dat de informatie van Ferrari is gebruikt bij het ontwerp van de nieuwe bolide en de autosportfederatie heeft besloten om McLaren op 14 februari 2008 opnieuw voor de World Motor Sport Council te laten verschijnen.

De FIA heeft McLaren-teambaas Ron Dennis laten weten welke aspecten van de nieuwe MP4-23 onder verdenking staan. Op die manier heeft de Engelse renstal nog twee maanden om de auto aan te passen om uitsluiting te voorkomen. FIA-voorzitter Max Mosley: “Dat valt onder de sportieve code. En dan is alles mogelijk. Van geen maatregel tot een reprimande of uitsluiting, het kan allemaal. Als er iets negatiefs gevonden wordt zal de straf dit keer echter wel voor iedereen van het team gelden, dus ook voor de coureurs.”

McLaren werd eerder dit jaar al bestraft door de World Motor Sport Councill in de spionagezaak met Ferrari. McLaren-ontwerper Mike Coughlan kreeg vertrouwelijke informatie van Ferrari-mechanic Nigel Stepney. Dat kostte McLaren het constructeurkampioenschap van 2007, daarnaast kreeg het team een boete van honderd miljoen dollar en moest het verplicht de nieuwe auto laten inspecteren door de FIA.

bron: www.f1today.nl
Ik ben benieuwd
pi_55162886
Word er nog gekeken of andere teams het ook hebben want dan kan Mclaren zeggen ja leuk dat wij achtervleugels hebben die op Ferrari lijken maar wij zijn niet de enige zie o.a. BMW, Renault, STR, RBR en Honda
pi_55163130
Is er bij die uitspraak van Renault eik besloten dat ook zij hun 2008 auto opnieuw moeten laten keuren om zeker te zijn dat ze geen onderdelen van McLaren erop hebben zitten?

Het begint een beetje op een heksenjacht te lijken dunkt me
pi_55164248
Ze graven hun eigen graf. Als McLaren schuldig wordt bevonden, is het graf diep genoeg om het lijk F1 in te begraven...

  maandag 10 december 2007 @ 10:59:06 #162
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55164548
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:03 schreef _Administr8or_ het volgende:

[..]

*bron*

Gaat goed zo, nog even en de F1 is niet meer de koningsklasse van de autosport
dat vind ik dus echt gezeik... Hoe maak ik de sport kapot les 1
The line is a dot to you!
  maandag 10 december 2007 @ 11:01:26 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55164595
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:32 schreef TJDoornbos het volgende:
Word er nog gekeken of andere teams het ook hebben want dan kan Mclaren zeggen ja leuk dat wij achtervleugels hebben die op Ferrari lijken maar wij zijn niet de enige zie o.a. BMW, Renault, STR, RBR en Honda
ik ook benieuwd hoe de FIA naar de auto kijkt. Gebruiken ze pas Ferrari-kennis als de tekeningen 1:1 zijn? Of als ze er een beetje op lijken? En in hoeverre mogen ze er dan niet op lijken???

Lijkt me moeilijk Dan moet McLaren dus de auto gaan ontwerpen en er dus ook op gaan letten dat ze niet per ongeluk iets ontwerpen wat op de Ferrari lijkt...
The line is a dot to you!
pi_55168353
Zojuist bekend geworden dat Alonso en Piquet de coureurs worden bij Renault!
Zie de website van renault:
quote:
Next year, double world champion Fernando Alonso will drive alongside Brazilian rookie Nelson Piquet Jr. They will be supported by Frenchman Romain Grosjean, reigning 2007 F3 Euroseries Champion and a product of Renault’s driver development scheme, in the role of test driver.

“Fernando and Nelsinho will form one of the most exciting driver line up of 2008,” commented Renault F1 Team Managing Director Flavio Briatore. “We are delighted to be welcoming Fernando back home to the team where he enjoyed his greatest success. His abilities as a driver and a team leader are well known, and we look forward to forging another strong partnership. What’s more, he knows the team well and how we operate; he will feel comfortable straight away in this environment. Nelsinho is one of the most promising young talents in motorsport. After his success in GP2, he has spent a year learning the ropes as our test driver and getting to know the team ; he is now ready to step up to the next level.”

ING Renault F1 Team President Bernard Rey commented: “The entire team has been working flat out over the past months to return to the front of the field, and a top-line driver line-up is essential to achieving our targets. Our recent technology investments, the return of Fernando Alonso to the team, and the promotion of Nelsinho Piquet, all signal our intent to return to winning ways next year. Renault is also delighted to welcome a talented, young Frenchman to the team as test driver.”

Fernando Alonso rejoins the Renault F1 Team after spending the 2007 season at McLaren-Mercedes. Alonso drove for the Renault F1 Team between 2003 and 2006, during which time he scored 15 Grand Prix victories and won two world championships, in 2005 and 2006. He will play a key role in the team’s efforts to return to the front of the field in 2008.

“I am delighted to be returning to Renault,” commented the 26 year-old Spaniard. “This is the team where I grew up as a driver in Formula 1. Now it is time for us to begin a new chapter together. I am very excited about working with this great team once more, and confident that together we can move back to the front of the field. Renault had a difficult year in 2007, but I know that the team has real strength in depth. I am confident they can produce a fast and competitive car and be back at the top in 2008.”

Nelson Piquet Jr will complete the team’s race driver line-up. The 22 year-old Brazilian spent 2007 as the Renault F1 Team’s test and reserve driver, after finishing runner-up in the 2006 GP2 series championship. He will make his F1 debut at the 2008 Australian Grand Prix.

“First of all, I want to thank Flavio and Renault for putting their confidence in me for 2008,” commented Nelsinho. “It is a fantastic opportunity to make my Formula 1 debut with one of the top teams on the grid, and alongside one of the very best drivers in the sport. This drive is something I have been working towards since the end of 2006, and I am proud that my performances as test driver have earned me this position. I am looking forward to teaming up with Fernando, and learning from him. As a rookie, there is no better way to start your career than to have a double world champion as your reference point.”

The team’s 2008 challenger, the Renault R28, will run for the first time at a three-day teams test in Valencia, Spain from 22 – 24 January. The car will be officially launched at Renault’s corporate communications headquarters in Paris, France on Thursday 31 January 2008.

A brief interview of Fernando Alonso is available for download from the team’s media website alongside with CV’s of Alonso, Piquet and Grosjean.


[ Bericht 93% gewijzigd door LeXX op 10-12-2007 14:28:26 ]
pi_55170857
Vraag me af of er met het salaris van Alonso nog wel wat overblijft om aan de auto te sleutelen
Where facts are few, experts are many.
pi_55172641
Als Alonso 50 miljoen per jaar gaat verdienen, wat zouden ze Nelsinho dan geven?
En zou hij daar tevreden mee zijn?

Ik geloof er niks van dat meneer Piquet volgend jaar 25 miljoen bijgestort gaat krijgen. Bij lange na niet dunkt me.

Ook leuk, je zit in dezelfde auto als je collega-coureur, waarmee je toch samen als doel hebt om proberen de constructeurstitel binnen te slepen en je collega verdient zomaar eventjes 45 miljoen meer dan wat jij krijgt.

En dan denk ik dat Nelsinho die 5 miljoen per jaar ook niet gaat halen
  maandag 10 december 2007 @ 17:41:44 #167
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55172682
quote:
Op maandag 10 december 2007 11:01 schreef kepler het volgende:

[..]

ik ook benieuwd hoe de FIA naar de auto kijkt. Gebruiken ze pas Ferrari-kennis als de tekeningen 1:1 zijn? Of als ze er een beetje op lijken? En in hoeverre mogen ze er dan niet op lijken???

Lijkt me moeilijk Dan moet McLaren dus de auto gaan ontwerpen en er dus ook op gaan letten dat ze niet per ongeluk iets ontwerpen wat op de Ferrari lijkt...
Of ze moeten kunnen aantonen dat het hun eigen ontwerpfilsofie is.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 10 december 2007 @ 17:42:42 #168
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55172698
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:38 schreef NED het volgende:
Als Alonso 50 miljoen per jaar gaat verdienen, wat zouden ze Nelsinho dan geven?
En zou hij daar tevreden mee zijn?

Ik geloof er niks van dat meneer Piquet volgend jaar 25 miljoen bijgestort gaat krijgen. Bij lange na niet dunkt me.

Ook leuk, je zit in dezelfde auto als je collega-coureur, waarmee je toch samen als doel hebt om proberen de constructeurstitel binnen te slepen en je collega verdient zomaar eventjes 45 miljoen meer dan wat jij krijgt.

En dan denk ik dat Nelsinho die 5 miljoen per jaar ook niet gaat halen
En je weet vooraf dat je in dienst van diezelfde grootverdiener moet rijden, en pas later alle updates en nieuwe specs krijgt....
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55172861
Dat ook nog eens ja.

Als ik Piquet was zou ik aansturen op nog een jaartje wachten, wellicht 2, totdat die jankbal weg is en dan pas een racestoeltje bij Renault aannemen.

Maarja, van te voren weet je toch nooit hoe het loopt en wat nou het beste is voor zijn eigen carriere. Achteraf is makkelijk lullen natuurlijk.

Ik heb iig al weer zin in het nieuwe seizoen!
Hoeveel nachtjes slapen is dat nog precies? Dan kan ik namelijk al af gaan tellen
pi_55173300
quote:
Op maandag 10 december 2007 17:49 schreef NED het volgende:
Dat ook nog eens ja.

Als ik Piquet was zou ik aansturen op nog een jaartje wachten, wellicht 2, totdat die jankbal weg is en dan pas een racestoeltje bij Renault aannemen.

Maarja, van te voren weet je toch nooit hoe het loopt en wat nou het beste is voor zijn eigen carriere. Achteraf is makkelijk lullen natuurlijk.

Ik heb iig al weer zin in het nieuwe seizoen!
Hoeveel nachtjes slapen is dat nog precies? Dan kan ik namelijk al af gaan tellen
Het is nog 94 dagen. Dus slaap ze.
pi_55183520
De A1GP maakt t wel wat draaglijker tegenwoordig vind ik. A.s. weekend Zhuhai
Where facts are few, experts are many.
pi_55184709
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 01:21 schreef Atreidez het volgende:
De A1GP maakt t wel wat draaglijker tegenwoordig vind ik. A.s. weekend Zhuhai
Inderdaad ja
pi_55196731
quote:
Michael Schumacher haalt hondje op met privéjet
KEULEN - Als we dan toch een privéjet op de oprit hebben staan, kunnen we die net zo goed gebruiken, moet ex-coureur Michael Schumacher hebben gedacht toen hij met het vliegtuigje een hondenwelpje in het Duitse Beieren ging ophalen.

De Kölner Espress meldde dinsdag dat de oud-racer met zijn vrouw Corinna en kinderen Gina Maria en Mick van zijn woonplaats in Zwitserland naar Coburg vloog om de jonge hond op te halen. Vanuit Coburg reed het gezin met een taxi naar de bevriende hondenfokster Silke Löffler in Kronach.

Samen zochten ze in een nest van vijf jonge Australische Shephards naar een nieuw hondje voor de kinderen. Ze noemen hem Ed. De familie heeft al twee Belgische herdershonden, Bonnie en Shiva.

Op de terugweg kon Schumacher het toch niet laten. De voormalige zevenvoudige wereldkampioen Formule-1 tikte de taxichauffeur op de schouder met de vraag of hijzelf niet even kon rijden. Dat liet de man zich geen twee keer zeggen. Hij stapte achterin en liet Schumacher het gaspedaal indrukken.
Vooral dat laatste maakt het zeer geloofwaardig. Alsof Schumi warm wordt van een taximercedes om door het normale verkeer te rijden...
pi_55197136
Op de FP staat wat anders.........schumi gaf gas omt vliegtuig te halen!!
pi_55197248
Het was ze privejet.. alsof die zonder hem vertrekt
Where facts are few, experts are many.
pi_55240874
quote:
Vijah Mallya eist resultaten van Gascoyne en Force India

Vijah Mallya, de eigenaar van het Force India-team, heeft de druk op zijn team meteen verhoogt. Vooral van chief technical officer Mike Gascoyne verwacht de Indiase teameigenaar veel. Mallya: “Ik heb tegen Mike gezegd dat hij een geweldige ontwerper is, maar ik eis wel resultaten van hem.”

Hij vervolgt: “Ik vroeg hem meteen wat hij daarvoor nodig heeft en hij noemde twee dingen. Ten eerste budget en ik heb hem een budget ter beschikking gesteld waar hij zich in kon vinden. Ten tweede meer technisch personeel. Mark Smith waarmee hij al eerder werkte is al aangesloten bij het team en Ian Hall komt in januari. Ik heb dus aan zijn wensen voldaan en nu moet hij mij de resultaten brengen. Dat is mijn manier van managen, ik dring me niet op aan mijn personeel en ik geef hun wat ze denken nodig te hebben. Maar ik hou mijn mensen dan ook verantwoordelijk als het geen resultaat oplevert.”

Mallya heeft het Force India-team één duidelijke opdracht meegegeven: “Bij de Grand Prix van India in 2010 moet er een Force India-auto op het podium eindigen. Dat is allemaal natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik geeft het team alles wat ze nodig hebben. We hebben nu twee windtunnels die 24 uur per dag, zeven dagen in de week draaien. Ook daar wil ik resultaten van zien. Voor volgend jaar weet ik nog niet hoe ver we naar voren zullen staan. Ik wil in ieder geval niet op de laatste startrij staan, want dat is zo ver lopen.”

bron: www.f1today.nl
Kijk, daar begint het al.
Meneer eist resultaten en geloof mij maar dat die uitblijven.
Voordat we 2 jaar verder zijn is die Mallya gewoon weer vertrokken en dat dan zonder verlies.
Het word gewoon weer doorverkocht met dikke winst voor zowel de familie Mol als deze Mallya.

Mark my words.

Keiharde zakenlui zijn het die best centen willen investeren, maar zonder dat er resultaten (en dus winst) geboekt wordt trekken ze hun keutel in en verkopen zede riedel met winst.

pi_55241572
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:18 schreef Atreidez het volgende:
Het was ze privejet.. alsof die zonder hem vertrekt
Alsof je met een privejet ook de crew en het vliegveld bezit
Calm down, please!
pi_55241693
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:28 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Alsof je met een privejet ook de crew en het vliegveld bezit
Dat niet, maar zo'n jet kan neem ik aan wel aangeven dat hij zn geplande start niet gaat halen dunkt me?!

Daar zal dan hooguit een boete op staan die meneer Schumacher makkelijk kan betalen
pi_55242052
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:32 schreef NED het volgende:

[..]

Dat niet, maar zo'n jet kan neem ik aan wel aangeven dat hij zn geplande start niet gaat halen dunkt me?!

Daar zal dan hooguit een boete op staan die meneer Schumacher makkelijk kan betalen
En gezien hij belasting ook makkelijk kan betalen woont hij nog in Duitsland?
MAar lekker boeie dit! Nauwelijks voorpagina nieuws.
Calm down, please!
pi_55242056
Er zijn geen geplande starts van privejets.. Je vraagt een clearance aan op t moment dat je klaar bent om te vertrekken. Het enige wat ik me voor kan stellen is dat Schumi niet in het donker mag vliegen, maar dat heeft niks met crew of het vliegveld te maken
Where facts are few, experts are many.
pi_55243006
quote:
Op donderdag 13 december 2007 12:46 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

En gezien hij belasting ook makkelijk kan betalen woont hij nog in Duitsland?
MAar lekker boeie dit! Nauwelijks voorpagina nieuws.
Dat ie niet meer in Duitsland woont heeft er niets mee te maken of hij de belasting wel of niet kan betalen.

Die kan hij prima betalen zelfs.

Hij heeft er alleen voor gekozen om ergens te gaan wonen waar ze hem niet zo aan zn centen komen. En begrijpelijk. Als je zo fucking veel geld hebt als hem, dan pakt de regering daar ook heel veel van mee.

Dat ie verhuist is zal hem per jaar wellicht een miljoen of nog meer schelen. Dan zou ik ook verhuizen
pi_55250534
quote:
McLaren geeft fouten in eigen onderzoek toe

De geheime Ferrari-informatie is toch verder binnen McLaren verspreid dan het team tot nu toe heeft gezegd. In een brief aan de FIA erkent McLaren dat het het eigen onderzoek naar de spionagezaak tekortgeschoten heeft.

Uit de verklaring die McLaren zojuist heeft afgegeven gaat het team diep door het stof. ,,Als gevolg van het onderzoek dat de FIA heeft gedaan naar het bezit van Ferrari-data is gebleken dat deze informatie binnen het team breder verspreid was dan McLaren tot dusverre heeft toegegeven. Het spijt McLaren ten zeerste dat ons eigen onderzoek dit niet aan het licht heeft gebracht en wij hebben een brief aan de World Motorsport Council geschreven waarin wij hiervoor onze excuses aanbieden.”

,,Daarnaast heeft McLaren een brief aan de FIA gestuurd, welke in het belang van een transparant beleid bij deze door ons gepubliceerd wordt”, vervolgt de verklaring. ,,Het spijt ons dat dit aan het licht is gekomen door een onderzoek van de FIA, en niet door onze eigen bevindingen. Het FIA-onderzoek ondersteunt vooral de passage McLaren-personeel (...) was in het ongeoorloofd bezit van (...) technische informatie, afkomstig van Ferrari. Desondanks is niet vastgesteld dat deze informatioe gebruikt is voor de ontwikkeling van onze 2008-auto.”

McLaren sluit de brief af met een eigen voorstel aan de FIA. Omdat de Ferrari-data betrekking heeft op de versnellingsbak, het brandstofsysteem en het gebruik van kooldioxide in de banden, stelt McLaren voor om de ontwikkeling van deze drie items in overleg met de FIA voor een bepaalde periode op te schorten. Ook biedt het team aan om de kosten te dragen die de FIA heeft gemaakt voor het onderzoek naar het vermeende gebruik van Ferrari-informatie in de McLaren MP4-22 en MP4-23. In ruil voor de uitgestoken hand vraagt het team aan de FIA om 'deze pijnlijke zaak zo snel mogelijk af te ronden in het belang van ons team en in het belang van de Formule 1 in het algemeen.'

Hoewel de WMSC de zitting over de spionagezaak heeft opgeschort tot 14 februari, is er McLaren dus veel aan gelegen voor die tijd tot een oplossing te komen. Bovendien, zo belooft Martin Whitmarsh, CEO van McLaren en ondertekenaar van de brief, dat ,,McLaren er alles aan zal doen om de verstandhouding met de FIA zo snel mogelijk te verbeteren.”
Bron
Autosport.com
De bewuste brief
McLaren
quote:
Mutua Madrileña stopt sponsoring McLaren

Na Fernando Alonso is McLaren ook een Spaanse sponsor kwijt. De verzekeraar Mutua Madrileña heeft aangekondigd de sponsoring stop te zetten. Volgens het bedrijf staat dit besluit los van Alonso's vertrek.

Ook al heeft deze stap 'niets met het vertrek van Alonso te maken', zoals Mutua Madrileña in een verklaring beweert, het blijft een opmerkelijke beslissing. De firma verruilde tegelijk met Alonso Renault voor McLaren.

Daarnaast liep het contract met de renstal van Ron Dennis nog een jaar door, maar reeds in november zou al zijn besloten de samenwerking te beëindigen. Omdat de slechte relatie tussen Alonso en McLaren een negatief effect zou hebben op het imago van de verzekeraar.

Kort nadat begin november bekend was geworden dat Alonso McLaren zou verlaten, leek het er nog op dat Mutua Madrileña zou aanblijven als sponsor. De firma wenste Alonso namens McLaren alle succes toe voor de toekomst. Eerder had Dennis al verteld dat de sponsoren niet gerelateerd zijn aan de coureurs die voor McLaren uitkomen.

Of Mutua Madrileña Alonso nu volgt naar Renault is onbekend.
Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door ElmarO op 13-12-2007 18:49:35 (Link naar brief) ]
  donderdag 13 december 2007 @ 18:36:01 #183
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55251075
Hulkenberg testrijder bij WIlliam, zo op FOK!sport

Moet bericht nog maken
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55252977
Die Hulkenberg was altijd verdomd snel in de A1GP.

Ik ben benieuwd wattie in die Williams paraat kan maken.

1 ding staat voor mij iig vast. Die komt in de toekomst zeker nog aan de bak bij een topteam in de F1 en dattie een redelijk bekende manager heeft kan hem daar alleen maar bij helpen
pi_55253881
Gaattie naast F1 eigk GP2 karren??
pi_55253964
quote:
FIA wil spionagezaak voor gezien houden

De FIA heeft verklaard dat het de spionagezaak tussen McLaren en Ferrari voor gezien wil houden. Daartoe heeft de FIA-president Max Mosley de goedkeuring gevraagd aan het FIA World Motor Sport Council.

De verklaring van de FIA komt er na een publieke verontschuldiging en de eigen opgezette acties van McLaren om ervoor te zorgen dat hun wagen voor volgend jaar geen intellectuele eigendom van Ferrari bevat.

"In het licht van de publieke verontschuldiging en de ondernomen acties bij McLaren, heeft de FIA-president aan de leden van het World Motor Sport Council om hun toestemming gevraagd om de hoorzitting - gepland voor 14 februari 2008 - op te schorten, en in het belang van de sport deze zaak voor gezien te houden," las de verklaring van de FIA.

De internationale automobielvereniging heeft ook "in het belang van de transparantie" een kopie beschikbaar gesteld van de bevindingen van de technische afgevaardigden van de FIA die belast waren met het onderzoek naar de legaliteit van de nieuwe McLaren-bolide.

De kopie van dat verslag downloadt u hier.

Bron: www.f1club.be
Lijkt mij persoonlijk een goede zaak.
Zodra McLaren ook maar iets op zn auto heeft zitten wat lijkt op dat van Ferrari heb je toch weer gezeur en gezeik komend seizoen.

Dat terwijl al die auto's veel op elkaar lijken. Dan bewijs maar eens dat je het echt zelf verzonnen hebt.

Dat moeten we niet hebben, de straf is er geweest (en eik dubbelop omat Kimi mooi even kampioen werd ipv Hamilton ) en daar moet je het dan ook bij laten vind ik.

Stel je voor dat McLaren volgend jaar niet mee zou mogen doen. Dat is toch ook niks, 2 wagens minder op de grid.

Geen gezeik meer en gewoon met een schone lei aan het nieuwe seizoen beginnen
pi_55254499
Maar wel Renault vertellen dat ze nou op moeten bokken want met Alonso hebben ze zat info bonus van McLaren
pi_55262979
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:57 schreef NED het volgende:
Die Hulkenberg was altijd verdomd snel in de A1GP.
Dat Hulkenberg snel was in de A1 lag meer aan de auto dan aan de coureur. Hij (en Nieuw-Zeeland) werd gesteund door dezelfde engineer die het jaar ervoor zorgde voor een Franse overheersing. Of Premat en Lapierre moeten minstens net zo goed zijn (maar waar blijven die dan in de F1...)

In de F3 doet hij het een stuk minder goed.
quote:
Ik ben benieuwd wattie in die Williams paraat kan maken.
Ik ook
quote:
1 ding staat voor mij iig vast. Die komt in de toekomst zeker nog aan de bak bij een topteam in de F1 en dattie een redelijk bekende manager heeft kan hem daar alleen maar bij helpen
Dat hij nu bij Williams test komt vooral door het hypen van Hulkenberg door die manager.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_55266152
Ow, de F3 volg ik (helaas) niet zo goed, dus wat ie daar paraat maakt weet ik zo 123 niet
pi_55273686
quote:
McLaren plan no launch for new car

McLaren have no plans to hold a launch for their 2008 car, the team announced on Friday.

The team kicked off their 2007 campaign with a spectacular unveiling in Valencia, but on the back of a difficult season marred by the spying affair, the plans for 2008 will be much more low-key.

The MP4-23 will instead just be rolled out for a private test at Jerez in the middle of January.

A statement issued by the team, who confirmed that Heikki Kovalainen will join Lewis Hamilton in 2008, said: "The Vodafone McLaren Mercedes MP4-23 is scheduled to commence its on-track testing programme at an exclusive test at the Jerez circuit in Spain during the second week of January 2008.

"There are currently no plans for a launch presentation but the team will provide the media with photographs and further details about the car when it runs."
Bron
pi_55280137
Weer een Fin in een McLaren!
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 15 december 2007 @ 01:31:32 #192
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55284396
nu nog een auto om in te rijden
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 15 december 2007 @ 17:47:07 #193
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55294268
Politie onderzoekt taxirit Schumacher
ANP
gepubliceerd op 15 december 2007 15:45 , bijgewerkt op 15:45

BERLIJN - De Duitse politie is woedend over het ‘taxiritje’ van voormalig formule-1-coureur Michael Schumacher. De Duitser kroop afgelopen week zelf achter het stuur van een taxi om er zeker van te zijn dat hij zijn vliegtuig zou halen. De politie in Coburg kan er niet om lachen en onderzoekt of de zevenvoudig wereldkampioen verkeersovertredingen heeft gemaakt.

Ook de betrokken taxichauffeur moet op het matje komen. Tuncer Yilmaz, die in de media onder meer sprak over ‘bochten op volle snelheid’, wordt verhoord. Mogelijk krijgt de 42-jarige chauffeur ook nog een boete omdat hij in strijd met de transportwetten heeft gehandeld.

Schumacher, die in Duitsland een puppy kwam ophalen, betaalde Yilmaz niet alleen 60 euro voor de rit maar gaf de taxichauffeur ook een tip van 100 euro. Willi Weber, Schumachers manager, zei zaterdag dat hij het belachelijk vindt dat Yilmaz en Schumacher nu mogelijk bestraft worden. ‘Hij (Yilmaz) was zo aardig om Michael te helpen. We zouden willen dat alle taxichauffeurs zo begripvol waren.’

Hoe zet je je zelf voor lul. Duitse politie
Here we are now, entertain us.
pi_55294615
Ik geloof er nog steeds geen zak van
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:05:48 #195
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_55375088
quote:
Hamilton raakt rijbewijs tijdelijk kwijt

McLaren-coureur Lewis Hamilton moet het een maand zonder rijbewijs stellen. Zo bericht persbureau Reuters dinsdag. De 22-jarige Brit reed bijna 200 kilometer per uur over een snelweg in Noord-Frankrijk, ter hoogte van het stadje Laon.

Hamilton werd geklokt op 196 kilometer per uur en werd meteen door de Franse politie aan de kant gezet. De Mercedes waarin hij reed, werd in beslag genomen. Ook moest de vice-wereldkampioen van 2007 een boete betalen van 600 euro. Volgens een woordvoerder van de Franse politie reageerde Hamilton erg vriendelijk.

In 2005 was Giancarlo Fisichella de laatste Formule 1-coureur die zijn rijbewijs moest inleveren. De Italiaan reed 148 kilometer per uur waar 60 is toegestaan.
Handig
Drugs are good mkay?
pi_55375585
Was Montoya niet de laatste? Oh nee, dat was 2003, maar hij reed wel harder
Where facts are few, experts are many.
pi_55380895
Met Fisico was er iets met zn kind toch??
pi_55409555
quote:
Kwalificatieformat gaat opnieuw veranderen



De Formule 1 zal volgend jaar alweer een nieuw kwalificatieformat kennen. Dat voorstel werd in de schoot van de teams besproken en zal binnenkort officieel gemaakt worden door de FIA in het nieuwe sportieve reglement voor komend seizoen.

Stefano Domenicali, sportief directeur bij Ferrari, bevestigde de wijziging van de kwalificatieprocedure aan de Italiaanse pers.

“De kwalificatie zal opnieuw veranderd worden,” verklaarde Domenicali. “De eerste kwalificatiesessie zal nu 20 minuten duren in plaats van 15, de tweede sessie zal 15 minuten blijven terwijl de laatste sessie, Q3, ingekort wordt van 15 naar 10 minuten.”

In vergelijking met vorig jaar zullen de teams al bij aanvang van de eerste kwalificatiesessie moeten starten met hun benzinelading voor de race. Tijdens de hele kwalificatie mag er niet bijgetankt worden. Na afloop van de kwalificatie zal beslist worden in welke mate de wagens mogen bijgetankt worden.

Ook zal er geen reservewagen meer bestaan. Enkel de twee wagens voor de racerijders zijn toegelaten.

bron: www.f1-club.be
Die tijden die veranderen zegt me niet zoveel. Dat van die benzine moeten we nog even kijken hoe dat dan uit gaat pakken, maar vooral dat laatste lijkt me echt een goeie zaak!

Er zullen dan wellicht met enige regelmaat mensen de race zelf missen als ze er een beetje te hard af schieten tijdens de qualify en de auto kan niet meer gefixed worden op tijd.

Zeker als het erg spannend is in de stand en iemand wil kosten wat kost op pole staan voor de race en is iets te fanatiek.

Ik ben benieuwd of we zoiets gaan zien!
pi_55409625
Zo had Kimi bv de race op Monza gemist afgelopen seizoen en dat had hem dan de titel gekost achteraf gezien. Zonder reserve auto was hij immers nooit derde gefinished

Ik denk dat dat wel een leuke regel is
  donderdag 20 december 2007 @ 10:05:00 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_55410014
quote:
Na afloop van de kwalificatie zal beslist worden in welke mate de wagens mogen bijgetankt worden.
Beetje vreemde regel? Lijkt me moeilijk om dan nog een tactiek te bepalen als je niet weet hoeveel je mag bijtanken
quote:
Ook zal er geen reservewagen meer bestaan. Enkel de twee wagens voor de racerijders zijn toegelaten.
Zal het dan juist niet saaier worden? Want mensen zullen minder op de limiet rijden en voorzichter gaan rijden... Voor de punten is het misschien een leuke regel, maar voor het racen zelf niet echt denk ik
The line is a dot to you!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')