abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 november 2007 @ 12:04:58 #1
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54622517
In Genesis 3 heb je de strijdvraag staan in de bijbel, waarbij God en Satan met elkaar om de tafel zitten om te discusseren of Satan echt volgelingen kan krijgen door deze weg te trekken bij God.

Als God op dat moment Satan meteen een helleveeg zou geven, dan zouden de overige engelen misschien twijfelen en later ooit hetzelfde proberen. Om die reden stelt God een deadline waarop ooit een beslissing genomen zal worden. Jammer genoeg beschrijft de bijbel alleen wat er gebeurd als God wint

Meteen na die deadline komt een periode van herstel en daarna het paradijs(uitgaande van dat God wint).

En dan is er een punt waarop God zichzelf ineens realiseert dat hij achter staat. Die klote satan heeft het goed voor elkaar, heel de aarde op 8 mensen na hoeren en snoeren erop los en doen van alles wat hij verboden heeft.

Makkelijke oplossing: Ik laat een idioot een grote boot bouwen, stop er wat dieren in en zet die kraan boven aan zodat het flink gaat regenen. Resultaat: Iedereen dood behalve een verzameling dieren en 8 mensen.

Ik zeg: dat is valsspelen.

Wat vinden jullie?
  donderdag 15 november 2007 @ 12:06:51 #2
13250 Lod
Sapere aude!
pi_54622564
Ik zeg: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
GNU Terry Pratchett
pi_54622699
Ik zeg: Regen komt niet uit een kraan
It's not about East or West, It's about niggaz and bitches, power and money, riders and punks. Which side are you on?
pi_54622708
Wil God kwaad voorkomen, maar kan hij niet? Dan is hij niet almachtig. Kan hij wel, maar wil hij niet? Dan is hij kwaadaardig.

ik vond het wel een heel treffende uitspraak
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
  donderdag 15 november 2007 @ 12:15:22 #5
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_54622733
Er is helemaal geen god, gekkerd
When all else fails, you always have delusion.
pi_54622824
- edit: reageren is niet verplicht -

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:24:49 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 15 november 2007 @ 12:25:38 #7
118058 Bastian
Flush the Leviathans!
pi_54622915
Hoezo valsspelen?
God is de grote baas, als hij iets wil doen doet hij het toch gewoon?
Where the weak are strong, singing their songs!
pi_54622933
Hebben de users FAQ al gelezen?
quote:
Het wordt hier gewaardeerd als je de dingen die je post ook onderbouwt met argumenten.
Het is dus niet de bedoeling dat je alleen roept: "evolutie is onzin!" of "De ziel bestaat niet!".
Probeer je standpunt te onderbouwen, probeer je medeposters op een gefundeerde manier te overtuigen van jouw ideeën.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:27:09 ]
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:29:09 #9
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54622977
Sinds wanneer is de bijbel correct, sinds wanneer ga je daar blindelings vanuit en sinds wanneer bestaat er een God?
En omdat ik je van Trigger moet overtuigen, euhm, omdat ik het zeg.
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_54623008
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:29 schreef yvonne het volgende:
Sinds wanneer is de bijbel correct, sinds wanneer ga je daar blindelings vanuit en sinds wanneer bestaat er een God?

Neem onze gewaardeerde mod eens serieus!
pi_54623013
quote:
Defineer eens geloof, wanneer is iemand gelovig voor jou?
quote:
pi_54623028
Je kunt pas spreken van valsspelen als je de regels kent. Staan die ook in de bijbel?
pi_54623033
Ik zeg: "leg dit eerst maar even uit".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:38:56 #14
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623151
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Defineer eens geloof, wanneer is iemand gelovig voor jou?
[..]

In ieder geval niet iemand die 20 keer op de knieën gaat voor welke naam dan ook, hele dagen loopt te palaveren over de goedheid van zijn of haar God(je) niet kritisch is en verder nergens voor openstaat.
Verder mag iedereen geloven in Sinterklaas, de kerstman, boedha, AJAX en pindakaas.
Maar kom niet aan met teksten uit een heel oud geschrift waarvan hele delen nooit goed vertaald zijn, het origineel allang verbasterd is en hele volkstammen dit geschrift aanwenden voor eigen gewin om daarna vragen over "valsspelen" te stellen.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

donderdag 15 november 2007 @ 12:40:35 #15
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54623174
quote:
hè.. wátt?

Yvonne zegt iets zinnigs

dat werd tijd
Huilen dan.
pi_54623273
Zo kan je het zien.. Maar is natuurlijk wel een goede oplossing.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
pi_54623329
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:38 schreef yvonne het volgende:

[..]

In ieder geval niet iemand die 20 keer op de knieën gaat voor welke naam dan ook, hele dagen loopt te palaveren over de goedheid van zijn of haar God(je) niet kritisch is en verder nergens voor openstaat.
Verder mag iedereen geloven in Sinterklaas, de kerstman, boedha, AJAX en pindakaas.
Maar kom niet aan met teksten uit een heel oud geschrift waarvan hele delen nooit goed vertaald zijn, het origineel allang verbasterd is en hele volkstammen dit geschrift aanwenden voor eigen gewin om daarna vragen over "valsspelen" te stellen.
Maar dan heb je het mijn inziens meer over rituelen die er bij zijn gekomen en niet puur over een geloof, maar een vorm van aanbidden van een macht, zijn twee totaal verschillende dingen, misschien samen te voegen in termen als 'religie' of 'godsdient'.

Maar ik begrijp je punt, gemiddelde gelovige vandaag de dag is traditioneel gelovig, weet niet hoe de statistieken zijn onder Christenen, maar dit gebeuren blijkt extreem veel voor te komen bij moslims. De Joden zijn bijvoorbeeld 52% seculier / atheistisch in dagelijkse leven en omgang, terwijl bij moslims vaak samenhangt van een op ander.

Dogmatisch geloven is inderdaad the bad guy, vooral als uit objectief historisch onderzoek is na te trekken dat de geschriften aanwezig vaak niet origineel zijn of compleet. Maar ja, wat te doen als je geloof zo sterk is - wellicht indoctrinatie - dat je gewoon wat nodig hebt om je geloof mee te uitbreiden?
pi_54623403
Zie je Yvonne, jij daagt me uit, dagen andere users me ook uit..

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2007 12:51:39 ]
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:54:32 #19
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623488
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

hè.. wátt?

Yvonne zegt iets zinnigs

dat werd tijd
Doe ik wel vaker, oplettuh

Admin donderdag 15 november 2007 @ 12:55:26 #20
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623513
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:50 schreef Triggershot het volgende:
Zie je Yvonne, jij daagt me uit, dagen andere users me ook uit.[ afbeelding ].
Mooi, leven in de brouwerij.

donderdag 15 november 2007 @ 12:55:36 #21
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_54623517
Hmm volgens dezelfde bijbel weet God ook precies hoe het afloopt. Voor mij zou het spelen van het dan ook al niet meer hoeven. Dat is toch niet leuk als je al precies weet hoe het afloopt?
pi_54623553
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:55 schreef yvonne het volgende:

[..]

Mooi, leven in de brouwerij.
Ok, neem jij maar over, ik ga.
  Admin donderdag 15 november 2007 @ 13:06:39 #23
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54623700
Maar goed, wat wil TS eigenlijk horen?
Ja hij (wie?! ) speelt vals en handelt met voorkennnis.

donderdag 15 november 2007 @ 13:07:12 #24
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54623708
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:32 schreef zuchtje het volgende:
Je kunt pas spreken van valsspelen als je de regels kent. Staan die ook in de bijbel?
Ja, Genesis 3 dus
  donderdag 15 november 2007 @ 13:08:52 #25
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_54623747
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:04 schreef Laartje het volgende:

Wat vinden jullie?
Ik vind het knap hoe noach al die virussen/bacterien/zoutwatervissen etc heeft meegenomen.
We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_54624223
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:08 schreef Brupje het volgende:

[..]

Ik vind het knap hoe noach al die virussen/bacterien/zoutwatervissen etc heeft meegenomen.
Aquaria, jeweettoch.
pi_54634758
Het is wel een beetje flauw van een almachtige God inderdaad. Het komt een beetje neer op een bordspel waarbij God uiteindelijk alle pionnetjes van tafel veegt. Aan de andere kant, hij is almachtig - Dus hij hoeft aan niemand verantwoording af te leggen er over.

Verder kun je je natuurlijk af vragen in hoeverre het een spelletje is.
  vrijdag 16 november 2007 @ 09:42:58 #28
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54644143
quote:
Op donderdag 15 november 2007 20:55 schreef Alicey het volgende:
Dus hij hoeft aan niemand verantwoording af te leggen er over.
Als ik ooit voor hem zou komen te staan, dan wrijf ik het wel even voorzichtig onder zijn neus
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:05:49 #29
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54644643
Ti's natuurlijk vooral een beetje omslachtig. Hij had ook gewoon met één knip in de vingers het zootje op te lossen, daar was al die ongein met die boot helemaal niet voor nodig. Dan had 'ie zich meteen nuttig kunnen maken door al die nutteloze ongein als staartbotjes en blindedarmen uit onze lichamen te slopen.

Ti's een beetje een dramaqueen, die God van ons.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 16 november 2007 @ 10:21:01 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54644946
Of hij was gewoon van vlees en bloed zoals het in de historische overleveringen staat.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  vrijdag 16 november 2007 @ 12:30:19 #31
8369 speknek
Another day another slay
pi_54647863
Ik sympathiseer met god.

Vroeger als we Dungeons and Dragons speelden was ik Dungeon Master, en dan had je ook altijd van die irritante spelers.

"Als je de hoek omgaat bleek je grootste angst waarheid geworden, de eerst zo veilig lijkende grot blijkt eigenlijk het hol van een zes meter grote schorpioen".
"Grootste angst, nauwelijks, ik heb een magical armor of no piercing +5 en een ring of poison resistance"
"Eh oh, okee. Je verslaat de schorpioen zonder dat je geraakt wordt. Je klimt over het lijk heen maar ziet dat de huidige route hopeloos is, achter de schorpioen gaapt een ravijn van tientallen meters, je zult dus echt een andere route moeten bedenken..."
"Oh wacht! Ik gebruik mijn Dragontir Sword +3 +2 met Group Levitation!"
"Eh, je hebt een zwaard met Group Levitation? Hoe kom je daar nou weer aan?"
"Weet je nog toen Sjoerd een keer DM mocht spelen? Hij gaf veel coolere items dan jij.."
"Oh, eh, okee, goed, jullie zweven over het ravijn heen, en komen aan het einde van de tunnel. Van rechts komt verblindend licht, en terwijl je je ogen afschermt loop je de buitenlucht weer in, in een weidegebied met rollende heuvels. Aan de ene kant word je ingesloten door een rivier, aan de andere kant door uitlopers van het bergachtige gebied waar je je in bevond. Maar oh nee! Er staat een Tarrasque! Het meest gevreesde wezen in de geschiedenis van de mensheid, je zult zeker verliezen! Je kunt niet anders dan terugvluchten, de grot in, zo snel als je kunt."
"Ik val hem aan! Ik gebruik mijn Sword of Smite +10 +15"
"Jij hebt een Sword of Sm....?"
"Ik gooi, hmm, even kijken, een 18, ik raak hem voor... hmm.. damage multiplier x 10... smite bonus... Een totaal aan damage van 7830 hit points, met een critical hit in z'n hoofd, waardoor ik in een klap z'n hoofd eraf sla en z'n hart terminaal verwond. Ik win!"
"....."
"Dat is 150.000 experience points heh? Valt een beetje tegen, maar we komen toch weer een stapje dichter bij level 70."
"....."
"Wat nu DM?"
"... Er valt een meteoriet bovenop jullie hoofd. Jullie zijn allemaal dood."
"Eh? Kunnen we niet nog een spell casten?"
"Nee! Jullie zijn dood hoor je! Dood! Niet te regenereren of wat dan ook! Gevaporiseerd! Weg!"
"Zomaar? Dat kan toch niet? Zo'n meteoriet hoor je toch aankomen?"
"Dit was een speciale stille meteoriet! STERF VUIGE HONDEN!"

Dus. Go god, go.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_54649997
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 12:30 schreef speknek het volgende:
Ik sympathiseer met god.

Vroeger als we Dungeons and Dragons speelden was ik Dungeon Master, en dan had je ook altijd van die irritante spelers.

"Als je de hoek omgaat bleek je grootste angst waarheid geworden, de eerst zo veilig lijkende grot blijkt eigenlijk het hol van een zes meter grote schorpioen".
"Grootste angst, nauwelijks, ik heb een magical armor of no piercing +5 en een ring of poison resistance"
"Eh oh, okee. Je verslaat de schorpioen zonder dat je geraakt wordt. Je klimt over het lijk heen maar ziet dat de huidige route hopeloos is, achter de schorpioen gaapt een ravijn van tientallen meters, je zult dus echt een andere route moeten bedenken..."
"Oh wacht! Ik gebruik mijn Dragontir Sword +3 +2 met Group Levitation!"
"Eh, je hebt een zwaard met Group Levitation? Hoe kom je daar nou weer aan?"
"Weet je nog toen Sjoerd een keer DM mocht spelen? Hij gaf veel coolere items dan jij.."
"Oh, eh, okee, goed, jullie zweven over het ravijn heen, en komen aan het einde van de tunnel. Van rechts komt verblindend licht, en terwijl je je ogen afschermt loop je de buitenlucht weer in, in een weidegebied met rollende heuvels. Aan de ene kant word je ingesloten door een rivier, aan de andere kant door uitlopers van het bergachtige gebied waar je je in bevond. Maar oh nee! Er staat een Tarrasque! Het meest gevreesde wezen in de geschiedenis van de mensheid, je zult zeker verliezen! Je kunt niet anders dan terugvluchten, de grot in, zo snel als je kunt."
"Ik val hem aan! Ik gebruik mijn Sword of Smite +10 +15"
"Jij hebt een Sword of Sm....?"
"Ik gooi, hmm, even kijken, een 18, ik raak hem voor... hmm.. damage multiplier x 10... smite bonus... Een totaal aan damage van 7830 hit points, met een critical hit in z'n hoofd, waardoor ik in een klap z'n hoofd eraf sla en z'n hart terminaal verwond. Ik win!"
"....."
"Dat is 150.000 experience points heh? Valt een beetje tegen, maar we komen toch weer een stapje dichter bij level 70."
"....."
"Wat nu DM?"
"... Er valt een meteoriet bovenop jullie hoofd. Jullie zijn allemaal dood."
"Eh? Kunnen we niet nog een spell casten?"
"Nee! Jullie zijn dood hoor je! Dood! Niet te regenereren of wat dan ook! Gevaporiseerd! Weg!"
"Zomaar? Dat kan toch niet? Zo'n meteoriet hoor je toch aankomen?"
"Dit was een speciale stille meteoriet! STERF VUIGE HONDEN!"

Dus. Go god, go.
Ik sympathiseer met jou.

Uit meest baggeristische ( is dat een woord?) post van je ooit, weet je zelfs nog een punt mee te maken.
  Admin vrijdag 16 november 2007 @ 14:39:09 #33
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_54651074
quote:
Op vrijdag 16 november 2007 10:05 schreef nietzman het volgende:
Ti's natuurlijk vooral een beetje omslachtig. Hij had ook gewoon met één knip in de vingers het zootje op te lossen, daar was al die ongein met die boot helemaal niet voor nodig. Dan had 'ie zich meteen nuttig kunnen maken door al die nutteloze ongein als staartbotjes en blindedarmen uit onze lichamen te slopen.

Ti's een beetje een dramaqueen, die God van ons.
Ons?
Laat mij erbuiten.

zaterdag 17 november 2007 @ 00:50:38 #34
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54666125
Hoezo is het valsspelen? Die lui kregen wat ze verdienden en God heeft evengoed mensen overgelaten om de tijd vol te kunnen maken om de strijdvraag te beslechten. Dus er is geen probleem eigenlijk.
Daar komt nog bij dat Noach de mensen in die tijd net zo goed vaak genoeg gewaarschuwd heeft, dus ze hadden het kunnen weten.

Verder heb je geen bijbel nodig om te bevatten wat een slechte afloop zou inhouden: totale macht voor Satan. Ieder mens op aarde is satanist (hij wil immers alle macht bezitten) Of (optie 2) de mens wordt zo lang tegen elkaar opgezet dat dit culmineert in een totale vernietiging van de aarde waarmee Gods ultieme creatie, de mens, totaal wordt vernietigd.
Maar goed, zo ver komt het dus niet.
-|-|- Peace Through Power -|-|-
pi_54666872
God heeft de mens gemaakt (er van uitgaande dat het de waarheid is). Nu heeft hij beloofd dat hij het niet meer zou doen.. (de mensheid vernietigen) Hij houdt in principe van zijn creatie, de duivel dus niet.
Nu krijgen we waarschijnlijk een nieuwe (anti)christus die dus de duivel is en de meeste mensen zal vernietigen. Note, jezus was ook een menselijk figuur, de duivel niet anders. Het is gewoon een een soort van ''geest'' dus.

Persoonlijk denk ik zeg maar dat de mens opzich wel goed is maar de wereld waarop we zitten niet.
Het is tijd voor een nieuwe wereld, deze is niet geschikt voor ons.

Waarom geloven in het goed of het kwade? laat ze het onderling maar uitvechten maar val ons er niet mee lastig!

[ Bericht 9% gewijzigd door Aasgier op 17-11-2007 02:13:56 ]
  zaterdag 17 november 2007 @ 08:26:39 #36
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54668729
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:50 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hoezo is het valsspelen? Die lui kregen wat ze verdienden en God heeft evengoed mensen overgelaten om de tijd vol te kunnen maken om de strijdvraag te beslechten. Dus er is geen probleem eigenlijk.
Daar komt nog bij dat Noach de mensen in die tijd net zo goed vaak genoeg gewaarschuwd heeft, dus ze hadden het kunnen weten.
Dit is niet correct, noach mocht enkel 2 van elk meenemen (wss nog in reageerbuisjes ook want echte dieren met zn honderdduizenden passen niet op een boot hoe groot een boot ook is want je hebt gewichtsverplaatsing nodig op het water, als je te zwaar bent zink je gewoon) , met andere woorden het was genocide.
quote:
Verder heb je geen bijbel nodig om te bevatten wat een slechte afloop zou inhouden: totale macht voor Satan. Ieder mens op aarde is satanist (hij wil immers alle macht bezitten) Of (optie 2) de mens wordt zo lang tegen elkaar opgezet dat dit culmineert in een totale vernietiging van de aarde waarmee Gods ultieme creatie, de mens, totaal wordt vernietigd.
Satan bestaat niet, als je het over lucifer (de verlichtende) hebt, dat is wss enki en de god die door de christenen aanbeden wordt.
pi_54668773
ik zeg water is mooi , buiten de dijk.

Maar let op als Lucifer en Allah een spel spelen met Ketuhanan en de goddelijke Krishna, dan zal het U slecht vergaan

[ Bericht 37% gewijzigd door henkway op 17-11-2007 08:52:12 ]
pi_54673791
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:42 schreef henkway het volgende:

Maar let op als Lucifer en Allah een spel spelen met Ketuhanan en de goddelijke Krishna, dan zal het U slecht vergaan
[ afbeelding ]
Waar is Allah?
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:13:47 #39
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54673847
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 00:50 schreef STORMSEEKER het volgende:
Hoezo is het valsspelen? Die lui kregen wat ze verdienden
Of ze het verdienden doet er niet toe...
quote:
en God heeft evengoed mensen overgelaten om de tijd vol te kunnen maken om de strijdvraag te beslechten. Dus er is geen probleem eigenlijk.
Als je ingrijpt laat je het dus niet aan de mensen over, je neemt het heft in eigen handen. Aan de mensen overlaten zou betekenen geen vloed, tenzij er iemand ergens in een flinke waterleiding zou hebben geboord.
quote:
Wederom, doet er niet toe. Je kan zoveeel waarschuwen als je wilt. De eerste waarschuwing in genesis was toch al duidelijk genoeg? We laten ze het een tijdje uitvechten en dan zien we wel wie er wint, dat was de stelling in een notedop. Dat tijdje uitvechten is onderbroken doordat God valspeelde.
quote:
Of iedereen komt erachter dat Satan zo slecht nog niet is. Als God valsspelen nodig heeft om van hem te winnen dan zegt dat ook iets over hem. Verder wordt hij altijd die liefdevolle schepper genoemd, maar uit die liefde is er flink wat uitgemoord uit zijn naam, zeker in het oude testament is het één en al oorlog. Ik zie veel overeenkomsten in dingen als eerwraak(verhaal van Dina?), en soort van Jihad, heilige oorlogen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 15:14:32 #40
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54673865
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Waar is Allah?
Onzichtbaar... jeweettoch
pi_54673881
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:14 schreef Laartje het volgende:

[..]

Onzichtbaar... jeweettoch
Voor Lucifer? Ok.
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:22:29 #42
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54675989
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:42 schreef henkway het volgende:

[ afbeelding ]
Die depictie doet mij denken aan nammu oftewel tiamat.
  zaterdag 17 november 2007 @ 17:24:03 #43
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54676017
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:15 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Voor Lucifer? Ok.
Lucifer is denk ik die zwarte slang onder, tiamat (nammu)
Allah zal die gezette pers wel zijn en krishna danst op tiamat.
Althans zo zie ik het maar correct me if im wrong.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:04:52 #44
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54676863
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 08:26 schreef BaajGuardian het volgende:
Dit is niet correct, noach mocht enkel 2 van elk meenemen (wss nog in reageerbuisjes ook want echte dieren met zn honderdduizenden passen niet op een boot hoe groot een boot ook is want je hebt gewichtsverplaatsing nodig op het water, als je te zwaar bent zink je gewoon) ,
Ok,….WAAR heb je het over? Wat is niet correct? Heb je mij iets over dieren horen zeggen?
quote:
noach mocht enkel 2 van elk meenemen
Trouwens dit is pas niet correct. Van enkele soorten mocht hij meer dieren meenemen.
(Gen 7:2,3)
quote:
met andere woorden het was genocide.
De toenmalige bevolking werd vernietigd ze in- en in slecht waren. God had het volste recht (mede vanwege omstandigheden die ik zo uitleg) om hen om te brengen.
Maar het was een beslissing die voortkwam uit barmhartigheid mbt die paar goede mensen en alle komende generaties, niet uit blinde haat of angst zoals bij zoveel volken in de hele geschiedenis het geval is geweest. Die mensen waren gewaarschuwd, deden slecht en kregen daar hun beloning voor, klaar.

Dus niet genocide, maar rechtmatige vergelding van de zijde van God.
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 15:13 schreef Laartje het volgende:
Als je ingrijpt laat je het dus niet aan de mensen over, je neemt het heft in eigen handen. Aan de mensen overlaten zou betekenen geen vloed, tenzij er iemand ergens in een flinke waterleiding zou hebben geboord.
Volgens mij vergeet je iets.
Je zegt dat het oneerlijk is dat de God zich ermee bemoeide, maar wist je dat Satans engelen, de demonen, naar de aarde waren gekomen, zich hadden gematerialiseerd en gruwelijk gewelddadige en zeer grote bastaardkinderen voortbrachten welke de aarde terroriseerden? (Gen 6:1-8)

Het ging erom of de mens zichzelf kon besturen en wie het recht heeft om het universum te regeren en deze “wedstrijd” werd op oneerlijke wijze gespeeld (bij gebrek aan een beter woord) doordat hemelse schepselen zich bemoeiden met de aardse mens op onrechtmatige wijze.

Dus sterker nog, JUIST DOOR Gods ingrijpen is een eerlijk verloop van de beslissing van de strijdvraag mogelijk geworden.
Daarbij komt nog dat de Vloed een waarschuwing zou zijn voor mensen in latere tijden (nu)
dat God weldegelijk de macht en de wil heeft om verderfelijke praktijken en mensen te vernietigen.

Dus concluderend kan ik zeggen dat mijns inziens God voortreffelijk heeft gehandeld binnen het kader van zijn eigen voornemen (voor zover het mij staat er iets van te mogen zeggen).
quote:
Wederom, doet er niet toe. Je kan zoveeel waarschuwen als je wilt. De eerste waarschuwing in genesis was toch al duidelijk genoeg? We laten ze het een tijdje uitvechten en dan zien we wel wie er wint, dat was de stelling in een notedop. Dat tijdje uitvechten is onderbroken doordat God valspeelde.
Correctie, Satan speelde vals. Zie bovenstaande.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:16:56 #45
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54677102
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:04 schreef STORMSEEKER het volgende:

De toenmalige bevolking werd vernietigd ze in- en in slecht waren.
Je bedoeld omdat ze te dicht bij de kennis van de goden kwamen. En verleid waren tot sodom en gomorra ja dat klopt, maar is het dan geoorloofd om iedereen maar af te moorden?
quote:
God had het volste recht (mede vanwege omstandigheden die ik zo uitleg) om hen om te brengen.
Maar het was een beslissing die voortkwam uit barmhartigheid mbt die paar goede mensen en alle komende generaties, niet uit blinde haat of angst zoals bij zoveel volken in de hele geschiedenis het geval is geweest. Die mensen waren gewaarschuwd, deden slecht en kregen daar hun beloning voor, klaar.
Waarom is hitler dan zo gedemoniseerd, is hij niet als god? Wilde hij niet een reich? Punt is, de goden waren net als hitler, en verdienen geen respect omdat ze 1: het in gang hebben gezet. 2: het niet aankonden en 3: in hun vlucht nog een trap na te geven. Zouden wij onze kinderen vermoorden omdat ze radicaliseren? Mischien.
quote:
Dus niet genocide, maar rechtmatige vergelding van de zijde van God.
[..]
Vanuit zijn moederschip, erg stoer hoor.
quote:
Volgens mij vergeet je iets.
Je zegt dat het oneerlijk is dat de God zich ermee bemoeide, maar wist je dat Satans engelen, de demonen, naar de aarde waren gekomen, zich hadden gematerialiseerd en gruwelijk gewelddadige en zeer grote bastaardkinderen voortbrachten welke de aarde terroriseerden? (Gen 6:1-8)
Ja ik weet dat er rebellen waren, en dat de zonen van de nephilim en koning marduk het land verhoerden, is dat rechtmatig om een planeet uit te roeien? Mischien.
quote:
Dus sterker nog, JUIST DOOR Gods ingrijpen is een eerlijk verloop van de beslissing van de strijdvraag mogelijk geworden.
Daarbij komt nog dat de Vloed een waarschuwing zou zijn voor mensen in latere tijden (nu)
dat God weldegelijk de macht en de wil heeft om verderfelijke praktijken en mensen te vernietigen.
Nouja, mischien leven ze nog en hebben ze die macht. Ik vind het niet erg ver geevolueerd iig.
quote:
Dus concluderend kan ik zeggen dat mijns inziens God voortreffelijk heeft gehandeld binnen het kader van zijn eigen voornemen (voor zover het mij staat er iets van te mogen zeggen).
[..]

Correctie, Satan speelde vals. Zie bovenstaande.
It takes two to tango.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:30:39 #46
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54677414
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:16 schreef BaajGuardian het volgende:
Je bedoeld omdat ze te dicht bij de kennis van de goden kwamen. En verleid waren tot sodom en gomorra ja dat klopt, maar is het dan geoorloofd om iedereen maar af te moorden?
Nee, omdat ze moordden en hoereerden bij het leven. Met gezonde kennis had dat absoluut niets te maken...
quote:
Waarom is hitler dan zo gedemoniseerd, is hij niet als god? Wilde hij niet een reich? Punt is, de goden waren net als hitler, en verdienen geen respect omdat ze 1: het in gang hebben gezet. 2: het niet aankonden en 3: in hun vlucht nog een trap na te geven. Zouden wij onze kinderen vermoorden omdat ze radicaliseren? Mischien.
Heb je paddo' op ofzo? Sorry hoor maarre...
quote:
Vanuit zijn moederschip, erg stoer hoor.
Truth is dat andere forumonderdeel, je bent er vast welkom.
quote:
Ja ik weet dat er rebellen waren, en dat de zonen van de nephilim en koning marduk het land verhoerden, is dat rechtmatig om een planeet uit te roeien? Mischien.
Blijkbaar was het rechtvaardig genoeg om de wereld ervan te ontdoen om zo een toestand mogelijk te maken waarin het falen van menselijk regeren aan het licht zou komen.
quote:
Nouja, mischien leven ze nog en hebben ze die macht. Ik vind het niet erg ver geevolueerd iig.
Nee, iedereen werd vernietigd en die engelen werden gedwonen hun aarde stoffelijke lichaam op te geven.
Daarna werd het kwade geesten onmogelijk gemaakt om nog te kunnen materialiseren zodat deze toestand niet opnieuw zou kunnen ontstaan.
quote:
It takes two to tango.
Whatever
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:34:09 #47
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54677507
Ga je eens verdiepen ofzo. Hier is geen discussie uit te halen.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:40:14 #48
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54677630
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:34 schreef BaajGuardian het volgende:
Ga je eens verdiepen ofzo. Hier is geen discussie uit te halen.
Pardon? Zeg je dat tegen mij?

Nou wordt 'ie mooi. Dat ''advies'' kun je beter zelf ter harte nemen.
Rare gast.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:42:17 #49
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54677682
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:40 schreef STORMSEEKER het volgende:

[..]

Pardon? Zeg je dat tegen mij?

Nou wordt 'ie mooi. Dat ''advies'' kun je beter zelf ter harte nemen.
Rare gast.
Je hebt geen idee hoe onsterfelijk ironisch dit is maar ik kan je denk ik het beste een link geven ipv te gaan bakkeleien : http://www.earth-history.com/

Veel plezier.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:54:39 #50
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54677951
Ik snap dat je je natuurlijk enorm boven mij verheven voelt door je studie/cursus geschiedenis, maar misschien zou het je sieren je medeforumgenoten niet te onderschatten.

Ik prefereer persoonlijk bijbelse leer boven filosofisch gezwam. Wie begint er nou over moederschepen, Hitler en weet ik wat? Het topic gaat nota bene over een bijbels onderwerp.
Ik heb geen enkele behoefte iemands linkjes te gaan doorspitten, als je iets on-topic te melden hebt, doe dat dan gewoon.
  zaterdag 17 november 2007 @ 18:56:33 #51
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54677985
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 18:54 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik snap dat je je natuurlijk enorm boven mij verheven voelt door je studie/cursus geschiedenis, maar misschien zou het je sieren je medeforumgenoten niet te onderschatten.

Ik prefereer persoonlijk bijbelse leer boven filosofisch gezwam. Wie begint er nou over moederschepen, Hitler en weet ik wat? Het topic gaat nota bene over een bijbels onderwerp.
Ik heb geen enkele behoefte iemands linkjes te gaan doorspitten, als je iets on-topic te melden hebt, doe dat dan gewoon.
Als jij niet kunt begrijpen wat moederschepen en hitler met de goden te maken hebben ben jij met de verkeerde stof bezig.
  zaterdag 17 november 2007 @ 19:00:13 #52
53191 STORMSEEKER
Waakt Voortdurend..
pi_54678056
Of jij, als filosoof / ''filosoof'' met je theorieen in een topic over de bijbel, sorry hoor.
pi_54680811
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
Of jij, als filosoof / ''filosoof'' met je theorieen in een topic over de bijbel, sorry hoor.
Tsja, menselijke Goden, moederschepen en Hitler, of God, die zijn eigen zoon naar Aarde stuurt omdat 2 mensen in het paradijs van een boom van kennis van goed en kwaad hebben gegeten.

Ik vind ze beide wel spectaculair klinken, eigenlijk. Of misschien is "speculatief" een beter woord.
  zondag 18 november 2007 @ 09:29:03 #55
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54689028
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:26 schreef henkway het volgende:
misschienwas hitler een god die de zondvloed maakt in opdracht van Krishna??
Nee ik zeg dat de goden niet meer of minder waren dan hitler, die loste alles ook met geweld op.
Mischien nuttig, mischien niet. Maar wie de zondvloed goedpraat kan net zo goed hitler goedpraten want ik zie er geen verschil in.
pi_54699382
Ik vind het zo jammer dat veel van deze discussies over heilige geschriften nooit verder komen dan de historische kritiek die erop gegeven kan worden. Ik stel voor dat we voor het antwoord op de vraag van de topic starter wat meer in de symboliek gaan graven.

De volgende actoren zijn in de bijbel:
Satan= Slecht
God = Goed
Mens = opportunistisch (ze zien een kans en maken daar misbruik van om hun ijdele doelen te behalen)

Dit verhaal laat zien dat de mens zeer makkelijk verleid kan worden tot het slechte. Satan was niet goed bezig namelijk. De mens heeft de vrije wil verkregen in dat verhaal met die appel, dus de mens was slecht bezig.

De "wedstrijd" tussen God en Satan moet dan ook symbolisch gelezen worden. De eeuwige menselijke strijd tussen goed en kwaad met een opportunistisch karakter.

Door de zondvloed laat het verhaal zien dat het als we het over goed en kwaad spreken, zondig en niet zondig, het gaat om dood en leven. Je komt er als mens niet zo makkelijk vanaf.

Met vriendelijke groet Sattyagraha
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  zondag 18 november 2007 @ 18:46:42 #57
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54699473
Zucht..
pi_54699500
quote:
Op zondag 18 november 2007 18:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Zucht..
Verlicht ons met je Baajse filosofie, oh grote Baaj
pi_54706117
quote:
Op zondag 18 november 2007 09:29 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Nee ik zeg dat de goden niet meer of minder waren dan hitler, die loste alles ook met geweld op.
Mischien nuttig, mischien niet. Maar wie de zondvloed goedpraat kan net zo goed hitler goedpraten want ik zie er geen verschil in.
Dat is dus een van de redenen voor mij om te veronderstellen dat de bijbel, met name het oude testament, door de duivel geïnspireerd is.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54708049
God had de aarde geschapen etc etc en zag dat het goed was. Na een lange tijd zag hij; de mens is verdorven door en door en hij kon het niet langer verdragen om dat nog langer aan te zien en daarom dacht hij; ik geef noach nog een kans als laatste echte goede mens. Waarom nog eindeloos lange ellende door laten gaan?
Tja ik zelf kan er wel begrip voor tonen maar het was alleen niet zo slim van hem om te zeggen; ik zal dit nooit meer doen.
pi_54708880
Wat Stormseeker klopt redelijk, je moet je voorstellen dat de aarde toen enorm verpest was, mede door demonie zoals beschreven staat in Genesis 6. God moest wel op een of andere manier schoon schip maken om zo ongeveer de laatste goede mens op aarde ook niet ten onder te laten gaan.
Waarom? Het past in het grote plan, namelijk dat Jezus naar de aarde zou komen om ons allemaal van de zonde te 'redden'. Het vloeien van zijn bloed was een soort tweede 'zondvloed' eigenlijk.

Dat is de reden waarom we nu ook nog geen nieuwe zondvloed gehad hebben. Zoals de christelijke rapper ( )Phanatik treffend zegt:

Pass the torch, light the path for us, Heaven
now more than ever, because it's darker than it's ever been
We should be outside of the ark screaming 'let us in'!

Lord, I know our sin is sky high, and I know you don't turn a blind eye
You see every instance, all at an instant, and you don't scoff at sin's stench
So you know we're wondering, where's all the rain and thundering?
Did we get away with our dirt? did the darkness cover us?
Were our sins hid? Won't your eyelids uncover us?
But it's not that you're passive
It's just that your grace is active, right where your wrath should be
So we casually sin unttil we're sentenced and sent to where there'll be gnashing of teeth
After Noah's flood there's two judgments left:
the cross and the one at the end, that's death
and it's not sleep forever, it's beef with God and feeling the heat forever
The rest of this life without God - that's hellish
The afterlife without God - now that's what hell is
And we don't want that, so before Messiah comes
Before your eyes are tired of our lives and the fire comes
Help us to see Your Son and to believe in Him
because His blood is the rich flood that keeps you from being grieved again.

Die tekst is nog veel langer, maar ik vond dit wel een relevant stukje. Goed verwoord.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  maandag 19 november 2007 @ 01:11:19 #62
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_54708902
Theologische constructies, het voer van de verlichte dwazen.
Zyggie.
pi_54711154
Ik wil het geen valsspelen noemen. Enkel zeer kinderlijk: "hunnie doen niet wat ik wil, hunnie moeten daarom weg, boehoe" waarna de tranen voor een zondvloed zorgen

met andere woorden: hij had het hoogstwaarschijnlijk (hij is almachtig immers) ook anders kunnen oplossen. Maar uiteraard moest hij eerst de bijna gehele wereldbevolking uitroeien (en alle dieren overigens, die blijkbaar moesten boeten voor de zonden van 1 diersoort, de mens). met andere woorden: God is een psychisch onderontwikkelde megalomaan met dictatoriale trekken en een meervoudig persoonlijkheids aandoening.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  maandag 19 november 2007 @ 10:05:08 #64
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_54711203
Weet je, dit is echt de laatste keer dat ik in een topic over de bijbel reageer in wfl.
Met religieuzen valt gewoon niet te praten, krijg er hoofdpijn van.
pi_54711465
Met religieuzen valt wel te praten maar door gebrek aan overeenstemming over de uitgangspunten is het allemaal weinig zinvol. De eerste vraag zou moeten zijn "wat versta je onder 'God'?", pas als je dat weet kun je het zinvol over onderwerpen hebben waar God een rol in speelt
Mu!
pi_54711523
quote:
Op maandag 19 november 2007 01:09 schreef koningdavid het volgende:
Wat Stormseeker klopt redelijk, je moet je voorstellen dat de aarde toen enorm verpest was, mede door demonie zoals beschreven staat in Genesis 6. God moest wel op een of andere manier schoon schip maken om zo ongeveer de laatste goede mens op aarde ook niet ten onder te laten gaan.
Waarom? Het past in het grote plan, namelijk dat Jezus naar de aarde zou komen om ons allemaal van de zonde te 'redden'. Het vloeien van zijn bloed was een soort tweede 'zondvloed' eigenlijk.

Dat is de reden waarom we nu ook nog geen nieuwe zondvloed gehad hebben. Zoals de christelijke rapper ( )Phanatik treffend zegt:

Die tekst is nog veel langer, maar ik vond dit wel een relevant stukje. Goed verwoord.
Jij gelooft serieus dat de zondvloed en Noah's ark geen metafoor zijn, maar een daadwerkelijke historische gebeurtenis?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  maandag 19 november 2007 @ 10:25:56 #67
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54711554
quote:
Stel dat de politie een brainscan op je kinderen kan doen en ze voorspellen dat je kinderen die nu 5, 8 en 10 jaar oud zijn allemaal op hun 18de leeftijd gaan stelen, moorden enz...

Jij zegt als ouder dat je je dat niet voor kan stellen, je opvoeding is best stabiel, ze hebben goede vrienden in hun omgeving en hun huidige houding is best netjes en moralistisch. Je kan op dat moment de politie aanklagen of heel boos worden en gaan roepen dat je kinderen zo helemaal niet zijn, maar je kan ook gewoon zeggen dat de tijd het zal leren, je gaat je best doen om ze een goede toekomst te geven en uiteindelijk komt het bewijs vanzelf.

Je spreekt af met de politie dat jullie weer contact zullen hebben vlak voordat ze 18 jaar oud zijn.

En dan ben je 3 jaar verder, je kinderen zijn vervelend, luisteren niet goed en hebben inderdaad slechte vrienden gekregen. Als liefdevolle ouder vermoord je er zelf alvast twee en die ene waarbij je nog iets van hoop hebt sluit je een paar dagen op in een kamer terwijl je alle andere slechte vriendjes en vriendinnetjes ook uitmoord.

Daarna laat je dat kind weer vrij en hoop je dat jij daarmee uiteindelijk zal kunnen bewijzen dat jij je kinderen goed opgevoed hebt, ze zijn immers zo lief en zorgzaam

Wat is er gebeurd met die afspraak dat je het aan zou kijken? Waarom grijp je eerder in en breek je daarmee de afspraak ?
pi_54721806
quote:
Op maandag 19 november 2007 10:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Weet je, dit is echt de laatste keer dat ik in een topic over de bijbel reageer in wfl.
Met religieuzen valt gewoon niet te praten, krijg er hoofdpijn van.
Deze discussie gaat over het verhaal uit de bijbel en niet over of dit verhaal wel of niet op waarheid berust.
pi_54723890
quote:
Op maandag 19 november 2007 18:47 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Deze discussie gaat over het verhaal uit de bijbel en niet over of dit verhaal wel of niet op waarheid berust.
het is toch handig om te weten of een verhaal waar of niet is om er over te speculeren. Als het waar zou zijn, moet je rekening houden met de werkelijkheid, terwijl, al het niet waar is, je eigenlijk alles erbij kunt verzinnen.
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_54724114
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:31 schreef Bensel het volgende:

[..]

het is toch handig om te weten of een verhaal waar of niet is om er over te speculeren. Als het waar zou zijn, moet je rekening houden met de werkelijkheid, terwijl, al het niet waar is, je eigenlijk alles erbij kunt verzinnen.
Daar ben je goed in ja
quote:
met andere woorden: hij had het hoogstwaarschijnlijk (hij is almachtig immers) ook anders kunnen oplossen. Maar uiteraard moest hij eerst de bijna gehele wereldbevolking uitroeien (en alle dieren overigens, die blijkbaar moesten boeten voor de zonden van 1 diersoort, de mens). met andere woorden: God is een psychisch onderontwikkelde megalomaan met dictatoriale trekken en een meervoudig persoonlijkheids aandoening.
Het gaat hier om de god in de bijbel, en enige bijbelstudie is dan wel op zijn plaats om een mening over deze god te hebben, beschreven in de bijbel.
pi_54730607
quote:
Op maandag 19 november 2007 20:39 schreef Aasgier het volgende:

[..]

Daar ben je goed in ja
Vooral allerlei gelovigen zijn daar goed in. Hoe strenger gelovig, des te beter: dan gaan ze elkaar de hersens inslaan om een jota.
quote:
[..]

Het gaat hier om de god in de bijbel, en enige bijbelstudie is dan wel op zijn plaats om een mening over deze god te hebben, beschreven in de bijbel.
Inderdaad, en in aanvulling op "met andere woorden: God is een psychisch onderontwikkelde megalomaan met dictatoriale trekken en een meervoudig persoonlijkheidsaandoening." wilde ik nog zeggen dat hij moordlustig en sadistisch en vrouw-onvriendelijk is.

Edit: ik bedoel niet god, maar degene die het oude testament geïnspireerd heeft. Hij noemt zich god, maar is hij dat ook????
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_54730680
Hoezo valsspelen? Satan had toch ook een gigantische afvoerput kunnen maken, of iets dergelijks? Maar nee, hij heeft zijn 'volgelingen' laten stikken.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54730814
De zondvloed is nu
Nog nooit eerder in de afgelopen 20.000 jaar heeft het zeewater hoger gestaan dan nu het geval is.
Die zeespiegel is in die periode maar liefst 120 meter gestegen.
Ik weet niet goed wanneer die zondvloed volgens de geschriften gedateerd is, maar dat de zee toen
enkele tientallen meters lager stond dan nu moet wel het geval zijn.
Ai, er wordt deze week weer regen verwacht.
Huidige trend atmosf. CO2 Mauna Loa: 411 ppm ,10 jaar geleden: 387 ppm , 25 jaar geleden: 358 ppm
pi_54731412
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:44 schreef barthol het volgende:
De zondvloed is nu
Nog nooit eerder in de afgelopen 20.000 jaar heeft het zeewater hoger gestaan dan nu het geval is.
Die zeespiegel is in die periode maar liefst 120 meter gestegen.
Ik weet niet goed wanneer die zondvloed volgens de geschriften gedateerd is, maar dat de zee toen
enkele tientallen meters lager stond dan nu moet wel het geval zijn.
Ai, er wordt deze week weer regen verwacht.
120 meter? Lijkt me vrij pijnlijk als je een duik in de Noordzee wilt nemen.
pi_54731849
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 01:18 schreef Seneca het volgende:
Hoezo valsspelen? Satan had toch ook een gigantische afvoerput kunnen maken, of iets dergelijks? Maar nee, hij heeft zijn 'volgelingen' laten stikken.
Ze waren zijn 'volgelingen' niet meer, ze hadden Hem namelijk de rug toegekeerd en waren in zondigheid vervallen. Zij hielden zich niet meer aan het verbond, dus hoefde Hij dat ook niet te doen.

Later kreeg hij wel spijt.. Vandaar de regenboog als goedmakertje. :p
Vrijheid kan je toch niet bewijzen!
  dinsdag 20 november 2007 @ 09:16:28 #76
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54732404
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 08:32 schreef Sattyagraha het volgende:

[..]

Ze waren zijn 'volgelingen' niet meer, ze hadden Hem namelijk de rug toegekeerd en waren in zondigheid vervallen. Zij hielden zich niet meer aan het verbond, dus hoefde Hij dat ook niet te doen.

Later kreeg hij wel spijt.. Vandaar de regenboog als goedmakertje. :p
Het ging hier om de volgelingen van Satan, niet die van God

Opzich ook wel een leuk uitgangspunt. Misschien wel een reden om toch weer op God te gaan wedden. Als Satan nou zo'n loser is dat hij eerst de hele aarde -8 personen achter zich trekt.. om ze vervolgens door een fikse regenbui te laten verzuipen, dat is best lullig idd.

Jammer dat we geen inzage hebben in het volgende spelletje tussen die twee. Als we dit van tevoren hadden geweten had iedereen een boot gaan bouwen
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:22:46 #77
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_54734628
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:06 schreef Lod het volgende:
Ik zeg: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Precies netzo als dat moment dat een apostel( wie was dit weer?) zijn zoon moest offeren aan God,dit offer uiteindelijk deed en op het moment suprème van God moest stoppen omdat hij hem wilde testen op zijn geloof in Den Here. Kent iemand dat Bijbelse moment nog?
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:37:56 #78
8369 speknek
Another day another slay
pi_54734971
quote:
Lag het niet in Jezus' macht om de verpeste aarde te redden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:39:09 #79
8369 speknek
Another day another slay
pi_54735006
quote:
Op zaterdag 17 november 2007 19:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik maak bezwaar tegen het gebruik van het woord filosoof om Baajguardian aan te duiden.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:55:35 #80
159129 Laartje
Cogito ergo sum
pi_54735367
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:22 schreef tgs. het volgende:

[..]

Precies netzo als dat moment dat een apostel( wie was dit weer?) zijn zoon moest offeren aan God,dit offer uiteindelijk deed en op het moment suprème van God moest stoppen omdat hij hem wilde testen op zijn geloof in Den Here. Kent iemand dat Bijbelse moment nog?
Ja, daarna vloog er ineens een stuik in de fik :p

Dat waren Abraham & zoonlief Izaäk trouwens.
pi_54735604
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Lag het niet in Jezus' macht om de verpeste aarde te redden?
Zeker. Maar een groot deel van het OT staat in het teken van het beschermen van de 'rechtvaardigen' (zoals bijv. Noach) en het volk Israël, omdat zij uiteindelijk de Messias voort zullen brengen.
God vertelde Abraham al: 'in jouw nageslacht zullen alle volkeren op de Aarde gezegend worden'.

Er moesten af en toe nogal rigoureuze maatregelen getroffen worden om de toekomst van de rechtvaardigen en het volk Israël, en daarmee de toekomst voor de gehele mensheid, veilig te stellen.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
pi_54735629
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:08 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zeker. Maar een groot deel van het OT staat in het teken van het beschermen van de 'rechtvaardigen' (zoals bijv. Noach) en het volk Israël, omdat zij uiteindelijk de Messias voort zullen brengen.
God vertelde Abraham al: 'in jouw nageslacht zullen alle volkeren op de Aarde gezegend worden'.

Er moesten af en toe nogal rigoureuze maatregelen getroffen worden om de toekomst van de rechtvaardigen en het volk Israël, en daarmee de toekomst voor de gehele mensheid, veilig te stellen.
God was dus een soort George Bush?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_54735655
Uhmmm...... nee?
pi_54736474
Waarom had god een zondvloed nodig als alles wat hij deed toch perfect was ?
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:58:27 #85
8369 speknek
Another day another slay
pi_54736604
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:08 schreef koningdavid het volgende:

Was Noach de laatst overgebleven afstammeling van Abraham, dat hij gered moest worden door alle andere mensen dood te maken ofzo? Waarom moest iedereen dood, als Jezus bij machte was iedereen te zegenen?
pi_54736783
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:51 schreef UncleScorp het volgende:
Waarom had god een zondvloed nodig als alles wat hij deed toch perfect was ?
Misschien is zondvloed ook perfect te noemen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:12:41 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_54736837
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:09 schreef Triggershot het volgende:
Misschien leven we wel in de best mogelijke wereld!
pi_54736858
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:09 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Het hele punt van deze discussie is, dat het tegenwoordige idee van rechtvaardigheid grotendeels niet overeenkomt met het idee van rechtvaardigheid uit de Bijbel. Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.
pi_54736912
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:12 schreef speknek het volgende:

[..]

Misschien leven we wel in de best mogelijke wereld!
Therefore there is no flood anymore
pi_54736978
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:13 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het hele punt van deze discussie is, dat het tegenwoordige idee van rechtvaardigheid grotendeels niet overeenkomt met het idee van rechtvaardigheid uit de Bijbel. Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.
Idd, toen golden er andere normen en waarden, ik zie geen direct contradictie in de Bijbel om termen als rechtvaardigheid van de maatschappij aan te passen naar de behoeften van vandaag. Als je vast blijft houden dat rechtvaardigheid van toen ook vandaag geldt zeg je in andere woorden dat Judea-Christelijke traditie dood is en niet meer kan doorgroeien, zo ook met zondvloed.
pi_54736986
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Was Noach de laatst overgebleven afstammeling van Abraham
Noach kwam voor Abraham.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 12:58 schreef speknek het volgende:
dat hij gered moest worden door alle andere mensen dood te maken ofzo? Waarom moest iedereen dood, als Jezus bij machte was iedereen te zegenen?
Omdat Jezus er nog niet was. Jezus zou pas vele millenia later geboren worden. Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde, de rest van de aarde was afgedwaald van God en in de macht van demonie, zoals de bijbel beschrijft. Om de rechtvaardigen weer een kans te geven de aarde te bevolken, maakte God korte metten met alles dat in het bezit was van de satan en zijn gevallen engelen. Waarom? Om de rechtvaardigen te beschermen.
De rechtvaardigen moesten wel beschermd worden. Jezus zou daar immers uit voortkomen om alle mensen te redden!

1 Petrus 3:
18 Ook Christus immers heeft, terwijl hij zelf rechtvaardig was, geleden voor de zonden van onrechtvaardigen, voor eens en altijd, om u zo bij God te brengen. Naar het lichaam werd hij gedood maar naar de geest tot leven gewekt. 19 Hij is naar de geesten gegaan die gevangen zaten, om dit alles te verkondigen 20 aan hen die ten tijde van Noach weigerden te gehoorzamen, toen God geduldig wachtte en de ark gebouwd werd. In de ark werden slechts enkele mensen, acht in totaal, van de watervloed gered, en dat water is een voorafbeelding van het water van de doop, waardoor u nu wordt gered.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:26:07 #92
8369 speknek
Another day another slay
pi_54737104
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:20 schreef koningdavid het volgende:
Noach kwam voor Abraham.
Damn, ik wist dat er iets niet klopte in mijn gedachtegang .
quote:
Omdat Jezus er nog niet was. Jezus zou pas vele millenia later geboren worden. Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde, de rest van de aarde was afgedwaald van God en in de macht van demonie, zoals de bijbel beschrijft. Om de rechtvaardigen weer een kans te geven de aarde te bevolken, maakte God korte metten met alles dat in het bezit was van de satan en zijn gevallen engelen. Waarom? Om de rechtvaardigen te beschermen.
De rechtvaardigen moesten wel beschermd worden. Jezus zou daar immers uit voortkomen om alle mensen te redden!
Ja maar mijn vraag was, waarom kwam Jezus niet gelijk, waarom vele millennia wachten?
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:36:27 #93
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_54737317
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:20 schreef koningdavid het volgende:
Noach was nog ongeveer de enige rechtvaardige op Aarde
Noach was echt het toppunt van rechtvaardigheid. Vooral hoe tof hij reageert als z'n zoon ’m een keer naakt ziet nadat-ie zichzelf bezopen had.Oh nee, dat is een eufemisme. Maar in het verhaal van David en Jonathan mag je zulke beeldspraak niet als eufemisme lezen.

Een beetje dubieus is die redenering over de rechtvaardigheid van Noach soms wel.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_54737626
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:26 schreef speknek het volgende:

Ja maar mijn vraag was, waarom kwam Jezus niet gelijk, waarom vele millennia wachten?
Waarom zenden ze de cliffhanger van GTST niet gelijk om 8 uur uit?

Juistem, dan kijken mensen niet naar de reclame en is het niet spannend meer
pi_54737693
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:26 schreef speknek het volgende:
Geen idee.
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:36 schreef Iblis het volgende:

[..]

Noach was echt het toppunt van rechtvaardigheid. Vooral hoe tof hij reageert als z'n zoon ’m een keer naakt ziet nadat-ie zichzelf bezopen had.
Noach was een rechtvaardige, maar ook hij maakte fouten. Net als Abraham, Mozes, koning David, Jakob, etc.
Dat vind ik ook mooi aan het OT, het zet de aartsvaders niet neer als smetloze, glorieuze leiders, maar als kwetsbare mensen die ook veelvuldig in de fout gingen.
pi_54737748
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:13 schreef Haushofer het volgende:
Van mensen die tegenwoordig nog de 'rechtvaardigheid' inzien van de zondvloed ben ik geneigd ze geïndoctrineerd te noemen. In dat geval kan ik me wel in Baaj's uitlatingen vinden dat het niet veel verschilt van mensen die een willekeurige andere genocide gaan goedlullen.
Het is heel simpel.

De zondvloed is vanuit naturalistisch perspectief gezien pure genocide.
Maar als je kijkt en gelooft in 'the bigger picture' zie je dat het wellicht het leven heeft gered van miljarden mensen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 13:58:32 #97
8369 speknek
Another day another slay
pi_54737805
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 13:50 schreef Haushofer het volgende:
Waarom zenden ze de cliffhanger van GTST niet gelijk om 8 uur uit?

Juistem, dan kijken mensen niet naar de reclame en is het niet spannend meer
Ja het maakt het Christendom een spannender verhaal en daarom een interessantere meme. Een cynisch persoon zou daar de (scenarioschrijf-)genialiteit van God in zien.

Natuurlijk, als je er zo op door redeneert is het hele Christendom nogal zinloos. Waarom niet gelijk alle mensen eeuwig geluk geven, why all the fuss and suffering.
pi_54737854
Stelletje ongelovige ketters, lacht zolang gij lachen kunt.
Jezus komt in den gauwe uwe ongeloof verdoemen met een tweede rechtvaardige zondvloed.

Te beginnen met RTL.
pi_54737901
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:01 schreef Triggershot het volgende:
Stelletje ongelovige ketters, lacht zolang gij lachen kunt.
Jezus komt in den gauwe uwe ongeloof verdoemen met een tweede rechtvaardige zondvloed.

Te beginnen met RTL.
Te beginnen met jou, fopchristen! Als je de bijbel had gelezen, dan wist je dat God belooft heeft om nooit meer een zondvloed te sturen
pi_54737916
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 14:05 schreef Seneca het volgende:

[..]

Te beginnen met jou, fopchristen! Als je de bijbel had gelezen, dan wist je dat God belooft heeft om nooit meer een zondvloed te sturen
Ik heb het over Jezus.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')