Als jij niet kunt begrijpen wat moederschepen en hitler met de goden te maken hebben ben jij met de verkeerde stof bezig.quote:Op zaterdag 17 november 2007 18:54 schreef STORMSEEKER het volgende:
Ik snap dat je je natuurlijk enorm boven mij verheven voelt door je studie/cursus geschiedenis, maar misschien zou het je sieren je medeforumgenoten niet te onderschatten.
Ik prefereer persoonlijk bijbelse leer boven filosofisch gezwam. Wie begint er nou over moederschepen, Hitler en weet ik wat? Het topic gaat nota bene over een bijbels onderwerp.
Ik heb geen enkele behoefte iemands linkjes te gaan doorspitten, als je iets on-topic te melden hebt, doe dat dan gewoon.
Tsja, menselijke Goden, moederschepen en Hitler, of God, die zijn eigen zoon naar Aarde stuurt omdat 2 mensen in het paradijs van een boom van kennis van goed en kwaad hebben gegeten.quote:Op zaterdag 17 november 2007 19:00 schreef STORMSEEKER het volgende:
Of jij, als filosoof / ''filosoof'' met je theorieen in een topic over de bijbel, sorry hoor.
Nee ik zeg dat de goden niet meer of minder waren dan hitler, die loste alles ook met geweld op.quote:Op zondag 18 november 2007 09:26 schreef henkway het volgende:
misschienwas hitler een god die de zondvloed maakt in opdracht van Krishna??
Verlicht ons met je Baajse filosofie, oh grote Baajquote:Op zondag 18 november 2007 18:46 schreef BaajGuardian het volgende:
Zucht..
Dat is dus een van de redenen voor mij om te veronderstellen dat de bijbel, met name het oude testament, door de duivel geïnspireerd is.quote:Op zondag 18 november 2007 09:29 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Nee ik zeg dat de goden niet meer of minder waren dan hitler, die loste alles ook met geweld op.
Mischien nuttig, mischien niet. Maar wie de zondvloed goedpraat kan net zo goed hitler goedpraten want ik zie er geen verschil in.
Jij gelooft serieus dat de zondvloed en Noah's ark geen metafoor zijn, maar een daadwerkelijke historische gebeurtenis?quote:Op maandag 19 november 2007 01:09 schreef koningdavid het volgende:
Wat Stormseeker klopt redelijk, je moet je voorstellen dat de aarde toen enorm verpest was, mede door demonie zoals beschreven staat in Genesis 6. God moest wel op een of andere manier schoon schip maken om zo ongeveer de laatste goede mens op aarde ook niet ten onder te laten gaan.
Waarom? Het past in het grote plan, namelijk dat Jezus naar de aarde zou komen om ons allemaal van de zonde te 'redden'. Het vloeien van zijn bloed was een soort tweede 'zondvloed' eigenlijk.
Dat is de reden waarom we nu ook nog geen nieuwe zondvloed gehad hebben. Zoals de christelijke rapper ()Phanatik treffend zegt:
Die tekst is nog veel langer, maar ik vond dit wel een relevant stukje. Goed verwoord.
Stel dat de politie een brainscan op je kinderen kan doen en ze voorspellen dat je kinderen die nu 5, 8 en 10 jaar oud zijn allemaal op hun 18de leeftijd gaan stelen, moorden enz...quote:Op maandag 19 november 2007 01:09 schreef koningdavid het volgende:
Wat Stormseeker klopt redelijk, je moet je voorstellen dat de aarde toen enorm verpest was, mede door demonie zoals beschreven staat in Genesis 6. God moest wel op een of andere manier schoon schip maken om zo ongeveer de laatste goede mens op aarde ook niet ten onder te laten gaan.
Waarom? Het past in het grote plan, namelijk dat Jezus naar de aarde zou komen om ons allemaal van de zonde te 'redden'. Het vloeien van zijn bloed was een soort tweede 'zondvloed' eigenlijk.
Deze discussie gaat over het verhaal uit de bijbel en niet over of dit verhaal wel of niet op waarheid berust.quote:Op maandag 19 november 2007 10:05 schreef BaajGuardian het volgende:
Weet je, dit is echt de laatste keer dat ik in een topic over de bijbel reageer in wfl.
Met religieuzen valt gewoon niet te praten, krijg er hoofdpijn van.
het is toch handig om te weten of een verhaal waar of niet is om er over te speculeren. Als het waar zou zijn, moet je rekening houden met de werkelijkheid, terwijl, al het niet waar is, je eigenlijk alles erbij kunt verzinnen.quote:Op maandag 19 november 2007 18:47 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Deze discussie gaat over het verhaal uit de bijbel en niet over of dit verhaal wel of niet op waarheid berust.
Daar ben je goed in jaquote:Op maandag 19 november 2007 20:31 schreef Bensel het volgende:
[..]
het is toch handig om te weten of een verhaal waar of niet is om er over te speculeren. Als het waar zou zijn, moet je rekening houden met de werkelijkheid, terwijl, al het niet waar is, je eigenlijk alles erbij kunt verzinnen.
Het gaat hier om de god in de bijbel, en enige bijbelstudie is dan wel op zijn plaats om een mening over deze god te hebben, beschreven in de bijbel.quote:met andere woorden: hij had het hoogstwaarschijnlijk (hij is almachtig immers) ook anders kunnen oplossen. Maar uiteraard moest hij eerst de bijna gehele wereldbevolking uitroeien (en alle dieren overigens, die blijkbaar moesten boeten voor de zonden van 1 diersoort, de mens). met andere woorden: God is een psychisch onderontwikkelde megalomaan met dictatoriale trekken en een meervoudig persoonlijkheids aandoening.
Vooral allerlei gelovigen zijn daar goed in. Hoe strenger gelovig, des te beter: dan gaan ze elkaar de hersens inslaan om een jota.quote:
Inderdaad, en in aanvulling op "met andere woorden: God is een psychisch onderontwikkelde megalomaan met dictatoriale trekken en een meervoudig persoonlijkheidsaandoening." wilde ik nog zeggen dat hij moordlustig en sadistisch en vrouw-onvriendelijk is.quote:[..]
Het gaat hier om de god in de bijbel, en enige bijbelstudie is dan wel op zijn plaats om een mening over deze god te hebben, beschreven in de bijbel.
120 meter? Lijkt me vrij pijnlijk als je een duik in de Noordzee wilt nemen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:44 schreef barthol het volgende:
De zondvloed is nu
Nog nooit eerder in de afgelopen 20.000 jaar heeft het zeewater hoger gestaan dan nu het geval is.
Die zeespiegel is in die periode maar liefst 120 meter gestegen.
Ik weet niet goed wanneer die zondvloed volgens de geschriften gedateerd is, maar dat de zee toen
enkele tientallen meters lager stond dan nu moet wel het geval zijn.
Ai, er wordt deze week weer regen verwacht.
Ze waren zijn 'volgelingen' niet meer, ze hadden Hem namelijk de rug toegekeerd en waren in zondigheid vervallen. Zij hielden zich niet meer aan het verbond, dus hoefde Hij dat ook niet te doen.quote:Op dinsdag 20 november 2007 01:18 schreef Seneca het volgende:
Hoezo valsspelen? Satan had toch ook een gigantische afvoerput kunnen maken, of iets dergelijks? Maar nee, hij heeft zijn 'volgelingen' laten stikken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |