abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54596757
Zoals de titel zegt,

ik heb een motorblok + versnellingsbak gekocht via ebay uit duitsland, een maand geleden. de afspraak zou zijn dat wanneer ik het geld over maak, en hij het ontvangen heeft op zijn rekening ik binnen zo'n 4 dagen de motor zou moeten hebben. gevraagd voor een bewijsje dat de motor echt zoveel km gelopen heeft (op papier), dat was geen probleem. al zijn gegevens gekregen (IBAN, BIC, volledige naam + adres), dus ik geld over gemaakt, 500 euro (was incl verzenden).

maar nu, nadat ik het geld heb overgemaakt wordt nergens meer op gereageerd, email (wat eerst binnen 2 dagen antwoord was), telefoon (telkens weg, vergadering, mobieltje ook op kantoor liggen, enz).
zo gefrustreerd geraakt dat ik het nummer van zijn partner (van de zaak) heb gevonden, en die thuis heb opgebeld. nam de vrouw van die op, en die zou mijn verhaal doorgeven.
De volgende ochtend, whooot een mailtje van die knuppel .
met daarin dat ik hem niet lastig moet vallen en dat ie anders een aanklacht tegen me indient. hij zou ff contact opnemen met t vervoersbedrijf.
Maar nu, een week verder, nog steeds niets
weer gebeld, wordt er zelfs in de zaak niet opgenomen (nummermelder zeker....) en op emailtjes ook geen antwoord. Geen contcat, geen mogelijkheden.
Ebay een gevraagd wat zij kunnen doen, maar daar nog geen antwoord van, 1u geleden verstuurd)

Klootzak, pak je ballen bij elkaar, neem de telefoon op en dan regelen we het als fatsoenlijke mensen
en anders aanpakken via Ebay, geld terug boeken en bij de politie aangifte doen.

maar mijn lieve autootje staat nu al 1 maand bij n kennis op de oprit met de motor er half uit (nieuwe zou er immers binnen n week zijn....) en met een gare versnellingsbak, en geen APK (eerst motor, dan uitlaat fixen, dan APK was de planning)
The fact that Faith moves mountains is wonderful
but whose mountains does it move and for what reason is more important....
pi_54596784
Je zal wel spelfouten in je adres gemaakt hebben neem ik aan .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_54596799
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Je zal wel spelfouten in je adres gemaakt hebben neem ik aan .
whoops, idd leverT (zie k nu ook)
titlefixje mogelijk?
komt door de frustraties

maar die verkoper is geen lieverd!!!!!
pi_54596908
Ga naar fok.de en klaag daar
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_54596958
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:

woensdag 14 november 2007 @ 11:49:53 #6
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54597041
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:38 schreef DropjesLover het volgende:

geld terug boeken
Gaat je niet lukken.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54597487
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:49 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Gaat je niet lukken.
ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...

goed, de andere 2 punten dan
  woensdag 14 november 2007 @ 12:10:05 #8
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54597542
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:08 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...

goed, de andere 2 punten dan
Ook niet.
Je hebt het vrijwillig over gemaakt.
Alleen een automatische incasso kan je vaak binnen 30 dagen laten storneren.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54597565
Wat doe je nu nog achter een pc? Je hebt zijn adres!
pi_54597602
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
pi_54597657
Via Ebay heb je normaal best aardige service. Anders is voor in de toekomst bij een Ebay aankoop Paypal gebruiken wel een aanrader wanneer van toepassing. Die geven tot 1000 euro verzekering.
pi_54597716
ik ben wel in voor een goede knokpartij..... vooral tegen een duitser... pm me als je me nodig hebt
pi_54597754
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef rgras het volgende:
Wat doe je nu nog achter een pc? Je hebt zijn adres!
duitsland, bij hannover, 400km rijden en geen auto. tevens geen bewijs dat de motor nog daar is (hij beweert immers dat die bij het vervoersbedrijf is, want daar zou ie contact mee opnemen).
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:14 schreef Tommeh het volgende:
Via Ebay heb je normaal best aardige service. Anders is voor in de toekomst bij een Ebay aankoop Paypal gebruiken wel een aanrader wanneer van toepassing. Die geven tot 1000 euro verzekering.
ik lag toen wat overhoop met paypal, die moest mn rekening nog valideren dat ik direct daar vanaf kan betalen (duurde 3-4 dagen) en die tijd wilde ik me besparen (overmaken naar duitsland duurt al lang genoeg).

tevens is de bieding gewonnen door iemand anders (voor 100 euro, beiden super beoordeling gegeven), maar heeft de verkoper aan mij gestuurd nadat de bieding afgelopen was dat ik beide kon krijgen voor 500 euro. dus technisch gezien is het niet helemaal via ebay gegaan, enkel het "elkaar vinden"....
pi_54598007
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_54598013
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
Hoe zeg je ?

Zeg maar gewoon: "Sowieso" !
Fingerspitzgefühl
pi_54598071
'Zoiezo', 'zowiezo', 'zoizo' etc. etc.

ff checken wat voor reacties ik zou krijgen
pi_54598192
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:16 schreef maardatwasikwel het volgende:
ik ben wel in voor een goede knokpartij..... vooral tegen een duitser... pm me als je me nodig hebt
De Fok!-knokploeg.
pi_54598684
Op ebay wordt toch ook gewaarschuwd dat je alleen via ebay moet kopen en niet in moet gaan op een aanbod als de veiling al is afgelopen ?.....Als je daar nou nog intrapt.....hij zal zo'n zelfde mailtje ook wel naar andere bieders gestuurd hebben...gebeurt regelmatig en eigenlijk trapt niemand daar meer in....dacht ik..
pi_54598870
zou vast het probleem zijn bij het vervoer...

Hij weet zelluf dat jij z'n adres en werkmaatje kent
pi_54599013
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:57 schreef towncar het volgende:
Op ebay wordt toch ook gewaarschuwd dat je alleen via ebay moet kopen en niet in moet gaan op een aanbod als de veiling al is afgelopen ?.....Als je daar nou nog intrapt.....hij zal zo'n zelfde mailtje ook wel naar andere bieders gestuurd hebben...gebeurt regelmatig en eigenlijk trapt niemand daar meer in....dacht ik..
het eerste contact vond plaats voordat de bieding afgelopen was (voor de versnellingsbak) en ook enkle uren voordat de bieding was afgelopen heb ik hem gezegd dat ik beide wil hebben (voor 480). waarop hij weer antwoord dat ik beide voor 500 euro kon krijgen incl verzenden (1 u na de bieding). ook het feit dat hij meteen al zijn gegevens geeft, dat is natuurlijk ook niet echt handig als je iemand wil oplichten, en geeft mij voldoende vertrouwen dat iemand zijn afspraken nakomt.
ook het feit dat na 1 dag de hele motor al bij de winnaar van de bieding is aangekomen vind ik vreemd (feedback gegeven om 08.02u ).

en hoe zit het dan alsnog met mijn versnellingsbak?

afgelopen 3 uur meerdere malen (6x ofzo) gebeld, wordt niet opgenomen

[ Bericht 5% gewijzigd door DropjesLover op 14-11-2007 13:19:12 ]
pi_54599606
Moffen zijn niet te vertrouwen, heb ook wel zin om te vechten...
Roken is lekker
pi_54599608
Bel z'n buurman dat zou hem leren
  woensdag 14 november 2007 @ 13:37:19 #23
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_54599629
TS IS PWNT!!!!!!!

Ook zo bij speurders .nl kan je ook xbox360's kopen voor zo'n 200 eu, kijk je bij locatie staat er china
pi_54599705
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 14 november 2007 @ 13:44:17 #25
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_54599801
Mijn ervaring met duitsers is altijd positief geweest, dus jouw situatie is raar te noemen.
Je hebt de auction niet gewonnen, maar toch geld overgemaakt. Dat is vragen voor problemen. Ebay kan niets voor je doen. Ook de bank niet. (het geld kan niet meer terug gestort worden).

Dus, doe aangifte (helpt meestal ook niet). En zorg dat je langs die gast gaat. 400KM is nog wel te doen namelijk.
pi_54599845
idd 400 km is te doen en anders breng ik je er wel heen
pi_54599850
quote:
Op woensdag 14 november 2007 13:44 schreef Twanstra het volgende:
Mijn ervaring met duitsers is altijd positief geweest, dus jouw situatie is raar te noemen.
Je hebt de auction niet gewonnen, maar toch geld overgemaakt. Dat is vragen voor problemen. Ebay kan niets voor je doen. Ook de bank niet. (het geld kan niet meer terug gestort worden).

Dus, doe aangifte (helpt meestal ook niet). En zorg dat je langs die gast gaat. 400KM is nog wel te doen namelijk.
1000 ook wel, we zijn al te vaak verneukt door de duitsers om 500 euro ons afhandig te laten maken

Wo ist mein fahrrad
pi_54600116
Nogal dom dat je dat geld overgemaakt hebt zonder dat je uberhaupt de veiling gewonnen hebt. Geld storneren gaat zoals verteld niet lukken, omdat dat alleen bij een automatisch incasso kan. E-bay zal niets voor je kunnen doen, ik denk dat je je geld kwijt bent.
pi_54600827
tsja, mijn ervaring tot nu toe met duitsers via ebay is niet erg goed. 3 dingen besteld (n veren+dempers set, een verenklem en deze motor) en bij de veren+dempers heb ik ook 1,5 maand moeten wachten. het pakket was in "Ruckstellung". was ook voor 400 euro....

en inderdaad achteraf niet zo handig, maar toch omdat ik alle gegevens van hem heb gekregen, en van hem te horen kreeg dat het kan, was het goed...
en die andere koper vertrouw ik niet echt, een heel motorblok, veiling om 20.00 afgelopen en de volgende ochtend om 08.02 een waardering geven dat het goed is aangekomen :S

maar dat vind ik nog niet eens zo'n probleem weet je, het vervelendst vind ik dat ik die stomme verkoper gewoon helemaal niet te pakken kan krijgen
  woensdag 14 november 2007 @ 14:32:37 #30
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54600970
had je maar een fatsoenlijk bedrag moeten bieden ipv als gierige 'ollander voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten

blijven duitsers hè ^^
Huilen dan.
pi_54602875
quote:
Op woensdag 14 november 2007 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
had je maar een fatsoenlijk bedrag moeten bieden ipv als gierige 'ollander voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten

blijven duitsers hè ^^
t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.
pi_54603108
quote:
Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
site blijkt nog te bestaan ook, maar een klaagbaak ho maar....
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  Spellchecker woensdag 14 november 2007 @ 17:06:51 #33
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_54605102
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik vrees het ergste voor je
Tevens -purist.
pi_54606311
quote:
Op woensdag 14 november 2007 17:06 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik vrees het ergste voor je
ik zo langzamerhand ook
pi_54608266
YOU GOT LOLLERPWNT
pi_54609068
ik zou toch maar even langs hem gaan of langs die zaak het geld terug vragen +250 euro aan reiskosten en als hij het niet geeft even zijn tandjes bewerken
The weekend has landed. All that exists now is clubs, drugs, pubs and parties. Ive got 48 hours off from the world, man. Im gonna blow steam outa my head like a screaming kettle and talk codshit to strangers all night.
pi_54609837
Duitser-TS 1-0
pi_54610000
quote:
Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.
Ben je nu echt zo dom? Je betaald dus vrijwillig 150 euro teveel? Niet gek dat "unsere nachbar" je the finger geeft...
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_54610277
ik kan wel even op die aap gaan zitten. 250 kilo is meer dan een braadwurst.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit. Vivamus posuere.
Fusce vulputate dolor id augue. Maecenas sapien metus, consectetuer quis,
commodo eget, vehicula sed, elit.
pi_54610327
quote:
Op woensdag 14 november 2007 12:34 schreef rgras het volgende:

[..]

De Fok!-knokploeg.
mensen die denken dat er ooit een fok knokploeg heeft bestaan
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_54610405
matig, denk dat je naar je geld kan fluiten

*mompelt over boter bij vis .........*
  woensdag 14 november 2007 @ 20:50:32 #42
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54610658
Is er al meer gezeik met die verkoper geweest?
Kijk anders eens op de Duitse eBay fora.
En idd. niet bieden buiten de veiling om, bij duurdere zaken.

Ik heb wel eens mail gehad dat ik een horloge alsnog kon kopen voor ¤4500; afzender was alleen niet de verkoper. Ik was 1 van de bieders en de veiling liep nog. Ook bij Duitse eBay. Maar verder nog nooit problemen gehad met een levering/veiling. Boven de paar ¤100 kan je eigenlijk beter zorgen dat je de handel gaat bekijken voordat je koopt.

NB Doe n's een link naar de desbettreffende veiling
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 14 november 2007 @ 20:51:30 #43
78498 classpc
I don't like change
pi_54610695
Ik zat nog te denken, misschien dat de winnaar nadat de veiling was afgelopen van gedachten is veranderd en van de koop heeft afgezien.
Dat ze allebei tot een passende oplossing gekomen zijn en daarna een positieve feedback hebben achtergelaten omdat er toch nog een goede oplossing is gekomen.
En dat ie daarna jou heeft benarderd voor de motor + versnellingsbak. Het zou kunnen.

Maar als jij zegt dat die feedback over de verzending / aankomst gaat, dan klopt er volgens mij iets niet.
Of het moet overnight delivery zijn maar daar geloof ik niks van als het gaat om een motor met versnellingsbak.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54610870
dit is de betreffende veiling:
[linkje ff weggehaald]

ik heb net even gebeld naar het nummer dat bij deze veiling staat, waar opgenomen werd. ik zeg hoi + mn naam, *stilte* ik vraag of dit herr [naam verkoper] is, gemurmel, slechte lijn, hallo hallo, weg

nee, ik heb hem terwijl de veiling nog liep benaderd voor de versnellingsbak. later, met nog enkele uren (iets van 6 uur) voordat de veiling afliep hem een bericht gestuurd of ik beide kon kopen voor 480 (250 vbak, 150 motor (die op dat moment op 100 stond) + 80 verzenden). even later (als de veiling is afgelopen) krijg ik een bericht van hem dat ik beide kan kopen voor 500, waarop ik zei is goed. beide berichten kwamen van de verkoper.

[ Bericht 19% gewijzigd door DropjesLover op 15-11-2007 10:29:15 ]
  woensdag 14 november 2007 @ 21:03:44 #45
78498 classpc
I don't like change
pi_54611023
quote:
Op woensdag 14 november 2007 20:57 schreef DropjesLover het volgende:
dit is de betreffende veiling:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180166645982

ik heb net even gebeld naar het nummer dat bij deze veiling staat, waar opgenomen werd. ik zeg hoi + mn naam, *stilte* ik vraag of dit herr [naam verkoper] is, gemurmel, slechte lijn, hallo hallo, weg

nee, ik heb hem terwijl de veiling nog liep benaderd voor de versnellingsbak. later, met nog enkele uren (iets van 6 uur) voordat de veiling afliep hem een bericht gestuurd of ik beide kon kopen voor 480 (250 vbak, 150 motor (die op dat moment op 100 stond) + 80 verzenden). even later (als de veiling is afgelopen) krijg ik een bericht van hem dat ik beide kan kopen voor 500, waarop ik zei is goed. beide berichten kwamen van de verkoper.
Ik zou zeggen misschien kun je een vriend eens voor je laten bellen of iemand anders?
En dan met *31* ervoor ofzo. Jeweetwel.

En anders is het nog een optie om Suga_Mama op die aap te laten zitten.
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
pi_54611102
ga er dan heen als je zn adres hebt..
  woensdag 14 november 2007 @ 21:14:49 #47
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54611327
Als je ¤500 overmaakt naar een gast die nog maar een paar pos. waarderingen heeft/paar maanden op eBay rondhangt vraag je wel om moeilijkheden. eBay doet niets omdat je buiten hun om koopt. Aangifte doen is het enige wat je kunt doen. En dan heb je je geld voorlopig nog niet terug. Mooie klote situatie iig.
pi_54611960
kwam mn vriendin met een geniale optie: bellen via skype
daar heb ik me ooit een half jaar geleden voor aangemeld en 10 euro op gezet. maar daar nam ie net niet mee op.

het puntje van er heen gaan is wat moeilijk, want ik heb geen auto (rijdende), mag die van mn pa niet meer lenen. het is 400km heen en 400 terug,. dus minimaal zo'n 7-8 uur onderweg zijn. en als ik daar ben, wat dan? geld terugvragen? alsof ie dat doet... motor mee nemen? die weegt 200kg minimaal, dus krijg ik niet eens makkelijk in de auto. vent bedreigen? roept ie de politie of is het zo'n bootwerker waar je echt niets tegen begint.

daarstraks ook met de mobiel van mn vriendin gebeld, maar daar nam ie ook niet mee op. volgens mij weigert ie tijdelijk elk nederlands telefoontje....
quote:
Op woensdag 14 november 2007 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
Als je ¤500 overmaakt naar een gast die nog maar een paar pos. waarderingen heeft/paar maanden op eBay rondhangt vraag je wel om moeilijkheden. eBay doet niets omdat je buiten hun om koopt. Aangifte doen is het enige wat je kunt doen. En dan heb je je geld voorlopig nog niet terug. Mooie klote situatie iig.
ik ebay al ongeveer een jaar, en heb maar een paar dingen gekocht.

[ Bericht 19% gewijzigd door DropjesLover op 14-11-2007 21:39:26 ]
pi_54612221
en weer een toevoeging, net nam ie op (volgens mij) toen ik belde via skype. eerst zeggen dat ie me slecht verstaat (de hele tijd) en wel antwoord geven op een vraag (met "nein") dus dat klopt niet. wil me zijn naam ook niet zeggen wanneer ik daarvoor vraag
dat is toch overal normaal, dat als je iemand belt, dat ie dan zijn naam noemt?

heeft ie boos opgehangen, en dat ik niet op dit tijdstip moet bellen. zolaat is half 10 toch niet?
klootviool dat het is... morgen weer onderspammen, met nog 10 euro aan skype tegoed
pi_54612791
Toch blijven bellen, download het programmatje van voipstunt.com even
kan je gratis mee bellen (toch wel keer of 20, je verb. word niet verbroken, je kan zo zeker een half uur bellen ........ -> downloaden, account aan maken... is 1minuut werk, kost niks - op de site staat max 300min per week, maar het is wel ff wat minder........40min, naar 15nummers max denk ik)

Zorg wel dat je headset goed werkt alvast, bel even naar je eigen lijn eerst.
het is duitsland +1 uur he'.........

"dat is toch overal normaal, dat als je iemand belt, dat ie dan zijn naam noemt?"

muss ich den mal die polizei von <platzname> anruffen? (gelijk dreigen, als je weet dat het anders dood loopt)

[ Bericht 15% gewijzigd door devvertje op 14-11-2007 22:11:23 ]
pi_54612998
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:00 schreef devvertje het volgende:
Toch blijven bellen, download het programmatje van voipstunt.com even
kan je gratis mee bellen (toch wel keer of 20, je verb. word niet verbroken, je kan zo zeker een half uur bellen ........ -> downloaden, account aan maken... is 1minuut werk, kost niks - op de site staat max 300min per week, maar het is wel ff wat minder........40min, naar 15nummers max denk ik)

Zorg wel dat je headset goed werkt alvast, bel even naar je eigen lijn eerst.
het is duitsland +1 uur he'.........
das ook een goede optie, bellen met voipstunt

ook een goede tip van mezelf bellen (dom dat k daar zelf niet aan dacht ), net ff gedaan met mn boxen uit én aan, en ik ben echt wel goed verstaanbaar.

oei, dat duitsland = +1 uur, dat wist ik niet hmmm, zal ie niet zo blij mee zijn geweest dat ik om half 11 bel...
pi_54613054
Heb zoiets hetzelfde aan de hand, maar dan andersom. Iets verkocht via Marktplaats, verstuurd en de koper beweert niks gekregen te hebben. Met het barcodenummer zie ik dat de zending is afgeleverd en het adres heb ik gecopypaste vanuit de mail van de koper. De koper verwacht van mij nu een oplossing, terwijl ik niks verkeerd heb gedaan?? Ben ik nou gek, of hij?

Ik heb niet mijn adres gegeven, maar dat is simpel genoeg te achterhalen via het telefoonboek. Stel dat hij voor de deur staat?
pi_54613194
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:10 schreef Osramp het volgende:
Heb zoiets hetzelfde aan de hand, maar dan andersom. Iets verkocht via Marktplaats, verstuurd en de koper beweert niks gekregen te hebben. Met het barcodenummer zie ik dat de zending is afgeleverd en het adres heb ik gecopypaste vanuit de mail van de koper. De koper verwacht van mij nu een oplossing, terwijl ik niks verkeerd heb gedaan?? Ben ik nou gek, of hij?

Ik heb niet mijn adres gegeven, maar dat is simpel genoeg te achterhalen via het telefoonboek. Stel dat hij voor de deur staat?
ligt er aan voor hoeveel je hebt verstuurd en wat de afspraak is met betrekking tot verzekerd verzenden (tot 10 kg kost dit dacht ik maar 1-2 euro meer dan gewoon verzenden). Tevens heb jij bewijs met de track & trace dat het is aangekomen op het aangegeven adres, dan moet de verkoper maar even kijken bij huisgenoten en/of buren.
maar het lijkt me dat jij wel contact op neemt met de verkoper om naar een oplossing toe te werken (50% terubetalen oid).
mijn verkoper daarentegen reageert nergens op
pi_54613213
zonder verzekering/niet onder rembours (of via westernunion fzo ) = niet slim he',,,,,,,,,,, kan je problemen verwachten

voor jullie beiden geld -> zo doe je geen zaken via internet ... het is geen kwestie van vertrouwen

@DropjesLover: probeer het zo netjes mogelijk op te lossen, is mijn advies (maar laat je niet naaien)
pi_54613260
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:10 schreef Osramp het volgende:

schuld ligt dan bij bezorgingsdienst maar jij moet wel contact met hun opnemen als hun jou vertellen dat het 100% zeker aan de man is afgegeven dan is er geen probleem
pi_54614095
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:15 schreef devvertje het volgende:
zonder verzekering/niet onder rembours (of via westernunion fzo ) = niet slim he',,,,,,,,,,, kan je problemen verwachten

voor jullie beiden geld -> zo doe je geen zaken via internet ... het is geen kwestie van vertrouwen

@DropjesLover: probeer het zo netjes mogelijk op te lossen, is mijn advies (maar laat je niet naaien)
internet verwacht ik wel redelijk vertrouwen om eerlijk te zijn. normaal koop ik alleen "buy it now" items, en met een 99.x% rating of bij een echte webshop (pc onderdelen ofzo).

tuurlijk ga ik het zo netjes mogelijk oplossen (ik ben heel erg pro-netjes oplossen) maar als dat niet werkt, dan ga ik minder netjes naar de politie/civiele rechtzaak beginnen.

ook blijf ik elke dag bellen (nu via skype en dat andere voip progsel). ik haat niets zo erg als geen contact hebben met iemand. de moeite van ff zeggen dat er iets mis is gegaan lijkt me nogal klein....
pi_54614701
"internet verwacht ik wel redelijk vertrouwen om eerlijk te zijn"

Ik neem aan dat je ebay bedoeld..

Als jij voor een andere betaalmethode dan paypal kiest (zoals in dit geval...., maak jij ter goede trouw even 500euro aan iemand over.) Als het uitloopt op zijn woord tegen het jouwe, ben jij diegene die verliest.
pi_54615068
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:02 schreef devvertje het volgende:
"internet verwacht ik wel redelijk vertrouwen om eerlijk te zijn"

Ik neem aan dat je ebay bedoeld.. ebay en webwinkels, kleine dingen via marktplaats (<25 euro) of fok (<250)

Als jij voor een andere betaalmethode dan paypal kiest (zoals in dit geval...., maak jij ter goede trouw even 500euro aan iemand over.) Als het uitloopt op zijn woord tegen het jouwe, ben jij diegene die verliest.
hoezo als het uitloopt op zijn woord tegen het mijne, dan verlies ik?
ik heb de (vele) emails dat hij niets geleverd heeft (na 1 week al verzonden), ik heb de vele telefoontjes naar zijn nummer (waar niet opgenomen wordt), ik heb al mijn goeder trouw ingezet.
hij niets....
  woensdag 14 november 2007 @ 23:16:27 #59
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54615114
Gewoon op je telefoon #31# voor het nummer intoetsen en bellen, dan bel je anoniem. (ja kan met mobiel ook)
pi_54615474
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:15 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

hoezo als het uitloopt op zijn woord tegen het mijne, dan verlies ik?
ik heb de (vele) emails dat hij niets geleverd heeft (na 1 week al verzonden), ik heb de vele telefoontjes naar zijn nummer (waar niet opgenomen wordt), ik heb al mijn goeder trouw ingezet.
hij niets....
Volgens de Nederlandse wetgeving, heb je geen poot om op te staan als hij zegt dat je bijvoorbeeld de motor al hebt opgehaald etc / of hij deze verstuurd heeft.

Verder ben ik niet bekend met de Deutsche wet, al verwacht niet dat deze veel anders in elkaar zit..........
  woensdag 14 november 2007 @ 23:36:04 #61
171489 Marcian0
CraZy FunKy Style
pi_54615642
show ons je motorblok is.... haha...

ne klote man, die mof moet klappen krijgen dood aan de mof... STERF
A flashlight is a case for holding dead batteries.
pi_54617165
quote:
Op woensdag 14 november 2007 23:36 schreef Marcian0 het volgende:
show ons je motorblok is.... haha...

ne klote man, die mof moet klappen krijgen dood aan de mof... STERF
nee man, hij moet niet dood! dan krijg ik mn blokkie nooit meer terug. idem met zomaar klappen gaan geven. morgen helemaal gek bellen
jammer dat het nodig is, moet ie maar normaal een berichtje terug geven als ie wil dat k stop
pi_54618751
Je bent echt niet de eerste die wordt genaaid via internet.
pi_54619920
whooot, dat telefoontje gisterenavond om half 10 (hier) dus zo'n half 11 daar, heeft geholpen
had ik toch het goede nummer
hij was er niet zo blij mee dat ik hem belde, dat moge duidelijk zijn, maar ik heb nu dit mailtje terug gekregen:
quote:
Hallo,

ich habe mit der Spedition telefoniert, am montag den 19.11.2007 ist der Motor da. 100 %

mfg
zelfs nog een mgf er bij, dat was bij het vorige mailtje dat ik kreeg niet zo (toen had ik de vrouw van zijn zakenpartner aan de telefoon).
*dropjeslover blij is!!!!!!
  donderdag 15 november 2007 @ 10:10:47 #65
78498 classpc
I don't like change
pi_54619968
Netjes, en nu afwachten...

Misschien kun je hem ook vragen hoe het dan zit met die andere feedback?
pi_54620295
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:10 schreef classpc het volgende:
Netjes, en nu afwachten...

Misschien kun je hem ook vragen hoe het dan zit met die andere feedback?
eerst de motor binnen krijgen, dan pas verdere stappen ondernemen

want dan denk ik dat ik bij ebay een klacht in die van dat hij bied op zijn eigen spullen, of dat hij dingen verkoopt na de veiling, welke beiden niet toegestaan zijn volgens de regels van ebay.
ff n schop na geven.

overigens wil ik iedereen vragen om NIET naar dat nummer te bellen dat bij de link staat, dat levert alleen maar problemen op voor mij lijkt me.
wil degene die hem gequote hebben deze even uit hun berichtje halen, dank u
  donderdag 15 november 2007 @ 10:38:23 #67
78498 classpc
I don't like change
pi_54620482
quote:
Op donderdag 15 november 2007 10:28 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

eerst de motor binnen krijgen, dan pas verdere stappen ondernemen

want dan denk ik dat ik bij ebay een klacht in die van dat hij bied op zijn eigen spullen, of dat hij dingen verkoopt na de veiling, welke beiden niet toegestaan zijn volgens de regels van ebay.
ff n schop na geven.
Oja dat kan natuurlijk ook nog dat ie z'n eigen spullen een beetje omhoog zit te bieden.
pi_54621696
*Gaat ff bellen*
pi_54622378
quote:
Op donderdag 15 november 2007 11:33 schreef devvertje het volgende:
*Gaat ff bellen*
nee man, aub niet doen.

*zielig
*flauw
*verkloot het voor mij
*eigenlijk niet echt jou/jullie zaak
pi_54622402
ik ben echt wel in voor een fok! knokploeg
  donderdag 15 november 2007 @ 12:00:40 #71
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54622422
Eerst geld overmaken... Komop zeg hoe kun je nou zo dom zijn..
pi_54622485
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:00 schreef Varr het volgende:
ik heb nog niet anders mee gemaakt bij online iets van iemand kopen (bedrijf en particulier)?

hoe wil jij zaken doen als je eerst iets opstuurt en dan gaat wachten op je betaling?
iemand geeft n vals adres op, gaat een paar dagen later het pakketje ophalen ("per ongeluk verkeerd ingevuld") en verdwijnt. tuurlijk met een 1 dag oud gmail/hotmail adres contact gelegd.
  donderdag 15 november 2007 @ 12:07:59 #73
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54622590
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:03 schreef DropjesLover het volgende:

[..]

ik heb nog niet anders mee gemaakt bij online iets van iemand kopen (bedrijf en particulier)?
Nu wel dus. Via ebay marktplaats kan dat gewoon niet vertrouwd zijn, helemaal niet met bedragen als dat, haal het dan op ofzo.
pi_54623322
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bovenstaande totaal niet herken...

Ik ben zelf ook heel actief op Ebay en Marktplaats waar ik motor onderdelen koop 2e hands voor klanten die schade hebben aan hun motor (Ducati Benelux is nogal duur met nieuwe onderdelen).
Maar ik betaal (bijna) altijd vooruit en heb nu een aantal goede adressen opgebouwd in Duitsland en zelfs Slovenie...
De mensen met wie ik handel op marktplaats zijn altijd netjes, reageren snel, en doen eerlijk zaken.
Ik ben bang dat je toevallig net een rotte appel hebt gehad.

Hou er wel rekening mee dat van Duitsland nar Nederland de Deutsche post en TNT er een week over doen om iets af te leveren en DHL er zelfs soms bij grote pakketen 2 week over kan doen...
Dus het kan best zijn dat de handelaar waar jij het gekocht hebt het wel degelijk eerlijk op transport heeft gedaan maar dat het er gewoon 2 weken over doet...

Verder ben ik het wel met je eens dat het niet netjes is om zo slecht te antwoorden op mails etc maar misschien heeft de beste man het wel heel druk en ik zou dus niet in paniek raken en hem zo verschrikkelijk spammen zoals je nu hebt gedaan.

En wat betreft dat gezeur over de prijs en dat ie het zou opdrijven... Het is heel simpel, als jij denkt een goede prijs te hebben betaald en je bent daar tevreden over moet je gewoon niet zeuren...
Da's echt typisch nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik maak dat zelf ook vaak genoeg mee, voorbeeld:

Man gaat onderuit op het circuit met z'n motor, verzekering dekt geen circuitdagen dus uit eigen portemonee.
Ik heb de onderdelen die hij wil op voorraad of kan er aan komen (ebay).
Een volledige kont kost bij Ducati NL 448,24 ex btw... ik lever de beide delen (links en rechts) voor 225,- dus meer dan 55% korting.
Krijg ik een mailtje terug dat hij er 100 voor wil geven en anders wel verder gaat zoeken...

Nou dan kan je wat mij betreft opdonderen en vreet ik ze nog liever zelf op !
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
pi_54623499
quote:
Op woensdag 14 november 2007 22:08 schreef DropjesLover het volgende:
oei, dat duitsland = +1 uur, dat wist ik niet hmmm, zal ie niet zo blij mee zijn geweest dat ik om half 11 bel...
BTW, sinds wanneer ligt Duitsland in een andere tijdzone...
Lach, en de hele wereld lacht met je mee; snurk en je slaapt alleen...
[img]http://mypsn.eu.playstation.com/psn/profile/Dengaman.png[/img]
  donderdag 15 november 2007 @ 13:02:48 #76
78498 classpc
I don't like change
pi_54623629
In geval van TS gaat dat "voor een dubbeltje op de eerste plaats zitten" niet op.
Maar als de verkoper op z'n eigen advertenties gaat bieden is gewoon naaierig.
Als er dan mensen zijn die dat echt willen hebben gaan die er weer overheen bieden waardoor hij er een hogere prijs voor krijgt.
En als er niemand meer overheen biedt dan neemt ie contact op met de laatste die voor hem geboden heeft.

Heb ik ook weleens meegemaakt op marktplaats. Biedt iemand iets voor 10 euro aan, bied ik 10 euro, gaat ie er zelf weer overheen bieden zodat ik dan weer 15 of 20 euro ga bieden ofzo.
En doe ik dat niet dan neemt ie gewoon met mij contact op dat ik hem voor 10 euro mag kopen. Dikke naaier
pi_54623657
dit is wel klote, sterkte TS
Kom naar Gamrelease.eu , helemaal gefocust op release dates ! . Binnen 2 minuten jouw release date om vervolgens weer verder te surfen.
pi_54623689
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:54 schreef Dengaman het volgende:

[..]

BTW, sinds wanneer ligt Duitsland in een andere tijdzone...
van welke planeet kom jij? (grootste deel is gmt +2)

donderdag 15 november 2007 @ 13:10:06 #79
78498 classpc
I don't like change
pi_54623772
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef devvertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ben jij kleurenblind ofzo? Of heb jij het over een ander soort duitsland?
pi_54623781
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:47 schreef Dengaman het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bovenstaande totaal niet herken...

De mensen met wie ik handel op marktplaats zijn altijd netjes, reageren snel, en doen eerlijk zaken.
Ik ben bang dat je toevallig net een rotte appel hebt gehad.
denk ik ook, maar daardoor niet minder vervelend....
quote:
Hou er wel rekening mee dat van Duitsland nar Nederland de Deutsche post en TNT er een week over doen om iets af te leveren en DHL er zelfs soms bij grote pakketen 2 week over kan doen...
Dus het kan best zijn dat de handelaar waar jij het gekocht hebt het wel degelijk eerlijk op transport heeft gedaan maar dat het er gewoon 2 weken over doet...
misschien een vervoersbedrijf zelf ingeschakeld dat wel net over de grens levert (moet naar merkelbeek, bij brunssum, is 10km van de grens)? maar dan nog, dan moet ie nieet zeggen dat het 4 dagen duurt naar nederland, en dan kan ie zeggen op mn eerste mailtje "het komt er aan".
quote:
Verder ben ik het wel met je eens dat het niet netjes is om zo slecht te antwoorden op mails etc maar misschien heeft de beste man het wel heel druk en ik zou dus niet in paniek raken en hem zo verschrikkelijk spammen zoals je nu hebt gedaan.
voor 500 euro raak ik ook niet in paniek, en helemaal onderspammen heb ik ook niet gedaan. hoogstens een stuk of 7 mailtjes en 10 telefoontjes, maar dan meot hij gewoon aan de telefoon komen of ff als ie ziet dat ie (weer) n berichtje heeft van mij me terug mailen. dat doe ik ook wanneer ik iets verkoop.
quote:
En wat betreft dat gezeur over de prijs en dat ie het zou opdrijven... Het is heel simpel, als jij denkt een goede prijs te hebben betaald en je bent daar tevreden over moet je gewoon niet zeuren...
Da's echt typisch nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
Ik maak dat zelf ook vaak genoeg mee, voorbeeld:

Man gaat onderuit op het circuit met z'n motor, verzekering dekt geen circuitdagen dus uit eigen portemonee.
Ik heb de onderdelen die hij wil op voorraad of kan er aan komen (ebay).
Een volledige kont kost bij Ducati NL 448,24 ex btw... ik lever de beide delen (links en rechts) voor 225,- dus meer dan 55% korting.
Krijg ik een mailtje terug dat hij er 100 voor wil geven en anders wel verder gaat zoeken...

Nou dan kan je wat mij betreft opdonderen en vreet ik ze nog liever zelf op !
dan zeg je zelf dat ie het dan wel ergens anders moet zoeken, en niet mij een bod doen van 500 (20 euro meer dan dat ik bood in eerste instantie), waarmee ik later akkoord ga. dan moet ie zeggen dat het bijv samen 700 euro is.
quote:

[..]

[ afbeelding ]
zaten wij nu niet in GMT +1 ivm wintertijd oid? overigens weet ik nog wel dat ik mijn horloge moest terug zetten toen ik naar tsjechie ging (dacht ik, is lang geleden)
  donderdag 15 november 2007 @ 13:13:02 #81
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54623840
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Daarnaast zitten we zelf ook nog in het groene gedeelte hoor apekop
pi_54624772
We zitten wel in de zelfde zone +1, maar bij hun is het toch echt een uur later als ik me niet vergis ;o
pi_54624874
quote:
Op donderdag 15 november 2007 12:00 schreef Varr het volgende:
Inderdaad. En al helemaal met dat stink Ebay .

Du bist gepwnt.
  donderdag 15 november 2007 @ 14:06:13 #84
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54625100
quote:
Op donderdag 15 november 2007 13:50 schreef devvertje het volgende:
We zitten wel in de zelfde zone +1, maar bij hun is het toch echt een uur later als ik me niet vergis ;o
Ga naar school pauper
pi_54626835
Ben ik al klaar mee. M'n klanten zeggen toch echt dat het een uur later is bij hun.........
  donderdag 15 november 2007 @ 15:17:53 #86
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_54626924
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef devvertje het volgende:
Ben ik al klaar mee.
Ga terug dan.
pi_54626968
quote:
Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef devvertje het volgende:
Ben ik al klaar mee. M'n klanten zeggen toch echt dat het een uur later is bij hun.........
Je bedoelt als ze weer naar huis rijden is het een uur later

ik zou ja zeggen
  donderdag 15 november 2007 @ 15:34:00 #88
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_54627346
heb je me al binnen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
pi_54627412
quote:
in Duitsland een uur later dan bij ons?? haha laat me neit lachen?? je komt zeker uit amsterdam en heb niet meer gezien dan de wallen ckr?
pi_54628978
Spuit 11
  donderdag 15 november 2007 @ 16:42:38 #91
127956 Robbiej
Hit any user to continue.
pi_54629184
Duitsland een uur later?
I have not failed. I've just found 10,000 ways that won't work.
  donderdag 15 november 2007 @ 16:50:40 #92
138120 Yozzz
Éireann go Brach
pi_54629357
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Dude! !
Is het nu echt zo moeilijk om de kleuren die bovenin staan te combineren met de kleuren die het plaatje heeft?
  donderdag 15 november 2007 @ 17:14:16 #93
127232 Quint24
Just follow the star
pi_54629857
quote:
Vanaf Engeland gezien sukkel
Een dag niet naar mooie vrouwen kijken is een dag niet geleefd
  donderdag 15 november 2007 @ 18:17:09 #94
78498 classpc
I don't like change
pi_54631171
quote:
Klopt. Duitsland zit ook in dezelfde zone als wij, maar bij hun is het een uur later.
Net zoals dat in duitsland een kilometer een paar meter langer is dan hier in nederland. Dat weet toch iedereen?
pi_54632460
quote:
Op donderdag 15 november 2007 18:17 schreef classpc het volgende:

[..]

Klopt. Duitsland zit ook in dezelfde zone als wij, maar bij hun is het een uur later.
Net zoals dat in duitsland een kilometer een paar meter langer is dan hier in nederland. Dat weet toch iedereen?
pi_54632735
pi_54632750
pi_54691357
net een telefoontje dat het blok + versnellingsbak afgeleverd is
slechts 3 weken later dan gepland, met 3 weken van onzekerheid bij mij, en 3 weken van stress bij de vriend waar de auto staat, want ik zou immers binnen 2 weken klaar zijn daar.

maargoed, opgelost
  zondag 18 november 2007 @ 12:59:39 #99
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_54691668
Zoals de grote Hannibal pleegde te zeggen: I love it when a plan comes together!
Toch mooi dat alles nog goed is gekomen. Succes met de inbouw!
pi_54691691
k thx bye
Ik ben gwn kei geil :)
pi_54695414
kzou hem nog een paar keer bellen
..voor de grap
pi_54695468
quote:
Op zondag 18 november 2007 16:04 schreef mic_forever het volgende:
kzou hem nog een paar keer bellen
..voor de grap

en uitnodigen voor een bakkie