whoops, idd leverT (zie k nu ook)quote:Op woensdag 14 november 2007 11:40 schreef HeatWave het volgende:
Je zal wel spelfouten in je adres gemaakt hebben neem ik aan.
quote:Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Ga naar fok.de en klaag daar
ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...quote:
Ook niet.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:08 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
ohja, moet binnen 2 weken oid dacht ik...
goed, de andere 2 punten dan![]()
duitsland, bij hannover, 400km rijden en geen auto. tevens geen bewijs dat de motor nog daar is (hij beweert immers dat die bij het vervoersbedrijf is, want daar zou ie contact mee opnemen).quote:Op woensdag 14 november 2007 12:11 schreef rgras het volgende:
Wat doe je nu nog achter een pc? Je hebt zijn adres!
ik lag toen wat overhoop met paypal, die moest mn rekening nog valideren dat ik direct daar vanaf kan betalen (duurde 3-4 dagen) en die tijd wilde ik me besparen (overmaken naar duitsland duurt al lang genoeg).quote:Op woensdag 14 november 2007 12:14 schreef Tommeh het volgende:
Via Ebay heb je normaal best aardige service. Anders is voor in de toekomst bij een Ebay aankoop Paypal gebruiken wel een aanrader wanneer van toepassing. Die geven tot 1000 euro verzekering.
quote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo
Hoe zeg je ?quote:Op woensdag 14 november 2007 12:12 schreef DSS24 het volgende:
Zouieouzo, als je zelf geld overmaakt geef je automatisch akkoord dat het goed zit.
Geld terugvorderen is geen optie.
De Fok!-knokploeg.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:16 schreef maardatwasikwel het volgende:
ik ben wel in voor een goede knokpartij..... vooral tegen een duitser... pm me als je me nodig hebt
het eerste contact vond plaats voordat de bieding afgelopen was (voor de versnellingsbak) en ook enkle uren voordat de bieding was afgelopen heb ik hem gezegd dat ik beide wil hebben (voor 480). waarop hij weer antwoord dat ik beide voor 500 euro kon krijgen incl verzenden (1 u na de bieding). ook het feit dat hij meteen al zijn gegevens geeft, dat is natuurlijk ook niet echt handig als je iemand wil oplichten, en geeft mij voldoende vertrouwen dat iemand zijn afspraken nakomt.quote:Op woensdag 14 november 2007 12:57 schreef towncar het volgende:
Op ebay wordt toch ook gewaarschuwd dat je alleen via ebay moet kopen en niet in moet gaan op een aanbod als de veiling al is afgelopen ?.....Als je daar nou nog intrapt.....hij zal zo'n zelfde mailtje ook wel naar andere bieders gestuurd hebben...gebeurt regelmatig en eigenlijk trapt niemand daar meer in....dacht ik..
1000 ook wel, we zijn al te vaak verneukt door de duitsers om 500 euro ons afhandig te laten makenquote:Op woensdag 14 november 2007 13:44 schreef Twanstra het volgende:
Mijn ervaring met duitsers is altijd positief geweest, dus jouw situatie is raar te noemen.
Je hebt de auction niet gewonnen, maar toch geld overgemaakt. Dat is vragen voor problemen. Ebay kan niets voor je doen. Ook de bank niet. (het geld kan niet meer terug gestort worden).
Dus, doe aangifte (helpt meestal ook niet). En zorg dat je langs die gast gaat. 400KM is nog wel te doen namelijk.
t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:32 schreef Isdatzo het volgende:
had je maar een fatsoenlijk bedrag moeten bieden ipv als gierige 'ollander voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten![]()
blijven duitsers hè ^^
site blijkt nog te bestaan ook, maar een klaagbaak ho maar....quote:Op woensdag 14 november 2007 11:44 schreef spijkerbroek het volgende:
Ga naar fok.de en klaag daar
ik zo langzamerhand ookquote:Op woensdag 14 november 2007 17:06 schreef NoBody122 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt, maar ik vrees het ergste voor je
Ben je nu echt zo dom? Je betaald dus vrijwillig 150 euro teveel? Niet gek dat "unsere nachbar" je the finger geeft...quote:Op woensdag 14 november 2007 15:42 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
t is ook een fatsoenlijk bedrag lijkt me, als ik voor een motor + vbak 500 betaal, ipv 100 te krijgen voor enkel de motor. de vbak zou 250 zijn (zonder verzenden). beiden samen verkopen voor 500 lijkt me een betere deal.
mensen die denken dat er ooit een fok knokploeg heeft bestaanquote:
Ik zou zeggen misschien kun je een vriend eens voor je laten bellen of iemand anders?quote:Op woensdag 14 november 2007 20:57 schreef DropjesLover het volgende:
dit is de betreffende veiling:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180166645982
ik heb net even gebeld naar het nummer dat bij deze veiling staat, waar opgenomen werd. ik zeg hoi + mn naam, *stilte* ik vraag of dit herr [naam verkoper] is, gemurmel, slechte lijn, hallo hallo, weg![]()
nee, ik heb hem terwijl de veiling nog liep benaderd voor de versnellingsbak. later, met nog enkele uren (iets van 6 uur) voordat de veiling afliep hem een bericht gestuurd of ik beide kon kopen voor 480 (250 vbak, 150 motor (die op dat moment op 100 stond) + 80 verzenden). even later (als de veiling is afgelopen) krijg ik een bericht van hem dat ik beide kan kopen voor 500, waarop ik zei is goed. beide berichten kwamen van de verkoper.
ik ebay al ongeveer een jaar, en heb maar een paar dingen gekocht.quote:Op woensdag 14 november 2007 21:14 schreef Hyperdude het volgende:
Als je ¤500 overmaakt naar een gast die nog maar een paar pos. waarderingen heeft/paar maanden op eBay rondhangt vraag je wel om moeilijkheden. eBay doet niets omdat je buiten hun om koopt. Aangifte doen is het enige wat je kunt doen. En dan heb je je geld voorlopig nog niet terug. Mooie klote situatie iig.
das ook een goede optie, bellen met voipstuntquote:Op woensdag 14 november 2007 22:00 schreef devvertje het volgende:
Toch blijven bellen, download het programmatje van voipstunt.com even
kan je gratis mee bellen (toch wel keer of 20, je verb. word niet verbroken, je kan zo zeker een half uur bellen ........ -> downloaden, account aan maken... is 1minuut werk, kost niks - op de site staat max 300min per week, maar het is wel ff wat minder........40min, naar 15nummers max denk ik)
Zorg wel dat je headset goed werkt alvast, bel even naar je eigen lijn eerst.
het is duitsland +1 uur he'.........
ligt er aan voor hoeveel je hebt verstuurd en wat de afspraak is met betrekking tot verzekerd verzenden (tot 10 kg kost dit dacht ik maar 1-2 euro meer dan gewoon verzenden). Tevens heb jij bewijs met de track & trace dat het is aangekomen op het aangegeven adres, dan moet de verkoper maar even kijken bij huisgenoten en/of buren.quote:Op woensdag 14 november 2007 22:10 schreef Osramp het volgende:
Heb zoiets hetzelfde aan de hand, maar dan andersom. Iets verkocht via Marktplaats, verstuurd en de koper beweert niks gekregen te hebben. Met het barcodenummer zie ik dat de zending is afgeleverd en het adres heb ik gecopypaste vanuit de mail van de koper. De koper verwacht van mij nu een oplossing, terwijl ik niks verkeerd heb gedaan?? Ben ik nou gek, of hij?
Ik heb niet mijn adres gegeven, maar dat is simpel genoeg te achterhalen via het telefoonboek. Stel dat hij voor de deur staat?
schuld ligt dan bij bezorgingsdienst maar jij moet wel contact met hun opnemen als hun jou vertellen dat het 100% zeker aan de man is afgegeven dan is er geen probleemquote:Op woensdag 14 november 2007 22:10 schreef Osramp het volgende:
Heb zoiets hetzelfde aan de hand, maar dan andersom. Iets verkocht via Marktplaats, verstuurd en de koper beweert niks gekregen te hebben. Met het barcodenummer zie ik dat de zending is afgeleverd en het adres heb ik gecopypaste vanuit de mail van de koper. De koper verwacht van mij nu een oplossing, terwijl ik niks verkeerd heb gedaan?? Ben ik nou gek, of hij?
Ik heb niet mijn adres gegeven, maar dat is simpel genoeg te achterhalen via het telefoonboek. Stel dat hij voor de deur staat?
internet verwacht ik wel redelijk vertrouwen om eerlijk te zijn. normaal koop ik alleen "buy it now" items, en met een 99.x% rating of bij een echte webshop (pc onderdelen ofzo).quote:Op woensdag 14 november 2007 22:15 schreef devvertje het volgende:
zonder verzekering/niet onder rembours (of via westernunion fzo) = niet slim he',,,,,,,,,,, kan je problemen verwachten
voor jullie beiden geld -> zo doe je geen zaken via internet ... het is geen kwestie van vertrouwen
@DropjesLover: probeer het zo netjes mogelijk op te lossen, is mijn advies (maar laat je niet naaien)
hoezo als het uitloopt op zijn woord tegen het mijne, dan verlies ik?quote:Op woensdag 14 november 2007 23:02 schreef devvertje het volgende:
"internet verwacht ik wel redelijk vertrouwen om eerlijk te zijn"
Ik neem aan dat je ebay bedoeld.. ebay en webwinkels, kleine dingen via marktplaats (<25 euro) of fok (<250)
Als jij voor een andere betaalmethode dan paypal kiest (zoals in dit geval...., maak jij ter goede trouw even 500euro aan iemand over.) Als het uitloopt op zijn woord tegen het jouwe, ben jij diegene die verliest.
Volgens de Nederlandse wetgeving, heb je geen poot om op te staan als hij zegt dat je bijvoorbeeld de motor al hebt opgehaald etc / of hij deze verstuurd heeft.quote:Op woensdag 14 november 2007 23:15 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
hoezo als het uitloopt op zijn woord tegen het mijne, dan verlies ik?
ik heb de (vele) emails dat hij niets geleverd heeft (na 1 week al verzonden), ik heb de vele telefoontjes naar zijn nummer (waar niet opgenomen wordt), ik heb al mijn goeder trouw ingezet.
hij niets....
nee man, hij moet niet dood! dan krijg ik mn blokkie nooit meer terug. idem met zomaar klappen gaan geven. morgen helemaal gek bellenquote:Op woensdag 14 november 2007 23:36 schreef Marcian0 het volgende:
show ons je motorblok is.... haha...
ne klote man, die mof moet klappen krijgen dood aan de mof... STERF
zelfs nog een mgf er bij, dat was bij het vorige mailtje dat ik kreeg niet zo (toen had ik de vrouw van zijn zakenpartner aan de telefoon).quote:Hallo,
ich habe mit der Spedition telefoniert, am montag den 19.11.2007 ist der Motor da. 100 %
mfg
eerst de motor binnen krijgen, dan pas verdere stappen ondernemenquote:Op donderdag 15 november 2007 10:10 schreef classpc het volgende:
Netjes, en nu afwachten...
Misschien kun je hem ook vragen hoe het dan zit met die andere feedback?
Oja dat kan natuurlijk ook nog dat ie z'n eigen spullen een beetje omhoog zit te bieden.quote:Op donderdag 15 november 2007 10:28 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
eerst de motor binnen krijgen, dan pas verdere stappen ondernemen![]()
want dan denk ik dat ik bij ebay een klacht in die van dat hij bied op zijn eigen spullen, of dat hij dingen verkoopt na de veiling, welke beiden niet toegestaan zijn volgens de regels van ebay.
ff n schop na geven.
nee man, aub niet doen.quote:
ik heb nog niet anders mee gemaakt bij online iets van iemand kopen (bedrijf en particulier)?quote:Op donderdag 15 november 2007 12:00 schreef Varr het volgende:
Eerst geld overmaken...Komop zeg hoe kun je nou zo dom zijn..
Nu wel dus. Via ebay marktplaats kan dat gewoon niet vertrouwd zijn, helemaal niet met bedragen als dat, haal het dan op ofzo.quote:Op donderdag 15 november 2007 12:03 schreef DropjesLover het volgende:
[..]
ik heb nog niet anders mee gemaakt bij online iets van iemand kopen (bedrijf en particulier)?
BTW, sinds wanneer ligt Duitsland in een andere tijdzone...quote:Op woensdag 14 november 2007 22:08 schreef DropjesLover het volgende:
oei, dat duitsland = +1 uur, dat wist ik niethmmm, zal ie niet zo blij mee zijn geweest dat ik om half 11 bel...
van welke planeet kom jij?quote:Op donderdag 15 november 2007 12:54 schreef Dengaman het volgende:
[..]
BTW, sinds wanneer ligt Duitsland in een andere tijdzone...![]()
Ben jij kleurenblind ofzo? Of heb jij het over een ander soort duitsland?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef devvertje het volgende:
[..]
van welke planeet kom jij?(grootste deel is gmt +2)
[ afbeelding ]
denk ik ook, maar daardoor niet minder vervelend....quote:Op donderdag 15 november 2007 12:47 schreef Dengaman het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik bovenstaande totaal niet herken...
De mensen met wie ik handel op marktplaats zijn altijd netjes, reageren snel, en doen eerlijk zaken.
Ik ben bang dat je toevallig net een rotte appel hebt gehad.![]()
misschien een vervoersbedrijf zelf ingeschakeld dat wel net over de grens levert (moet naar merkelbeek, bij brunssum, is 10km van de grens)? maar dan nog, dan moet ie nieet zeggen dat het 4 dagen duurt naar nederland, en dan kan ie zeggen op mn eerste mailtje "het komt er aan".quote:Hou er wel rekening mee dat van Duitsland nar Nederland de Deutsche post en TNT er een week over doen om iets af te leveren en DHL er zelfs soms bij grote pakketen 2 week over kan doen...
Dus het kan best zijn dat de handelaar waar jij het gekocht hebt het wel degelijk eerlijk op transport heeft gedaan maar dat het er gewoon 2 weken over doet...
voor 500 euro raak ik ook niet in paniek, en helemaal onderspammen heb ik ook niet gedaan. hoogstens een stuk of 7 mailtjes en 10 telefoontjes, maar dan meot hij gewoon aan de telefoon komen of ff als ie ziet dat ie (weer) n berichtje heeft van mij me terug mailen. dat doe ik ook wanneer ik iets verkoop.quote:Verder ben ik het wel met je eens dat het niet netjes is om zo slecht te antwoorden op mails etc maar misschien heeft de beste man het wel heel druk en ik zou dus niet in paniek raken en hem zo verschrikkelijk spammen zoals je nu hebt gedaan.![]()
dan zeg je zelf dat ie het dan wel ergens anders moet zoeken, en niet mij een bod doen van 500 (20 euro meer dan dat ik bood in eerste instantie), waarmee ik later akkoord ga. dan moet ie zeggen dat het bijv samen 700 euro is.quote:En wat betreft dat gezeur over de prijs en dat ie het zou opdrijven... Het is heel simpel, als jij denkt een goede prijs te hebben betaald en je bent daar tevreden over moet je gewoon niet zeuren...![]()
Da's echt typisch nederlands, voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.![]()
Ik maak dat zelf ook vaak genoeg mee, voorbeeld:
Man gaat onderuit op het circuit met z'n motor, verzekering dekt geen circuitdagen dus uit eigen portemonee.
Ik heb de onderdelen die hij wil op voorraad of kan er aan komen (ebay).
Een volledige kont kost bij Ducati NL 448,24 ex btw... ik lever de beide delen (links en rechts) voor 225,- dus meer dan 55% korting.
Krijg ik een mailtje terug dat hij er 100 voor wil geven en anders wel verder gaat zoeken...![]()
Nou dan kan je wat mij betreft opdonderen en vreet ik ze nog liever zelf op !![]()
zaten wij nu niet in GMT +1 ivm wintertijd oid? overigens weet ik nog wel dat ik mijn horloge moest terug zetten toen ik naar tsjechie ging (dacht ik, is lang geleden)quote:Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef devvertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef devvertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inderdaad. En al helemaal met dat stink Ebayquote:Op donderdag 15 november 2007 12:00 schreef Varr het volgende:
Eerst geld overmaken...Komop zeg hoe kun je nou zo dom zijn..
quote:Op donderdag 15 november 2007 13:50 schreef devvertje het volgende:
We zitten wel in de zelfde zone +1, maar bij hun is het toch echt een uur later als ik me niet vergis ;o
Ga terug dan.quote:Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef devvertje het volgende:
Ben ik al klaar mee.
Je bedoelt als ze weer naar huis rijden is het een uur laterquote:Op donderdag 15 november 2007 15:14 schreef devvertje het volgende:
Ben ik al klaar mee. M'n klanten zeggen toch echt dat het een uur later is bij hun.........
in Duitsland een uur later dan bij ons?? haha laat me neit lachen?? je komt zeker uit amsterdam en heb niet meer gezien dan de wallen ckr?quote:Op donderdag 15 november 2007 13:50 schreef devvertje het volgende:
We zitten wel in de zelfde zone +1, maar bij hun is het toch echt een uur later als ik me niet vergis ;o
Dude!quote:Op donderdag 15 november 2007 13:06 schreef devvertje het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vanaf Engeland gezien sukkelquote:Op donderdag 15 november 2007 13:50 schreef devvertje het volgende:
Klopt. Duitsland zit ook in dezelfde zone als wij, maar bij hun is het een uur later.quote:Op donderdag 15 november 2007 13:50 schreef devvertje het volgende:
quote:Op donderdag 15 november 2007 18:17 schreef classpc het volgende:
[..]
Klopt. Duitsland zit ook in dezelfde zone als wij, maar bij hun is het een uur later.
Net zoals dat in duitsland een kilometer een paar meter langer is dan hier in nederland. Dat weet toch iedereen?
quote:Op zondag 18 november 2007 16:04 schreef mic_forever het volgende:
kzou hem nog een paar keer bellen
..voor de grap
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |