Kan ik bevestigen. Op mijn faculteit is toch wel zeker 30 tot 40% 'gekleurd' en dat gaat gewoon prima samen. Logisch natuurlijk want anders zouden ze waarschijnlijk nooit bij de universiteit zijn beland. Maar dat wel minstens 30% gewoon Surinaams, Turks, Antiliaans, Afghaans etc. is geeft aan dat er nog genoeg mensen zijn die er als moslim wat van weten te maken.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:11 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij woont maar ik vind het altijd zeer frappant dat in de hoofdstad, waar veel verschillende culturen bij elkaar wonen, toch overwegend links gestemt wordt. Blijkbaar stort men zich dus niet zo aan die buitenlanders. De afkeer zit hem, volgens mij, meer bij de kleinere provinciale gemeenschappen waar misschien een enkele allochtoon woont. Met uitzondering van R'dam.
Vroeger had je in Nederland grote spanningen tussen katholieken en protestanten. Dat losten ze idd o.a. op door niet de tyrannie van de meerderheid te laten zegenvieren.quote:We leven indedaad in een democratie maar niet in een directe democratie. Wij geven een deel van onze macht aan de bestuurders die vervolgens verstandig beleid moeten maken. Het is dan ook hun plicht om niet met elke ommezwaai van de bevolking mee te gaan maar te denken aan de lange termijn. Het is al helemaal niet de bedoeling dat iemand macht krijgt door middel van krachttermen en een coupe de solei. Zeker niet als hij zichzelf ook nog eens zo autocratisch heeft georganiseerd in zijn beweging waar niemand anders inspraak heeft op de standpunten van de PVV.
Inderdaad, maar als overheid kan je dan alleen een dubbel paspoort tegen gaan en die mensen voor een keus zetten. Of Nederlander of Marokkaan. Maar je kan niet een nederlands staatsburger hun paspoort ontnemen omdat ze een keer een lichte misdaad hebben begaan.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:15 schreef Elfletterig het volgende:
Als ze ALLEEN een Nederlands paspoort zouden hebben, kan uitzetting inderdaad niet. Maar velen hebben OOK een Marokkaans paspoort, dus kun je simpelweg dat Nederlandse paspoort innemen. Ze worden immers niet statenloos.
Nee, criminelen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:18 schreef -Beer- het volgende:
Inderdaad, maar als overheid kan je dan alleen een dubbel paspoort tegen gaan en die mensen voor een keus zetten. Of Nederlander of Marokkaan. Maar je kan niet een nederlands staatsburger hun paspoort ontnemen omdat ze een keer een lichte misdaad hebben begaan.
Overigens ben ik niet blij met een wet tegen dubbele nationaliteiten, want dan moet ik ook een paspoort inleveren? Of hoeven alleen de Marokkanen dat?![]()
Je hoeft mij niet aan te vallen hoor!quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:33 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
En hoe komt het dan dat 'het volk' dit soort teksten graag hoort? Zouden daarvoor ook bepaalde redenen bestaan, denk je? En voordat je nu van alles over 'het volk' gaat zeggen, kun je ook de moslims in je antwoord betrekken? Hoge graad van criminaliteit, veel jongeren die hun school niet afmaken, hoge graad van intolerantie jegens andersdenkenden en anders-gelovigen... - Ik geef je vast de voorzet.
Mensen met een nederlands paspoort het land uitschoppen? Wat is de volgend stap, autochtone christenen uitzetten? Ik wordt hier zo moe van.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:00 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is volkomen legitiem EN democratisch om langs democratische weg na te streven dat criminele of niet-integrerende moslims, zelfs die van de 2e of 3e generatie, alsog worden uitgezet. Daar mag jij het wel niet mee eens zijn, maar andere mensen vinden dat misschien wel. Dat heb je dan ook maar te accepteren; dat er steeds meer Nederlanders zijn die liever NIET met extremistische moslims in één land samenleven. Wilders, Verdonk of wie dan ook ZIJN verantwoordelijk bezig wanneer ze grote problemen aan de kaak stellen, want die ZIJN er. Ze zijn ook verantwoordelijk bezig wanneer ze roepen om zware maatregelen, want dat is de enige manier om hardnekkige problemen als deze op te lossen. En ik ben meer links dan rechts, mocht het je interesseren.
Fout. Amsterdam is misschien de uitzondering, zal wel door het grote aantal uitkeringstrekkers komen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:11 schreef -Beer- het volgende:
Ik weet niet waar jij woont maar ik vind het altijd zeer frappant dat in de hoofdstad, waar veel verschillende culturen bij elkaar wonen, toch overwegend links gestemt wordt. Blijkbaar stort men zich dus niet zo aan die buitenlanders. De afkeer zit hem, volgens mij, meer bij de kleinere provinciale gemeenschappen waar misschien een enkele allochtoon woont. Met uitzondering van R'dam.
Volgens mij begrijp jij het idee van verkiezingen niet helemaal.quote:We leven indedaad in een democratie maar niet in een directe democratie. Wij geven een deel van onze macht aan de bestuurders die vervolgens verstandig beleid moeten maken. Het is dan ook hun plicht om niet met elke ommezwaai van de bevolking mee te gaan maar te denken aan de lange termijn. Het is al helemaal niet de bedoeling dat iemand macht krijgt door middel van krachttermen en een coupe de solei. Zeker niet als hij zichzelf ook nog eens zo autocratisch heeft georganiseerd in zijn beweging waar niemand anders inspraak heeft op de standpunten van de PVV.
De daders krijgen de schuld, en worden vervolgens aangepakt. Wegkijken voor de lieve vreden is op de lange termijn geen oplossing, dat moge toch wel duidelijk zijn. Hopen dat het overwaait als Wilders z'n mond houdt is hopeloos verkeerd ingeschat. Nogmaals: de afkeer komt van onder, wordt niet door een paar politici geschapen.quote:Wat is nu het belang van de Nederlandse bevolking? Interne haat creeëren zodat we alle problemen op een minderheid kunnen afschuiven of vreedzaam naast elkaar leven. Dat laatst klinkt misschien een beetje idealistisch maar het is naar mijn inziens een betere richting dan iemand anders (de moslims) de schuld te geven.
Zeuren over haalbaarheid is een zwaktebod om maar dwars te kunnen liggen. Moskeeen zijn wezensvreemd en veroorzaken overlast. Dat mag dus worden aangepakt. En weer dat zwakke gelul over populisme...quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:22 schreef michiel5 het volgende:
Je hoeft mij niet aan te vallen hoor!
Iedereen mag van mij zeggen wat ie wil, maar als k\Kamp zegt dat hij het oproepen tot gebed vanuit minaretten wil verbieden is dat niet haalbaar en heeft het ook geen enkele samenhang met rellende marokkanen.
Dat is gewoon populistisch geroep in de ruimte
En U moet leren lezen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Bingo, U gaat door voor de hoofdprijs. We mogen dus denk ik concluderen dat men zich op glad ijs begeeft als men beweert dat een weigering om te integreren voortkomt uit de Islamitische Cultuur.
De spanningen losten zich vooral op toen de kerk leegliep en het 'restje' christenen op elkaar aangewezen raakte.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:15 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Kan ik bevestigen. Op mijn faculteit is toch wel zeker 30 tot 40% 'gekleurd' en dat gaat gewoon prima samen. Logisch natuurlijk want anders zouden ze waarschijnlijk nooit bij de universiteit zijn beland. Maar dat wel minstens 30% gewoon Surinaams, Turks, Antiliaans, Afghaans etc. is geeft aan dat er nog genoeg mensen zijn die er als moslim wat van weten te maken.
[..]
Vroeger had je in Nederland grote spanningen tussen katholieken en protestanten. Dat losten ze idd o.a. op door niet de tyrannie van de meerderheid te laten zegenvieren.
Ik ben het gedeeltelijk eens want om Verdonk-stemmers en groot deel Wilders-stemmers als xenofoob te bestempelen is wel heel erg kortzichtig.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:37 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Daarnaast wil ik even ontkrachten dat xenofobie iets provinciaals is. In de grote stad is het aandeel stemmers met zulke sentimenten volgens mij niet eens zo heel veel lager
Kelder verkondigt bij P&W hetzelfde als ik. Die Vogelaar werd compleet afgebrand.quote:
Tuurlijk jongen.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:45 schreef sneakypete het volgende:
Racisten wil ik dat niet noemen, maar toch is er sprake van een verstoord beeld.
en terecht. Het was misschien niet altijd even netjes maar ze had gewoon geen enkel fatsoenlijk weerwoord behalve dan de zoveelste wolligheid. Dat zijn dan de mensen die ons land leidenquote:Op dinsdag 13 november 2007 23:26 schreef JohnDope het volgende:
Die Vogelaar werd compleet afgebrand.
Als je het zo dom stelt...quote:Op dinsdag 13 november 2007 20:09 schreef bijdehand het volgende:
grote groep moslims gedraagt zich kut, mensen zeggen er wat van, maar dan is het racisme enzoflikker toch op
Er komt weer een netwerk van antidiscriminatiebureaux, volgens de Volkskrant. Zo oud, zo achterhaald, en weer ten koste van de vrije meningsuiting.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:02 schreef Elfletterig het volgende:
Ik vond haar ook niet sterk voor de dag komen, al ben ik het op één punt WEL met haar eens: repressie moet gepaard gaan met mensen perspectief bieden. Verder schijnt de nota van Vogelaar strengere maatregelen te bevatten dan gisteren naar voren kwam. Het accent werd sterk gelegd op haar kritiek op Verdonk, Kamp en Wilders. En weinig op de inhoud van de nota.
Hoe kom je erbij dat ik je aanval?quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:22 schreef michiel5 het volgende:
Je hoeft mij niet aan te vallen hoor! Iedereen mag van mij zeggen wat ie wil, maar als k\Kamp zegt dat hij het oproepen tot gebed vanuit minaretten wil verbieden is dat niet haalbaar en heeft het ook geen enkele samenhang met rellende marokkanen. Dat is gewoon populistisch geroep in de ruimte
Je schopt geen mensen met een Nederlands paspoort het land uit. Dat Nederlandse paspoort is ze namelijk afgepakt en pas daarna worden ze uitgezet. Iemand met alleen een Marokkaans paspoort, die in Nederland niks bijdraagt en alleen maar criminele feiten achter zijn naam heeft staan, heeft namelijk niks te zoeken in Nederland. Zo'n iemand betitelen we als 'ongewenste vreemdeling' en die sturen we terug, naar in dit geval het land dat in zijn paspoort staat: Marokko.quote:Op dinsdag 13 november 2007 21:22 schreef michiel5 het volgende:
Mensen met een nederlands paspoort het land uitschoppen? Wat is de volgend stap, autochtone christenen uitzetten? Ik wordt hier zo moe van.
Tuurlijk moeten probleemgevallen aangepakt wordne en hart ook met alle mogelijke middelen. Maar dingen voorstellen die totaal onhaalbaar zijn is nogal nutteloos. Wat denk je dat Marokko zegt als op het vliegveld van Rabbat een vliegtuig vol kansen jongen staat? Welkom? Dat sturen ze natuurlijk gewoon terug. Kortom totaal zinloos voorstel.
Dat is inderdaad oud en achterhaald. Het suggereert bovendien dat moslims massaal worden gediscrimineerd. Ik betwijfel sterk of dat zo is. Stellen ze zichzelf niet BEWUST buiten onze samenleving? Er zijn gewoon twee compleet gescheiden werelden: de Nederlandse samenleving en de Nederlandse moslimwereld. Moeten we niet willen. Ik denk dat veruit de meeste Nederlanders het beleid ondersteunen dat in 3 woorden kan worden omschreven: meedoen of wegwezen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:06 schreef PJORourke het volgende:
Er komt weer een netwerk van antidiscriminatiebureaux, volgens de Volkskrant. Zo oud, zo achterhaald, en weer ten koste van de vrije meningsuiting.
*eens*quote:Op woensdag 14 november 2007 10:16 schreef Elfletterig het volgende:
-knip-
En dat is natuurlijk de echte uitdaging op V&I: het terugkeerbeleid nu eens eindelijk op poten zetten. Ga eens in Zwitserland kijken, Vogelaar.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:20 schreef Elfletterig het volgende:
Dat is inderdaad oud en achterhaald. Het suggereert bovendien dat moslims massaal worden gediscrimineerd. Ik betwijfel sterk of dat zo is. Stellen ze zichzelf niet BEWUST buiten onze samenleving? Er zijn gewoon twee compleet gescheiden werelden: de Nederlandse samenleving en de Nederlandse moslimwereld. Moeten we niet willen. Ik denk dat veruit de meeste Nederlanders het beleid ondersteunen dat in 3 woorden kan worden omschreven: meedoen of wegwezen.
Op zich kan ik mij daar best in vinden. Alleen is het probleem dat een hele grote groep 'echte' Nederlanders ook dat meedoen niet willen. Er wordt tegen hele groepen gezegd: doe mee, doe meer dan anderen en dan zullen we wel even kijken of je genoeg doet en dan nóg zullen we wel zien wat dat jóu op zal gaan leveren. Dat werkt natuurlijk niet.quote:
Omdat ze de boel omdraait: er is kritiek op Marokkanen omdat ze zich vaak misdragen, ze misdragen zich niet omdat Wilders wat zegt.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef Verbal het volgende:
Moet je effe kijken naar de reacties in dit topic omdat er kritiek wordt geuit op 'rechts'.
Tja, typisch zo'n gevalletje van verpest door je eigen landgenoten. Heb je als Nederlander in Spanje ook wel eens last van. Wat minder lange tenen zou wel eens kunnen helpen.quote:Hoe denk je dat dat is als je als goedbedoelende moslim van Mediterrane komaf vrijwel doorlopend door een soort keuring moet? Altijd maar kritiek, altijd maar cynisme? (en JAHAAAA, er zíjn veel kutmarokkanen...)
Nehee, het gaat om het wedstrijdje opbieden en het de nadruk leggen op vooral onuitvoerbare zaken roepen. Sjonge, als je de teksten van Wilders eens zo langs de meetlat zou leggen en wél goed zou lezenquote:Op woensdag 14 november 2007 10:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Omdat ze de boel omdraait: er is kritiek op Marokkanen omdat ze zich vaak misdragen, ze misdragen zich niet omdat Wilders wat zegt.
Alsof in een toeristenoord aangekeken worden op goed Nederlands sprekende Duitsers ook maar in verhouding staat tot in het dagelijks leven dag in dag uit alleen maar negativisme tegenkomenquote:Tja, typisch zo'n gevalletje van verpest door je eigen landgenoten. Heb je als Nederlander in Spanje ook wel eens last van. Wat minder lange tenen zou wel eens kunnen helpen.
Ben ik met je eens. Ik vind daarnaast ook dat mensen actief mogen worden gestimuleerd om hun toekomst verder op te bouwen in het land van herkomst, of in het land waar hun ouders vandaan komen. Er zijn (autochtone) Nederlanders die dat ook doen, door bijvoorbeeld in Canada te gaan wonen. Waarom zouden allochtonen dan niet fijn naar Marokko gaan? Ik denk serieus dat ze daar veel goeds kunnen doen; meer dan in Nederland.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef PJORourke het volgende:
En dat is natuurlijk de echte uitdaging op V&I: het terugkeerbeleid nu eens eindelijk op poten zetten. Ga eens in Zwitserland kijken, Vogelaar.
Ik snap niet precies wat je bedoelt? Als je wilt aangeven dat werkschuwe autochtonen moeten worden aangepakt, ben ik dat met je eens. Het kan niet zo zijn dat we Polen hierheen laten komen om werk te doen waar Nederlanders hun neus voor optrekken, terwijl er nog steeds mensen hun handje ophouden. En dan doel ik dus niet op arbeidsongeschikten, maar op bewust werkloze mensen.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef Verbal het volgende:
Op zich kan ik mij daar best in vinden. Alleen is het probleem dat een hele grote groep 'echte' Nederlanders ook dat meedoen niet willen. Er wordt tegen hele groepen gezegd: doe mee, doe meer dan anderen en dan zullen we wel even kijken of je genoeg doet en dan nóg zullen we wel zien wat dat jóu op zal gaan leveren. Dat werkt natuurlijk niet.
Wie zegt dat moslims doorlopend door een soort keuring moeten? Je kunt toch redelijk objectief vaststellen wanneer iemand ZO crimineel wordt dat uitzetting een optie wordt? Dat kun je gewoon één op één koppelen aan bepaalde misdrijven of strafmaten. Bijvoorbeeld: pleeg je vaker dan X keer een misdrijf in de categorie X, dan komt uitzetting in beeld. Een "three strikes out" systeem, zoals bij het puntenrijbewijs, kan ook prima. Na twee misdrijven krijg je dan de waarschuwing: pleegt u nog een misdrijf, dan nemen we uw Nederlandse paspoort in. Iemand die zich normaal gedraagt, kan nooit zomaar worden uitgezet. Daar is ook geen reden voor.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef Verbal het volgende:
Moet je effe kijken naar de reacties in dit topic omdat er kritiek wordt geuit op 'rechts'. Als één man reageert men als door een wesp gestoken en er wordt niet anders gedaan dan vingerwijzen. Hoe denk je dat dat is als je als goedbedoelende moslim van Mediterrane komaf vrijwel doorlopend door een soort keuring moet? Altijd maar kritiek, altijd maar cynisme? (en JAHAAAA, er zíjn veel kutmarokkanen...)
Ik ben het met je eerste zin helemaal eens, maar niet met je tweede. Een moslim die zich in Nederland netjes gedraagt, hoeft zich niet aangesproken te voelen door politici die kritiek hebben op criminele Marokkanen. Wat ik mis in jouw opmerkingen, is de opstelling van de doelgroep zelf.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:31 schreef Verbal het volgende:
Voor zover ik het betoog van Vogelaar begrijp vraagt zij niet meer dan open staan voor zij die wél goed bedoelen. En dat gebeurt niet als er vanuit de politiek constant aan polarisatie wordt gedaan.
No shit, Ella, thanks for pointing out the obvious.quote:Verdonk, Wilders en Kamp houden wedstrijdje spierballentaal
Wat een gare titel. Werkte ze eerst op een school voor minder begaafde kinderen of iets dergelijks?quote:'Zorg dat je erbij hoort!'
Ik doel op 'meedoen' in de breedste zin des woords. 'Meedoen' met de Nederlandse maatschappij.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:50 schreef Elfletterig het volgende:
Ik snap niet precies wat je bedoelt? Als je wilt aangeven dat werkschuwe autochtonen moeten worden aangepakt, ben ik dat met je eens. Het kan niet zo zijn dat we Polen hierheen laten komen om werk te doen waar Nederlanders hun neus voor optrekken, terwijl er nog steeds mensen hun handje ophouden. En dan doel ik dus niet op arbeidsongeschikten, maar op bewust werkloze mensen.
Kijk even naar het antwoord van PJO: 'tjsa, schuld van je landgenoten'. Dat mensen per definitie aankijken op zaken die niets met ze te maken hebben.quote:Wie zegt dat moslims doorlopend door een soort keuring moeten? Je kunt toch redelijk objectief vaststellen wanneer iemand ZO crimineel wordt dat uitzetting een optie wordt?
Dat bedoel ik dus: 'DE opstelling van DE doelgroep'.quote:Ik ben het met je eerste zin helemaal eens, maar niet met je tweede. Een moslim die zich in Nederland netjes gedraagt, hoeft zich niet aangesproken te voelen door politici die kritiek hebben op criminele Marokkanen. Wat ik mis in jouw opmerkingen, is de opstelling van de doelgroep zelf.
Dan moet je dus DIE kutlui aanpakken, en hard ook. Maar dus niet 'DE Marokkanen' of 'DE moslims' of 'DE Slotervaartbewoners' daarop veroordelen.quote:Neem nu de situatie in Amsterdam-Slotervaart, onlangs. Een geestelijk gestoorde man vliegt een politiebureau binnen en begint met een mes om zich heen te steken. De politie past noodweer toe en schiet de man dood. Meteen gaan tientallen Marokkaanse jongeren de straat op, steken ze auto's in de fik en bekogelen ze het politiebureau. Waarom? De doodgestoken man was Marokkaan. Wie polariseert er dan?
Klopt. Het is wel lastig natuurlijk. Nu wil ik Meki niet neerzetten als de standaardallochtoon maar als ik zie wat voor volzinnen hij weet te produceren dan denk ik niet dat je direct aan discriminatie moet denken als hij niet aangenomen wordt. Aan de andere kant durf ik m'n hand niet in het vuur te steken voor de taalbeheersing van de gemiddelde VWOer dus misschien is dat taalgebruik wel standaard tegenwoordig.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:30 schreef Elfletterig het volgende:
Ik ben het met je eens, FJD. Maar naast al mijn kritiek ben ik ook wel zo eerlijk om te onderkennen dat we er ook iets tegenover moeten zetten. Een jongere van Marokkaanse afkomst mag niet zomaar een stageplaats worden geweigerd omdat hij Marokkaans is. Ik wil dat de regering dergelijke discriminatie OOK aanpakt.
Idd, het is treurig om ministers zo bezig te zien in actualiteitenprogramma's.quote:Op dinsdag 13 november 2007 22:48 schreef Jurgen21 het volgende:
Ik vraag me af hoelang het CDA de stuntelende PvdA-ministers nog de hand boven het hoofd houdt. Ik weet in elk geval zeker dat de CDA-achterban het nu wel heeft gehad met Vogelaar en Ter Horst.![]()
Tja PvdA.. Daar zitten nog een hoop mensen die nog in het verleden leven en de problemen van NU nogsteeds niet willen zien. Volgens mij zitten er zelfs nog bermtoeristen tussen en die gaan dan zeker weer over het fileprobleem.quote:Op woensdag 14 november 2007 11:45 schreef TubewayDigital het volgende:
met zo'n vogelaar in de politiek is het klassieke links uit de jaren 90 + 80 weer helemaal terug van weggeweest.
Wat een bullshit weer dat de PvdA de problemen van nu niet wil zien.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:32 schreef HarryP het volgende:
[..]
Tja PvdA.. Daar zitten nog een hoop mensen die nog in het verleden leven en de problemen van NU nogsteeds niet willen zien. Volgens mij zitten er zelfs nog bermtoeristen tussen en die gaan dan zeker weer over het fileprobleem.
http://www.trouw.nl/redactie/pdf/integratienota.pdfquote:Het integratiebeleid vergt de komende jaren beslissende stappen. Er is lange tijd voorbij gegaan aan
de schok en de spanningen die de confrontatie met andere culturen, gewoonten en geloven met zich
meebrengt voor de ontvangende samenleving. Dit uit zich in een groeiend gevoel van onbehagen,
zowel bij de allochtone als de autochtone burger.
Veel autochtone Nederlanders ervaren de snelle veranderingen in hun leefomgeving en vooral de
toenemende zichtbaarheid van de islam als bedreigend. Het gevoel van onveiligheid wordt versterkt
door de radicalisering die zich onder een relatief beperkt deel van de moslims voordoet en door de
terroristische aanslagen in verschillende landen uit naam van de islam. Radicalen dragen het idee
actief uit dat de islam onverenigbaar is met onze moderne samenleving. Ook meer algemene
verschijnselen, zoals een snel veranderend straatbeeld, tot uiting komend in kleding, houding, gedrag
geven aanleiding tot gevoelens van angst en onveiligheid. Sociale correctiemechanismen werken
blijkbaar niet goed: mensen zijn bang geworden om elkaar aan te spreken op afwijkend of storend
gedrag. Criminele allochtone jongens veroorzaken overlast, ergernis en angst. Niet zelden ontaarden
etnische spanningen in gebruik van geweld. De recente gebeurtenissen in de Amsterdamse wijk
Slotervaart illustreren dit. Er is dan ook een afnemende bereidheid om verschillen als een verrijking te
ervaren: steeds meer autochtonen vinden dat minderheden c.q. migranten zich maar moeten
aanpassen. Ze vrezen een verkwanseling van de Nederlandse eigenheid en van onze kernwaarden
en voelen zich in toenemende mate vervreemd van deze samenleving. Burgers raken onverschillig en
keren zich af van de samenleving.
Inderdaad. De discussie wordt gegijzeld door het extreme geluid.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:54 schreef Pool het volgende:
[..]
Wat een bullshit weer dat de PvdA de problemen van nu niet wil zien.
[..]
http://www.trouw.nl/redactie/pdf/integratienota.pdf
Dit stáát nota bene in de allereerste alinea van de notitie van Vogelaar! Je praat dus poep.![]()
De PvdA (maar ook CDA, SP, etc.) erkennen echt die problemen wel. Alleen de aanpak is anders. Het kabinet schrijft namelijk een notitie die ook daadwerkelijk in actief beleid omgezet gaat worden. Wilders en Verdonk schreeuwen alleen maar, en daarbij stellen ze vrijwel niets concreets voor. En als ze al iets concreets voorstellen, dan betreft het onhaalbare plannen.
Zoals die idiote en mislukte Wet Inburgering van Verdonk.
Dat is erg jammer. Want over veel punten in de notitie zouden best nuttige discussies in de Kamer gehouden kunnen worden, die uiteindelijk zouden kunnen leiden tot aanpassingen in de notitie.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:56 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Inderdaad. De discussie wordt gegijzeld door het extreme geluid.![]()
Nee omdat ze geen beleid heeft!quote:Op woensdag 14 november 2007 14:51 schreef Hephaistos. het volgende:
Omdat Jort Kelder het zegt? Nee.
Kom eerst maar met argumenten...
Nee hoor. Uiteraard pak je criminelen aan. Maar sommige van die criminelen hebben een kenmerk: ze hebben twee paspoorten. Dat gegeven kun je benutten. Als desbetreffende criminelen herhaaldelijk gepakt worden voor misdrijven, kunnen ze hun (Nederlandse) paspoort verspelen. Ik zie het probleem niet. Waar een wil is, is een weg.quote:Op woensdag 14 november 2007 10:59 schreef Verbal het volgende:
Dan moet je dus DIE kutlui aanpakken, en hard ook. Maar dus niet 'DE Marokkanen' of 'DE moslims' of 'DE Slotervaartbewoners' daarop veroordelen. Maar dat zal wel raar zijn.
Ik zie het echt anders. Ik ontken niet dat de PvdA de problemen niet ziet, maar ik stel vast dat de regering zich in bedekte, vrij milde termen uitlaat. Oppositiepartijen als VVD, PVV en Verdonk slaan een hardere, maar daarmee niet minder WARE taal uit. Daar waar de regering spreekt over "een groeiend gevoel van onbehagen" zegt de oppositie gewoon "we zijn het spuugzat". Ze bedoelen feitelijk hetzelfde.quote:Op woensdag 14 november 2007 13:54 schreef Pool het volgende:
De PvdA (maar ook CDA, SP, etc.) erkennen echt die problemen wel. Alleen de aanpak is anders. Het kabinet schrijft namelijk een notitie die ook daadwerkelijk in actief beleid omgezet gaat worden. Wilders en Verdonk schreeuwen alleen maar, en daarbij stellen ze vrijwel niets concreets voor. En als ze al iets concreets voorstellen, dan betreft het onhaalbare plannen.
Wie zegt dat die discussie er niet is? De nota komt ongetwijfeld nog in de Tweede Kamer aan de orde. Harde woorden gebruiken is wat anders dan idioot geschreeuw. En wat de toespelingen betreft: het is Vogelaar ZELF die zich heeft uitgelaten over de 'wedstrijd' tussen Verdonk, Kamp en Wilders. Had ze niet moeten doen. Ze heeft ZELF mede de aandacht op de poppetjes gevestigd, dus dit is een gevalletje 'pot verwijt de ketel'.quote:Op woensdag 14 november 2007 14:07 schreef Pool het volgende:
Dat is erg jammer. Want over veel punten in de notitie zouden best nuttige discussies in de Kamer gehouden kunnen worden, die uiteindelijk zouden kunnen leiden tot aanpassingen in de notitie. Maar die discussie is er niet, doordat alle aandacht uitgaat naar het idiote geschreeuw van rechts, dat zich totaal niet op de notitie richt, maar alleen op toespelingen richting de persoon Vogelaar en op wie het hardst allochtonen kan uitschelden. Gevolg: hoop aandacht voor de poppetjes en de peilingen; de notitie wordt ondertussen zonder wijzigingen doorgedrukt, omdat dáár niet over gediscussieerd is.
Dus? Sinds wanneer hebben politici wel beleid? Ik zie geen enkele minister die beleid heeft.quote:
Waarom wil jij de ene crimineel in dezelfde feitencomplexen anders bestraffen dan de andere crimineel?quote:Op woensdag 14 november 2007 15:09 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee hoor. Uiteraard pak je criminelen aan. Maar sommige van die criminelen hebben een kenmerk: ze hebben twee paspoorten. Dat gegeven kun je benutten. Als desbetreffende criminelen herhaaldelijk gepakt worden voor misdrijven, kunnen ze hun (Nederlandse) paspoort verspelen. Ik zie het probleem niet. Waar een wil is, is een weg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |