Absoluut.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:31 schreef FU80 het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me af of er Boukhari-spreekkoren komen zonder of met aanleiding.
Nee hoor, ik heb wel sympathie voor clubs als NAC, Utrecht, Groningen, Heerenveen en De Graafschap.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:43 schreef FU80 het volgende:
[..]
Thanx! Dit is zeker de enige wedstrijd dat Heracles-fans op Utrecht als winnaar hopen?
Hehe fout gedacht! Hij is wel aanpakt maar van zeer korte duur! Overigens wat mij al 2 1/2 wedstrijd opvald is dat iedereen pro fc zingt!! Nog nooit zo erg mee gemaaktquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:28 schreef thaduck het volgende:
[..]
Absoluut.
Tot de 4e minuut wordt gezongen voor de FC
4e minuut hoor je "David Di Tomassoooooo"
Na de 5e minuut is Boukhari aan de beurt
Dat is ongeveer de volgorde die ik verwacht
Het viel mij ook tegenquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:47 schreef Druppel het volgende:
[..]
Hehe fout gedacht! Hij is wel aanpakt maar van zeer korte duur! Overigens wat mij al 2 1/2 wedstrijd opvald is dat iedereen pro fc zingt!! Nog nooit zo erg mee gemaakt
quote:
Eilanden had het toch goed gezien, George is aan een prima seizoen bezig, en dat had ik zeker niet verwacht.quote:Leroy George; snelle leerling
Datum: 04-12-2007
Ondanks het peloton aan duurbetaalde scouts, dat stad en land afreist om talent te ontdekken, blijkt het vandaag de dag nog altijd mogelijk om op een achternamiddag een ongeslepen diamant te vinden die door iedereen over het hoofd is gezien. Het levende bewijs daarvan is FC Utrecht-aanvaller Leroy George (20), die nog maar twee jaar geleden anoniem zijn wedstrijdjes speelde in de A1 van de Amsterdamse hoofdklasser DWS. Afgelopen vrijdag kende George een voorlopig hoogtepunt in dit seizoen, toen hij met FC Utrecht een 7-1 overwinning boekte op Sparta. Een optreden waarvoor hij evenals ploeggenoot Loïc Loval in het klassement Voetballer van het Jaar werd beloond met een 8.
George is dit seizoen basisspeler geweest bij alle dertien tot nu toe gespeelde wedstrijden. „Dat had ik van tevoren niet verwacht. Ik vond het al geweldig om deel uit te maken van de selectie en hoopte via invalbeurten aan mijn speelminuten te komen. Maar mede door de blessures van Cedric van der Gun en Loval is het sneller gegaan met mij.” Inmiddels is George enkele keren opgeroepen voor Jong Oranje en is samen met zijn begeleiders Joes Blakborn en Richenel Bryson met FC Utrecht in gesprek over het openbreken en tot medio 2012 verlengen van zijn contract.
Aan Sparta had George al goede herinneringen, want vorig seizoen maakte hij tegen de Kasteelclub zijn profdebuut en tekende hij als invaller voor de gelijkmaker. Aan de confrontatie met Sparta van afgelopen vrijdag hield George ook een pijnlijke herinnering over, omdat Olaf Lindenbergh een nietsontziende overtreding op hem maakte. „Ik heb daar een schaafwond op mijn bovenbeen aan overgehouden. Het was wel even schrikken, maar Lindenbergh heeft meteen zijn excuses aangeboden.”
Gek genoeg was George eerst een doelman. Op zijn veertiende ging hij zijn ervaring als pleintjesvoetballer ook op het veld in praktijk brengen. Buitenspelers als George zijn dun gezaaid in het huidige voetbal, maar toch was de pingelaar bijna een profcarrière misgelopen. „Het was altijd mijn droom om profvoetballer te worden, maar tot mijn achttiende heb ik nooit enig contact gehad met een profclub”, aldus George, die al die jaren om de hoek voetbalde bij clubs als Ajax, AZ, FC Omniworld, FC Haarlem, Stormvogels Telstar en FC Volendam. „Op een gegeven moment wilde ik stoppen met voetbal en me helemaal op mijn school richten. Ik zat op de detailhandelschool en dacht aan een toekomst in de handel. Maar Richenel Bryson heeft geregeld dat ik een oefenwedstrijd met de A1 van FC Utrecht kon meespelen en toen mocht ik direct blijven en een jaar later verdiende ik een jeugdcontract bij de club.”
De komst van Willem van Hanegem als trainer bracht zijn carrière in een stroomversnelling. George is een echte flankenspeler en past daarom prima in het aanvallende voetbal dat Van Hanegem met FC Utrecht wil spelen. „Mijn taak is om zoveel mogelijk de achterlijn te halen en de voorzet te geven. Door het systeem dat we nu spelen, hebben we altijd afspeelmogelijkheden voor het doel, zodat we veel kansen creëren. De trainer is vaak met me bezig om me te leren het goede moment te kiezen om een actie te maken of juist positiespel te blijven spelen.”
Zijn snelheid is een groot wapen voor George. „Aan het begin van het seizoen hadden we testen en was alleen Ingmar Maayen van het tweede sneller dan ik. Dus je mag zeggen dat ik de snelste van dit elftal ben”, vertelt hij met een knipoog. „Ik heb het er wel eens over met Lucian Sanmartean, omdat hij zo gemakkelijk een man passeert. Van hem kan ik veel leren. Hij heeft me tips gegeven om mijn snelheid nog wat slimmer te gebruiken.”
telegraaf.nlquote:Cornelisse tekent bij in Utrecht
Tim Cornelisse ondertekende woensdag een nieuw contract bij FC Utrecht. De achterhoedespeler ligt nu tot medio 2011 vast in de Domstad.
Het zag er een tijdje niet naar uit dat Cornelisse bij zou tekenen. De 29-jarige rechtsachter kwam er niet uit met de Utrecht-leiding en interesse van FC Twente sluimerde op de achtergrond, weet De Telegraaf.
Toch verlengde hij woensdag zijn aflopende verbintenis met drie seizoenen, met een optie voor nog een extra jaar.
2e Helft heb ik best genoten van een zwalkende Barry Opdam versus Leroy/Loïcquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:05 schreef thaduck het volgende:
Echt een deceptie geweest AZ uit, meer dan 10 dagen stil hier
quote:Op zondag 16 december 2007 23:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij wil een cultheld worden, daar horen dit soort dingen gewoon bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |