Ik zeg liever aapjax dan "020", "neuzen" of "joden" want dat vind ik denigrerend. Ofwel het niveau is door mijn spelling juist hoog.quote:Op dinsdag 27 november 2007 20:34 schreef HugoBorst het volgende:
[..]
Aapjax zeggen is niveau wou je zeggen, en ik post normaal dus no problemo
quote:Forumavond FC Utrecht groot succes
Datum: 28-11-2007
De forumavond van FC Utrecht dinsdagavond in de Piet Imbos-zaal in Stadion Galgenwaard is druk bezocht. Tijdens de forumavond, georganiseerd door de SupportersVereniging FC Utrecht in samenwerking met FC Utrecht, kregen de supporters van de Utrechtse club de mogelijkheid om vragen te stellen aan voorzitter Jan Willem van Dop, financieel directeur Rob Venneman, hoofd veiligheidszaken Ronald Roelofs en trainer/coach Willem van Hanegem.
Kernpunten van deze avond waren de huidige en toekomstige structuur binnen FC Utrecht BV, de eventuele overname van de club door hoofdsponsor Phanos, het spelersbeleid en de veiligheidszaken binnen de FC. Daarnaast was er de mogelijkheid om vragen te stellen aan het bestuur van de SupportersVereniging.
FC Utrecht-voorzitter Jan Willem van Dop opende de bijeenkomst door de aanwezigen per powerpoint de huidige en toekomstige structuur binnen de club uit te leggen. Hier was in zijn ogen noodzaak toe om helderheid te geven door de ontwikkelingen die de afgelopen maanden hebben plaatsgevonden. Met name de gevolgen van het vertrek van de Raad van Commissarissen en de aankomende nieuwe invulling kregen hierbij de aandacht. Ook de functie van de SupportersVereniging binnen de Raad van Advies werd tijdens dit punt behandeld. Daarnaast werd vermeld dat FC Utrecht afgelopen seizoen met 300.000 Euro winst heeft afgesloten, zoals uit de jaarrekening zal blijken. Deze jaarrekening is echter nog niet goedgekeurd, aangezien de nieuwe Raad van Commissarissen eerst moet worden aangesteld.
Phanos
Vervolgens kwam het onderwerp Phanos aan bod, voor velen de belangrijkste agendapunt van de avond. Al snel bleek gezien de verhitte discussies dat de meningen over de plannen van Phanos flink uiteen liepen, maar was de algemene opinie dat FC Utrecht iets moet doen om geen verdere achterstand op te lopen ten opzichte van de concurrentie. Van Dop voegde hieraan toe dat er voor de club op dit moment drie optie zijn om de toekomst tegemoet te gaan. Te weten:
-Ruimte maken voor investeerders om de club naar een hoger niveau te tillen. De investeerder waar het in dit geval voornamelijk om gaat, is hoofdsponsor Phanos. Het vastgoedbedrijf heeft nog steeds de plannen om de club over te nemen, ¤40 miljoen in de FC te investeren en daarnaast de begroting uiteindelijk te verdubbelen van 16 miljoen naar 32 miljoen Euro.
-Het starten van een spelers- en investeringsfonds, voor onder andere de supporters en de Businessclub om extra geld te genereren. Deze optie is onder andere ook bij FC Groningen, Feyenoord en Heerenveen geïntroduceerd waarbij een bedrag van 5 miljoen Euro verdiend kan worden.
-De laatste optie volgens Van Dop is om de aflopende contracten van de huidige selectiespelers niet te verlengen en verder te gaan met de beloften en A-jeugd. Dit houdt in dat de aflopende contracten van Tim Cornelisse, Robin Nelisse, Giuseppe Rossini, Joost Broerse, Etienne Shew-Atjon en Franck Grandel niet worden verlengd, er geen verdere kwaliteitsversterkingen van buitenaf komen en de FC het de komende jaren volledig met de Beloften en A-jeugd moet doen, met de kans af te zakken naar de onderste regiones in de Eredivisie.
Op de vraag of de eerste optie, een eventuele overname, nog voor de winterstop zal plaatsvinden, reageerde Van Dop als volgt: “Daar ga ik niet van uit. We willen wel zo snel mogelijk weer aan tafel met Phanos, want als er niets gebeurt, moeten we helaas afhaken in de strijd met de concurrentie. Phanos wil dit voorkomen. Zij willen dat Utrecht als vierde stad van Nederland definitief aansluit bij de subtop van Nederland en vervolgens omhoog moet kunnen kijken. Het is echt niet zo dat bij een overname direct aan een nieuw stadion moet worden gedacht, maar we moeten onze ogen er ook niet voor sluiten. Bekijk het ook eens zo: als Phanos daadwerkelijk investeert en de prestaties beter worden, zullen deze prestaties meer supporters aantrekken en zal vroeg of laat het stadion mogelijk te klein worden. En uitbreiden op de huidige locatie lukt haast niet, kijk maar naar bijvoorbeeld de parkeerproblemen die er op dit moment al zijn. Belangrijk is trouwens wel dat bij welke eventuele vorm van investering ook, het behoud van de clubcultuur belangrijk is. Daarom horen wij ook graag de stem van jullie, de supporters.”
Nadat alle vragen van supporters met betrekking tot de eventuele overname van Phanos waren beantwoord, werd het onderwerp Kevin Vandenbergh en de financiering ervan behandeld. De voornaamste vraag was in hoeverre Geert Ensing namens Phanos een financiële toezegging had gegeven bij de aankoop van de Belg. Van Dop was hierin duidelijk dat Phanos weldegelijk financiële rugdekking heeft gegeven en dat ook zwart op wit staat dat Phanos garant staat voor het transferbedrag. Van Dop voegde er echter wel aan toe dat tot op heden geen enkele Euro aan de club is overgemaakt, omdat men op dit moment bezig is met het bekijken van de opties tot overname, waardoor de betaling overbodig zou worden.
Willem van Hanegem
Terwijl de forumavond inmiddels een half uur aan de gang was, had trainer Willem van Hanegem nog geen enkel woord gezegd. Toen echter hem de vraag werd gesteld of Van Hanegem vanaf nu tóch de persconferenties wil houden en de pers te woord wil staan, reageerde de coach op een manier zoals alleen hij dat kan: “Volgens mij sta ik elke maandag en vrijdag de pers te woord hoor”.
Het ijs was gebroken en de ene na de andere Van Hanegem-opmerking vloog door de zaal. Op de opmerking van een supporter dat Willem in vervolg ook Johan Derksen maar eens af moet zeiken, reageerde de coach met: “Elke keer als Derksen over FC Utrecht praat, praat hij negatief over ons. Ik ga daar juist niet op in, want hij wil alleen maar dat ik er op reageer. Achter de schermen zegt hij regelmatig dat hij FC Utrecht een goede wedstrijd heeft zien spelen, dus hij probeert mij tijdens de uitzending alleen maar uit de tent te lokken. Maar oké, de volgende keer zal ik Derksen een draai om zijn oren geven, maar wel namens jullie hoor!”.
Vervolgens keerde Van Hanegem terug op het sportieve vlak van zijn team. “Toen ik hier kwam, hoorde ik iedereen praten over ‘verdedigen dit, verdedigen dat’. Ik snap dat niet, je wilt toch juist aanvallen? Je wilt toch elke wedstrijd winnen, of niet soms? Als je tien wedstrijden aanvalt en je wint er vijf, heb je vijftien punten. Als je tien wedstrijden alleen maar verdedigt en gelijkspeelt, heb je tien punten behaald. Nu heb ik even verderop op school gezeten, daar heb ik onder andere geleerd te rekenen en dan kom ik dus tot de conclusie dat je met aanvallend voetbal vijf punten meer hebt behaald.”
Kleine onderwerpen
Voordat er een korte pauze werd ingelast en het bestuur van de SupportersVereniging achter de microfoons plaatsnam, werden nog een aantal kleinere onderwerpen behandeld. Zo bleek onder andere dat:
-er gesprekken tussen FC Utrecht en Cornelisse plus zijn zaakwaarnemer gaande zijn om alsnog als resultaat een contractverlenging van de verdediger rond te krijgen,
-FC Utrecht en Joop Lelieveld nog steeds in gesprek zijn om te kijken naar de opties om de hoeken van het stadion dicht te krijgen,
-er in vervolg meer of vaker spelers na afloop van thuiswedstrijden in het supportershome een bezoekje zullen brengen
-het scorebord aan de stadszijde mogelijk plaats zal maken voor een nieuwe en tegelijkertijd ook aan de Bunnikzijde een soortgelijk scorebord zal worden geplaatst
Na de pauze namen Machiel Donker (ad interim voorzitter van de SupportersVereniging), George Duncan (bestuurslid Veiligheidszaken SVFCU) en Theo Overes plus Hans Huizinga (beide leden van de Raad van Advies van de SupportersVereniging) plaats aan tafel.
De kern van dit verhaal was de kwestie Het Rode Hart, wat al enkele maanden speelt. Tijdens eerdere overleggen tussen de SupportersVereniging, Partycentrum Het Rode Hart, FC Utrecht en Joop Lelieveld kwamen onderwerpen aan bod als het niet toelaten van één van de bestuursleden in het supportershome, de aanwezigheid van niet-eigen beveiligingspersoneel en het niet naleven van het contract tussen de SV en supportershome, zoals deze is opgemaakt ten tijde van O’Daniels, de vorige uitbater van het supportershome.
Tot op heden hebben deze gesprekken niet tot het gewenste resultaat geleid, waardoor nog steeds te spreken is van een conflict en een slechte samenwerking tussen de SV en Het Rode Hart. Daarom is tot op heden het contract tussen deze twee partijen niet verlengd. Indien er uiteindelijk geen bevredigende resultaten zullen worden bereikt, worden verdere acties niet uitgesloten, zo bleek tijdens de forumavond.
Al met al kon gezien de opkomst na afloop van de bijeenkomst worden gesproken van een succesvolle Forumavond. Voorzitter Jan Willem van Dop gaf aan dit seizoen nogmaals een forumavond te willen houden, aangezien hij deze bijeenkomsten als zeer leerzaam beschouwt. In hoeverre de club, gezien de plannen van Phanos, bij een volgende Forumavond veranderd is ten opzichte van de afgelopen Forumavond is nog maar de vraag. Feit is dat de club een interessante tijd tegemoet gaat.
Ik zou kiezen voor optie 1.quote:Op woensdag 28 november 2007 11:09 schreef PBateman1978 het volgende:
Verslag forum-avond van de sv site :
[..]
Volgens van Hanegem ga je er niet op achteruit bij optie 3, die vind spelers uit de A1 goed genoeg om die spelers van wie het contract afloopt te vervangen.quote:Op woensdag 28 november 2007 12:05 schreef FU80 het volgende:
[..]
Ik zou kiezen voor optie 1.Waarom zou er in godsnaam voor optie 3 worden gekozen, dat is toch je eigen graf graven richting de 1e divisie lijkt me?
En waarom kan er niet worden doorgegaan op de huidige manier?
Maar gaat het dan om de contracten die binnenkort (dit seizoen) aflopen of om alle "dure" contracten?quote:Op woensdag 28 november 2007 13:12 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Volgens van Hanegem ga je er niet op achteruit bij optie 3, die vind spelers uit de A1 goed genoeg om die spelers van wie het contract afloopt te vervangen.
En je kunt niet verder gaan op de huidige manier omdat je een structureel tekort hebt van 1 miljoen euro.
Mij maakt het niet zoveel uit welke optie het uiteindelijk wordt, ik blijf toch wel gaan.
Combi denk ik. Zoals een Schut loopt nog niet af dacht ik, maar die hoef je wat mij betreft ook niet te verlengen.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:51 schreef FU80 het volgende:
[..]
Maar gaat het dan om de contracten die binnenkort (dit seizoen) aflopen of om alle "dure" contracten?
Sinds hij terug is speelt hij echt waardeloos. Het contract van Somers hoeven ze wat mij betreft ook niet te verlengen.quote:Op woensdag 28 november 2007 13:55 schreef thaduck het volgende:
[..]
Combi denk ik. Zoals een Schut loopt nog niet af dacht ik, maar die hoef je wat mij betreft ook niet te verlengen.
Somers heeft een nieuw 4-jarig contract getekend afgelopen seizoen volgens mij.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:01 schreef FU80 het volgende:
[..]
Sinds hij terug is speelt hij echt waardeloos. Het contract van Somers hoeven ze wat mij betreft ook niet te verlengen.
Met Broerse en Grandel die weg gaan zijn we al op de goeie weg.
Mij vallen telkens het verkeerde over spelen en niet eenkomende pases juist op. Misschien dat hij in andere dingen weer beter is maar ik ben nog nooit echt over hem te spreken geweest.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:18 schreef thaduck het volgende:
Somers moet juist blijven, vind het een van de smaakmakers. Iemand die kan bikkelen en op een aantal cruciale posities uit de voeten kan.
Absoluut mee eens. Kan eigenlijk overal spelen en zal nooit verzaken.quote:Op woensdag 28 november 2007 14:18 schreef thaduck het volgende:
Somers moet juist blijven, vind het een van de smaakmakers. Iemand die kan bikkelen en op een aantal cruciale posities uit de voeten kan.
Wel ja, doe iedereen maar wegquote:Tim Cornelisse, Robin Nelisse, Giuseppe Rossini, Joost Broerse, Etienne Shew-Atjon en Franck Grandel
Klinkt eerder of je Kruys aanziet voor Somersquote:Op woensdag 28 november 2007 14:32 schreef FU80 het volgende:
[..]
Mij vallen telkens het verkeerde over spelen en niet eenkomende pases juist op. Misschien dat hij in andere dingen weer beter is maar ik ben nog nooit echt over hem te spreken geweest.
Somers is toch die kleine blonde?quote:Op woensdag 28 november 2007 16:07 schreef thaduck het volgende:
[..]
Klinkt eerder of je Kruys aanziet voor Somers
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:10 schreef thaduck het volgende:
Boukhari, die hoeft niet ver te reizen dan. Die kwam vorig seizoen de stad toch niet uit?
Absoluut.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:31 schreef FU80 het volgende:
[..]
![]()
Ik vraag me af of er Boukhari-spreekkoren komen zonder of met aanleiding.
Nee hoor, ik heb wel sympathie voor clubs als NAC, Utrecht, Groningen, Heerenveen en De Graafschap.quote:Op vrijdag 30 november 2007 13:43 schreef FU80 het volgende:
[..]
Thanx! Dit is zeker de enige wedstrijd dat Heracles-fans op Utrecht als winnaar hopen?
Hehe fout gedacht! Hij is wel aanpakt maar van zeer korte duur! Overigens wat mij al 2 1/2 wedstrijd opvald is dat iedereen pro fc zingt!! Nog nooit zo erg mee gemaaktquote:Op vrijdag 30 november 2007 14:28 schreef thaduck het volgende:
[..]
Absoluut.
Tot de 4e minuut wordt gezongen voor de FC
4e minuut hoor je "David Di Tomassoooooo"
Na de 5e minuut is Boukhari aan de beurt
Dat is ongeveer de volgorde die ik verwacht
Het viel mij ook tegenquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:47 schreef Druppel het volgende:
[..]
Hehe fout gedacht! Hij is wel aanpakt maar van zeer korte duur! Overigens wat mij al 2 1/2 wedstrijd opvald is dat iedereen pro fc zingt!! Nog nooit zo erg mee gemaakt
quote:
Eilanden had het toch goed gezien, George is aan een prima seizoen bezig, en dat had ik zeker niet verwacht.quote:Leroy George; snelle leerling
Datum: 04-12-2007
Ondanks het peloton aan duurbetaalde scouts, dat stad en land afreist om talent te ontdekken, blijkt het vandaag de dag nog altijd mogelijk om op een achternamiddag een ongeslepen diamant te vinden die door iedereen over het hoofd is gezien. Het levende bewijs daarvan is FC Utrecht-aanvaller Leroy George (20), die nog maar twee jaar geleden anoniem zijn wedstrijdjes speelde in de A1 van de Amsterdamse hoofdklasser DWS. Afgelopen vrijdag kende George een voorlopig hoogtepunt in dit seizoen, toen hij met FC Utrecht een 7-1 overwinning boekte op Sparta. Een optreden waarvoor hij evenals ploeggenoot Loïc Loval in het klassement Voetballer van het Jaar werd beloond met een 8.
George is dit seizoen basisspeler geweest bij alle dertien tot nu toe gespeelde wedstrijden. „Dat had ik van tevoren niet verwacht. Ik vond het al geweldig om deel uit te maken van de selectie en hoopte via invalbeurten aan mijn speelminuten te komen. Maar mede door de blessures van Cedric van der Gun en Loval is het sneller gegaan met mij.” Inmiddels is George enkele keren opgeroepen voor Jong Oranje en is samen met zijn begeleiders Joes Blakborn en Richenel Bryson met FC Utrecht in gesprek over het openbreken en tot medio 2012 verlengen van zijn contract.
Aan Sparta had George al goede herinneringen, want vorig seizoen maakte hij tegen de Kasteelclub zijn profdebuut en tekende hij als invaller voor de gelijkmaker. Aan de confrontatie met Sparta van afgelopen vrijdag hield George ook een pijnlijke herinnering over, omdat Olaf Lindenbergh een nietsontziende overtreding op hem maakte. „Ik heb daar een schaafwond op mijn bovenbeen aan overgehouden. Het was wel even schrikken, maar Lindenbergh heeft meteen zijn excuses aangeboden.”
Gek genoeg was George eerst een doelman. Op zijn veertiende ging hij zijn ervaring als pleintjesvoetballer ook op het veld in praktijk brengen. Buitenspelers als George zijn dun gezaaid in het huidige voetbal, maar toch was de pingelaar bijna een profcarrière misgelopen. „Het was altijd mijn droom om profvoetballer te worden, maar tot mijn achttiende heb ik nooit enig contact gehad met een profclub”, aldus George, die al die jaren om de hoek voetbalde bij clubs als Ajax, AZ, FC Omniworld, FC Haarlem, Stormvogels Telstar en FC Volendam. „Op een gegeven moment wilde ik stoppen met voetbal en me helemaal op mijn school richten. Ik zat op de detailhandelschool en dacht aan een toekomst in de handel. Maar Richenel Bryson heeft geregeld dat ik een oefenwedstrijd met de A1 van FC Utrecht kon meespelen en toen mocht ik direct blijven en een jaar later verdiende ik een jeugdcontract bij de club.”
De komst van Willem van Hanegem als trainer bracht zijn carrière in een stroomversnelling. George is een echte flankenspeler en past daarom prima in het aanvallende voetbal dat Van Hanegem met FC Utrecht wil spelen. „Mijn taak is om zoveel mogelijk de achterlijn te halen en de voorzet te geven. Door het systeem dat we nu spelen, hebben we altijd afspeelmogelijkheden voor het doel, zodat we veel kansen creëren. De trainer is vaak met me bezig om me te leren het goede moment te kiezen om een actie te maken of juist positiespel te blijven spelen.”
Zijn snelheid is een groot wapen voor George. „Aan het begin van het seizoen hadden we testen en was alleen Ingmar Maayen van het tweede sneller dan ik. Dus je mag zeggen dat ik de snelste van dit elftal ben”, vertelt hij met een knipoog. „Ik heb het er wel eens over met Lucian Sanmartean, omdat hij zo gemakkelijk een man passeert. Van hem kan ik veel leren. Hij heeft me tips gegeven om mijn snelheid nog wat slimmer te gebruiken.”
telegraaf.nlquote:Cornelisse tekent bij in Utrecht
Tim Cornelisse ondertekende woensdag een nieuw contract bij FC Utrecht. De achterhoedespeler ligt nu tot medio 2011 vast in de Domstad.
Het zag er een tijdje niet naar uit dat Cornelisse bij zou tekenen. De 29-jarige rechtsachter kwam er niet uit met de Utrecht-leiding en interesse van FC Twente sluimerde op de achtergrond, weet De Telegraaf.
Toch verlengde hij woensdag zijn aflopende verbintenis met drie seizoenen, met een optie voor nog een extra jaar.
2e Helft heb ik best genoten van een zwalkende Barry Opdam versus Leroy/Loïcquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:05 schreef thaduck het volgende:
Echt een deceptie geweest AZ uit, meer dan 10 dagen stil hier
quote:Op zondag 16 december 2007 23:15 schreef -Vaduz- het volgende:
Hij wil een cultheld worden, daar horen dit soort dingen gewoon bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |