Heeft ie het nou gezien of niet?quote:Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging".
Ja sorry. Ik bedoel: hij heeft de aanleiding niet gezien. Wel toen ik begon te spinnen en te botsen.quote:
"De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld"quote:Op maandag 12 november 2007 15:48 schreef Gunner het volgende:
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf
klik hier
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.quote:Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...quote:Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.quote:
hap, hapquote:Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
Mja, toeteren lijkt me in basis beter, maar als zo'n vent niet reageert is remmen weer de betere optie.quote:Op maandag 12 november 2007 15:56 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
Ik weet niet hoe het met vergoedingen zit. Hoewel die vrachtwagenchauffeur hier de directe aanleiding was heb jij feitelijk gezien je eigen schade veroorzaakt door te remmen. Iemand die een inbreker met een honkbalknuppel het ziekenhuis inslaat is ook automatisch "verdacht", ook al voelt dat niet rechtvaardig.quote:Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.![]()
Nee, omdat ik dus niet zeker weet of hij me heeft geraakt. Ik denk eerder van niet dan van wel. Maar goed, als hij in de basis fout is door mij van de weg te drukken, is hij in feite natuurlijk ook doorgereden na een ongeval. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen, aangezien er 0,0 gegevens zijn van die vent...quote:Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef staaltje het volgende:
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.
Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.
Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
dat wou ik dus ook net vragenquote:Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Dat is dan toch je getuige?quote:Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken".
Jij vind het wel fijn om overreden te worden door een 30 tonner.quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Het is misschien wat krom maar ik zou er niet zo stellig van zijn dat de vrachtwagenchauffeur als fout wordt gezien. Neemt niet weg dat het denk ik wel de meest verstandige beslissing is geweest. Je wilt ook niet wachten tot een vrachtwagen over je motorkap heen danstquote:Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.![]()
Dat dusquote:Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.quote:Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?
hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?
LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
Zo te zien heb jij je rijbewijs nog niet eens, dus als ik inleveren tegen jou ga roepen zou dat ook nergens op slaan. Feit is dat jij er geen verstand van hebt.quote:Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?
hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?
LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
Als je als vrachtwagenchauffeur maar zo je voertuig naar links gooit (ook al geef je richting aan) en niet kijkt of dat wel kan, ben je hardstikke fout. Dit soort capriolen halen ze wel vaker uit, MEESTAL om collega-vrachtwagenchauffeurs te laten invoegen. Het lijkt me sowieso STUG dat de vrachtwagen naar links uitweek voor een invoegende auto. Zoiets zie je zelden of nooit...quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
heb je al een rijbewijs?quote:Op maandag 12 november 2007 16:36 schreef staaltje het volgende:
[..]
Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.
Weet je hoe makkelijk je controle over je auto verliest als je vol remmend over de snelweg schuift?
Never mind, don't answer![]()
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.quote:Op maandag 12 november 2007 16:40 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Zo te zien heb jij je rijbewijs nog niet eens, dus als ik inleveren tegen jou ga roepen zou dat ook nergens op slaan. Feit is dat jij er geen verstand van hebt.
Voor iemand die zo veel op de weg zit, kraam je regelrechte onzin uit. Je gaat er namelijk compleet aan voorbij dat de topicstarter door een gevaarlijke manoeuvre van de vrachtwagenchauffeur in de verdrukking is gebracht. Je legt veel te veel nadruk op de voertuigbeheersing van de topicstarter en veel te weinig op de grove fout van de vrachtwagenchauffeur: een beroepsmatige weggebruiker die beter zou moeten weten. Hij had never nooit zijn vrachtwagen zomaar naar links mogen drukken. Door zijn toedoen is een ongeluk veroorzaakt. En ook al week hij uit voor een andere auto, dan nog had hij nooit zomaar mogen doorrijden.quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
ik zij in mijn eerste post al dat het lullig was voor de TS ..quote:Op maandag 12 november 2007 16:50 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor iemand die zo veel op de weg zit, kraam je regelrechte onzin uit. Je gaat er namelijk compleet aan voorbij dat de topicstarter door een gevaarlijke manoeuvre van de vrachtwagenchauffeur in de verdrukking is gebracht. Je legt veel te veel nadruk op de voertuigbeheersing van de topicstarter en veel te weinig op de grove fout van de vrachtwagenchauffeur: een beroepsmatige weggebruiker die beter zou moeten weten. Hij had never nooit zijn vrachtwagen zomaar naar links mogen drukken. Door zijn toedoen is een ongeluk veroorzaakt. En ook al week hij uit voor een andere auto, dan nog had hij nooit zomaar mogen doorrijden.
Nou, dan ziet het er naar uit dat je pech hebt. Want als er geen enkele getuige is kan het natuurlijk net zo goed dat jij in slaap viel en daarom tegen de vangrails knalde. Jij weet dat dat niet zo is, maar het waarborgfonds niet.quote:Op maandag 12 november 2007 16:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
* de persoon die stopte is geen getuige geweest van de aanleiding van het ongeluk. Hij heeft wel gezien hoe ik "verongelukte" maar verder niet of die vrachtwagen fout is geweest. Hij is wel door de politie om gegevens gevraagd dus als het nodig is kan ik hem wel erbij betrekken. Hij weet ook niet zeker of dat autootje er iets mee te maken had, daarom zei hij "mogelijk"
* ik raakte in een slip omdat het wegdek erg nat was. Vrijdag was een slechte dag qua weer. Dus vandaar. Ik remde vrij hard en ik reed natuurlijk ook 110 of 120.
* ik weet niet of er camera's staan. Ik denk het niet. Het was de A58, daar staan volgens mij geen camera's.
Je typt nog aardig.quote:Op maandag 12 november 2007 16:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
* bla bla "verongelukte" bla bla
Verder gewoon een tvp.quote:ver·on·ge·luk·ken (onov.ww.)
1 door een ongeluk omkomen
Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.quote:Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:32 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.
Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een auto die van een inrit af kwam. Ik wijk er voor uit waardoor ik op een stoep terecht kwam en mijn velg stuk reed. Volgens de rechter was ik zelf fout , als ik haar had aangereden dan was zij wel fout geweest.
Dus reken er maar niet op dat je iets vergoed krijgt.
Waarom verbaast me dit niet?quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:32 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.
Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een auto die van een inrit af kwam. Ik wijk er voor uit waardoor ik op een stoep terecht kwam en mijn velg stuk reed. Volgens de rechter was ik zelf fout , als ik haar had aangereden dan was zij wel fout geweest.
Dus reken er maar niet op dat je iets vergoed krijgt.
Dank voor je vertrouwen. Ik ga even kijken of het waarborgfonds de 3100 euro al gestort heeft. doei!quote:Op donderdag 3 januari 2008 20:32 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.
Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een auto die van een inrit af kwam. Ik wijk er voor uit waardoor ik op een stoep terecht kwam en mijn velg stuk reed. Volgens de rechter was ik zelf fout , als ik haar had aangereden dan was zij wel fout geweest.
Dus reken er maar niet op dat je iets vergoed krijgt.
Ja dank je, is uiteindelijk de gehele schade want ik heb mijn auto uiteindelijk toch voor 3000 euro laten makenquote:Op donderdag 3 januari 2008 20:56 schreef boegschroef het volgende:
ah ik had het laatste niet gelezen...... dan heb je geluk gehad.....
gefeliciteerd trouwens is toch een mooi bedrag.
Blijkbaar niet. Zo te zien weet je niet eens dat een groot deel van de auto's ABS heeft, wat er juist is zodat je kan STUREN tijdens het REMMEN.....quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
Yeah right.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
Het slingeren wordt niet veroorzaakt door een stuurbeweging maar door een plotselinge wijziging van de krachten die op de auto worden uitgevoerd.quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Yeah right.
Niet iedereen heeft geld voor een degelijke auto, maar toch moeten ze van een naar werk kunnen. En daarbij heeft die vrachtwagen anderen in gevaar gebracht, niet de TS. De fout ligt hier simpelweg bij de vrachtwagenchauffeur, die kwam namelijk naar links, terwijl dat niet mogelijk was. Dan zit je dus gewoon fout, of ie de TS nou geraakt heeft of niet, door die manouvre van die vrachtwagen ontstaat uiteindelijk het ongeluk.
En remmen niet de slimste optie? Is de enige juiste optie als je leven je lief is. Wel eens zo'n 10 tonner richting je auto gehad dan? Als je daar tussen komt is je auto plat hoor, echt waar.
En wat denk je dat er gebeurd als je gas geeft om ervoor proberen te komen? Stel dat het net niet lukt en de vrachtwagen tikt jouw aan de achterkant van je auto nog net aan, dan ga jij dwars met je auto en denderd die vrachtwagen gewoon vol over je heen, nee dat is de oplossing...heb je wat aan
oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...
de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.
ABS voorkomt een hoop gesodemieter als je remt en nog wat wil uitwijken, maar daarnaast is het, zeker als het glad is, uiteraard geen garantie dat je niet zal slippen.
Daarom zou iedereen eigenlijk verplicht elke 3 jaar een slipcursus moeten volgen.
[..]
oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)
Daarnaast ben ik het absoluut 100% met je eens dat mensen die niet weten hoe ze hun auto onder controle moeten houden onder alle omstandigheden, niets op de snelweg te zoeken hebben!
Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
Nou dan zal ik maar even voor KinkyGiraf reageren: zij heeft geen koekblik uit 1880, maar een prima auto uit 2000 of 2001.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
nee hoor.. ze doen er alleen wat langer over..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:32 schreef Dromer het volgende:
[..]
Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.
Om nog maar niet te spreken van 'geen snelweg mogen rijden' tot de 50.000 kilometers.
En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..
daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheidquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.
Jij gelooft nog steeds dat er gecontroleerd wordt voor de veiligheid? Wake up man....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:21 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheid
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
Oh nee, Spees_Eend is mijn zus, die bedoelde meer dat hij dus zomaar wat roept m.b.t. een zgn. jaren 80-auto. Maar je hebt gelijk, ik laat me er meteen door opfokken omdat ik zoiets doodengs heb meegemaakt door toedoen van die vrachtwagen en hier mensen gewoon effe lekker mijn rijvaardigheid in twijfel gaan trekken en sommigen zelfs nota bene mij de schuld in de schoenen gaan schuivenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
Iets beter lezen dusquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
Nou heb ik nogal eens met het WBF te maken en ik zou niet direct willen beweren dat ze er verstand van hebben, maar het is, uitgaande van jouw verhaal, zondermeer terecht dat jij je schade vergoed hebt gekregen. En wat de rest ervan vindt is niet zo relevant. Gelukkig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
Oh sorry, ik bedoelde jouw ook eigenlijk helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Iets beter lezen dusZie reactie KG.
en ik heb al bijna 3 jaar mijn rijbewijs![]()
Nou het slingeren wordt dus veroorzaakt door een verandering van de krachten op de auto en dat kan dus uitgelegd worden met een van de wetten van Newton. Een massa is in rust of beweegt zich gelijkmatig voort bij een constante kracht. Het is bijvoorbeeld ook niet slim om bij hoge snelheid of in een bocht ineens de koppeling in te drukken, want dan ga je van aandrijving naar ineens geen aandrijving wat dus de auto onstabiel maakt. Maar goed bla bla, dat is absoluut geen kritiek op de TS want ik zou ook remmen en zo te lezen was remmen ook de juiste actie. Alleen het eerdere commentaar van je zal wel tegelijk aan het remmen en sturen zijn geweest vond ik nogal een onzin opmerking want persoonlijk lijkt me dat nogal moeilijk voor elkaar te krijgen. Maar goed, ik weet verder niet waar ik over praat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |