Yeah right.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
Het slingeren wordt niet veroorzaakt door een stuurbeweging maar door een plotselinge wijziging van de krachten die op de auto worden uitgevoerd.quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:14 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Yeah right.
Niet iedereen heeft geld voor een degelijke auto, maar toch moeten ze van een naar werk kunnen. En daarbij heeft die vrachtwagen anderen in gevaar gebracht, niet de TS. De fout ligt hier simpelweg bij de vrachtwagenchauffeur, die kwam namelijk naar links, terwijl dat niet mogelijk was. Dan zit je dus gewoon fout, of ie de TS nou geraakt heeft of niet, door die manouvre van die vrachtwagen ontstaat uiteindelijk het ongeluk.
En remmen niet de slimste optie? Is de enige juiste optie als je leven je lief is. Wel eens zo'n 10 tonner richting je auto gehad dan? Als je daar tussen komt is je auto plat hoor, echt waar.
En wat denk je dat er gebeurd als je gas geeft om ervoor proberen te komen? Stel dat het net niet lukt en de vrachtwagen tikt jouw aan de achterkant van je auto nog net aan, dan ga jij dwars met je auto en denderd die vrachtwagen gewoon vol over je heen, nee dat is de oplossing...heb je wat aan
oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)quote:Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
[..]
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...
de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.
ABS voorkomt een hoop gesodemieter als je remt en nog wat wil uitwijken, maar daarnaast is het, zeker als het glad is, uiteraard geen garantie dat je niet zal slippen.
Daarom zou iedereen eigenlijk verplicht elke 3 jaar een slipcursus moeten volgen.
[..]
oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)
Daarnaast ben ik het absoluut 100% met je eens dat mensen die niet weten hoe ze hun auto onder controle moeten houden onder alle omstandigheden, niets op de snelweg te zoeken hebben!
Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
Nou dan zal ik maar even voor KinkyGiraf reageren: zij heeft geen koekblik uit 1880, maar een prima auto uit 2000 of 2001.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
nee hoor.. ze doen er alleen wat langer over..quote:Op vrijdag 4 januari 2008 09:32 schreef Dromer het volgende:
[..]
Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.
Om nog maar niet te spreken van 'geen snelweg mogen rijden' tot de 50.000 kilometers.
En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:42 schreef werkeend het volgende:
[..]
de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..
daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheidquote:Op vrijdag 4 januari 2008 11:30 schreef Dromer het volgende:
[..]
En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.
Jij gelooft nog steeds dat er gecontroleerd wordt voor de veiligheid? Wake up man....quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:21 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheid
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan
daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk
ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
Oh nee, Spees_Eend is mijn zus, die bedoelde meer dat hij dus zomaar wat roept m.b.t. een zgn. jaren 80-auto. Maar je hebt gelijk, ik laat me er meteen door opfokken omdat ik zoiets doodengs heb meegemaakt door toedoen van die vrachtwagen en hier mensen gewoon effe lekker mijn rijvaardigheid in twijfel gaan trekken en sommigen zelfs nota bene mij de schuld in de schoenen gaan schuivenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
Iets beter lezen dusquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
Nou heb ik nogal eens met het WBF te maken en ik zou niet direct willen beweren dat ze er verstand van hebben, maar het is, uitgaande van jouw verhaal, zondermeer terecht dat jij je schade vergoed hebt gekregen. En wat de rest ervan vindt is niet zo relevant. Gelukkig.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:
[..]
Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
Oh sorry, ik bedoelde jouw ook eigenlijk helemaal niet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Iets beter lezen dusZie reactie KG.
en ik heb al bijna 3 jaar mijn rijbewijs![]()
Nou het slingeren wordt dus veroorzaakt door een verandering van de krachten op de auto en dat kan dus uitgelegd worden met een van de wetten van Newton. Een massa is in rust of beweegt zich gelijkmatig voort bij een constante kracht. Het is bijvoorbeeld ook niet slim om bij hoge snelheid of in een bocht ineens de koppeling in te drukken, want dan ga je van aandrijving naar ineens geen aandrijving wat dus de auto onstabiel maakt. Maar goed bla bla, dat is absoluut geen kritiek op de TS want ik zou ook remmen en zo te lezen was remmen ook de juiste actie. Alleen het eerdere commentaar van je zal wel tegelijk aan het remmen en sturen zijn geweest vond ik nogal een onzin opmerking want persoonlijk lijkt me dat nogal moeilijk voor elkaar te krijgen. Maar goed, ik weet verder niet waar ik over praat.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
[..]
Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |