abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54552894
Afgelopen vrijdag ben ik betrokken geweest bij een "ernstig" ongeluk. Ik haalde op de snelweg een vrachtwagen in (zij rijden meestal zo'n 90 km per uur, ik zal 110 of 120 hebben gereden). Verder rustig op de weg. Toen ik links van de vrachtwagen reed, gaf hij zijn richtingaanwijzer aan om naar links te komen. Direct op dat moment gooide hij zijn vrachtwagen ook naar links en kwam over de streep al op de linkerrijbaan. Om te voorkomen dat mijn auto in de vangrail werd gedrukt, moest ik remmen. Ik had niet genoeg snelheid om de vrachtwagen nog te passeren, aangezien hij dus al bijna tegen mijn auto aanzat.

Helaas was het wegdek nat en begon mijn auto bij het (vrij hard) remmen te slingeren, kwam ik tegen de vangrail terecht, vloog door de lucht en kwam achterstevoren tot stilstand op de rechter-rijbaan. (Gelukkig letten de auto's en vrachtwagens achter mij goed op en zijn ze op tijd geremd).

Om een lang verhaal kort te maken: meneer vrachtwagenchauffeur is doorgereden. Door de snelheid waarmee alles gebeurde heb ik geen bedrijfsnaam of kenteken gezien. Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken". Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging". Verder hebben zich (nog) geen getuigen gemeld bij de politie.

SCHADE: 4000 EURO

Heeft iemand enig idee hoe ik toch nog een kans kan maken bij het waarborgfonds? Of een goede tip om getuigen op te roepen? Ik baal echt verschrikkelijk, los van het feit dat het ongeluk echt heel eng was is het ook zo klote om zoveel schade te moeten betalen als het niet mijn eigen schuld is!!!

Alvast bedankt voor jullie tips, mochten jullie iets weten!!
MaarVoorEenToverspreukVanKwaliteitBenJeZomaar1000GuldenKwijt
EnNaarEenBeetjeToverboekBenJeTochWel50JaarOpZoek
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
ZelfsDeOmaVanZijnOmaHadNooitEenTovenaarsdiploma
pi_54552935
quote:
Maar goed, de vrachtwagen blijft fout. Hij heeft het ongeluk niet zien gebeuren, hij zag alleen "dat je een meter de lucht in ging".
Heeft ie het nou gezien of niet?
pi_54552953
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:45 schreef NED het volgende:

[..]

Heeft ie het nou gezien of niet?
Ja sorry. Ik bedoel: hij heeft de aanleiding niet gezien. Wel toen ik begon te spinnen en te botsen.
EnDeHeleCursusTovenaarDuurt125Jaar-DatBrengtieAllemaalNietOp-IkDenkDattieVoorTBeginAlStopt
  maandag 12 november 2007 @ 15:48:24 #4
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54553016
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf

klik hier
Where law ends, tyrrany begins.
pi_54553108
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:48 schreef Gunner het volgende:
Gezien de omstandigheden denk ik dat je wel een kans maakt bij het wbf

klik hier
"De alleenstaande verklaring van uzelf is onvoldoende. Getuigenverklaringen en politierapport kunnen noodzakelijk zijn om uw lezing te ondersteunen. In de praktijk wordt iedere zaak op zijn eigen waarde beoordeeld"

Getuigen is dus echt een probleem. Ik heb het wbf al gebeld en hij vreesde ook dat het "heel lastig" zou gaan worden. Ik heb geen getuigenverklaring en uit navraag bij de politie zojuist blijkt ook dat niemand hen heeft gebeld om te getuigen.
  maandag 12 november 2007 @ 15:53:10 #6
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54553154
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
pi_54553193
Heeft die vrachtwagen je geraakt?
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
  maandag 12 november 2007 @ 15:55:51 #8
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_54553196
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Niet dat het achteraf nog uitmaakt, maar had je niet beter even heel hard kunnen toeteren om meneer de vrachtwagenchauffeur wakker te maken?
Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_54553200
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:53 schreef TNA het volgende:
Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
  maandag 12 november 2007 @ 15:57:00 #10
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54553217
Vrouwen en auto's.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54553237
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef HarryP het volgende:
Nee dan is hij ook niet aanwijsbaar de schuldige. Je de volgende keer gewoon laten aanrijden...
Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.
pi_54553256
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef Rosbief het volgende:
Vrouwen en auto's.
Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
  maandag 12 november 2007 @ 16:06:39 #13
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54553417
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:58 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Bedankt voor je nuttige bijdrage. Volgens mij was die vrachtwagenchauffeur toch echt een man. Maar dat roept natuurlijk wel lekker he, heb jij je verzetje van de dag ook weer gehad.
hap, hap
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  maandag 12 november 2007 @ 16:07:22 #14
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54553436
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:55 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Misschien wel, maar mijn ervaring is dat vrachtwagenchauffeurs niet de meest intelligente mensen zijn en dus gewoon naar links knallen als het hen zo uitkomt. Ik kan het aantal bijna-ongelukken dat ik heb zien gebeuren al bijna niet meer tellen.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:56 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ongeveer elk half uur sinds vrijdag denk ik aan wat ik anders zou hebben kunnen doen... Misschien wel, misschien niet. Maar als ik het terughaal, moest ik snel reageren want de chauffeur kwam al op mijn weghelft. Dus om mijzelf te redden heb ik op dat moment gekozen om te remmen. Ik weet niet of toeteren iets uit had gemaakt. Is inderdaad achteraf...
Mja, toeteren lijkt me in basis beter, maar als zo'n vent niet reageert is remmen weer de betere optie.
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij me heeft geraakt (het ging zo snel dat ik het niet helemaal meer weet). Maar mij maak je niet wijs dat ik daardoor schuldig ben. Als ik iemand zodanig van de weg af snij dat iemand vol op de remmen moet, dan is dat MIJN fout en niet die van die persoon. En me laten aanrijden door een vrachtwagen lijkt me qua levensverwachting niet de beste keuze.
Ik weet niet hoe het met vergoedingen zit. Hoewel die vrachtwagenchauffeur hier de directe aanleiding was heb jij feitelijk gezien je eigen schade veroorzaakt door te remmen. Iemand die een inbreker met een honkbalknuppel het ziekenhuis inslaat is ook automatisch "verdacht", ook al voelt dat niet rechtvaardig.
pi_54553543
volgende keer gewoon aan laten rijden door die vrachtwagen... dan is hij zowieso fout.....
pi_54553570
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.

Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.

Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
pi_54553609
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:11 schreef staaltje het volgende:
Da's heel vervelend voor je. Ik had laatst ook een akkefietje met zo'n truckchauffeur. Hij drukte me zo'n beetje van de weg af en ondanks hard remmen zat hij toch tegen me aan.
Lange krassen langs mijn auto.
Dus ik weer het gas erop, inhalen en signaleren, toeteren, wijzen whatever. Nada effect.

Gelukkig had ik wel gezien van welke firma die wagen was en heb direct toen ik op mijn werk was gebeld.
Reactie: tja, dat gebeurt wel vaker. Die chauffeur heeft waarschijnlijk niet eens gemerkt dat hij je geraakt heeft. Vul maar een schadeformulier in.

Ik leef met je mee. Heb je eigenlijk aangifte van doorrijden na ongeval gedaan?
Nee, omdat ik dus niet zeker weet of hij me heeft geraakt. Ik denk eerder van niet dan van wel. Maar goed, als hij in de basis fout is door mij van de weg te drukken, is hij in feite natuurlijk ook doorgereden na een ongeval. Ik weet alleen niet goed waar ik moet beginnen, aangezien er 0,0 gegevens zijn van die vent...
  maandag 12 november 2007 @ 16:19:35 #18
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_54553778
Als er 'slechts' 4000e schade is, zou denk ik wel te bekijken moeten zijn of je daadwerkelijk bent aangereden?
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
pi_54553833
Waarom heb je die ene persoon die wél stopte niet als getuigen gebruikt ?
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
  maandag 12 november 2007 @ 16:23:39 #20
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_54553894
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
dat wou ik dus ook net vragen
Where law ends, tyrrany begins.
  maandag 12 november 2007 @ 16:24:26 #21
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_54553915
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?

hij zal mischien een beetje schuingaan ofzo.. maarde vangruil raken?

LEVER SNEL JE RIJBEWIJS IN!!!
  maandag 12 november 2007 @ 16:25:19 #22
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54553937
quote:
Eén persoon die is gestopt, heeft wel gezien dat "er een klein autootje met een rotgang de snelweg opreed, waardoor de vrachtwagen mogelijk uit heeft moeten wijken".
Dat is dan toch je getuige?
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54554004
quote:
Jij vind het wel fijn om overreden te worden door een 30 tonner.

Je kan een ongeluk veroorzaken zonder iemand te raken hoor, maar dan ben je nog wel verantwoordelijk/schuldig. Zijn trouwens geen camera's op dat stuk snelweg?
pi_54554040
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:57 schreef KinkyGiraf het volgende:
Het is misschien wat krom maar ik zou er niet zo stellig van zijn dat de vrachtwagenchauffeur als fout wordt gezien. Neemt niet weg dat het denk ik wel de meest verstandige beslissing is geweest. Je wilt ook niet wachten tot een vrachtwagen over je motorkap heen danst
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:21 schreef LieveJuf het volgende:
Dat dus
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_54554244
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:
ok het is lullig voor je .. je moest een snelle keuze maken.. maar hoe krijg je het voor elkaar dat je auto gaat slingeren als je een noodstop moet maken?

Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.
Weet je hoe makkelijk je controle over je auto verliest als je vol remmend over de snelweg schuift?
Never mind, don't answer
Vroeger, toen schepen nog van hout en mannen van staal waren....
  maandag 12 november 2007 @ 16:40:22 #26
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54554340
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef Bill_E het volgende:

Zo te zien heb jij je rijbewijs nog niet eens, dus als ik inleveren tegen jou ga roepen zou dat ook nergens op slaan. Feit is dat jij er geen verstand van hebt.
pi_54554373
quote:
Als je als vrachtwagenchauffeur maar zo je voertuig naar links gooit (ook al geef je richting aan) en niet kijkt of dat wel kan, ben je hardstikke fout. Dit soort capriolen halen ze wel vaker uit, MEESTAL om collega-vrachtwagenchauffeurs te laten invoegen. Het lijkt me sowieso STUG dat de vrachtwagen naar links uitweek voor een invoegende auto. Zoiets zie je zelden of nooit...

De vrachtwagen heeft door zijn roekeloze manoeuvre een verkeersongeluk veroorzaakt, dus hij lijkt me 100 procent schuldig. De poltie zou op zoek moeten gaan naar getuigen van het ongeluk!
  maandag 12 november 2007 @ 16:43:01 #28
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_54554389
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:36 schreef staaltje het volgende:

[..]

Hoor hoor, spuit elf geeft ook water.
Weet je hoe makkelijk je controle over je auto verliest als je vol remmend over de snelweg schuift?
Never mind, don't answer
heb je al een rijbewijs?
en rij je gemiddeld zoon 2000-3000 km in de week in een auto?
heb jij al meer dan 4 ongelukken overleefd die veroorzaakt zijn door mede weg gebruikers?
  maandag 12 november 2007 @ 16:46:19 #29
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_54554456
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:40 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zo te zien heb jij je rijbewijs nog niet eens, dus als ik inleveren tegen jou ga roepen zou dat ook nergens op slaan. Feit is dat jij er geen verstand van hebt.
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.

Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
En ik weet waar ik over praat.
pi_54554522
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:46 schreef Bill_E het volgende:
als je gaat slingeren tijdens het remmen wil dat zeggen dat je stuurd rijdens het remmen.
Mensen die sturen tijdens het remmen moeten verbannen worden van de openbare weg..
Voor iemand die zo veel op de weg zit, kraam je regelrechte onzin uit. Je gaat er namelijk compleet aan voorbij dat de topicstarter door een gevaarlijke manoeuvre van de vrachtwagenchauffeur in de verdrukking is gebracht. Je legt veel te veel nadruk op de voertuigbeheersing van de topicstarter en veel te weinig op de grove fout van de vrachtwagenchauffeur: een beroepsmatige weggebruiker die beter zou moeten weten. Hij had never nooit zijn vrachtwagen zomaar naar links mogen drukken. Door zijn toedoen is een ongeluk veroorzaakt. En ook al week hij uit voor een andere auto, dan nog had hij nooit zomaar mogen doorrijden.
pi_54554576
* de persoon die stopte is geen getuige geweest van de aanleiding van het ongeluk. Hij heeft wel gezien hoe ik "verongelukte" maar verder niet of die vrachtwagen fout is geweest. Hij is wel door de politie om gegevens gevraagd dus als het nodig is kan ik hem wel erbij betrekken. Hij weet ook niet zeker of dat autootje er iets mee te maken had, daarom zei hij "mogelijk"

* ik raakte in een slip omdat het wegdek erg nat was. Vrijdag was een slechte dag qua weer. Dus vandaar. Ik remde vrij hard en ik reed natuurlijk ook 110 of 120.

* ik weet niet of er camera's staan. Ik denk het niet. Het was de A58, daar staan volgens mij geen camera's.
  maandag 12 november 2007 @ 16:55:23 #32
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_54554619
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:50 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Voor iemand die zo veel op de weg zit, kraam je regelrechte onzin uit. Je gaat er namelijk compleet aan voorbij dat de topicstarter door een gevaarlijke manoeuvre van de vrachtwagenchauffeur in de verdrukking is gebracht. Je legt veel te veel nadruk op de voertuigbeheersing van de topicstarter en veel te weinig op de grove fout van de vrachtwagenchauffeur: een beroepsmatige weggebruiker die beter zou moeten weten. Hij had never nooit zijn vrachtwagen zomaar naar links mogen drukken. Door zijn toedoen is een ongeluk veroorzaakt. En ook al week hij uit voor een andere auto, dan nog had hij nooit zomaar mogen doorrijden.
ik zij in mijn eerste post al dat het lullig was voor de TS ..
En natuurlijk is het een kut streek van die vrachtwagen. Als het aan mijn ligt mogen die krengen op de snelweg helemaal niet inhalen of hoe dan ook gebruik maken van een andere baan dan de meest rechtse.
pi_54555129
Dan weet ik het ook niet, sorry.
Maar iig succes ermee!
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_54555185
dat krijg je ervan als je inhaalt met 110
pi_54555275
Het imponeert gewoon als een eenzijdig ongeval. De vrachtwagen ging naar links, maar het is de vraag of hij jou had geramd. Waarschijnlijk heb jij dit door te remmen voorkomen, maar ga dat maar eens bewijzen...
Verder is het jouw probleem dat je auto ging slippen op het natte wegdek.

Ik denk dat je weinig kans maakt op schadevergoeding.
  maandag 12 november 2007 @ 18:47:40 #36
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54555443
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
* de persoon die stopte is geen getuige geweest van de aanleiding van het ongeluk. Hij heeft wel gezien hoe ik "verongelukte" maar verder niet of die vrachtwagen fout is geweest. Hij is wel door de politie om gegevens gevraagd dus als het nodig is kan ik hem wel erbij betrekken. Hij weet ook niet zeker of dat autootje er iets mee te maken had, daarom zei hij "mogelijk"

* ik raakte in een slip omdat het wegdek erg nat was. Vrijdag was een slechte dag qua weer. Dus vandaar. Ik remde vrij hard en ik reed natuurlijk ook 110 of 120.

* ik weet niet of er camera's staan. Ik denk het niet. Het was de A58, daar staan volgens mij geen camera's.
Nou, dan ziet het er naar uit dat je pech hebt. Want als er geen enkele getuige is kan het natuurlijk net zo goed dat jij in slaap viel en daarom tegen de vangrails knalde. Jij weet dat dat niet zo is, maar het waarborgfonds niet.

Echt balen, succes ermee.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54556807
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:52 schreef KinkyGiraf het volgende:
* bla bla "verongelukte" bla bla
Je typt nog aardig.
quote:
ver·on·ge·luk·ken (onov.ww.)
1 door een ongeluk omkomen
Verder gewoon een tvp.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_54556921
Toch zou ik die ene kerel vragen een getuigenis af te leggen....niet geschoten bij het waarborgfonds is altijd mis
Quinn Dexter
  maandag 12 november 2007 @ 20:24:41 #39
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_54557739
TS: Je zou op http://www.getuigengezocht.nl/ een oproepje kunnen plaatsen, maar ik geef je weinig kans. (zo super ziet die site er niet uit en hij zal dus ook niet heel druk bezocht worden)

Aan vele anderen: Je kunt niet oordelen of het ongeval vermijdbaar was door TS. Als je meent dat wel te kunnen moet je je maar als getuige aanmelden, want voor een dergelijk oordeel moet je erbij zijn geweest. Best kans dat TS als beginnend bestuurder te heftig gereageerd heeft op de door de vrachtwagenchauffeur veroorzaakte situatie, maar wéten doen we dat niet.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_54593778
Toeteren voor een vrachtwagen is redelijk zinloos, negen van de tien keer kom je niet boven zijn eigen motorgeluid uit.
Mijn email adres is <fok-username>@hotmail.com
pi_55750467
Ik heb vandaag 3100 euro van het waarborgfonds gehad!!!!!!
ben zo blij, ik moest het hier even kwijt

de vrachtwagenchauffeur heeft toch verklaard de vrachtwagen naar links te hebben zien komen (met knipperlicht) en ik had aan die verklaring genoeg! Ook helemaal geen vragen hoeven beantwoorden!

Woehoe, gerechtigheid!

En ik kreeg trouwens ook nog 100 euro smartengeld!
  donderdag 3 januari 2008 @ 18:48:29 #42
45722 Dromer
pi_55751673
You go girl
pi_55754077
quote:
Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.

Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een auto die van een inrit af kwam. Ik wijk er voor uit waardoor ik op een stoep terecht kwam en mijn velg stuk reed. Volgens de rechter was ik zelf fout , als ik haar had aangereden dan was zij wel fout geweest.

Dus reken er maar niet op dat je iets vergoed krijgt.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:36:36 #44
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_55754170
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:32 schreef boegschroef het volgende:

[..]

Hier zit wel een kern van waarheid in. Als je de vrachtwagen niet geraakt hebt dan heb je veel kans dat hij ook al zou je hem op kunnen sporen niet als schuldig wordt gezien.

Ik heb hetzelfde ooit meegemaakt met een auto die van een inrit af kwam. Ik wijk er voor uit waardoor ik op een stoep terecht kwam en mijn velg stuk reed. Volgens de rechter was ik zelf fout , als ik haar had aangereden dan was zij wel fout geweest.

pi_55754360
quote:

[..]

Waarom verbaast me dit niet?
pi_55754453
quote:

[..]

Dank voor je vertrouwen. Ik ga even kijken of het waarborgfonds de 3100 euro al gestort heeft. doei!
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:52:20 #47
45722 Dromer
pi_55754570
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:36 schreef Aventura het volgende:

[..]

Het is geen leeswonder.
pi_55754677
ah ik had het laatste niet gelezen...... dan heb je geluk gehad.....

gefeliciteerd trouwens is toch een mooi bedrag.

[ Bericht 30% gewijzigd door boegschroef op 03-01-2008 21:08:57 ]
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_55756336
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:56 schreef boegschroef het volgende:
ah ik had het laatste niet gelezen...... dan heb je geluk gehad.....

gefeliciteerd trouwens is toch een mooi bedrag.
Ja dank je, is uiteindelijk de gehele schade want ik heb mijn auto uiteindelijk toch voor 3000 euro laten maken
pi_55759841
quote:

[..]

Blijkbaar niet. Zo te zien weet je niet eens dat een groot deel van de auto's ABS heeft, wat er juist is zodat je kan STUREN tijdens het REMMEN.....
pi_55759986
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan

daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk

ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
pi_55760251
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:02 schreef JoPiDo het volgende:
als je in een hip koekblik uit het jaar 1880 gaat rond rijden, dan begint het ding te slingeren als je in eens met hoge snelheid op de rem gaat staan

daarbij was remmen niet bepaald de slimste optie, maar je instinct roept dat, dus dat neemt niemand je kwalijk

ik vind het lullig voor je, maar de fout ligt toch grotendeels bij jezelf, in een degelijke auto was je nooit zo gaan slingeren en had je bovendien geen andere op de snelweg in gevaar gebracht
Yeah right.

Niet iedereen heeft geld voor een degelijke auto, maar toch moeten ze van een naar werk kunnen. En daarbij heeft die vrachtwagen anderen in gevaar gebracht, niet de TS. De fout ligt hier simpelweg bij de vrachtwagenchauffeur, die kwam namelijk naar links, terwijl dat niet mogelijk was. Dan zit je dus gewoon fout, of ie de TS nou geraakt heeft of niet, door die manouvre van die vrachtwagen ontstaat uiteindelijk het ongeluk.

En remmen niet de slimste optie? Is de enige juiste optie als je leven je lief is. Wel eens zo'n 10 tonner richting je auto gehad dan? Als je daar tussen komt is je auto plat hoor, echt waar.

En wat denk je dat er gebeurd als je gas geeft om ervoor proberen te komen? Stel dat het net niet lukt en de vrachtwagen tikt jouw aan de achterkant van je auto nog net aan, dan ga jij dwars met je auto en denderd die vrachtwagen gewoon vol over je heen, nee dat is de oplossing...heb je wat aan
pi_55761362
quote:

[..]

Het slingeren wordt niet veroorzaakt door een stuurbeweging maar door een plotselinge wijziging van de krachten die op de auto worden uitgevoerd.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 08:51:55 #54
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55764164
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 00:14 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Yeah right.

Niet iedereen heeft geld voor een degelijke auto, maar toch moeten ze van een naar werk kunnen. En daarbij heeft die vrachtwagen anderen in gevaar gebracht, niet de TS. De fout ligt hier simpelweg bij de vrachtwagenchauffeur, die kwam namelijk naar links, terwijl dat niet mogelijk was. Dan zit je dus gewoon fout, of ie de TS nou geraakt heeft of niet, door die manouvre van die vrachtwagen ontstaat uiteindelijk het ongeluk.

En remmen niet de slimste optie? Is de enige juiste optie als je leven je lief is. Wel eens zo'n 10 tonner richting je auto gehad dan? Als je daar tussen komt is je auto plat hoor, echt waar.

En wat denk je dat er gebeurd als je gas geeft om ervoor proberen te komen? Stel dat het net niet lukt en de vrachtwagen tikt jouw aan de achterkant van je auto nog net aan, dan ga jij dwars met je auto en denderd die vrachtwagen gewoon vol over je heen, nee dat is de oplossing...heb je wat aan

Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.

ABS voorkomt een hoop gesodemieter als je remt en nog wat wil uitwijken, maar daarnaast is het, zeker als het glad is, uiteraard geen garantie dat je niet zal slippen.
Daarom zou iedereen eigenlijk verplicht elke 3 jaar een slipcursus moeten volgen.
quote:

[..]

oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)

Daarnaast ben ik het absoluut 100% met je eens dat mensen die niet weten hoe ze hun auto onder controle moeten houden onder alle omstandigheden, niets op de snelweg te zoeken hebben!

Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:08:20 #55
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_55764351
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 08:51 schreef avotar het volgende:
Ik zou ook pleiten voor een minimum van bv 50000 km rij-ervaring voordat je pas op de snelweg / in de spits mag rijden.
O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:20 #56
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_55764732
Misschien nu maar een all-risk verzekering nemen?
Gedoe altijd met dat waarborgfonds.
Helemaal niet zo veel duurder als je een paar jaar schadevrij hebt gereden.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 09:32:27 #57
45722 Dromer
pi_55764738
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:08 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

O ja, zet Nederland even stil. Zal goed zijn voor de economie...
Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.
Om nog maar niet te spreken van 'geen snelweg mogen rijden' tot de 50.000 kilometers.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:42:46 #58
10616 werkeend
is een lief konijntje
pi_55765974
quote:

[..]

Remmen is hier de slimste optie. Er zal vast wel een natuurlkundige zijn die het kan uitrekenen, maar met remmen heb je veel meer kans om zo'n vrachtwagen te ontwijken dan als nog gas gaat geven.

ABS voorkomt een hoop gesodemieter als je remt en nog wat wil uitwijken, maar daarnaast is het, zeker als het glad is, uiteraard geen garantie dat je niet zal slippen.
Daarom zou iedereen eigenlijk verplicht elke 3 jaar een slipcursus moeten volgen.
[..]

oh en gast... als het niet glad is.. is er niets aan het handje.. (met abs)

Daarnaast ben ik het absoluut 100% met je eens dat mensen die niet weten hoe ze hun auto onder controle moeten houden onder alle omstandigheden, niets op de snelweg te zoeken hebben!

de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..
#things i do to people i love shouldn't be allowed#
  vrijdag 4 januari 2008 @ 10:43:37 #59
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_55765994
quote:

Nou dan zal ik maar even voor KinkyGiraf reageren: zij heeft geen koekblik uit 1880, maar een prima auto uit 2000 of 2001.

Wat een domme reactie zeg
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:20:45 #60
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_55766831
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 09:32 schreef Dromer het volgende:

[..]

Met de files van tegenwoordig zal het ook lang gaan duren voordat velen die kilometers bij elkaar hebben gesprokkeld.
Om nog maar niet te spreken van 'geen snelweg mogen rijden' tot de 50.000 kilometers.
nee hoor.. ze doen er alleen wat langer over..
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 4 januari 2008 @ 11:30:51 #61
45722 Dromer
pi_55767139
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 10:42 schreef werkeend het volgende:

[..]

de meeste ongelukken gebeuren toch buiten de snelweg..
En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.
pi_55768521
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 11:30 schreef Dromer het volgende:

[..]

En de ergste. Op de snelweg heb je gelukkig niet zoveel bomen en tegenliggers.
daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheid
pi_55771701
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:21 schreef LoggedIn het volgende:

[..]

daarom word er op de snelweg ook het meeste gecontroleerd op snelheid
Jij gelooft nog steeds dat er gecontroleerd wordt voor de veiligheid? Wake up man....
pi_55781147
quote:

Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
pi_55783163
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Nou sorry hoor maar mag ik even lachen!? De schuld ligt grotendeels bij MIJ omdat ik rem omdat ik anders mijn leven al helemaal in de waagschaal gooi of meneer de vrachtwagenchauffeur me wel of niet op tijd ziet? En dan maar denken dat je het allemaal zo goed weet. Je interpreteert en je gebruikt vooroordelen die nergens op gebaseerd zijn (zie reactie Spees_Eend). Gelukkig werk jij niet bij het waarborgfonds, maar wel mensen die er verstand van hebben. Daarom ben ik nu in het gelijk gesteld en krijg ik de schade terug. Omdat die kut-vrachtwagenchauffeur een fout maakte, en niet ik!
Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
pi_55783247
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Aah joh, die JoPiDo en Spees-Eend moet je niet serieus nemen, volgens mij hebben die geen eens een rijbewijs. Zowel, dan twijfel ik toch ernstig aan het verkeersinschattingsvermogen van beiden, want remmen was voor jouw gewoon de enige juiste oplossing. Je kon gewoon niet anders.
Oh nee, Spees_Eend is mijn zus, die bedoelde meer dat hij dus zomaar wat roept m.b.t. een zgn. jaren 80-auto. Maar je hebt gelijk, ik laat me er meteen door opfokken omdat ik zoiets doodengs heb meegemaakt door toedoen van die vrachtwagen en hier mensen gewoon effe lekker mijn rijvaardigheid in twijfel gaan trekken en sommigen zelfs nota bene mij de schuld in de schoenen gaan schuiven
  vrijdag 4 januari 2008 @ 22:45:41 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_55783964
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:19 schreef Accordtje het volgende:

[..]

Iets beter lezen dus Zie reactie KG.

en ik heb al bijna 3 jaar mijn rijbewijs
pi_55784242
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 21:08 schreef KinkyGiraf het volgende:

[..]

Nou heb ik nogal eens met het WBF te maken en ik zou niet direct willen beweren dat ze er verstand van hebben, maar het is, uitgaande van jouw verhaal, zondermeer terecht dat jij je schade vergoed hebt gekregen. En wat de rest ervan vindt is niet zo relevant. Gelukkig.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_55784514
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:45 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Iets beter lezen dus Zie reactie KG.

en ik heb al bijna 3 jaar mijn rijbewijs
Oh sorry, ik bedoelde jouw ook eigenlijk helemaal niet. Ik bedoelde eigenlijk die Bill E....ook zo'n briljant automobilist... Hoe ik dan weer op jouw naam kom???
Excusez....
pi_55785270
Trouwens, die man van het WBF zei ook nog: "ik heb de foto's van je auto gezien en het is ongelofelijk dat je er zo bent uitgestapt". Ik heb mijn auto alleen ter plekke gezien en was nogal overstuur dus heb ik de schade niet echt in me opgenomen. Dus ik neem dat wat hij zegt maar even voor waar aan. Ik ben nog altijd verbaasd maar wel erg blij dat ik er zonder noemenswaardige klachten uit ben gekomen zeg!
  zaterdag 5 januari 2008 @ 00:39:14 #71
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_55787222
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 74% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 20:42:57 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55789340
quote:

[..]

Nou het slingeren wordt dus veroorzaakt door een verandering van de krachten op de auto en dat kan dus uitgelegd worden met een van de wetten van Newton. Een massa is in rust of beweegt zich gelijkmatig voort bij een constante kracht. Het is bijvoorbeeld ook niet slim om bij hoge snelheid of in een bocht ineens de koppeling in te drukken, want dan ga je van aandrijving naar ineens geen aandrijving wat dus de auto onstabiel maakt. Maar goed bla bla, dat is absoluut geen kritiek op de TS want ik zou ook remmen en zo te lezen was remmen ook de juiste actie. Alleen het eerdere commentaar van je zal wel tegelijk aan het remmen en sturen zijn geweest vond ik nogal een onzin opmerking want persoonlijk lijkt me dat nogal moeilijk voor elkaar te krijgen. Maar goed, ik weet verder niet waar ik over praat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')